Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 30/29 від 2001-05-29

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДАР І Ш Е Н Н ЯПро удосконалення порядку надання в оренду майна, що належить до комунальноївласності територіальноїгромади містаВН.ЗМІНИ ТА ДОП. ВПОЛОЖЕН.ВН.ЗМІНИ П.12.4ВН.ЗМІНИ П.7.13ВН.ЗМ. ТА ДОП.П.5.7. ІНША РЕД


З метою
удосконалення порядку надання в оренду майна, що належить до комунальної
власності територіальної громади міста, підвищення ефективності управління
комунальною власністю, збільшення надходжень від орендної плати до міського
бюджету шляхом широкого запровадження конкурентних засад набуття права на
оренду, беручи до уваги необхідність сприяння розвиткові підприємництва та
недопущення дискримінації суб’єктів підприємницької діяльності, відповідно до
Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного
та комунального майна”, на підставі статті 59 Закону України “Про місцеве
самоврядування в Україні” міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Концепцію регулювання відносин, пов´язаних з орендою майна
територіальної громади міста (Додаток 1)
2. Затвердити Положення про оренду майна, що належить до
комунальної власності територіальної громади міста (Додаток 2).
3. Управлінню майном комунальної власності:
а) створити автоматизовану інформаційну систему управління майном
комунальної власності (протягом року);
б) створити реєстр об´єктів комунальної власності (протягом трьох місяців);
в) забезпечити щомісячне оприлюднення у засобах масової інформації даних єдиного
реєстру об’єктів комунального майна, які можуть бути надані в оренду.
4. Комунальним підприємствам, установам та організаціям з метою виконання
підпункту б) п. 3 цього рішення, у повному господарському віданні або
оперативному управлінні яких знаходиться комунальне майно, що не
використовується ними, надати інформацію до управління майном комунальної
власності Миколаївської міської ради для віднесення такого комунального майна
до об’єктів комунальної власності, які можуть бути надані в оренду.
5. Міськвиконкому привести нормативно-правові акти у
відповідність з цим рішенням.
6. Управлінню майном комунальної власності Миколаївської міської ради
щорічно звітувати перед міською радою про надходження до бюджету від плати за
оренду комунального майна.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію
міської ради з питань місцевого самоврядування та управління комунальною
власністю міста, міського голову.
Міський
голова
В.Д.Чайка

Додаток 1
до рішення міської ради
від 29.05.2001 № 30/29
КОНЦЕПЦІЯ
регулювання відносин, пов´язаних з
орендою
майна територіальної громади міста
І. Загальні положення
Концепція регулювання відносин, пов´язаних з
орендою майна територіальної громади міста, розроблена на основі Конституції та
Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про власність”, “Про
оренду державного та комунального майна”, інших нормативних актів і є цілісною
системою взаємопов´язаних заходів, спрямованих на підвищення ефективності
використання майна територіальної громади міста шляхом передачі його в
оренду фізичним та юридичним особам з метою задоволення як їхніх прав та
інтересів, так і прав та інтересів територіальної громади міста.
Міська рада, реалізовуючи від імені територіальної
громади права власника щодо майна, яке є комунальною власністю громади, визначає
основні засади управління цим майном, склад і повноваження своїх виконавчих
органів стосовно управління ним, зокрема, передачі в оренду, умови і порядок
передачі його в оренду фізичним та юридичним особам.
Неурегульовані чинним законодавством або передані
до компетенції ради питання реґламентації орендних відносин стосовно
майна, що є комунальною власністю територіальної громади міста, регулюються
рішеннями міської ради, розпорядженнями міського голови, рішеннями
виконавчого комітету та наказами керівників інших виконавчих органів ради.
ІІ. Мета і завдання Концепції
Метою Концепції є підвищення ефективності
використання майна територіальної громади міста, забезпечення його
приватизації, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва в місті.
Для досягнення мети передбачається розв’язання таких завдань:
- досягнення балансу інтересів: орендодавців щодо максимізації
доходів від оренди комунального майна, орендарів щодо можливості користування
комунальним майном для здійснення підприємницької та іншої діяльності;
- відбір ефективних орендарів комунального майна;
- установлення економічно виправданих і обґрунтованих розмірів
орендної плати через переважне використання конкурентних способів передачі
майна в оренду;
- забезпечення збереження історичної забудови міста;
- забезпечення розвитку соціальної інфраструктури шляхом передачі майна
територіальної громади міста в оренду і подальшої його приватизації;
- поліпшення фінансового забезпечення капітального будівництва та реконструкції
нежилого фонду міста;
- сприяння приватизації орендованого майна;
- передача в порядку, визначеному законодавством України у власність
або в користування земельних ділянок, на яких розташовані орендовані або
приватизовані в подальшому об’єкти.
ІІІ. Нормативно-методичне забезпечення регулювання
орендних відносин
Нормативно-методичне забезпечення передачі в оренду
майна територіальної громади здійснюється на підставі:
- Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні";
- Закону України "Про власність";
- Закону України "Про оренду державного та
комунального майна";
- Інших нормативно-правових актів.
ІУ. Засади орендних відносин
Відносини, пов’язані з орендою майна територіальної
громади міста, здійснюються на засадах:
- законності;
- регулювання і
контролю з боку міської ради та її виконавчих органів;
- широкого застосування переважно конкурентних
способів щодо надання права оренди;
- забезпечення рівності прав претендентів на оренду майна
територіальної громади міста;
- платності оренди майна
територіальної громади міста;
- передачі у тимчасове користування земельних
ділянок, на яких розташовані об’єкти оренди;
- пріоритетного права трудових колективів на оренду цілісних
майнових комплексів своїх підприємств;
- забезпечення відкритості, простоти та прозорості
процедури надання майна територіальної громади міста в оренду;
- повного, своєчасного, систематичного (не рідше разу на місяць)
та достовірного інформування через засоби масової інформації потенційних
орендарів про об’єкти, порядок і процедуру оренди майна
територіальної громади міста;
- врахування при передачі майна в оренду
завдань комплексного економічного і соціального розвитку міста;
- мінімізації витрат на адміністрування
передачі комунального майна в оренду;
- пріоритетного права орендарів на продовження договору
оренди на новий термін за інших рівних умов;
- уніфікації механізмів оренди
майна і землі.
У. Напрямки реалізації Концепції
Основними напрямками реалізації Концепції оренди
майна територіальної громади міста є:
- розробка і затвердження пакету нормативних
документів місцевого рівня щодо реґламентації відносин оренди майна
територіальної громади міста, не врегульованих чинним законодавством України
або переданих до повноважень органів місцевого самоврядування;
- реформування орендних відносин майна згідно з даною Концепцією і
відповідними нормативними документами;
- забезпечення ефективної системи управління та контролю за
наданням в оренду та використанням майна;
- створення максимально сприятливих умов орендарям
та іншим покупцям для приватизації орендованого майна, привабливого
інвестиційного клімату для розвитку підприємництва;
- моніторинг орендних відносин, зокрема створення реєстру
об’єктів комунальної власності та систематичне оприлюднення інформації про
об’єкти, які надаються в оренду;
- визначення переліку об’єктів, які не підлягають
(не підлягатимуть) приватизації, й затвердження його міською радою;
- зосередження повноважень щодо оренди майна
територіальної громади міста та функцій орендодавця в компетенції одного
виконавчого органу;
- максимальне використання конкурентних способів передачі майна
територіальної громади міста в оренду;
- при необхідності цільового використання об’єкта оренди
проведення конкурсу для окремих категорій учасників;
- систематичне інформування населення з питань оренди майна
територіальної громади міста через засоби масової інформації, зокрема
обов’язкове подання інформації про потенційні об’єкти оренди в періодичній
пресі;
- запровадження спрощеного механізму відшкодування витрат
орендаря на капітальний ремонт об’єктів оренди, будинків,
споруд. в яких знаходяться об’єкти оренди, а також їх окремих конструктивних
елементів.
УІ. Визначення умов оренди
Умови, порядок, способи надання в оренду майна
визначаються залежно від категорії орендарів.
Орендарі поділяються на дві категорії:
- фізичні та юридичні особи, які здійснюють виробничу,
науково-дослідну й комерційну діяльність з метою одержання відповідного
прибутку (доходу), а також ті, які не є суб’єктами підприємницької діяльності
(крім організацій, що утримуються за рахунок коштів державного та місцевого
бюджетів). Ця категорія отримує майно територіальної громади міста в оренду
переважно конкурентними засобами;
- органи державної влади, місцевого самоврядування, у т.ч.
установи та організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних
бюджетів . Ця категорія орендарів отримує майно територіальної громади
міста в оренду першочергово.
УІІ. Формування орендної плати
Порядок визначення розміру плати за
оренду майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної
громади міста, визначається відповідно до методики розрахунку та порядку
використання плати за оренду майна, що знаходиться в комунальній
власності територіальної громади міста.
УІІІ. Контроль за реалізацією Концепції
Контроль за реалізацією Концепції здійснюють міська
рада та її виконавчі органи.
До контролю за реалізацією Концепції залучаються
об´єднання підприємців, громадськість.
Секретар міської
ради
Т.В.Щедрова

Додаток 2
до рішення міської ради
від 29.05.2001 № 30/29
ПОЛОЖЕННЯ
про оренду майна, що належить до
комунальної власності
територіальної громади міста
Це Положення регулює суспільні відносини по оренді
майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста
(надалі – комунальне майно).
1. Загальні положення
1.1. Право на оренду комунального майна набувається відповідно до Законів
України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного та
комунального майна”, інших нормативно-правових актів з питань оренди та
цього Положення.
1.2. В оренду надається комунальне майно, яке на момент звернення
заінтересованої особи включене до єдиного реєстру об’єктів комунального майна
як таке, що може бути надане в оренду.
2. Об’єкти оренди та суб’єкти орендних відносин
2.1. Об’єктами оренди є майно, що належить до комунальної
власності територіальної громади міста, а саме:
- цілісні майнові комплекси (ЦМК) комунальних підприємств
та їх структурних підрозділів;
- нерухоме майно, у т.ч. окремі ізольовані
приміщення, декілька з’єднаних між собою приміщень, окремі будівлі, споруди;
- окреме індивідуально визначене
майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, яке
знаходиться на балансі комунального підприємства, організації, установи.
2.2. Не може бути об’єктами оренди майно (будівлі, споруди, приміщення),
здача в оренду якого заборонена законодавством України та рішеннями міської
ради.
2.3. Від імені територіальної громади міста повноваження орендодавця
здійснює управління майном комунальної власності Миколаївської міської ради
(далі - Управління), а відносно окремого індивідуально визначеного майна (крім
нерухомого) – також комунальні підприємства, установи та організації, яким таке
майно передано у повне господарське відання або оперативне управління.
2.4. З дозволу Управління комунальні підприємства, установи та організації
можуть надавати в оренду закріплене за ними нерухоме майно.
2.5. Відповідно до ст. 6 Закону України "Про оренду державного та
комунального майна" орендарями комунального майна можуть бути:
господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства,
його структурні підрозділи, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні
та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без
громадянства .
3 . Ініціатива щодо оренди майна
3.1. Розгляд питань про надання в оренду комунального майна здійснюється за
ініціативою осіб, які відповідно до цього Положення можуть бути
орендарями та орендодавцями.
4. Інформаційне забезпечення відносин оренди майна
4.1. Управління веде єдиний реєстр об’єктів комунального майна, яке може
бути передане в оренду або знаходиться в оренді (далі – єдиний реєстр).
4.2. Комунальні підприємства, установи та організації, які отримали дозвіл
Управління на передачу в оренду закріпленого за ними нерухомого майна
зобов’язані протягом трьох робочих днів з моменту укладання договору оренди
надати його копію до Управління для внесення відповідної інформації до єдиного
реєстру.
4.3. Єдиний реєстр ведеться Управлінням в електронному та документальному
вигляді й оновлюється щотижня.
4.4. До єдиного реєстру включається інформація щодо назви об’єкта, його
місцезнаходження, вартісних, кількісних та якісних показників, статусу
(вільний, знаходиться в оренді, повному господарському віданні, оперативному
управлінні тощо), способу надання в оренду (на конкурсних засадах або поза
конкурсом), інша інформація.
4.5. Інформація, включена до єдиного реєстру, є відкритою та надається
Управлінням на письмовий запит будь-якої заінтересованої особи безоплатно.
4.6. Управління забезпечує щомісячне оприлюднення даних єдиного реєстру
об’єктів комунального майна щодо об’єктів, які можуть бути надані в оренду,
через засоби масової інформації.
4.7. У разі надходження з боку засобів масової інформації пропозиції про
опублікування даних єдиного реєстру в місцевій пресі або від інших осіб про їх
розміщення в електронній мережі Internet, Управління надає відповідну
інформацію за станом на момент звернення протягом п’ятнадцяти робочих днів.
Інформація, оприлюднення якої передбачено цим Положенням, обов’язково
публікується в газеті "Вечерний Николаев", а також оприлюднюється у
будь-якому іншому засобі масової інформації.
4.8. Запитувач зазначає у запиті своє прізвище, ім´я та по батькові,
найменування юридичної особи, якщо він її представляє, кількісні, якісні та
інші показники комунального майна, яке хотів би отримати в оренду, іншу
інформацію, що його цікавить, та адресу, за якою він бажає одержати відповідь.
4.9. Управління надає відповідну інформацію у п´ятнадцятиденний термін щодо
наявності майна, яке відповідає вимогам запитувача, у письмовому вигляді.
4.10. У разі, якщо заінтересована особа виявила бажання особисто
ознайомитися з повним обсягом інформації щодо комунального майна, яке
може бути передане в оренду або знаходиться в оренді, вона може звернутися до
Управління з відповідним запитом та протягом десяти робочих днів має бути
письмово проінформована Управлінням про час та місце ознайомлення із зазначеною
інформацією єдиного реєстру. Під час ознайомлення із зазначеною інформацією
запитувач (його представник) може робити виписки з єдиного реєстру.
4.11. Інформація про конкурс на право оренди комунального майна
оприлюднюється відповідно до розділу 6 цього Положення.
5. Порядок набуття майна в оренду
5.1. Особи, які бажають отримати в оренду комунальне майно, подають заяву до
орендодавця.
5.2. У заяві зазначається найменування заявника (назва юридичної особи або
прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи), місцезнаходження (місце
проживання), комунальне майно, яке бажає отримати в оренду, а також мета його
використання, бажаний термін оренди, інші відомості на розсуд заявника.
5.3. До заяви додаються:
- юридичними особами, які є суб’єктами підприємницької
діяльності: нотаріально засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію
суб’єкта підприємницької діяльності - юридичної особи;
- бюджетними установами, організаціями - рішення уповноваженого
органу про створення;
- неприбутковими організаціями - нотаріально засвідчена
копія документів про реєстрацію неприбуткової організації;
- фізичними особами, які є суб’єктами підприємницької діяльності
- нотаріально засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи, копія паспорта;
У разі оренди цілісних майнових комплексів
подається додатково також:
- декларація про доходи за попередній рік (тільки для фізичних
осіб);
- баланс підприємства за попередній рік (форма № 1);
- звіт про фінансові результати діяльності підприємства за попередній рік
(форма № 2);
- звіт про фінансово-майновий стан підприємства за попередній
рік (форма № 3);
розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням
дати їх виникнення;
- техніко-економічне обґрунтування використання цілісного майнового
комплексу.
5.4. Додаткові документи, які надаються до заяви про оренду цілісного
майнового комплексу, крім декларації про доходи за попередній рік (тільки для
фізичних осіб) та техніко-економічного обґрунтування використання цілісного
майнового комплексу, новоствореними суб’єктами підприємницької діяльності не
подаються.
5.5. Суб’єкти підприємницької діяльності, бюджетні установи, організації,
інші неприбуткові організації, а також фізичні особи, які не є суб’єктами
підприємницької діяльності, можуть на власний розсуд надати також й іншу
інформацію.
5.6. Забороняється вимагати від заявників документи, надання яких не
передбачено цим Положенням.
5.7. Розгляд заяв про оренду цілісних майнових комплексів, що належать до
комунальної власності територіальної громади міста, здійснюється з урахуванням
особливостей, установлених Законом України “Про оренду державного та
комунального майна”.
5.8. У разі надходження заяви від бюджетних установ, організацій заяви
інших осіб не розглядаються.
5.9. Заяви з пропозиціями щодо оренди комунального майна реєструються
Управлінням.
5.10. Протягом 15 робочих днів з моменту надходження заяви Управління на
підставі даних єдиного реєстру та заяв перевіряє таку інформацію:
- наявність у комунальній власності майна, яке відповідає
вимогам заявника;
- належність конкретизованого у заяві майна на правах
оренди або іншому речовому праві іншим особам;
- наявність заяв про оренду зазначеного майна з боку осіб, яким
комунальне майно надається відповідно до цього Положення поза конкурсом, а саме
бюджетним установам та організаціям;
- існування інших обмежень щодо конкретизованого заявником
комунального майна, які унеможливлюють надання його в оренду (включення до
переліку об’єктів, що підлягають приватизації, передача об’єкта комунальної
власності під заставу тощо);
- наявність раніше поданих заяв щодо оренди конкретизованого
заявником об’єкта комунальної власності;
- можливість використання майна за заявленим потенційним
орендарем цільовим призначенням згідно з санітарно-епідеміологічними та
протипожежними вимогами для закладів освіти та охорони здоров´я.
Письмовий висновок (витяг з розпорядження) щодо
можливості або неможливості надання об’єкта в оренду поза конкурсом надається
Управлінням заявнику протягом п´ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви,
якщо не надійшли інші заяви на той самий об´єкт.
При цьому враховуються рекомендації постійної
депутатської комісії міської ради з питань місцевого самоврядування та
управління комунальною власністю міста.
5.11. У разі надходження двох та більше заяв суб’єктів підприємницької
діяльності, які виявили бажання отримати в оренду одне і те ж конкретизоване
(визначене на підставі даних єдиного реєстру) комунальне майно, оголошується
конкурс, про що приймається відповідне розпорядження Управління.
5.12. Рішення про надання в оренду індивідуально визначеного майна
приймається самостійно комунальним підприємством, організацією, установою
згідно з вимогами діючого законодавства та установчих документів.
5.13. Рішення про надання в оренду нерухомого майна приймається комунальним
підприємством, організацією, установою з дозволу Управління, за
узгодженням з галузевим управлінням міськвиконкому.
5.14. Для отримання дозволу, згідно з п. 5.14, галузеве управління
міськвиконкому подає до Управління подання про передачу в оренду нерухомого
майна, яке знаходиться на балансі комунального підприємства, організації чи
установи.
6. Набуття права на оренду майна на конкурсних
засадах
6.1. Конкурс проводиться на підставі ч. 7 ст. 9 Закону України "Про
оренду державного та комунального майна" у випадках, передбачених пунктом
5.12. цього Положення, за умови, що заява про оренду цілісного майнового
комплексу від господарського товариства, створеного членами трудового колективу
підприємства, його структурного підрозділу, не була подана у встановлений
Законом України ”Про оренду державного та комунального майна” строк, та
відсутності заяв про оренду нерухомого майна від бюджетної установи,
організації.
6.2. Матеріально-технічне та організаційне забезпечення проведення конкурсу
покладається на Управління.
6.3. Оголошення конкурсу.
6.3.1. Конкурс, який проводиться
на підставі заяв суб’єктів підприємницької діяльності, оголошується протягом
семи робочих днів з дня надходження другої заяви до Управління шляхом
опублікування інформації, зазначеної в пункті 6.3.2. цього Положення, у газеті
"Вечерний Николаев.
Зазначена інформація публікується не пізніше як за
30 календарних днів до дати проведення конкурсу.
6.3.2. Інформація про комунальне майно, яке підлягає передачі в оренду на
конкурсних засадах, повинна містити такі відомості:
- Назву об’єкта оренди та його місцезнаходження.
- Характеристику об’єкта оренди (кількісні, якісні
показники тощо).
- Початковий розмір орендної плати з розрахунку на один
календарний місяць.
- Адресу, номер телефону, години роботи
організатора конкурсу.
- Кінцевий термін подання заяв на участь у конкурсі.
- Час та місце проведення конкурсу.
- Фіксовані умови конкурсу щодо експлуатації об’єкта
оренди.
- Час та місце ознайомлення з об’єктами оренди.
- Іншу необхідну інформацію.
6.4. Мета, завдання та умови конкурсу.
6.4.1. Конкурс на право оренди комунального майна полягає у визначенні
орендаря, який запропонував найвищу орендну плату та взяв на себе зобов’язання
виконати всі фіксовані умови конкурсу.
6.4.2. Фіксовані умови конкурсу (надалі – конкурсні умови) – це вичерпний
перелік зобов’язань, які є однаковими й незмінними для всіх учасників конкурсу.
6.4.3. Завдання конкурсу на право оренди комунального майна визначаються
виходячи з таких інтересів територіальної громади, як отримання найвищого
розміру орендної плати, забезпечення утримання комунального майна в належному
стані (тобто виключення можливості його погіршення), а також отримання інших
соціально-економічних вигод, запропонованих учасниками конкурсу.
6.4.4. Конкурсні умови щодо експлуатації об’єкта оренди визначаються конкурсною
комісією з урахуванням пропозицій постійних комісій міської ради, галузевих
виконавчих органів міської ради та повинні бути виваженими з точки зору
реальних можливостей учасників конкурсу.
6.4.5. Початковий розмір орендної плати за користування нерухомим майном, що
належить до комунальної власності територіальної громади міста та надається в
оренду на конкурсних засадах, визначається згідно з розділом 6 цього Положення.
6.4.6. Конкурс здійснюється в один етап, на якому визначається переможець
згідно з умовами конкурсу та зобов´язаннями учасника конкурсу.
6.5. Умови участі в конкурсі.
6.5.1. До участі в конкурсі допускаються суб’єкти підприємницької
діяльності, які своєчасно подали заяву та документи, передбачені пунктом 6.5.2.
цього Положення, внесли суму застави у розмірі початкової орендної плати за
об’єкт оренди, розрахованої на місяць, шляхом перерахування відповідних коштів
на рахунок Управління. Заяви про участь у конкурсі приймаються протягом 30-ти
календарних днів з моменту опублікування.
6.5.2. До заяви про участь у конкурсі додаються:
а) юридичними особами, які є суб’єктами підприємницької діяльності -
нотаріально засвідчені копії установчих документів, та копію свідоцтва про
державну реєстрацію;
б) неприбутковими організаціями - нотаріально засвідчена
копія документів про реєстрацію неприбуткової організації;
в) фізичними особами, які є суб’єктами підприємницької діяльності -
нотаріально засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи, копія паспорта;
г) документ про внесення суми застави ;
д) довідка з банку про відкриття розрахункового рахунку із зазначенням
реквізитів;
є) у разі оренди цілісних майнових комплексів подається додатково також:
- декларація про доходи за попередній
рік (тільки для фізичних осіб);
- баланс підприємства за попередній рік
(форма № 1);
- звіт про фінансові результати діяльності
підприємства за попередній рік (форма № 2);
- звіт про фінансово-майновий стан підприємства за попередній
рік (форма № 3).
- техніко-економічне обгрунтування використання цілісного
майнового комплексу (варіанти поліпшення орендованого приміщення, обсяг
ресурсів, які будуть залучені, продукція, послуги, огляд ринку збуту, загальний
підхід до організації виробництва та ін.);
ж) у разі оренди нерухомого майна додаються відомості про фінансове
становище (платоспроможність), та . техніко-економічне обґрунтування
використання об’єкта оренди.
Особи, що подали заяви на отримання в оренду комунального
майна, повторно не надають документи, зазначені в підпунктах a), г) абзацу
першого цього пункту.
Новостворені суб’єкти підприємницької діяльності не
подають документи, зазначені в підпункті є) абзацу першого цього пункту, крім
декларації про доходи за попередній рік (тільки для фізичних осіб).
Усі учасники конкурсу подають зобов´язання (пропозиції) щодо виконання умов
конкурсу, забезпечення сплати орендних платежів та додаткові зобов´язання щодо
експлуатації об’єкта.
6.5.3. Відомості про учасників конкурсу заносяться до книги реєстрації, яку
веде Управління, де зазначається:
- порядковий номер учасника конкурсу;
-найменування та місцезнаходження (місце
проживання) учасника конкурсу;
-прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи або
представника юридичної особи.
6.5.4. Прийом заяв на участь у конкурсі припиняється за 7 днів до початку
проведення конкурсу. Інформація про учасників конкурсу та зміст поданих
документів не підлягає розголошенню, крім випадків, передбачених цим Положенням.
6.5.5. Сума застави повертається особам, які не стали переможцями конкурсу
протягом трьох банківських днів, з моменту визначення переможця конкурсу. Сума
застави зараховується переможцю конкурсу в рахунок орендної плати.
6.6.Конкурсна комісія.
6.6.1. Конкурс проводиться у день та місці, визначені в оголошенні
конкурсною комісією, склад та голова якої затверджуються начальником
Управління.
6.6.2. До складу конкурсної комісії входять 7 осіб:
призначений
розпорядженням Управління голова
конкурсної
комісії - представник Управління;
- голова постійної комісії міської ради з питань місцевого
самоврядування та управління комунальною власністю міста або його заступник;
- депутати міської ради;
- представники відділу оренди Управління;
- представники юридичного відділу Управління;
- представники інших галузевих управлінь міськвиконкому.
На першому засіданні голова призначає секретаря
конкурсної комісії. Конкурсна комісія має право залучати до своєї роботи
спеціалістів різних галузей.
6.6.3. Засідання комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше 5
членів конкурсної комісії.
6.6.4. Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на
засіданні членів конкурсної комісії.
6.6.5. Голос голови конкурсної комісії за умови рівного розподілу голосів
членів комісії при визначенні переможця конкурсу є вирішальним.
6.6.6. Рішення комісії оформлюється протоколом, який затверджується
начальником Управління з накладанням печатки на його підпис.
6.6.7. Питання припинення діяльності конкурсної комісії, внесення змін
до її складу вирішуються начальником Управління шляхом прийняття відповідного
розпорядження.
6.7. Проведення конкурсу. Визначення переможця конкурсу.
6.7.1. Засідання комісії є закритим. У разі потреби в отриманні додаткової
інформації комісія має право заслуховувати на засіданні пояснення учасників
конкурсу.
6.7.2. Конкурс розпочинає та проводить голова конкурсної комісії.
6.7.3. Головуючий оголошує засідання конкурсної комісії відкритим, оприлюднює
порядок проведення конкурсу, умови конкурсу, у тому числі початковий розмір
орендної плати з розрахунку на місяць, та у разі необхідності – іншу
інформацію.
6.7.4. Після визначення найвищого розміру запропонованої орендної плати,
відомості про особу, яка запропонувала найвищий розмір орендної плати, а також
особу, яка запропонувала найвищий після неї розмір орендної плати, заносяться
окремим рядком до протоколу конкурсу.
6.7.5. Оголошення переможця конкурсу здійснює головуючий. Рішення конкурсної
комісії може бути оскаржено в порядку, встановленому чинним законодавством.
6.7.6. Протокол конкурсу підписується всіма членами конкурсної комісії, які
брали участь у голосуванні, та до нього заносяться такі відомості:
склад учасників конкурсу;
пропозиції учасників конкурсу;
хід проведення конкурсу;
рішення та аргументація щодо визначення переможця;
відомості про особу, яка запропонувала найкращі
після переможця умови;
інша інформація.
6.7.7. Протокол передається начальнику Управління протягом трьох робочих
днів з моменту його підписання. Начальник Управління зобов’язаний затвердити
протокол протягом двох робочих днів з дня його отримання.
6.7.8. Рішення комісії про визначення переможця конкурсу, зафіксоване в
протоколі, є підставою для укладання договору оренди. Договір оренди, який
укладається за результатами конкурсу, за відсутності розбіжностей щодо тексту,
підписується протягом п’яти робочих днів з моменту затвердження начальником
Управління результатів конкурсу.
6.7.9. У разі відмови переможця конкурсу від укладання договору оренди сума
застави йому не повертається, а договір оренди укладається з особою, яка
запропонувала найкращі після переможця умови.
6.7.10. Конкурс визнається таким, що не відбувся, та проводиться повторно
(повторний конкурс) у випадках:
наявності рішення судових органів про анулювання
результатів конкурсу;
відмови переможця конкурсу та особи, яка
запропонувала найвищий після переможця розмір орендної плати, від укладання
договору оренди.
6.7.11. У разі участі в конкурсі однієї особи договір оренди укладається на
підставі запропонованих ним пропозицій.
7. Укладання договору оренди. Оцінка об’єкта оренди.
Орендна плата
7.1. Договір оренди комунального майна укладається на підставі:
- протоколу про результати конкурсу, підписаного та
затвердженого у встановленому цим Положенням порядку;
- розпорядження Управління про надання в оренду
комунального майна суб’єктам підприємницької діяльності (у випадку відсутності
конкурсних засад), бюджетним установам, організаціям, погодженого з юридичним
відділом;
- дозволу Управління (витяг з розпорядження) на
передачу в оренду закріпленого за комунальними підприємствами, установами та
організаціями на праві повного господарського відання або оперативного
управління нерухомого майна;
-рішення уповноваженого органу комунального
підприємства, організації, установи про надання в оренду індивідуально
визначеного майна.
7.2. Витяг з розпорядження про надання конкретного об’єкта в оренду є згодою
на укладання договору оренди та підставою для проведення оцінки об’єкта оренди
для визначення його вартості.
7.3. Оцінка об’єкта оренди передує укладанню договору оренди та здійснюється
за рахунок орендаря, у разі надання об’єкта в оренду на конкурсних
засадах – за рахунок коштів орендодавця. У цьому випадку до фіксованих умов
конкурсу включаються умови щодо відшкодування переможцем конкурсу
вартості на проведення експертної оцінки. Експертна оцінка об’єкта оренди
надається в 15-денний термін з моменту отримання дозволу на оренду
.
7.4. Для укладання договору оренди, крім установчих, орендарями подаються
такі документи:
Для нерухомого майна:
- копія свідоцтва про реєстрацію платника податку
на додану вартість;
довідка з банку про відкриття розрахункового рахунку із зазначенням
реквізитів;
- у разі, якщо площа орендованого приміщення
перевищує 500 кв.м, необхідно додатково надати довідку з банку про розмір
залишку грошових коштів на розрахунковому рахунку;
- звіт про експертну оцінку вартості об’єкта
оренди;
- технічний паспорт або план приміщення, якщо площа
не перевищує 10 кв. м. (за умови відсутності таких документів у орендодавця);
- довідка ЖКП про наявність комунальних послуг (при
необхідності);
- довідка земельного управління міської ради про
визначення грошової оцінки землі.
Для цілісного майнового комплексу:
- акт оцінки його вартості із зазначенням
залишкової вартості основних засобів, затверджений Управлінням;
- довідка з банку про відкриття розрахункового
рахунку із зазначенням реквізитів;
- протокол про результати інвентаризації;
- розподільчий баланс;
- звіти про експертну оцінку вартості майна, якщо
вартість основних засобів переоцінювалася на підставі експертної оцінки.
Для індивідуально визначеного, крім
нерухомого, майна:
- копія свідоцтва про реєстрацію платника податку
на додану вартість;
- довідка з банку про відкриття розрахункового
рахунку із зазначенням реквізитів.
7.5. У разі ненадання
документів для укладання договору оренди в місячний термін з дня прийняття
розпорядження, заявник втрачає право на укладання договору оренди на зазначене
приміщення, про що приймається відповідне розпорядження.
7.6. Договір оренди укладається
протягом семи днів з моменту надання документів, зазначених у п. 7.4.
7.7. Якщо орендодавцем виступає
Управління, то договір оренди підписує начальник Управління.
Якщо орендодавцем виступає
комунальне підприємство, організація чи установа, то договір оренди
підписується сторонами, та подається на затвердження Управління
вже погоджений з міськфінуправлінням і галузевим управлінням.
Договір затверджується Управлінням протягом семи днів з моменту надання. Один з
оригіналів договору залишається в Управлінні
7.8.Договір оренди повинен містити істотні
умови, визначені Законом України “Про оренду державного та комунального майна”.
Орендодавець укладає договори оренди на підставі типових договорів. До договору
оренди, який укладається за результатами конкурсу, включаються також
зобов’язання переможця конкурсу, взяті на себе відповідно до умов конкурсу.
7.9. Орендна плата за оренду
комунального майна визначається відповідно до розділу 9 цього Положення. Розмір
орендної плати за користування комунальним майном, право на яке набувається на
конкурсних засадах, визначається за результатами конкурсу.
7.10. Термін оренди визначається
за погодженням сторін у договорі оренди. Заявнику, який виявив бажання взяти
об´єкт оренди на більш тривалий термін (більше десяти років), надається
можливість викупити право довгострокової оренди.
7.11. Спори, які виникають у ході
укладання договору оренди, вирішуються відповідно до чинного законодавства.
7.12. Передача об’єкта оренди
здійснюється в терміни, установлені за згодою сторін відповідно до договору
оренди, та оформлюється актом приймання – передачі, який підписується
уповноваженими представниками сторін.
7.13. Надання комунального майна
в суборенду дозволяється лише за наявності письмового дозволу орендодавця у
вигляді затвердження договору суборенди, якщо інше не передбачено договором
оренди.
7.14. Орендар має переважне право
на переукладання договору оренди за умови відсутності заборгованості по орендній
платі та інших порушень умов договору на тих же умовах та на той самий строк.
7.15. Рішення про надання пільг з
орендної плати приймається відповідно до розділу 10 цього Положення.
8. Поліпшення майна. Використання
амортизаційних відрахувань
8.1. Здійснення орендарями капітального ремонту майна, що належить до
комунальної власності територіальної громади міста, проводиться з урахуванням
вимог чинного законодавства та за згодою Управління і відшкодовується
орендареві шляхом зменшення орендної плати або звільнення від її сплати на
певний період.
8.2. Поліпшення орендованого майна, що можуть бути відокремлені без
заподіяння йому шкоди, які здійснені орендарем за рахунок власних коштів без
згоди орендодавця, можуть бути залишені орендарем за собою.
8.3. Якщо орендар за рахунок власних коштів здійснив за згодою орендодавця
поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від майна без
заподіяння йому шкоди, орендодавець зобов´язаний компенсувати йому зазначені витрати
шляхом зменшення орендної плати або звільнення від її сплати на певний період
згідно з розділом 10 цього Положення, а у випадку приватизації орендованого
майна третьою особою - у грошовій формі.
8.4. У разі, якщо вартість здійснених орендарем з дозволу орендодавця
невід’ємних поліпшень орендованого майна складає 25% і більше його
балансової вартості, орендар набуває права викупу такого майна. Ця норма не
розповсюджується на майно, яке не підлягає приватизації.
8.5. У разі, якщо орендар приватизує орендоване майно, вартість здійснених
ним невідокремлених поліпшень такого майна компенсується орендодавцем шляхом
зменшення суми викупу на вартість таких поліпшень, в установленому
порядку.
8.6. Вартість поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем без згоди
орендодавця, і які не можна відокремити без шкоди для майна, компенсації не
підлягає.
8.7. Згода на проведення або відмова у проведенні капітального ремонту
орендованого комунального майна надається Управлінням протягом двадцяти робочих
днів з моменту отримання заяви орендаря з висновками Головного управління
містобудування та архітектури міської ради щодо необхідності проведення
капремонту. При цьому враховуються рекомендації постійної депутатської комісії
міської ради з питань місцевого самоврядування та управління комунальною
власністю міста. Відмова у проведенні капітального ремонту орендованого
комунального майна має бути обгрунтованою, містити посилання на
нормативно-правові акти та може бути оскаржена у встановленому чинним
законодавством порядку.
8.8. Відшкодуванню підлягає вартість капітального ремонту, визначена
проектно-кошторисною документацією.
8.9. Питання використання амортизаційних відрахувань на орендоване майно
вирішується відповідно до статті 23 Закону України "Про оренду державного
та комунального майна".
8.10. Поліпшення об’єкта оренди, які здійснено за рахунок амортизаційних
відрахувань на орендоване майно, є власністю орендодавця та відшкодуванню не
підлягають.
8.11. Надання майна в оренду не припиняє права власності територіальної
громади міста.
8.12. При переході права власності на здане в оренду майно до іншого
власника договір оренди зберігає чинність для нового власника на тих же умовах
і на той самий строк.
8.13. Зразкова заява про надання нежилого приміщення в оренду.
ЗАЯВА
про надання нежилого приміщення в оренду
________________________________________________________________
найменування заявника (назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по
батькові фізичної особи)
________________________________________________________________
________________________________________________________________
місцезнаходження (місце проживання) заявника
Прошу передати в оренду нежиле приміщення, розташоване за
адресою_______________________________________________, загальною
площею_________________ для використання під _____________________
________________________________________________________________
цільове призначення
Бажаний термін оренди _________________________________
Інші відомості на розсуд заявника.
До заяви додаються:
- юридичними особами, які є суб’єктами
підприємницької діяльності,
нотаріально засвідчена
копія свідоцтва про державну реєстрацію
суб’єкта підприємницької діяльності, копія
статуту (положення);
- бюджетними установами,
організаціями – рішення уповноваженого
органу про створення;
- неприбутковими організаціями
- нотаріально
засвідчена копія
документів про реєстрацію неприбуткової організації;
- фізичними особами, які є суб’єктами
підприємницької діяльності,
нотаріально засвідчена
копія свідоцтва про
державну реєстрацію
суб’єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, копія паспорта.
9. Розрахунок і порядок використання плати за оренду
майна
9.1. Розділ 9 розроблений з метою правового забезпечення процесу справляння
та внесення плати за використання майна, що знаходиться в комунальній власності
територіальної громади міста (далі по тексту – майно) згідно з договорами
оренди, які укладаються управлінням майном комунальної власності міської ради,
а з його дозволу – комунальними підприємствами, установами, організаціями (далі
по тексту – комунальне підприємство), яким майно передано в повне господарське
відання або оперативне управління. Методика детально регулює такий важливий
елемент орендних відносин, як визначення плати за оренду комунального майна.
Методикою встановлений порядок визначення розміру орендної плати в залежності
від того, який об’єкт передається в оренду:
- цілісний майновий комплекс комунального підприємства, його
структурний підрозділ;
- нерухоме майно;
- інше індивідуально
визначене майно.
9.2. Конкретний розмір орендної плати встановлюється договором оренди за
згодою орендодавця та орендаря. У разі, коли орендодавцем є комунальне
підприємство, розмір орендної плати підлягає погодженню з міським фінансовим
управлінням, уповноваженим галузевим органом міськвиконкому та затвердженню
управлінням майном комунальної власності. Якщо орендарем є бюджетна
організація, орендна плата вноситься за рахунок коштів, передбачених кошторисом
на її утримання.
9.3. До орендної плати не включаються плата за послуги, які згідно з
договором оренди зобов’язується надавати орендодавець (балансоутримувач), і
витрати на утримання орендованого майна. Витрати інвалідів, пов’язані з
утриманням об’єкта оренди з метою використання під гаражі для спеціальних
засобів пересування, компенсуються за рахунок Фонду України соціального захисту
інвалідів у порядку, що визначається Міністерством праці України та
Міністерством фінансів України.
9.4. Орендна плата розраховується в такій послідовності:
При наданні комунального майна в оренду на
неконкурентних засадах розмір річної орендної плати встановлюється:
- для цілісних майнових комплексів – не більше 5 відсотків від їх вартості,
визначеної експертним шляхом;
- для індивідуально визначеного майна – за згодою сторін, але не менше 5
відсотків від вартості, визначеної експертним шляхом;
- для нерухомого майна - на рівні орендної ставки в залежності від
використання об’єкта орендарем за цільовим призначенням (орендна ставка,
відсотки від вартості нерухомого майна, визначеної експертним шляхом):
o 15% - розміщення нічних клубів, казино, інших закладів грального та
шоу-бізнесу;
o 10% - проведення концертної діяльності, розміщення туристичних агентств,
пунктів обміну валюти, бірж, брокерських, маклерських і рекламних контор,
комерційних банків, офісів брокерів, дилерів, авторемонтних майстерень,
автозаправних станцій, ресторанів, офісів нерезидентів України;
o 7% - надання юридичних консультацій, консалтингових та нотаріальних
послуг, стоматологічних послуг, розміщення офісів резидентів України, для
закладів торгівлі продовольчими товарами підакцизної групи (кафе-бари);
o 5% - здійснення торгівлі продовольчими (непідакцизної групи) та
непродовольчими товарами, розміщення виставок (крім книжкових та
образотворчих), виконання ремонтно-будівельних робіт, видання газет, розміщення
теле- та радіокомпаній, інформаційних агентств, відділень Ощадбанку, що
приймають платежі від населення, відділень поштового зв´язку, підприємств
громадського харчування (крім ресторанів, кафе та барів), провадження
підприємницької діяльності у сфері надання комунальних, побутових послуг (крім
послуг автосервісу), розміщення аптек, які реалізують готові ліки;
o 4% - провадження підприємницької діяльності в галузі охорони здоров´я,
розміщення закладів культури, кінотеатрів, здійснення книжкової торгівлі;
o 3% - розміщення громадських організацій, які не займаються комерційною
діяльністю, закладів науки (крім бюджетних), майстерень художників,
скульпторів, народних майстрів, членів інших творчих спілок;
o 2% - здійснення торгівлі непродовольчими товарами дитячого асортименту,
шкільним приладдям, спеціалізованих хлібних магазинів та відділів (у частині
площ, які використовуються з цією метою), видання літературно-художніх,
науково-технічних, дитячих газет і журналів (крім тих, для видання яких
установлено орендну ставку в розмірі 1 відсотка), розміщення аптек, які
самостійно виготовляють ліки, здійснення торгівлі продовольчими товарами для
пільгових категорій громадян (учасників Великої Вітчизняної війни, учасників
ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, хворих на цукровий діабет,
багатодітних сімей тощо);
o 1% - здійснення торгівлі товарами дитячого харчування, розміщення молочних
кухонь, дитячих дошкільних виховних закладів, закладів освіти, спортивних
закладів (для школярів і студентів), видання дитячих газет і журналів,
співзасновниками яких є органи державної влади, літературно-художніх, науково-технічних
журналів, що виходять українською мовою, співзасновниками яких є органи
державної влади, організація дозвілля дітей та юнацтва у позаурочний час,
розміщення благодійних організацій, фондів, громадських організацій інвалідів,
ветеранів війни, праці, які не займаються комерційною діяльністю (у частині
площ, які використовуються з цією метою), закладів охорони здоров´я та
соціальної допомоги (з частковим самофінансуванням), комунальних підприємств
усіх видів діяльності та підприємств, співзасновниками яких є міська рада;
o 5% - інше використання нерухомого майна.
У випадку передачі в оренду внутрішньодворових
підвальних приміщень застосовується знижувальний коефіцієнт до відсоткових
ставок орендної плати - 0,75%.
У випадку передачі в оренду внутрішньодворових
напівпідвальних приміщень застосовується знижувальний коефіцієнт до відсоткових
ставок орендної плати - 0,85%.
У випадку передачі в оренду нежитлових приміщень,
що розташовані в центральній частині міста, а саме територія, яка обмежена
річкою Інгул та вулицями Московською, Чкалова і Лягіна (крім вул. Радянської);
а також у випадку передачі в оренду нежитлових приміщень, які мають вихід на
проспекти Леніна, Жовтневий, Миру, Героїв Сталінграда, на вул. Пушкінську від
пр. Леніна до пр. Г. Сталінграда – застосовується підвищувальний коефіцієнт до
відсоткових ставок орендної плати – 1,2%.
У випадку передачі в оренду нежитлових приміщень,
що розташовані на вул. Радянській (вихід на вказану вулицю) застосовується
підвищувальний коефіцієнт до відсоткових ставок орендної плати – 1,5%.
При наданні майна в оренду на конкурентних засадах
розмір орендної плати визначається за результатами конкурсу.
На основі розміру річної орендної плати
встановлюється розмір орендної плати за перший місяць оренди, який фіксується у
договорі оренди. З урахуванням розміру орендної плати за перший місяць оренди
розраховується розмір орендної плати за наступні місяці
оренди.
У разі, коли термін оренди менший чи більший за
одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати
розраховується добова, а в разі необхідності – на основі розміру добової
орендної плати розраховується погодинна орендна плата.
У разі визначення орендаря на конкурсних засадах
умовами конкурсу може бути передбачено більший розмір орендної плати.
9.5. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси визначається
за формулою:
Опл = Вз * Сор.ц.,
де Опл – розмір річної орендної плати, грн.;
Вз – залишкова (за балансом, форма №1) вартість
орендованих основних засобів на час оцінки об’єкта оренди, грн.;
Сор.ц – орендна ставка за використання цілісних
майнових комплексів, визначена згідно з п. 9.4.
Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого
майна (крім оренди нерухомого майна бюджетними організаціями та
інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування)
визначається за формулою:
Pоп(рік) = Вм х Сор,
Де:
Роп(рік) – розмір річної орендної
плати, грн.;
Вм - визначена експертним шляхом варт-сть
майна, грн.;
Сор - встановлений у п.9.4. цього розділу процент від
вартості
майна, визначеної експертним шляхом.
9.6. Якщо орендоване нежитлове приміщення є
частиною будівлі (споруди), то оцінка
вартості цього приміщення проводиться безпосередньо або
опосередковано з урахуванням вартості будівлі (споруди) в
цілому за формулою:
Вп = Вб / Пб х Пм,
де Вп - вартість орендованого приміщення, яке
є частиною будівлі (споруди), грн.;
Вб - вартість будівлі (споруди) в цілому (без
вартості підвальних приміщень, якщо вони не експлуатуються
орендарем), визначена експертним шляхом, грн.;
Пб - площа будівлі
(споруди) в цілому (без площі підвальних приміщень, якщо вони не
експлуатуються орендарем), визначена експертним шляхом,
кв. м;
Пм - площа орендованого майна, кв. м.
9.7. Проведення експертної оцінки вартості майна, що передається в оренду, а
також виготовлення технічного паспорта на нежитлове приміщення
оплачується орендарем чи орендодавцем за згодою сторін.
Результати експертної оцінки є чинними
протягом 6 місяців від дати оцінки.
9.8. Розмір місячної орендної плати за перший місяць
після укладання договору оренди чи перегляду розміру
орендної плати розраховується за формулою:
Опл.міс. = Опл.рік х Іп.р. х Ім,
де Опл.міс. – розмір місячної орендної плати, грн.;
Роп(рік) - річна
орендна плата, визначена за цією Методикою,
грн.;
Іп.р. - індекс інфляції за період
з початку поточного року (у разі оренди нерухомого майна з дати
оцінки, зазначеної в наказі про проведення експертної оцінки)
до дати укладання договору оренди або перегляду розміру орендної
плати;
Ім - індекс інфляції за перший місяць
оренди.
9.9.Розмір орендної плати за кожний
наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної
орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць і
здійснюється орендарем самостійно.
9.10.Розмір добової орендної плати розраховується за формулою:
Опл.доб. = Опл.міс. / 22,
де: Опл.доб. – розмір добової орендної плати, грн.;
Опл.міс. – розмір місячної орендної плати,
грн.
Розмір погодинної орендної плати розраховується за формулою:
Опл.пог. = Опл.доб. / 8,
де: Опл.пог. – розмір погодинної орендної плати, грн.;
Опл.доб. – розмір добової орендної плати,
грн.
9.11. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна
бюджетними організаціями, а також інвалідами з метою використання під
гаражі для спеціальних засобів пересування становить 1 (одну) гривню.
9.12. Витрати на утримання нерухомого майна, переданого в оренду
одночасно декільком підприємствам, установам, організаціям, і
прибудинкової території розподіляються між ними
залежно від наявності, кількості,
потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло-
і водопостачання, каналізації за спеціальними
рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру території,
займаної підприємствами, установами, організаціями загальної площі.
9.13. Строки сплати орендної плати та відповідальність за їх порушення
визначаються в договорі оренди.
9.14. Орендна плата зараховується:
- за майно, орендодавцем якого є управління майном комунальної
власності (нерухоме майно та ЦМК), до міського бюджету;
- за майно, орендодавцем якого є комунальне
підприємство, установа, організація, до відповідного підприємства, установи,
організації. Комунальне підприємство, установа, організація (крім
тих, щодо яких прийнято рішення про
приватизацію) мають право використовувати орендну плату, одержану
від переданого ним в оренду нерухомого та іншого окремого
індивідуально визначеного майна, на поповнення власних обігових
коштів.
9.15. 10% коштів, що надходять до міського бюджету від орендної плати,
залишаються в розпорядженні Управління та спрямовуються на фінансування робіт,
пов’язаних з управлінням майном, яке знаходиться в комунальній власності
територіальної громади міста, здійснення функцій орендодавця.
9.16. Суми орендної плати, зайво перераховані до міського
бюджету або орендодавцеві, зараховуються в рахунок
наступних платежів або повертаються платникові в 5-денний термін
від дня одержання його письмової заяви.
10. Порядок і умови надання пільг щодо орендної плати орендарям майна
10.1 Розділ 10 розроблений згідно з п.4 ст.19 Закону України "Про
оренду державного та комунального майна" та Законом України "Про
місцеве самоврядування в Україні".
10.2. Розділ 10 визначає порядок і умови надання пільг щодо оренд­ної плати
орендарям майна комунальної власності Миколаївської місь­кої ради.
10.3. Пільги щодо орендної плати надаються орендарям з метою за­побігання їх
банкрутству (у першу чергу комунальних підприємств міста), поліпшення
фінансового стану, підвищення конкурентоспромож­ності продукції (робіт, послуг)
місцевого виробника, а також якщо об´єкт оренди чи діяльність орендаря має
важливе соціальне значення для міста.
10.4. Рішення про звільнення орендаря від сплати орендних платежів у повному
обсязі приймається виключно на сесії міської ради.
10.5. Рішення про зменшення орендної плати до 50% приймається уп­равлінням
майном комунальної власності Миколаївської міської ради (далі Управління).
10.6. Пільги щодо орендної плати надаються не більше чим на один бюджетний
рік.
10.7. Пільги діють з моменту прийняття відповідного рішення міської ради або
з моменту укладання відповідної додаткової угоди до догово­ру оренди на
підставі розпорядження Управління.
10.8. Для отримання пільг відповідно до п.10.4 орендар подає заяву та
документи згідно з п.10.9 до постійної депутатської комісії міської ради з
питань планування бюджету та фінансів. Для отримання пільг відповідно до п.
10.5 орендар по­дає заяву до Управління, погоджену фінансовим управлінням
міськвиконкому.
10.9. До заяви про пільги щодо орендної плати орендар додає такі документи:
- аналіз причин збитковості або
низької рентабельності об’єкта оренди;
- розшифрування дебіторської та
кредиторської заборгованості;
- довідку з банку про наявність коштів на рахунках, у тому
числі валютних;
- перелік організаційних, технічних, інвестиційних заходів щодо
поліпшення функціонування об’єкта оренди із визначенням термінів їх
впровадження;
- обсяг коштів, необхідних для здійснення цих
заходів, і можли­ві джерела фінансування;
- висновок виконавчих органів міської ради стосовно
того, що об´єкт оренди або діяльність орендаря має важливе соціальне значення,
або довідки вказаних органів, які засвідчують витрати орендаря на ут­римання і
розвиток соціально-культурної сфери міста (у разі, коли орендар обгрунтовує
надання пільг таким значенням);
- пропозиції про розмір пільг щодо орендної плати із
зазначенням терміну, на який бажано їх одержати;
Усі документи та матеріали з метою скорішого розгляду подаються у трьох
примірниках.
10.10. У разі, якщо заяву подано без додержання вимог, викладених у п.п.
10.8, 10.9, документи та матеріали повертаються заявни­ку, при цьому вказується
на необхідність доповнити пакет документів.
10.11. У разі заяви про зменшення орендної плати до 50% Управління протягом
5 робочих днів з дня одержання документів та матеріалів передає їх копії
комісіям міської ради:
- з питань місцевого самоврядування та управління комунальною
власністю міста;
- з питань планування
бюджету та фінансів.
10.12. Указані комісії в 15-денний термін з дня одержання доку­ментів та
матеріалів надають Управлінню свої висновки щодо можливос­ті пільг. Якщо
Управління не одержало у зазначений термін висновки комісії, то розпорядження
вважається погодженим.
10.13. Управління протягом 10 робочих днів після отримання від­повідного
висновку повинно прийняти розпорядження про:
надання пільг;
відмову в наданні пільг.
10.14. Управління в 5-денний термін повідомляє орендаря про прийня­те
розпорядження.
10.15. Якщо орендар не погоджується з прийнятим розпорядженням, клопотання
про перегляд такого розпорядження може бути подано до Уп­равління не раніше ніж
через півроку з дня його прийняття.
10.16. Перегляд розпорядження про відмову в наданні пільг здійснюється
Управлінням у порядку, передбаченому розділом 10.
10.17. У разі надання пільг щодо орендної плати між Управлінням та орендарем
укладається додаткова угода до договору оренди.
10.18. У додатковій угоді обов´язково зазначаються розмір пільг та термін їх
надання, умови, за яких такі пільги надаються, виконання зобов´язань. За згодою
сторін у додатковій угоді можуть бути передбачені й інші умови.
11. Типові договори оренди
11.1. Типові договори оренди переводять у конкретно правову форму відносини
орендодавця і орендаря стосовно конкретного майна. Це не виключає можливості
включення орендодавцем у договір додаткових умов, але використання категорії
саме типового договору має забезпечити збалансований зобов´язальний статус за
обсягом прав та обов´язків сторін.
11.2.
ТИПОВИЙ ДОГОВІР ОРЕНДИ
індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна,
що належить до комунальної власності
0cm 0cm 0cm 0cm´>







Місто

_______________________,

___________________
(число, місяць, рік)


року

____________________________________________________________
(повна назва орендодавця)
_____________________________________ (надалі - Орендодавець) в особі _______________________________________________________________,
(начальник або заступник Орендодавця, прізвище, ім´я та по батькові)
що діє на підставі _________________________________________, з одного боку,
(назва документа)
та ______________________________________________________________
(повна назва особи орендаря)
(надалі - Орендар) в особі _________________________________________,
(посада, прізвище, ім´я та по батькові)
що діє на підставі ________________________________________________,
(статут, довіреність тощо)
з іншого боку, уклали цей Договір про наведене нижче:
1.Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування
окреме індивідуально визначене майно ______________
________________________________________________________________
(повна назва)
(надалі - Майно), керуючись розпорядженням управління майном комунальної
власності Миколаївської міської ради від___________ № ________________,
нежитлове приміщення площею ___________ кв. м, розміщене за адресою: м.
Миколаїв, ______________________________, на ________ поверсі(ах) ____ будинку,
що знаходиться на балансі _______________________________________, вартість
якого визначена згідно з висновками експерта і становить за
__________________
________________________________________________________________
(експертною оцінкою, залишковою вартістю)
____________________________________________________________ грн.
Майно передається в оренду з метою використання _______________
________________________________________________________________
2. Умови передачі та повернення орендованого майна
2.1. Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін,
указаний у договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору та
акта приймання-передачі Майна.
2.2. Передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права
власності на це Майно.
2.3. Власником майна залишається міська громада, а Орендар користується ним
протягом строку оренди.
2.4. У разі розірвання договору, закінчення строку його дії та відмови від
його продовження або банкрутства Орендаря, останній повинен повернути
Орендодавцеві орендоване приміщення в п´ятнадцятиденний термін з дня отримання
заяви Орендодавця за актом приймання-передачі приміщення.
2.5. Передача майна в оренду здійснюється за вартістю, визначеною в
акті оцінки, складеному за Методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
2.6. У разі припинення цього Договору Майно повертається Орендарем
______________________________________________________
(Орендодавцю або Балансоутримувачу)
2.7. Майно вважається поверненим Орендодавцю (Балансоутримувачу) з моменту
підписання сторонами акта приймання-передачі.
2.8. Обов´язок по складанню акта приймання-передачі покладається на Сторону,
яка передає Майно іншій Стороні Договору.
2.9. У разі затримки повернення об’єкта оренди Орендар повинен сплатити
штраф у розмірі п´ятикратної місячної орендної плати за кожний день затримки,
враховуючи день передачі, на розрахунковий рахунок Управління. Штраф
розраховується виходячи з розміру орендної плати за останній, згідно з
договором, місяць оренди.
3. Орендна плата
3.1. Орендна плата визначається на підставі Положення про оренду майна, що
належить до комунальної власності територіальної громади міста, затвердженого
рішенням міської ради від _________________ № _____________________ і становить
без ПДВ за перший місяць оренди ____________________________ грн.
(місяць, рік)
3.2. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку,
визначеному чинним законодавством.
3.3. Орендна плата за перший місяць вноситься протягом трьох робочих
днів після укладання договору оренди.
3.4. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом
коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний
місяць.
3.5. Орендна плата перераховується Орендодавцеві щомісячно не пізніше 12
числа місяця, наступного за звітним.
3.6. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із сторін у разі
зміни методики її розрахунку, змін централізованих цін і тарифів та в інших
випадках, передбачених чинним законодавством.
3.7. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або в неповному обсязі,
підлягає індексації й стягується Орендодавцем відповідно до чинного
законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки
НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості, з урахуванням індексації,
за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
3.8. Стягнення заборгованості з орендної плати проводиться у безспірному
порядку на підставі виконавчого напису нотаріуса.
3.9. Наднормативна сума орендної плати, що надійшла Орендодавцю, підлягає в
установленому порядку поверненню Орендарю або заліку в рахунок наступних
платежів.
3.10. Зобов´язання Орендаря по сплаті орендної плати забезпечуються у
вигляді _____________________________________________________ ________________________________________________________________
(авансової оплати в розмірі не менше ніж орендна плата за ____ місяці;
застави майна або майнових прав; банківської гарантії; права на утримання
продукції або іншого майна Орендаря)
4.Використання амортизаційних відрахувань
4.1. Амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються його
Балансоутримувачем і використовуються на повне відновлення орендованих основних
фондів.
4.2. Поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок амортизаційних
відрахувань, є власністю міської громади.
5.Обов´язки Орендаря
Орендар зобов´язується:
5.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов
цього Договору.
5.2. Своєчасно й у повному обсязі сплачувати орендну плату.
5.3. Забезпечувати збереження орендованого майна, запобігати його
пошкодженню і псуванню, здійснювати заходи протипожежної безпеки.
5.4. Своєчасно здійснювати капітальний, поточний та інші види ремонтів
орендованого майна тільки з письмового дозволу Орендодавця.
5.5. Протягом тижня після укладання цього Договору:
5.5.1. Застрахувати орендоване Майно не менше ніж на його балансову вартість
на користь Орендодавця у порядку, визначеному законодавством.
5.5.2. Укласти договори з відповідними комунальними підприємствами на
користування комунальними послугами (вода, каналізація, тепло, газ,
енергопостачання).
5.5.3. Укласти з Балансоутримувачем орендованого Майна договір про
відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого Майна.
5.6. У місячний термін з дня вступу в користування приміщенням подати заяву
до міської ради про оформлення правових документів на землю. До оформлення
правових документів на землю, з метою плати за землю надати до податкової
інспекції за місцем розташування орендованого приміщення довідку та розрахунок
про визначення грошової оцінки земельної ділянки й зареєструвати в податковій
інспекції за місцем розташування орендованого приміщення договір оренди нежитлових
приміщень.
5.7. Підтримувати відповідну температуру в приміщенні та не допускати
замерзання інженерних комунікацій.
5.8. У разі вимоги Орендодавця проводити звіряння розрахунків по орендній
платі у триденний термін з дня звернення.
5.9. Забезпечити доступ в орендоване приміщення робітників Балансоутримувача
в разі необхідності огляду та ремонту мереж водопроводу, каналізації, систем
центрального опалення в будь-який час доби при аварійних ситуаціях.
5.10. Протягом десяти робочих днів повідомляти Орендодавця про зміну
банківських реквізитів, юридичної адреси (м

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: