Мер Миколаєва Олександр Сєнкевич запропонував представникам портового бізнесу спрямовувати кошти до цільового фонду на ремонт зруйнованих вантажівками автошляхів
Постійна комісія міської ради з питань промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, сфери послуг, підприємництва та торгівлі розглянула питання щодо стану міських доріг. Зокрема, руйнування дорожнього покриття автомобільних доріг загального та місцевого значення м. Миколаєва у зв’язку з великою кількістю вантажного транспорту, що проїжджає міськими магістралями.
До участі в засідання запрошено міського голову Олександра Сєнкевича, заступника міського голови Юрія Андрієнка, начальника управління транспортного комплексу, зв’язку та телекомунікацій міськради Дмитра Попова, начальника управління Патрульної поліції Миколаївської області Віталія Данілу, заступника начальника управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області Олександра Гринюка, директора департаменту житлово-комунального господарства міськради Сергія Коренєва, керівників стивідорних компаній, що здійснюють господарську діяльність на території м. Миколаєва, представників Миколаївської філії "Адміністрації морських портів України". Також до обговорення приєдналися представники громадськості.
Максим Бевза, в.о. начальника управління комунального господарства департаменту ЖКГ, повідомив, що вулиці Новозаводська та Турбінна, що є частиною схеми руху великовантажного транспорту, перебувають в аварійному стані. Транспортні артерії потребують виключно капітального ремонту, жодні заходи в рамках експлуатаційного обслуговування результату не дадуть. Конструктив дорожнього покриття та основа повністю зруйновані.
Депутат міськради Сергій Шульгач більш детально розповів про стан міських автошляхів.
- Вантажівки рухаються дорогами, основа яких була розроблена ще до 1991 року, а отже, розрахована на рух автотранспорту максимальною вагою до 14 тонн. Сьогодні наші автошляхи вже не відповідають рівню концентрації транспорту та його вантажомісткості. Асфальт – лише дорожній одяг, а руйнування відбувається наслідок того, що основа не витримує автомобіля вагою 40 тонн. І ось ми приходимо до того, що з року в рік місту доводиться ремонтувати магістралі, якими йдуть вантажівки, - сказав Сергій Шульгач. - Марно «грішити» на дорожників, коли треба будувати нову дорогу чи робити реконструкцію із заміною основи.
Начальник управління Патрульної поліції Миколаївської області Віталій Даніла додав, що через аварійний стан покриття на вулицях Новозаводській та Турбінній часто застрягають автомобілі.
- Ви знаєте, в ЗМІ було чимало повідомлень, що транспорт просто застрягає, не кожен службовий автомобіль може там проїхати. Дана ділянка не придатна для використання великогабаритним транспортом. Колії та ями цього не дозволяють,- сказав правоохоронець. – Якщо ми перекриємо Новозаводську та Турбінну, весь потік піде через мкрн Соляні. Результат буде дуже поганий, величезні затори заблокують в’їзд до Миколаєва. Слід здійснювати капітальний ремонт магістралей.
Віталій Даніла нагадав, що Миколаївська область на другому місці в Україні за потоком великовагових вантажівок, особливо в період збору врожаю. Також він звернув увагу ще на одну проблему – відстоювання транспорту на узбіччях доріг на в’їздах до міста.
- Це руйнує дорожнє покриття, крім того, немає умов для перебування водіїв, - відзначає він. – Треба кардинально вирішувати проблему.
За словами Дмитра Попова, управлінням транспорту вже розроблено схему відстою великогабаритних транспортних засобів, яку подали на погодження управлінню Патрульної поліції. Після висновків правоохоронців спільно з департаментом ЖКГ будуть вживатися необхідні заходи.
На прохання міського голови директор департаменту ЖКГ міськради Сергій Коренєв розповів про розробку проекту реконструкції вулиці Новозаводської на ділянці від Херсонського шосе до залізничного вокзалу.
- Розробляється пілотний проект укладання дорожнього покриття із залізобетону. Термін служби такої дороги вдвічі більший, а також має більшу вантажопідйомність, - повідомив Сергій Коренєв.
Миколаївський міський голова Олександр Сєнкевич озвучив низку доручень, що дозволять вирішити проблему руйнування міських автошляхів.
Перш за все, керівник міста звернувся до представника управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області з проханням надати пропозиції щодо місць облаштування вагових комплексів на в’їздах до Миколаєва, що будуть безпечними для руху транспорту. По друге, визначити місце, де буде розвертатися вантажівка, що не пройде вагового контролю.
Також мер Миколаєва дав доручення комунальному підприємству «Міський інформаційно-обчислювальний центр» опрацювати з представниками стивідорних компаній та в найкоротші терміни встановити відеокамери на вагових комплексах підприємств, які фіксуватимуть загрузку транспорту, що заїжджає.
- Зробимо окремий канал в youtube та будемо транслювати відео з усіх камер. Нехай миколаївці у відкритому доступі бачать ці дані, - сказав Олександр Сєнкевич.
Міський голова звернувся до представників портового бізнесу з пропозицією:
- Якщо ваша бізнес-модель вбиває дороги, давайте збирати, наприклад, 10 грн з тонни вантажу до спеціального цільового фонду в бюджеті міста та ремонтувати автошляхи, якими рухається транспорт до ваших підприємств. Конкретно, на вулицю Новозаводську та Турбінну. Ви зможете повністю контролювати ці надходження. А ми поступово відновимо дорожнє покриття, - сказав мер міста.
Підсумовуючи засідання, керівник міста запропонував всім зацікавленим за тиждень надати письмові пропозиції, які будуть узагальнені та опубліковані для широкого загалу.
Відділ інформаційного забезпечення департаменту міського голови