Мапа порталу

ВИКОНАВЧИЙ_КОМІТЕТ


РІШЕННЯ

№ 293 від 2000-04-28

Про затвердження Положенняпро архітектурно-містобу-дівну раду при головномууправлінні містобудуваннята архітектури міськвикон-кому



Відповідно до статті 31 Закону України "Про місцеве са-
моврядування в Україні", на виконання наказу Держбуду України
від 01.09.99 N 210 "Про затвердження типового Положення про
архітектурно-містобудівні ради при спеціально уповноважених
місцевих органах містобудування та архітектури", розпорядження
голови облдержадміністрації від 21.03.2000 N 229-р, виконком
міської ради

ВИРІШИВ:

1. Затвердити Положення про архітектурно-містобудівну
раду при головному управлінні містобудування та архітектури
міськвиконкому. (Додаток 1).

2. Покласти на головного архітектора міста Фоменка Л.Б.
організаційну роботу по проведенню засідань та оформленню про-
токольних рішень архітектурно-містобудівної ради.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на
заступника міського голови з питань діяльності виконавчих ор-
ганів ради Плохотнюка А.М.


Перший заступник міського
голови з питань діяльності
виконавчих органів ради М.В.Балакірев

Керуючий справами виконкому В.Є.Широков


Додаток
до рішення міськвиконкому
від 28.04.2000 N 293


П О Л О Ж Е Н Н Я

про архітектурно-містобудівну раду
при головному управлінні містобуду-
вання та архітектури міськвиконкому

1. Загальні положення
1.1. Архітектурно-містобудівна рада створюється при го-
ловному управлінні містобудування та архітектури міськвиконко-
му для професійного колегіального розгляду й обговорення
містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень
об´єктів архітектури та містобудування і, в разі потреби, ос-
новних положень архітектурно-планувальних завдань та програм
на розробку значних об´єктів архітектури та містобудування.
1.2. Архітектурно-містобудівна рада діє як дорадчий орган
при головному управлінні містобудування та архітектури вико-
навчого комітету міської ради.
1.3. Архітектурно-містобудівна рада здійснює свою
діяльність згідно з чинним законодавством та даним положенням.
1.4. Архітектурно-містобудівна рада розглядає місто-
будівні та архітектурні рішення передпроектної й проектної до-
кументації, яка розробляється на замовлення юридичних та
фізичних осіб, незалежно від відомчої належності та форм влас-
ності, на території м.Миколаєва.

2. Основні завдання архітектурно-містобудівної ради
2.1. Архітектурно-містобудівна рада розглядає і надає ре-
комендації головному управлінню містобудування та архітектури,
виконкому та іншим виконавчим органам міської ради, замовникам
(фізичним і юридичним особам) і розробникам проектної докумен-
тації щодо її доопрацювання та затвердження відповідно до чин-
ного законодавства:
генеральних планів, схем планування території та проектів
детального планування території, проектів і правил забудови та
іншої містобудівної документації;
архітектурних, планувальних та інженерних рішень про-
ектів об´єктів архітектури й містобудування (будинки і споруди
житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого приз-
начення, їх комплекси, об´єкти благоустрою, садово-паркової та
ландшафтної архітектури, монументального і монументально-деко-
ративного мистецтва);
проектних пропозицій та техніко-економічних обгрунтувань
на розміщення, проектування й будівництво об´єктів в істо-
ричній забудові, що має місцеву, регіональну, загальнодержавну
(національну) цінність, у зонах, прилеглих до пам´яток
історії, культури та природи;
передпроектних досліджень, пов´язаних з розробленням
інвестиційних програм на нове будівництво, реконструкцію існу-
ючих об´єктів і комплексів та реставрацію пам´яток архітектури
й містобудування;
проектів міського дизайну (реклама, малі архітектурні
форми тощо);
проектів місцевих правил забудови, інших нормативно-пра-
вових актів місцевого значення у сфері містобудування та
архітектури;
архітектурно-планувальних завдань на значні об´єкти
містобудування й архітектури, що розміщуються на територіях,
на які не розроблено проекти детального планування або відсут-
ня затверджена в установленому порядку інша містобудівна доку-
ментація, а також на проектування об´єктів, які розміщуються в
зоні охорони пам´яток історії та культури або можуть негативно
впливати на території й об´єкти природно-заповідного фонду.
На розгляд архітектурно-містобудівної ради можуть виноси-
тись архітектурні та містобудівні рішення з метою їх попе-
реднього погодження для подальшої розробки при проектуванні.

3. Склад і структура архітектурно-містобудівної ради
3.1. Архітектурно-містобудівна рада утворюється у складі
голови ради, його заступників, членів ради та секретаря.
3.2. Головою архітектурно-містобудівної ради є начальник
головного управління містобудування та архітектури міськвикон-
кому.
3.3. Склад архітектурно-містобудівної ради формується з
найбільш авторитетних і висококваліфікованих фахівців -
архітекторів і містобудівників, які становлять не менше поло-
вини загальної кількості членів ради, а також інженерів,
будівельників, науковців, представників місцевих органів вико-
навчої влади та місцевого самоврядування, представників місце-
вих органів державного контролю, творчих спілок та інших гро-
мадських професійних організацій.
Персональний склад архітектурно-містобудівної ради фор-
мується з урахуванням рекомендацій місцевих організацій облас-
ної спілки архітекторів України та затверджується за поданням
начальника головного управління містобудування та архітектури
міськвиконкому і за погодженням з організацією обласної спілки
архітекторів України рішенням виконкому міської ради або роз-
порядженням міського голови. (За погодженням).
3.4. У разі потреби, головою ради можуть утворюватися
професійні секції з членів архітектурно-містобудівної ради за
напрямками містобудівної та архітектурної діяльності (секція
містобудування та архітектури, секція охорони пам´яток історії
та культури, секція дизайну і благоустрою території та інші).
3.5. На засідання архітектурно-містобудівної ради чи його
секцій, у разі потреби, крім замовника та розробників проекту,
можуть бути також без права голосування запрошені представники
зацікавлених державних і недержавних установ, проектних, нау-
ково-дослідних і громадських організацій, експертизи, преси
тощо. Також на засіданнях архітектурно-містобудівної ради ма-
ють право бути присутні інші зацікавлені громадяни.
3.6. Секретар архітектурно-містобудівної ради, як правило
є посадовою особою відповідного управління.
3.7. Для попереднього рецензування проектів, що розгляда-
ються архітектурно-містобудівною радою, можуть залучатися не
тільки члени ради, а й інші висококваліфіковані фахівці.

4. Права архітектурно-містобудівної ради
4.1. Архітектурно-містобудівна рада має право:
розглядати і схвалювати містобудівні, архітектурні та
інженерні проектні рішення, розроблені у відповідності до за-
конодавства, державних будівельних стандартів, норм і місцевих
правил забудови населених пунктів, затвердженої містобудівної
документації;
надавати рекомендації та висновки головному управлінню
містобудування та архітектури міськвиконкому, виконавчому
комітету міської ради, замовникам і розробникам містобудівної,
проектно-кошторисної документації щодо її погодження, доопра-
цювання або затвердження;
при розгляді архітектурно-планувальних завдань вносити
пропозиції головному управлінню містобудування та архітектури
міськвиконкому щодо доцільності внесення необхідних додаткових
вимог або рекомендувати проведення конкурсу на планування й
забудову окремої ділянки чи окремого об´єкта архітектури;
готувати і передавати для публікації в пресі матеріали,
що розглянуті на засіданнях архітектурно-містобудівної ради;
надавати органам виконавчої влади та місцевого самовряду-
вання й замовникам рекомендації щодо здійснення, у необхідних
випадках, передпроектних робіт та інших заходів з охорони
пам´яток історії та культури, у тому числі містобудування,
архітектури та історичної забудови.
4.2. Члени архітектурно-містобудівної ради повинні бути
присутніми на її засіданнях, брати активну участь в обгово-
ренні питань, що розглядаються, сприяти виконанню рекомендацій
і висновків архітектурно-містобудівної ради, якісно і вчастно
виконувати доручення щодо підготовки питань для обговорення на
засіданнях.
4.3. Члени архітектурно-містобудівної ради мають право
широкого та вільного обміну думками з кола питань, які розгля-
даються на засіданнях, ознайомлюватися з усіма матеріалами, що
обговорюються, висловлювати свою точку зору щодо рішень
архітектурно-містобудівної ради та брати участь у голосуванні.
4.4. Голова архітектурно-містобудівної ради (заступник),
якщо він є автором проекту, право на розробку якого здобуте в
результаті конкурсу і який розглядається, не має права вести
засідання.
Члени ради в аналогічному випадку не мають права голосу-
вати за свій авторський проект.
4.5. Члени архітектурно-містобудівної ради беруть участь
у її роботі на громадських засадах. У разі виконання членами
архітектурно-містобудівної ради рецензій на проекти, що розг-
лядаються, ця діяльність здійснюється за плату в порядку, ус-
тановленому місцевим органом містобудування та архітектури в
межах чинного законодавства.
4.6. Архітектурно-містобудівна рада проводить свою
діяльність на основі принципу гласності та з урахуванням гро-
мадської думки (відповідно до пункту 5.8).

5. Організація роботи архітектурно-містобудівної ради
5.1. Формою роботи архітектурно-містобудівної ради є
засідання, що проводяться за планами та за порядком денним,
які складаються її секретарем на основі подання замовниками
(інвесторами) або (на їх доручення) розробниками проектів на
погодження головному управлінню містобудування та архітектури
міськвиконкому.
Чергові засідання архітектурно-містобудівної ради склика-
ються в міру потреби, але не менше одного разу на місяць. По-
зачергові засідання архітектурно-містобудівної ради скликають-
ся за рішенням її голови або за пропозиціями більшості членів
ради, виконкому та інших виконавчих органів міської ради, гро-
мадських організацій або за ініціативою замовника.
5.2. Організаційне та матеріально-технічне забезпечення
роботи архітектурно-містобудівної ради покладається на головне
управління містобудування та архітектури міськвиконкому.
5.3. Засідання архітектурно-містобудівної ради вважаються
правомочними за наявністю не менш як 2/3 її складу.
5.4. Висновки та рекомендації архітектурно-містобудівної
ради приймаються простою більшістю голосів відкритим голосу-
ванням. З окремих питань, на вимогу членів ради або її голови,
може бути проведене таємне голосування.
5.5. Проектні та інші матеріали на розгляд ради подаються
замовником або (за його дорученням) проектувальником у строк,
потрібний для попереднього ознайомлення з матеріалами членів
ради, рецензентів та громадськості, але не менше 5 робочих
днів. Термін розгляду і дата кожного засідання архітектур-
но-містобудівної ради визначаються головою ради або його зас-
тупниками.
5.6. Склад матеріалів, що подається на розгляд архітек-
турно-містобудівної ради, повинен відповідати вимогам ДБН
А.2.2-3-97 щодо складу проектної документації відповідної
стадії проектування, яка погоджується головним управлінням
містобудування та архітектури міськвиконкому.
Обсяг додаткових демонстраційних матеріалів, необхідних
для розгляду проекту, має бути обумовлений при наданні замов-
нику архітектурно-планувального завдання на проектування
об´єкта.
5.7. На засіданні архітектурно-містобудівної ради до-
повідачем є автор проекту, рецензент подає свої висновки або
висновки групи рецензентів.
5.8. Засідання архітектурно-містобудівної ради мають бути
відкритими для представників засобів масової інформації, гро-
мадських організацій та інших зацікавлених осіб.
У разі потреби, за дорученням виконавчого комітету місь-
кої ради або голови архітектурно-містобудівної ради для враху-
вання громадської думки перед засіданням можуть проводитися
громадські обговорення окремих проектів за участю обласної
спілки архітекторів України.
5.9. Висновки, зауваження і рекомендації архітектур-
но-містобудівної ради оформлюються протоколом, який підпи-
сується головуючим на засіданні і секретарем ради.
На бажання членів архітектурно-містобудівної ради, не
згодних з прийнятим рішенням, у протоколі засідання зазна-
чається їх особиста думка.
5.10. Термін розгляду поданої до архітектурно-місто-
будівної ради проектної документації встановлюється в залеж-
ності від складності та обсягів проектованого об´єкта, але не
може бути більшим одного місяця.
5.11. До протоколу архітектурно-містобудівної ради не мо-
жуть бути включені зауваження і рекомендації щодо місто-
будівних, архітектурних та інженерних рішень об´єкта архітек-
тури, його внутрішнього оздоблення, інші умови і зауваження,
якщо вони не випливають з положень актів законодавства, дер-
жавних стандартів, будівельних норм і правил, затвердженої
містобудівної документації, місцевих правил забудови населених
пунктів, не зумовлені потребою збереження характеру існуючої
забудови довкілля і охорони пам´яток історії й культури та ви-
магають внесення змін у надане замовнику архітектурно-плану-
вальне завдання.
Зауваження, що стосуються права автора на вибір ху-
дожньо-естетичних засобів вирішення творчих питань при проек-
туванні, мають нести рекомендаційний характер.
5.12. У разі незгоди з загальними висновками голови ради
щодо проекту більшість членів ради або замовник можуть подати
проект на розгляд архітектурно-містобудівної ради управління
містобудування та архітектури облдержадміністрації.
5.13. На засіданнях архітектурно-містобудівної ради ор-
ганів містобудування та архітектури вищого рівня розглядаються
архітектурні рішення об´єктів архітектури, авторами яких є го-
ловні архітектори (їх заступники), на території яких розташо-
вано даний об´єкт, якщо право на його розробку отримано не за
результатами архітектурного або містобудівного конкурсу.

6. Впровадження рішень архітектурно-містобудівної ради
6.1. Протокол засідання архітектурно-містобудівної ради
не є документом, що засвідчує остаточне погодження місто-
будівних, архітектурних, інженерних та проектних рішень розг-
лянутого проекту.
6.2. Висновки, зауваження та рекомендації, викладені в
протоколі архітектурно-містобудівної ради, повинні бути врахо-
вані у висновку про погодження чи відхилення від погодження
проекту, який складається на основі протоколу засідання
архітектурно-містобудівної ради і підписується головним
архітектором міста або його заступником.
6.3. Лист про погодження може бути наданий:
без зауважень, якщо таким є висновок архітектурно-місто-
будівної ради;
із зауваженнями щодо доопрацювання проекту при наступній
стадії проектування. При погодженні проекту головне управління
містобудування та архітектури міськвиконкому може вимагати від
замовника і проектувальника внести до проекту не всі зауважен-
ня та рекомендації архітектурно-містобудівної ради, а лише ті,
що стосуються необхідності дотримання положень актів законо-
давства, державних стандартів, будівельних норм і правил, зат-
вердженої містобудівної документації, місцевих правил забудови
населених пунктів, вимог архітектурно-планувального завдання
та інших вихідних даних на проектування.




Керуючий справами виконкому В.Є.Широков




знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: