Реформа комунального сектору: представлено результати Оцінки доброчесності двох КП
20 серпня у Миколаєві презентували результати незалежної Оцінки доброчесності та корпоративного управління двох важливих для міста підприємств — КП «Миколаївелектротранс» (МЕТ) та ОКП «Миколаївоблтеплоенерго» (МОТЕ). Дослідження виконано командою PwC Україна за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС.
Оцінка доброчесності – один з кроків на шляху до трансформації КП в Захід межах реформи комунального сектору Миколаєва за ініціативи міського голови Олександра Сєнкевича, розпочатої у 2022 році.
«Сьогодні ми презентували результати оцінки двох великих комунальних підприємств Миколаєва. Це “чек-ап” доброчесності за прозорістю, менеджментом і закупівлями — обидва КП його пройшли. Важливо, що це не конкурс, а інструмент удосконалення, після якого будуть плани мінімізації ризиків для підприємств, які будуть реалізовуватися містом спільно з EUACI», — наголосив керівник EUACI Аллан Паг Крістенсен.
Оцінка проводилася за методологією PwC: 8 напрямів для МЕТ і 7 напрямів для МОТЕ (зокрема прозорість, менеджмент, закупівлі, комунікації, корпоративне врядування).
Ключові результати:
КП «Миколаївелектротранс»: 407 балів із 640 (мінімальна еталонна оцінка – 384). Відзначено налагоджені закупівельні процеси, зовнішній аудит та клієнтські сервіси. Водночас є потреба в подальшій цифровізації та посиленні стратегічного планування.
ОКП «Миколаївоблтеплоенерго»: 285 балів із 435 (мінімальна еталонна оцінка – 261). Підтверджено надання послуг, розвинуті комунікації з клієнтами та наявність і щорічного аудиту.При цьому підприємству потрібні сучасні ІТ-рішення та довгострокова стратегія розвитку.
«Ми продовжуємо співпрацю з EUACI: після пілоту на “Миколаївводоканалі” впроваджуємо зміни на ще двох комунальних підприємствах — оновлюємо закупівлі, запускаємо внутрішній аудит і у публічний спосіб створюємо наглядові ради. Найближчим часом своїм розпорядженням затверджу плани мінімізації ризиків для МЕТ та МОТЕ. Наша мета — прозорі та зрозумілі для громади й міжнародних партнерів КП, які працюють за сучасними правилами та заслуговують довіри», — зазначив Олександр Сєнкевич, міський голова Миколаєва.
Що далі?
Пріоритизуємо рекомендації та визначаємо етапи їх упровадження.
Почнемо впроваджувати корпоративне врядування на підприємствах (наглядові ради, KPI та прозорі процедури добору керівників).
Масштабуємо цифрові рішення.
Посилимо етичну складову через регулярні навчання та формалізовані процедури запобігання конфлікту інтересів
Детальніше про результати за посиланням.