По інформацію – до Інтернету: соціологи визначили, звідки мешканці Миколаєва дізнаються про діяльність міської влади
Якими є найбільш популярні серед миколаївців джерела отримання інформації про діяльність міської влади?
Щоб знайти відповідь на це питання, в межах заходів Програми розвитку місцевого самоврядування у місті Миколаєві на 2016-2018 роки, затвердженої міськрадою, було проведено дослідження громадської думки. Замовником дослідження виступив департамент міського голови Миколаївської міської ради, а виконавцем - досвідчена компанія ТОВ Центр з вивчення громадської думки «Наваль-Експерт».
Зокрема, респондентам пропонувалося визначити, наскільки часто вони отримують інформацію про діяльність міської влади Миколаєва з різних джерел (за переліком з 19-ти найменувань та можливістю обрати власний варіант), а також три варіанти відповіді: «Часто», «Інколи», «Ніколи». Відповіді за результатами опитування розподілилися таким чином:
Як часто ви отримуєте інформацію про діяльність міської влади із таких джерел:
| Часто | Інколи | Ніколи | |
ГАЗЕТИ | ||||
1. | «Вечерний Николаев» | 6.9 | 22.4 | 70.6 |
2. | «Рідне Прибужжя» | 3.2 | 14 | 82.8 |
3. | «Южная правда» | 6.5 | 18.1 | 75.4 |
телеканалИ | ||||
4. | ТРК «МАРТ» | 5.4 | 26 | 68.6 |
5. | ТРК «Миколаїв» (Обласне телебачення) | 3.4 | 16.7 | 79.9 |
6. | ТРК «Нис-ТВ» | 4.4 | 8.9 | 86.7 |
7. | «Так-ТВ» | 4.4 | 14.5 | 81.1 |
Інтернет-сайтИ | ||||
8. | «Інше ТВ» | 4.1 | 8.7 | 87.2 |
9. | Інтернет-портал «Миколаївська міська рада» | 3.1 | 12.6 | 84.4 |
10. | «Корабелов.инфо» | 5.9 | 17.3 | 76.8 |
11. | «Ник-Вести» | 12.6 | 23.8 | 63.6 |
12. | «Новости-N» | 12 | 19.2 | 68.8 |
13. | «Подробности.мк» | 5.3 | 12.3 | 82.4 |
14. | «Преступности-НЕТ» | 25.3 | 26.5 | 48.2 |
15. | «Свідок.інфо» | 6.2 | 11.9 | 81.9 |
соціальні мережі | ||||
16. | «Faсebook» | 31.9 | 26.9 | 41.1 |
17. | «Instagram» | 21.3 | 16.8 | 61.9 |
18. | «Twitter» | 7.9 | 8.2 | 83.9 |
19. | Група «Contact-center при Миколаївській міській раді» в мережі «Faсebook» | 2.1 | 8.2 | 89.6 |
Аналіз розподілу відповідей на питання щодо джерел отримання громадянами інформації про діяльність міської влади свідчить, що місцеві газети та телевізійні канали популярні лише у 10-18% населення Миколаєва переважно старших вікових груп.
Більшість містян дізнаються про роботу органів місцевого самоврядування Миколаєва із Всесвітньої мережі, використовуючи соціальні мережі та Інтернет-ЗМІ.
Серед останніх найбільш популярним городяни назвали видання «Преступности-НЕТ». 25.3% опитаних часто отримують інформацію про діяльність міської влади з цього джерела, а 25,5% - користуються інколи. Наступну сходинку займають «НикВести» з результатами в 12,6% та 23,8% відповідно. Трійку лідерів замикає видання «Новости-N»: часто отримують з нього інформацію про діяльність міської влади 12% миколаївців, інколи – 19,2%.
Панує думка, що серед користувачів Інтернет абсолютною більшістю є молодь до 30 років. Проте дані опитування свідчать, що нині вік переважної аудиторії миколаївських Інтернет-ЗМІ та соціальних мереж - від 18 до 40 років.
Із соціальних мереж, найпопулярнішою з яких є «Facebook», частіше за інших отримують інформацію про діяльність міської влади городяни віком від 30 до 39 років. Загалом винахід Марка Цукерберга є постійним джерелом інформації для 31,9% мешканців міста, а 26,9% миколаївців користуються ним час від часу.
Мережа «Instagram» є менш поширеним джерелом серед респондентів: 61,9% опитаних заявили, що ніколи не користувалися нею для отримання інформації про діяльність міської влади. Серед користувачів «Instagram» переважає молодь до 30 років.
Ще меншою є популярність мікроблогів мережі «Twitter». 83,9% опитаних миколаївців ніколи нею не користувалися для отримання інформації про діяльність керівників міста.
Примітно, що соціальні мережі використовують для отримання такої інформації переважно люди з вищою освітою (наприклад, це 40,1% постійних та 28,7% періодичних користувачів «Facebook»).
Телебачення переважає в уподобаннях городян, що мають середню або середню спеціальну освіту. Так, основна аудиторія найпопулярнішого за даними опитування місцевого телеканалу ТРК «МАРТ» складається на 30,6% з людей із середньою освітою та на 30,5% – із середньою спеціальною.
Найчастіше звертаються до Інтернет-ЗМІ за інформацією про діяльність місцевої влади в Інгульському районі, де популярні також «Instagram» і «Twitter»; а до «Facebook» – у Корабельному і Центральному.
Досить незначна частина миколаївців часто або інколи використовує інформаційні можливості групи «Контакт-центр Миколаївській міській раді» (2,1% та 8,2% відповідно).
За даними соціологів, можливостями Інтернет-порталу «Миколаївська міська рада» переважно користуються люди віком від 30 до 49 років, які мають вищу чи неповну вищу освіту (14,9% періодичних та 3,2% постійних користувачів) або ж середню спеціальну (11,4% періодичних та 3,2% постійних користувачів). Однак загалом популярність Інтернет-порталу для отримання інформації про місцеву владу серед миколаївців невисока. Часто користуються ним 3,1% опитаних, інколи – 12,6%, тож міським службам варто замислитися над розширенням аудиторії.
Департамент міського голови