Мапа порталу

У Миколаєві використовують ШІ для моніторингу якості доріг: директор “ЕЛУ Автодоріг” розповів про програму

У Миколаєві запустили проєкт з моніторингу доріг з використанням штучного інтелекту. Про роботу програми та отримані результати в етері ТРК “МАРТ” розповів директор КП “ЕЛУ Автодоріг” Віталій Шевченко. 

Нагадаємо, участь міста у проєкті стала можливою завдяки партнерству з японською SmartCity Research Institute, у співпраці з Deloitte, Mykolaiv Water Hub та за підтримки ЮНІДО. 

Інноваційна система GLOCAL-EYEZ аналізує вібрації та фото з муніципального транспорту та у режимі реального часу визначає тріщини, вибоїни та інші пошкодження дорожнього покриття. Це дозволяє визначати пріоритетність ремонтів і зменшувати витрати на утримання доріг.

“Це сканери дорожнього полотна на базі сучасних програм на смартфон. Тобто їде машина і програма відскановує всі тріщини, ями, просідання, деформації. Після чого ми маємо можливість побачити всю ділянку разом. Неозброєним оком ви можете побачити яму або наплив, але ви не побачите, що, доїжджаючи до цієї ями, є крихкий асфальт або деформаційні тріщини. Це нам дає можливість побачити, скільки необхідно зробити зусиль, аби все місто було в сучасному асфальті”, - пояснує Віталій Шевченко.

Програма дозволяє фахівцям не лише визначати проблемні ділянки на дорогах, але і робити аналіз отриманих даних, розраховувати та планувати ремонти, відслідковувати зміни в дорожній інфраструктурі. 

“Програма також дає нам розуміння того, як впливає великогабаритна техніка на дорожнє полотно. Десь вона продавлює швидше, десь не так швидко при одному і тому ж автомобільному потоці. Крім того, марки асфальту, які укладені на дорожньому полотні, дуже відрізняються. І ми бачимо, що один гарно стоїть, а інший - ні. Нам це дає ще розуміння того, що марка асфальту, який ми раніше використовували, вже не витримує зміни клімату. І нам потрібно відходити від неї”, - розповідає директор підприємства.

Миколаїв став першим містом в Україні, яке впроваджує цю технологію. До пілотного проєкту також долучилися Вінниця, Житомир та Хмельницький. За три  місяці роботи програми Миколаїв вийшов на перше місце по відпрацюванню всіх доріг міста. 

“Ми проїхали фактично 78% міста і просканували деякі ділянки по декілька разів. Якщо порівнювати з іншими містами, у них відпрацювання на рівні 20-30%. Зараз ми займаємося аналізом цих даних. Ми працюємо з цим лише кілька місяців, але вже бачимо, де в майбутньому нам це допоможе покращити інфраструктуру”, - каже Віталій Шевченко. 

Програма розрахована до березня 2026 року. Після завершення збору даних фахівці підприємства підготують розгорнутий звіт та план з ремонту доріг міста, який передадуть на розгляд департаменту ЖКГ та міському голові.

 

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: