Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 43/36 від 2006-02-24

Про затвердження Програми розвитку земельних відносин на території міста Миколаєва на 2006-2010 роки


Керуючись п.22 ч.1 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити Програму розвитку земельних відносин на території міста Миколаєва на 2006-2010 роки (додається).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань регулювання земельних відносин, архітектури та будівництва (Анищенка).


Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 24 лютого 2006
№43/36




ПРОГРАМА
РОЗВИТКУ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН
НА ТЕРИТОРІЇ МІСТА МИКОЛАЄВА
НА 2006-2010 РОКИ



1. Основні напрями розвитку земельних відносин

У ході реформування земельних відносин виникли проблеми створення нової системи управління земельними ресурсами, розмежування власності на землю, акумулювання й витрат коштів, які надходять від плати за землю, продажу земельних ділянок та інших угод, пов’язаних із землею. Загострились питання раціонального використання й охорони земель як природного й соціально-економічного ресурсу особливого виду, контроль над яким є важливою умовою державності.
Створення ефективної системи управління земельними ресурсами передбачає гарантію прав власності та надійний захист прав володіння землею, підтримку системи оподаткування, забезпечення гарантій під кредит, розвиток і контроль земельного ринку, підтримку заходів щодо раціонального використання та охорони земель, підвищення ефективності планування землекористування в населених пунктах, спрощення землевпорядних робіт при проведенні земельної реформи, збір та аналіз статистичних даних, зменшення кількості земельних спорів.

2. Закінчення робіт по створенню автоматизованої системи ведення земельного кадастру міста Миколаєва

Головною метою запровадження системи автоматизованого земельного кадастру м.Миколаєва є створення на основі застосування сучасних ГІС-технологій єдиного інформаційного середовища для ефективного управління земельними ресурсами, інформаційного забезпечення оподаткування, ринку землі, реєстрації прав на землю.
Геоінформаційні системи-це організована сукупність комп’ютерних апаратних засобів, програмного забезпечення, географічних даних і персоналу, яка призначена для ефективного збирання, збереження, відновлення, маніпулювання, аналізу й відображення всіх форм географічно прив’язаної інформації.
Основою ГІС-технологій є цифрова векторна карта, яка створюється шляхом оновлення існуючих картографічних матеріалів методом аерофотозйомки.
Автоматизований земельний кадастр (АЗК) являє собою банк даних про суб’єкти та об’єкти землекористування, прав на земельні ділянки, реєстрацію документів, які пов’язані з цифровою топографічною основою, тобто містить графічну та семантичну інформацію.
Пілотний проект АЗК м.Миколаєва розробляється комунальним підприємством міським інформаційно- обчислюватильним центром, складається з технічного та програмного забезпечення, супроводження програми.
Виготовлення цифрової векторної карти міста передбачає декілька етапів:
Аерофотозйомка міста.
Виготовлення ортофотопланів (растрове зображення).
Оновлення планово – висотної мережі міста.
Векторізація растру, у т.ч:
І етап – центр міста, 50 кв.км; сплачено 363742 грн.
ІІ етап- 504388 грн., сплачено 325048 грн.
ІІІ етап – 504388 грн., сплачено 387301 грн.
Для закінчення робіт потрібно 296427 грн.
На технічне та програмне забезпечення, супроводження програми потрібно 156,2 тис.грн. на рік.

3. Роботи по розмежуванню земель державної та комунальної власності

Реформування в Україні відносин власності на землю, формування земель комунальної власності, здійснення зонування території населених пунктів з метою розмежування земель за категоріями, визначення меж земель з особливим режимом використання, розвиток ринку землі зумовлюють необхідність користування традиційною землевпорядною та містобудівною документацією відповідно до особливостей сучасної ринкової економіки. При виключній державній власності на землю та плановому веденні господарства була розроблена система управління землями населених пунктів, яка продовжує існувати або істотно впливати на характер використання земель до цього часу.
Верховною Радою України був прийнятий Закон “Про розмежування земель державної та комунальної власності”. Відповідно до цього Закону роботи по розмежуванню земель у містах фінансуються з міського бюджету. Враховуючи площу міста Миколаєва і те, що землі державної власності становлять приблизно 5% від земель міста, на ці роботи потрібно приблизно 344,2 тис.грн. на рік. Термін закінчення робіт – 2010 рік.

4. Орендні відношення

Новий Земельний кодекс України чітко визначив, що право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають лише підприємства, установи та організації, що належать лише до державної або комунальної власності. Усі інші повинні викупити землю або оформити договір оренди з міською радою.
Для забезпечення контролю за надходженням орендної плати міська рада виділила кошти на створення автоматизованої програми обліку та контролю за надходженнями орендної плати за землю згідно з договорами оренди. Для ефективного функціонування програми потрібно матеріально - технічне та кадрове забезпечення у сумі 12,2 тис.грн. на рік.

5. Інвентаризація земель міста Миколаєва

Метою проведення інвентаризації земель населених пунктів і земель за межами населених пунктів є створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання й охорони земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування.
За результатами інвентаризації буде створена достовірна інформаційна база для здійснення повного справляння плати за землю, підтвердження прав на землю суб’єктів земельних відносин, вирішення земельних спорів. На зазначені цілі передбачено 100, 0 тис.грн. у рік.
Очікується, що за період здійснення Програми надходження від плати за землю за рахунок уточнення бази оподаткування збільшиться на 20-25 відсотків.
6. Розвиток ринку землі
Запровадження ринку землі за умови оформлення права власності на землю є вирішальним для успішного реформування земельних відносин. Воно сприяє ефективному землекористуванню та проведенню робіт з охорони земель з боку землевласників, стабільному надходженню земельного податку до бюджету та розвитку економіки міста.
Ефективне функціонування ринку землі можливе тільки на засадах соціальної справедливості, за умов забезпечення державних, громадських і приватних інтересів, законності, ефективності, прозорості та відкритості операцій із землею, забезпеченні збалансованого розвитку населених пунктів, а також інших територій, охорони та раціонального використання землі й інших природних ресурсів.
Такі умови забезпечує продаж землі у власність з аукціонів. Для підготовки проектів відведення, технічних паспортів земельних ділянок передбачаються кошти у розмірі 300,0 тис.грн. на рік.
Також у Програмі передбачені кошти у розмірі 20,0 тис.грн.на рік на оформлення технічної документації для пільгової категорії громадян.

7. Заходи щодо реалізації основних напрямків земельної реформи у місті Миколаєві представлені в таблиці.
Заходи та роботи РокиВсього
20062007200820092010Тис.грн.
1. Векторизація растра296,43 296,43
2. Функціонування програми “АЗК м.Миколаєва”, у т.ч.:
- технічне забезпечення20,020,020,020,020,0100,0
- програмне забезпечення100,0100,0100,0100,0100,0500,0
-супроводження програми36,236,236,236,236,2181,0
3.Розмежування земель державної та комунальної власності 344,2344,2344,2344,2344,21721,0
4. Підготовка конкурсів, аукціонів по продажу землі300,0300,0300,0300,0300,01500,0
5. Супроводження програми по контролю за орендною платою12,212,212,212,212,261,0
6. Інвентаризація земель комунальної власності100,0100,0100,0100,0100,0500,0
7. Оформлення технічної документації для пільгової категорії громадян20,020,020,020,020,0100,0
Всього:1229,03932,6932,6932,6932,64954,43

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: