Мапа порталу

Перший етап реформування системи пасажирських перевезень міста: пріоритет електротранспорту

26 травня депутати міської ради на комісії з питань промисловості, транспорту та зв‘язку заслухали звіт про фінансово-господарську діяльність КП «Миколаївелектротранс» за І квартал 2015 року, обговорили питання поповнення рухомого складу підприємства, а також інші нагальні теми.

Заступник директора підприємства Галина Мучлер оприлюднила звіт про результати діяльності «Миколаївелектротрансу». Від перевезення «платних» пасажирів у першому кварталі підприємство отримало близько трьох мільйонів гривень прибутку. Це майже на півтора мільйони більше, ніж за той же період минулого року. Кількість миколаївців, які скористалися послугами електротранспорту за перші три місяці поточного року склала майже 10 з половиною мільйонів осіб.

У відсотковому співвідношенні кількість «платних» пасажирів становить лише 19%, а 81% - це пільговики. У середньому кожного дня на лінії виходили 31 трамвай і 25 тролейбусів.

Заборгованості із заробітної плати «Миколаївелектротранс» не має. 573 працівники отримують зарплату вчасно і в повному обсязі. Середня нарахована заробітна платня складає трохи більше 2 тисяч 800 гривень. Водій трамвая отримує приблизно 3 тисячі 300 гривень, а водій тролейбуса – близько 3 з половиною тисяч гривень.

У роботі комісії взяв участь Миколаївський міський голова Юрій Гранатуров. Він розповів про наміри міської влади щодо реформування сфери пасажирських перевезень у Миколаєві. Наразі мова йде про перший етап, у ході якого міська влада планує збільшити парк трамваїв і тролейбусів підприємства «Миколаївелектротранс».

- Транспортна проблема у Миколаєві суттєва, -  відзначив керівник міста. Вона пов‘язана з тим, що рухомий склад електротранспорту не оновлювався довгі роки. Так, пасажирів міста Вінниці обслуговують 50 тролейбусів і 80 трамваїв. Переважаючу кількість трамваїв пояснює логістика трамвайних ліній – вони перетинають все місто: від в‘їзду до виїзду. У Миколаєві логістика пасажирських перевезень побудована на перевазі тролейбусів. Уважно вивчивши пріоритети та розрахувавши економічну доцільність, міська влада вирішила, що було б неправильно розпилювати кошти і зусилля на придбання автобусів, як було заплановано раніше. Натомість, якщо сконцентрувати увагу на поповнення парку електротранспорту, ми зможемо суттєво знизити навантаження на кишені миколаївців і значно ефективніше організувати пасажирські перевезення.  

Юрій Гранатуров повідомив, що при підрахунку ефективності придбання автобусів великої місткості, з‘ясувалося, що збитки при експлуатації, наприклад, 25 автобусів нараховуватимуть близько двох мільйонів гривень на рік. Такі у нас економічні реалії. Сюди входить і вартість палива, і необхідність налагодити техобслуговування.

- Тож, дослухаючись до порад фахівців, в тому числі, і фахівців з логістики, придбання автобусів доцільно відкласти на другий етап реформування транспортної галузі міста, - вважає мер.

На користь такого рішення свідчать і безперечні переваги електротранспорту: екологічність, заміщення енергоресурсу електроенергією, великий досвід в експлуатації трамваїв і тролейбусів міським комунальним підприємством, низький тариф на проїзд, велика пасажиромісткість. Крім того, маршрути електротранспорту зв‘язують майже всі об‘єкти міста, що мають соціальне значення.

Заступник мера Олександр Женжеруха доповнив, що за даними моніторингу придбання нового трамвая вітчизняного виробництва обійшлося б міському бюджету в 16 мільйонів гривень, а тролейбуса – близько 5 мільйонів. Це непідйомні ціни для скарбниці міста. У той же час, як показує досвід міст Вінниці, Житомира, Харкова, Івано-Франківська, Львова, електротранспорт, що був у використанні, проте щоп‘ять років проходив капітальний ремонт, утримувався у належному стані, можна придбати за набагато нижчими цінами. Разом з доставкою та розмитненням тролейбус коштуватиме трохи більше 700 тисяч гривень. А трамвай, переобладнаний під наші, миколаївські, рейки, близько мільйона гривень.

Олександр Жоржевич показав депутатам міськради зображення електротранспорту, на що члени комісії відреагували схвально, бо ж техніка виглядає як нова і мало чим відрізняється від вітчизняних зразків, що тільки-но зійшли з конвеєра.

- Якщо трамваї та тролейбуси такої якості прибудуть до Миколаєва, більшість пасажирів пересяде  на цей комфортний транспорт, - висловив свою думку Сергій Шульгач.         

Члени депутатської комісії одноголосно підтримали ініціативу Юрія Гранатурова. Першим кроком міської влади у реформуванні пасажирських перевезень буде придбання близько 30 зручних тролейбусів. 

 

IMAGE FOLDER (/files/News/18)

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: