Мапа порталу

Сьогодні дуже гостро постала проблема відсутності державного механізму захисту прав споживачів в умовах подовження мораторію на проведення перевірок підприємств, закладів, організацій, фізичних осіб – підприємців.

Обмеження на перевірки було введено Постановою Кабінету Міністрів України    від 13.08.2014 № 407 «Питання введення обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами». Мораторій діяв до 31.12.2014, однак, Законом України № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 дія мораторію на проведення перевірок контролюючими органами подовжено до 30.06.2015.

Але, органи місцевого самоврядування, відповідно до ст.28 Закону України «Про захист прав споживачів», створивши при їх виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, мають право:

1) розглядати звернення споживачів, консультувати їх з питань захисту прав споживачів;

2) аналізувати договори, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;

3) у разі виявлення продукції неналежної якості, фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища терміново повідомляти про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, інші органи, що здійснюють контроль і нагляд за якістю і безпекою продукції;

4) у разі виявлення фактів реалізації продукції, яка не супроводжується необхідною, доступною, достовірною, своєчасною інформацією та відповідними документами, або продукції з простроченим строком придатності - тимчасово зупиняти реалізацію продукції до пред'явлення інформації, супровідних документів або припиняти її реалізацію;

5) готувати подання до органу, який видав дозвіл на провадження відповідного виду діяльності, для вирішення питання про тимчасове зупинення його дії чи про дострокове анулювання у разі систематичного порушення прав споживачів;

6) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів.

 


ОНОВЛЕНО 17.04.2015

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: