![]()
МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 01 грудня 2025 Миколаїв № 1734
Про організацію розподілу публічних інвестицій
Миколаївської міської територіальної громади
З метою розподілу коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій, відповідно до частини 5 статті 752 Бюджетного кодексу України, наказів Міністерства фінансів України від 15.04.2025 № 202 «Про затвердження примірного Положення про місцеву комісію з питань розподілу публічних інвестицій», від 22.09.2025 № 480 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розподілу коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій», керуючись статтею 40, пунктом 2 частини другої статті 52, частиною шостою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради
ВИРІШИВ:
Створити комісію з питань розподілу публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади та затвердити її склад (додається).
Затвердити Положення про комісію з питань розподілу публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади (додається).
Затвердити Порядок розподілу коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій (додається).
Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову Сєнкевича О.Ф.
Міський голова О.СЄНКЕВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому міської ради
від 01 грудня 2025
№ 1734
СКЛАД
комісії з питань розподілу публічних інвестицій
Миколаївської міської територіальної громади
Голова комісії | ||
Святелик | – | директор департаменту фінансів Миколаївської міської ради |
Заступник голови комісії | ||
Горячка | – | заступник директора департаменту фінансів Миколаївської міської ради |
Секретар комісії | ||
Якобчук | – | начальник бюджетного відділу департаменту фінансів Миколаївської міської ради |
Члени комісії | ||
Волков | – | керуючий справами виконавчого комітету Миколаївської міської ради |
Береза | – | голова адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради |
Дмитрук Віктор Миронович | – | голова адміністрації Заводського району Миколаївської міської ради |
Ременнікова | – | голова адміністрації Інгульського району Миколаївської міської ради |
Цуканов | – | голова адміністрації Корабельного району Миколаївської міської ради |
Бездольний | – | директор департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради |
Савчук | – | начальник управління капітального будівництва Миколаївської міської ради |
Личко | – | начальник управління освіти Миколаївської міської ради |
Шамрай | – | начальник управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради |
Любаров | – | начальник управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради |
___________________________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому міської ради
від 01 грудня 2025
№ 1734
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з питань розподілу публічних інвестицій
Миколаївської міської територіальної громади
1. Комісія з питань розподілу публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади (далі – Комісія) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом виконавчого комітету Миколаївської міської ради, який утворюється з метою розподілу коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів (далі – проєктів) та програм публічних інвестицій (далі – програм).
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, Миколаївської міської ради та цим Положенням.
3. Основним завданням Комісії є:
розподіл публічних інвестицій на середньостроковий період з урахуванням критеріїв пріоритетності, ступеня готовності та наявності відповідного джерела фінансового забезпечення;
застосування єдиних підходів до визначення оптимальних джерел та механізмів фінансового забезпечення проєктів та програм єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади з огляду на характеристики таких проєктів та програм;
забезпечення дотримання граничних обсягів видатків, надання кредитів з бюджету Миколаївської міської територіальної громади та місцевого та гарантованого боргу на середньостроковий період за різними складовими публічних інвестицій для забезпечення боргової стійкості та мінімізації фіскальних ризиків;
сприяння ефективному використанню коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на підготовку та реалізацію проєктів та програм єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади.
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
розглядає та схвалює консолідований перелік публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади і розподіл публічних інвестицій на їх підготовку та реалізацію на плановий та два наступні за плановим бюджетні періоди в розрізі джерел і механізмів фінансового забезпечення;
здійснює аналіз результатів моніторингу стану підготовки та реалізації затверджених у переліку проєктів та програм та за його результатами готує і подає департаменту фінансів Миколаївської міської ради для прийняття відповідних рішень пропозиції та рекомендації щодо коригування або припинення (зупинення) фінансового забезпечення таких проєктів та програм;
подає інвестиційній раді Миколаївської міської територіальної громади розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
5. Комісія має право:
1) залучати до участі у своїй роботі представників виконавчих органів Миколаївської міської ради, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою);
2) отримувати в установленому порядку від виконавчих органів Миколаївської міської ради, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
3) організовувати проведення нарад та інших заходів.
6. Комісія під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
7. Комісія утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів Комісії.
Головою комісії є директор департаменту фінансів Миколаївської міської ради.
Склад Комісії та зміни до її складу затверджуються рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради.
Інформація про склад та Положення про Комісію розміщується на офіційному вебсайті Миколаївської міської ради.
8. Голова Комісії:
планує та координує діяльність, а також здійснює загальне керівництво Комісією;
скликає засідання Комісії та головує на них.
У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник голови Комісії.
9. Секретар Комісії:
готує матеріали, необхідні для роботи Комісії;
забезпечує інформування членів Комісії та всіх запрошених осіб про дату, час та місце проведення засідань Комісії;
веде та оформлює протоколи засідань Комісії.
У разі відсутності секретаря, його обов’язки виконує один із членів Комісії, що визначається головуючим на засіданні.
10. Формою роботи Комісії є засідання, що проводяться за рішенням її голови.
Засідання Комісії проводить її голова, а в разі його відсутності – заступник голови.
Голова Комісії може прийняти рішення про проведення засідання в режимі реального часу (онлайн) із використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Комісії в такому режимі у засіданні.
Засідання Комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
11. На своїх засіданнях Комісія розробляє пропозиції (рекомендації) з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції (рекомендації) вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Комісії.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції (рекомендації) Комісії оформлюються протоколом засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається всім членам Комісії та виконавчим органам Миколаївської міської ради.
Член Комісії, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти в письмовій формі свою окрему думку, яка додається до протоколу засідання.
12. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснює департамент фінансів Миколаївської міської ради.
_____________________________________________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому міської ради
від 01 грудня 2025
№ 1734
ПОРЯДОК
розподілу коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади
на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій
1. Цей Порядок визначає механізм розподілу коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади з урахуванням обсягу місцевих гарантій, що надаються для забезпечення виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання – резидентів України, що належать до комунальної власності Миколаївської міської територіальної громади, розташовані на відповідній території, здійснюють на цій території реалізацію публічних інвестиційних проєктів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій, за рішенням Миколаївської міської ради, які залучаються для підготовки та реалізації публічних інвестиційних проєктів та програм.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
життєвий цикл публічного інвестиційного проєкту − період часу, який складається з послідовних дій та етапів, кожен з яких має свої часові межі, та спрямований на досягнення результатів публічного інвестиційного проєкту;
моніторинг стану підготовки та реалізації публічного інвестиційного проєкту та програми публічних інвестицій − комплекс заходів щодо постійного і безперервного аналізу інформації про стан підготовки та реалізації публічного інвестиційного проєкту та програми публічних інвестицій для здійснення контролю за відповідністю запланованих витрат, результатів, плану реалізації проєкту та програми фактичним даним з метою вчасного виявлення відхилень від плану та ефективного впровадження публічного інвестиційного проєкту та програми публічних інвестицій;
новий публічний інвестиційний проєкт або нова програма публічних інвестицій − публічний інвестиційний проєкт або програма публічних інвестицій, фінансове забезпечення яких або будь-яких їх складових не здійснювалося у попередні бюджетні періоди;
підготовка публічного інвестиційного проєкту – передінвестиційний етап життєвого циклу публічного інвестиційного проєкту, який включає розроблення проєкту, здійснення передінвестиційних досліджень (попереднє і повне техніко - економічне обґрунтування), оцінку проєкту, прийняття рішення щодо його доцільності та включення до секторального портфеля публічних інвестицій, прийняття рішення інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної громади щодо включення проєкту до єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади;
реалізація програми публічних інвестицій – здійснення заходів, передбачених програмою публічних інвестицій для досягнення встановлених цільових показників, зокрема відбір публічних інвестиційних проєктів, що відповідають затвердженим у рамках програми критеріям, розподіл відповідних коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади в межах загального обсягу програми та моніторинг реалізації відібраних проєктів;
реалізація публічного інвестиційного проєкту − інвестиційний етап життєвого циклу публічного інвестиційного проєкту, який включає, зокрема, розроблення проєктної документації та її затвердження, отримання відповідних дозволів, підготовку та проведення процедур закупівель, укладення договорів, виконання будівельних робіт, придбання та встановлення обладнання, управління заходами проєкту, навчання персоналу, прийняття в експлуатацію;
розпочатий публічний інвестиційний проєкт або розпочата програма публічних інвестицій − публічний інвестиційний проєкт або програма публічних інвестицій, фінансове забезпечення яких або будь-яких їх складових здійснювалося у попередні бюджетні періоди на будь-якому етапі їх життєвого циклу.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в БюджетномукодексіУкраїни.
3. З метою здійснення розподілу публічних інвестицій на плановий бюджетний період та два наступні за плановим бюджетні періоди виконавчі органи Миколаївської міської ради − відповідальні структурні підрозділи за галузь (сектор) Миколаївської міської ради (далі – структурні підрозділи) у межах орієнтовного розподілу коштів за основними напрямами публічного інвестування у розрізі сфер діяльності в затвердженому середньостроковому плані пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади формують на основі схваленого інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної грамади єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади переліки розпочатих та нових публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій за формою 1 до цього Порядку з урахуванням таких критеріїв:
1) пріоритетність − до переліку включаються публічні інвестиційні проєкти з найвищими балами пріоритизації в єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади у відповідній галузі (секторі);
2) ступінь готовності − до переліку насамперед включаються розпочаті публічні інвестиційні проєкти та програми публічних інвестицій, стратегічна доцільність яких залишається актуальною, нові публічні інвестиційні проєкти, які мають завершені передінвестиційні дослідження (попереднє техніко - економічне обґрунтування для проєктів вартістю до 50 млн грн, повне техніко - економічне обґрунтування для проєктів вартістю понад 50 млн грн), пройшли відповідну оцінку та готові до реалізації, нові публічні інвестиційні проєкти та програми, які визначено інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної громади пріоритетними для подальшої підготовки, але не відповідають критеріям наявних програм, визначених методологією розподілу проєктів єдиного портфеля серед програм для підтримки підготовки проєктів;
3) наявність відповідного джерела фінансового забезпечення − до переліку включають нові програми публічних інвестицій у разі наявності підтвердженого джерела фінансового забезпечення, нові публічні інвестиційні проєкти − у разі наявності джерела фінансового забезпечення, що відповідає характеристикам такого проєкту згідно з Методикою визначення джерел і механізмів фінансового забезпечення публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій, затвердженою наказом Мінфіну від 28.02.2025 № 131, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 09.04.2025 за № 541/43947.
4. Структурні підрозділи подають сформовані переліки публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій разом з обґрунтуванням відповідності критеріям, визначеним пунктом 3 цього Порядку, до департаменту фінансів Миколаївської міської ради у строки, визначені чинним законодавством з урахуванням технічних можливостей та регламентів Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проєктами, але не пізніше ніж п’ять календарних днів з дати схвалення інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної громади єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади.
5. Департамент фінансів Миколаївської міської ради здійснює аналіз поданих структурними підрозділами переліків публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій на відповідність орієнтовному розподілу коштів за основними напрямами публічного інвестування у розрізі сфер діяльності, інформації, що міститься в єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади, та підходам до визначення джерел і механізмів фінансового забезпечення, а також щодо обґрунтованості зазначеної потреби у фінансовому забезпеченні з огляду на поточний стан та плани реалізації відповідних проєктів та програм.
6. Департамент фінансів Миколаївської міської ради за результатами здійсненого аналізу, передбаченого пунктом 5 цього Порядку, формує консолідований перелік публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади і розподіл публічних інвестицій на їх підготовку та реалізацію на плановий та два наступні за плановим бюджетні періоди в розрізі джерел і механізмів фінансового забезпечення (далі – консолідований перелік) з урахуванням:
вимог щодо спрямування не менше ніж 70 відсотків загального обсягу публічних інвестицій на продовження (завершення) реалізації розпочатих публічних інвестиційних проєктів відповідно до планів їх реалізації та строків введення в експлуатацію основних засобів;
граничного обсягу місцевого боргу та гарантованого міською територіальною громадою боргу;
оптимального щорічного боргового навантаження на бюджет громади;
встановлених обсягів щорічних видатків на виконання довгострокових зобов’язань у межах державно-приватного партнерства на відповідні бюджетні періоди.
7. Департамент фінансів Миколаївської міської ради у п’ятиденний строк з дня надходження переліків публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, подає комісії з питань розподілу публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади (далі – Комісія) консолідований перелік за формою 2 до цього Порядку.
8. Комісія на підставі інформації, отриманої від департаменту фінансів Миколаївської міської ради відповідно до пункту 7 цього Порядку, у тижневий строк приймає на своєму засіданні рішення щодо розподілу публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій у розрізі таких проєктів та програм із зазначенням відповідних джерел і механізмів їх фінансового забезпечення з урахуванням вимог статті 752БюджетногокодексуУкраїни та пункту 6 цього Порядку.
Рішення Комісії та консолідований перелік розміщуються на офіційному вебсайті Миколаївської міської ради.
9. На підставі рішення Комісії щодо розподілу публічних інвестицій, здійсненого відповідно до пункту 8 цього Порядку, департамент фінансів Миколаївської міської ради доводить до головних розпорядників бюджетних коштів розподілений обсяг публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій, визначений у консолідованому переліку для включення його до бюджетних запитів за бюджетними програмами, в межах яких передбачено підготовку та реалізацію відповідних публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій.
10. Обсяг місцевих гарантій, які надаються для забезпечення виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунального сектору економіки за кредитами, кошти яких спрямовуються на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів, визначається рішенням про бюджет Миколаївської міської територіальної громади на відповідний рік згідно з переліком публічних інвестиційних проєктів, визначеним відповідно до розподілу публічних інвестицій, передбаченого пунктом 8 цього Порядку.
11. Якщо протягом бюджетного періоду за результатами піврічного моніторингу стану підготовки та реалізації публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій встановлено порушення строків розроблення або реалізації проєкту чи програми, або підвищення вартості проєкту чи програми більш як на 10 відсотків, або виявлено невідповідність предмета закупівель меті та кінцевому результату, який заплановано досягти в результаті реалізації проєкту або програми, такі проєкти або програми за пропозицією департаменту фінансів Миколаївської міської ради чи інших членів Комісії підлягають повторному розгляду Комісією в установленому порядку. Рішення Комісії є підставою для розгляду питання про передання коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади на публічні інвестиційні проєкти та програми публічних інвестицій, які реалізуються у визначені строки, у встановленому бюджетним законодавством порядку.
12. У разі встановлення за результатами піврічного моніторингу випадків ненабрання чинності кредитними угодами в межах підготовки та реалізації публічних інвестиційних проєктів, під які було передбачено надання місцевих гарантій відповідно до розподілу, здійсненого відповідно до пункту 8 цього Порядку, за пропозицією департаменту фінансів Миколаївської міської ради Комісія може переглядати перелік таких проєктів. За результатами такого перегляду та у разі наявності в єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади проєктів, під які може бути надано місцеві гарантії і які перебувають на відповідній стадії готовності, Комісія може приймати рішення про заміну або включення додаткових проєктів до переліку з дотриманням граничного обсягу надання місцевих гарантій, встановленого рішенням про бюджет Миколаївської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
13. Якщо під час реалізації публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій виявлено та документально підтверджено факт шахрайства чи вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення стосовно підготовки або реалізації таких проєктів та програм, департамент фінансів Миколаївської міської ради за рішенням Комісії готує та подає управлінню Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області пропозиції для проведення фінансового аудиту за публічними інвестиційними проєктами та програмами публічних інвестицій.
_______________________________________________________
Форма 1 до Порядку
Перелік
розпочатих та нових публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій
__________________________________ | ||||||||||||||||||||||
Порядковий номер | Унікальний ідентифікатор публічного інвестиційного проєкту / програми публічних інвестицій | Назва публічного інвестиційного проєкту / програми публічних інвестицій | Галузь/ сектор | Бал за пріоритизацією в єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій регіону (територіальної громади) | Період реалізації проєкту/програми | Ступінь готовності/ етап життєвого циклу проєкту | Передінвестиційні дослідження (зазначити) | Рішення інвестиційної ради щодо пріоритетності подальшої підготовки (дата, номер) | Відповідність критеріям програм з підготовки проєктів/ програм (PPF) (так/ні) | Загальна вартість, тис. гривень | У тому числі обсяг фінансування за роками: | Пропоноване джерело фінансового забезпечення (зазначити) | Підтвердження наявності пропонованого джерела фінансового забезпечення | Примітка | ||||||||
початок (рік) | завершення (рік) | факт з початку реалізації | план на поточний бюджетний період | прогноз на наступний рік | прогноз на другий рік | прогноз на третій рік | прогноз до завершення реалізації | |||||||||||||||
Розпочаті публічні інвестиційні проєкти (програми публічних інвестицій) | ||||||||||||||||||||||
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ | ||||||||||||||||||||||
Нові публічні інвестиційні проєкти (програми публічних інвестицій): | ||||||||||||||||||||||
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ | ||||||||||||||||||||||
____________ | __________________________________ | ____________ | ||||||||||||||||||||
Форма 2 до Порядку
Консолідований перелік
публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади і розподіл публічних інвестицій на їх підготовку та реалізацію за роками у розрізі джерел і механізмів фінансового забезпечення
№ | Унікальний ідентифікатор публічного інвестиційного проєкту / програми публічних інвестицій | Назва публічного інвестиційного проєкту / програми публічних інвестицій | Сектор/ галузь | Бал за пріоритизацією в єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій регіону (територіальної громади) (для нових проєктів / програм) | Розподіл публічних інвестицій на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій | Джерела і механізми фінансового забезпечення | Головний розпорядник бюджетних коштів | |||
прогноз на наступний рік | прогноз на другий рік | прогноз на третій рік | разом | |||||||
Розпочаті публічні інвестиційні проєкти (програми публічних інвестицій): | ||||||||||
Нові публічні інвестиційні проєкти (програми публічних інвестицій): | ||||||||||
РАЗОМ за секторами (галузями) | ||||||||||
ОПУБЛІКОВАНО 03.12.2025