Мапа порталу

Міська влада шукає шляхи, як обмежити рух фур по Миколаєву

Незважаючи на обмеження на пересування фур по Миколаєву, введені міською владою, великовантажний транспорт досить вільно себе почуває на міських дорогах, руйнуючи при цьому асфальтове покриття магістралей. Про це сьогодні, 8 червня, розповів мер Олександр Сєнкевич під час наради з начальником управління патрульної поліції в Миколаєві Максимом Ахрамеєвим.

«Міська влада тісно співпрацює з поліцією, щоб очистити вулиці Миколаєва від великовантажного транспорту, який, не дивлячись на те, що ми розставили обмежувальні дорожні знаки, продовжує курсувати містом», - відзначив Олександр Сєнкевич.

Міський голова нагадав, що у квітні цього року виконком міськради ухвалив рішення, яке обмежує в'їзд фур до Миколаєва. Як підкреслив Олександр Сєнкевич, згідно з цим документом транспорт, вага якого перевищує 24 тонни, може заїхати в місто лише з боку Баштанського шосе і доїхати до морегосподарських підприємств за маршрутом: вул. Новозаводська - вул. Турбінна - вул. Космонавтів. Далі можна направитися або в Корабельний район по пр. Богоявленському, або рухатися до вул. Залізничної з виїздом через вул. Авангардну на вул. Кузнецьку.

Мер пояснив, для чого потрібні такі обмеження:

 - Це пов'язано з тим, що наше асфальтобетонне покриття просто не витримує навантажень, зокрема, під світлофорами складається в «гармошку». Миколаївські мости знаходяться в передаварійному стані. Якщо так триватиме і далі, через рік-два наші мости можна буде повністю закрити для пересування будь-якого транспорту. Були проведені консультації з обласною радою, з облдержадміністрацією, і ми прийняли таке рішення: обмежити пересування великовантажного транспорту Миколаєвом.

Правда, тут є кілька нюансів. Деякі фури вагою понад 24 тонн все ж повинні курсувати містом. Це стосується транспорту, який прямує на миколаївські підприємства харчової промисловості, наприклад, Лакталіс-Миколаїв. А також транспорту, який задіяний в ремонті міських доріг. Логічно, що на такі вантажівки обмеження не повинні поширюватися. Міський голова зазначив, що для вирішення цієї дилеми розглядається питання видачі таким фурам спецдозволу на проїзд містом.

Що стосується інших фур, то, як підкреслив Олександр Сєнкевич, вони повинні рухатися виключно вказаним маршрутом. І за цим покликана стежити патрульна поліція. Щоб стимулювати поліцейських, міський голова запропонував ввести цікаву систему штрафів і заохочень. Її сенс полягає у тому, що обсяг допомоги патрульній поліції, яка надається з бюджету Миколаєва у рамках програми «Безпечне місто», буде залежати від роботи поліцейських. Наприклад, у разі, якщо буде зафіксована одна фура там, де її бути не повинно, обсяг допомоги для патрульної поліції буде знижуватися на 1 відсоток. Якщо будуть помічені 2 фури, обсяг допомоги знизиться на 2 відсотки і так далі.

З такою постановкою питання погодився Максим Ахрамеєв, при цьому, однак, висловивши свої зауваження.

«Почнемо з дорожніх знаків, які були встановлені в місті. Це заборонні  дорожні знаки 3.3 (проїзд забороняється вантажному транспортному засобу, маса якого вище 3,5 тонн). З цими дорожніми знаками патрульна поліція може сміливо працювати, ніяких питань у нас немає. Але їх дуже мало встановлено. В основному стоять знаки 3.15 (забороняється рух транспортних засобів загальною масою 24 тонни) і 3.16 (забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь більше 7 тонн). З цими знаками у нас, в принципі, руки зв'язані. Тут потрібні тільки спільні рейди з Укртрансбезпекою», - зазначив Максим Володимирович.

Начальник управління транспортного комплексу, зв'язку та телекомунікацій В'ячеслав Кащенюк пояснив, чому дорожніх знаків 3.3 не так багато: «Дія знака 3.3. не поширюється на транспортні засоби, що обслуговують громадян чи належать громадянам, які проживають або працюють у цій зоні, а також на транспортні засоби, що обслуговують підприємства, які розташовані у позначеній зоні». Тому, як стверджує В'ячеслав Леонідович, немає ніяких гарантій, що водії фур не використовуватимуть вказану лазівку і стверджуватимуть, що направляються на своє підприємство, розташоване в Миколаєві.

За словами Максима Ахрамеєва, головна складність для патрульної поліції полягає у тому, щоб підтвердити сам факт перевантаження. Для цього необхідно мати можливість визначити масу фур. Але в місті це зробити неможливо, оскільки в межах Миколаєва просто немає вагових комплексів. Але якби вони і були, сьогодні немає можливості змусити водіїв пройти зважування транспорту. Оскільки відповідальність за відмову законодавством не передбачена.

Далі - більше. Патрульна поліція не має права вимагати товарно-транспортні накладні, в яких вказується маса транспорту. Але це може зробити дорожня служба України з безпеки на транспорті. Однак такі накладні можна підробити. «Ні для кого не секрет, що там може бути підробка документів і вказана потрібна вага. Хоча ми розумітимемо, що вага транспорту більша», - додав Максим Володимирович.

Крім того, Максим Ахрамеєв вважає, що деяким водіям може бути простіше один раз заплатити штраф за проїзд на знак, що забороняє рух великовантажного транспорту, ніж робити гак і рухатися по маршруту для фур. Щоб збільшити для таких шукачів легкого життя ціну за порушення, Максим Володимирович пропонує встановлювати заборонні дорожні знаки частіше - на кожному кварталі по всій схемі руху, розробленій для великовантажного транспорту.

Олександр Сєнкевич зазначив, що порушене питання дуже і дуже непросте. І ускладнюється воно тим, що не вирішувалося роками. «Хочу нагадати, що цим питанням ніхто до нас не переймався. Треба було вирішувати років 25 тому, коли наша портова інфраструктура тільки починала розвиватися. Зараз це все робиться в екстреному режимі. Я не бачу сенсу в ремонті доріг, якщо наступного року їх доведеться ремонтувати знову. Адже вийде просте викидання грошей платників податків, яких нам так не вистачає», - сказав міський голова, зазначивши, що у цьому році з бюджету розвитку міста на ремонт доріг виділено близько 130 млн. грн., у той час, коли обсяг усього бюджету розвитку не перевищує 450 млн. грн.

Максим Ахрамеєв зазначив, що розуміє необхідність обмеження руху фур містом і пообіцяв підтримати прагнення міської влади зберегти дороги Миколаєва: «Я, як керівник патрульної поліції і як громадянин, розумію важливість даного проекту. Патрульна поліція однозначно буде допомагати».

 

IMAGE FOLDER (/files/News/080616_2)

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: