Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 30/11 від 2001-05-23

Про затвердження міської комп-лексної програми "Соціальнийзахист" на 2001-2002 роки




Відповідно до ст.26 Закону України "Про місцеве самовряду-
вання в Україні" міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити міську комплексну програму "Соціальний за-
хист" на 2001-2002 роки (Додаток 1).
2. Затвердити склад координаційної ради з реалізації місь-
кої комплексної програми "Соціальний захист на 2001-2002роки"
(Додаток 2).
3. Головам райвиконкомів (Клименко В.Г., Ворона М.П., Усе-
нок О.Г., Рижик В.І.) відповідно до цієї програми розробити за-
ходи щодо її реалізації в районах.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на
постійну комісію міської ради з питань праці та соціального за-
хисту населення (Ніколаєва З.В.) та координаційну раду з ре-
алізації міської комплексної програми "Соціальний захист" на
2001-2002 роки .


Міський голова В.Д.Чайка

Додаток 1
до рішення міської ради
від 23.05.2001 N 30/11


МІСЬКА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА "СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ"
НА 2001-2002 РОКИ

Основна мета програми та характеристика соціальної ситу-
ації в місті

Міська комплексна програма "Соціальний захист" на
2001-2002 роки (далі Програма) визначає основні напрямки роботи
по забезпеченню соціальної допомоги малозабезпеченим верствам
населення.
Основною метою Програми є адресна допомога найбільш
соціально незахищеній категорії громадян за рахунок надходження
з державного і місцевого бюджетів грошової і натуральної допо-
моги, благодійної, спонсорської діяльності підприємств і ор-
ганізацій, комерційних структур та різноманітних благодійних
фондів і громадських організацій.
Станом на 01.01.2001 в м.Миколаєві проживає - 138727
пенсіонерів.
Серед них:
- інвалідів війни - 1961 чол.
- учасників бойових дій - 6135 чол.
- учасників війни - 26985 чол.
- сімей загиблих воїнів та
вдів померлих ветеранів
війни - 3736 чол.
- усього інвалідів загального
захворювання - 12994 чол.
- інвалідів дитинства (до 16 років)- 2006 чол.
- малозабезпечених пенсіонерів,
чий доход не перевищує 55 грн. - 16480 чол.
- знаходиться на обслуговуванні в
районних управліннях праці та
соціального захисту населення - 2170 одиноких грома-
дян похилого віку
- допомогу на дітей отримують - 24366 матерів
- щомісячна потреба у виплаті
пенсій складає - 11,6 млн.грн.
- дитячих допомог - 278 тис.грн.
Протягом останніх років у місті відсутня заборгованість по
пенсіях та допомогах на дітей.
Житлові субсидії отримують - 34,4 тис.сімей або 21,4% від
загального числа сімей міста. Сума нарахованих субсидій у 2000
році склала - 13,7 млн.грн.
У місті зареєстровано - 19122 особи безробітних, які пере-
бувають на обліку в районних центрах зайнятості. Допомогу по
безробіттю виплачено 8746 мешканцям міста в середньому по
30 грн.
На одне вакантне місце припадає 6 осіб.
Для надання адресної допомоги малозабезпеченій категорії
громадян при районних управліннях праці та соціального захисту
населення діють підрозділи достатнього мінімуму допомоги та
послуг (комбінати побутових послуг, пункти розподілу одягу та
продуктів).
У 5 віддалених мікрорайонах міста діють центри соціального
захисту населення з метою наближення служби соціального забез-
печення до людей при призначенні допомоги, субсидії та іншої
соціальної виплати.
Міськвиконкомом та райвиконкомами було надано тільки ма-
теріальної (грошової) - допомоги 5378 чол. на суму 264,4
тис.грн.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ

1. Забезпечення державних гарантій по соціальному захисту
населення.
2. Удосконалення роботи всіх установ соціального захисту
міста.
3. Розширення та розвиток соціальних структур.
4. Координація діяльності органів влади, профспілок, тру-
дових колективів, громадських та інших організацій щодо реа-
лізації законодавства про працю та соціальний захист.
5. Створити та ввести в дію такі установи:
5.1. Ввести в дію міський притулок для осіб без визначено-
го місця проживання, які ведуть бродячий спосіб життя, на 50
чол.
до 01.06.2001 Директор притулку, міське
управління праці та соціаль-
ного захисту населення.
Фінансування на 2001 рік - 99,7 тис.грн.
5.2. Створити міський будинок-інтернат для престарілих
пенсіонерів та інвалідів на 30 чол.
І півріччя 2002р. Постійна комісія міської ради
з питань праці та соцзахисту,
заступник міського голови з
питань діяльності виконавчих
органів ради Бугаєнко Т.І.,
міське управління праці та
соціального захисту населення.
5.3. Розмістити притулок для неповнолітніх у нове
приміщення з більшою площею.
П півріччя 2001р. Постійна комісія міської ради
з питань праці та соцзахисту,
заступник міського голови з
питань діяльності виконавчих
органів ради Бугаєнко Т.І.,
міське управління праці та
соціального захисту населення.
5.4. Збільшити обсяги надання банних послуг на пільгових
умовах для малозабезпечених громадян та ветеранів війни у лазні
по вул.Артилерійській, 24.
П квартал 2001р. Міське й районні управління
праці та соціального захис-
ту населення, ТОВ "Дельфін".
Фінансування на 2001 р. - 30 тис.грн.

5.5. Сприяти діяльності медико-соціального центру "Віра"
(хоспіс) для самотніх громадян.
Весь період. Міські управління охорони
здоров´я та праці і соціа-
льного захисту населення.
Фінансування на 2001 р. - 42 тис.грн.

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОГРАМИ

І. Організація державної допомоги малозабезпеченим
сім´ям та громадянам

1. Продовжити проведення обстеження матеріально-побутових
умов проживання всіх малозабезпечених громадян міста з метою
визначення осіб, які гостро потребують соціальної допомоги та
визначення шляхів її надання.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення.
2. Забезпечити своєчасне призначення та виплату передбаче-
них чинним законодавством державних допомог сім"ям і громадя-
нам.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.

3. Створити при районних управліннях праці та соціального
захисту населення підрозділи соціальних інспекторів для надання
допомоги в призначенні державних допомог (у межах існуючої кіль-
кості працівників).
1 квартал 2001 року. Районні управління праці та со-
ціального захисту населення.

4. Забезпечити повне охоплення всіма видами державної до-
помоги малозабезпечених сімей і всіх громадян (хто має право).

Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення.

5. Вживати заходів по вдосконаленню механізму надання
населенню міста житлових субсидій

5.1. Забезпечити своєчасне призначення житлових субсидій
та проводити перерахунки розмірів субсидій у зв"язку
зі змінами тарифів на житлово-комунальні послуги без звернення
отримувачів субсидій.
Постійно. Районні управління праці та со-
ціального захисту населення

5.2. Удосконалювати порядок призначення житлових субсидій
з метою створення сприятливих умов для громадян.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення.
5.3. Через засоби масової інформації, консультпункти на
підприємствах та інформаційні стенди у відділах субсидій і
ЖЕКах інформувати мешканців міста про порядок призначення жит-
лових субсидій та про нові нормативні документи з питання жит-
лових субсидій.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення.
5.4. Надавати допомогу та здійснювати контроль за призна-
ченням житлових субсидій, у першу чергу малозабезпеченим та ба-
гатодітним сім"ям, а також сім"ям із непрацездатних громадян.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення

П. Удосконалення системи надання адресної допомоги, у першу
чергу гостропотребуючим громадянам

1. На підставі обстежень створити комп´ютерну базу даних
для надання допомоги, у першу чергу гостропотребуючим громадя-
нам.
І півріччя 2001р. Районні управління праці та
соціального захисту населення
2. Виявляти та охопити обслуговуванням усіх самотніх непра-
цездатних громадян похилого віку, які потребують допомоги по
догляду за ними.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення. соціального захисту населення
3. Удосконалювати роботу по функціонуванню при районних уп-
равліннях праці та соціального захисту населення структурних
підрозділів:
- відділень по надомному обслуговуванню самотніх непраце-
здатних громадян;
- лікувально-оздоровчого відділення для пенсіонерів;
- реабілітаційного відділення для дітей-інвалідів;
- пунктів прийому та розподілу продуктів харчування й ре-
чей, які були у вжитку, та інших.
3.1. Відділенням побутових послуг районних управлінь праці
та соціального захисту населення надавати побутові послуги са-
мотнім непрацездатним громадянам, що знаходяться на обслугову-
ванні, та малозабезпеченим пенсіонерам на пільгових умовах.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.
3.2. Організація в лікувально-оздоровчому відділенні для
пенсіонерів і відділенні реабілітації дітей-інвалідів безкош-
товного харчування та часткового безкоштовного забезпечення
ліками.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.
Фінансування на 2001 рік складає - 82.320 тис.грн.
3.3. Забезпечити безкоштовними обідами інвалідів по зору,
хворих, які втратили рухомість, малозабезпечених громадян, що
перебувають на обслуговуванні в районних управліннях праці та
соціального захисту населення.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.
3.4. Надавати допомогу самотнім громадянам похилого віку в
забезпеченні твердим паливом (по 1 тонні вугілля щорічно).
Щорічно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення.
3.5. Забезпечити діяльність центрів соціального захисту у
віддалених мікрорайонах міста для безпосереднього, на місцях,
призначення субсидій, допомоги на дітей, надання соціальної до-
помоги.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.

4. Проводити комплексне медичне обстеження та лікування
громадян похилого віку, інвалідів війни, учасників бойових дій
та інвалідів загальних захворювань згідно з "Програмою здоров"я
літніх людей" (за окремим графіком).
Щорічно. Міське управління охорони
здоров"я.
5. Проводити роботу з підприємствами та організаціями, ко-
мерційними структурами по наданню ними благодійної допомоги
гостропотребуючим категоріям громадян.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення.
6. З метою покращення побутових та житлових умов самотніх
непрацездатних пенсіонерів і пільгової категорії громадян за
їх зверненнями житлово-комунальним службам проводити необхідні
ремонтні роботи всіх помешкань.
Постійно. Міське та районні управління
житлово-комунального госпо-
дарства, райвиконкоми.


Ш. Соціальна захищеність найбільш вразливих верств
населення від безробіття


1. Створення сприятливих умов для працевлаштування незай-
нятої молоді та підлітків.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захисту
населення, головне управління
у справах культури, інформа-
ції, молоді та спорту, районні
центри зайнятості.

1.1. Організувати оплачувані громадські роботи для учнів
шкіл і професійно-технічних училищ у літній період та вільний
від навчання час. Щорічно залучати до участі в оплачуваних гро-
мадських роботах не менше 1тис.осіб. Фінансування здійснюється
за рахунок міської комплексної програми "Молодь" та інших дже-
рел.
Головне управління у справах
культури, інформації, молоді
та спорту, міське й районні
управління праці та соціаль-
ного захисту населення, ра-
йонні центри зайнятості.
1.2. Проводити районні ярмарки професій, робочих місць для
випускників шкіл і ПТУ.
Постійно. Районні управління праці та
соціального захисту населення,
районні центри зайнятості.
1.3. З метою правильного вибору професії або сфери трудо-
вої діяльності проводити анкетування та надавати учням загаль-
ноосвітніх та спеціалізованих шкіл-інтернатів профорієнтаційні
послуги.
Постійно. Районні центри зайнятості.

1.4. Організовувати роботу літніх таборів праці та відпо-
чинку на базі загальноосвітніх шкіл і підліткових клубів за
місцем проживання.
Щорічно. Міське управління освіти,
міська та районні служби у
справах неповнолітніх.
1.5. Райвиконкомам здійснювати контроль за виконанням
рішень по бронюванню робочих місць для працевлаштування кате-
горії громадян, які не можуть конкурувати на ринку праці.
Забронювати на 2001 рік:
Заводський район - 526 роб.місць, Корабельний - 485 роб.місць,
Ленінський - 600 роб.місць, Центральний - 519 роб.місць.
Постійно. Райвиконкоми, районні центри
зайнятості.
2. Сприяти залученню жінок до підприємницької діяльності,
самозайнятості, надавати їм необхідну організаційну та методич-
ну допомогу.
Проводити навчальні семінари з Миколаївським центром
підтримки жіночого бізнесу.
Постійно. Міське управління праці та
соціального захисту населення.
3. Створити на базі міського притулку для осіб без визна-
ченого місця проживання госпрозрахункове підприємство по надан-
ню таких послуг:
- роботи на сільськогосподарських підприємствах;
- ремонт взуття;
- виконання господарських робіт у міському будинку-інтер-
наті для пенсіонерів та інвалідів;
- залучення до громадських робіт у комунальній сфері.
І півріччя 2002р. Міське управління праці та
соціального захисту населен-
ня,притулок для осіб без ви-
значеного місця проживання.
4. Здійснювати контроль за забезпеченням соціального за-
хисту працівників, зайнятих на роботах із шкідливими умовами
праці на підприємствах, в установах та організаціях, а також за
якістю проведення атестації робочих місць, за умовами праці та
наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та ком-
пенсацій за роботу в шкідливих умовах.
Постійно. Міське й районні управління
праці та соціального захи-
сту населення.
5. На підставі чинного законодавства контролювати внесення
до колективних договорів положення щодо забезпечення пенсіоне-
рам, які працювали або працюють на цих підприємствах, права на
приватизацію власності державних підприємств, на санаторно-ку-
рортне лікування, поліпшення житлових умов, надання матеріаль-
ної і натуральної допомоги, а також різних видів соціальних
послуг за рахунок підприємства, організації, установи.
Щорічно. Міське й районні управлін-
ня праці та соціального за-
хисту населення.

ІV. Вирішення проблем інвалідів

1. Профілактика інвалідності, медична та
соціально-побутова реабілітація

1.1. Проводити аналіз з травматизму й дотримання безпеч-

них умов праці на підприємствах та вживати заходів по усуненню
недоліків.
Щокварталу. Міське й районні управлін-
ня праці та соціального за-
хисту населення.
1.2. Посилити нагляд на підприємствах, в установах, ор-
ганізаціях за додержанням санітарно-гігієнічних норм і правил,
та вживати заходів до порушників установлених норм відповідно
до чинного законодавства.
Постійно. Міська та районні СЕС.
1.3. Проводити аналіз дорожньо-транспортних пригод,
пов´язаних із травматизмом та вживати необхідних заходів по
зменшенню травматизму, пов´язаного з транспортом.
Щокварталу. Міська ДАІ, міське й район-
ні управління праці та со-
ціального захисту населення.
1.4. Рекомендувати адміністраціям та профспілковим коміте-
там підприємств вносити в колективні договори питання охорони
праці, створення безпечних умов праці, соціального захисту
інвалідів та пенсіонерів як працюючих, так і тих, які вже не
працюють через втрату працездатності або по досягненню
пенсійного віку.
Постійно. Підприємства, установи,
міське й районні управлін-
ня праці та соціального
захисту населення.
1.5. Міськвиконкому щорічно приймати рішення по встанов-
ленню 4% квоти для підприємств та установ міста по працевлашту-
ванню інвалідів, спільно з райвиконкомами організовувати вико-
нання цього рішення.
1.6. Забезпечити умови для повноцінної роботи відділень
соціальної реабілітації дітей-інвалідів при районних уп-
равліннях праці та соціального захисту населення.
Постійно. Районні управління праці
та соцзахисту.
1.7. Систематично проводити обстеження матеріально-побуто-
вих умов проживання інвалідів. Узагальнювати результати обсте-
жень та вносити пропозиції щодо покращення матеріально-побуто-
вих умов інвалідів.
Один раз на півріччя. Міське управління охо-
рони здоров´я.
1.8. Забезпечити надання висококваліфікованої медичної до-
помоги інвалідам у лікарнях міста.
Постійно. Міське управління охо-
рони здоров´я.
1.9. Надавати допомогу інвалідам у своєчасному проведенні
медико-соціальної експертизи, транспортування або обстеження на
дому інвалідів із числа тих, хто не може самостійно звернутися
до органів МСЕК.
Постійно. Міське управління охо-
рони здоров´я, районні
управління праці та со-
ціального захисту насе-
лення.
1.10. Проводити роз´яснювальну роботу щодо вступу інвалідів
у муніципальну лікарняну касу.
Постійно. Міське управління охорони
здоров´я, районні управ-
ління праці та соцзахисту
населення.

2. Створення інвалідам рівних можливостей

2.1. Продовжити роботу по облаштуванню в місті переїздів,
з´їздів на перехрестях доріг і тротуарів та пандусів біля уста-
нов для безперешкодного доступу інвалідів на візках до об"єктів
соціальної інфраструктури.
Весь період. Райвиконкоми, управління
житлово-комунального гос-
подарства.
Фінансування - 2001 рік - 40 тис.грн.
2002 рік пропонується - 30 тис.грн.
2.2. Районним управлінням праці та соціального захисту на-
селення вести облік потреб інвалідів та своєчасно забезпечува-
ти їх (хто має право):
- інвалідними візками;
- милицями і цівками для ходіння;
- компенсаціями на бензин;
- санаторно-курортними путівками або компенсацією за них.
Постійно. Міське й районні управ-
ління праці та соціаль-
ного захисту населення.
2.3. Надавати допомогу інвалідам у протезуванні на Мико-
лаївському та Одеському протезно-ортопедичних підприємствах.
Постійно. Районні управління праці
та соцзахисту населення.
2.4. Підтримувати малі підприємства, на яких працює більш
50% інвалідів. Надавати їм можливу допомогу.
Постійно. Райвиконкоми.

3. Поліпшення матеріально-побутових умов
проживання інвалідів

3.1. Для компенсації вартості житлово-комунальних послуг
надавати щомісячну адресну матеріальну допомогу таким категорі-
ям інвалідів, які не користуються пільгами:
- інвалідам по зору І та П груп (2001р. - фінансування -
50 тис.грн., 2002 р. - 60 тис.грн.);
- інвалідам на візках (2001 рік - 9 тис.грн., 2002 рік -
12 тис.грн.
Щорічно. Міська рада, міське фінан-
сове управління.
3.2. Забезпечувати сприятливі умови для діяльності район-
них товариств інвалідів. Надавати всебічну допомогу в роботі
районних товариств інвалідів по поліпшенню матеріально-побуто-
вих умов проживання інвалідів.
Постійно. Міське й районні управлін-
ня праці та соціального
захисту населення.
3.3. Виконувати косметичний ремонт житла самотнім
інвалідам, які перебувають на обслуговуванні районних управлінь
праці та соціального захисту населення.
Постійно. Міське й районні управлін-
ня праці та соціального
захисту населення.
3.4. Надавати допомогу гостропотребуючим інвалідам продук-
тами харчування, одягом, грошима за рахунок коштів міського
бюджету, фонду соціального захисту інвалідів, благодійних та
спонсорських надходжень.
Постійно. Міськвиконком, райвиконкоми,
міське та районні управління
соцзахисту.


3.5. Протягом року проводити масові благодійні заходи для
надання всілякої допомоги інвалідам міста (за окремими планами).
Постійно. Міське й районні управлін-
ня праці та соцзахисту насе-
лення.

4. Навчання, відпочинок, спорт

4.1. Охопити надомним навчанням усіх дітей-інвалідів із
числа тих, що не можуть відвідувати за станом здоров´я загаль-
ноосвітні школи.
Постійно. Міське управління освіти
та охорони здоров´я.
4.2. Щорічно в період літніх канікул надавати можливість
оздоровлення і відпочинку дітям-інвалідам у дитячих таборах та
санаторіях.
Щорічно. Міське управління праці й
соцзахисту та освіти, рай-
виконкоми.
Фінансування на оздоровлення в 2001р. складає 105 тис.грн.
4.3. Сприяти направленню і вступу всіх бажаючих інвалідів
на навчання в професійні училища, технікуми, вищі учбові заклади.
Щорічно. Міське управління праці та
соцзахисту населення.
4.4. Рекомендувати керівникам різноманітних фізкультур-
но-оздоровчих комплексів та секцій приймати інвалідів, які ба-
жають займатися спортом.
Постійно. Керівники фізкультурно-
оздоровчих комплексів.
4.5. Щорічно проводити спортивні змагання серед інвалідів
у різних видах спорту.
Щорічно. Головне управління у спра-
вах культури, інформації,
молоді та спорту, міське
управління освіти.
4.6. Залучати дітей-інвалідів до занять у гуртках, ху-
дожньої самодіяльності та народно-прикладної творчості при ус-
тановах культури й освіти.
Постійно. Головне управління у спра-
вах культури, інформації,
молоді та спорту.
4.7. Щорічно до Міжнародного дня інвалідів проводити огля-
ди художньої самодіяльності та виставки робіт народної твор-
чості інвалідів у районах міста з підбиттям підсумків та вру-
ченням призів переможцям.
Жовтень-листопад Райвиконкоми, головне управ-
кожного року. ління у справах культури,
інформації, молоді та спорту.

V. Організація управління та контролю за реалізацією
міської комплексної програми "Соціальний захист
на 2001-2002 роки"

Керівництво роботою по виконанню Програми здійснює міська
координаційна рада.
Координаційна рада на своїх засіданнях розглядає питання
згідно з розробленим планом роботи один раз на квартал.
Оперативний контроль за реалізацією програми здійснює уп-
равління праці та соціального захисту населення міської ради.
Організації та установи один раз у півріччя надають пись-
мову інформацію про хід виконання Програми.


Секретар міської ради Т.В.Щедрова

Додаток 2
до рішення міської ради
від 23.05.2001 N 30/11


С К Л А Д
координаційної ради з реалізації міської
комплексної програми "Соціальний захист
на 2001-2002 рр."


Ніколаєва Зоя - голова постійної депутатської
Володимирівна комісії з питань праці та со-
ціального захисту населення,
голова координаційної ради
Бугаєнко Таміла - заступник міського голови з пи-
Іванівна тань діяльності виконавчих орга-
нів ради, заступник голови коор-
динаційної ради
Бондаренко Сергій - начальник управління праці та
Миколайович соціального захисту населення,
(відповідальний секретар коорди-
наційної ради)

Члени координаційної ради:

Гунченко Василь - начальник управління охорони
Кузьмич здоров´я
Вдовиченко Раїса - начальник управління освіти
Петрівна
Гранатуров Юрій - начальник управління у справах
Ісайович культури, інформації, молоді та
спорту
Лютіков Іван - голова міської ради ветеранів
Федорович війни та праці
Замлінський Микола - заступник голови постійної комісії
Іванович міської ради з питань праці та со-
ціального захисту населення
Бевза Юрій - начальник управління по координації
Валерійович будівництва, ремонту та утриманню ЖКГ

Яблоновська Тетяна - начальник міського фінансового
Олександрівна управління

Бредець Світлана - начальник управління торгівлі, тран-
Альбертівна спорту, зв´язку, послуг населенню та
підприємництва
Дмитрієва Світлана - начальник служби у справах неповно-
Борисівна літніх
Пучков Володимир - головний редактор газети "Вечірній
Юрійович Миколаїв"
Дьяченко Наталія - начальник управління праці та со-
Іванівна ціального захисту населення
Корабельного району
Самерханова Любов - начальник управління праці та со-
Іванівна ціального захисту населення
Заводського району
Хохич Лариса - начальник управління праці та со-
Пилипівна ціального захисту населення
Ленінського району
Войхевич Людмила - начальник управління праці та со-
Петрівна ціального захисту населення
Центрального району
Шарафанов Микола - голова обласної спілки інвалідів
Григорович (за узгодженням)



Секретар міської ради Т.В.Щедрова


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: