У Миколаєві презентували транспортну стратегію та План сталої міської мобільності
Наприкінці 2017 року Миколаївська міська рада прийняла Програму розвитку сталої міської мобільності на 2018-2019 роки. Виконавцями проекту в результаті відкритого тендеру було визначено кілька компаній, які вже мали досвід розробки подібних стратегій. Головним підрядником стала компанія «А+С Україна». Сьогодні в мерії був презентований План сталої міської мобільності – стратегічний документ, який містить в собі не тільки аналіз ситуації, а і практичні рекомендації по оптимізації транспортних інфраструктур і процесів.
В презентації взяли участь Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич, представники компаній-розробників, міської влади, журналісти, депутати. Консультант з розробки міських політик в сфері транспорту Вадим Денисенко підкреслив:
- Такий план є у всіх європейських містах. І це не просто стратегія. Ми намагалися розробити практичні речі. Провели опитування мобільності: як пересуваються миколаївці. Створили транспортну модель. Розробили схему руху.
План сталої міської мобільності м. Миколаєва – це метод планування мобільності місцевими та регіональними органами влади. І розроблений документ має на меті допомогти місту сформувати найбільш ефективні рішення для того, щоб миколаївці змогли швидше, комфортніше та безпечніше пересуватися Миколаєвом, відтак досягали кращої якості життя в урбаністичному просторі. Розробники підкреслили, що наше місто вже має певні показники і умови, які в Європі вважаються майже ідеальними. Наприклад, чимало європейських міст позаздрили б прямоті та широті наших вулиць, рух по яких набагато легше організувати. Аналіз режимів пересування містян також дав цікаві показники. Зокрема, громадським транспортом користується 44,7% миколаївців, легковим (приватним) автомобілем – 15,3 відсотки, трохи більше 38 процентів ходять пішки і тільки 1 відсоток – на велосипедах. До речі, саме ця цифра могла б збільшитися до 11 відсотків. Це вважається наближеним до норми.
Миколаївський міський голова подякував розробникам за окреслення основних напрямів подальшої роботи. Олександр Сєнкевич зазначив:
- Вже на початку 2019 року ми можемо розпочати втілювати у життя певні інфраструктурні зміни. Разом з департаментом ЖКГ плануємо будівництво вело доріжок з Інгульського до Корабельного районів у наступному році. Невеликим коштом можемо планувати зміни в інфраструктурі, наприклад, наносити дорожню розмітку.
Олександр Сєнкевич підкреслив також, що більша частина змін, що мають призвести до оптимізації функціонування галузі у місті, може бути болючою для городян. Зокрема, зміна кількості і напрямів маршрутів громадського транспорту, впровадження електронного квитка тощо. Тим не менш влада працює над тим, щоб покращити якість цих послуг.
Відділ інформаційного забезпечення департаменту міського голови