Мапа порталу

По інформацію – до Інтернету: соціологи визначили, звідки мешканці Миколаєва дізнаються про діяльність міської влади

Якими є найбільш популярні серед миколаївців джерела отримання інформації про діяльність міської влади?

Щоб знайти відповідь на це питання, в межах заходів Програми розвитку місцевого самоврядування у місті Миколаєві на 2016-2018 роки, затвердженої міськрадою, було проведено дослідження громадської думки. Замовником дослідження виступив департамент міського голови Миколаївської міської ради, а виконавцем  - досвідчена компанія ТОВ Центр з вивчення громадської думки «Наваль-Експерт».

Зокрема, респондентам пропонувалося визначити, наскільки часто вони отримують інформацію  про діяльність міської влади Миколаєва з різних джерел (за переліком з 19-ти найменувань та можливістю обрати власний варіант), а також три варіанти відповіді: «Часто», «Інколи», «Ніколи». Відповіді за результатами опитування розподілилися таким чином:

 Як часто ви отримуєте інформацію про діяльність міської влади із таких джерел:

 

 

Часто

Інколи

Ніколи

ГАЗЕТИ

     1.               

«Вечерний Николаев»

6.9

22.4

70.6

     2.               

«Рідне Прибужжя»

3.2

14

82.8

     3.               

«Южная правда»

6.5

18.1

75.4

телеканалИ

     4.               

ТРК «МАРТ»

5.4

26

68.6

     5.               

ТРК «Миколаїв» (Обласне телебачення)

3.4

16.7

79.9

     6.               

ТРК «Нис-ТВ»

4.4

8.9

86.7

     7.               

«Так-ТВ»

4.4

14.5

81.1

Інтернет-сайтИ

     8.               

«Інше ТВ»

4.1

8.7

87.2

     9.               

Інтернет-портал «Миколаївська міська рада»

3.1

12.6

84.4

    10.             

«Корабелов.инфо»

5.9

17.3

76.8

    11.             

«Ник-Вести»

12.6

23.8

63.6

    12.             

«Новости-N»

12

19.2

68.8

    13.             

«Подробности.мк»

5.3

12.3

82.4

    14.             

«Преступности-НЕТ»

25.3

26.5

48.2

    15.             

«Свідок.інфо»

6.2

11.9

81.9

соціальні мережі

    16.             

«Faсebook»

31.9

26.9

41.1

    17.             

«Instagram»

21.3

16.8

61.9

    18.             

«Twitter»

7.9

8.2

83.9

    19.             

Група «Contact-center при Миколаївській міській раді» в мережі «Faсebook»

2.1

8.2

89.6

 

Аналіз розподілу відповідей на питання щодо джерел отримання громадянами інформації про діяльність міської влади свідчить, що місцеві газети та телевізійні канали популярні лише у 10-18% населення Миколаєва переважно старших вікових груп.

Більшість містян дізнаються про роботу органів місцевого самоврядування Миколаєва із Всесвітньої мережі, використовуючи соціальні мережі та Інтернет-ЗМІ.

Серед останніх найбільш популярним городяни назвали  видання «Преступности-НЕТ». 25.3% опитаних часто отримують інформацію про діяльність міської влади з цього джерела, а 25,5% - користуються інколи. Наступну сходинку займають «НикВести» з результатами в  12,6% та 23,8% відповідно. Трійку лідерів  замикає видання «Новости-N»: часто отримують з нього інформацію про діяльність міської влади  12% миколаївців, інколи – 19,2%.

Панує думка, що серед користувачів Інтернет абсолютною більшістю є молодь до 30 років. Проте дані опитування свідчать, що нині вік переважної аудиторії  миколаївських Інтернет-ЗМІ та соціальних мереж - від 18 до 40 років.

Із соціальних мереж, найпопулярнішою з яких є «Facebook», частіше за інших отримують інформацію про діяльність міської влади городяни віком від 30 до 39 років. Загалом винахід Марка Цукерберга є постійним джерелом інформації для 31,9% мешканців міста, а 26,9% миколаївців користуються ним час від часу.

Мережа «Instagram» є  менш поширеним джерелом серед респондентів: 61,9% опитаних заявили, що ніколи не користувалися нею для отримання інформації про діяльність міської влади. Серед користувачів «Instagram» переважає молодь до 30 років. 

Ще меншою є популярність мікроблогів мережі «Twitter». 83,9% опитаних миколаївців ніколи нею не користувалися для отримання інформації про діяльність керівників міста.

Примітно, що соціальні мережі використовують для отримання такої інформації переважно люди з вищою освітою (наприклад, це 40,1% постійних  та 28,7% періодичних користувачів «Facebook»).

Телебачення переважає в уподобаннях городян, що мають середню або середню спеціальну освіту. Так, основна аудиторія найпопулярнішого за даними опитування місцевого телеканалу ТРК «МАРТ» складається на 30,6% з людей із середньою освітою та на 30,5% – із середньою спеціальною.

Найчастіше звертаються до Інтернет-ЗМІ  за інформацією про діяльність місцевої влади в Інгульському районі, де популярні також «Instagram» і «Twitter»; а до «Facebook» – у Корабельному і Центральному.

Досить незначна частина миколаївців часто або інколи використовує інформаційні можливості групи «Контакт-центр Миколаївській міській раді» (2,1% та 8,2% відповідно).

За даними соціологів, можливостями Інтернет-порталу «Миколаївська міська рада» переважно користуються  люди  віком від 30 до 49 років, які мають вищу чи неповну вищу освіту (14,9% періодичних та 3,2% постійних користувачів) або ж середню спеціальну (11,4% періодичних  та  3,2% постійних користувачів). Однак загалом популярність Інтернет-порталу для отримання інформації про місцеву владу серед миколаївців невисока. Часто користуються ним 3,1% опитаних, інколи – 12,6%, тож міським службам варто замислитися над розширенням аудиторії.

Департамент міського голови 

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: