Мапа порталу

Рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 11.09.2024 № 1528 "Про затвердження Вимог до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві"

Рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 11.09.2024 № 1528 "Про затвердження Вимог до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві".

 

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

РІШЕННЯ

 

від 11 вересня 2024                            Миколаїв                                           № 1528

 

 

Про затвердження Вимог до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві

  

З метою покращання естетичного вигляду забудови міста та впорядкування об’єктів зовнішньої реклами різних типів та вивісок, розміщених на території м. Миколаєва, відповідно до ст.ст. 10, 21, 22 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», ст. 16 Закону України «Про рекламу», Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про основи містобудування», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ДСТУ 9243.7:2023 «Система проєктної документації для будівництва. Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень», Правил благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти і порядку в м. Миколаєві, затверджених рішенням Миколаївської міської ради від  19.04.2007 № 12/21 (зі змінами та доповненнями від 18.09.2008 № 27/51 та від 16.05.2013 № 28/10), Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві, затверджених рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 04.10.2011 № 1015, з урахуванням Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2022-2024 роки, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради від 23.12.2021 № 12/184, керуючись пп. 7, 13 п. «а» ст. 30, пп. 7 п. «а» та пп. 5 п. «б» ст. 31, ч. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Затвердити Вимоги до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві (далі – Вимоги, додаються).

2. Департаменту архітектури та містобудування Миколаївської міської ради, як робочому органу, уповноваженому на регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами, керуватись цими Вимогами при видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами та при погодженні паспортів опорядження фасадів будинків, будівель, споруд у м. Миколаєві.

 

3. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконкому Миколаївської міської ради від 12.06.2015 № 496 «Про затвердження містобудівних вимог по розміщенню рекламних засобів у м. Миколаєві».

 

4. Департаменту міського голови опублікувати рішення на офіційному вебсайті Миколаївської міської ради та у місцевих друкованих медіа не пізніш як у десятиденний строк після його прийняття та підписання.

 

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Андрієнка Ю.Г.

  

 

Міський голова                                                                             О. СЄНКЕВИЧ

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконкому

міської ради

від 11 вересня 2024

№  1528

 

  

ВИМОГИ ДО РОЗМІЩЕННЯ

ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ ТА ВИВІСОК У М. МИКОЛАЄВІ

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

          1.1. Вимоги до розміщення зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві (далі – Вимоги) розроблено, відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про рекламу», «Про охорону культурної спадщини», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 № 722 «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану», ДБН В.2.3 - 5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСТУ 3587:2022 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», ДСТУ 9243.7:2023 «Система проєктної документації для будівництва. Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень», Правил благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти і порядку в м. Миколаєві, затверджених рішенням Миколаївської міської ради від 19.04.2007 № 12/21 (зі змінами та доповненнями від 18.09.2008 № 27/51 та від 16.05.2013 № 28/10), Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві, затверджених рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 04.10.2011 № 1015, та інших нормативно-правових актів.

          1.2. Вимоги розроблено з метою поліпшення зовнішнього вигляду міського середовища та забезпечення комплексного благоустрою, захисту культурних та майнових інтересів Миколаївської міської територіальної громади, юридичних і фізичних осіб, у власності чи користуванні яких є будинки, будівлі або споруди, на яких розміщуються засоби зовнішньої реклами та вивіски.

          1.3. Вимоги регулюють особливості розміщення засобів зовнішньої реклами та вивісок на проспектах, вулицях та історичних ареалах міста та діють на всій території м. Миколаєва і є обов’язковими для всіх фізичних та юридичних осіб, що здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, інших організацій, незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості.

          1.4. Розміщення засобів зовнішньої реклами з порушенням цих Вимог забороняється.

2. ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ

          2.1. Терміни, які використовуються у цих Вимогах, мають такі значення:

2.1.1. Виконавчий орган ради – виконавчий комітет Миколаївської міської ради.

          2.1.2. Робочий орган – департамент архітектури та містобудування Миколаївської міської ради.

          2.1.3. Зовнішня реклама – реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях – рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

          2.1.4. Комплексна схема розміщення зовнішньої реклами – затверджені рішенням виконавчого органу ради текстові та графічні матеріали, що визначають території міста, на яких зазначено граничну кількість місць для розміщення наземних рекламних засобів, місця їх встановлення, типи рекламних засобів, формат та архетип кожного рекламного засобу, розміщення яких допускається у межах відповідної території (вулиці, проспекту, бульвару тощо).

          2.1.5. Паспорт опорядження фасаду – проєктна та науково-проєктна документація, що містить інформацію про зовнішній вигляд фасадів будинку, будівлі або споруди, матеріали та кольори опорядження відповідно до ДСТУ 9243.7:2023 «Система проєктної документації для будівництва. Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень».

          2.1.6. Вивіска чи табличка – конструктивний елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, комерційне (фірмове) найменування, торговельну марку, що правомірно використовується цією особою, належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, на якому розміщено власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу до такого приміщення, не вважається рекламою.

          2.1.7. Історичний ареал – частина населеного місця, що зберегла об'єкти культурної спадщини і пов'язані з ними розпланування та форму забудови, які походять з попередніх періодів розвитку, типові для певних культур або періодів розвитку.

          2.1.8. Зона обмеженого використання вивісок – територія міста, на якій передбачається розміщення засобів зовнішньої реклами та вивісок, відповідно до розробленого дизайн-коду.

          2.1.9. Фасад – ортогональна проєкція зовнішньої стіни будинку, будівлі або споруди на вертикальну площину. Зовнішня частина будинку, будівлі або споруди зі всіма елементами від покрівлі до рівня мощення. За значенням фасади поділяються на головний, бічний та задній.

2.1.10. Елемент фасаду – конструктивний, декоративний, технологічний елемент на фасаді будинку, будівлі або споруди розміщений згідно з проєктними рішеннями (карнізи, піддашки, балкони, лоджії, вікна, елементи зовнішнього водовідведення, стики стінових панелей зовнішніх стін, цоколі, приямки, огорожа на даху тощо).

          2.1.11. Вітрина – засклений елемент фасаду, який використовується для експонування продукції.

          2.1.12. Місце розміщення вивіски – зовнішня поверхня фасаду першого поверху будинку, будівлі або споруди, біля входу, де юридична або фізична особа займає приміщення, між віконними отворами першого поверху, а також між віконними отворами першого та другого поверхів дво- чи багатоповерхового будинку, будівлі або споруди за умови, що центральна горизонтальна вісь рекламного засобу знаходиться не вище центральної міжвіконної горизонтальної осі, а також місце, виділене в паспорті опорядження фасаду.

          2.1.13. Центральна горизонтальна вісь вивіски – уявна лінія, яка проходить горизонтально по центру висоти рекламного засобу.

          2.1.14. Центральна міжвіконна горизонтальна вісь – уявна лінія, яка проходить горизонтально по центру між крайньою верхньою частиною віконної рами першого поверху та крайньою нижньою частиною віконної рами другого поверху.

          2.2. Терміни, що не визначені цими Вимогами, вживаються у значенні, визначеному законодавством України.

3. ВИДИ ТА ТИПИ РЕКЛАМНИХ ЗАСОБІВ

          3.1. До основних видів рекламних засобів відносяться:

          3.1.1. Стаціонарні рекламні засоби характеризуються незмінним місцем розміщення і конструктивним рішенням у типовому або індивідуальному виконанні (виходячи з містобудівної ситуації). Підрозділяються на наземні, навісні та розташовані на будинках, будівлях або спорудах.

          3.1.2. Тимчасові рекламні засоби характеризуються періодом розміщення і визначеною зоною або ділянкою міської території, на якій вони можуть бути розміщені на певний період, до яких відносяться виносні конструкції або ті, що використовуються при проведенні рекламних акцій.

          3.2. До типів рекламних засобів належать:

          3.2.1. Білборд – стаціонарний наземний рекламний засіб з розміром інформаційного поля [6.0 × 3.0] м. Технічно може бути одностороннім або двостороннім. У випадку, коли рекламний засіб односторонній, виконується зашивання зворотної сторони суцільною площиною.

          3.2.2. Призматрон – вдосконалений варіант білборду з розміром інформаційного поля [6.0 × 3.0] м, з тригранними призмами, що повертаються та дозволяють розмістити три рекламних зображення.

          3.2.3. Беклайт – стаціонарний наземний рекламний засіб з розміром інформаційного поля [4.0 × 3.0] м, з обов’язковим внутрішнім освітленням. Може бути як одностороннім, так і двостороннім.

          3.2.4. Скроллер – стаціонарний наземний динамічний, рекламний засіб, дозволяє послідовно демонструвати від 3-х до 8-и зображень на одній поверхні, може бути виконаним у вигляді конструкцій з розмірами інформаційного поля [4.0×3.0], [3.14×2.3] та [1.2×1.8] м, з обов’язковим внутрішнім освітленням.

          3.2.5. Сітілайт – стаціонарний наземний рекламний засіб, у вигляді стенду (коробу) з розмірами інформаційного поля [1.0 × 2.0] та [1.2 × 1.8] м, з обов’язковим внутрішнім освітленням.

          3.2.6. Відеоекран – стаціонарний наземний рекламний засіб з розмірами інформаційного поля [5.76×2.88], [3.072×2.304] та [1.28×1.76] м, призначений для відтворення зображення на площині екрану, за рахунок випромінювання світла світлодіодів, ламп інших джерел світла. Може бути встановленим на фасаді будинку та мати площу зображення, що відповідає розміру фасаду.

3.2.7. Пілар – стаціонарний наземний рекламний засіб, з обов’язковим внутрішнім освітленням, що у горизонтальному розрізі є рівностороннім трикутником з увігнутими всередину чи випуклими сторонами, з розмірами інформаційного поля [1.4 × 3.0] та [3.6 × 1.2] м.

          3.2.8. Пілон – стаціонарний наземний рекламний засіб у вигляді плоскої або випуклої вертикальної стели з однією, двома або трьома рекламними поверхнями з розмірами інформаційного поля [2.8 × 1.4] чи [3.0 × 1.5] м, з обов’язковим внутрішнім освітленням.

          3.2.9. Дахові рекламні засоби – різноманітні об’ємні або плоскі установки, розташовані повністю або частково вище рівня карнизу будинку, будівлі або споруди або на даху, розмір конструкції визначається у кожному випадку окремо, залежно від розмірів даху.

          3.2.10. Брандмауер – навісний рекламний засіб, який виконується у вигляді банеру, панно, будівельного декоративно-сітчастого огородження, плакату гіперформату в жорсткому каркасі, розташовується на фасадах будинків, будівель або споруд або закріплюється на будівельних конструкціях лісів та прикриває будинки, будівлі або споруди, які ремонтуються, реконструюються, будуються чи демонтуються.

          3.2.11. Інформаційний стенд – рекламний засіб висотою до 2.0 м та розміром інформаційного поля не більше 3.0 м², який розміщується біля установ комунальної власності та призначений для розміщення дрібноформатних афіш культурних та розважальних заходів, агітаційних матеріалів, соціальної реклами,

          3.2.12. Штендер – тимчасовий рекламний засіб, розмірами не більше [0.7 × 1.2] м із розміром інформаційного поля [0.7 × 1.0] м, який розташовується фізичними або юридичними особами, що рекламують свої товари, продукцію, послуги, виключно під час їх роботи.

          3.2.13. Прапорна композиція – засіб зовнішньої реклами, що розміщується на відкритій місцевості, має зовнішні поверхні для розміщення реклами (товарні знаки, скорочені найменування тощо) та складається з фундаменту, флагштоку (опорної стійки) та інформаційного поля не більше 3.0 м². Висота від поверхні мощення до нижнього краю рекламної поверхні має становити не менше 3.5 м.

          3.2.14. Об’ємно-просторовий рекламний засіб – тимчасовий рекламний засіб, що розташовується у повітряному просторі, являє собою тимчасове рекламне оформлення на період проведення святкових, тематичних заходів.

          3.2.15. Художньо-просторова композиція – тимчасовий рекламний засіб, індивідуального проєктування та виготовлення, що являє собою вуличний арт-об’єкт чи скульптуру, має різну конфігурацію та матеріали, встановлюється як окремо розташована конструкція та є рекламними засобом конкретного комерційного об'єкта.

          3.2.16. Рекламні засоби соціального змісту – рекламні засоби індивідуального виготовлення з соціальним вмістом реклами, що можуть мати різну конфігурацію та розміщуватись як окремо розташовані або навісні конструкції.

4. КОМПЛЕКСНІ СХЕМИ РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

          4.1. Комплексні схеми розміщення зовнішньої реклами розробляються суб’єктами господарювання, що мають сертифікат на здійснення відповідного виду діяльності, на підставі відповідного рішення Миколаївської міської ради та затверджуються окремими рішеннями виконавчого органу ради.

          4.2. Комплексні схеми розміщення зовнішньої реклами розробляються на основі дослідження характеру архітектури оточуючої забудови, а також з урахуванням ергономічних, топогеодезичних, містобудівних особливостей міського простору, з метою збереження традиційного характеру історичного середовища, з урахуванням наявності і концентрації об’єктів культурної спадщини, історико-культурних традицій, специфіки природного ландшафту.

          4.3. Розробка комплексних схем розміщення зовнішньої реклами проводиться з дотриманням таких принципів та вимог:

-    пріоритет архітектури оточуючої забудови та необхідність збереження візуальної цілісності міського простору;

-    компроміс інтересів територіальної громади міста та розповсюджувачів зовнішньої реклами;

-    впровадження сучасних технологій виготовлення та розміщення рекламних засобів;

-    використання загальноприйнятих стандартних типів та форматів рекламних засобів;

-    узгодження рекламних засобів, що розташовуються вздовж проїжджої частини вулиць, доріг, інших територій за висотою розміщення, напрямом рекламної площини, а також типом та форматом;

-    урахування обґрунтованих пропозицій громадськості, наданих у процесі розробки комплексних схем розміщення зовнішньої реклами.

          4.4. Завершена комплексна схема розміщення зовнішньої реклами за підписом керівника робочого органу передається на розгляд виконавчого органу.

          4.5. Після затвердження комплексної схеми розміщення зовнішньої реклами виконавчий орган приймає рішення про видачу дозволів, відповідно до затвердженої схеми.

Комплексні схеми розміщення не застосовуються до засобів зовнішньої реклами та вивісок на фасаді будинку, будівлі або споруди.

          4.6. Видача дозволів та укладання договорів на право тимчасового користування місцем для розміщення зовнішньої реклами, згідно із затвердженою комплексною схемою розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві.

          4.7. Розміщення наземних стаціонарних рекламних засобів типу «сітілайт» та більшого формату, на місцях, що не увійшли до затвердженої комплексної схеми розміщення зовнішньої реклами або зміна технологічної схеми рекламних засобів, що призведе до суттєвих розбіжностей зі схемою, відбувається виключно після прийняття виконавчим органом рішення про внесення змін до затвердженої схеми.

          4.8. Якщо у зв’язку із затвердженням комплексної схеми розміщення зовнішньої реклами виникає потреба у зміні конструктивного рішення, технологічної схеми та/або місця розташування рекламного засобу, що розміщується на підставі чинного дозволу, розповсюджувач зовнішньої реклами подає до робочого органу заяву про внесення відповідних змін до дозволу.

          Зазначена заява розглядається, згідно із порядком, встановленим Правилами розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві.

          Після внесення таких змін розповсюджувач зовнішньої реклами змінює конструктивне рішення, технологічну схему та/або місце розташування рекламного засобу у строк, встановлений робочим органом.

5. РОЗМІЩЕННЯ СТАЦІОНАРНИХ ТА ТИМЧАСОВИХ

РЕКЛАМНИХ ЗАСОБІВ

          5.1. Розміщення зовнішньої реклами у вигляді стаціонарних рекламних засобів у місті провадиться на підставі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, відповідно до цих Вимог, Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві, Правил благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти і порядку в м. Миколаєві, затверджених комплексних схем розміщення зовнішньої реклами на території м. Миколаєва та інших нормативно-правових актів у сфері зовнішньої реклами.

          5.2. Кожна нова встановлена рекламна конструкція не повинна перекривати вже існуючої конструкції. Видимість раніше встановлених конструкцій не повинна обмежуватися з видачею нових дозволів на розміщення зовнішньої реклами. З метою недопущення перевантаженості окремих ділянок, територій рекламними засобами, при розгляді питання про видачу нових дозволів на розміщення зовнішньої реклами необхідно враховувати розташування поблизу об'єкта, що розглядається, інших об'єктів зовнішньої реклами.

          5.3. Для збереження історичного архітектурного середовища та самобутності центральної частини міста, а також для скорочення кількості великоформатних засобів зовнішньої реклами, на ділянці міського простору від вул. Пушкінської до вул. Садової та від пр. Центрального (парний та непарний бік) до вул. Адміральської дозволяється розміщення стаціонарних рекламних конструкцій типу «сітілайт» (тип 2) та «відеоекран» (типи 1, 2), відповідно до Класифікатора спеціальних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами (додаток 1).

5.4. Задля досягнення візуальної одноманітності та уникнення видової та форматної невизначеності, по вулицях Маріупольській, Соборній та Героїв Рятувальників дозволяється розміщення стаціонарних рекламних конструкцій типу «сітілайт» (тип 4), відповідно до Класифікатора спеціальних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами (додаток 1).

          5.5. Фундаменти стаціонарних засобів зовнішньої реклами повинні бути заглибленими до рівня поверхні ґрунту, мощення (крім випадку розміщення конструкції в охоронних зонах підземних комунікацій, за погодженням власників інженерних мереж, з обов’язковим декоративним оформленням).

          5.6. При розміщенні рекламних засобів на газонах необхідно забезпечити повне відновлення трав'яного покриву.

          Великорозмірні засоби зовнішньої реклами повинні розміщуватись на такій відстані від крони дерев і чагарників, яка забезпечить подальше обслуговування зелених насаджень і рекламних засобів без їх ушкодження. Територія, що прилягає до рекламного засобу, конструктивна схема яких потребує зміни інформаційного повідомлення протягом дії дозволу, повинна утримуватись в належному стані.

          Освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків.

          5.7. Надійне та безпечне функціонування засобів зовнішньої реклами повинно забезпечуватись:

-    досконалістю конструктивного рішення та його якісним виконанням;

-    зручністю і безпекою проведення ремонтних і експлуатаційних робіт;

-    зручністю заміни інформаційних елементів;

-    стійкістю конструкційних матеріалів, фарб та покриттів рекламних носіїв до впливу атмосферних умов на весь термін експлуатації;

-    розміщенням засобів зовнішньої реклами у місцях, де вони не створюють перешкод руху пішоходів і транспорту, механізованому прибиранню вулиць, обслуговуванню інженерних мереж і споруд, викошуванню газонів.

          5.8. У разі технічної можливості, підключення стаціонарного засобу зовнішньої реклами до електромережі виконувати підземним шляхом.

          5.9. Дахові рекламні засоби виконуються за індивідуальними проєктами.

          Розташування рекламного засобу здійснюється за умови надання висновків попередньої технічної експертизи місця розміщення конструкції зовнішньої реклами (даху) і технічного проєкту, наданих та затверджених спеціалізованими сертифікованими підприємствами, установами та організаціями з урахуванням вітрових, снігових та інших навантажень, а при необхідності – експертизи несучих конструкцій будівлі, з висновками щодо можливості розміщення цієї установки.

          Розповсюджувач реклами має право вільно обирати проєктні організації, що мають відповідний сертифікат.

          Якщо рекламну конструкцію було включено до проєктної документації на будівництво із зазначенням на топографічних планах М 1:500, додаткові технічні та архітектурні умови на розміщення рекламної конструкції в цьому випадку не надаються.

          5.10. Об’ємно-просторові рекламні конструкції (тенти, повітряні кулі, аеростати) являють собою тимчасове оформлення, що розміщується на період проведення різного роду культурно-масових заходів (виставки, шоу, рекламні кампанії, тощо) та повинні розміщуватись на окремо наданій для відповідного заходу території, знаходитись на безпечній відстані від проїжджої частини та не повинні створювати загрозу життю людей, а також не перешкоджати вільному пересуванню пішоходів.

          5.11. Виносні щитові конструкції (штендери) не потребують отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами у разі: якщо вони мають габарити 0.7 × 1.2 м та розмір рекламної площі не більше 0.7 × 1.0 м та виносяться виключно під час роботи суб’єкта господарювання, розміщуються біля входу у приміщення закладу, але не більше ніж на один метр від входу. Не допускається закріплення рекламного засобу до опор міських мереж та дерев механічними засобами (ціпок, трос). Тимчасові виносні рекламні засоби не повинні розміщуватись у пішохідній та зеленій зонах.

          5.12. Розміщення засобу зовнішньої реклами у вигляді художньо-просторової композиції здійснюється за погодженням головного архітектора міста, відповідно до рекомендацій, отриманих від колегії художньо-громадської ради при департаменті архітектури та містобудування Миколаївської міської ради.

6. РОЗМІЩЕННЯ ВИВІСОК

6.1. Розміщення вивісок на фасадах будинків, будівель або споруди у місті Миколаєві здійснюється відповідно до цих Вимог та графічних додатків до них.

6.2. З метою збереження архітектурної автентичності міста при розгляді питань щодо розміщення вивісок на фасадах будинків, будівель або споруд необхідним є виготовлення паспортів опорядження фасадів (далі – Паспорт) з візуалізацією вивіски із зазначенням її чітких розмірів, прив’язки до елементів фасаду та візуалізацією з підсвічуванням усіх фасадів будинку, будівлі або споруди у вечірній час.

          Виготовлення Паспорта мають здійснювати сертифіковані архітектори відповідної кваліфікації.

          Проєкт вивіски розробляється на основі погодженого у робочому органі Паспорта.

Погодження Паспорта здійснюється відповідно до Порядку погодження паспортів опорядження фасадів будинків, будівель, споруд на території міста Миколаєва (додаток 4).

          Строк дії Паспорта становить 5 (п’ять) років. Такий термін обумовлений появою нових технологій та нових оздоблювальних матеріалів, а також можливим зростанням вимог до якості документів, що розробляються.

6.3. Вивіски не повинні перевищувати 3.0 м², повинні встановлюватися паралельно фасаду будинку, будівлі або споруди, без втручання у несучі конструкції, не створювати перешкод для експлуатації та ремонту будинків, будівель або споруд, на яких вони розташовуються.

Відхилення від розміру вивісок, встановленого у цих Вимогах, дозволяється лише в тому випадку, якщо таке відхилення передбачено Паспортом, який розглянуто на архітектурно-містобудівній раді при департаменті архітектури та містобудування Миколаївської міської ради та рекомендовано до впровадження.

6.4. Встановлення та розміщення вивіски повинно забезпечувати безпеку експлуатації згідно з чинними будівельними нормами та відповідати державним стандартам і вимогам пожежної, санітарної, електричної та екологічної безпеки.

6.5. Вивіска має розміщуватись з урахуванням архітектурного вирішення, стилістичних особливостей, декоративних елементів та колористики фасаду, симетрично відносно до його елементів та з урахуванням осі центрування, бути взаємоузгодженою та співмасштабною до архітектурного вирішення фасаду та його елементів, враховувати розмір і місце розташування раніше погоджених та розміщених на цієї ж будівлі вивісок.

          У разі розміщення більше однієї вивіски в межах фасаду, над та/або в віконних та дверних прорізах або над вітринами першого поверху, всі конструкції повинні бути розташовані з дотриманням осі центрування, мати однакову висоту.

          При розміщенні на загальному фризі – лайтбокс чи загальна пласка основа вивіски має дорівнювати висоті фризи. Забороняється сусідство вивісок на загальній пласкій основі з вивісками у вигляді окремих об'ємно-просторових елементів або лайтбоксів.

          Перевага надається комплексному підходу до проєктування та розміщення кількох вивісок на одному фасаді в одній стилістиці, з однаковою висотою літер.

Дозволяється розміщення не більше однієї вивіски та одного кронштейну для однієї особи – суб’єкта господарювання.

6.6. Вивіска може бути розміщена:

-    на фасаді будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або поверху, на якому розміщено власне чи надане у користування особі приміщення;

-    біля входу у приміщення (в тому числі у подвір’ї), яке займає юридична або фізична особа, що розміщує вивіску;

-    над вхідними дверима, над вітринами та віконними прорізами приміщення, яке займає особа;

-    на фасаді (вище першого поверху), фронтоні, якщо особі на праві приватної власності належить вся будівля;

-    у вікнах, вітринах та прозорій частині вхідних дверей, займаючи не більше 35 % їх вільної площі та мати прозору підложку, зображення на якій повинно займати 50% від загальної площі вікон, вітрин, прозорої частини вхідних дверей;

-    між дверними та віконними отворами (прорізами);

-    між віконними отворами першого поверху будинку, будівлі або споруди;

-    між віконними отворами першого та другого поверхів дво- чи багатоповерхового будинку, будівлі або споруди за умови, що центральна горизонтальна вісь вивіски знаходиться не вище центральної міжвіконної горизонтальної осі;

-    в існуючих, спеціально передбачених для вивісок у проєкті будівлі площинах, нішах, картушах, приставних вітринах тощо;

-    на огорожі та її вхідній (в’їзній) брамі, якщо особі на законних підставах належить вся будівля та вся земельна ділянка;

-    на фасаді нежитлової будівлі комерційного призначення (вище першого поверху), фронтоні, якщо особі на праві приватної власності належить вся будівля, може бути площею більше 3.0 м²;

-    на даху будівлі комерційного призначення, якщо це загальна назва усієї будівлі, може бути площею більше 3.0 м²;

-    на головному фасаді тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.

6.7. Якщо у будівлі знаходяться кілька власників (орендарів) приміщень, зовнішній вхід для яких є спільним, то їх вивіски на фасаді повинні розташовуватись на табличках однакового розміру та з однакового матеріалу виконання (загальна допустима площа для облаштування вивісок-табличок - 3.0 м², співвідношення розміру таблички – [1 : 3] | [1 : 4]), розміщених праворуч чи ліворуч від входу у будівлю (приміщення). Окрім того, їхні вивіски можуть бути розташовані безпосередньо біля дверей належних їм приміщень. Вивіска може бути виконана у вигляді напису, зображення на скляній поверхні вікна, вітрини чи прозорої частини вхідних дверей із закриттям не більше ніж 35 % їх вільної площі та мати прозору підложку, зображення на якій повинно займати 50% від загальної площі вивіски, за умови відсутності можливості розміщення її на фасаді будівлі.

6.8. Якщо на фасаді будівлі присутня газова труба, розміщена в місці потенційного кріплення вивіски, над входом або вітриною необхідно зробити підкладку, на якій будуть розміщуватися плоскі або об’ємні окремо стоячі символи. Таку вивіску потрібно додатково узгоджувати з газовою службою.

6.9. У випадку, якщо в приміщення, що використовується особою є більше одного функціонального входу та ці входи знаходяться на різних сторонах фасаду будівлі, допускається розміщення вивіски біля кожного входу.

6.10. Розміщення вивісок не допускається:

-    на фасаді вище першого поверху будинку, будівлі або споруди або поверху, на якому розміщено власне чи надане у користування особі приміщення;

-    вище центральної міжвіконної горизонтальної осі фасаду першого поверху будинку, будівлі або споруди;

-    із закриттям огорож балконів, архітектурного та скульптурного декору фасадів, цінної пластики та ліпнини. Не допускається розміщувати вивіски на балконах, закривати ними решітки, перила, балюстради, підтримуючі консолі;

-    із закриттям табличок з назвами вулиць, номерів будинків, охоронних знаків будівель – пам’яток архітектури, табличок з позначенням місця знаходження елементів мереж інженерних комунікацій (пожежних гідрантів тощо), інших табличок з соціально необхідною інформацією;

-    на будинках, будівлях або спорудах, не введених в експлуатацію, об’єктах незавершеного будівництва;

-    із закриттям вікна, вітрини чи прозорої частини вхідних дверей більш ніж на 35 % їх вільної площі;

-    у вигляді глухого заклеювання скла бічних та фасадних вікон тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, якщо використання споруди не передбачає блокування вітражів;

-    розміщення більше однієї вивіски та одного кронштейну на фасаді для однієї особи;

-    у вигляді кронштейну на фасаді будівлі біля вхідних (в’їзних) брам;

-    на бічних та задніх фасадах тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.

6.11. Вузли кріплення вивісок до будинків, будівель або споруд повинні забезпечувати надійне кріплення та бути захищені від несанкціонованого доступу до них. Конструкція вивісок повинна забезпечувати жорсткість, міцність, стійкість, безпеку при експлуатації, зручність виконання монтажних і ремонтних робіт. Вивіски повинні витримувати вітрові навантаження згідно з розрахунком на міцність, виконуватись з урахуванням їх власної ваги, витримувати навантаження, згідно з дійсними будівельними нормами та відповідати державним стандартам, санітарним нормам і вимогам пожежної, електричної та екологічної безпеки.

          6.12. Розміри вивісок:

-    площа поверхні всіх елементів та складових вивіски, розміщеної паралельно до фасаду, не повинна перевищувати 3.0 м²;

-    вивіски та їх елементи не мають виходити за межі фасадів будинку, будівлі або споруди та за межі фасаду приміщення, у якому особа здійснює свою діяльність;

-    відстань від площини фасаду (декоративних елементів фасаду) до лицьової поверхні вивіски, розміщеної паралельно до фасаду, не повинна перевищувати 20 см, а у випадках складного монтажу цю відстань дозволяється збільшувати до 30 см;

-    розміри вивіски на кронштейні для зони А: повинні бути не більше 80 × 80 см, товщиною не більше 25 см, для зони Б: повинні бути не більше 130 × 80 см, товщиною не більше 18 см. Нижній край вивіски на кронштейні повинен розміщуватися на висоті не менше ніж 2,5 м від рівня мощення;

-    вивіска не може виходити за межі контурів приміщень, де розміщується власне чи надане у користування особі приміщення, бути більшою ніж 3,0 м²;

-    розміри вивіски повинні органічно співвідноситись з пропорціями фасаду (та елементами фасаду) будинку, будівлі або споруди. Вивіска повинна гармоніювати з архітектурним середовищем, доцільно доповнювати фасад будинку, будівлі або споруди та забезпечувати його візуальну цілісність. Необхідно уникати домінування площі вивіски відносно площі всього фасаду або порушення його естетичних принципів.

          6.13. Матеріали, техніки та стилістика вивісок:

-    конструкція та матеріал вивіски повинні бути стійкими до погодних умов і механічних чинників, конструктивно вивіска може складатися з одного чи кількох елементів;

-    пласку суцільну основу вивіски рекомендується використовувати однотонною;

-    при розміщенні особою на одному фасаді будівлі вивіски з непрозорою підкладкою (на загальній пласкій основі або лайтбокс) та кронштейна колір підкладок кронштейна і вивіски, що розміщується паралельно до фасаду, повинен збігатися.

-    форма, колір, шрифт, матеріал виконання та стилістика вивіски мають були в одному стилі з елементами фасаду, на яких вони розташовуються;

-    вивіска повинна відповідати архітектурному вирішенню фасаду будівлі та враховувати особливості конкретного архітектурного середовища;

-    вивіска не повинна відтворювати зображення дорожніх знаків.

          6.14. Вивіска може бути виготовлена у вигляді:

-    суцільного стенда, лайтбоксу (конструкції, що складається з короба та просвічуваної лицьової поверхні, на яку різними засобами наносять візуальну інформацію - друк, аплікація, об'ємні елементи тощо);

-    окремих об'ємно-просторових літер, цифр та зображувальних елементів торговельних марок, об'ємно-просторових літер та цифр комерційного (фірмового) найменування без суцільної основи;

-    напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об’ємними чи вигравійованими літерами;

-    кам’яної, дерев’яної, металевої плити з різьбленим або гравійованим написом чи зображенням;

-    консольної конструкції (кронштейна), яка розміщується під прямим кутом (перпендикулярно) до поверхні фасаду та має не більше двох поверхонь для розміщення інформації;

-    шрифтового напису по тиньку;

-    художнього розпису по тиньку (фрески);

-    мозаїки;

-    вітражу;

-    рельєфу, вирізьбленому у тиньку, попередньо нанесеному різноколірними шарами (графіті);

-    світлових носіїв, що своїм розташуванням формують напис чи зображення;

-    світлових трубок (неонових або діодних), які формують зображення чи напис.

          6.15. Вимоги до освітлення вивісок:

-    освітлення вивісок повинно забезпечувати безпеку експлуатації згідно з чинними будівельними нормами та відповідати державним стандартам і вимогам пожежної, санітарної, електричної та екологічної безпеки;

-    кабелі живлення світлових елементів, сигналізації та інші технічні засоби повинні бути вмонтовані у короби, які пофарбовані у колір фасаду, або прикріплені таким чином, щоб бути непомітними для пішоходів;

-    освітлення вивіски не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, не повинно освітлювати житлові або нежитлові приміщення будинків, будівель або споруд, на яких вони розміщуються, а також приміщення сусідніх будинків, будівель або споруд;

-    освітлення вивісок повинно вмикатися з настанням темноти одночасно з вуличним освітленням;

-    у нічний час із двадцять другої до сьомої години, освітлення вивіски має бути вимкнено;

-    вивіски установ, організацій і підприємств, що працюють у денний час, можуть бути виконані без освітлення;

-    динамічне освітлення дозволяється, якщо це передбачено свідоцтвом на торговельну марку виданим, відповідно до Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг».

          6.16. Інформаційні вимоги:

-    вивіска не може містити переліку товарів і послуг, меню та іншої інформації, яка не підлягає обов’язковому оприлюдненню відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», не може містити закликів до придбання товару або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо товару;

-    вивіска не може містити слоганів, переліку товарів, що розповсюджуються фізичною або юридичною особою, та іншої інформації, крім інформації про зареєстроване найменування особи або власну (в разі якщо вона відрізняється від зареєстрованого найменування особи), знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи) та час роботи;

-    інформація на вивісках виконується державною мовою, може дублюватися іншими мовами, відповідно до вимог встановлених Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;

-    знаки для товарів і послуг наводяться на вивісках у тому вигляді, у якому їм надана правова охорона в Україні відповідно до законодавства. Не допускається розміщення вивісок із використанням знаків для товарів і послуг чи інших об’єктів інтелектуальної власності, права на які належать іншим особам та не передані власникам вивісок у користування;

-    текст вивіски не може містити мовних помилок.

          6.17. Особливості виготовлення та розміщення вивісок у межах історичного ареалу та зон обмеженого використання вивісок м. Миколаєва.

6.17.1. У випадках оформлення нових вхідних груп в будинках, будівлях або спорудах, розташованих у зоні обмеженого використання вивісок, необхідно дотримуватись вимог передбачених розробленим дизайн-кодом відповідної території.

6.17.2. Вивіски мають бути виготовлені з природних матеріалів (метал, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, скло), а також з використанням традиційних технік (ковальство, литво, гравіювання, різьба, вітраж, гутне скло, емалі, розпис, мозаїка тощо).

6.17.3. Вивіски повинні бути виконані та розміщуватись на фасадах будинків, будівель або споруд, у вигляді окремих об'ємно-просторових літер, цифр та зображувальних елементів торговельних марок, об'ємно-просторових літер та цифр комерційного (фірмового) найменування без суцільної основи (підкладки).

6.17.4. Забороняється розміщувати рекламні вказівники, інформаційні знаки/стенди, які вказують напрямок руху до місцезнаходження комерційних підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності.

6.17.5. Особливості виготовлення та розміщення вивісок по вул. Соборній регулюється відповідно до Дизайн-коду вулиці Соборної (додаток 3).

7. ЗОНУВАННЯ РОЗМІЩЕННЯ СТАЦІОНАРНИХ РЕКЛАМНИХ ЗАСОБІВ

          7.1. Зона А (зона обмеженого використання рекламних засобів) – історико-архітектурна зона центральної частини міста містить у собі основне ядро історичної забудови Миколаєва та окремі локальні історико-архітектурні зони у Заводському та Інгульському районах міста.

          Межі зони пролягають вздовж берегу річки Інгул по вулицях:

-    Набережна;

-    Лагерне Поле;

-    Вадима Благовісного;

-    сквер Юних героїв;

-    територія Обсерваторії;

-    Рюміна;

-    Сінна;

-    Погранична;

-    Громадянська;

-    Ігоря Бедзая;

-    Інженерна;

-    1-а Слобідська;

-    огорожа Миколаївського суднобудівного заводу.

          Крім того, в історико-архітектурну зону входять узбережжя річки Південний Буг вздовж вул. Спортивної від училища ім. Леваневського до річкового вокзалу, територія старого військового шпиталя вздовж річки Інгул між вулицями 7 Воєнною та Гречишникова, територія обласної лікарні по вулиці 2-ій Екіпажній, а також територія старого кладовища між Херсонським шосе та вулицями 1-а Інгульська, Гречишникова, Степова.

          Межі зони А визначено схемою зонування розміщення засобів зовнішньої реклами (додаток 5).

7.2. Зона Б

До складу зони Б входить територія, згідно зі схемою зонування розміщення засобів зовнішньої реклами (додаток 5), а саме:

-    пр. Центральний (парний та непарний бік) – від транспортного кільця на розі Херсонського шосе та пр. Богоявленського до вул. 9 Слобідської;

-    пр. Богоявленський (парний та непарний бік) від транспортного кільця на розі Херсонського шосе та пр. Центрального до мкр. Балабанівка;

-    вул. Айвазовського (парний та непарний бік);

-    вул. Самойловича, (парний та непарний бік);

-    вул. Остапа Вишні (парний та непарний бік);

-    вул. Степова (парний та непарний бік);

-    вул. Руфіна Судковського (парний та непарний бік);

-    вул. 295 Стрілецької дивізії (парний та непарний бік);

-    вул. Космонавтів (парний та непарний бік);

-    пр. Миру (парний та непарний бік);

-    Херсонське шосе (парний та непарний бік);

-    вул. Троїцька (парний та непарний бік);

-    вул. Ігоря Бедзая (парний та непарний бік) до вул. Садової;

-    вул. Погранична (парний та непарний бік) до вул. Садової;

-    вул. Кузнецька (парний та непарний бік) до вул. Садової;

-    вул. Генерала Олекси Алмазова (парний та непарний бік) від вул. Євгенія Логінова;

-    вул. Євгенія Логінова (парний та непарний бік);

-    вул. Індустріальна (парний та непарний бік);

-    вул. Курортна (парний та непарний бік);

-    вул. Біла (парний та непарний бік);

-    вул. Озерна (парний та непарний бік);

-    вул. Лазурна (парний та непарний бік).

7.3. Зона В – відповідно до схеми зонування розміщення засобів зовнішньої реклами (додаток 5), охоплює всі інші території м. Миколаєва, що не охоплено Зоною А та Зоною Б.

8. КОНТРОЛЬ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ

          8.1. Можливість розташування, розміри і форма засобів визначаються у кожному конкретному випадку робочим органом, виходячи з функціонально-планувальних та естетичних особливостей оточуючого середовища, а також відповідно до комплексних схем розміщення зовнішньої реклами, затверджених рішеннями виконавчого органу та згідно з відповідними рішеннями міської ради та її виконавчого комітету.

          8.2. Робочий орган, відповідно до Вимог:

-    здійснює моніторинг розміщення засобів зовнішньої реклами та вивісок у м. Миколаєві;

-    перевіряє відповідність розміщення засобів зовнішньої реклами та вивісок цим Вимогам;

-    здійснює перевірку відповідності засобів зовнішньої реклами та вивісок, в тому числі за зверненнями громадян та органів, що виявили рекламні засоби, які не відповідають цим Вимогам;

-    здійснює контроль за дотриманням цих Вимог, а також вимагає усунення виявлених порушень;

-    організовує інвентаризацію засобів зовнішньої реклами та вивісок, приймає рішення щодо їх демонтажу.

          8.3. Контроль за дотриманням Вимог здійснює в межах своїх повноважень робочий орган, а також інші уповноважені структурні підрозділи міської ради.

          8.4. Відповідальність за розміщення та технічний стан стаціонарного засобу зовнішньої реклами (міцність, стійкість, безпеку, санітарний стан, відповідність ескізу), порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації, несе власник засобу зовнішньої реклами, згідно із законодавством.

          8.5. Відповідальність за розміщення та технічний стан вивіски (міцність, стійкість, безпеку, санітарний стан, відповідність ескізу, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу вивіски), порушення вимог техніки безпеки під час її розташування та експлуатації, а також за погодження її розміщення з власником (співвласниками) та балансоутримувачем будинку, будівлі або споруди несе власник вивіски, згідно із законодавством.

          8.6. Якщо при проведенні робіт з монтажу та демонтажу вивіски було пошкоджено фасад будівлі (фарбування, декоративні елементи тощо), власник вивіски зобов'язаний усунути всі пошкодження протягом 14 (чотирнадцяти) днів за власний рахунок.

          8.7. У разі припинення права власності (користування) приміщенням (територією), у якому (на якій) здійснюється господарська діяльність, власник (користувач) вивіски забезпечує її демонтаж власними силами протягом 30 (тридцяти) днів з дня виникнення однієї з вищевказаних підстав.

          8.8. За незадовільний зовнішній вигляд та технічну несправність засобів зовнішньої реклами та вивісок, їх невідповідність затвердженим проєктам і цим Вимогам на осіб, винних у таких порушеннях, накладаються штрафні санкції відповідно до Правил благоустрою, санітарного утримання територій, забезпечення чистоти і порядку в м. Миколаєві та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

          8.9. Власники (користувачі) будинків, будівель або споруд (їх частин, приміщень) та/або уповноважені ними особи на управління, утримання таких будинків, будівель або споруд, зобов'язані:

-    дотримуватись цих Вимог;

-    не допускати розміщення на фасадах належних їм будинків, будівель або споруд (їх частин, приміщень) вивісок, розміщення яких не відповідає Вимогам.

          8.10. Власники (користувачі) будинків, будівель або споруд (їх частин, приміщень) та/або особи, уповноважені ними на управління, утримання таких будинків, будівель або споруд несуть відповідальність за неналежне утримання фасадів будинків, будівель або споруд та невиконання цих Вимог, відповідно до чинного законодавства.

9. ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

          9.1. Питання, що не врегульовані цими Вимогами, вирішуються згідно з чинним законодавством України.

          9.2. Спори, що виникають в процесі розміщення зовнішньої реклами та вивісок, вирішуються у встановленому чинним законодавством порядку.

          9.3. Власникам вивісок, які були розміщені до прийняття цього рішення та мають погоджений Паспорт, привести розміщення вивісок у відповідність до цих Вимог протягом двох років з моменту набрання чинності цим рішенням.

          9.4. На період дії воєнного стану в Україні та протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану дозволяється перенесення строків виконання окремих видів робіт з оздоблення фасадів та благоустрою території (крім транспортних проїздів, пішохідних комунікацій).

          Замовник будівництва робить відповідний запис в декларації або акті готовності об’єкта до експлуатації, зокрема зазначає види робіт з оздоблення фасадів та благоустрою території, які переносяться, та визначає кінцеву дату, до якої роботи будуть виконані.

 

                                                        


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: