Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 43/7 від 2006-02-16

Про     затвердження   Програми соціального інвестування міста Миколаєва на 2006 р. таПоложення про соціальнезамовлення в м. Миколаєві


З метою залучення соціальних інвестицій в м. Миколаєві, керуючись п.22 ч.1 ст.26, ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму соціального інвестування міста Миколаєва на 2006 р. (додається).

2. Затвердити Положення про соціальне замовлення в м. Миколаєві (додається).

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань планування, бюджету та фінансів (Лапшина), заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Яблоновську Т.О.


Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 16 лютого 2006
№43/7




Програма соціального інвестування
міста Миколаєва на 2006 р.




1. ВСТУП

Програма соціального інвестування м. Миколаєва на 2006р. (далі-Програма) розроблена відповідно до Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, Законів України: „Про інвестиційну діяльність”, „Про благодійництво та благодійні організації”, „Про об’єднання громадян”, „Про органи самоорганізації населення”, „Про об’єднання співвласників багатоповерхових будинків”, „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, „Про основи соціальної захищеності інвалідів України” , „Про місцеве самоврядування в Україні” та чинного законодавства і спрямована на оптимізацію за підвищення ефективності використання наявних ресурсів з метою вирішення місцевих проблем.
За умови спільного фінансування проектів соціального інвестування, міжнародні благодійні організації, фонди, організації донори виділяють кошти на реалізацію цих проектів у співвідношенні один до чотирьох. Це дозволить вирішувати питання поліпшення екологічного стану міста Миколаєва, санітарної очистки міста, окремі питання органів самоорганізації населення, об’єднань багатоповерхових будинків, дворів, мікрорайонів тощо.

2. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

2.1. Поняття:

Інвестиції – це всі види майнових та інтелектуальних діяльностей, що вкладаються в об’єкти підприємницької та інших видів діяльності, в результаті якої створюється прибуток або досягається соціальний ефект.
Соціальне інвестування – використання і залучення зовнішніх та внутрішніх ресурсів територіальних громад в інтересах їхнього соціально-економічного, культурного розвитку, створення достатнього рівня життя для її членів, забезпечення реалізації їхніх демократичних прав і свобод, гармонії з навколишнім середовищем.
Соціальна проблема – незадоволені повністю чи частково потреби та інтереси територіальної громади або її окремих складових, що сформульовані в загальному вигляді як певна соціальна задача, що потребує вирішення. У процентному вигляді соціальна проблема може бути визначена як невідповідність того, що маємо, до того, що необхідно.
Соціальні потреби – сукупність суспільно необхідних життєвих потреб та інтересів громадян, об’єднаних за територіальними, демографічними, професійними та іншими ознаками.
Соціальна політика – комплекс заходів державного та недержавного характеру, спрямованих на виявлення, задоволення і узгодження потреб та інтересів громадян, соціальних груп, територіальних громад.
Соціальна програма – комплекс узгоджених заходів за цілями, строками, ресурсами та виконавцями у масштабах визначеної території та галузі соціальної сфери, що спрямовані на вирішення комплексу соціальних потреб.
Соціальна паспортизація – система дій з виявлення, фіксування й аналізу соціального стану певних соціальних груп суспільства за допомогою соціальних показників і даних відомостей соціологічних і експертних опитувань.
Соціальна група – сукупність людей, об’єднаних за змістом і характером спільної діяльності, місцем проживання, перебування, соціальним статусом, національністю, статтю, віком, освітою тощо.
Соціальна діагностика – встановлення ступеня відповідності фактичних параметрів соціальної ситуації соціальним сподіванням з наступним комплексним дослідженням причин відхилень, що виникли.
Ресурсне забезпечення місцевого розвитку – це процес управління ресурсним потенціалом територіальних громад, їх об’єднань та органів, які представляють їх спільні інтереси, що включає визначення, використання, компенсацію і трансформацію достатніх дефіцитних, потенційних та надлишкових ресурсів.
Міжсекторне співробітництво з питань ресурсного забезпечення – це взаємодія місцевої влади, підприємницьких структур та громадських організацій з метою оптимізації управління ресурсним забезпеченням місцевого розвитку.

2.2. Мета і завдання Програми

Метою Програми є стимулювання ініціатив, об’єднання зусиль, узгодження та координація заходів і дій, проектів і планів, ініціатив - органів місцевого самоврядування та громадських організацій, представників бізнесу, цільових наукових та освітніх організацій з метою вирішення пріоритетних соціальних проблем на місцевому рівні.
Програма націлена на підтримку громадських організацій та благодійних фондів міста з метою розвитку демократичного громадського суспільства.

Пріоритетними напрямками соціального замовлення на 2006 рік є:

1. Підтримка ініціатив з покращання екологічного стану міста Миколаєва за напрямками:
- екологічна освіта та виховання;
- рівень загазованості вулиць;
- чистота території;
- якість питної води;
- ліквідація стихійних сміттєзвалищ та утилізація ТПВ.

2. Підтримка самоорганізації населення за місцем проживання з покращання рівня благоустрою та утримання житла у місті Миколаєві.

Завдання Програми:

провадження механізму участі громадських організацій та благодійних фондів при вирішенні пріоритетних проблем міста;
проведення конкурсного відбору проектів некомерційних організацій, спрямованих на вирішення пріоритетних проблем, що будуть реалізовуватись із застосуванням механізмів соціального замовлення;
проведення моніторингу ефективності реалізації соціальних проектів, спрямованих на покращання ситуації певної цільової групи.

3. УЧАСНИКИ ПРОГРАМИ
3.1. Учасниками Програми можуть виступати громадські та благодійні організації, які створюються та діють на основі Законів України “Про об’єднання громадян”, “Про благодійність та благодійні організації”, „Про державну підтримку малого підприємництва”, „Про молодіжні та дитячі громадські організації”, органи самоорганізації населення (СОН), які створюються і діють на основі Закону України „Про органи самоорганізації населення” та об’єднання співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ), які створюються на основі Закону України „Про об’єднання співвласників багатоповерхових будинків” і не мають на меті вилучення прибутку для його розподілу між засновниками і членами організації у вигляді їх доходів.

3.2. Статус та легітимізація учасника Програми
Статус учасника Програми визначається на конкурсних засадах з подальшим укладанням соціального контракту.

3.3. Строк реалізації Програми: 2006 рік

3.4. Джерела покриття витрат на реалізацію Програми
ДжерелоСума, грн.
Бюджет м. Миколаєва на 2006 рік80000,0
Фонд розвитку міста Миколаєва77232,0
Усього157232,0
Програма набирає чинності з 01 січня 2006 року. До Програми можуть бути внесені зміни та доповнення з урахуванням прийнятих наказів, постанов, нормативних актів та інших документів.
4. МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
ЗадачаВідповідальні виконавціТермін на виконанняБюджет,грн.Залучені кошти, грн.Показники завершення етапів
1. Розробка соціальних проектів згідно з основними напрямками соціального замовлення на 2006 рік2. Тренінги по написанню проектів 3. Робота громадської приймальні Некомерційні організації міста Фонд розвитку міста МиколаєваФонд розувитку міста МиколаєваСічень – березень 2006 р. Січень-грудень 2006р. 6700,0 3787,0Наявність соціальних проектів за основними напрямками соціального замовлення
4. Проведення конкурсів серед соціальних проектів громадських організацій5. Навчання членів конкурсної комісіїКомісія по соціальному замовленнюБерезень – травень 2006 р. 2200,0Оголошено та проведено конкурс (кількість поданих заяв та переможців за номінаціями)
6. Укладання контракту на виконання соціального замовлення та реалізація Програми соціального інвестування м.Миколаєва на 2006 р.Переможці конкурсу. Відділ охорони навколишнього природного середовища Адміністрація Центрального району містаАдміністрація Заводського району міста Фонд розвитку міста Миколаєватравень – червень 2006 р. 30000,0 25000,0 25000,0 25000,0 12500,0 12500,0 Виконання програм соціального інвестування за пріоритетними напрямками соціального замовлення
7. Інформаційне забезпечення ПрограмиФонд розвитку міста МиколаєваСічень-грудень 2006р. 4545,0Публікації у місцевих ЗМІ, та телевізійні сюжети на ТБ
8. Моніторинг ефективної реалізації ПрограмиУправління економікиУправління громадських зв’язківФонд розвитку міста Миколаєва,громадські організації міста листопад-грудень 2006 р. 5000,0Звіт на грудневому засіданні виконкому міської ради про ефективність реалізації проектів – переможців
9. Формування соціального замовлення та розробка Програми соціального інвестування на 2007 рік.Некомерційні організації міста Управління економіки Фонд розвитку міста Миколаєва4 квартал 2006 р. 5000,0Приоритетні проблеми міста Своєчасне подання нової програми
Усього на 2006 рік 80000,0 н77232,0

Затверджено
рішенням міської ради
від 16 лютого 2006
№ 43/7
ПРО СОЦІАЛЬНЕ ЗАМОВЛЕННЯ
в м. Миколаєві

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про соціальне замовлення в м. Миколаєві (далі – Положення) визначає правові, організаційні та фінансові основи соціального замовлення, а також порядок формування та реалізації соціальних замовлень на усіх рівнях місцевого самоврядування в місті.
1.2. Основні терміни, що використано у даному Положенні, вживаються у такому значенні:
соціальне замовлення – комплекс заходів організаційно-правового характеру з розробки і реалізації соціальних проектів за рахунок бюджетних та інших коштів шляхом укладення соціальних контрактів на конкурсній основі;
соціальна група – сукупність людей, які об’єднані змістом та характером спільної діяльності, місцем проживання, перебування, соціальним статусом, національністю, статтю, освітою та іншими ознаками;
соціальні потреби – сукупність потреб та інтересів громадян, які належать до певних соціальних груп;
соціальна проблема - незадоволені соціальні потреби та інтереси громадян, сформульовані в узагальненому вигляді як соціальне завдання для вирішення;
мета соціального замовлення - задоволення соціальних потреб та інтересів соціальної групи шляхом вирішення її соціальної проблеми (комплексу соціальних проблем);
соціальний проект – комплекс взаємопов’язаних за строками, ресурсами та виконавцями заходів, спрямованих на вирішення одного із завдань цільової соціальної програми або локального завдання, яке має самостійне соціальне значення для території міста або території органу СОН;
суб’єкти, відповідальні за розв'язання соціальної проблеми – органи місцевого самоврядування, наділені територіальною громадою або державою відповідною компетенцією і ресурсами для розв'язання соціальної проблеми;
замовник соціального замовлення - орган місцевого самоврядування, уповноважений суб’єктом, відповідальним за розв'язання соціальної проблеми, бути стороною у соціальному контракті і виконувати функції замовника у процесі реалізації соціального замовлення;
виконавець соціального замовлення – некомерційна організація, яка перемогла у конкурсі претендентів і з якою укладено соціальний контракт на виконання соціального замовлення. У ролі виконавців соціального замовлення можуть виступати органи самоорганізації населення (СОН),а також об’єднання співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ);
співвиконавець соціального замовлення – юридична або фізична особа, яка залучається виконавцем соціального замовлення;
спонсор соціального замовлення – юридична або фізична особа, яка бере участь у реалізації соціального замовлення, надаючи виконавцю додаткові ресурси;
некомерційні організації (НКО) - громадські та благодійні організації, які створюються та діють на основі Законів України “Про об’єднання громадян”, “Про благодійність та благодійні організації”, „Про державну підтримку малого підприємництва”, „Про молодіжні та дитячі громадські організації”, а також у відповідних випадках – органи самоорганізації населення (СОН), які створюються і діють згідно із Законом України „Про органи самоорганізації населення” та об’єднання співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ), які створюються відповідно до Закону України „Про об’єднання співвласників багатоповерхових будинків” і не мають на меті вилучення прибутку для його розподілу між засновниками і членами організації у вигляді їх доходів;
соціальний контракт – договір, який укладається між замовником та виконавцем соціального замовлення і в якому визначаються економічні та правові обов’язки сторін і регулюються взаємовідносини замовника та виконавця у процесі виконання соціального замовлення;
основні ресурси соціального замовлення – фінансові, матеріальні та інші ресурси, якими від імені суб’єкта, відповідального за вирішення соціальної проблеми, розпоряджається замовник соціального замовлення. За умовами соціального контракту основні ресурси є лише частиною усього обсягу ресурсів, які необхідні для здійснення соціального замовлення;
додаткові ресурси соціального замовлення - фінансові, матеріальні та інші ресурси, які залучаються виконавцем додатково у процесі реалізації соціального замовлення і обсяг яких обумовлюється у соціальному контракті;
самообкладення податком – форма залучення коштів населення відповідної території на добровільній основі за рішенням зборів громадян за місцем проживання для фінансування разових цільових заходів соціально-побутового характеру.
1.3. Соціальне замовлення як організаційно-правова форма взаємодії органів місцевого самоврядування з некомерційними організаціями застосовується з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів для вирішення соціальних проблем, залучення додаткових ресурсів у соціальну сферу, підвищення адресності та масовості надання соціальних послуг, адекватного перерозподілу соціальної відповідальності між владою та громадою, підвищення довіри населення до влади.
1.4. Соціальне замовлення, як механізм вирішення соціальних проблем, застосовується, як правило, в тих галузях соціальної сфери, гострота соціальних проблем в яких максимальна.
1.5. Механізм соціального замовлення базується на наступних засадах:
- пріоритетності соціальних проблем, що вирішуються із застосуванням соціального замовлення;
- комплексності у підході до вирішення соціальних проблем;
- поєднання бюджетного та іншого цільового фінансування;
- конкурсності у визначенні виконавців;
- гласності та відкритості усіх процедур;
- широкої опори на громадські ресурси;
- - поєднання ініціативи виконавців з їх відповідальністю за додержання умов соціального контракту.
1.6. Фінансове забезпечення соціального замовлення здійснюється за рахунок:
- коштів місцевого бюджету;
- коштів органів СОН, включаючи самообкладення податком;
- коштів цільових фондів, що знаходяться у розпорядженні органів місцевого самоврядування;
- власних та залучених коштів некомерційних організацій;
- благодійних внесків та коштів з інших незаборонених законом джерел.
- інших коштів, визначених чинним законодавством України.
1.7. Матеріально-технічне забезпечення соціального замовлення здійснюється за рахунок:
- майна замовника, яке передається виконавцю на період виконання соціального замовлення у користування на пільгових умовах або безоплатно;
- майна виконавця;
- майна спонсора, якого виконавець залучає до виконання соціального замовлення.
1.8. Дане Положення розроблено на основі Конституції, Цивільного кодексу України, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” та інших законодавчих і нормативних актів, які діють у сфері застосування соціального замовлення.
1.9. Нормативно-правова база механізму соціального замовлення у м. Миколаєві складається з нормативних актів, що вказані в п. 1.7, а також даного Положення, актів міської ради та її виконавчих органів, організаційно-розпорядчих документів органів і підрозділів, які виконують функції замовників соціального замовлення.
2. ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ
2.1. Визначення пріоритетних соціальних проблем
2.1.1. Механізм соціального замовлення застосовується для розв'язання соціальних проблем, які відповідають наступним критеріям:
- віднесені Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та іншими нормативно-правовими актами до відання органів місцевого самоврядування;
- визначені як пріоритетні у нормативних актах та актах міської ради;
- на даний час не розв'язані або розв'язуються недостатньо ефективно;
- потенційно можуть бути розв'язані або вже розв'язуються силами некомерційних організацій та за їх участю.
2.1.2. Перелік пріоритетних соціальних проблем, які потребують розв'язання на місцевому рівні із застосуванням механізму соціального замовлення, визначається у складі програми соціально-економічного розвитку м. Миколаєва і щорічно затверджується міською радою . При необхідності протягом року міська рада може вносити зміни у затверджений перелік.
2.1.3. На підставі переліку пріоритетних соціальних проблем міська рада приймає Програму соціального інвестування м. Миколаєва на відповідний період із визначенням номінацій майбутніх конкурсів соціальних проектів і коштів, які виділяються з місцевого бюджету по кожній з цих номінацій.
2.1.4. Пропозиції щодо соціальних проблем, які мають бути розв'язані із застосуванням механізму соціального замовлення, можуть подавати постійні та тимчасові комісії міської ради, депутатські групи, депутати, виконавчі органи міської ради та їх підрозділи, органи СОН, ОСББ, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, які діють на відповідній території, та окремі громадяни до міської конкурсної комісії з соціального замовлення. Вказані пропозиції враховуються при визначенні і затвердженні у встановленому порядку переліку пріоритетних соціальних проблем відповідної території.
2.2. Формування завдань на розв'язання соціальних проблем із застосуванням механізму соціального замовлення
2.2.1. На підставі затверджених переліків пріоритетних соціальних проблем міста та Програми соціального інвестування м. Миколаєва на відповідний період міська конкурсна комісія з соціального замовлення розробляє завдання та умови конкурсів на розробку і реалізацію соціальних проектів, спрямованих на розв'язання вказаних проблем із застосуванням механізму соціального замовлення.
2.2.2. Завдання на розв'язання певної соціальної проблеми із застосуванням механізму соціального замовлення має містити такі відомості:
- формулювання соціальної проблеми;
- рівень застосування соціального замовлення;
- обсяг бюджетних коштів, які виділяються на розробку і реалізацію цільового соціального проекту, спрямованого на розв'язання певної соціальної проблеми із застосуванням механізму соціального замовлення;
- орієнтовний обсяг потрібного додаткового фінансування;
- матеріально-технічні ресурси (приміщення, обладнання, інвентар), які надаються виконавцю соціального замовлення (якщо такі передбачаються);
- термін реалізації завдання, включаючи строки розробки та затвердження цільового соціального проекту;
- основні вимоги, яким має відповідати цільовий соціальний проект, що розробляються конкурсним шляхом.
2.2.3. Комплекси завдань та умов конкурсу на розв'язання соціальних проблем міста із застосуванням механізму соціального замовлення схвалюються відповідно розпорядженням міського голови.

2.3. Визначення замовників соціальних замовлень
2.3.1. З метою організації роботи з реалізації цільових соціальних проектів із застосуванням механізму соціального замовлення, забезпечення їхнього своєчасного фінансування і відстеження наслідків їхньої реалізації суб’єктами, відповідальними за розв'язання соціальних проблем, визначаються та призначаються замовники соціальних замовлень.
2.3.2. Замовниками соціальних замовлень, які формуються та реалізуються на міському рівні, є розпорядники бюджетних коштів відповідно до чинного законодавства України.
3. ПІДГОТОВКА І ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСІВ СОЦІАЛЬНИХ проектів
3.1. Формування конкурсних комісій
3.1.1. Для підготовки та проведення конкурсів цільових соціальних проектів на усіх рівнях застосування соціального замовлення створюються міська конкурсна комісія.
3.1.2. Персональний склад міської конкурсної комісії затверджується розпорядженням міського голови.
3.1.3. До складу міської конкурсної комісії можуть входити: представники постійних комісій міської ради, виконавчих органів міської ради, наукових та некомерційних організацій, підприємств та установ, які діють на території міста.
3.2. Організація та порядок роботи конкурсних комісій
3.2.1. Конкурсна комісія здійснює свою роботу у формі засідань, яки проводяться за необхідністю та правомочні, якщо в них бере участь не менше двох третин від загального складу її членів.
3.2.2. Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів від числа членів, що присутні на засіданні. При рівності голосів перевагу має варіант рішення, за який проголосував голова конкурсної комісії.
3.2.3. Рішення конкурсної комісії можуть прийматися шляхом відкритого, таємного або поіменного голосування. Форма голосування визначається за рішенням більшості членів комісії, яки беруть участь у засіданні, якщо інше не передбачено процедурою конкурсу.
3.2.4. Член конкурсної комісії не може представляти організацію-учасника конкурсу та не може брати участі у написанні проектів .
3.2.5. Засідання конкурсної комісії проводяться, як правило, відкрито і на них можуть бути присутніми представники ЗМІ. На запрошення комісії у її засіданнях з правом дорадчого голосу можуть брати також участь експерти та інші особи, які не є членами комісії.
3.2.6. Усі члени конкурсних комісій працюють у комісіях на громадських засадах.
3.3 Повноваження конкурсних комісій та їх керівних органів
3.3.1. Конкурсна комісія:
- розглядає та реєструє заяви, які надходять на конкурс, і на підставах, передбачених цим Положенням, має право відмовити заявнику в участі у конкурсі;
- на конкурсі соціальних проектів розглядає отримані від учасників конкурсу проекти і визначає з їхнього числа найкращі, авторам яких надає статус виконавців соціального замовлення;
- надає рекомендації переможцям конкурсу, які отримали статус виконавців соціального замовлення, щодо запрошення до числа їх співвиконавців організацій, які брали участь у конкурсі і надали цікаві пропозиції;
- надає рекомендації замовникам щодо перерозподілу фінансування між виконавцями та співвиконавцями соціального замовлення у межах загального обсягу коштів, передбачених на його реалізацію;
- надає рекомендації міській раді щодо обґрунтованої зміни обсягу бюджетних коштів, первісно запланованих для реалізації конкретного соціального замовлення у межах певної номінації;
- залучає до своєї роботи на договірних засадах експертів з оплатою за рахунок коштів, передбачених на дані цілі.
3.3.2. Голова конкурсної комісії:
- скликає засідання конкурсної комісії;
- головує на засіданнях;
- підписує протоколи та інші офіційні документи конкурсної комісії;
- представляє конкурсну комісію у відношеннях з іншими суб'єктами соціального замовлення, а також з підприємствами, установами, організаціями, які беруть участь у виконанні відповідного соціального проекту.
3.3.3. Заступник голови конкурсної комісії:
- виконує обов’язки голови комісії у разі його відсутності або неможливості виконання ним своїх обов'язків з інших причин;
- виконує певні функції згідно із розподілом обов'язків між членами комісії та окремі доручення голови комісії.
3.3.4. Секретар конкурсної комісії:
- веде прийом заяв на конкурс;
- організує діловодство в комісії;
- веде протокол засідань комісії;
- забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного та поіменного голосування, здійснює підрахунок голосів;
- підписує разом з головою конкурсної комісії протоколи засідань комісії.
3.4. Оголошення конкурсу
3.4.1. На основі підготовлених міською конкурсною комісією завдань на розв'язання пріоритетних соціальних проблем із застосуванням механізму соціального замовлення видається розпорядження міського голови, яким оголошується конкурс соціальних проектів . Об'ява про конкурс друкується у місцевій газеті „Вечерний Николаев” та в інших ЗМІ.
3.4.2. Об'ява про конкурс містить:
- назви номінацій конкурсу, тобто найменування соціальних проблем, на розв'язання яких спрямовано конкурс;
- мету та завдання цільових соціальних проектів, спрямованих на розв'язання вказаних соціальних проблем;
- обсяг бюджетних та інших коштів, виділених суб'єктом, відповідальним за розв'язання певних соціальних проблем, на реалізацію цільових соціальних проектів;
- вимоги до учасників конкурсу;
- терміни проведення конкурсу та подачі документів;
- порядок ознайомлення з умовами конкурсу;
- вимоги до документів, які надаються на конкурс;
- координати та режим роботи конкурсної комісії;
- термін підбиття підсумків і оголошення переможців конкурсу.
3.5. Вимоги до організацій, які подають заяви на участь у конкурсі
3.5.1. До конкурсу соціальних проектів допускаються організації , у статутах яких передбачена діяльність з розв'язання відповідних соціальних проблем.
3.5.2. У конкурсі можуть брати участь міські НКО, органи СОН, ОСББ, а також місцеві осередки всеукраїнських та міжнародних некомерційних організацій, які зареєстровані у місті або легально діють на його території.
3.5.3. Комерційні організації можуть брати участь у конкурсі тільки через засновані ними благодійні організації.
3.5.4. У разі, якщо НКО, яка подає заяву на участь у конкурсі, не забезпечує виконання хоча б однієї з перелічених вище вимог, вона до участі у конкурсі не допускається.
3.6. Організація конкурсу соціальних проектів
3.6.1. Прийом заяв на участь у конкурсі починається і закінчується у терміни, визначені у об'яві про конкурс. Секретар конкурсної комісії веде прийом заяв за адресою та протягом часу, вказаних у об'яві.
3.6.2. Для участі у конкурсі НКО подають у конкурсну комісію такі документи:
- копію Статуту (Положення) організації;
- копію свідоцтва про реєстрацію;
- заяву на участь у конкурсі у вигляді рішення керівного органу організації, засвідченого печаткою організації;
- довідку територіального органу податкової інспекції про відсутність заборгованості по податкових платежах та відрахуваннях у державні цільові фонди;
- довідку банку про наявність рахунку та залишок коштів на дату подання проекту;
- ліцензію – у випадку, якщо виконання конкретного соціального замовлення потребує здійснення тих видів діяльності, що ліцензуються, а також інші документи, які підтверджують відповідність організації кваліфікаційним вимогам;
- рекомендації державних органів, органів місцевого самоврядування, установ та недержавних організацій (якщо є);
- проект, виконаний відповідно до вимог аплікаційної форми. Проекти подаються у запечатаному конверті, скріпленому печаткою організації.
3.6.3. До заяви додається підписаний заявником опис наданих документів (у п’яти примірниках). На одному з них, який залишається у заявника, секретар конкурсної комісії робить відмітку про реєстрацію заяви конкурсною комісією, або про відмову у реєстрації.
3.6.4. Заявнику може бути відмовлено щодо участі у конкурсі у таких випадках:
- заявник не відповідає вимогам, передбаченим у п.3.5;
- заяву на участь у конкурсі подано після закінчення встановленого для цього терміну;
- конкурсна комісія встановила факт надання заявником перекручених або непевних відомостей про свою організацію.
Даний перелік підстав для відмови в участі є вичерпним.
3.6.5. Заяви та інші документи, які подаються на конкурс, можуть бути оформлені українською або російською мовою на розсуд заявників.
3.6.6. Конкурсна комісія у триденний термін після одержання заяви повідомляє заявника про визнання його учасником конкурсу, або йому повідомляється про необхідність доповнення чи доопрацювання поданих ним документів, або йому направляється письмово мотивована відмова від участі у конкурсі.
3.6.7. Повернення заявнику документів у зв’язку з їх некомплектністю або неналежним оформленням не забороняє повторно подати документи на конкурс після внесення необхідних поправок в межах встановленого терміну.
3.6.8. По закінченні терміну прийняття заяв конкурсна комісія складає протокол про закінчення прийому заяв. До протоколу включається перелік всіх зареєстрованих заяв із зазначенням найменувань організацій – заявників, а також перелік усіх випадків відмови у прийомі заяв із зазначенням причин відмови. Протокол затверджується конкурсною комісією.
3.6.9. На засідання конкурсної комісії при підбитті підсумків прийняття заяв можуть бути запрошені представники організацій, які оскаржують позбавлення їх права участі у конкурсі. При обговоренні протоколу про закінчення прийому заяв конкурсна комісія може заслухати їх пояснення.
3.6.10. Після затвердження протоколу про закінчення прийому заяв конкурсна комісія розпечатує конверти з пропозиціями, які надійшли на конкурс. Зареєстровані пропозиції надаються кожному члену комісії та запрошеним експертам.
3.6.11. Конкурсна комісія оцінює пропозиції, що надійшли по кожному завданню на вирішення соціальної проблеми із застосуванням соціального замовлення, за такими критеріями:
- відповідність завданню;
- можливість бути реалізованою за реальних умов;
- економічний, соціальний та інший ефекти.
3.6.12. При необхідності конкурсна комісія організовує експертизу пропозицій силами залучених експертів.
3.6.13. Крім критеріїв, що наведені у п. 3.6.11, конкурсна комісія враховує організаційну, фінансову та матеріально-технічну спроможність організації - учасника конкурсу, наявність в неї досвіду роботи у певній сфері та кадрів необхідної кваліфікації.
3.6.14. Свою оцінку пропозиціям, що надійшли, та організаціям – їх авторам кожний член комісії виставляє у письмовому вигляді по певних показниках за відповідною формою. Секретар комісії узагальнює та сумує індивідуальні оцінки членів конкурсної комісії і по кожній номінації конкурсу оформлює зведену оцінну відомість.
3.6.15. На засідання конкурсної комісії при підбитті підсумків конкурсу можуть бути запрошені усі учасники конкурсу. На основі розгляду зведеної оцінної відомості, висновків експертів, заслуховування, при необхідності, пояснень авторів пропозицій, конкурсна комісія по кожній номінації приймає рішення щодо переможців конкурсу у даній номінації. Цим переможцям надається право укласти соціальний контракт із замовником.
3.6.16. У випадку, якщо у якій-небудь номінації на конкурс надійшло не більше однієї заяви, або рівень пропозицій, які надійшли, ступінь їх опрацювання визнані конкурсною комісією незадовільними, комісія приймає рішення про визнання конкурсу в даній номінації таким, що не відбувся, і об’являє про додатковий строк подання заяв на конкурс. Додатковий строк не може перевищувати 90 днів з дня прийняття конкурсною комісією вказаного рішення. Повторне інформаційне повідомлення у триденний строк публікується в засобах масової інформації.
3.6.17. При повторному розгляді заяв, які надійшли на конкурс, підсумки підбиваються незалежно від числа учасників.
3.6.18. По підсумках розгляду всіх матеріалів конкурсна комісія по кожній номінації визначає переможця (переможців) конкурсу, який одержує право скласти соціальний контракт із замовником соціального замовлення у якості його виконавця.
3.6.19. Підсумкові протоколи оформлюються по кожній номінації у трьох примірниках і підписуються усіма членами конкурсної комісії. При цьому кожний член конкурсної комісії має право висловити у письмовій формі свою особисту думку, яка додається до протоколу.
3.6.20. Один примірник підписаних протоколів по кожній номінації надається переможцям конкурсу. Один примірник протоколу із відомостями про переможців передається відповідним замовникам для підготовки проектів соціальних контрактів. Один примірник протоколів залишається в архіві конкурсної комісії.
3.6.21. Затвердження переліку переможців та проектів по кожній номінації оформлюється розпорядженням міського голови, що є підставою для укладання соціального контракту.
3.7. Оприлюднення підсумків конкурсу
3.7.1. Підсумки конкурсу в п’ятиденний термін публікуються конкурсною комісією в засобах масової інформації.
3.7.2. За підсумками конкурсу керівництво конкурсної комісії та замовники соціальних замовлень проводять прес-конференції та брифінги за участю зацікавлених осіб.

4.нФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО КОНТРАКТУ
4.1. Умови укладення соціального контракту
4.1.1. Переможець конкурсу соціального замовлення отримує статус виконавця соціального замовлення (далі – виконавця) і укладає із замовником соціальний контракт.
4.1.2. Соціальний контракт підписується замовником та виконавцем протягом десяти днів із дня затвердження міським головою протоколу про підсумки конкурсу.
Соціальний контракт містить у собі такі дані:
- відомості про сторони, які укладають соціальний контракт;
- мета соціального замовлення;
- умови соціального контракту, передбачені завданням та вимогами даного Положення;
- права та взаємні обов’язки сторін;
- механізм розв’язання можливих суперечок;
- перелік, порядок та строки виконання виконавцем умов соціального контракту;
- обсяг, порядок та строки фінансування виконавця замовником;
- порядок та форми звітності виконавця перед замовником за виконання умов соціального контракту (внутрішня звітність);
- відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов соціального контракту;
- форми та порядок контролю замовником цільового використання коштів соціального замовлення;
- строки та форма поточної та підсумкової звітності (зовнішня звітність);
- форма, строки та порядок проведення сторонами після контрактного моніторингу стану цільової соціальної групи (об’єкта соціального замовлення);
- умови та порядок доповнень, зміни та розірвання сторонами соціального контракту та інші необхідні положення.
4.1.3. Соціальний контракт візується головою конкурсної комісії та затверджується уповноваженим представником замовника.
4.1.4. До соціального контракту додається календарний план виконання робіт та калькуляція кошторисної вартості робіт , які готуються виконавцем разом із пояснювальною запискою до кошторисної вартості робіт по соціальному контракту .
4.2. Недійсність соціального контракту
4.2.1. Соціальний контракт на виконання соціального замовлення, укладений між замовником та виконавцем за підсумками конкурсу, визнається недійсним у порядку та у випадках, встановлених законодавством України.
4.2.2. Суперечки щодо визнання недійсними соціальних контрактів на виконання соціальних замовлень розглядаються в арбітражному суді згідно із законодавством України.
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ
5.1. Права та обов’язки замовника соціального замовлення
5.1.1. Права замовника соціального замовлення:
- брати участь у роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу;
- здійснювати контроль за змістом, строками, якістю виконання ним робіт та надання послуг згідно з умовами соціального контракту, вносити, при необхідності, свої рекомендації виконавцю щодо відхилення, яке намітилося;
- звертатися до відповідних інстанцій з приводу вжиття заходів адміністративного та судового впливу по відношенню до виконавця у випадку порушення ним умов соціального контракту;
- оформляти та підписувати разом з виконавцем Акт здачі-приймання виконаних робіт.
5.1.2. Обов’язки замовника соціального замовлення:
- складати проект соціального контракту на виконання соціального замовлення;
- акумулювати на своєму рахунку фінансові кошти із джерел, які передбачені в затвердженій Програмі соціального інвестування м. Миколаєва на відповідний період, виконувати фінансування виконавця згідно з порядком, встановленим у соціальному контракті;
- здійснювати попереднє та остаточне фінансування виконавця за умови належного виконання ним умов соціального контракту;
- здійснювати по кожному джерелу контроль за цільовим та доцільним витрачанням виконавцем та співвиконавцями коштів та ресурсів, направлених на виконання соціального замовлення.
5.2. Права та обов’язки виконавця соціального замовлення
5.2.1. Права виконавця соціального замовлення:
- організовувати за своїм розуміння здійснення соціального замовлення в межах передбаченого обсягу основного та додаткового фінансування та кошторису витрат при обов’язковому додержанню термінів, кількісних та якісних параметрів виконаних робіт (наданих послуг) згідно з умовами соціального контракту;
- звертатися до замовника або до конкурсної комісії за роз’ясненням умов виконання окремих положень соціального контракту, фінансування та ін., а також мотивів прийняття замовником того чи іншого рішення відносно виконання соціального замовлення;
5.2.2. Обов’язки виконавця соціального замовлення:
- використовувати кошти, виділені замовником на виконання соціального контракту, а також кошти, додатково залучені виконавцем, лише за призначенням – тільки на заходи, пов’язані з реалізацією цільового соціального проекту;
- при достроковому розірванні соціального контракту своєчасно повернути замовнику невикористану частину коштів, якщо інше не передбачене соціальним контрактом;
- здійснювати післяконтрактний моніторинг стану цільової соціальної групи протягом терміну, який обумовлений у соціальному контракті;
- вчасно надавати звітність як фінансову, так і творчу за результатами реалізації відповідних етапів проекту.
5.3. Підбиття підсумків виконання соціального контракту
5.3.1. За умови, якщо результати виконаних робіт за кількісними та якісними характеристиками відповідають умовам соціального контракту, замовником оформляється Акт здачі-приймання виконаних робіт, який підписується сторонами.
5.3.2. Якщо результати роботи виконавця не в повній мірі відповідають умовам соціального контракту, за рішенням замовника йому може бути надана можливість у певний строк усунути недоліки, які мають місце, і після завершення цієї роботи повторно надати їх замовнику.
5.4. Організація післяконтрактного моніторингу
5.4.1. Протягом визначеного терміну після закінчення робіт за соціальним контрактом сторони здійснюють післяконтрактний контроль стану цільової соціальної групи у режимі моніторингу з щоквартальним оформленням довідки про результати моніторингового контролю та взаємним обміном інформацією.
5.4.2. Для здійснення зворотнього зв’язку та більш повного аналізу ефективності роботи, виконаної у ході реалізації соціального замовлення, за ініціативою замовника чи виконавця можуть проводити соціологічні дослідження серед членів цільової соціальної групи та інших споживачів соціальних послуг. Дані цих досліджень разом з матеріалами моніторингового контролю можуть стати підставою для підготовки нового завдання на вирішення соціальної проблеми із застосуванням соціального замовлення.
6. Рекомендовані галузі застосування соціального замовлення
1. Соціальний захист населення, включаючи такі найбільш уразливі категорії громадян:
- ветерани війни;
- ветерани праці та інші громадяни похилого віку;
- інваліди;
- потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- сім'ї з дітьми та малозабезпечені сім'ї;
- багатодітні сім'ї;
- самотні матері;
- безпритульні діти;
- жертви незаконних репресій;
- військовослужбовці та члени їх сімей;
- особи без визначеного місця проживання та інші соціально незахищені громадяни.
2. Соціальна допомога.
3. Соціальна підтримка, включаючи соціально-психологічну підтримку, сприяння активному довголіттю та суспільній активності соціально вразливих категорій громадян.
4. Соціальне обслуговування, в тому числі у стаціонарних установах.
5. Зайнятість населення та регулювання ринку праці.
6. Недержавне пенсійне забезпечення.
7. Недержавне соціальне страхування.
8. Допомога потерпілим від стихійного лиха, екологічних та техногенних катастроф.
9. Допомога біженцям.
10. Підтримка становлення та розвитку молоді.
11. Підтримка дитячих та молодіжних ініціатив.
12. Охорона природи.
13. Організація екологічної освіти та виховання.
14. Підтримка освіти та виховання.
15. Підтримка здорового способу життя, охорона здоров'я населення.
16. Відродження та розвиток національної культури та духовності.
17. Розвиток фізкультури та спорту.
18. Боротьба з алкоголізмом та наркоманією.
19. Розвиток самоорганізації громадян за місцем проживання.
20. Охорона та утримання об’єктів культури, пам’яток історії та архітектури.
21. Правова освіта та правовий захист населення.
22. Підтримка діяльності НКО, спрямованої на вирішення соціальних проблем.
23. Збереження, вивчення та використання історичної героїчної спадщини.
24. Боротьба з ВІЛ-інфекцією та СНІДом, соціальний захист постраждалих.
25. Покращання демографічної ситуації.
26. Допомога у похованні малозабезпечених громадян, надання ритуальних послуг.
27. Благоустрій населених пунктів та ін.

7. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
7.1. Керуючись принципами гласності, відкритості, широкої опори на громадські ресурси, організатори соціального замовлення забезпечують активне висвітлення всіма засобами масової інформації здійснення соціального замовлення на всіх стадіях його життєвого циклу, включаючи виявлення та формулювання пріоритетних соціальних проблем, відбір та затвердження цільових соціальних проектів, хід робіт з реалізації проектів, оцінку підсумків виконаних робіт.
7.2. Для обміну досвідом, у тому числі з іншими містами та областями України, ближнім та дальнім зарубіжжям, удосконалення технологій застосування у практиці органів місцевого самоврядування механізму соціального замовлення за ініціативою постійнихих комісій міської ради, підрозділів представницьких та виконавчих органів, некомерційних організацій проводяться “круглі столи” по проблемах соціального замовлення, видається нормативно-методична та довідкова література.

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: