МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 29 жовтня 2024 Миколаїв № 1868
Про Миколаївську міську ланку територіальної
підсистеми єдиної державної системи
цивільного захисту Миколаївської області
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11 “Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту”, від 11.03.2015 № 101 “Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту”, розпорядження начальника Миколаївської обласної військової адміністрації від 10.09.2024 № 344-р “Про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області”, керуючись п. 4 ч. 3, ч. 5 ст. 10 Кодексу цивільного захисту України, п. 11 ч. “а” ст. 361, ч. 6 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконком міської ради
ВИРІШИВ:
1. Створити Миколаївську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області.
2. Затвердити Положення про Миколаївську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – Положення, додається).
3. Адміністраціям районів Миколаївської міської ради, департаментам, управлінням, відділам Миколаївської міської ради, спеціалізованим службам цивільного захисту взяти до керівництва в роботі вимоги Положення.
4. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 24.07.2024 № 1264 “Про Миколаївську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області”.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Лукова В.Д.
Міський голова О. СЄНКЕВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому міської ради
від 29 жовтня 2024
№ 1868
ПОЛОЖЕННЯ
про Миколаївську міську ланку територіальної підсистеми єдиної
державної системи цивільного захисту Миколаївської області
1. Це Положення визначає організацію, завдання, склад сил і засобів, порядок діяльності Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – міська ланка).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
ланка територіальної підсистеми - складова частина територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється на території Миколаївської міської територіальної громади, до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;
територіальна підсистема єдиної державної системи цивільного захисту - складова частина єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в Миколаївській області і до якої входять ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11.
3. Метою створення міської ланки є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період у Миколаївській міській територіальній громаді.
4. Завданнями міської ланки є:
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій міста від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їхнього виникнення на території Миколаївської міської територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення поведінці та діям у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) підготовка керівного складу міської ланки до дій у разі мобілізації та виконання завдань цивільного захисту у воєнний час з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права;
12) здійснення заходів щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
13) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
14) забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання і територій в особливий період;
15) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
16) інші завдання, визначені законом.
5. Миколаївська міська ланка територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області складається з органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, відповідних суб’єктів господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
6. Безпосереднє керівництво Миколаївською міською ланкою територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області здійснюється міським головою.
7. Для координації діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій у сфері цивільного захисту функціонують:
місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Миколаївської міської ради та адміністрацій районів Миколаївської міської ради;
на об'єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.
Місцеві та об’єктові комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій провадять свою діяльність відповідно до положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на місцевому та об'єктовому рівні у разі потреби можуть утворюватися спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8. Управління міською ланкою здійснюють:
1) на місцевому рівні — виконавчий комітет Миколаївської міської ради, управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради, Миколаївське районне управління ГУ ДСНС України у Миколаївській області;
2) на об'єктовому рівні - керівник суб’єкта господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до законодавства.
9. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
1) на місцевому рівні:
чергові служби виконавчих органів Миколаївської міської ради;
оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання (у разі їх утворення);
2) на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).
10. Для забезпечення сталого управління міською ланкою територіальної підсистеми, реалізації функцій, передбачених на особливий період, використовується державна система пунктів управління.
11. Для управління міською ланкою використовується телекомунікаційна мережа загального користування, територіальна та міська автоматизована система централізованого оповіщення керівного складу “Ольхон”.
12. До сил цивільного захисту міської ланки належать:
1, 2, 3, 4, 5, 19 державні пожежно-рятувальні частини 2 Державного пожежно-рятувального загону та АРЗ СП Головного управління ДСНС України у Миколаївській області;
10 взвод ДВГРЗ ДСНС України;
регіональні, комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби;
територіальні та об'єктові формування цивільного захисту;
територіальні та об'єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
добровільні формування цивільного захисту.
Облік сил цивільного захисту міської ланки здійснюють2 Державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Миколаївській області та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради.
13. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що може виникнути або виникла в місті або в межах конкретної території міста, встановлюється один з таких режимів функціонування міської ланки територіальної підсистеми:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
14. Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у відповідних режимах функціонування, є:
1) у режимі повсякденного функціонування:
забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення відповідно до статті 43 Кодексу цивільного захисту України;
підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на території об'єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, де існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їхніх масштабів;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.
Підставами для тимчасового введення в місті або в межах конкретної території міста для міської ланки територіальної підсистеми режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
введення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
здійснення інших необхідних заходів залежно від обстановки, що виникла.
Підставами для тимчасового встановлення в місті або в межах конкретної території міста для міської ланки територіальної підсистеми режиму надзвичайної ситуації є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368.
15. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для міської ланки територіальної підсистеми встановлюється за рішенням Миколаївської обласної державної (військової) адміністрації або виконавчого комітету Миколаївської міської ради.
16. Режим надзвичайного стану для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем тимчасово встановлюється у межах території, на якій введено правовий режим надзвичайного стану відповідно до Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану".
17. В особливий період міська ланка здійснює заходи відповідно до вимог Конституції України, Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються Законами України "Про правовий режим воєнного стану", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", іншими нормативно-правовими актами України, планами цивільного захисту на особливий період.
До основних заходів, що здійснюються в разі переведення міської ланки з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період у період воєнного стану, залежно від встановленого ступеня готовності відносяться:
оповіщення органів управління та сил цивільного захисту міської ланки, а також населення про загрозу чи застосування противником засобів ураження;
введення в дію та реалізація планів цивільного захисту на особливий період;
приведення органів управління та сил цивільного захисту, пунктів управління, систем зв’язку та оповіщення в готовність до дій в умовах особливого періоду;
уточнення можливої обстановки та розрахунків сил і засобів, які будуть залучатися до здійснення заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період;
організація та проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли внаслідок воєнних (бойових) дій, зокрема із застосуванням засобів ураження;
переведення органів управління і сил цивільного захисту на штати воєнного часу;
розгортання спеціальних формувань, призначених для виконання окремих завдань цивільного захисту на території міста та на об’єктах суб’єктів господарювання, віднесених до категорій цивільного захисту;
визначення територій міста, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування);
уточнення потреби в захисних спорудах для укриття населення та приведення в готовність усіх об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, забезпечення цілодобового доступу до таких об’єктів;
організація будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
організація здійснення інженерно-технічних заходів цивільного захисту для забезпечення захисту населення і територій;
здійснення заходів із забезпечення сталої роботи або безаварійної зупинки суб’єктів господарювання, забезпечення живучості об’єктів критичної інфраструктури, призначених для життєзабезпечення населення;
приведення в готовність до виконання завдань за призначенням формувань, які здійснюють радіаційне та хімічне спостереження (розрахунково-аналітичні групи, пости радіаційного і хімічного спостереження, диспетчерські служби), здійснення постійного радіаційного та хімічного спостереження;
здійснення заходів щодо зменшення обсягу запасів небезпечних хімічних, вибухо- і пожежонебезпечних речовин на об’єктах підвищеної небезпеки;
здійснення заходів щодо захисту сільськогосподарських тварин, тваринницьких приміщень, ферм і комплексів, створення запасів кормів і води;
здійснення заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів та територій;
видача засобів індивідуального захисту органів дихання населенню та органам управління цивільного захисту, а також засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю особовому складу сил цивільного захисту;
підготовка до роботи в умовах особливого періоду мережі закладів охорони здоров’я, забезпечення їх лікарськими засобами та медичними виробами, а також здійснення підготовчих заходів до прийому постраждалих та надання їм медичної допомоги;
організація епідемічного нагляду та лабораторного контролю за забрудненням навколишнього природного середовища, продовольства і води;
проведення масової імунізації населення за епідемічними показаннями (за окремим рішенням);
підготовка до роботи органів з евакуації, уточнення документації щодо організації та проведення евакуації населення;
здійснення заходів із підготовки інфраструктури безпечних районів до прийому евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей, організація забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення;
проведення (у разі потреби) за окремим рішенням Кабінету Міністрів України, обласної державної (військової) адміністрації евакуації населення з районів можливих воєнних (бойових) дій у безпечні райони;
організація забезпечення евакуйованого населення житлом, основними продовольчими і непродовольчими товарами;
здійснення заходів із забезпечення захисту джерел водопостачання;
видача особовому складу органів управління та сил цивільного захисту посвідчень особи для персоналу цивільної оборони (цивільного захисту) міжнародного зразка;
нанесення (оновлення) на будівлі, споруди, транспортні засоби, спеціальну та іншу техніку, які підпадають під дію норм міжнародного гуманітарного права, відповідних розпізнавальних знаків (емблем);
навчання населення способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження;
відновлення та підтримання громадського порядку на територіях міста, що зазнали впливу засобів ураження;
виконання інших завдань та заходів, передбачених планами цивільного захисту на особливий період.
18. Додатковими завданнями міської ланки у відбудовний період є:
проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій;
ліквідація наслідків воєнних дій у місті та на територіях, що зазнали впливу засобів ураження;
вжиття заходів для відновлення об’єктів критичної інфраструктури сфери життєзабезпечення населення;
визначення територій міста, що потребують проведення гуманітарного розмінування, маркування небезпечних ділянок, проведення очищення (розмінування) територій;
залучення до ліквідації наслідків ведення воєнних дій та надзвичайних ситуацій міжнародної допомоги.
відновлення (у разі потреби) об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, що зазнали руйнувань або пошкоджень.
19. Для організації діяльності міської ланки виконавчим комітетом Миколаївської міської ради затверджується план основних заходів цивільного захисту міста на відповідний рік.
20. Функціонування міської ланки в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.
21. Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування на надзвичайні ситуації міської ланки територіальної підсистеми, суб’єкта господарювання (крім об’єктів підвищеної небезпеки) з чисельністю працюючого персоналу понад 50 осіб.
22. На об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
23. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності міської ланки здійснює управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради, управління з питань цивільного захисту Миколаївської обласної державної (військової) адміністрації та Миколаївське районне управління ГУ ДСНС України у Миколаївській області.
24. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в Миколаївській міській ланці територіальної підсистеми під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.
Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:
1) виконавчим органом міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня - один із заступників міського голови;
2) керівником суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об'єктового рівня - керівник або один із керівників суб'єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов'язків.
До прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує керівник підрозділу (служби, формування) сил цивільного захисту або оперативної групи (представник територіального підрозділу Головного управління ДСНС України у Миколаївській області), який прибув до зони надзвичайної ситуації першим. Якщо надзвичайна ситуація трапилася на об’єкті підвищеної небезпеки, до прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує диспетчер об’єкта або особа старшого інженерно-технічного персоналу, яка перебуває на зміні.
25. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, що є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
26. Організація, залучення відповідних сил та засобів до робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, призначення керівника таких робіт здійснюються відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11, та інших нормативно- правових актів.
Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту адміністративно- територіальної одиниці, на території якої розташоване таке підприємство, установа чи організація, а також відповідними пожежно-рятувальними підрозділами 2Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Миколаївській області, Головного управління Національної поліції в Миколаївській області тощо.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій, а також планами локалізації і ліквідації наслідків аварії.
У разі потреби, до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.
Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, воєнних дій (або застосування засобів ураження) чи терористичних актів, проведення відновлювальних робіт, надання гуманітарної допомоги цивільному населенню можуть залучатися підрозділи Збройних Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення, утворені відповідно до законів України.
27. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їхніх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об'єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки в порядку, визначеному керівництвом такого об'єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
28. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному режимі протягом не менше трьох діб.
29. У міській ланці, з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації, організовується взаємодія з питань:
визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;
погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
30. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об'єктовому рівні - між територіальними органами центральних органів виконавчої влади, виконавчим комітетом Миколаївської міської ради, їх силами, а також суб'єктами господарювання.
31. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій і оперативно-координаційним центром Головного управління ДСНС України у Миколаївській області організується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
32. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних територіальних органів центральних органів виконавчої влади,органів місцевого самоврядування, які залучаються до здійснення таких заходів. Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються відповідними центральними органами та органами місцевого самоврядування.
33. Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, підготовку, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через медіа оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їхнього поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.
Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.
34. Забезпечення фінансування міської ланки здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, коштів суб'єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.
ОНОВЛЕНО 01.11.2024
___________________________________________________________