Вітрильний спорт та маломірне судноплавство: відбулася нарада з підготовки до літнього сезону в Миколаєві
У Миколаєві відбулася нарада з представниками водної галузі міста, на якій обговорили підготовку водних акваторій та прибережних зон до літнього сезону 2025 року. У рамках зустрічі було розглянуто низку важливих аспектів, таких як розвиток маломірного судноплавства, безпека на воді, інвентаризація причальних споруд, а також обговорення нових законодавчих ініціатив у галузі судноплавства.
У заході взяли участь перший заступник міського голови Віталій Луков, віцемер Юрій Андрієнко, фахівці Миколаївської міської ради, представники Миколаївської ОВА, баз стоянок Миколаєва, члени Експертно-громадської ради, яхтсмени міста.
«З весною пов'язані багато гарних надій, зокрема й надії миколаївців на можливість користуватися річкою. Ми повинні враховувати сучасний стан речей, оскільки найперша наша мета — це збереження здоров'я і життя людей», — зазначив Віталій Луков.
Ініціатором зібрання стала Експертно-громадська рада виконавчого комітету Миколаївської міської ради. Керівник ради Артем Ващиленко під час виступу нагадав, що саме Миколаїв вперше в Україні прийняв програму розвитку річок маломірного судноплавства, визначивши для себе пріоритет розвитку водної галузі.
«Під час війни, враховуючи всі обмеження і безпекову ситуацію, місто продовжує працювати над стратегічними перевагами: відновленням судноплавства, перспективами цього напрямку і потребами баз стоянок судновласників. Розвиток маломірного судноплавства та відповідного сервісу знайшло своє відображення в стратегії розвитку міста Миколаєва до 2027 року, яка була минулого року прийнята міською радою. Сьогодні це є мейнстрімом міської політики розвитку. Також стратегія знайшла своє відображення в майстерплані. Йдеться про мережу баз стоянок, про запроектовану мережу причальних споруд і водних пасажирських маршрутів, які вже зараз запроектовані в майстерплані як напрямки розвитку міста Миколаєва в процесі відновлення. Одним з таких яскравих проектів, навколо якого точиться багато дискусій, є створення муніципального яхтклубу — концепція «Аквапорт Миколаїв», - сказав Артем Ващиленко.
Голова Миколаївської регіональної платформи реформ Валерій Вєтров підкреслив, що враховуючи зміни в законодавстві та нинішні ризики, важливо приділити увагу експлуатації баз стоянок і відкриттю навігації з урахуванням безпекових факторів.
«Ми розуміємо, що бази стоянки функціонують постійно 24/7, незважаючи на те, що флот на воду не виходить. Тому систематизація допомоги у запуску роботи, з можливістю або без можливості виходу на воду — це є завданням сьогоднішнього дня, — сказав Валерій Ветров. — Зміни полягають у тому, що відкривати сезон буде ОВА. Бази стоянки погоджують роботу з морською адміністрацією».
На зустрічі окреслили доступну акваторію в межах міста, відкриту для навігації, проведення регат чи інших змагань. Проте перед виходом в акваторію необхідно заздалегідь погодити цей крок з місцевою владою. Також існує заборона на перебування у акваторії в вечірній та нічний час доби.
Одним із важливих питань стало питання інвентаризації причальних споруд. Учасники підкреслили його складність, адже окрім передачі споруд на баланс міста, потрібно вкладати значні кошти для того, щоб ці об'єкти працювали ефективно, були безпечними та відповідали технічним вимогам.
Окремо було обговорено затвердження правил судноплавства. Спостерігається певний прогрес у роботі над цим документом. Представникам водної галузі запропоновано взяти участь у розробці розділу, що стосується специфіки судноплавства в регіональній акваторії.
Загалом під час зустрічі учасники мали змогу обговорити не лише поточні питання, а й перспективи. Хоча ситуація ускладнена військовими викликами та обмеженнями, в цілому існують позитивні перспективи для відновлення навігації та вітрильного спорту в Миколаєві.