Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

14 серпня 2015                                                                                     № 717

Про затвердження  технічних рекомендацій

щодо облаштування велосипедних парковок

у м. Миколаєві

 

         На виконання протокольного доручення 48-ї сесії Миколаївської міської ради VI  скликання від 24.06.2015 №628/6, відповідно до п. 2 розпорядження міського голови від 19.02.2015 № 22р «Про створення робочої групи щодо планування та створення велоінфраструктури м. Миколаєва», з метою популяризації велосипедного руху, створення велосипедної інфраструктури, організації безпечного та надійного зберігання велосипедів громадян  біля підприємств, установ і організацій усіх форм власності, керуючись п.п. 7 1          п. «а» ст. 30,  п. 6 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

         1. Затвердити технічні рекомендації щодо облаштування велосипедних парковок у м. Миколаєві (далі – Рекомендації, додаються).

         2. Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (Коваленку), іншим виконавчим органам Миколаївської міської ради, комунальним підприємствам та установам Миколаївської міської ради при облаштуванні велосипедних парковок керуватися даними Рекомендаціями.

         3. Управлінню з розвитку споживчого ринку Миколаївської міської ради (Степанцю) направити листи підприємцям міста з рекомендаціями щодо облаштування велосипедних парковок біля закладів у відповідності до цього рішення.

         4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Гайдаржи В.В.

 

Перший заступник

міського голови                                                                             Ю.Г. Андрієнко

 

 

                                                                                ЗАТВЕРДЖЕНО

    рішення виконкому міської ради        

    від 14 серпня 2015

                                                                                 № 717

 

Технічні рекомендації

щодо облаштування велосипедних парковок

у м. Миколаєві

 

1. Вступ

 

Заходи щодо розвитку велосипедної мережі та відповідної інфраструктури у м. Миколаєві скеровані на популяризацію велосипедного руху й облаштування велосипедної інфраструктури. Облаштування у місті протягом наступних  років велопарковок та  мережі велодоріжок і велосмуг разом з супровідною велоінфраструктурою сприятиме зменшенню інтенсивності авторуху на міських дорогах загального призначення, скороченню нелегітимного паркування автомобілів на тротуарах, газонах та у паркових зонах зниженню загазованості повітря, а також зменшенню шумового рівня у місті, покращанню здоров’я мешканців завдяки активному способу пересування, зниженню використання невідновлювальних різновидів енергоресурсів.

Заходи щодо розвитку велосипедної інфраструктури повинні бути інтегральною частиною загальноміських проектів транспортної системи міста й доповнювати їхню логіку:

- заохочення  мешканців  до їзди на велосипеді через влаштування безпечних та комфортних велодоріжок поза межами проїжджої частини та велосмуг на автодорогах;

- забезпечення  комфорту,  надійності,  зручності використання та швидкості громадського транспорту;

-  надання пріоритету велосипедам, громадському транспорту та пішоходам;

- звільнення громадського простору від паркувальних місць для автомобілів у місцях найбільшої концентрації  мешканців міста;

- впровадження засобів з безпеки руху для велосипедистів на другорядних вулицях зі спільним авто- і велорухом, на яких не передбачено окремих велосмуг і доріжок, а також у житлових зонах та на ділянках багатофункціонального призначення.

В основі Програми лежить принцип рівноправності чотирьох учасників руху у громадському просторі міста: пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту і приватних автозасобів. 

 

2. Об’єкти, на яких рекомендується облаштування велопарковок

 

Транспортні об’єкти:

 

залізничні станції;

вокзали.

 

Місця роботи:

 

офіси;

бізнес-центри;

промислові підприємства;

склади.

 

Заклади освіти:

загальноосвітні школи;

професійні заклади освіти;

вищі заклади освіти.

 

Підприємства торгівлі та обслуговування громадян:

магазини; ?

ринки;

супермаркети;

майстерні, ательє та ін.;

медичні заклади (у т.ч. приватні);

заклади громадського харчування;

театри і кінотеатри,концертні зали;

музеї.

 

Житло:

 

багатоквартирні житлові будинки;

гуртожитки.

 

Урядові заклади:

 

будівлі муніципальних органів;

офіси служб соціального захисту, зайнятості;

суди;

правоохоронні органи.

 

Громадські заклади:

 

поштові відділення;

бібліотеки;

розважальні та спортивні центри;

парки та сквери;

місця громадських зборів;

культові заклади.

 

 

3. Обладнання паркувального майданчика

 

Розрізняють декілька категорій користувачів велопарковок :

 

перша -  складають особи, що залишають свій велосипед на термін до двох годин орієнтовно. До такої категорії належать покупці магазинів, відвідувачі офісів, кур’єри тощо. Для зазначених осіб оптимальне розташування парковки – це якомога ближче до входу  потрібної їм будівлі до 20 м;

друга - до цієї категорії входять особи, що паркують велосипед на термін від двох годин до доби. Це співробітники організацій, що приїхали до себе на роботу, студенти, школярі, а також люди, що використовують велосипед як проміжний транспорт.  Вони пред’являють вищі вимоги до захищеності стоянки від кліматичних впливів та злочинних замахів. Водночас, за цих умов парковка може бути розташована на дещо більшій відстані від місця призначення. Рекомендується розміщувати парковки для цієї категорії користувачів в радіусі 100- 150 м від місця призначення їхніх поїздок. Як правило, ці люди готові пройти таку відстань за умови, що велосипед залишений у безпечному місці. Не менш як 50% паркувальних місць для цієї категорії користувачів мають перебувати під накриттям. Достатній для такої парковки рівень безпеки може бути забезпечений, якщо вона знаходиться під наглядом охоронця, камери відеоспостереження або на території з обмеженим доступом.

 

Паркувальна стійка

 

Паркувальна стійка має відповідати таким вимогам:

 

1)  утримувати велосипед за раму у вертикальному положенні у двох точках;

2)  не дозволяти керму повертатися;

3) допускати можливість прикріплення рами, одного або двох коліс замком (замками);

4) утримувати велосипеди з нестандартною конфігурацією рами («дамська» або однотрубна рама).

 

Стійка має бути побудована та закріплена таким чином, аби її було неможливо зруйнувати або демонтувати за допомоги загальновживаних ручних інструментів.

Найпростіша та найбільш технологічна конструкція, що відповідає усім викладеним вимогам – арка, тобто труба, вигнута у вигляді перевернутої літери «U». Рекомендуються такі розміри паркувальної арки: діаметр труби – 40 мм, висота надземної частини – 800 мм, довжина – 300-700 мм, радіус закруглення – 250 мм.

До такої арки прикріплюється два велосипеди, паралельно до її площини.

 

Паркувальна збірка

 

Паркувальна збірка – кілька паркувальних стійок, з'єднаних спільною основою або прикріплених до однієї поверхні з регулярними проміжками. Збірка має допускати легкий і незалежний доступ до кожного велосипеда. Для того, щоб відповідати цій умові, стандартні аркові стійки мають бути розташовані з інтервалом не менше 750 мм. Це дозволяє прикріпити до кожної зі стійок по два велосипеди, розвернувши їх в різні боки.

У разі, якщо через особливості конструкції конкретного велосипеда це виявиться неможливим, один із них можна буде поставити зі зміщенням вперед або назад.

 

4. Дії, необхідні для облаштування велопарковок

 

Звернутися до міської  ради з письмовою заявою про дозвіл на розміщення велопарковки  та додати такі документи:

         а)   для існуючих об’єктів – проект землеустрою;

         б) для об’єктів, що проектуються  - окремий розділ проектної документації (містобудівними умовами  передбачені вимоги до влаштування велопарковки).

 

Термін отримання дозволу – 5 календарних днів, оплата за отримання дозволу не вимагається.

        

Для користувачів земельних ділянок при оформленні пролонгації існуючих договорів внесення змін до технічної документації не потребується.

        

Розміщення реклами на парковках проводиться згідно з вимогами чинного законодавства.

 

5. Види велопарковок  ( додатки №№ 1-4)

 

  

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: