Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 16/19 від 2012-04-19

Про внесення змін та доповнень до рішення Миколаївської міської ради від 26.01.12 № 14/16 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Миколаєва» (ВТР.ЧИН. №25/19 ВІД 14.02.13)

ВТР.ЧИН.
Враховуючи пропозиції постійної комісії міської ради з питань управління комунальною власністю міста (протокол № 48 від 17.01.12), відповідно до Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України, Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», керуючись ст. 25, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Внести зміни та доповнення до рішення Миколаївської міської ради від 26.01.12 № 14/16 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Миколаєва»:
 
1.1. Пункт 2.1.27 викласти в такій редакції.
 
«2.1.27. Плата за договором про встановлення особистого строкового сервітуту здійснюється одноразово за рік протягом 10 робочих днів з моменту підписання сторонами договору про встановлення особистого строкового сервітуту або договору про зміни та складає 10 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік.
 
За один місяць до закінчення строку дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту замовник звертається до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради для подовження строку дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту на наступний рік.
 
Строк дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту подовжується на один рік шляхом укладання договору про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту без відповідного рішення міської ради після здійснення плати за наступний рік протягом 10 днів після його підписання.
 
Після закінчення п’яти років з моменту укладання договору про встановлення особистого строкового сервітуту подовження строку дії договору відбувається у порядку, визначеному п. 2.1.33 на підставі рішення Миколаївської міської ради».
 
1.2. Пункт 2.1.5 викласти в такій редакції:
 
«2.1.5. З метою визначення відсутності права третіх осіб на оренду, власність, постійне користування або наявність встановленого особистого строкового сервітуту на земельну ділянку, зазначену у заяві замовника, державний адміністратор у день надходження заяви суб’єкта господарювання робить відповідний запит до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради.
 
Управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради зобов’язане надати інформацію, яка запитується, протягом 10 робочих днів з моменту отримання запиту державного адміністратора».
 
1.3. Пункт 2.2.7 викласти в такій редакції:
 
«2.2.7. З метою визначення відсутності права третіх осіб на оренду, власність або постійне користування або наявність встановленого особистого строкового сервітуту на земельну ділянку, зазначену у заяві замовника, державний адміністратор у день надходження заяви замовника робить відповідний запит до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради.
 
Управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради зобов’язане надати інформацію, яка запитується, протягом 10 робочих днів з моменту отримання запиту державного адміністратора».
 
1.4. Пункт 2.1.15 у частині переліку документів, що входять до складу технічної документації про встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) доповнити абзацами такого змісту:
 
«- інформація управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради щодо відсутності землекористувачів на земельній ділянці, вказаній у заяві замовника;
 
- копія схеми розміщення ТС (групи ТС) погодженої в установленому законодавством порядку;»
 
1.5. Пункт 2.2.13 викласти в такій редакції:
 
«2.2.13. Державний адміністратор протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання передає повідомлення управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про відповідність намірів замовника щодо місця розташування стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовнику та письмово повідомляє його про необхідність розробки технічної документації про встановлення меж особистого строкового сервітуту.
 
Технічна документація про встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) – вид документації із землеустрою, що складається з текстових та графічних матеріалів, якими регулюється використання та охорона земель державної та комунальної власності, і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на її розробку, у т.ч.:
 
- пояснювальна записка;
 
- копія заяви замовника про прийняття рішення міської ради щодо укладання договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС);
 
- інформація управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради щодо відсутності землекористувачів на земельній ділянці, вказаній у заяві замовника;
 
- повідомлення управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про відповідність намірів замовника щодо місця розташування пересувної ТС (групи пересувних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності) будівельним нормам;
 
- копія схеми розміщення ТС (групи ТС) погодженої в установленому законодавством порядку;
 
- схема прив’язки пересувної ТС (групи пересувних ТС);
 
- копії установчих документів замовника, посвідчені ним;
 
- розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
 
- кадастровий план земельної ділянки, погоджений замовником;
 
- креслення меж зони обмежень (у разі наявності);
 
- схема планової основи та прив’язки кутів зовнішніх меж;
 
- каталог координат кутів зовнішніх меж землекористування;
 
- схема перенесення меж земельної ділянки на місцевість;
 
- акт перенесення меж земельної ділянки на місцевість;
 
- висновок управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради про погодження технічної документації щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС);
 
- висновок управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про погодження технічної документації щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС).
 
Технічна документація щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) розробляється у 3 примірниках та повинна мати відмітку управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради про приймання обмінного файла формату in-4 до інформаційної бази даних автоматизованого земельного кадастру   м. Миколаєва.
 
Копія повідомлення управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про відповідність намірів замовника щодо місця розташування пересувної ТС (групи пересувних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам включається до складу технічної документації суб’єктами господарювання, що звернулись до державного адміністратора із заявою на розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) після набрання чинності цим рішенням.
 
Технічна документація щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) розробляється у строк не пізніше 4 місяців з моменту отримання повідомлення управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про відповідність намірів замовника щодо місця розташування стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам
 
 
Розробником технічної документації щодо встановлення особистого строкового сервітуту є юридичні та фізичні особи-підприємці, які отримали передбачені чинним законодавством України ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до закону.
 
Виключними підставами для відмови у погодженні технічної документації про встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) є:
 
- виявлення у документах, поданих замовником, недостовірних відомостей;
 
- інші підстави, встановлені законом.
 
Відмова за підставами, не передбаченими законами, не допускається».
 
1.6. У п.п. 2.1.43, 2.1.45 цифру «7» замінити цифрою «10».
 
1.7. У п. 2.2.21 слова «7 (сім)» замінити словами «10 (десять)».
 
1.8. Пункт 2.1.22 викласти в такій редакції:
 
«2.1.22. Державний адміністратор протягом 7 робочих днів з моменту отримання рішення міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення стаціонарної ТС передає замовнику витяг із рішення міської ради, засвідчений відповідно до вимог чинного законодавства, повідомляє його про необхідність укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради та надання наступних документів:
 
- копії витягу з рішення міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС);
 
- копії кадастрового плану земельної ділянки у 4 примірниках, завірених відповідним виконавцем;
 
- копії висновку управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про погодження технічної документації щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту;
 
- копії акта перенесення меж земельної ділянки на місцевість, завіреної відповідним виконавцем, у 4 примірниках;
 
- копії схеми перенесення меж земельної ділянки на місцевість, завіреної відповідним виконавцем, у 4 примірниках;
 
- копії креслення меж зони обмежень (у разі наявності), завіреної відповідним виконавцем, у 3 примірниках;
 
- копії схеми прив’язки стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС);
 
- копії розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
 
- копії довідки про взяття на облік платника податків (ф.4 ОПП);
 
- копії свідоцтва платника ПДВ, або довідки про те, що замовник не є платником ПДВ, завірені його підписом та печаткою (у разі наявності);
 
- копії перших 4 сторінок статуту юридичної особи, відповідно завірених нею;
 
- копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи підприємця, або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
 
- копії довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) для юридичних осіб;
 
- копії документа про призначення на посаду керівника юридичної особи, завіреної печаткою юридичної особи;
 
- копії документа, що посвідчує особу, уповноважену підписати договір про встановлення особистого строкового сервітуту, завіреної відповідно до чинного законодавства;
 
- письмової інформації замовника про місце реєстрації (місцезнаходження) та фактичне місце проживання (для фізичних осіб-підприємців) та місцезнаходження (для юридичних осіб), телефон, реквізити банківського рахунку замовника, завіреної відповідно до чинного законодавства».
 
1. 9. Пункт 2.1.41 викласти в такій редакції:
 
2.1.41. Державний адміністратор протягом 3 робочих днів з моменту отримання рішення міської ради про продовження терміну дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту передає замовнику витяг із рішення міської ради, засвідчений відповідно до вимог чинного законодавства, повідомляє його про необхідність внесення змін до договору про встановлення особистого строкового сервітуту в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради та надання наступних документів:
 
- копії витягу з рішення міської ради про продовження терміну дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту;
 
- копії договору про встановлення особистого строкового сервітуту;
 
- копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця у 2 примірниках або виписки з Реєстру;
 
- копії довідки про взяття на облік платника податків (ф.4 ОПП);
 
- копії свідоцтва платника ПДВ або довідки про те, що замовник не є платником ПДВ, завірених його підписом та печаткою (у разі наявності);
 
- копії перших 4 сторінок статуту юридичної особи;
 
- копії довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України «ЄДРПОУ) для юридичних осіб;
 
- копії документа про призначення на посаду керівника юридичної особи, завіреної печаткою юридичної особи;
 
- копії документа, що посвідчує особу, уповноважену підписати договір про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту;
 
- копії розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
 
- письмової інформації замовника про місце реєстрації (місцезнаходження) та фактичне місце проживання (для фізичних осіб-підприємців) і місцезнаходження (для юридичних осіб), телефон, реквізити банківського рахунку замовника.
 
1. 10. Пункт 2.2.19 викласти в такій редакції:
 
«2.2.19. Державний адміністратор протягом 7 (семи) робочих днів з моменту отримання рішення виконкому міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) передає замовнику витяг із рішення виконкому міської ради, засвідчений відповідно до вимог чинного законодавства, повідомляє його про необхідність укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради та надання наступних документів:
 
- копії витягу з рішення виконкому міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС);
 
- копії кадастрового плану земельної ділянки, завіреної замовником, у 4 примірниках;
 
- копії висновку управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про погодження технічної документації щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС);
 
- копії акта перенесення меж земельної ділянки на місцевість, завіреної відповідним виконавцем, у 4 примірниках;
 
- копії схеми перенесення меж земельної ділянки на місцевість, завіреної відповідним виконавцем, у 4 примірниках;
 
- копії креслення меж зони обмежень (у разі наявності), завіреної відповідним виконавцем, у 3 примірниках;
 
- копії схеми прив’язки  пересувної ТС; 
 
- копії розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
 
- копії довідки про взяття на облік платника податків (ф.4 ОПП);
 
- копії свідоцтва платника ПДВ, або довідки про те, що замовник не є платником ПДВ, завіреної його підписом та печаткою (у разі наявності);
 
- копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи підприємця або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
 
- копії довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) для юридичних осіб;
 
- копії перших 4 сторінок статуту юридичної особи;
 
- копії документа про призначення на посаду керівника юридичної особи, завіреної печаткою юридичної особи;
 
- копії документа, що посвідчує особу, уповноважену підписати договір про встановлення особистого строкового сервітуту;
 
- письмової інформації замовника про місце реєстрації (місцезнаходження) та фактичне місце проживання (для фізичних осіб-підприємців) та місцезнаходження (для юридичних осіб), телефон, реквізити банківського рахунку замовника».
1. 11. Пункт 2.2. Договору про встановлення особистого строкового сервітуту (Додаток 2) викласти в такій редакції:
«2.2. Сервітуарій, який належно виконував обов’язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на продовження строку дії договору, для чого повинен не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії цього договору звернутись із письмовою заявою до міської ради з клопотанням щодо продовження строку дії цього договору. Підставою для продовження строку дії цього договору є відповідне рішення міської ради, на підставі якого оформлюється договір про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту».
 
1. 12. Пункт 2.2. Договору про встановлення особистого строкового сервітуту (Додаток 4) викласти в такій редакції:
 
«2.2. Сервітуарій, який належно виконував обов’язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на продовження строку дії договору, для чого повинен не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії цього договору звернутись із письмовою заявою до виконкому міської ради з клопотанням щодо продовження строку дії цього договору. Підставою для продовження строку дії цього договору є відповідне рішення виконкому міської ради, на підставі якого оформлюється договір про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту».
 
1. 13. Абзац 4 підпункту 2.2.1 виключити.
 
1. 14. Пункт 2.2.8 викласти в такій редакції:
 
«2.2.8. У разі встановлення відсутності права третіх осіб на оренду, власність, постійне користування або наявність встановленого особистого строкового сервітуту на земельну ділянку, зазначену у заяві замовника, заява та документи, які до неї додаються, у день отримання державним адміністратором від управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради відповіді на запит або наступного робочого дня передаються державним адміністратором до управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради для визначення відповідності намірів щодо місця розташування стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам».
 
1. 15. Пункт 2.2.9 викласти в такій редакції:
 
«2.2.9. Передача документів засвідчується підписами державного адміністратора та представника управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради із зазначенням дати передачі документів».
 
1. 16. Пункт 2.2.10 виключити.
 
1.17. Пункт 2.2.11 викласти в такій редакції:
 
«2.2.11. Повідомлення управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради про відповідність намірів замовника щодо місця розташування стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам або аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення стаціонарних ТС (групи стаціонарних ТС) не пізніше ніж через 10 робочих днів з моменту передачі заяви та документів, що до неї додаються, передається представником управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради державному адміністратору разом із заявою та документами, що до неї додаються».
 
1. 18. Пункт 2.2.12 виключити.
 
1. 19. Пункти 2.2.31, 2.2.32 виключити.
 
1. 20. У п. 2.2.20 слова та цифру «протягом 1 місяця» замінити словами та цифрою «протягом 10 (десяти) робочих днів»;
 
1. 21. У п. 2.1.23 слова та цифру «протягом 1 місяця» замінити словами та цифрою «протягом 10 (десяти) робочих днів»
 
1.22. Пункт 2.2.29 викласти в такій редакції:
 
«2.2.29. Термін дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС становить не більше одного року та може продовжуватись шляхом підготовки державним адміністратором та прийняттям виконкомом міської ради відповідного рішення про продовження терміну дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту на підставі заяви замовника.
Державний адміністратор протягом 10 робочих днів з моменту прийняття рішення виконкому міської ради про продовження терміну дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту передає до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради витяг з відповідного рішення виконкому міської ради з іншими документами (у разі необхідності)».
 
1.23. Пункт 2.2.30 викласти в такій редакції:
 
«2.2.30. Протягом 10 днів з дати передачі державним адміністратором рішення виконкому міської ради про продовження терміну дії договору про встановлення особистого строкового сервітуту управлінням земельних ресурсів Миколаївської міської ради готується договір про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту у частині зміни терміну його дії.
 
Підписання договору про зміни до договору про встановлення особистого строкового сервітуту та оплата за ним здійснюється у порядку, встановленому для його укладання, згідно з цим Порядком».
 
1.24. Пункт 4.2 викласти в такій редакції:
 
«4.2. Реєстрація договорів про встановлення земельного сервітуту здійснюється управлінням земельних ресурсів Миколаївської міської ради у Книзі записів про реєстрацію договорів про встановлення особистого строкового сервітуту, форма якої затверджена додатком 3 до цього Порядку».
 
1. 25. Пункт 4.3 виключити.
 
1.26. У п. 2.1.24 цифру «7» замінити цифрою «12».
 
1.27. Пункт 2.1.28 викласти в такій редакції:
 
«2.1.28. У разі ухилення замовника від укладання договору про встановлення особистого строкового сервітуту протягом 2 місяців з дати прийняття рішення міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС), непідписання договору або нездійснення ним плати за договором у термін, встановлений цим Порядком, відділ дозвільних процедур Миколаївської міської ради готує проект рішення міської ради про визнання такими, що втратили чинність, пунктів рішення міської ради про укладання договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення стаціонарної ТС (групи стаціонарних ТС) та виносить його на розгляд чергової сесії міської ради».
 
1.28. Пункт 2.1.30 викласти в такій редакції:
 
«2.1.30. Протягом 1 робочого дня з дати отримання договору про встановлення особистого строкового сервітуту, що пройшов реєстрацію, державний адміністратор передає один примірник договору в установленому законодавством порядку замовнику, другий примірник договору зберігається у державного адміністратора.
 
Третій примірник договору про встановлення особистого строкового сервітуту та документи, що стали підставою для його укладення, зберігаються в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради протягом усього терміну його дії».
 
1.29. У п. 2.2.21 слово та цифру «7 (сім)» замінити словом та цифрою «12 (дванадцять)».
 
1.30. Пункт 2.2.23 доповнити абзацом 2 такого змісту:
 
«Договір про встановлення особистого строкового сервітуту набирає чинності після здійснення оплати за договором та його реєстрації в установленому порядку».
 
1.31. Пункт 2.2.25 викласти в такій редакції:
 
«2.2.25.У разі ухилення замовника від укладання договору про встановлення особистого строкового сервітуту без поважних причин протягом 2 (двох) місяців з дати прийняття рішення виконкому міської ради, непідписання договору або нездійснення ним плати за договором у терміни, встановлені цим Порядком відділ дозвільних процедур Миколаївської міської ради готує проект рішення виконкому міської ради про визнання такими, що втратили чинність, пунктів рішення виконкому міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення пересувної ТС (групи пересувних ТС) та виносить його на розгляд чергового засідання виконкому міської ради».
1.32. Пункт 2.2.27 викласти в такій редакції:
 
«2.2.27. Протягом 1 робочого дня з дати отримання договору про встановлення особистого строкового сервітуту, що пройшов реєстрацію, державний адміністратор передає один примірник договору в установленому законодавством порядку замовнику, другий примірник договору зберігається у державного адміністратора.
 
Третій примірник договору про встановлення особистого строкового сервітуту та документи, що стали підставою для його укладення, зберігаються в управлінні земельних ресурсів Миколаївської міської ради протягом усього терміну його дії».
 
1.33. У п. 11.3 додатку 2 слова «в управлінні Держкомзему у м. Миколаїв» замінити словами «у державного адміністратора».
 
1.34. Пункт 2.1.17 викласти в такій редакції:
 
«2.1.17. Державний адміністратор протягом 7 робочих днів після отримання від замовника технічної документації щодо встановлення меж особистого строкового сервітуту, готує проект рішення міської ради про укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту строком на 1 рік з правом його поновлення на той же термін протягом 4 років шляхом укладання відповідного договору про зміни та забезпечує його винесення на розгляд чергової сесії міської ради».
 
1.35. Пункт 2.1.26 викласти в такій редакції:
 
«2.1.26. Управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради протягом 10 робочих днів з моменту отримання від державного адміністратора документів, необхідних для укладення договору про встановлення особистого строкового сервітуту, зобов’язане підготувати у 3 примірниках договір відповідно до типової форми, затвердженої додатком 2 до цього Порядку строком на один рік, забезпечити його підписання Миколаївським міським головою та надати для підпису замовнику.
 
Договори про встановлення особистого строкового сервітуту та відповідні договори про зміни набирають чинності після здійснення оплати за договором та його реєстрації в установленому порядку».
 
1.36. У п. 2.1.29 слова «весь строк дії договору» замінити словами «один рік».
 
1.37. За рішеннями міської ради, прийнятими до набрання чинності цим рішенням, за якими не укладено договори про встановлення особистого строкового сервітуту, договори готуються у порядку, визначеному п. 1.35 цього рішення строком на один рік з правом його поновлення на той же термін протягом 4 років.  
 
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин (Дробота), заступника міського голови Гуллєра В.І.


Міський головаВ.Д. Чайка

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: