Карта портала

1 апреля первая в Украине программа медицинских гарантий - список медицинских услуг

LableNziReform Список медицинских услуг, которые государство гарантирует пациенту. Соглашения с нсзу о предоставлении медицинских услуг по программе медицинских гарантий по состоянию на сегодняшний день подписано 1 524 специализированных медицинских учреждений. Из них 50 частных. Это 90 % учреждений, которые представили свои предложения в НСЗУ. Еще 138 проектов контрактов ждут подписания.

Таким образом, практически все коммунальные услуги (районные, городские, обласные больницы) вступили в реформу и получат средства на контракт с НСЗУ. С сегодняшнего дня деньги будут следить за пациентом в клинику и специализированные офисы. Всего контрактные проекты получили 1 662 поставщика специализированной медицинской помощи.

Подробнее - на сайте нсзу https://bit.ly/3dNkeIz.


Дайджест №16: Про безперервний професійний розвиток лікарів

Детальніше...


Дайджест №15: Про організацію приватної практики лікарем-ФОП

  У новому номері національної медичної стіннівки розповідаємо  про правила і можливості роботи лікаря первинної допомоги як фізичної особи - підприємця, відповідаємо на поширені питання про зміни в охороні здоров’я, а успішні лікарі-ФОП, які уклали договори з Нацслужбою здоров’я, діляться досвідом.

  Завантажити дайджест: https://bit.ly/2W44Q15


Чи будуть послуги сімейних лікарів, терапевтів та педіатрів платними у 2019 році для пацієнтів без декларації?

4040 dokumenti direktorati moz  Медичні послуги сімейних лікарів, терапевтів і педіатрів у комунальних медичних закладах для всіх пацієнтів безоплатні.
   До червня 2019 року включно всі комунальні медичні заклади, де працюють сімейні лікарі, терапевти, педіатри, будуть отримувати оплати за договором з Національною службою здоров’я за пацієнтів, які не підписали декларації та проживають на території обслуговування медичного закладу.  Але навіть після цього пацієнтам, які не обрали свого сімейного лікаря або знаходяться у відпустці чи відрядженні, сімейний лікар, надасть безоплатно медичну допомогу у невідкладному стані. Це регламентується Наказом МОЗ №503 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу».
  Водночас сімейний лікар може запропонувати пацієнтові укласти з ним декларацію. Або якщо у нього вже достатня кількість пацієнтів - порадити укласти декларацію з іншим лікарем його Центру первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД).


Дайджест №12: Про електронну медичну картку

Детальніше...


Реформа медицини

Кампанія «лікар для кожної сім’ї» триває

SimLik1 В місті в центрах первинної медико-санітарної допомоги продовжується робота по реалізації права городян на вільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Активно укладаються декларації з обраними лікарями.

Станом на 16.11.2018 вже 232 185 жителів міста визначились зі своїм вибором:

 

Заклад

Укладено декларацій

ЦПМСД № 123118
ЦПМСД № 239352
ЦПМСД № 329137
ЦПМСД № 434025
ЦПМСД № 529061
ЦПМСД № 642242
ЦПМСД № 735250
Всього по м. Миколаєву232185

 

SimLik2 Ви можете обрати будь-якого терапевта для дорослого, педіатра для дитини або сімейного лікаря для всієї родини незалежно від місця вашого проживання чи реєстрації.

 

SimLik3 Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради запрошує всіх громадян прийняти участь у декларуванні, яке забезпечить кожному надання якісної первинної медичної допомоги та надасть нові фінансові можливості закладам охорони здоров’я первинної ланки надання медичної допомоги в м.Миколаєві.

 


Дайджест №11: Плани змін у системі охорони здоров’я на 2019 рік

Детальніше...


Кампанія «лікар для кожної сім’ї» триває

SimLik3.jpg

  Станом на 14.09.2018 вже 185247 мешканців міста Миколаєва визначилися зі своїм вибором:
  В місті в центрах первинної медико-санітарної допомоги продовжується робота по реалізації права городян на вільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Активно укладаються декларації з обраними лікарями.


Дайджест змін в охороні здоров'я №10

tit MOZ digest 20180307 4

Детальніше...


Дев’ятий номер дайджесту медреформи


Восьмий номер дайджесту медреформи


Сьомий номер дайджесту медреформи

tit MOZ digest 20180615 7

До кожного випуску Дайджесту ми додаємо спеціальну вкладку з корисною інформацією для пацієнта. Рекомендуємо роздруковувати їх та розміщувати на інформаційних дошках у ваших закладах. У цьому випуску — інформаційна листівка «Обери свого лікаря».

Детальніше...


Дайджест змін в охороні здоров'я №6

tit MOZ digest 20180515 6

Детальніше...


Дайджест №5 присвячений роботі електронної системи охорони здоров’я

 

«Побоювання та міфи про те, що в селах люди не знайдуть свого лікаря, не підтвердилися. Успіх кам­панії залежить не від того, чи це міс­то, чи село, а від уваги місцевої влади. Там, де місцева влада зроби­ла свою частину роботи, медзаклади мають комп’ютери, принтери та папір, їх підключено до Інтернету та електронної системи охорони здоров’я, — в цих закладах пацієнти можуть обирати своїх лікарів»

, — ідеться у зверненні в.о. міністра охорони здоров’я доктора Уляни Супрун.

Крім того, у новому номері стіннівки є інформація про скасування морально застарілих форм первинної облікової документації і відповіді на поширені запитання щодо підписання декларацій. Закликаємо фахівців надсилати запитання на адресу digest.moz@gmail.com. Відповіді на них ви зможете прочитати в наступних числах Дайджесту.


    Шостий випуск Дайджесту вже надіслано медичним департаментам й управлінням, які мають поширити його у закладах охорони здоров’я. Крім того, Дайджест можна скачати на нашому сайті за посиланням нижче, а також підписатися і отримувати Дайджест на свою персональну скриньку: http://eepurl.com/dckP0D

Переглянути усі випуски дайджесту можна в розділі: http://moz.gov.ua/dajdzhest-zmin-u-sistemi-ohoroni-zdorov%E2%80%99ja


 

Реформа медицины

 

Кампанія «лікар для кожної сім’ї» триває

SimLik1 В місті в центрах первинної медико-санітарної допомоги продовжується робота по реалізації права городян на вільний вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Активно укладаються декларації з обраними лікарями.

Станом на 25.05.2018 вже 59 460 жителів міста визначились зі своїм вибором:

 

Заклад

Укладено декларацій

ЦПМСД № 16510
ЦПМСД № 211752
ЦПМСД № 38 626
ЦПМСД № 45 920
ЦПМСД № 58 001
ЦПМСД № 610190
ЦПМСД № 78 461
Всього по м. Миколаєву59460

 

 

SimLik2 Ви можете обрати будь-якого терапевта для дорослого, педіатра для дитини або сімейного лікаря для всієї родини незалежно від місця вашого проживання чи реєстрації.

 

SimLik3 Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради запрошує всіх громадян прийняти участь у декларуванні, яке забезпечить кожному надання якісної первинної медичної допомоги та надасть нові фінансові можливості закладам охорони здоров’я первинної ланки надання медичної допомоги в м.Миколаєві.

 

 


 

Скільки держава планує витрачати на лікування українців

ToOnePa 25 квітня Кабінет міністрів встановив тарифи, за якими амбулаторії та поліклініки отримуватимуть від Національної служби здоров'я гроші за надання медичної допомоги кожному українцю. Суми, що виділяються державою залежать, перш за все, від вікових груп пацієнтів.  Максимальне фінансування буде надано на лікування дітей у віці до 5 років і літнім людям старше 65 років.

Але для того, щоб медустанови отримали державне фінансування, потрібно буде провести активну роботу з підписання декларацій з пацієнтами, підключитися до електронної системи охорони здоров'я і укласти договір з Національною службою здоров'я.

З 1 липня українські медичні установи первинної ланки будуть фінансуватися в залежності від того, скільки пацієнтів вирішили у них лікуватися. Йдеться про амбулаторії, центри первинної медичної допомоги, поліклініки, в яких працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри. Зараз лікарі отримують зарплату незалежно від кількості тих, що лікуються у них пацієнтів.

Пацієнти, які бажають отримати медичну допомогу у конкретного лікаря, підписують з певним закладом охорони здоров’я декларацію, форму якої раніше затвердив Кабінет міністрів. Підписна кампанія стартувала в Україні з 1 квітня. За даними національної електронної системи охорони здоров'я «eHealth» на 8 травня підписано вже більше 3,1 млн. (3169854) таких декларацій. Зараз в середньому щодня надходить приблизно 150 тис. цих документів.

Але підписаних декларацій недостатньо для повноцінного старту реформи з 1 липня. Тому 25 квітня уряд прийняв кілька рішень, які регулюють правила оплати за надані медичні послуги. Зокрема, своєю постановою Кабмін встановив тарифи, за якими держава в особі Національної служби здоров'я буде розплачуватися з медустановами за надані українцям послуги первинної медичної допомоги.

Розрахунок з поліклініками та амбулаторіями на підставі цих тарифів буде відбуватися за двома типами списків - зеленого і червоного. У перший будуть включені пацієнти, які підписали зі своїми лікарями декларації про надання їм медпослуг на первинному рівні. У другій список потраплять всі інші пацієнти, які проживають в зоні обслуговування того чи іншого виключно комунальної медустанови, але які не підписали декларації ні з одним з медзакладів.

 Медзаклади за пацієнтів із зеленого списку будуть щорічно отримувати по 370 гривень за людину. За ці гроші українцям буде надаватися первинна медична допомога і проводиться основні лабораторні дослідження. У МОЗ обіцяють виплачувати кошти щомісяця.  При цьому 370 гривень будуть виділятися лише на лікування пацієнтів у віці від 18 до 39 років. Для інших вікових груп передбачені підвищувальні коефіцієнти.

У кожному віці людина потребуємо різної уваги від своїх лікарів. Зрозуміло, що доросла людина зазвичай менше потребує відвідуванні свого лікаря, ніж дитина або людина похилого віку, тому держава буде оплачувати їх обслуговування на первинній ланці за вищими тарифами

Так, медустанови будуть щорічно отримувати 1480 гривень на пацієнта за надання первинної медичної допомоги дітям до 5 років і 814 гривень на пацієнта - у віці від 6 до 17 років.

Крім того, передбачені підвищувальні коефіцієнти і для пацієнтів після 40 років. За громадян від 40 до 64 років сума складе 444 гривень, а для людей, яким виповнилося 65 років і більше сума зросте до 740 гривень.

Разом з тим не передбачено ніяких коефіцієнтів для пацієнтів з червоного списку. За кожного з них медустанови будуть отримувати лише по 240 гривень на рік.

Для того, щоб медустанови почали отримувати ці кошти від Національної служби здоров'я, вони повинні будуть укласти з цим відомством договір про медобслуговування населення за програмою медичних гарантій. Відповідна типова форма договору, а також порядок їх укладення, зміни та припинення також був прийнятий постановою Кабміну в 25 квітня.

У МОЗ запевняють, що медустановам, які мають намір працювати за новою програмою, необхідно підписати всі договори з Нацслужбою здоров'я до 1 червня. Якщо вони цього зробити не встигнуть, то повинні будуть укласти договори до 1 вересня. В такому випадку медустанови зможуть перейти на нові принципи фінансування з четвертого кварталу. Крім того, кошти від Національної служби здоров'я зможуть отримувати тільки ті медустанови, які підключаться до електронної системи охорони здоров'я «eHealth». 25 квітня Кабмін прийняв своєю постановою порядок її функціонування.

Правда, на цьому перелік умов не обмежується. На нові принципи фінансування не зможуть перейти окрема амбулаторія або кабінет сімейного лікаря. Перехід може бути здійснений відразу усіма комунальними медустановами, які раніше фінансувалися з одного і того ж місцевого бюджету.

25 квітня, уряд прийняв чотири постанови, які дозволяють продовжити реформувати систему охорони здоров'я. Зокрема, визначив скільки платитимуть лікарю за одного пацієнта, як медзаклади укладатимуть договори з Національною службою здоров'я України (НСЗУ), як працюватиме електронна система охорони здоров'я.

Відтепер медреформа в Україні має втілюватися швидше

 


Про використання медичних форм для зарахування дітей до закладів освіти

3828 writing notes idea conference    УОЗ ММР інформує населення міста що Міністерство охорони здоров’я України надає роз’яснення щодо використання медичних форм для зарахування дітей до закладів дошкільної освіти і загальної середньої освіти у зв’язку із скасуванням форми первинної облікової документації № 026/о «Медична карта дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)».

Для відвідування закладу дошкільної освіти лікар-педіатр абосімейний лікар закладу охорони здоров’я, в якому спостерігається дитина,виписує довідку, в якій зазначається: прізвище, ім’я, по-батькові, датанародження, місце проживання дитини; факт того, що дитина здорова і можевідвідувати заклад дошкільної освіти. У разі необхідності лікар може такожзазначити в довідці застереження щодо фізичних навантажень та іншірекомендації медичного характеру. У випадку якщо дитина має певнезахворювання, то за рішенням одного з батьків або іншого законногопредставника дитини, в цій довідці може бути зроблено відповідний запис.Форма первинної облікової документації № ОбЗ/о «Карта профілактичнихщеплень», яка містить усю необхідну інформацію про проведення вакцинаціїчи ревакцинації, здійснення туберкулінових проб, також подається дозакладу дошкільної освіти.
    До закладів загальної середньої освіти батьками або іншимизаконними представниками подається Форма № 086-І/о «Довідка учнязагальноосвітнього навчального закладу про результати обов'язковогомедичного профілактичного огляду» та Форма первинної обліковоїдокументації №063/о «Карта профілактичних щеплень», яка містить усюнеобхідну інформацію про проведення вакцинації ревакцинації.


kor2

З квітня можна обрати свого сімейного лікаря

http://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/графіка/наліпка_обрати лікаря.JPG    2 квітня розпочинається національна кампанія «Лікар для кожної сім’ї». Українці зможуть підписати декларацію з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром. Як буде відбуватися вибір лікарів — на брифінгу розповів заступник міністра охорони здоров’я України Павло Ковтонюк.

    Підписання декларації — це, фактично, форма заяви. З її допомогою українці повідомлятимуть, що обрали саме цього лікаря і цей заклад. Інформація про вибір лікаря містиметься в електронній системі охорони здоров’я. З липня 2018 року Національна служба здоров’я України направлятиме гроші із загальних податків у медичний заклад лікарю, якого обрала конкретна людина.

    Відтепер вибирати лікаря можна у будь-якому закладі первинної допомоги незалежно від місця проживання або прописки.

    Підключення закладів первинної допомоги до електронної системи охорони здоров’я триває. Заклади, які вже можуть підписувати декларації з пацієнтами, можна буде впізнати за спеціальною наліпкою — «Тут можна обрати свого лікаря».

    Міністерство охорони здоров’я України очікує, що місцева влада по всій країні забезпечить для людей можливість обрати свого лікаря. Для цього на місцях мають забезпечити підключення закладів до електронної системи охорони здоров’я.

    Кінцевого терміну підписання декларацій немає. Обрати свого лікаря встигнуть усі. Міністерство охорони здоров’я рекомендує не відкладати це на кінець року. Головне, щоб кожен обрав лікаря, якому довіряє, і під час наступного візиту підписав з ним декларацію.

«Я прописаний у Житомирі. Туди, в один із закладів міста, йдуть бюджетні кошти за мене. Тепер я зможу обрати лікаря, якому довіряю, у місці, де мені зручно. І з липня Національна служба здоров’я перерахує кошти за мене у цей заклад», — розповів Павло Ковтонюк під час брифінгу.

http://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/керівництво/39160324090_6e9b80ea1c_o.jpg

    Заступник міністра охорони здоров’я України зізнався, що ще не обрав свого лікаря. Але планує почати пошуки у квітні.

Як українці підписуватимуть декларації

КРОК 1: Оберіть за вашими особистими критеріями заклад чи лікаря. Ви можете скористатися порадами знайомих або відвідати найближчі заклади та дізнатися про лікарів там.

КРОК 2: Перевірте, чи вже можна підписати декларацію у вибраному закладі. Вам у цьому допоможе наліпка «Тут можна обрати свого лікаря».

КРОК 3: Візьміть із собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років — візьміть також свідоцтво про народження дитини.

КРОК 4: Зверніться у реєстратуру медзакладу та повідомте, що хочете підписати декларацію.

КРОК 5: Уповноважений працівник медзакладу (працівник реєстратури, медсестра або лікар) введе ваші дані в електронну систему. На мобільний надійде СМС з кодом. Повідомте цей код працівнику закладу.

КРОК 6: З електронної системи роздруковується декларація з вашими даними. Уважно перевірте, чи всі ваші дані правильні. Якщо потрібно, працівник закладу внесе зміни в системі та роздрукує декларацію ще раз. Підпишіть два екземпляри роздрукованої декларації. Один ви забираєте з собою, інший лишається у закладі.

КРОК 7: Працівник закладу підтверджує вашу декларацію електронним підписом і відправляє в електронну систему. Тепер ви в електронній системі охорони здоров’я, НСЗУ гарантовано направить гроші у ваш заклад і вашому лікарю з липня.


МОЗ змінює систему підтримки людей з інвалідністю

MinZdorUkМОЗ разом з іншими міністерствами та громадськістю працює над впровадженням в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ). Це система, яку використовують в усіх розвинених країнах лікарі, педагоги, спеціалісти з реабілітації та психологи, щоби всебічно зрозуміти стан здоров’я людини й краще спланувати лікування, реабілітацію та створення послуг для людей із хронічними захворюваннями або інвалідністю.

Головне завдання – зробити процес реабілітації безперервним: від моменту виникнення проблеми зі здоров’ям, що призвела до інвалідності, до максимально можливого відновлення функціонування.Для цього ми маємо змінити як процедуру визначення інвалідності, так і послідовність дій, які допомагатимуть людині з інвалідністю максимально адаптуватися до навколишніх умов.

«Поки мешканці розвинених країн отримують всебічну допомогу, яка дозволяє їм жити активним життям, багато людей з інвалідністю в Україні, наче в'язні, змушені проводити більшість часу у власних домівках. І ми ніколи не матимемо власного Стівена Гокінга, поки система не буде спроможна дати людям з інвалідністю потрібних для кожного з них можливостей реабілітації. Спільно з організаціями людей з інвалідністю, медиками, фахівцями з реабілітації, іншими ЦОВами та міжнародними партнерами працюватимемо над тим, щоби в Україні, як і всьому цивілізованому світі, були всі можливості для самореалізації та розвитку кожного», – говорить в.о. міністра охорони здоров’я доктор Уляна Супрун.

У грудні Уряд ухвалив розпорядження щодо впровадження МКФ. Класифікація, схвалена Всесвітньою організацією охорони здоров'я, не є інструментом оцінювання, навпаки – у МКФ включені усі аспекти життя людини, а не лише діагноз.

Так, основні компоненти МКФ – це функції та структура тіла; активність, пов'язана із завданнями та діями людини та участь – залученість у життєву ситуацію; додаткова інформація щодо тяжкості та факторів зовнішнього середовища.

Головною перевагою МКФ для пацієнтів є інтеграція фізичних, ментальних та соціальних аспектів їх стану. Діагноз мало що може сказати про функціональні можливості людини. Для прикладу, діагноз “перелом вертлюгової западини” нічого не каже про функціонування людини. В залежності від типу перелому лікування може дати повне відновлення, а можлива ситуація, коли людина не зможе ходити самостійно навіть з найкращою пожиттєвою реабілітацією.  Для планування та реалізації втручань потрібно використовувати інформацію про обмеження функцій.

Не менш важливою є рання діагностика та виявлення у маленьких дітей - система раннього втручання. Адже чим раніше виявляється хвороба чи стан, тим простіше лікувати або корегувати. В Україні будуть використовуватись найкращі міжнародні тестові системи для діагностики розвитку дитини і вироблений алгоритм спостереження за розвитком новонароджених з критично низькою вагою (катамнестичне спостереження).

МКФ допомагає в міждисциплінарній взаємодії та обміну інформацією стосовно стану пацієнта, тож лікарі, освітяни, соціальні працівники зможуть спільно допомогти кожній людині.


Чому для підписання декларації бланки не потрібні.

Відповідаємо на поширені питання про вибір лікаря

http://moz.gov.ua/uploads/thumb/0/article_preview/4040-dokumenti_direktorati_moz.jpeg   Розповідаємо, де взяти бланки декларацій і хто їх заповнюватиме, чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації і які документи треба мати з собою.

Коли будуть бланки декларацій у мого лікаря?

   Для підписання декларації бланки не потрібні: уповноважена особа медзакладу вносить дані в електронну систему. Після цього уповноважена особа роздруковує із системи примірники декларації, а пацієнт їх перевіряє і підписує. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».

  Зверніть увагу, що підписати декларації можна лише з лікарями, заклади яких підключились до системи «Електронне здоров’я» (список підключених закладів можна переглянути тут: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/. Щодня до системи приєднуються нові медзаклади.

Я самостійно маю вносити свої дані в систему?

Ні. У кожному підключеному до «Електронного здоров‘я» закладі ПМД буде визначена  уповноважена особа, яка вносить дані у систему: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тож пацієнту треба просто прийти у медзаклад з необхідними документами і мобільним телефоном.

Які документи мені потрібні, щоб підписати декларацію?

Щоб підписати декларацію, вам потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви плануєте підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем  для своєї дитини, то вам також знадобиться свідоцтво про народження дитини.

Чи потрібен комп'ютер і доступ до інтернету, щоб підписати декларацію з лікарем?

Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Також кожен заклад ПМД має визначити уповноважену особу, яка вносить дані у систему - реєстратора, медсестру чи лікаря тощо.

Чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації?

Ні, попередній запис не потрібен. Єдине, що вам потрібно - прийти у медзаклад з паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.

Як буде відбуватись процедура підписання - кожен заклад ПМД визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або визначити години прийому для підписання декларацій.

Зверніть увагу, що заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров'я - уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті:https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/


Як українці обиратимуть терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів

http://moz.gov.ua/uploads/thumb/0/article_preview/4018-likar_pacient.jpg   Уже у квітні розпочинається національна кампанія з вибору лікаря: українці зможуть обрати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я. Алгоритм вибору лікаря та підписання декларацій прописаний в документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу». Цей Порядок набере чинності найближчим часом, коли його погодять центральні органи виконавчої влади.

Для чого підписувати декларацію з лікарем?

   Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад.

  Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: ви зможете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

Ви вільні у своєму виборі – не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Однак лікар може відмовити вам у підписанні декларації, якщо він уже набрав оптимальну кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.

 

Як підписати декларацію з лікарем: покрокова інструкція

Для підписання декларації з лікарем:

1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.

Важливо: заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров'я - уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті:https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров‘я». Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.

Важливо: дані вносяться в електронну систему – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров‘я» для підтвердження.

3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» примірник декларації для перевірки.

Важливо: Уважно перевірте усі свої дані. Якщо помітили помилку – скажіть про це уповноваженій особі медзакладу. Декларацію роздруковуватимуть до тих пір, поки все не буде правильно.

4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» ще один примірник декларації

Важливо: Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації

Важливо: Уповноважена особа проставляє відмітку з датою на обох примірниках декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладу.

6. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я»

Важливо: Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.


Медична реформа

NoteBookVsPapers    В країні активно відбуваються зміни по реформуванню галузі охорони здоров’я. Хвилюються пацієнти, медичні працівники, бо перші кроки завжди і скрізь найскладніші.
   Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради хоче надати роз’яснення, щоб кроки, які робляться МОЗ України, були зрозумілими всім.

    В нашому місті вже проведені всі підготовчі роботи для перетворення медичних закладів у комунальні некомерційні підприємства, які будуть надавати первинну медичну допомогу, та отримувати кошти безпосередньо від Національної служби здоров’я України. Реорганізація закладів сприятиме збільшенню їх самостійності в господарських і управлінських справах, стимулюватиме до поліпшення якості медичних послуг і підвищення економічної ефективності використання активів.
    Придбано та встановлено комп’ютери, впроваджені медичні інформаційні системи, за якими будуть реєструватися пацієнти та вестися медична документація.
    Адміністрація центрів ПМСД, бажаючи заздалегідь знати кількість населення, яке хоче обрати певного сімейного лікаря, розпочали попередню реєстрацію пацієнтів. Але офіційно декларування щодо надання первинної медичної допомоги розпочнеться з 1 квітня 2018 року, за умови, що заклад охорони здоров’я буде мати статус неприбуткового закладу.
    В центрах ПМСД № 1, № 2, № 5, № 6 вже працюють медичні електронні системи реєстрації пацієнтів, у центрах ПМСД № 3, № 4 – на стадії завершення до підключення.
    Радимо пацієнтам з усіх питань звертатися до центрів ПМСД, в яких вони бажають отримувати первинну медичну допомогу, заздалегідь обрати лікаря.
    На разі, коли у центрах ПМСД вже проводиться попередня реєстрація, за бажанням – зареєструйтеся!
    Ви можете обрати будь-якого терапевта для дорослого, педіатра для дитини або сімейного лікаря для всієї родини незалежно від місця вашого проживання чи реєстрації.
    Інформуємо, що отримувати ідентифікаційний номер платника податків на дітей необов’язково, достатньо його мати законному представнику дитини.
    Ознайомитися з інформацією щодо реформування можна на нашому сайті в розділі «Реформування».

Дайджест изменений в охране здоровья №4

tit MOZ digest 20180307 4

Детальнее...


 

Дайджест изменений в охране здоровья №03

tit MOZ digest 2017 01

Детальнее...


 

Автономізація лікарень: як відбуватиметься, які переваги надасть медустановам

6 листопада вступив у дію закон про автономізацію лікарень. Що таке автономізація, як і коли вона відбуватиметься, які переваги надасть медустановам та якими будуть юридичні наслідки - відповіді у нашій статті.

Розгорнуті відповіді на питання про автономізацію ви можете знайти в офіційних методичних рекомендаціях МОЗу.

Для чого потрібна автономізація медичних закладів

      Що таке автономізація лікарень і для чого вона потрібна?

Автономізація передбачає, що лікарні можуть набувати статусу некомерційного комунального підприємства. Наразі лікарні працюють як бюджетні установи за бюджетним законодавством та з вертикальним управлінням. Їх керівники не мають свободи рішень і керуються наказами згори.

Перетворення лікарень на комунальні підприємства дозволить розширити права медичних закладів до рівня всіх інших суб’єктів господарювання.

      Які переваги дає медичному закладу статус некомерційного комунального підприємства?

Перетворення  (реорганізація) медустанов у комунальні некомерційні підприємства сприятиме збільшенню їх самостійності в господарських і управлінських справах, стимулюватиме до поліпшення якості медичних послуг і підвищення економічної ефективності використання активів.

      Головні переваги реогранізації такі:

  • керівник підприємства отримує значно більшу, ніж керівник бюджетної установи, свободу в розпорядженні активами й фінансами, у  формуванні кадрової політики, визначенні внутрішньої організаційної структури закладу;
  • керівник підприємства може самостійно встановлювати будь-які форми оплати праці персоналу, що допускаються законодавством;
  • фінансування підприємства здійснюється не за постатейним кошторисом витрат, а на основі власного фінансового плану, що дозволяє ефективно розпоряджатися коштами;
  • медзаклади мають право мати власний рахунок у будь-якому банку;
  • медзаклади мають право утворювати об’єднання з іншими закладами, які також діють у статусі підприємства, з метою перерозподілу функцій між ними та спільної оптимізації використання матеріальних, людських та фінансових ресурсів;
  • медзаклади мають можливість наймати за договорами підряду лікарів фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики.

      Чи може заклад після реорганізації бути приватизованим?

Ні, пряма заборона на приватизацію зазначена в ст.16 Основ законодавства України про охорону здоров’я.

      Чи має некомерційне комунальне підприємство самостійно заробляти на своє існування?

Із введенням медреформи в дію, медзаклади первинної ланки отримуватимуть фінансування від Національної служби здоров'я згідно з тарифом надання первинної медичної допомоги за кожного пацієнта, який підпише декларацію з лікарем цього закладу. Під час перехідного періоду також буде надаватися фінансування на пацієнтів, які були раніше приписані до лікаря, але ще не уклали з ним декларацію.

З 2020 року медзаклади вторинної і третинної ланки переходитимуть на нову модель фінансування. Лікарні почнуть отримувати фінансування в залежності від об'єму наданих послуг згідно з договором, який вони укладатиметь з НСЗУ. Вартість послуг буде визначатися відповідно до тарифу надання медичних послуг.

      Чи має таке підприємство право отримувати прибуток і на власний розсуд ним розпоряджатися?

Медзаклади у формі комунальних підприємств є неприбутковими та некомерційними. Мета їх діяльності не пов`язана з отриманням прибутку. Надлишкові кошти медзаклади мають спрямовувати на свій розвиток відповідно до фінансового плану.

      Чи буде автономізація примусовою?

Закон про автономізацію медичних закладів не ставить жорсткої вимоги по термінах. Але пільговий режим автономізації буде діяти тільки до кінця 2018 року.

Автономізація лікарень: податки, пільги і контроль діяльності керівництва

      Чи змінюються податкові зобов’язання медзакладу після його реорганізації?

Процес перетворення лікарні на некомерційне комунальне підприємство не призводить до виникнення негативних податкових наслідків у вигляді нових пов’язаних з перетворенням податкових зобов’язань. Заклад не буде платником податку на прибуток й податку на нерухомість.

      Хто розпоряджатиметься майном і коштами лікарні?

Під час автономізації майно передається закладам на правах оперативного управління. Розпоряджається майном закладу його власник - теріторіальна громада через уповноважені органи. Керівник медзакладу може розпоряджатися майном в межах, які будуть визначені статутом цьому закладу.

      Хто відповідатиме за фінансову і податкову звітність у некомерційних підприємствах?

Питання ефективного керування адміністративними функціями атономного закладу вирішується самим закладом.

Чи будуть медзаклади в статусі некомерційних підприємств отримувати пільги на оплату комунальних послуг, на оренду землі?

Щодо орендної плати, то це питання вирішують власники майна: органи місцевого самоврядування. Питання надання пільг на оплату комунальних послуг знаходиться в стадії опрацювання.

      Як громада зможе контролювати діяльність керівництва лікарні?

Для цього створюються спеціальні органи, спостережні  або наглядові ради. Наразі відповідне положення  про спостережні ради затверджується Кабміном.

Такі ради є обов’язковими для медустанов вторинної і третинної ланки. До них входитимуть представники власника закладу, органів місцевого самоврядування, місцеві депутати, а також представники громадських організацій.

При закладах також можуть створюватися опікунські ради. До їх складу можуть входити меценати, представники громадськості, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери.

      Хто приймає рішення про перепрофілювання?

Власник. Зазвичай це відповідна місцева рада.

      Чи будуть звільняти працівників?

Трудові відносини з працівниками реорганізованого закладу продовжуються, а звільнення під час реорганізації можливе лише у випадку скорочення штату. У процесі реорганізації окремі працівники можуть бути переведені на інші посади, переміщені в інші структурні підрозділи у разі необхідності.

      Чи можливо повернути заклад в статус бюджетного підприємства?

Місцева рада має право прийняти і таке рішення. Разом з цим повернеться тарифна сітка та всі інші норми, які регулюють діяльність закладів бюджетної сфери.


Дайджест изменений в охране здоровья №2

tit MOZ digest 2017 01

Детальнее...

Автономізація: відповіді на поширені питання

      1. Якщо припиняється ЗОЗ і утворюється новий, то певний час буде відсутня ліцензія на медичну практику та роботу з прекурсорами та наркотичними препаратами. Як бути без ліцензії?

Ліцензія на медичну практику, ліцензія на роботу з наркотичними речовинами та прекурсорами має бути отримана наново протягом трьох місяців з моменту реєстрації нової юридичної особи внаслідок реорганізації.

Протягом цього строку, стара ліцензія зберігає свою силу.

(Пункт 4 статті 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»)

Готуються зміни до Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики». Проектом спрощується процедура отримання ліцензії у випадку зміни організаційно-правової форми ліцензіата.

      2. Якщо припиняється ЗОЗ і утворюється новий, то перша акредитація можлива лише через 2 роки, тому до цього часу висновки судово-медичних і наркологічних експертиз будуть вважатися недійсними.

Акредитація проводиться через 2 роки після створення нового суб’єкта.

У випадку наявності вимоги щодо зазначення акредитаційного сертифіката у певних формах документації, необхідно зазначати, що ліцензія на здійснення медичної практики отримана менш ніж два роки тому, а тому акредитація ЗОЗ не проводилась.

Відсутність акредитаційного сертифіката може обмежити заклад у здійсненні певних видів діяльності, де прямо передбачено наявність окремої категорії закладу, зокрема у проведенні медичних оглядів працівників певних категорій.

Обмеження для надання висновків судово-медичних і наркологічних експертиз у випадку відсутності акредитаційного сертифіката у нормативних актах, які регламентують надання вказаних висновків - відсутні.

Відповідно до проекту закону Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення (№6327) “Заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України”
      3. Передавальний акт. Хто кому передає майно? В більшості прийнятих обласною радою рішень не визначено, хто буде керівником новостворених підприємств, тому невідомо, хто буде приймати майно та документи згідно з передавальним актом.

Передавальний акт є формальним етапом здійснення реорганізації та засвідчує яке майно передається до правонаступника.
Акт має скласти комісія з припинення, а затвердити Власник. Новоствореним суб’єктом акт не підписується.
(частина 3 статті 107 Цивільного кодексу України)
    4. За якими КЕКВ має фінансуватися КНП?

Комунальній некомерційні підприємства фінансуються за КЕКВ:

- 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку»;
- 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

(Наказ Міністерства фінансів від 14.02.2017 р. № 135)
    5. Який має бути розмір статутного капіталу?

Обмежень щодо розміру статутного капіталу для КНП не встановлено. Власник, який створює ЗОЗ визначає його на власний розсуд.

(Частина 4 статті 78 Господарського кодексу України)
      6. Є ризики по переукладенню договорів та проведенню процедур згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з утворенням нового суб’єкта – правонаступника.

Новостворене підприємство є правонаступником установи по всім правам та зобов’язанням (у тому числі і договори), а тому користується тими самими правами та обов’язками як і перетворена установа.

Відповідно ризики відсутні у разі належного оформлення правонаступництва, у тому числі під час проведення процедур закупівлі комунальним закладом в межах Закону України «Про публічні закупівлі».

Проте, з метою впорядкування правовідносин, рекомендується укласти додаткові угоди до договорів з метою зазначення правильного найменування суб’єкта.

(Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16.03.2017 на запит 388/2017)
    7. За яким КОПФГ має реєструватися новостворене підприємство?

За загальним правилом, суб’єкт має реєструватися за кодом 150 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО, оскільки КНП є видом комунального підприємства.

Проте, у зв’язку із технічними складнощами в роботі реєстру неприбуткових організацій, установ, виникають проблеми із внесенням відповідних підприємств до реєстру.

А тому, до усунення технічних прогалин

необхідно застосовувати код 430 (КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД)), з мотивів, що Комунальне підприємство є заклад охорони здоров’я.
      8. Можливість отримання медичної субвенції після зміни статусу з КУ в КНП (Зміна з розпорядника на отримувача бюджетних коштів). Як буде фінансуватися в поточному році і як буде фінансуватися після 01.01.2018?

Отримання медичної субвенції можливе та здійснюється через місцевий бюджет за відповідними напрямами видатків за програмно-цільовим методом.

У 2018 році передбачається можливість (закон не набрав сили) оплати медичних послуг населенню централізовано через новоутворений орган – Національну службу здоров’я України за принципом капітації.

В той же час, не забороняється здійснення фінансування із місцевих бюджетів за програмно-цільовим методом з метою реалізації певних місцевих програм.
    9. Чи потрібно вносити в статут пункти про створення Спостережної ради та її повноваження?

Пункти вносяться за рішенням Власника. Імперативна вимога, щодо створення відповідного органу відсутня.

(стаття 24 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я» в редакції станом на 06.11.2017)
    10. Чи збережуться кошти в КНП після зміни форми з КУ при наявності коштів на спец рахунку?

Кошти зберігаються в залежності від положень статуту Комунальної установи яка перетворюється (залежно чи передбачена передача грошових коштів неприбутковому підприємству).

В той же час, можливі альтернативні варіанти. Наприклад формування статутного капіталу КНП в розмірі спеціального фонду КУ, після переведення коштів спеціального фонду в дохід бюджету Власника.
    11. На момент попередження трудового колективу КУ не зареєстрована нова установа КНП до якої трудовий колектив буде переведений.

У випадку реорганізації дія трудових договорів зберігає свою силу за згодою працівника.

До трудової книжки лише вноситься запис про правонаступництво новоствореної юридичної особи.

(Стаття 36 Кодексу законів про працю України)
    12. Заробітна плата після зміни з КУ в КНП буде рахуватися незахищеною статтею?

Захищеними видатками бюджету визнаються видатки загального фонду бюджету, обсяг яких не може змінюватися при здійсненні скорочення затверджених бюджетних призначень.

До захищених видатків Державного бюджету України відносяться видатки загального фонду на оплату праці працівників бюджетних установ.

Комунальні підприємства не входять до даного переліку.
    13. Наказ МОЗ України №33 скасовано. Чим керуватися під час розрахунку штатного розкладу підрозділів закладу з урахуванням вимог колективного договору та тісного зв’язку навантаження на співробітника з ціною тарифу на послугу?

Наразі відсутній нормативний акт, який би регламентував кількість штату в лікарні. Штатний розпис формується самостійно відповідними департаментами охорони здоров’я та медичними закладами (залежно від розподілу компетенції) виходячи із потреб населення у отриманні медичної допомоги, відповідного навантаження на лікарів і бюджету.
     14. Питання фінансування клінічного закладу: чи статус клінічного закладу передбачає фінансування видатків клінічного закладу за рахунок коштів місцевого бюджету, а статус комунального некомерційного підприємства передбачає отримання бюджетних коштів, які можуть витрачатися ним тільки за договорами про медичне обслуговування населення, укладеними з відповідним розпорядником бюджетних коштів та не можуть витрачатися на інші цілі?

У положеннях чинного законодавства відсутні норми, які б встановлювали, що комунальне некомерційне підприємство може отримувати бюджетні кошти лише за договорами про медичне обслуговування. Комунальне некомерційне підприємство може бути одержувачем бюджетних коштів місцевого бюджету і забезпечувати фінансування клінічного закладу.
Таким чином, підстав щодо зміни статусу клінічного закладу немає.
   15. У частини керівників закладів охорони здоров’я закінчується контракт у листопаді 2017 року. Проте, наразі відсутній порядок проведення конкурсу для керівників ЗОЗ. Як призначати керівника?

Порядок призначення керівників ЗОЗ наразі не визначений, проте проходить формальну процедуру затвердження.

До моменту прийняття відповідного регулювання доцільно призначати Директорів ЗОЗ у статусі тимчасово виконуючих обов’язків до встановлення процедури конкурсу.

Окрім того, рекомендуємо звернути увагу, що Листом Міністерства юстиції України від 30.01.2009 №Н-35267-18 вказано на можливість застосування аналогії у випадку наявності прогалин у правовому регулюванні певних суспільних відносин.
    16. Чи потрібно вносити в Статут пункти про створення спостережної Ради і їх повноваження?

Власник наразі має право (але не зобов’язаний) вносити положення до статуту про створення спостережної ради, врахувавши, що типове положення про спостережну раду буде прийняте пізніше, або внести відповідні зміни до статуту щодо створення спостережної ради після набуття чинності законом 06.11.2017.


Дайджест изменений в охране здоровья №1

tit MOZ digest 2017 01

Детальнее...

Як узгоджуватиметься робота різних ланок медичної допомоги?

Абетка реформування.

      Лікар первинної ланки видає направлення для отримання спеціалізованої допомоги, за яким послуги, надані пацієнту, оплачує держава. Медичні заклади самі вирішуватимуть, які спеціалісти їм потрібні для надання замовлених державою послуг. За досвідом інших країн, можна очікувати поступове зменшення запитів до вузьких спеціалістів паралельно з підвищенням кваліфікації сімейних лікарів.
      Варто також зазначити, що перспективним напрямком є перекваліфікація вузьких спеціалістів у лікарів загальної практики. В такому випадку лікар зможе надавати і послуги первинної медичної допомоги (і мати за це гідний стабільний дохід) і, за наявності необхідного обладнання, надавати профільні послуги.
      Сімейні лікарі з додатковою спеціалізацією користуватимуться підвищеним попитом з боку пацієнтів з відповідними хронічними захворюваннями. Особливо це стосується кардіологів, пульмонологів і гастроентерологів.
      Робота первинної та вторинної ланок узгоджуватиметься через систему e-Health, де буде зберігатися вся інформація про направлення пацієнтів лікарями.


Госпітальні округи та госпітальні ради - Абетка реформування.

      Госпітальний округ – це територія, розмір та кількість населення якої дає можливість сформувати ефективну і сучасну медичну мережу повного циклу.

      Госпітальні ради, що створюються в госпітальних округах та включають представників місцевих рад територій, які входять в округ, - це інструмент співробітництва громад. Ані госпітальні округи, ані госпітальні ради не є окремими рівнями виконавчої влади, юридичними особами чи суб’єктами господарювання. Госпітальна рада округів – це майданчик для досягнення домовленостей щодо того, які медичні заклади на території округу потрібно підсилювати, а які перепрофілювати.

Територія обмежує максимальний географічний розмір округу. Доїзд з будь-якої точки округу до лікарні інтенсивного лікування не має займати більше ніж 60 хвилин (120 хвилин до лікарні другого рівня).

Кількість населення обмежує мінімальний розмір округу. Тобто, кількості населення в 120 тисяч осіб вистачає, щоб забезпечити навантаження на лікарню інтенсивного лікування першого рівня. За такої кількості населення у лікарів буде достатньо практики, щоб не втрачати кваліфікацію.

Формування госпітальних округів не пов’язане з адміністративно-територіальною реформою. Територіальний устрій робиться на десятки років, а госпітальний округ є динамічною структурою. Якщо в Україні, приміром, з’являться європейські дороги, суттєво зміниться час доставки пацієнта до тих чи інших лікарень, межі госпітальних округів також зміняться. На зміну їхніх меж можуть також впливати й інші фактори.

Госпітальні округи не є прямо пов’язаними з об’єднаними територіальними громадами, бо переважно ОТГ невеликі за розміром, і мають справи з первинною медичною допомогою: з лікарською амбулаторією, фельдшерсько-акушерським пунктом тощо. Натомість госпітальні округи більше стосуються лікарень. Але разом з тим, мешканці ОТГ лікуються також у лікарні, відтак це є їхньою інфраструктурою вторинного рівня.

Госпітальний округ має включати принаймні одну лікарню інтенсивного лікування (першого чи другого рівня), у разі наявності лікарні другого рівня – охоплення території з населенням мінімум 200 тисяч осіб, а у разі наявності лікарні першого (базового) рівня – 120 тисяч осіб.


Запис до сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів за допомогою мережі Інтернет

kart3      З 01.12.17р. в КЗ ММР «ЦПМСД №5» розпочато запис до сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів за допомогою мережі Інтернет.
      Бажаючі записатися до лікуючого лікаря та ознайомитися з розкладом його прийому можливо на сайті: «Поліклініка без черг».
      Електронна адреса сайту:  https://global.newmedicine.com.ua

    Головний лікар    Юрчук М.М.

 kart1

 

kart2

 

kart4


“Доступні ліки” у 2018 році діятимуть ще для 3 напрямків захворювань

dostup likuМова йде про ліки від хронічних захворювань шлунково-кишкового тракту, депресивних станів та для здоров’я матері і дитини під час вагітності

    Урядова програма «Доступні ліки» діє з квітня 2017 року. Мільйони українців по всій країні вже скористалися програмою та отримали життєнеобхідні ліки від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми безкоштовно або з незначною доплатою.

    Програма зарекомендувала себе досить успішно: в залежності від регіону “Доступні ліки” щомісяця отримують від 100 до 200 тис пацієнтів у понад 6,6 тис аптек. Восени попит на програму не припиняє зростати: щомісяця на 150 тис рецептів пацієнти використовують більше. Бюджетом цього року на реалізацію програми передбачено 700 млн грн, у наступному році ця цифра має збільшитися до 1 млрд грн.

    Враховуючи розширення фінансування у наступному році, Міністерство охорони здоров’я планує додати до урядової програми “Доступні ліки” ще 3 нозології. Про це йдеться в проекті постанови КМУ “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”.

    Рішенням Міністерства, за рекомендацією національних та міжнародних експертів до програми планується додати для забезпечення хворих по 3 нових нозологій 9 МНН: для лікування виразки і хронічних гастроентерологічних патологій, депресивних станів та анемії вагітних у першому триместрі. За попередніми підрахунками спеціалістів, включення цих захворювань обійдеться бюджету близько 300 млн грн.

    Також у проекті постанови передбачено додати ще по одній діючій речовині для пацієнтів з серцево-судинними захворюваннями та діабетом ІІ типу – “Лозартан” і “Глібенкламід”.

    “Доступні ліки” – це початок кардинальних змін у забезпечені громадян вільним доступом до ефективних та безпечних життєвонеобхідних ліків. У перспективі, ми плануємо, щоб кожен пацієнт був на 100% забезпечений ліками від найпоширеніших захворювань. З нового року ми долучаємо до програми відшкодування державою вартості лікарських засобів ще 3 групи захворювань. Ключовими критеріями їх включення є тягар хвороби, динаміка захворювання, розповсюдження та ефективність лікування на амбулаторній ланці”, – зазначив заступник міністра Роман Ілик.

    Довідково: За даними Центру медичної статистики МОЗ, кожен 6 українець страждає на захворювання органів травлення. Понад 850 тисяч громадян у 2016 році мали виразку шлунку або 12-ти палої кишки.

    За результатами дослідження експертів Міжнародного медичного корпусу, 4 з 10 основних причин інвалідності в світі спричинені розладами психічного здоров’я. До 2030 року депресія стане третьою найбільш поширеною хворобою в країнах з низьким доходом і другою – з середнім. Натомість кожна гривня, інвестований у лікування загальних психічних розладів в Україні, принесе в двічі більше для відновлення людської продуктивності.

    Анемія при вагітності – це, перш за все, ризик здорового розвитку дитини. Недостатня кількість еритроцитів та заліза в жіночому організмі може спричинити передчасні пологи, недоношування, дострокове відшарування плаценти, родову кровотечу, тощо. Дані Центру медичної статистики МОЗ свідчать про те, що кожна 4 вагітна жінка страждає на анемію. У 2016 році понад 98 тисячам майбутніх матерів було діагностовано цю патологію.


 

Про схвалення Концепції розвитку системи громадського здоров'я № 1002-р

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 30 листопада 2016 р. № 1002-р
Київ

Про схвалення Концепції розвитку системи громадського здоров’я

1. Схвалити Концепцію розвитку системи громадського здоров’я, що додається.

2. Міністерству охорони здоров’я разом із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади у місячний строк розробити та подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України проект плану заходів щодо реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.

Прем'єр-міністр УкраїниВ.ГРОЙСМАН

   Детальніше...


 МОЗ в дпов дає 1

Детальніше...


Ви питали

Детальніше...


Електронна система охорони здоров’я eHealth запрацювала в тестовому режимі. Відсьогодні лікарі первинної ланки зможуть реєструватися в системі та реєструвати декларації своїх пацієнтів. Цей етап розвитку eHealth дозволить впровадити перший із кроків реформи фінансування медицини – принцип «гроші ходять за пацієнтом».

ActionVaccine4

     

     Система eHealth працюватиме в тестовому режимі до квітня 2018 року. Упродовж цього періоду реєстрація в eHealth відбуватиметься на добровільних засадах. Відповідно до законопроектів №6327 та №6604, які очікують ухвалення у Верховній Раді вже протягом найближчого часу, з 1 серпня 2018 року оплата послуг лікарів буде здійснюватися згідно з кількістю декларацій, зареєстрованих у системі.

 

     Реєстрацію медичних установ у eHealth головні лікарі розпочали у червні. Протягом трьох місяців до системи підключились 8 медичних інформаційних систем для доступу до центрального компоненту системи. Презентації системи для лікарів пройшли у Вінниці, Харкові, Полтаві, Сумах, Краматорську, Миколаєві, Білій Церкві, Кропивницькому та Києві.

       Тому сьогодні лікарі 367 закладів первинної медичної допомоги, внесеного до eHealth, можуть почати реєструватися самі та вносити в систему декларації своїх пацієнтів. Цей інструмент стане основою для нової моделі фінансування медичних установ в Україні і першим торкнеться закладів первинної ланки медичного обслуговування.

      «У центрі системи охорони здоров’я має бути пацієнт, – переконана Уляна Супрун, в. о. міністра охорони здоров’я України. – eHealth забезпечить супровід впровадження принципу “гроші ходять за пацієнтом” на первинній ланці, що дозволить ефективніше фінансувати медицину. Ці зміни покликані встановити справедливі стосунки між лікарем та пацієнтом, в котрих перший отримуватиме чесну, достойну оплату за свою працю, а другий – якісні медичні послуги».

      «Електронна система зробить медицину ефективною і прозорою. Медики сьогодні вимушені працювати з великою кількістю паперів і довідок, – пояснює заступник Міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк, – дані про пацієнтів розпорошені по різних базах різних лікарень, в які звертався пацієнт. Ми закликаємо лікарів вже зараз, на тестовому етапі, зареєструватися в системі та почати реєструвати декларації пацієнтів. Це – ваш гарантований державою дохід у майбутньому, адже вже в наступному році ми почнемо виплати за новою системою фінансування».

      «Ми розуміємо відповідальність, що ляже на цю систему, та робимо все, щоби вона стала надійною та безпечною, – говорить Юрій Бугай, керівник Проектного офісу eHealth, Transparency International Україна – Програмну частину центрального компоненту системи розробляють українські програмісти, а за процесом пильно стежать великі вітчизняні та міжнародні організації. Ми віримо, що ця система стане надійним фундаментом для охорони здоров’я, про котру сьогодні мріють наші громадяни».

      Крім реєстрації лікарів та декларацій пацієнтів, система eHealth уже упродовж цієї осені запропонує лікарям первинної ланки електронний інструмент підтримки програми «Доступні ліки», а пізніше – й інші кроки до створення єдиної електронної медичної картки кожного українця. Також у майбутньому деперсоніфіковані дані з системи можуть дозволити прогнозувати поширення захворювань та запобігати їм.

      Сьогодні розробка системи eHealth відбувається коштом програм технічної допомоги міжнародних дорнорських організацій, до числа котрих належать United States Agency for International Development (USAID), Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE), Глобальний Фонд та Світовий банк.

«USAID пишається тим, що має змогу підтримувати зміни, які зроблять фінансування та управління медичними послугами прозорими та економічно обґрунтованими, – каже директор Місії USAID в Україні Сюзан Фрітц. Ми впевнені, що електронна система eHealth підвищить прозорість медичних послуг, зробить їх доступнішими для громадян та забезпечить зворотній зв'язок з ними. Це є критично важливим для того, щоб перетворення були успішними».

      Проектний офіс, який ініціював та координує розробку системи, заснували міжнародна антикорупційна організація Transparency International Україна та найбільша пацієнтська організація Всеукраїнська мережа ЛЖВ. Проектний офіс тісно координує роботу з Міністерством охорони здоров’я України. У майбутньому систему адмініструватиме та розвиватиме державне підприємство під егідою МОЗ.

«Той факт, що E-Health розробляється за участі найбільшої пацієнтської організації гарантує, що у центрі уваги залишиться пацієнт та його інтереси», – підкреслив Директор з політики та адвокації Мережі ЛЖВ Сергій Дмитрієв.

      Проектний офіс створює центральний компонент системи, у якому зберігатиметься основний набір даних лікарів та пацієнтів. Користувачі отримуватимуть доступ до даних за допомогою медичних інформаційних систем (МІС), ринок яких давно існує та активно розвивається в Україні. Кожен медичний заклад зможе обрати ту МІС, яка задовольняє його потреби. Базовий набір електронних сервісів для лікарів, а також доступ пацієнтів до системи, буде безкоштовним. Розробники МІС зобов’язані дотримуватися найвищих стандартів конфіденційності та безпеки даних.

      У майбутньому eHealth дасть можливість кожному легко оперувати та швидко отримувати свою медичну інформацію, а лікарям - правильно ставити діагноз з урахуванням цілісної картини здоров’я пацієнта. Вже не буде потреби в паперових медичних картах і друкованих довідках, які губляться і забуваються. Лікарі виписуватимуть електронні рецепти, які не можна буде ні загубити, ні підробити. Система об’єднуватиме всю медичну історію пацієнта, і вона буде доступна як пацієнту, так і його лікарям - все, як на долоні. А державні органи розумітимуть, куди слід витрачати державні кошти, щоб це приносило максимум користі, адже система накопичуватиме велику кількість статистики про захворювання і лікування. У результаті, медики працюватимуть у комфортніших умовах і будуть захищені від зловживань, а всі українці будуть отримувати за державний кошт більше якісних медичних послуг.

Довідка:

      Електронна система охорони здоров’я або система eHealth має вивести українську медицину на новий рівень. На меті eHealth – переведення усіх документів та процесів взаємодії у сфері охорони здоров’я з паперового формату в електронний, при цьому створюючи єдині реєстри закладів, лікарів, пацієнтів, ліків тощо.

      Створення проектного офісу eHealth закріплено Меморандумом від 16.03.2017 року між Міністерством охорони здоров’я, Державним агентством з питань електронного урядування, Transparency International Україна та БО “Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД” для координації дій з втілення електронних інструментів.

     Упровадження проекту стало можливим завдяки підтримці проекту USAID HIV Reform in Action, який здійснюється Deloitte (США), проекту USAID “RESPECT”, Глобального фонду з боротьби зі СНІД, туберкульозом і малярією, проектом EDGE за підтримки уряду Канади та іншими організаціями.


Министр здравоохранения представил на заседании Правительства разработаные законодательные изменения для реформирования медицины.

Министр здравоохранения Александр Квиташвили 27 мая 2015 представил во время заседания Кабинета Министров Украины законопроект " О внесении изменений в некоторые акты относительно усовершенствования законодательства по вопросам здравоохранения ". По его словам, этот законопроект предусматривает коренные изменения в статусе и механизмах финансирования больниц. Преимущества от его внедрения получат прежде всего пациенты, медицинский персонал и государство.

"В разработанном законопроекте предложено две большие изменения изменение правового статуса учреждений здравоохранения и предоставления им автономии в управлении, а также изменения в финансировании системы здравоохранения ", - сообщил Квиташвили. По его словам, предполагается переход от бюджетного учреждения в форму государственного предприятия, коммунального предприятия, хозяйственного общества или других организационно-правовых форм в соответствии с действующим законодательством. При этом, подчеркнул он, они останутся в собственности государства. Квиташвили также отметил, что 2016 будет переходным годом от финансирования за койко-места к финансированию за предоставленные услуги. Все это приведет к тому, что учреждения здравоохранения получат то же количество средств, которую они получили в 2015 году, но тратить их смогут гораздо эффективнее, повышая и качество услуг, и оплату труда медицинского персонала.

Премьер-министр Украины Арсений Яценюк поддержал инициативу Минздрава Украины и дал поручение сделать ряд публичных презентаций реформы для медицинского сообщества, общественности и народных депутатов.

Презентация предлагаемых изменений можно посмотреть здесь .

Первый заместитель Министра здравоохранения Украины Александра Павленко 27.05.2015р. в эфире Первого городского телеканала (М. Одеса) рассказала о новациях МЗ Украины в реформировании медицинской отрасли. Во время интервью Александра Павленко коснулась темы ближайших изменений в управлении здравоохранением, ее финансировании, нормативно-правовом обеспечении и тому подобное. Особое внимание Первый заместитель Министра уделила вопросу доступности лекарств для Украинской.

Полную версию интервью можно посмотреть на http://7kanal.com.ua/2015/05/vecher-na-7-aleksandra-pavlenko/

Начальник управления здравоохранения Маргарита Капуста, специалисты управления, главные врачи учреждений здравоохранения г. Николаева и области во исполнение Протокола совещания Премьер-министра Украины А. Яценюка приняли участие в обсуждении проектов Закона Украины "О внесении изменений в некоторые законодательные акты относительно усовершенствования законодательства по вопросам охраны здоровья" и других законов.

Обсуждение предложенных проектов актов, а также аргументированных предложений и замечаний к ним состоялось в формате видеоконференции. Вопрос в Минздрав ставили представители областных центров страны. Особого внимания требует рассмотрение вопросов кадровой политики и финансирования отрасли. Замечания и предложения с учетом результатов обсуждения будет отправлено письменно в Минздрав и проработок совместно с медицинской общественностью Украины.

 


Состояние реформирования сферы здравоохранения города

 

Посмотреть документ (pdf)



 

ОНОВЛЕНО 18.05.2018

нашли ошибку в тексте?
выделите мышкой и нажмите: