МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
Миколаїв
від 07 березня 2023 № 117
Про врегулювання окремих питань першочергових організаційно-технічних робіт і заходів, спрямованих на ліквідацію небезпечних наслідків збройної агресії Російської Федерації у місті Миколаєві
ВН.ЗМ. та ДОПОВНЕНЬ № 698 від 31.08.2023
ВН.ДОПОВНЕНЬ № 1698 від 09.10.2024
З метою прийняття рішення щодо можливості подальшої експлуатації та розроблення заходів з відновлення об’єктів у місті Миколаєві, пошкоджених внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, виконання робіт з демонтажу (часткового демонтажу) пошкоджених об’єктів, беручи до уваги положення Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 № 257 «Про затвердження Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва» (із змінами), Порядку подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.03.2022 № 380 «Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації», Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (а також п. 2 вказаної постанови), Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 474 «Про затвердження Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів», Методики проведення обстеження та оформлення його результатів, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 06.08.2022 № 144, рішення виконкому міської ради від 22.02.2023 № 84 «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру руйнування та відновлення об’єктів міста Миколаєва», доручення начальника Миколаївської обласної військової адміністрації Кіма В.О. від 24.02.2023 № 13-Д, керуючись підпунктом 6 пункту «б» частини 1 статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради
ВИРІШИВ:
1. Визначити уповноваженими органами, на які покладається організація оглядів та обстежень об’єктів, пошкоджених до 22.02.2023 внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України, наступні виконавчі органи Миколаївської міської ради:
- департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених багатоквартирних житлових будинків, гуртожитків, інших об’єктів житлово-комунального господарства (електро-, газо-, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мереж);
- управління капітального будівництва Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених об’єктів соціальної інфраструктури (об’єкти закладів дошкільної, загальної, середньої освіти; закладів охорони здоров’я, закладів соціального захисту населення, закладів культури);
- адміністрації районів Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених об’єктів на території відповідних районів міста, не охоплених зоною відповідальності департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради і управління капітального будівництва Миколаївської міської ради (зокрема, але не виключно: житлових будинків приватної житлової забудови; будівель адміністративного призначення, у тому числі тих, в яких надаються адміністративні послуги, розміщуються органи управління та сили цивільного захисту, зокрема, пожежно-рятувальні підрозділи та аварійно-рятувальні служби; інші об’єкти приватної форми власності).
2. Визначити управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради уповноваженим органом за організацію обстежень об’єктів у місті Миколаєві, пошкоджених (які можуть бути пошкоджені) починаючи з 23.02.2023 внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України.
3. Затвердити Порядок обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві (далі – Порядок, додається).
4. Виконавчим органам Миколаївської міської ради, передбаченим у п. п. 1, 2 цього рішення, керуватися затвердженим Порядком.
5. Виконавчим органам Миколаївської міської ради, що передбачені п. 1 цього рішення, забезпечити:
- внесення інформації стосовно пошкоджених об’єктів, що були пошкоджені до 22.02.2023, до Державної електронної системи обліку руйнувань, статусу відновлення інфраструктури України, зазначаючи інформацію, що передбачена електронною системою, у т.ч. розділи «Загальне», «Пошкодження», «Оцінка», «Фінансування», «Відновлення»;
- остаточне оформлення актів комісійного обстеження по об’єктах, що були пошкоджені до 22.02.2023, протягом 2 місяців з моменту прийняття цього рішення.
6. Виконавчому органу Миколаївської міської ради, що передбачений п. 2 цього рішення:
6.1. Забезпечити оформлення доступу до Реєстру пошкодженого та знищеного майна із правом доступу «Реєстратор» протягом 10 робочих днів з моменту набуття чинності цього рішення.
6.2. Вжити заходів щодо оперативного внесення інформації про пошкоджені об’єкти, після їх передачі по акту приймання-передачі від виконавчих органів Миколаївської міської ради, що передбачені п. 1 цього рішення до виконавчого органу Миколаївської міської ради, що передбачений п. 2 цього рішення, до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна), інформація про які не була внесена виконавчими органами Миколаївської міської ради , передбаченими п. 1 цього рішення, станом на 06.03.2023 (по об’єктах, що були пошкоджені до 22.02.2023). У випадку пошкодження нових об’єктів (починаючи з 23.02.2023), забезпечити внесення відповідної інформації у розумні строки.
6.3. Після початку реалізації вимог п. 6.2 цього рішення забезпечити неухильне виконання вимог доручення начальника Миколаївської обласної військової адміністрації Кіма В.О. від 24.02.2023 № 13-Д.
6.4. У випадку пошкодження нових об’єктів (починаючи з 23.02.2023), забезпечити внесення відповідної інформації до Державної електронної системи обліку руйнувань, статусу відновлення інфраструктури України, зазначаючи інформацію, що передбачена електронною системою, у т.ч. розділи «Загальне», «Пошкодження», «Оцінка», «Фінансування», «Відновлення».
6.5. Забезпечити внесення інформації про всі пошкодженні об’єкти до Реєстру руйнування та відновлення об’єктів міста Миколаєва протягом 30 днів з моменту отримання відповідних актів обстеження від виконавчих органів Миколаївської міської ради, що передбачені п. 1 цього рішення (по об’єктах, що були пошкоджені до 22.02.2023). У випадку пошкодження нових об’єктів (починаючи з 23.02.2023), забезпечити внесення відповідної інформації протягом 5 днів з дня затвердження акта комісійного обстеження.
7. Зобов’язати виконавчі органи Миколаївської міської ради, що передбачені п. 1 цього рішення, протягом 20 робочих днів з моменту прийняття цього рішення передати згідно з актом приймання-передачі до виконавчого органу Миколаївської міської ради, передбаченого п. 2 цього рішення, відповідні акти обстежень (комісійні та технічні), складені на момент прийняття цього рішення, відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473, та збережені на цифрових носіях фотоматеріали об’єктів.
7.1. Передачу актів здійснювати щосереди, оформлюючи відповідні акти приймання-передачі.
7.2. Акти обстеження (комісійні та/або технічні), що складені виконавчими органами Миколаївської міської ради, що визначені п. 1 цього рішення, після набуття чинності цього рішення передаються для подальшого опрацювання виконавчим органом Миколаївської міської ради, що передбачений п. 2 цього рішення, протягом 3 робочих днів з моменту їх складення, з урахуванням вимог п. 7.1 цього рішення.
7.3. Зобов?язати виконавчі органи Миколаївської міської ради, що передбачені п.1 цього рішення, щотижнево з 12.03.2023 надавати письмовий звіт позаштатному раднику міського голови Мінчевій Ю.В. про кількість обстежених об?єктів, складених та переданих актів комісійного обстеження до виконавчого органу, передбаченого п.2 цього рішення.
8. Виконавчим органам, що передбачені п. 1 цього рішення, при передачі відповідних актів обстеження відповідно до п. 7 цього рішення, в акті приймання-передачі робити відмітку про:
- внесення інформації щодо пошкодженого об’єкта до Реєстру пошкодженого та знищеного майна;
- направлення актів держателю Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації.
9. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконкому міської ради від 22.02.2023 № 85 «Про врегулювання окремих питань першочергових організаційно-технічних робіт і заходів, спрямованих на ліквідацію небезпечних наслідків збройної агресії Російської Федерації у місті Миколаєві».
10. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Лукова В.Д., заступника міського голови Андрієнка Ю.Г.
Міський голова О. СЄНКЕВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому
міської ради
від 07.03.2023
№ 117
ПОРЯДОК
обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві
1. Порядок обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві (далі – Порядок) визначає процедуру огляду та обстеження пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації об’єктів у місті Миколаєві.
Цей Порядок застосовується для фіксації пошкоджень, зумовлених збройною агресією Російської Федерації (далі - фіксація пошкоджень), будівель та споруд приватної та комунальної форми власності, а також може застосовуватися для фіксації пошкоджень будівель і споруд державної та приватної форми власності.
2. Терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (далі – Порядок № 473).
2.1. Уповноваженими органами, що є відповідальними за організацію оглядів та обстежень об’єктів, пошкоджених до 22.02.2023 внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України, є наступні виконавчі органи Миколаївської міської ради:
- департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених багатоквартирних житлових будинків, гуртожитків, інших об’єктів житлово-комунального господарства (електро-, газо-, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мереж);
- управління капітального будівництва Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених об’єктів соціальної інфраструктури (об’єкти закладів дошкільної, загальної, середньої освіти; закладів охорони здоров’я, закладів соціального захисту населення, закладів культури);
- адміністрації районів Миколаївської міської ради – за організацію оглядів та обстежень пошкоджених об’єктів на території відповідних районів міста, не охоплених зоною відповідальності департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради і управління капітального будівництва Миколаївської міської ради (зокрема, але не виключно: житлових будинків приватної житлової забудови; будівель адміністративного призначення, у тому числі тих, в яких надаються адміністративні послуги, розміщуються органи управління та сили цивільного захисту, зокрема, пожежно-рятувальні підрозділи та аварійно-рятувальні служби; інші об’єкти приватної форми власності).
2.2. Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради є уповноваженим органом за організацію обстежень об’єктів у місті Миколаєві, пошкоджених (які можуть бути пошкодженими) починаючи з 23.02.2023 внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України.
2.3. Уповноважені органи, визначені п.п. 2.1., 2.2. цього Порядку, надалі іменуються відповідальними органами.
3. Обстеження пошкоджених об’єктів відбувається на підставі заяв (повідомлень) громадян, підприємств, установ та організацій, інформації, отриманої із засобів масової інформації, від центральних органів виконавчої влади (ДСНС, Національної поліції), військових формувань тощо.
4. Відповідальні (відповідальний) органи:
4.1. По об’єктах, що були пошкоджені до 22.02.2023, формують переліки пошкоджених об’єктів, розробляють та затверджують план робіт з обстеження (далі - план робіт).
4.1.1. Відповідальні органи по об’єктах, що були пошкоджені до 22.02.2023, оприлюднюють затверджений план робіт на офіційному вебсайті протягом трьох календарних днів з дня затвердження, а також за можливості - письмово повідомляють власника або управителя об’єкта щодо строків виконання обстеження.
4.1.2. План робіт повинен містити:
- перелік пошкоджених об’єктів, що підлягають комісійному обстеженню (найменування об’єкта, адреса розташування об’єкта, інформація щодо юридичних чи фізичних осіб, що є власниками або управителями пошкодженого об’єкта), зокрема щодо об’єктів, які за результатами візуального огляду мають незначні пошкодження та можуть бути відновленні шляхом поточного ремонту;
- перелік пошкоджених об’єктів, що підлягають технічному обстеженню (найменування об’єкта, адреса розташування об’єкта, інформація щодо юридичних чи фізичних осіб, що є власниками або управителями пошкодженого об’єкта);
- черговість та строки виконання робіт з комісійного обстеження, основні характеристики об’єктів та орієнтовний обсяг і склад робіт.
4.1.3. Першочерговому комісійному/технічному обстеженню (далі - обстеження) підлягають:
- пошкоджені об’єкти соціальної інфраструктури (об’єкти закладів дошкільної, загальної середньої освіти; закладів охорони здоров’я, закладів соціального захисту населення), будівлі адміністративного призначення, у тому числі такі, в яких надаються адміністративні послуги, розміщуються органи управління та сили цивільного захисту, зокрема пожежно-рятувальні підрозділи та аварійно-рятувальні служби;
- пошкоджені об’єкти житлово-комунального господарства (електро-, газо-, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мережі);
- пошкоджені об’єкти житлового фонду, а саме багатоквартирні житлові будинки, гуртожитки.
4.2. По об’єктах, що були пошкоджені починаючи з 23.02.2023, спільно з представниками районних адміністрацій Миколаївської міської ради формує перелік пошкоджених об’єктів, розробляє та затверджує план робіт з обстеження (далі - план робіт).
4.2.1. Відповідальний орган оприлюднює затверджений план робіт на офіційному вебсайті протягом трьох календарних днів з дня затвердження, а також за можливості - письмово повідомляє власника або управителя об’єкта щодо строків виконання обстеження.
4.2.2. План робіт повинен містити:
- перелік пошкоджених об’єктів, що підлягають комісійному обстеженню (найменування об’єкта, адреса розташування об’єкта, інформація щодо юридичних чи фізичних осіб, що є власниками або управителями пошкодженого об’єкта), зокрема щодо об’єктів, які за результатами візуального огляду мають незначні пошкодження та можуть бути відновленні шляхом поточного ремонту;
- черговість та строки виконання робіт з комісійного обстеження, основні характеристики об’єктів та орієнтовний обсяг і склад робіт.
4.2.3. Першочерговому комісійному обстеженню (далі - обстеження) підлягають:
- пошкоджені об’єкти соціальної інфраструктури (об’єкти закладів дошкільної, загальної середньої освіти; закладів охорони здоров’я, закладів соціального захисту населення), будівлі адміністративного призначення, у тому числі такі, в яких надаються адміністративні послуги, розміщуються органи управління та сили цивільного захисту, зокрема пожежно-рятувальні підрозділи та аварійно-рятувальні служби;
- пошкоджені об’єкти житлово-комунального господарства (електро-, газо-, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мережі);
- пошкоджені об’єкти житлового фонду, а саме багатоквартирні житлові будинки, гуртожитки.
5. Підготовка до проведення обстеження по об’єктах:
5.1. Пошкоджених до 22.02.2023, включає комплекс організаційно-технічних заходів, що полягає у:
- визначенні пріоритетності обстеження територіи? та пошкоджених об’єктів на наявність вибухонебезпечних предметів;
- збиранні первинноі? інформаціі? щодо об’єкта (наявноі? проєктноі? та технічноі? документаціі?, у тому числі інвентаризаціи?них справ, матеріалів технічноі? інвентаризаціі? та технічних паспортів, виконавчоі? документаціі? тощо);
- здіи?сненні заходів щодо визначення власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта та и?ого інформування щодо проведення обстеження;
- визначенні виконавця робіт з технічного обстеження пошкоджених об’єктів (далі - виконавець робіт з технічного обстеження) та організаціі? робіт з технічного обстеження, у тому числі вахтовим методом (якщо проведення технічного обстеження забезпечується уповноваженим органом відповідно до плану робіт).
Організація робіт з технічного обстеження вахтовим методом здіи?снюється за умов, коли щоденна доставка працівників до місця роботи і назад до місця постійного проживання не може бути забезпечена або є економічно недоцільною. При цьому слід врахувати чисельність вахтового персоналу, умови проживання, тривалість вахти, засоби та час доставки персоналу до місця роботи і назад до місця постійного проживання, додаткові видатки, пов’язані із застосуванням вахтового методу, порядок соціально-побутового та медичного забезпечення вахтового персоналу.
5.2. Пошкоджених починаючи з 23.02.2023, включає комплекс організаційно-технічних заходів, що полягає у:
- визначенні пріоритетності обстеження територій та пошкоджених об’єктів в залежності від наявності вибухонебезпечних предметів;
- збиранні первинної інформації щодо об’єкта (наявної проєктної та технічної документації, у тому числі інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації та технічних паспортів, виконавчої документації тощо);
- здійсненні заходів щодо визначення власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта та його інформування щодо проведення обстеження.
6. Роботи з обстеження пошкоджених об’єктів виконуються після здійснення комплексу заходів щодо:
- оперативного реагування на випадки виявлення вибухонебезпечних предметів, проведення обстеження (розмінування) та виконання піротехнічних робіт, пов’язаних із знешкодженням виявлених вибухонебезпечних предметів із залученням підрозділів ДСНС, Національної поліції, а також за необхідності - підрозділів Збройних Сил України та СБУ;
- виконання робіт з первинного демонтажу частин об’єктів або його окремих конструктивних елементів (у разі потреби) з метою забезпечення доступу до пошкоджених об’єктів сил цивільного захисту для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
- виконання робіт з пошуку постраждалих та загиблих фахівцями ДСНС із залученням комунальних служб та формувань і спеціалізованих служб цивільного захисту, транспортування тіл (останків) загиблих;
- здійснення оперативно-слідчих дій правоохоронними органами у рамках кримінальних проваджень.
Належним підтвердженням закінчення виконання переліченого комплексу заходів є інформування управлінням з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради відповідального органу у дводенний термін з дня завершення виконання цих дій.
7. З метою забезпечення проведення комісійного обстеження пошкоджених об’єктів відповідальним органом, що забезпечує обстеження пошкоджених об’єктів:
7.1. До 22.02.2023, утворюється комісія, до складу якої залучаються фахівці/фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань “Будівництво та архітектура”, крім спеціальності “Геодезія та землеустрій”.
7.1.1. У випадку відсутності у штатному розписі відповідального органу особи, що передбачена п. 7.2. цього Порядку, відповідальний орган за письмовим погодженням з іншими виконавчими органами Миколаївської міської ради залучає відповідних осіб до складу комісії, яка в подальшому проводить обстеження.
7.1.2. До проведення комісійного обстеження залучаються (за можливості) уповноважені представники власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта.
7.2. Починаючи з 23.02.2023, утворюються комісії, до складу яких залучаються: представники департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, управління капітального будівництва Миколаївської міської ради, адміністрації відповідного району Миколаївської міської ради (до якого відноситься пошкоджений об’єкт), фахівці/фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань «Будівництво та архітектура», крім спеціальності «Геодезія та землеустрій».
7.2.1. У випадку відсутності у штатному розписі відповідального органу особи, що передбачена п. 7.2. цього Порядку, відповідальний орган за письмовим погодженням з іншими виконавчими органами Миколаївської міської ради залучає відповідних осіб до складу комісії, яка в подальшому проводить обстеження.
7.2.2. До проведення обстеження залучаються (за можливості) уповноважені представники власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта.
8. Відповідальним органом, що забезпечує обстеження пошкоджених об’єктів:
8.1. До 22.02.2023, за результатами комісійного обстеження складається акт обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі - акт комісійного обстеження), у якому, зокрема, зазначається:
-інформація про уповноважений орган, який утворив комісію, склад комісії та рішення щодо її утворення, дата обстеження;
-інформація щодо форми власності та власника (управителя) пошкодженого об’єкта (за наявності);
- інформація про пошкоджений об’єкт - назва, адреса, загальна площа, кількість поверхів, секцій тощо;
- інформація щодо обсягу та ймовірних причин пошкоджень (якщо можна визначити);
-інформація щодо виконаних на дату обстеження ремонтно-відновлювальних робіт на об’єкті;
-висновки щодо необхідності проведення технічного обстеження.
Після створення відповідного функціоналу комісія (відповідальний працівник відповідального органу, що забезпечує обстеження пошкоджених об’єктів, пошкоджених до 22.02.2023) формує акт комісійного обстеження в електронній формі за допомогою засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
8.2. Починаючи з 23.02.2023, за результатами обстеження складається акт в електронній формі (за допомогою засобів ГІС) обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі - акт комісійного обстеження), у якому, зокрема, зазначається:
- інформація про відповідальний орган, який утворив комісію, склад комісії та рішення щодо її утворення, дата обстеження;
- інформація щодо форми власності та власника (управителя) пошкодженого об’єкта (за наявності);
- інформація про пошкоджений об’єкт - назва, адреса, загальна площа, кількість поверхів, секцій тощо;
- інформація щодо обсягу та ймовірних причин пошкоджень (якщо можна визначити);
- інформація щодо виконаних на дату обстеження ремонтно-відновлювальних робіт на об’єкті;
- висновки щодо необхідності проведення технічного обстеження об’єктів, які за результатами обстеження мають значні пошкодження або зруйновані.
9. До акта обстеження обов’язково додаються результати фотофіксації об’єкта, що свідчать про характер та обсяг руйнувань.
10. Акти комісійного обстеження передаються держателю Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, протягом місяця з дати його створення. За умови здійснення достатнього фінансування видатків на придбання знаків поштової оплати (марок). Відповідальний орган за можливості письмово повідомляє власника (управителя) про результати комісійного обстеження шляхом надсилання копії комісійного акта протягом трьох календарних днів з дня складання такого акта або шляхом надсилання засобами Порталу Дія.
11. У випадках, коли на момент проведення комісійного обстеження інформація щодо власника (управителя) пошкодженого об’єкта відсутня або місцезнаходження власника (управителя) невідомо, відповідальний орган надає доступ до акта комісійного обстеження на вимогу.
12. Технічне обстеження пошкоджених об’єктів, пошкодження яких відбулося:
12.1. До 22.02.2023, проводиться за рішенням відповідальних органів, що забезпечує обстеження пошкоджених об’єктів, пошкоджених до 22.02.2023, шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі - виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці.
12.1.1. Інформація про виконавців, що можуть залучатися до проведення технічного обстеження об’єктів із відповідним класом наслідків (відповідальності), міститься в Реєстрі будівельної діяльності, що є компонентом Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - Реєстр будівельної діяльності).
12.2. Починаючи з 23.02.2023, проводиться за замовленням власника або управителя. У разі якщо здійснюється технічне обстеження пошкодженого об’єкта комунальної або державної власності, його замовником повинен виступати балансоутримувач та/або військова адміністрація.
Технічне обстеження здійснюється шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі - виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці.
12.2.1. Інформація про виконавців, що можуть залучатися до проведення технічного обстеження об’єктів із відповідним класом наслідків (відповідальності), міститься в Реєстрі будівельної діяльності, що є компонентом Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - Реєстр будівельної діяльності).
13. В умовах дії на території України правового режиму воєнного стану відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та протягом 90 календарних днів після припинення або скасування воєнного стану технічне обстеження пошкоджених об’єктів проводиться виконавцями, зазначеними у п. 12 цього Порядку, та/або фахівцями інших професій, які пройшли професійну атестацію, а саме:
- інженер-проєктувальник із кваліфікаційним рівнем “провідний” або “I категорія”, який має кваліфікаційний сертифікат за спеціалізацією “інженерно-будівельне проєктування у частині забезпечення механічного опору та стійкості”;
- експерт будівельний із кваліфікаційним рівнем “провідний” або “I категорія”, який має кваліфікаційний сертифікат за спеціалізацією “експертиза проєктної документації у частині забезпечення механічного опору та стійкості”;
- інженер-консультант (будівництво) із кваліфікаційним рівнем “провідний” або “I категорія”.
13.1. Також технічне обстеження пошкоджених об’єктів може проводитися шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці.
14. Технічне обстеження проводиться відповідно до Порядку № 257, з урахуванням Методики проведення обстеження та оформлення його результатів, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 06.08.2022 № 144 (далі - Методика).
15. До виконання окремих визначених пунктом 8-2 Порядку № 257 етапів робіт із технічного обстеження пошкоджених об’єктів також можуть залучатися фахівці інших кваліфікаційних рівнів і професій під керівництвом фахівців, визначених у пункті 2-1 Порядку № 257, а також уповноважені працівники органів виконавчої влади (за згодою).
16. У разі виявлення під час проведення технічного обстеження будівельних конструкцій, інженерних мереж і систем дефектів і пошкоджень, що можуть призвести до різкого зниження несучої здатності або обвалення окремих конструкцій, втрати стійкості об’єкта, а також вплинути на роботу устаткування, і таких, що створюють загрозу життю та здоров’ю людей, виконавець робіт з обстеження невідкладно, але не пізніше ніж у дводенний строк з дати виявлення зазначених дефектів і пошкоджень, письмово інформує про це відповідальний орган.
17. За результатами технічного обстеження пошкоджених об’єктів виконавцем робіт з обстеження складається звіт з технічного обстеження відповідно до пункту 8-1 Порядку № 257.
18. До зазначеного звіту також додається акт технічного обстеження, що повинен містити, зокрема інформацію щодо визначеної за результатами обстеження категорії пошкоджень об’єкта (відповідно до кількісних та якісних характеристик пошкоджень):
- наявні незначні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, але без порушення вимог щодо механічного опору та стійкості за граничним станом першої та другої групи - рекомендовано виконання робіт з відновлення шляхом ремонту ,у тому числі капітального ремонту;
- наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про необхідність виконання робіт щодо часткового демонтажу частин об’єкта або його окремих конструкцій, підсилення об’єкта або його окремих несучих та огороджувальних конструкцій, - рекомендовано виконання робіт з відновлення шляхом капітального ремонту, реконструкції;
- об’єкти не придатні для використання за цільовим призначенням, повністю втратили свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об’єкта (зруйновані об’єкти), - рекомендовано виконання невідкладних робіт щодо демонтажу (ліквідації) об’єкта.
19. У разі виконання робіт з технічного обстеження на замовлення власника (управителя) пошкодженого об’єкта про початок робіт з такого обстеження замовник письмово повідомляє відповідальний орган, а після проведення обстеження - безоплатно надає відповідальному органу один примірник звіту та акта технічного обстеження.
20. Відповідальний орган розглядає акти комісійного обстеження, звіти та акти технічного обстеження, на підставі яких з метою вжиття заходів щодо забезпечення техногенної безпеки складає та подає на розгляд регіональній комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій переліки:
- потенційно аварійно небезпечних об’єктів, які потребують невідкладних робіт щодо часткового демонтажу частин об’єкта або його окремих конструкцій;
- аварійно небезпечних об’єктів, які підлягають демонтажу, ліквідації.
21. Відповідно до п.11 Порядку № 473 регіональна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій невідкладно, але не пізніше ніж у п’ятиденний строк з дня отримання інформації від відповідального органу, розглядає з урахуванням інформації від правоохоронних органів (у рамках можливих кримінальних проваджень, пов’язаних із збройною агресією Російської Федерації) та схвалює переліки об’єктів, зазначених у пункті 20 цього Порядку.
22. Відновлення пошкоджених об’єктів шляхом будівництва (капітального ремонту, реконструкції) здійснюється власником (управителем), уповноваженим органом чи іншим замовником будівництва на підставі звіту технічного обстеження відповідно розробленої та затвердженої в установленому законодавством порядку проєктної документації;
23. Відновлення пошкоджених об’єктів шляхом:
- будівництва (капітального ремонту, реконструкції) здійснюється власником (управителем), відповідальним органом (по об’єктах, пошкодження яких відбулося до 22.02.2023) чи іншим замовником будівництва на підставі звіту технічного обстеження відповідно розробленої та затвердженої в установленому законодавством порядку проєктної документації;
- поточного ремонту здійснюється власником (управителем), відповідальним органом (по об’єктах, пошкодження яких відбулося до 22.02.2023) чи іншим замовником на підставі акта комісійного обстеження та дефектного акта, який складено на підставі інформації, наявної в акті комісійного обстеження. Вартість поточного ремонту має визначатися на підставі обґрунтованих трудових та матеріально-технічних ресурсів та їх вартості, обчисленої у поточному рівні цін. Для визначення вартості таких робіт за рішенням замовника можуть використовуватись положення «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.