Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

 

18 листопада 2021                                                                                   № 379р

Про затвердження Порядку розроблення

проєктів нормативно-правових актів

Миколаївської міської ради, виконавчого

комітету Миколаївської міської ради, що

підлягають громадській антикорупційній

експертизі

 

 

З метою виявлення в проєктах нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради факторів, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією (корупціогенні фактори), на підставі Меморандуму про співпрацю між Миколаївським міським головою Сєнкевичем О.Ф. та громадською організацією «ІНСТИТУТ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ», враховуючи Методологію проведення антикорупційної експертизи проєктів нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування ІНСТИТУТУ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 21, п.п. 7, 8 ст. 55 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 19, 20 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

 

1. Затвердити Порядок розроблення проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради, що підлягають громадській антикорупційній експертизі (додається).

 

2. Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на керуючого справами виконавчого комітету Миколаївської міської ради Волкова А.С.

 

Перший заступник

міського голови                                                                                           В. ЛУКОВ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядження міського голови

від 18 листопада 2021

№  379р

 

ПОРЯДОК

розроблення проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради, що підлягають громадській антикорупційній експертизі

 

1. Загальні положення

 

На підставі Меморандуму про співпрацю між Миколаївським міським головою Сєнкевичем О.Ф. та громадською організацією «ІНСТИТУТ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ», невід’ємною частиною якого є Методологія проведення антикорупційної експертизи проєктів нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування ІНСТИТУТУ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ (далі   – Методологія), здійснюватиметься громадська антикорупційна експертиза проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради, а також упорядкування проаналізованих нормативно-правових актів відповідно до результатів громадської антикорупційної експертизи.

Методологія застосовується для проведення антикорупційної експертизи таких видів нормативно-правових актів органу місцевого самоврядування (далі – ОМС):

проєктів рішень виконавчого комітету Миколаївської міської ради;

- проєктів рішень Миколаївської міської ради, які приймаються в рамках реалізації виключної компетенції міської ради (ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») або врегульовують суспільні відносини в наступних сферах публічного управління:

- соціально-економічного і культурного розвитку, планування;

- бюджету, фінансів і цін;

- управління комунальною власністю;

- житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку;

- будівництва;

- освіти, охорони здоров’я, культури, молодіжної політики, фізкультури і спорту;

- регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища;

- соціального захисту населення;

- забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;

- надання безоплатної первинної правової допомоги;

- надання адміністративних послуг населенню.

Методологія не передбачає проведення антикорупційної експертизи ненормативних актів ОМС, які містять конкретні приписи, звернені до окремого суб’єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Так, в обов’язковому порядку громадській експертизі підлягають статути, положення, програми, порядки, правила, інструкції, регламенти, плани, внесення змін та доповнень до них.

Метою здійснення громадської антикорупційної експертизи проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради є виявлення корупціогенних факторів при розробці та прийнятті зазначених нормативно-правових актів, їх запобігання.

 

2. Етапи розроблення проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради, що підлягають громадській антикорупційній експертизі

 

2.1. Розроблення проєктів нормативно-правових актів Миколаївської міської ради, виконавчого комітету Миколаївської міської ради (далі – проєкт рішення).

Розроблення здійснюється розробником, визначеним Регламентами Миколаївської міської ради та виконавчого комітету Миколаївської міської ради.

Розробник надає розроблений текст рішення до сектору обробки документів загального відділу департаменту забезпечення діяльності виконавчих органів Миколаївської міської ради для присвоєння номера файлу з позначкою «громадський контроль» (gk).

2.2. Присвоєння номера файлу тексту рішення.

Сектор обробки документів загального відділу департаменту забезпечення діяльності виконавчих органів Миколаївської міської ради присвоює тексту рішення номер файлу згідно з Класифікатором позначень імен файлів, які містять у собі тексти рішень міської ради, виконкому міської ради, розпоряджень міського голови, затвердженим розпорядженням Миколаївського міського голови.

Проєкт рішення вважається сформованим з моменту присвоєння йому номера файлу.

Після присвоєння номера файлу зазначений сектор надсилає проєкт рішення на електронну адресу ГО «ІНСТИТУТ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ» [email protected] для здійснення громадської антикорупційної експертизи.

2.3. Здійснення громадської антикорупційної експертизи.

ГО «ІНСТИТУТ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ» здійснює громадську антикорупційну експертизу проєктів рішень та не пізніше 5-ти робочих днів з дня їх отримання надсилає висновки щодо них на ім’я міського голови.

У разі термінового розроблення проєкту рішення строк його розгляду громадською організацією складає 2 робочих дні.

Якщо громадською організацією не надано висновків за результатами громадської антикорупційної експертизи у встановлені терміни, проєкт рішення розглядається в запропонованій розробником редакції.

2.4. Опрацювання висновків громадської антикорупційної експертизи.

Розробник отримує висновки громадської антикорупційної експертизи та протягом 3-х робочих днів опрацьовує надані рекомендації. За умови погодження з ними, доопрацьовує проєкт рішення у відповідності з наданими висновками. У разі незгоди – обґрунтовано відхиляє їх. Про врахування внесених рекомендацій або їх обґрунтоване відхилення розробник проєкту рішення письмово (електронною поштою) повідомляє ГО «ІНСТИТУТ ЗАКОНОДАВЧИХ ІДЕЙ».

Висновки зазначеної громадської організації за результатами проведення громадської антикорупційної експертизи в обов’язковому порядку долучаються розробником до проєкту рішення.

2.5. Погодження проєктів рішень.

Після отримання проєкту рішення з номером файлу та опрацювання висновків громадської антикорупційної експертизи розробник візує аркуш погодження проєкту рішення та забезпечує його підписання в порядку, визначеному Регламентами Миколаївської міської ради та виконавчого комітету Миколаївської міської ради.

Розробник є відповідальним за своєчасну підготовку проєкту рішення та дотримання процедури його погодження.

 

3. Оприлюднення

 

Висновки громадської антикорупційної експертизи підлягають оприлюдненню на сайті Миколаївської міської ради розробником разом з проєктом рішення через сектор з протокольної роботи та архівної справи загального відділу департаменту забезпечення діяльності виконавчих органів міської ради (висновки щодо рішень виконкому міської ради), управління апарату міської ради (висновки щодо рішень міської ради).

 

____________________________________________________

 

Опубліковано: 17 листопада 2021р


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: