Мапа порталу

Юрій Гранатуров: «Нас очікує реформа громадського транспорту»

Про це міський голова Юрій Гранатуров розповів в ефірі телекомпанії «НІС-ТВ».

- У місті Миколаєві колись було більше 80 тролейбусів і дуже багато рухомого складу у вигляді вагонів. Дві третини міста покривали трамвайні та тролейбусні маршрути. Більшу частину пасажиропотоку перевозив екологічний недорогий, дуже зручний, безпечний і місткий вид транспорту. Більш того, у нас є КП «Миколаївелектротранс», яке збережено зусиллями міської влади, моїх попередніх колег, і знаходиться в досить технічному стані, але немає рухомого складу, - розповів мер Юрій Гранатуров. - Ще з середини 90-х стали розвиватися пасажирські перевезення маршрутними таксі. Але прийшов час по-іншому подивитися на цю сферу. Це дорогий вид транспорту, досить проблемний, крім того, дефіцит професійних водіїв плюс дуже складні юридичні взаємини з такою кількістю малих автобусів. Власники «маршруток» - приватники, вони дуже проблемно працюють з городянами: часто не виконуються всі необхідні вимоги, не перевозять пільговиків, водії бувають в неадекватному стані і взагалі не завжди контролюються належним чином.

Міський голова вважає, що тільки в умовах жорсткої конкуренції система пасажирських перевезень запрацює злагоджено:

- Після певних подій, коли «маршрутники» намагалися шантажувати городян і диктувати їм свої умови, тролейбус став дуже популярним видом транспорту. Однак у нас сьогодні всього 25 тролейбусів. Ми не впораємося з таким пасажиропотоком, ми не зможемо надати якісну послугу. Ми вивчали досвід міста Вінниці. Свого часу тодішній мер Гройсман Володимир Борисович привіз понад 100 вагонів трамваїв, що були у вжитку. Це було в 2007 році. Вони служать донині. Минуло більше 8 років і городяни в захваті. Цей транспорт допомагає повністю вирішити проблеми перевезень. Їздила наша делегація і в Житомир, там на лінії чеські тролейбуси б/ у. Наші колеги їздили на них, оцінили їх якість. Тому було прийнято рішення, більш того, ще в січні 2015 року на бюджетній сесії, придбати 14 тролейбусів були у вжитку. І всі депутати міської ради про це знали. Коли ми заробили додаткові кошти в результаті децентралізації бюджету, проголосували за придбання 40 тролейбусів.

Відповідаючи на питання, чому ж депутати кажуть, що рішення приймається в обхід депутатів, мер міста сказав:

- Чим більше вдалих дій у міської влади, тим більше жорсткої критики з боку опонентів.

Як запевнив міський голова, завдання буде виконано: 40 тролейбусів будуть придбані. Тролейбуси купуються в Чехії прямо з маршруту. Після цього українська фірма їх транспортує на завод в Україні, де тролейбус тестують, перевіряються всі механізми. Потім на тролейбус видають сертифікат, гарантійний талон, і тільки після цього його на автовозі транспортують до Миколаєва.

- Тролейбуси в Чехії кожні п'ять років проходять капітальний ремонт, тому я абсолютно впевнений в тому, що тут з'явиться якісний продукт, - заявив Юрій Гранатуров. - Новий тролейбус, зроблений на базі КАМАЗу, коштує як мінімум більше 4 млн. грн., крім того, їх немає в наявності. Новий трамвай коштує від 6 до 16 млн. грн. Я вважаю, придбання такого транспорту - це розбазарювання коштів. Оновлені чеські тролейбуси істотно поповнять наш парк електротранспорту. 65 тролейбусів зможуть жорстко конкурувати з маршрутками, і ми зможемо привести в порядок пр. Леніна, пр. Миру, пр. Героїв Сталінграда та інші вулиці, заполонені маршрутками.


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: