Мапа порталу

 

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

РІШЕННЯ

 

від 16 вересня 2025                        Миколаїв                                           № 1404

 

Про затвердження Порядку розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади

 

З метою розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади, враховуючи наказ Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України від 28.08.2025 № 352 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку створення та діяльності місцевих інвестиційних рад та Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій регіону (територіальної громади)», керуючись ч. 3 ст. 75-2 Бюджетного кодексу України, ст. 40, ч. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Затвердити Порядок розроблення та моніторингу реалізації середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади (додається).

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Лукова В.Д.

 

Міський голова                                                                                      О. СЄНКЕВИЧ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО 

рішення виконкому міської ради 

від 16 вересня 2025

№  1404

ПОРЯДОК
розроблення та моніторингу реалізації  середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади

1. Загальні положення

 

1.1. Цей Порядок визначає механізм розроблення та моніторингу реалізації   середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади. 

1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

- департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради – виконавчий орган Миколаївської міської ради, відповідальний за реалізацію політики у сфері управління публічними інвестиціями Миколаївської міської територіальної громади;

- секторальний структурний підрозділ - виконавчий орган Миколаївської міської ради, відповідальний за галузь (сектор) для публічного інвестування; 

- середньостроковий план пріоритетних публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади (далі – Середньостроковий план) - документ, що визначає засади здійснення публічних інвестицій на Середньостроковий період, зокрема пріоритетні галузі (сектори) для публічного інвестування, основні напрями публічного інвестування (у тому числі за діючими публічними інвестиційними проектами та програмами публічних інвестицій), відповідно до цілей міської політики в розрізі сфери діяльності, орієнтовний розподіл бюджетних коштів за рахунок різних джерел фінансування, наскрізні стратегічні цілі здійснення публічних інвестицій;

- інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, законах України, указах Президента України, актах Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актах.

1.3. Середньостроковий план розробляється на плановий і наступні за плановим два бюджетних періоди щороку під час складання прогнозу бюджету Миколаївської міської територіальної громади.

1.4. Середньостроковий план розробляється департаментом економічного розвитку Миколаївської міської ради на підставі пропозицій виконавчих органів Миколаївської міської ради, відповідно до цілей і завдань, визначених документами стратегічного планування, у межах доведеного департаментом фінансів Миколаївської міської ради орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій на середньостроковий період.

1.5. Середньостроковий план формується з використанням Єдиної інформаційної системи управління публічними інвестиційними проєктами (далі - Єдина інформаційна система).

 

2. Структура Середньострокового плану

 

2.1. Середньостроковий план розробляється з урахуванням цього Порядку та має таку структуру: 

2.1.1. загальна частина, що визначає мету та підстави його розроблення; 

2.1.2. описова частина, що визначає: наскрізні стратегічні цілі здійснення публічних інвестицій; пріоритетні галузі (сектори) для публічного інвестування; підсектори галузей (секторів) для публічного інвестування; основні напрями публічного інвестування; джерела фінансового забезпечення публічних інвестицій; 

2.1.3. заключна частина, що визначає фундаментальну роль Середньострокового плану для управління публічними інвестиціями на місцевому рівні і подальший взаємозв’язок із процесом підготовки, оцінки проєктів та програм, а також формування єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій Миколаївської міської територіальної громади і галузевих (секторальних) проєктних портфелів Миколаївської міської територіальної громади.

 

3. Розроблення проєкту Середньострокового плану

 

3.1. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради забезпечує підготовку проєкту Середньострокового плану.

3.2. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради під час підготовки проєкту Середньострокового плану:

- формує орієнтовний перелік підсекторів галузей (секторів)  публічного інвестування згідно з додатком 2 до Порядку та визначає секторальний структурний підрозділ; 

- визначає наскрізні стратегічні цілі на середньостроковий період на основі аналізу документів стратегічного планування Миколаївської міської територіальної громади; 

- готує інструктивний лист щодо формування пропозицій до Середньострокового плану, який повинен містити: підходи до визначення основних напрямів публічного інвестування (із обов’язковим урахуванням діючих програм публічних інвестицій та публічних інвестиційних проєктів); підходи до визначення цільових показників напрямів публічного інвестування з урахуванням конкретності, вимірюваності, досяжності, релевантності таких цільових показників; підходи до визначення орієнтовних фінансових потреб щодо здійснення публічних інвестицій і розрахунків, що обґрунтовують такі потреби, а також особливості подання таких пропозицій.

3.3. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради не пізніше 01 червня року, що передує плановому, надсилає до виконавчих органів Миколаївської міської ради запит про подання пропозицій до Середньострокового плану та інструктивний лист щодо формування таких пропозицій.

3.4. Виконавчі органи Миколаївської міської ради при підготовці пропозицій до Середньострокового плану: 

визначають підсектори в рамках галузі (сектору) для публічного інвестування;

визначають напрями публічного інвестування у відповідних підсекторах галузі (сектору), які мають узгоджуватись із завданнями, визначеними Стратегією розвитку Миколаївської міської територіальної громади на період до 2027 року; 

пріоритезовують  обрані напрями визначивши основні, які є критично важливими та потребують першочергового фінансування; 

визначають цільові показники кожного напряму публічного інвестування та їх планові значення, які передбачається досягнути. Такі показники визначаються з урахуванням наскрізних стратегічних цілей і мають бути узгоджені із показниками виконання завдань, визначених Стратегією розвитку Миколаївської міської територіальної громади на період до 2027 року;

визначають орієнтовну фінансову потребу для здійснення публічних інвестицій на період, необхідний для реалізації обраного напряму, шляхом проведення розрахунків, що обґрунтовують таку потребу.

3.5. Під час підготовки пропозиції до Середньострокового плану виконавчі органи Миколаївської міської ради можуть проводити консультації та отримувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від заінтересованих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління.

3.6. Виконавчі органи Миколаївської міської ради у місячний строк з дня отримання запиту забезпечують складання пропозицій до Середньострокового плану згідно із додатком 1 до Порядку і подають їх до департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради.

3.7. Під час підготовки проєкту Середньострокового плану використовується орієнтовний перелік підсекторів галузей (секторів) публічного інвестування згідно з додатком 2 до Порядку.

3.8. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради здійснює аналіз та узагальнення пропозицій до Середньострокового плану, поданих виконавчими органами Миколаївської міської ради.

3.9. У разі виявлення за результатами аналізу невідповідності пропозиції до Середньострокового плану вимогам інструктивного листа департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради протягом п'яти робочих днів з моменту отримання такої пропозиції повертає її для доопрацювання виконавчому органу Миколаївської міської ради з наданням відповідних обґрунтувань. 

3.10. Виконавчий орган Миколаївської міської ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання зауважень забезпечує доопрацювання пропозиції до Середньострокового плану та повторне її подання до департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради.

3.11. У разі необхідності департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради, проводить консультації із виконавчими органами Миколаївської міської ради, для узгодження позицій щодо пропозицій до Середньострокового плану. 

3.12. За результатами розгляду пропозицій до середньострокового плану департамент економічного розвитку Миколаївської міської рали  готує проєкт Середньострокового плану та формує пропозиції щодо попереднього розподілу орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій  Миколаївської міської територіальної громади, доведеного департаментом фінансів Миколаївської міської ради, за основними напрямами публічного інвестування в розрізі галузей (секторів) для публічного інвестування.

Під час формування пропозицій щодо попереднього розподілу орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради проводить консультації (наради) за участю департаменту фінансів Миколаївської міської ради та головних розпорядників коштів для узгодження позицій щодо обсягу коштів для кожної галузі (сектору). 

3.13. Департамент економічного  розвитку Миколаївської міської ради  подає сформований проєкт Середньострокового плану із пропозиціями щодо визначення основних напрямів публічного інвестування та орієнтовним розподілом коштів в розрізі галузей (секторів) на схвалення інвестиційній раді Миколаївської міської територіальної громади.

3.14. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради  подає департаменту фінансів Миколаївської міської ради схвалений інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної громади  проєкт Середньострокового плану, не пізніше 01 серпня року, що передує плановому. 

3.15. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради   подає проєкт Середньострокового плану, схвалений інвестиційною радою Миколаївської міської територіальної громади, на затвердження  виконавчим комітетом Миколаївської міської рада одночасно із схваленням прогнозу  бюджету Миколаївської міської територіальної громади, який подається департаментом фінансів Миколаївської міської ради.

3.16. Після затвердження Середньострокового плану департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради забезпечує внесення інформації щодо галузей (секторів) та граничне фінансування галузі до системи DREAM.

3.17. Секторальний структурний підрозділ забезпечує внесення до системи DREAM деталізованої інформації в розрізі галузей (секторів) та напрямків.  

 

4. Моніторинг Середньострокового плану

 

4.1. Моніторинг реалізації Середньострокового плану проводиться  департаментом економічного розвитку Миколаївської міської ради  щопівроку на підставі інформації секторальних структурних підрозділів, відповідальних за галузі (сектори) для публічного інвестування.

4.2. Моніторинг реалізації Середньострокового плану проводиться шляхом порівняння та аналізу відхилення фактично отриманих значень цільових показників від їх планових значень, визначених Середньостроковим планом.

4.3. Секторальні структурні підрозділи аналізують рівень досягнення цільових показників результатів реалізації пріоритетних напрямів публічного інвестування за відповідний період і готують моніторинговий звіт, який подають департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради за формою, наведеною у додатку 3 до Порядку.

4.4. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради за результатами аналізу моніторингових звітів, поданих секторальними структурними підрозділами, формує зведений моніторинговий звіт, до якого за необхідності може бути додано висновки, рекомендації чи зауваження щодо результатів виконання Середньострокового плану.

4.5. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради  подає зведений моніторинговий звіт на розгляд і схвалення інвестиційній раді Миколаївської міської територіальної громади. 

У разі необхідності інвестиційна рада Миколаївської міської територіальної громади за результатами розгляду зведеного моніторингового звіту подає  пропозиції щодо розв’язання проблем, виявлених під час проведення моніторингу реалізації Середньострокового плану. 

4.6. Моніторинг реалізації Середньострокового плану проводиться із використанням Єдиної інформаційної системи.

4.7. Результати моніторингу реалізації Середньострокового плану рекомендовано враховувати під час розроблення Середньострокового плану на наступний період. 

 

Додаток 1 

до Порядку

Пропозиція
до Середньострокового плану 

___________________________________________________________________________________________________

(виконавчий орган Миколаївської міської ради)

Галузь (сектор) для публічного інвестування _____________________________________________________________________

Підсектор*__________________________________________________________________________________________________

Напрям публічного інвестування

Обґрунтування напряму

Пріоритетність напряму

Фактичні витрати на реалізацію напряму,

(за наявності)

грн

План на поточний рік (2025)


грн

Орієнтовні потреби щодо здійснення

публічних інвестицій,

прогнозовані фінансові потреби на наступні роки, грн

2026

2027

2028

Напрям 1 (назва)

       

Напрям 2 (назва)

       

Стратегічний документ

Посилання на документ

Операційний рівень, пов'язане завдання

Номер завдання

Назва завдання

    
        

Цільові показники

(уточнюють кінцевий результат, який хочемо отримати за результатом напряму)

Назва цільового показника

Базове значення

Одиниця вимірювання

Джерело показника

Цільове значення

2026 рік

Цільове значення

2027 рік

Цільове значення

2028 рік

       
       

Критерії відповідності, які задають параметри входження для проєктів та програм до напряму

Критерій відповідності

Варіанти відповіді до критеріїв

(так/ні)

Рівні застосування: ПІП

Рівні застосування: 

Програма

 

  
    

Секторально-специфічні та контрольні питання

Секторальне питання

Рівні застосування: ПІП

Рівні застосування: Програма

Контрольне питання 1

Варіанти відповідей до контрольного питання 1

Контрольне питання 2

Варіанти відповідей до контрольного питання 2

        
        

Обґрунтування розрахунків орієнтовних фінансових потреб

 

Примітка* Під час формування Пропозиції до Середньострокового плану  таблиця заповнюються відповідно до кількості підсекторів у кожній галузі (секторі) для публічного інвестування. У разі наявності двох і більше підсекторів необхідно заповнити таблицю для кожного підсектора окремо.

Додаток 2

до Порядку

Орієнтовний перелік підсекторів галузей (секторів) публічного інвестування 

Сектор

Підсектор

Громадська безпека

Протидія злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку

Інтегроване управління державним кордоном

Міграція

Цивільний захист

Закордонні справи

Закордонні справи

Правова діяльність та судочинство

Судочинство

Документальна спадщина

Виконання покарань і пробація

Аграрна

Безпечність та якість харчових продуктів

Харчова і переробна промисловість

Виноградарство та виноробство

Водне господарство, меліорація

Земельні відносини, землеустрій

Рибне господарство, рибальство та рибна промисловість

Рослинництво

Садівництво

Сільський розвиток, розвиток фермерства

Тваринництво

Хмелярство

Довкілля

Зона відчуження

Клімат

Надрокористування

Охорона вод, розвиток водного господарства, протипаводковий захист, централізоване водопостачання, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів

Охорона земель і ґрунтів

Охорона лісів, лісового та мисливського господарства

Управління радіоактивними відходами 

Управління хімічною продукцією, поводження з пестицидами та агрохімікатами

Збереження природно-заповідного фонду

Охорона атмосферного повітря

Економічна діяльність

Промисловість

Розвиток малого та середнього підприємництва

Резерв

Енергетика

Викопні види палива

Відновлювальні джерела енергії та альтернативні види палива

Електроенергетика

Нафтогазова промисловість

Теплова енергетика

Ядерна енергетика

Спорт та фізичне виховання

Спорт та фізичне виховання

Протимінна діяльність

Протимінна діяльність

Житло

Відновлення житла

Житлові рішення

Енергоефективні рішення для житлових будівель

Муніципальна інфраструктура та послуги

Водопостачання та водовідведення

Містобудування, благоустрій

Управління побутовими відходами

Теплопостачання

Розбудова та відновлення інфраструктури 

Туристичні послуги

Захисні споруди об'єктів інфраструктури

Управління відходами від руйнувань, відходами будівництва та знесення

Транспорт

Авіаційний транспорт

Автомобільний транспорт та дорожнє господарство

Залізничний транспорт

Морський та внутрішній водний транспорт

Пошта

Громадський транспорт

Автомобільні пункти пропуску через державний кордон

Соціальна сфера

Права та інтереси, потреби осіб, які виїхали за кордон

Складні життєві обставини

Соціальна підтримка

Соціальне страхування

Соціальні послуги

Права та інтереси дітей

Реабілітаційні послуги

Ветерани

Молодь

Права та інтереси внутрішньо переміщених осіб та осіб, постраждалих внаслідок збройної агресії

Публічні фінанси

Грошово-кредитні відносини

Мита

Податки

Публічні закупівлі

Управління боргом

Управління фіскальними ризиками та державними активами

Публічні послуги і пов?язана з ними цифровізація

Електронні комунікації

Державні адміністративні послуги

Цифрові інновації та технології

Електронне урядування

Культура та інформація

Культурна спадщина та національна пам’ять

Медіа та комунікації

Мистецтво та спеціалізована мистецька освіта

Культурні послуги

Міжнаціональні відносини, мова, свобода совісті

Охорона здоров’я

Громадське здоров'я

Екстрена медична допомога

Лікарські засоби, медичні вироби, засоби реабілітації

Паліативна допомога

Первинна медична допомога

Розвиток медичної освіти

Реабілітація

Спеціалізована медична допомога

Освіта і наука

Вища та передвища освіта, освіта дорослих, післядипломна освіта

Дошкільна освіта

Інноваційна діяльність

Науково-технічна діяльність

Позашкільна освіта

Професійна освіта, спеціалізована освіта

Шкільна освіта

 

Додаток 3 

до Порядку 

 

МОНІТОРИНГОВИЙ ЗВІТ

_____________________________________________________________________

(найменування секторального структурного підрозділу) 

Період звітування з ___________ до ____________

 

Галузь (сектор) для публічного інвестування ________________________________________________________________

Найменування стратегічного документа ____________________________________________________________________

Пріоритетний напрям публічного інвестування ______________________________________________________________

Підсектор галузі (сектору) для публічного інвестування _______________________________________________________

 

Обсяг залучених публічних коштів (тис. гривень)

Статус за напрямом

Планове значення

станом на ____

півріччя

Фактичне значення

станом на _____

півріччя

Причина відхилення

 
    

Найменування цільового показника 1

Базове значення

Джерело показника

 

Значення на період 2

Значення на період 3

Значення на період 4

Значення на період n

  

Планове значення

    
  

Фактичне значення

    

Найменування цільового показника 2

Базове значення

Джерело показника

 

Значення на період 2

Значення на період 3

Значення на період 4

Значення на період n

  

Планове значення

    
  

Фактичне значення

    

Найменування цільового показника 3

Базове значення

Джерело показника

 

Значення на період 2

Значення на період 3

Значення на період 4

Значення на період n

  

Планове значення

    
  

Фактичне значення

    

Виявлені проблеми та ризики, що

впливають на виконання

середньострокового плану

 

Рекомендації щодо покращання

виконання середньострокового

плану 

(у розрізі напряму)

 

Висновки

 

1. Оцінка прогресу виконання напряму публічного інвестування ____________________________________________________

 

2. Оцінка ефективності використання публічних інвестицій ________________________________________________________

__________________________ ___________________ ____________________________________

    (найменування посади керівника                 (підпис) (власне ім’я, прізвище)

    секторального структурного підрозділу)

 ОПУБЛІКОВАНО 17.09.2025


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: