Мапа порталу

Історія Миколаївського тролейбуса

 Історія тролейбусного руху в Миколаєві починається з 29 жовтня 1967 року, коли під час багатотисячного урочистого мітингу на Привокзальній площі були представлені перші шість тролейбусів «Київ-4» Київського заводу електротранспорту. До кінця 1967 року їх було вже десять.

Нарівні з ЗиУ-5 тролейбуси «Київ-4» були основним типом рухомого складу в Миколаєві протягом п'яти років. Остання партія цих тролейбусів надійшла до міста в 1969 році, а в 1976 р. з маршруту був знятий останній тролейбус «Київ-4».

 image

Перша лінія з'єднала кільце біля старого міського кладовища і старий залізничний вокзал. Друга лінія йшла від того ж кільця до Центрального ринку.

У серпні 1968 року була здана в експлуатацію третя тролейбусна лінія, що з'єднала вокзал з районом парку Петровського.

В цьому ж році до Миколаєва прибули перші 14 тролейбусів ЗиУ-5, зібрані на заводі ім. Урицького. Це були зручні і місткі тролейбуси, які надходили до Миколаєва до 1971 року. Всього експлуатувалося в місті 54 машини цієї марки, а останній ЗиУ-5 пішов з міського маршруту в 1985 році.

У вересні 1969 року було відкрито маршрут № 4 Вокзал-Ліски по проспекту Леніна і вулиці Генерала Карпенка.

 image

 Оскільки тролейбусний парк ще тільки будувався, мийка машин проводилася на вантажному вокзалі, складні поломки усувалися у трамвайному депо. А «паркувалися» на ніч тролейбуси під відкритим небом на Пушкінському кільці.

Будівництво тролейбусного депо завершилося 5 березня 1970 р., а до кінця року парк налічував вже 73 одиниці рухомого складу.

З 1972 року до Миколаєва почалися масові поставки тролейбусів ЗиУ-682 різної модифікації. Вони були більш місткі, відрізнялися сучасним дизайном і комфортабельністю як для водія, так і для пасажирів. У період з 1985 по 1992 роки тролейбуси цієї моделі складали сто відсотків рухомого складу Миколаївського тролейбусного парку. Тролейбуси ЗиУ-682 надходили до міста на протязі 22 років, а всього в Миколаєві експлуатувалося 180 таких машин.

 image

У 1973 році довжина тролейбусних ліній досягала 33,4 км

П'ята лінія тролейбусного руху була відкрита в липні 1974 року. Маршрут № 5 довжиною близько п'яти кілометрів йшов від початку Жовтневого проспекту по проспекту Миру до станції Сортувальна.

Тим часом місто продовжувало розвиватися і відбудовуватися, з'явилося кілька нових мікрорайонів. До кінця 1970-х років виникла гостра необхідність для будівництва нової гілки до мікрорайону Соляні.

Шоста лінія була відкрита взимку 1983 року. Маршрут № 6 починався у Парку Петровського, перетинав розвідний міст і закінчувався у самому кінці проспекту Героїв Сталінграду.

Сьома гілка тролейбусного руху була відкрита в грудні 1985 року. Відкриття нової лінії і перенесення пасажирського вокзалу на станцію Сортувальна внесли деякі зміни в маршрутну схему міста. Деякі тролейбусні маршрути, які слідували в Ліски, стали заїжджати в новий мікрорайон Намив.

В період 1985-1992рр. у Миколаєві експлуатувалися тролейбуси виключно моделі ЗиУ-682.

 image

На початку 1990-х років на базі Київського заводу електротранспорту налагодили випуск машин Київ-11у. У 1992 році два тролейбуси цієї моделі прибули в Миколаїв і отримали бортові номери 3154 і 3155. Машини ходили на маршрутах № 5 і № 6. Однак ці моделі виявились ненадійними, і після нетривалої експлуатації були зняті з пасажирських перевезень.

 image

 У середині 90-х, щоб хоч трохи розвантажити центр міста, в управлінні міськлектротранспорту пішли на експеримент, в результаті якого на вулицях Миколаєва з'явилися незвичні «поїзда», що складались з двох тролейбусів ЗиУ-682. Спочатку вони ходили за маршрутом № 6, а потім стали працювати на спеціально організованій лінії № 2а Ліски-Вокзал Миколаїв пасажирський.

У 1998 і 1999 рр. до міста надійшло три нових тролейбуси. Модель ЛАЗ-52522 вироблялась на Львівському заводі. Це були перші тролейбуси українського виробництва.

 image

 Машини отримали бортові номери 3160, 3161 і 3162. Незважаючи на складну економічну ситуацію, в цей час була прокладена нова невелика ділянка тролейбусної лінії на мікрорайон Північний і відкрито маршрут Північний-Стадіон, пізніше подовжений до Лісків.

 image

 В кінці 2002 року до міста надійшли п'ять нових машин ЮМЗ-Т2 Дніпропетровського підприємства «Південмаш». Ці машини вважаються одними з найнадійніших і затребуваних тролейбусів в Україні. Вони стали неабияким конкурентом тролейбусам ЗиУ-682.

Перший низькопідлогий тролейбус став використовуватися на міських маршрутах Миколаєва в 2006 році. Це була модель ЛАЗ-Е183Д1 Львівського виробництва. Машина отримала дуже добрі відгуки, і до кінця року було придбано кілька тролейбусів цієї моделі.

 image

ЛАЗ-Е183Д1 відрізняється сучасним дизайном, повністю низьким рівнем підлоги, тонованими стеклами, комфортним салоном з м'якими сидіннями для пасажирів. Сьогодні цей тролейбус став окрасою нашого міста.

 

Головний спеціаліст архівного відділу

Миколаївської міської ради

Максим Григорович Короленко

 

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: