УВАГА! Повідомляємо про початок процедури здійснення стратегічної екологічної оцінки (СЕО) документа державного планування (ДДП), містобудівної документації на місцевому рівні «Коригування: детальний план території обмеженою вулицями: Лазурна, Київська (60 років СРСР), Генерала Карпенка, Нікольська, Велика Морська та береговою лінією р. Південний Буг в м. Миколаєві; детальний план намивної території, з урахуванням забудови мікрорайону «Ліски-2» в м. Миколаєві; детальний план мікрорайону «Північний» в м. Миколаєві», шляхом розміщення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до документа державного планування.
Строк громадських обговорень Заяви встановлений замовником в 20 днів з дня оприлюднення Заяви на офіційному веб-сайті Миколаївської міської ради – з 09.04.2020-29.04.2020 року з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості.
ЗАЯВА
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
ДО ДОКУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ:
Коригування: детальний план території обмеженою вулицями: Лазурна, Київська (60 років СРСР), Генерала Карпенка, Нікольська, Велика Морська та береговою лінією
р. Південний Буг в м. Миколаєві;
детальний план намивної території, з урахуванням забудови мікрорайону «Ліски-2» в м. Миколаєві;
детальний план мікрорайону «Північний» в м. Миколаєві
1. Інформація про замовника СЕО:
54001, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20.
Департамент архітектури та містобудування Миколаївської міської ради.
2. Вид та основні цілі документу державного планування (ДДП) та його зв'язок з іншими ДДП:
Документація державного планування – «Коригування: детальний план території обмеженою вулицями: Лазурна, Київська (60 років СРСР), Генерала Карпенка, Нікольська, Велика Морська та береговою лінією р. Південний Буг в м. Миколаєві); детальний план намивної території, з урахуванням забудови мікрорайону «Ліски-2» в м. Миколаєві; детальний план мікрорайону «Північний» в м. Миколаєві», що розробляється відповідно до Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2018-2020 роки, що затверджена від 21.12.2017 року №32/16 зі змінами від 07.06.2018 року №38/2 та рішення Миколаївської міської ради «Про міський бюджет міста Миколаєва на 2020» від 20.12.2019 року №56/70, та є містобудівною документацією на місцевому рівні.
Цілями ДДП є:
- забезпечення переходу на шлях сталого розвитку;
- уточнення планувальної структури і просторової композиції та ландшафтної організації, функціонального призначення території, параметрів забудови з ув’язкою до існуючої забудови;
- забезпечення комплексної забудови території;
- встановлення червоних ліній та ліній регулювання забудови;
- виявлення та уточнення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території;
- визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами;
- обґрунтування потреб формування нових земельних ділянок та визначення їх цільового призначення;
- визначення параметрів забудови земельних ділянок та співвідношення з об’єктами містобудування;
- створення належних умов охорони і використання об’єктів, що підлягають охороні відповідно до законодавства;
- визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо;
- визначення необхідності кількості об’єктів обслуговування та транспортної інфраструктури;
- попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території;
- організації транспортного і пішохідного руху;
- комплексний благоустрій та озеленення.
Основною метою розроблення документації детального плану території є визначення розміру та меж прибережної захисної смуги р. Південний Буг та р. Інгул, функціонального призначення територій, формування планувальної структури та параметрів забудови окремих територій міста Миколаєва з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Зв'язок ДДП з ДДП на регіональному рівні:
Містобудівна документація включає в себе цифровий кадастр, розвиває функціональне зонування і враховує стратегії і плани загальнонаціонального і місцевого розвитку:
- «Програма економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2018-2020 роки», що затверджена рішенням Миколаївської міської ради від 21.12.2017 року №32/16 зі змінами та доповненнями, що затверджені рішенням Миколаївської міської ради від 09.11.2018 року №46/2;
- Програма «Про затвердження Концепції розвитку річок та маломірного судноплавства у м. Миколаєві» на 2019-2030 роки №56/71, що затверджена рішенням Миколаївської міської ради від 20.12.2019 року;
- Схема планування території Миколаївської області (внесення змін), що затверджена рішенням Миколаївської обласної ради від 06.05.2019 року №29;
- Генеральний план м. Миколаєва, що затверджений рішенням Миколаївської міської ради від 18.06.2009 року №35/18;
- План зонування території м. Миколаєва, що затверджений рішенням Миколаївської міської ради від 17.05.2018 року №36/13;
- Історико-архітектурний опорний план м. Миколаєва з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам’яток та історичних ареалів, що затверджений рішенням Миколаївської міської ради від 04.04.1995 року №4/7, що має значення для території, що розглядається.
Зв'язок ДДП з ДДП на державному рівні:
ДДП розроблений з урахуванням основних принципів та засад Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про основи містобудування», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» тощо.
3. Те, якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності та розміщення ресурсів:
Документація державного планування – «Коригування: детальний план території обмеженою вулицями: Лазурна, Київська (60 років СРСР), Генерала Карпенка, Нікольська, Велика Морська та береговою лінією р. Південний Буг в м. Миколаєві); детальний план намивної території, з урахуванням забудови мікрорайону «Ліски-2» в м. Миколаєві; детальний план мікрорайону «Північний» в м. Миколаєві», передбачає формування проєктних рішень на окрему територію міста Миколаєва. Окремі види діяльності можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
В Заяві про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки п.3, враховуючи, що йдеться про корегування раніше розробленої містобудівної документації ДПТ, визначити існуючі станом на 2014 рік об’єкти, та перспективні відповідно до положень чинного, як на той час, так і зараз, генерального плану міста, об’єкти містобудування, що будуть мати вплив прямий або опорядкований на довкілля згідно законодавства та ДБН:
- Визначити наслідки відносно донамиву територій в ДПТ, обмеженою вулицями: Лазурна, Київська (60 років СРСР), Генерала Карпенка, Нікольська, Велика Морська та береговою лінією р. Південний Буг в м. Миколаєві, та ДПТ намивної території з урахуванням забудови території мікрорайону «ЛІСКИ-2» в м. Миколаєві. На зазначених землях водного фонду передбачається розміщення, житлової садибної забудови, рекреаційні об’єкти, спортивні, будівництво набережної, як заходів для укріплення берегової частини мікрорайону Намив та тролейбусної лінії.
- Перспективна та існуюча житлова забудова ЖК «Рів’єра потребує містобудівних рішень для забезпечення санітарно-захисної території від промислової зони, обмеженої вул. Індустріальною, Заводською, водною поверхнею р. Південний Буг, та об’єктів її впливу на довкілля сельбищної забудови в тому числі розташованих якірних стоянок на землях водного фонду.
- З огляду на відсутність на даний час землевпорядної документації з визначення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, враховуючи , що землі водного фонду, їх стан та режим використання мають потужний вплив на життєдіяльність, екологічне оздоровлення та сталий розвиток міста необхідно за цільовим призначенням, визначити землі водного фонду акваторії річок в межах ДПТ м. Миколаєва за наступними напрямками (існуюче чи проектне):
- для обслуговування об’єктів зовнішнього водного транспорту (річковий вокзал);
- для зберігання та обслуговування маломірного водного транспорту (яхти, пасажирський, човнові станції);
- для обслуговування курортно-оздоровчих закладів;
- для обслуговування об’єктів водних видів спорту;
- для обслуговування зон відпочинку пляжів;
- для обслуговування мостів.
4. Визначити ймовірні наслідки існуючої зони спеціального призначення, що стосується реалізації видів діяльності.
5. Визначити ймовірні наслідки розміщення нового мосту в районі I КП.
6. В межах ДПТ мікрорайону «Північний» в м. Миколаєві визначити ймовірні наслідки розміщення очисних споруд в прибережній захисній смузі р. Інгул, переглянути рішення, або обґрунтувати доцільність їх розміщення на території зелених насаджень загального користування згідно положень генплану.
- Визначити шкідливість перспективних багаторівневих паркінгів для автотранспортних засобів на існуючу та перспективну житлову забудову, лікувальні заклади.
- Визначити та відокремити із загальної площі території ДПТ площу земель земної поверхні та площу земель водного фонду.
4. Ймовірні наслідки:
а) для довкілля, в тому числі для здоров’я населення:
Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.
Виконання стратегічної екологічної оцінки ДДП передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проєктних рішень ДДП, як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний і тваринний світ), так і на комплексні умови території – мікроклімат та ландшафти, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення.
Значного негативного впливу під час планованої діяльності в межах територій, зазначених детальних планів територій, на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну не передбачається.
б) для територій з природоохоронним статусом - в межах території ДПТ розташовані території природно-заповідного фонду. В безпосередній близькості також в наявності природоохоронні території. Проєктні рішення Детального плану території враховують вимоги чинного законодавства щодо використання та охорони відповідних територій. В рамках проведення стратегічної екологічної оцінки ДДП має буде виконано оцінку відповідності проєктних рішень ДДП вимогам чинного законодавства стосовно забезпечення дотриманні режиму природоохоронних територій, а також виявлено інші території чи об’єкти особливої екологічної, наукової та естетичної цінності, що потребують комплексної охорони.
в) Транскордонні наслідки для довкілля, в тому числі для здоров’я населення - не матиме суттєвого впливу на довкілля, територіально ділянка розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено:
«Нульовий» сценарій – якщо сценарій не складається і не затверджується, ДДП, цей сценарій може розумітися як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.
Інші альтернативні варіанти ДДП будуть розглянуті під час складання звіту про стратегічну екологічну оцінку, а також у процесі використання чітких процедур та використання тих методів консультацій, які легко застосовувати та які відповідають специфіці цільових груп.
Територіальні альтернативи також не розглядалися у зв’язку з неможливістю перенесення даної діяльності на будь-яку іншу територію.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію та дослідження:
- регіональну доповідь про стан навколишнього природного середовища в Миколаївській області у 2018 році та інші доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП;
- лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу стану довкілля проводити щороку;
- звіт про стратегічну екологічну оцінку документу державного планування – генерального плану м. Миколаєва від 2019 року;
- інша доступна інформація.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.
Розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:
- вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
- розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
- оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
- визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище;
- зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості);
- повідомити громадськість про ефективність проєкту і можливі екологічні наслідки.
В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально – економічного розвитку території, що розглядається, та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП:
У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проєктних рішень Детального плану території на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших містах України або світу, у першу чергу щодо:
- оптимізації планувальної організації виробничо-комунальних територій та забезпечення їх санітарно-гігієнічної сумісності з житловою та громадською забудовою, дотримання нормативних санітарно-захисних зон та відстаней від промислових, комунальних, транспортних та інших об’єктів, що є джерелами забруднення навколишнього середовища;
- трансформації та розвитку транспортної мережі міста з урахуванням необхідності забезпечення протишумового захисту та дотримання нормативних санітарних розривів, будівництво мосту через р. Новий Буг;
- розширення мережі зелених насаджень загального та обмеженого користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення;
- забезпечення дотримання режиму природоохоронних територій у межах міста;
- підвищення ефективності системи санітарного очищення території населеного пункту;
- проведення реконструкції комунальних систем та об’єктів тепло-, електро- і водопостачання, комунально-побутової та дощової каналізації шляхом впровадження новітніх енергоефективних технологій та використання відновлювальних джерел енергії задля заощадження традиційних паливно-енергетичних ресурсів;
- щодо відновлення та створення туристично-рекреаційних зон, в тому числі берегової лінії р. Південний Буг;
- щодо очищення водних об’єктів.
Окрім того, повинні бути враховані затверджені нормативно-правовими актами України заходи визначені законодавством та нормативно-правовими актами щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних впливів на довкілля та стан здоров’я населення.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО:
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту про стратегічну екологічну оцінку:
- зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
- опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини другої цієї статті.
Строк громадського обговорення встановлюється замовником і не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення повідомлення, передбаченого частиною четвертою цієї статті.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»:
- громадськість у межах строку громадського обговорення має право подати замовнику в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку. Усі зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов’язковому розгляду замовником. За результатами розгляду замовник враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє. Пропозиції і зауваження, подані після встановленого строку, не розглядаються;
- прилюднення проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку з метою одержання зауважень і пропозицій не виключає можливості проведення в порядку, передбаченому законодавством, громадських слухань, будь-яких інших форм публічного громадського обговорення проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку.
- за результатами громадського обговорення замовник готує довідку про громадське обговорення, в якій підсумовує отримані зауваження і пропозиції та зазначає, яким чином у документі державного планування та звіті про стратегічну екологічну оцінку враховані зауваження і пропозиції, надані відповідно до цієї статті (або обґрунтовує їх відхилення), а також обґрунтовує обрання саме цього документа державного планування у тому вигляді, в якому він запропонований до затвердження, серед інших виправданих альтернатив, представлених до розгляду. До довідки додаються протокол громадських слухань (у разі проведення) та отримані письмові зауваження і пропозиції. Довідка про громадське обговорення є публічною інформацією.
- громадське обговорення у процесі стратегічної екологічної оцінки проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводиться в порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" для громадського обговорення проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:
Відповідальний: Цимбал Андрій Анатолійович – директор Департаменту містобудування і архітектури – головний архітектор
тел.: (0512) 37-02-71
e-mail: [email protected]
Адреса: 54001, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Адміральська,20.
ВИТЯГ для ДПТ Леваневців
ВИТЯГ для ДПТ Ліски-2
ВИТЯГ для ДПТ Північний