Мапа порталу

Роз’яснення мешканцям Миколаєва про технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання

Чи буде поширюватись пільга на технічне обслуговування будинку?

Ні, згідно визначень Закону України про житлово – комунальні послуги технічне обслуговування не є комунальною послугою і здійснюється на ринковій основі.

Оплата за ТО буде нараховуватись протягом року?

Ні, це разовий платіж після проведення ТО. 

Чи потрібно підписувати договір на ТО в паперовому варіанті?

Ні, згідно Наказу міністерства енергетики №292 від 29.09.2023 оператор ГРМ у місячний термін з моменту затвердження типового договору повинен розмістити його текст на офіційному сайті.

Хто встановлює вартість ТО будинку?

Граничні рівні вартості ТО встановлює НКРЕКП, у відповідності до них оператор ГРМ виконує розрахунок вартості у відповідності до кошторису та технічного оснащення будинку – кількість газопроводів вводів, кількість запірної арматури, діаметр газопроводів. Цю інформацію оператор ГРМ також розміщує на офіційному сайті.

Як дізнатись коли в будинку буде проводитись ТО?

За 10 днів до запланованої дати оператор ГРМ повідомлятиме про проведення ТО шляхом розміщення оголошень біля будинків та на офіційному сайті. У випадку зміни дати, не пізніше ніж за 5 днів про це також буде повідомлено.

Що не входить до ТО будинку?

- роботи з поточного та капітального ремонту, реконструкції, технічного переоснащення ВБСГ у багатоквартирному будинку, а також газопроводів житлових та/або нежитлових приміщень;

- ремонт, ТО, заміна чи встановлення будь-якого обладнання, приладів, теплових агрегатів, що споживають природний газ та встановлені безпосередньо у приміщенні споживача;

- ТО газопроводів житлових та/або нежитлових приміщень, після першого запірного пристрою, встановленого в приміщенні споживача;

- обслуговування лічильників газу, у тому числі його повірка;

- повірка та/або ТО сигналізаторів контролю довибухових концентрацій природного газу та гранично-допустимих концентрацій чадного газу у повітрі, встановлених у приміщенні споживача;

- роботи з перевірки і прочищення димових та вентиляційних каналів багатоквартирних будинків;

- роботи з ліквідації аварійних ситуацій;

- інвентаризація газового обладнання, у тому числі перевірка відповідності проєктно-виконавчій документації. 

Чи буде припинено газопостачання у будинку на період проведення ТО?

Один раз на три роки газопровід підлягає опресуванню для перевірки його цілісності, у такому випадку газопостачання будинку припиняється. Під час проведення планового річного ТО в цьому не буде потреби. Проте, якщо при То було виявлено пошкодження газопроводу оператор ГРМ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ припинити розподіл газу до усунення всіх несправностей.

Згідно р.4 Наказу 292

4. У випадку виявлення в ході виконання робіт з ТО ВБСГ у багатоквартирному будинку місць витоків газу, виконавець робіт зобов’язаний усунути причину витоку (шляхом змазування пробкових кранів, підтяжки різьбових з’єднань, без їх розбирань). У разі технічної неможливості усунення причин витоків газу виконавець робіт зобов’язаний припинити подачу газу шляхом локалізації аварійної ситуації та невідкладно повідомити про це Оператора ГРМ (за умови, що виконавцем робіт з ТО ВБСГ у багатоквартирному будинку є не Оператор ГРМ). 

За чий кошт виконується ремонт газопроводу у випадку виявлення пошкоджень? 

Згідно Наказу №292: «В подальшому роботи з ліквідації аварійної ситуації, що потребують ремонту чи заміни ділянки газопроводу, кранів або виконання інших робіт, що не входять до ТО ВБСГ у багатоквартирному будинку, виконуються за окремим замовленням, що не входить до ТО ВБСГ у багатоквартирному будинку.» Тобто коштами співвласників багатоквартирного будинку за окремим договором.

Якщо будинок обладнано індивідуальними системами опалення то чи буде відключення газу для перевірки газопроводу на герметичність? 

Згідно Наказу №292 будинки з індивідуальними опаленням підлягають проведенню ТО у міжопалювальний період. Рішення про початок та закінчення опалювального періоду приймає міська влада.

Чи мають право співвласники самостійно обрати виконавця послуги ТО?

Так. Згідно Наказу 292 є дві категорії споживачів: колективний та індивідуальний. Якщо співвласники прийняли рішення та уклали договір з іншим виконавцем послуги ТО, а не оператор ГРМ протягом 15 календарних днів з дати укладання або розірвання такого договору повідомляє про це оператора ГРМ.

За яким принципом складається графік ТО?

Наказ 292 визначає основні критерії черговості проведення ТО, а саме: рік газифікації будинку; встановлені газові прилади, газоспоживаюче обладнання, теплові агрегати; відсутність газопроводів – вводів та ввідних газопроводів на балансі оператора ГРМ; кількість порушень співвласниками багатоквартирного будинку вимог Правил безпеки системи газопостачання та Кодексу ГРМ.

Чи потрібен допуск до житлових приміщень представників оператора ГРМ під час проведення ТО?

Так. У випадку недопуску до житлових/нежитлових приміщень виконавець робіт чи оператор ГРМ повинен зафіксувати це в Акті недопуску. Виконавець робіт (якщо це не оператор ГРМ) зобов’язаний викликати представників оператора ГРМ для відключення газопростачання будинку чи тої частини (якщо є  технічна можливість) де є факт недопуску.

П.7 Наказу Несанкціонований доступ

Якщо при перевірці газопроводу на герметичність виявлено падіння тиску понад 20 даПа за 5 хвилин при відсутності доступу до окремих приміщень (квартир) виконавцем робіт вживаються заходи доступу без отримання згоди його власника для проведення огляду та ліквідації або відвернення аварії.

 image

ПАМ’ЯТКИ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ

Пам’ятка споживача щодо поводження з природним газом у побуті

Шановний споживачу, мешканцю!

Побутовий природний газ – це не тільки благо для людини, але і джерело підвищеної небезпеки.

При недбалому поводженні з природним газом він може стати небезпечним ворогом, який може привести до вибуху, пожежі, руйнування майна та загибелі людей.

Основні причини трагічних наслідків і порушення, яких припускаються користувачі газом:

  • неправильна експлуатація і налаштування газових приладів;
  • несанкціоноване втручання в їх роботу;
  • використання несправного і застарілого обладнання;
  • нехтування працездатністю димових і вентиляційних каналів та наявністю в них тяги.

Пам’ятайте!

Власники забезпечують справний стан газових приладів, наявність тяги в димових і вентиляційних каналах в квартирах і житлових будинках!

При користуванні газом необхідно:

  • забезпечити працездатність і наявність тяги в димових і вентиляційних каналах;
  • при відсутності чи слабій тязі не користуватися газом – це смертельно небезпечно;
  • використовувати тільки справні та утримувані в чистоті газові прилади;
  • не використовувати несправні газові прилади, їх автоматику, запірні крани;
  • налаштувати газові прилади на групу газів, вказану в квитанції (рахунку, акті, тощо) за розподіл/транспортування природного газу (на маршруті переміщення газу);
  • забезпечити постійний приплив свіжого повітря при роботі газових приладів, що забезпечить повне згорання газу;
  • для ефективного і безпечного згорання газу забезпечити доступ кисню до приміщення (недостатність кисню збільшує вміст чадного і вуглекислого газів);
  • вмикати в роботу газові прилади тільки після того, якщо ви переконані, що всі крани на приладах і перед ними закриті;
  • спочатку запалити сірник, а потім відкрити подачу газу;
  • після закінчення користування газом закрити кран на газовому приладі і перед ним;
  • не допускати до користування газовими приладами дітей дошкільного віку та осіб, які не можуть контролювати свої дії;
  • не встановлювати примусову витяжну вентиляцію в приміщенні, де є газові прилади з відведенням продуктів згоряння в димові канали;
  • не використовувати для сну і відпочинку кухні та інші приміщення, де встановлені газові прилади;
  • не обігрівати приміщення та сушити білизну за допомогою газових плит.

Пам’ятайте!

Своєчасне технічне обслуговування газових приладів та димових і вентиляційних каналів – це запорука вашої безпеки та ваших сусідів!

Укладайте договори на технічне обслуговування тільки із організаціями, які мають право виконувати такі роботи.

Дії споживача (мешканця) при появі запаху газу:

  • негайно припинити використання газових приладів (перекрити крани на приладах і перед ними);
  • відкрити двері, вікна, кватирки для провітрювання приміщення;
  • не вмикати електроприлади (освітлення), а якщо вони включені – не вимикати;
  • не запалювати вогню і не палити; вивести людей із загазованого приміщення;
  • зателефонувати в аварійну службу газу за номером: 104 (покинувши загазоване приміщення).

У разі виявлення запаху газу в підвалі, під’їзді, на вулиці, одразу зателефонуйте в аварійну газову службу за номером 104.

Виведіть людей із загазованого середовища.

До прибуття аварійної бригади організуйте провітрювання приміщення та недопущення в зоні загазованості курців, відкритого вогню, вмикання і вимикання електроприладів.

При витоку чи появі запаху газу, аварійній ситуації терміново телефонуйте за номером 104 (відповідайте на всі питання диспетчера, послухайте інструктаж про те, що Вам робити в тій чи іншій екстремальній ситуації та виконуйте всі вимоги і рекомендації диспетчера).

Пам’ятайте!

У загазованому приміщенні достатньо маленької іскри, щоб стався вибух!

Ваші правильні дії в екстремальних ситуаціях допоможуть уникнути небажаних наслідків (зберегти майно та життя і здоров’я людей).

Газ не токсичний, але при накопиченні в приміщенні за рахунок витиснення повітря може викликати отруєння та задуху.

Надання домедичної допомоги при отруєнні газом:

  • ознаками задухи є посиніння обличчя, з’явлення червоних плям, втрата свідомості;
  • за наявності потерпілого необхідно негайно викликати швидку допомогу за номером 103;
  • потерпілого потрібно вивести із загазованого приміщення;
  • при відсутності дихання у потерпілого йому необхідно проводити штучне дихання до тих пір, поки він не почне дихати самостійно.

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: