Мапа порталу

 

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

РІШЕННЯ

 

Миколаїв

від 27 березня 2024                                                                                     № 534

 

Про внесення змін до рішення виконкому
Миколаївської міської ради від 26.12.2008
№ 2370 «Про створення комісії з питань захисту прав дитини»

 

У зв’язку з кадровими змінами та змінами у чинному законодавстві, відповідно до Сімейного кодексу України, Цивільного кодексу України, ст. 11 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», керуючись пп. 4 п. «б» ч. 1 ст. 34, ст. 40, ч. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Внести зміни до рішення виконкому Миколаївської міської ради від 26.12.2008 № 2370 «Про створення комісії з питань захисту прав дитини».

1.1. Склад комісії з питань захисту прав дитини викласти в новій редакції (додається).

1.2. Положення про комісію з питань захисту прав дитини викласти в новій редакції (додається).

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Петрова А.Л.

 

 

 

Міський голова                                                                                  О. СЄНКЕВИЧ

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконкому міської ради

від 27 березня 2024

№ 534

 

СКЛАД

комісії з питань захисту прав дитини

 

Голова комісії

 

Петров

Анатолій Леонідович

-

 заступник міського голови

 

 

Заступник голови комісії

 

Кравченко

Юлія Вікторівна

-

начальник служби у справах дітей Миколаївської міської ради

 

Секретар комісії

 

Федоренко

Світлана Анатоліївна

-

головний спеціаліст служби у справах дітей Миколаївської міської ради

Члени комісії

 

Бакалова

Наталія Володимирівна

-

начальник служби у справах дітей адміністрації Центрального району Миколаївської міської ради

 

Гудима

Тетяна Миколаївна

-

директор Миколаївського міського центру соціальних служб

 

Загорій

Інна Євгенівна

-

начальник сектору ювенальної превенції Миколаївського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області

(за узгодженням)

 

Казакуца

Ольга Вільямівна

-

начальник відділу з питань праці, сімейної та гендерної політики управління праці, надання соціальних послуг та сімейної політики департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради

 

Кірлан

Наталія Василівна

-

начальник відділу правового забезпечення управління юридичної експертизи та правового забезпечення юридичного департаменту Миколаївської міської ради

 

Клюйко

Світлана Миколаївна

-

директор комунального закладу «Миколаївський центр соціально-психологічної реабілітації дітей» Миколаївської обласної ради (за узгодженням)

 

Ключник

Інна Володимирівна

-

начальник Миколаївського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (за узгодженням)

 

Макарова

Світлана Борисівна

-

заступник начальника управління освіти Миколаївської міської ради

 

Мамонтова

Олена Євгенівна

-

начальник служби у справах дітей адміністрації Корабельного району Миколаївської міської ради

 

Покітко

Алла Миколаївна

-

начальник служби у справах дітей адміністрації Заводського району Миколаївської міської ради

 

Пушкаревська

Віра Миколаївна

-

начальник служби у справах дітей адміністрації Інгульського району Миколаївської міської ради

 

Хижняк

Тетяна Вікторівна

-

заступник начальника служби у справах дітей Миколаївської міської ради

 

Чинякова

Людмила Борисівна

-

начальник відділу по охороні материнства та дитинства управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконкому міської ради

від 27 березня 2024

№ 534

 

ПОЛОЖЕННЯ

про комісію з питань захисту прав дитини

 

1. Комісія з питань захисту прав дитини (далі – комісія) є органом, що утворюється виконавчим комітетом Миколаївської міської ради.

2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України та цим Положенням.

3. Основним завданням комісії є сприяння забезпеченню реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток.

4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

1) затверджує індивідуальний план соціального захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, який складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики, членами міждисциплінарної команди із числа органів державної влади та органів місцевого самоврядування, зокрема служби у справах дітей, інших виконавчих органів міської ради, в т.ч. з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, уповноважених підрозділів органів Національної поліції, закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення (далі – уповноважені суб’єкти), контролює виконання уповноваженими суб’єктами заходів цього плану відповідно до їх компетенції, забезпечує його перегляд та коригування;

2) розглядає питання щодо:

- подання службою у справах дітей заяви та документів для реєстрації народження дитини, батьки якої невідомі;

- доцільності надання дозволу органом опіки та піклування бабі, діду, іншим родичам дитини забрати її з пологового будинку або іншого закладу охорони здоров’я, якщо цього не зробили батьки дитини;

- доцільності підготовки та подання до суду позову чи висновку органу опіки та піклування про позбавлення, поновлення батьківських прав, відібрання дитини у батьків без позбавлення батьківських прав;

- вирішення спорів між батьками щодо визначення або зміни прізвища та імені дитини;

- вирішення спорів між батьками щодо визначення місця проживання дитини;

- вирішення спорів щодо участі одного з батьків у вихованні дитини та визначення способів такої участі;

- підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України;

- доцільності побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав;

- визначення форми влаштування дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування;

- доцільності встановлення, припинення опіки, піклування;

- стану утримання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу та виконання покладених на них обов’язків;

- стану збереження майна, право власності на яке або право користування яким мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;

- розгляду звернень дітей щодо неналежного виконання батьками, опікунами, піклувальниками обов’язків з виховання або щодо зловживання ними своїми правами;

- доцільності продовження строку перебування дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, у закладі охорони здоров’я, освіти, іншому закладі або установі, в яких проживають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;

- надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів;

- забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання, житло, власність та всебічний розвиток;

3) розглядає підготовлені уповноваженими суб’єктами матеріали про стан сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у тому числі сім’ї, в якій батьки не виконують батьківських обов’язків (існує ризик відібрання дитини чи дитину вже відібрано у батьків без позбавлення їх батьківських прав), сім’ї, дитина з якої влаштовується до закладу інституційного догляду та виховання дітей на цілодобове перебування за заявою батьків, сім’ї, в якій вчинено домашнє насильство стосовно дітей та за участю дітей, і за результатами розгляду цих матеріалів подає уповноваженим суб’єктам рекомендації щодо доцільності:

- обов’язкового надання соціальних послуг особам, які не виконують батьківських обов’язків, вчинили домашнє насильство чи жорстоке поводження з дитиною;

- направлення (в разі потреби) батьків, які неналежно виконують батьківські обов’язки, для проходження індивідуальних корекційних програм до уповноважених суб’єктів, які відповідно до компетенції розробляють і виконують такі програми;

- взяття під соціальний супровід сімей, в яких порушуються права дитини, завершення або продовження у разі потреби строку такого соціального супроводу;

4) розглядає питання щодо забезпечення прав і найкращих інтересів дітей, влаштованих/зарахованих на цілодобове перебування до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, і соціальної підтримки їх сімей відповідно до визначених потреб із забезпеченням:

- врахування думки дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити, та підстав для її влаштування/зарахування на цілодобове перебування до зазначеного закладу, умов проживання сім’ї дитини;

- розроблення та здійснення заходів щодо забезпечення надання дітям, влаштованим/зарахованим на цілодобове перебування до зазначених закладів, та їх сім’ям необхідних освітніх, медичних, соціальних, реабілітаційних послуг;

- розроблення та схвалення рекомендацій сім’ям дітей, влаштованих/зарахованих на цілодобове перебування до зазначених закладів, щодо подолання причин виникнення потреби в такому влаштуванні/зарахуванні;

5) розглядає питання щодо обґрунтованості наявності поважних причин, у зв’язку з якими опікун чи піклувальник несвоєчасно подали заяву для продовження виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування (поважними причинами є перебування на лікуванні, причини, через які фізично неможливо своєчасно подати заяву, або наявність об’єктивних обставин, коли опікун чи піклувальник не могли звернутися із заявою, та інші причини, визначені комісією), а також приймає рішення про доцільність виплати допомоги за минулий період.

5. Комісія має право:

- одержувати в установленому законодавством порядку необхідну для її діяльності інформацію від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;

- подавати пропозиції щодо вжиття заходів до посадових осіб у разі недотримання ними вимог законодавства про захист прав дітей, у тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

- утворювати робочі групи, залучати до їх роботи уповноважених суб’єктів, громадські об’єднання (за згодою) для підготовки пропозицій з питань, які розглядає комісія;

- залучати до розв’язання актуальних проблем дітей благодійні організації, громадські об’єднання, суб’єктів підприємницької діяльності (за згодою).

6. Комісію очолює заступник міського голови відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

Начальник служби у справах дітей Миколаївської міської ради є заступником голови комісії та може виконувати повноваження голови комісії в разі його відсутності.

Організація діяльності комісії забезпечується службою у справах дітей Миколаївської міської ради.

7. До складу комісії на громадських засадах входять керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів виконавчих органів Миколаївської міської ради з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення або їх заступники, спеціалісти цих структурних підрозділів, керівники служб у справах дітей, Миколаївського міського центру соціальних служб, заступники керівників територіальних органів Національної поліції (органів ювенальної превенції) та Мін’юсту, закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення або інші уповноважені посадові особи цих територіальних органів.

8. Основною організаційною формою діяльності комісії є засідання, які проводяться в разі потреби, але не рідше ніж один раз на місяць. Головує на засіданні комісії її голова, а у разі його відсутності – заступник. У разі відсутності секретаря комісії на засіданні комісії, головуючий доручає тимчасово виконувати функції секретаря іншому члену комісії, про що зазначається в протоколі засідання комісії.

Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини загальної кількості її членів. В умовах воєнного або надзвичайного стану, під час дії карантину засідання комісії можуть проводитися в онлайн-форматі з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку.

До участі в засіданнях комісії обов’язково запрошуються повнолітні особи, стосовно яких приймається рішення або складається висновок органу опіки та піклування. Ці особи повинні бути належним чином повідомлені про час та місце проведення засідання.

У разі неявки таких осіб на засідання та неповідомлення про поважні причини відсутності рішення або висновок можуть бути прийняті без їх участі на наступному засіданні комісії, про час та місце проведення якого такі особи повинні бути попереджені письмово.

На засідання комісії можуть запрошуватися представники підприємств, установ, організацій, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, що беруть безпосередню участь у розв’язанні проблем конкретної дитини, з правом дорадчого голосу, дитина, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може висловити свою думку. Комісія може прийняти рішення про проведення закритого засідання або про закритий розгляд окремих питань з метою забезпечення запобігання розголошення відомостей, пов’язаних із захистом прав дитини.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

9. Комісія відповідно до компетенції приймає рішення, організовує їх виконання, подає рекомендації органу опіки та піклування для прийняття відповідного рішення або підготовки висновку для подання його до суду.

10. Рішення або рекомендації комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії. Член комісії не може брати участь у розгляді питання та прийнятті рішення за наявності конфлікту інтересів,  визначеного Законом України «Про запобігання корупції».  

 

11. Окрема думка члена комісії, який голосував проти прийняття рішення або рекомендацій, викладається у письмовій формі та додається до нього (них).

12. Голова, його заступник і члени комісії беруть участь у її роботі на громадських засадах.

 

________________________________________________________________________

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: