Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 9/7 від 2006-12-21

Про затвердження міської комплексної програми “Молодь” на 2007-2011 роки (ВН. ДОПОВН. №10/54 ВІД 01.02.07) (ВН. ДОП. №23/12 ВІД 24.04.08) (ВТР.ЧИН. №22/12 ВІД 22.11.12)


ВН. ДОПОВН.
ВН. ДОП.

ВТР.ЧИН.
Відповідно до ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА:
 1. Затвердити міську комплексну програму “Молодь” на 2007-2011 роки /далі – Програма/ (додається).
2. Головам адміністрацій районів виконкому Миколаївської міської ради Клименку В.Г., Устенку В.І., Плохотнюку А.М., Рижику В.І. відповідно до   Програми розробити заходи щодо її реалізації в районах.
3. Виконавчим органам міської ради, задіяним в реалізації Програми, щорічно до 25 грудня направляти управлінню у справах сім’ї, дітей та молоді (Воронову) звіт про виконання  Програми.
4. Управлінню у справах сім’ї, дітей та молоді (Воронову) щорічно до 28 грудня надавати міській раді інформацію про хід виконання Програми
5. Міському фінансовому управлінню (Бондаренко), управлінню у справах сім’ї, дітей та молоді (Воронову) забезпечити фінансування Програми в межах коштів, передбачених у міському бюджеті на відповідний рік.
6. Рішення Миколаївської міської ради від 21.11.02 № 7/16 “Про затвердження міської комплексної програми “Молодь” на 2003-2006 роки”, від 17.12.03  № 17/35 “ Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 21.11.02 № 7/16 “Про затвердження міської комплексної програми “Молодь” на 2003-2006 роки” вважати такими, що втратили чинність з 01.01.07.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань освіти, культури, у справах сім’ї, молоді та спорту (Романовського).


Секретар міської радиВ.І.Коренюгін



Затверджено
рішенням міської ради
від 21 грудня 2006
№9/7




МІСЬКА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА“МОЛОДЬ”
на 2007-2011 роки
м. Миколаїв 2006



 
МЕТА ПРОГРАМИ
Міська комплексна програма “Молодь” на 2007-2011 роки (далі – МКП “Молодь”) розроблена з метою проведення цілісної молодіжної політики у місті, визначеної Декларацією “Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні” та Законом України “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”, іншими законодавчими та нормативними актами щодо створення сприятливих передумов для життєвого самовизначення та  самореалізації молодих громадян, підтримки їхньої інноваційної діяльності, розвитку молодіжних громадських об’єднань, рухів, сприяння їх роботі у вирішенні нагальних проблем молоді.
У МКП “Молодь” визначаються загальні принципи, головні напрямки та основний зміст місцевих перспективних (до 2011 р.) комплексних заходів щодо державної та місцевої підтримки й захисту молоді міста, молодої сім’ї.
МКП “Молодь” окреслює пріоритетні напрямки діяльності місцевих структур і громадських організацій, що працюють над вирішенням проблем молоді, визначає орієнтири для всіх, хто займається забезпеченням духовно-культурного та фізичного розвитку молоді, формуванням морально-правової культури, допомогою у становленні молодої сім’ї і профілактикою негативних явищ у молодіжному середовищі, підтримкою розвитку молодіжного підприємництва тощо.
Очікувані кінцеві результати виконання Програми:
- створення сприятливих умов для соціального становлення та розвитку молоді міста;
- формування високого рівня позитивного світогляду молоді на грунті розвиненого почуття патріотизму, національної самосвідомості, духовно-моральних, культурних, загальнолюдських цінностей;
- забезпечення якісно нового рівня інформованості та обізнаності  молоді з життєвозначущих питань;
- позитивні зрушення у вирішенні проблеми зайнятості міської молоді;
- поліпшення становища молодих сімей міста Миколаєва;
- зниження рівня антигромадських, негативних проявів у молодіжному середовищі міста.
 
ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ
ТА ЇЇ ГОЛОВНІ ПРИНЦИПИ
 
Політико-правова сутність підходів щодо формування та реалізації  МКП “Молодь” випливає з  нормативно-правових актів, що регламентують та визначають зміст молодіжної політики в Україні – Декларації “Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні”, Закону України    “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”, Закону України “Про молодіжні та дитячі громадські організації”, Указу Президента України від 29.03.01 № 221/2001 “Про додаткові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики”, а також  Послання Президента України до Верховної Ради України “Україна: поступ у XXI століття” та Постанови Верховної Ради України “Про рекомендації парламентських слухань з питань практичної діяльності органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування щодо реалізації державної молодіжної політики”.
У процесі розроблення Програми враховувалися вимоги Указів Президента України: від 06.10.99 № 1284/99 “Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики та підтримки молодіжних громадських організацій”, від 27.04.99 № 456/99 “Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян”, від 06.10.99 № 1285/99 “Про заходи щодо забезпечення працевлаштування молоді”, від 12.11.99 № 160/99 “Про поліпшення становища багатодітних сімей”, від 24.04.2000 № 612/2000 “Про  додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді”, Постанови Верховної Ради України від 22.09.05 № 2894-ІV “Про рекомендації парламентських слухань “Забезпечення прав дітей в Україні. Охорона материнства та дитинства”; Постанови Кабінету Міністрів України від 18.06.99 № 1059 “Про стан реалізації державної молодіжної політики”, інших законодавчих та нормативних актів, які приймалися впродовж останнього часу, щодо створення сприятливих передумов для життєвого самовизначення та самореалізації молодих громадян. 
МКП “Молодь” передбачає подальше конкретне наповнення змісту та логіки реалізації молодіжної політики Миколаївської міської ради та виконкому Миколаївської ради в нових цільових програмах, які стосуються, перш за все, проблем зайнятості, здоров’я, соціальної політики, соціального захисту, соціально-культурної сфери тощо. У МКП “Молодь” ввійшли лише основні заходи, що відносяться до сфери молодіжної політики, і не включені більш детальні заходи, якщо вони внесені в програми відповідного профілю (освіти, зайнятості, охорони здоров’я тощо).
МКП “Молодь” базується на визнанні таких принципів:
- всебічного забезпечення інтересів і потреб молодих громадян міста з урахуванням особливостей та специфіки різних соціальних категорій та груп (інвалідів, дітей-сиріт, студентської молоді, молодої сім’ї та ін.);
- забезпечення захисту прав й основних свобод молоді;
- органічного поєднання громадських, державних інтересів, прав і свобод молодої людини;
- наукового обґрунтування та комплексності запропонованих заходів.
 
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ:
 
- захист молодих громадян від дискримінації з мотивів віку;
- сприяння духовному та фізичному розвитку молоді, вихованню в неї почуття громадянської самосвідомості та патріотизму, бажання активно сприяти утвердженню державності в Україні;
- розкриття особливостей життєдіяльності молоді в суспільстві, підготовка її до роботи в умовах конкуренції;
- забезпечення прав молодих громадян, встановлення для них гарантій та необхідної соціальної підтримки у сфері освіти, праці та зайнятості;
- сприяння підприємницькій діяльності молоді, врахування особливостей умов життєдіяльності та життєвих цілей різних соціальних груп;
- подолання соціально-політичної апатії молоді, створення сприятливих умов для її повноцінної соціалізації та активного залучення до соціально-економічного, політичного й культурного життя суспільства;
- сприяння реалізації творчого потенціалу молодої людини в інтересах становлення й самореалізації її особистості, формування морально-правової культури та профілактики негативних явищ в молодіжному середовищі;
- підтримка молодої сім’ї, талановитої та обдарованої молоді;
- сприяння розвитку та поглибленню міжнародних молодіжних контактів.
 
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ, ПОКАЗНИКИ, ФІНАНСУВАННЯ
ТА КОНТРОЛЬ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ПРОГРАМИ
 
Відповідальним за реалізацію МКП “Молодь” є управління у справах сім’ї, дітей та молоді, а також інші виконавчі органи міської ради. Механізм реалізації програми передбачає залучення до вирішення молодіжних проблем громадських організацій, підприємств, установ, засобів масової інформації та приватних осіб.
Головним координатором у реалізації МКП “Молодь” є управління у справах сім’ї, дітей та молоді, а також інші виконавчі органи міської ради.
Загальний контроль за ходом реалізації Програми здійснює Миколаївський міський голова та Миколаївська міська рада. Управління у справах сім’ї, дітей та молоді щорічно виносить на розгляд Миколаївського міського голови інформаційно-аналітичну інформацію про хід виконання МКП “Молодь” в поточному році, пропозиції та заходи щодо її організаційного та фінансового забезпечення в наступному році.
Основними показниками до виконання МКП “Молодь” є: кількість штатних одиниць, кількість проведених заходів, середня вартість заходу, кількість жінок, дітей та молоді залученої до участі в заходах, збільшення суми середньої стипендії міського голови та міської ради для талановитої молоді.
Фінансування МКП “Молодь” здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, субвенцій, коштів спеціального фонду, спонсорських, благодійних та інших внесків юридичних і фізичних осіб.
Фінансування заходів у 2007-2011 років може корегуватися відповідно до пропозицій виконавчого комітету Миколаївської міської ради, за поданням управління у справах сім’ї, дітей та молоді, а також інших виконавців, згідно із затвердженою МКП.
 
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОГРАМИ
 
1. Організаційно-правове забезпечення
реалізації молодіжної політики
 
Розробка і впровадження довготривалих цілей у галузі молодіжної політики можливе через систему конкретних заходів, направлених на поліпшення умов та гарантій для самореалізації особистості молодої людини.
 
1.1. Вносити пропозиції щодо проведення депутатських слухань з питань проблем молоді та реалізації державної молодіжної політики в місті.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
1.2. Забезпечувати скоординовану діяльність органів місцевого самоврядування та консультативно-дорадчих органів з питань молодіжної політики, громадських об’єднань з питань реалізації молодіжної політики.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
2. Молодь та освіта, забезпечення
інтелектуального розвитку
 
Поліпшення умов інтелектуального розвитку молоді сьогодні розглядається як передумова сприятливого соціально-економічного майбутнього, як проблема національного значення, що потребує першочергового вирішення.
 
2.1. Продовжити надання кращим студентам стипендій міського голови та міської ради на основі моніторингу та згідно з визначеними критеріями. 
Виконком міської ради,
управління у справах сім ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
2.2. Сприяти проведенню молодіжних науково-практичних конференцій для студентів, аспірантів, молодих вчених та школярів.
Виконком міської ради,
управління у справах сім ї, дітей та молоді, управління освіти, управління громадських зв’язків, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
           
2.3. Надавати допомогу громадським організаціям у розвитку шкільного самоврядування.
Виконком міської ради,
управління у справах сім ї, дітей та молоді, управління освіти
2007-2011 рр.
 
2.4. Організувати і провести молодіжні екологічні та історико-краєзнавчі експедиції.
Виконком міської ради,
управління у справах сім ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.           
 
2.5. Сприяти реалізації заходів та програм громадських організацій, направлених на збереження і відтворення довкілля, об’єктів культурної спадщини.
Виконком міської ради,
управління у справах сім ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
           
2.6. Сприяти розвитку волонтерського руху. Продовжити роботу спеціалізованого формування “Школа волонтерів” при Миколаївському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою підготовки волонтерів до участі у реалізації соціальних програм.
Виконком міської ради, департамент праці та соціального захисту населення,
Миколаївський міський центр соціальних служб  для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
           
 
 
3. Розвиток трудової й соціальної активності молоді,
забезпечення зайнятості молодих людей
        
Вирішення проблеми зайнятості молоді можливе через систему конкретних заходів, спрямованих на поліпшення працевлаштування молодих людей і захисту їх від  безробіття. Ця система орієнтована на збереження існуючих та створення нових робочих місць, організацію цілеспрямованої професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації молоді відповідно до кон’юнктури ринку праці, створення умов для надання соціальної та психологічної допомоги непрацюючій частині молоді.
Для вирішення проблеми зайнятості молоді, захисту її від безробіття та розвитку трудової активності Програмою передбачається:
 
3.1. Сприяти розвитку підприємництва серед молоді, навчанню безробітної молоді, у тому числі основам підприємницької діяльності, надавати необхідну інформаційну та організаційну допомогу.
Виконком міської ради,
департамент праці та соціального захисту населення, управління у справах сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
3.2. Підтримка діяльності громадських організацій, спрямованих на активізацію молоді та залучення старшокласників, учнів профтехучилищ, студентів вузів до громадських робіт.
Управління у справах сім’ї, дітей та молоді, департамент праці та соціального захисту населення, управління освіти, служба у справах неповнолітніх, адміністрації районів міста, підприємства та організації
Червень-серпень 2007-2011 рр.
 
3.3. Сприяти залученню студентської та учнівської молоді до виконання програм соціально-економічного розвитку м. Миколаєва.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
3.4. Сприяти діяльності мережі таборів праці та відпочинку, спортивно-оздоровчих таборів для учнів загальноосвітніх шкіл, профтехучилищ, студентів та організовувати роботу літніх таборів праці та відпочинку на базі загальноосвітніх шкіл і підліткових клубів за місцем проживання.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, департамент праці та соціального захисту населення, служба у справах неповнолітніх, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
3.5. Залучати молодь до активної участі у міському конкурсі бізнес-планів молодих підприємців та студентів м. Миколаєва.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, департамент праці та соціального захисту населення, відділ сфери послуг, легкої, переробної промисловості та підтримки підприємницької діяльності, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
4. Соціальний захист молоді
 
Зниження життєвого рівня населення, викликане соціально-економічною кризою, невирішеністю екологічних проблем, загострених Чорнобильською катастрофою, соціально-психологічний дискомфорт, породжений відсутністю віри у швидкі зміни на краще – все це призвело до збільшення частки соціально неспроможних верств населення, погіршення здоров’я, у тому числі підлітків, дітей та молоді. Спостерігається негативна тенденція: при загальному поступовому зменшенні кількості дитячого населення значно зростає кількість дітей-інвалідів, що призводить до накопичення важких хронічних захворювань у популяції населення, яке вступає в репродуктивний період. Як наслідок, поглиблюється проблема зниження народжуваності та збільшення захворюваності серед дітей.
З метою соціального захисту молоді (сиріт, інвалідів, дітей з багатодітних сімей, потерпілих від наслідків Чорнобильської катастрофи тощо)  МКП “Молодь” передбачає:
 
4.1. Сприяти професійному навчанню та працевлаштуванню випускників шкіл-інтернатів, дитячих будинків, підлітків, які залишили навчання, неповнолітніх, молодих інвалідів.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах неповнолітніх
2007-2011 рр.
 
4.2. Організувати психологічне, соціально-педагогічне, юридичне консультування дітей та молоді.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
4.3. Сприяти проведенню благодійних акцій для дітей-сиріт та інвалідів, дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, департамент праці та соціального захисту населення, адміністрації районів міста, громадські організації
2007-2011 рр.
 
4.4. Розробити та реалізувати заходи щодо підтримки становлення та розвитку молодих сімей, в яких передбачити поліпшення їх житлових та матеріально-побутових умов.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ обліку та розподілу житла, громадські організації
2007-2009 рр.
 
4.5. Проводити тренінги, семінари, практичні заняття для дітей-сиріт та інвалідів, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей з метою їх соціальної адаптації.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
4.6. Проводити заходи, спрямовані на соціальну адаптацію дітей з обмеженими фізичними можливостями.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, департамент праці та соціального захисту населення,  Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
4.7. Надавати психолого-педагогічну, юридичну та інформаційну допомогу молодим сім’ям, які виховують дітей з обмеженими фізичними можливостями.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
4.8. Продовжити роботу “Студентської соціальної служби” при Міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
4.9. Надавати психологічну, соціальну, педагогічну та інформаційну допомогу різним категоріям клієнтів соціальних служб.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
5. Поліпшення становища молодої сім’ї та
підготовка молоді до подружнього життя
 
Ставлення молоді до шлюбу й майбутньої сім’ї, становище й розвиток молодих сімей значною мірою залежать від змін, які відбуваються в суспільстві.
Сучасна молодь зорієнтована на порівняно ранній вступ до шлюбу та народження дітей. У рейтингу цінностей молодих людей наявність нормальної сім’ї стоїть на другому місці після бажання мати добре здоров’я. Понад 80% новонароджених – діти, народжені у молодих сім’ях. Певну роль тут відіграє прагнення в ранньому віці народити дітей, щоб потім сконцентрувати зусилля на підвищенні освітнього і професійного рівня. Разом з тим, катастрофічно погіршується демографічна ситуація, у першу чергу через значне зменшення дітонароджуваності. Великою мірою це пов’язано зі значним погіршенням матеріального стану молодих сімей. Задоволення потреби в дітях, материнстві та батьківстві конкурує з низкою інших потреб, тим елементарніших, чим нижчий рівень життя. Важке матеріальне становище дуже часто стає також підґрунтям численних конфліктів серед молодих подружніх пар.
У місті, як і в країні в цілому, зберігаються тенденції до зниження кількості шлюбних пар серед молодих людей, а також збільшення кількості розлучень.
Найболючішими проблемами молодої сім’ї є житлово-побутова невлаштованість та низький середньомісячний прибуток.
Важливого значення набувають питання надання різних видів соціальної допомоги молодій сім’ї (соціально-психологічної, психолого-педагогічної, соціально-медичної, юридичної та ін.), здійснення соціальної профілактики, соціальної реабілітації, охорони шлюбу, материнства, батьківства, дитинства тощо. Виходячи з цього, пропонується:
 
5.1. Співпрацювати з регіональним відділенням Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву з питань надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) житла.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, головне управління містобудування та архітектури, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
5.2. Сприяти відновленню роботи МЖК.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді,
2007-2011 рр.
 
5.3. Організувати та провести паспортизацію багатодітних та малозабезпечених сімей міста.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді 2007-2011 рр.
 
5.4. Проводити індивідуальні психологічні консультації з метою надання психологічної допомоги молодим сім’ям.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління архівної роботи та урочистих подій
2007-2011 рр.
 
5.5. Проводити семінари, тренінги для молодих сімей з питань корекції міжособистісних стосунків.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління архівної роботи та урочистих подій.
2007-2011 рр.
 
5.6. Проводити санітарно-освітню роботу серед молоді щодо пропаганди здорового способу життя, планування сім’ї, відповідального батьківства, безпечного материнства та залучення до цієї роботи засобів масової інформації.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
5.7. Проводити роботу по створенню шкіл молодих батьків у дитячих лікувально-профілактичних закладах та жіночих консультаціях.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
5.8. Активізувати роботу з функціонально неспроможними сім’ями (в яких батьки хворі на алкоголізм, наркоманію, недієздатні з асоціальною поведінкою тощо), з метою виявлення дітей, які перебувають в особливо складних економічних і морально-психологічних умовах.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я, служба у справах неповнолітніх
2007-2011 рр.
 
5.9. Сприяти розміщенню мережі служб планування сім’ї, дитячої та підліткової гінекології та оснащенню їх необхідним обладнанням.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
5.10. Підтримувати програми та заходи міського гендерного центру.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
6. Формування національної свідомості
та патріотичне виховання молоді
 
У сукупності духовних цінностей та загальнолюдських моральних якостей особистості особливе місце займають духовність, національна свідомість та патріотизм. Відродження національної та громадянської свідомості, виховання патріотизму вимагає побудови нової системи громадсько-політичного виховання молоді, що передбачає вирішення таких завдань:
- виховання у юнаків та дівчат моральних та культурних якостей, заснованих на традиціях і сучасних цінностях українського народу;
- виховання особистісних рис громадянина України та національної свідомості;
- виховання любові до Батьківщини та готовності до захисту, поваги до державних символів України – Державного прапора України, Державного герба України і Державного гімну України;
- виховання любові до рідного міста, його історії, традицій, поваги до людей, що внесли значний внесок у його розвиток для формування духовності, національної свідомості та патріотизму молоді, необхідна активізація діяльності та взаємодії у роботі органів місцевого самоврядування, установ культурно-освітньої, військово-патріотичної спрямованості та молодіжних громадських організацій.
Для цього необхідно:
 
6.1. Сприяти розширенню краєзнавчої роботи, спрямованої на відродження національних традицій, формування національної свідомості дітей, підлітків та молоді.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
6.2. Сприяти проведенню святкування визначних дат історії України, міста Миколаєва та залучати молодь до їх проведення.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста, громадські організації
2007-2011 рр.
 
6.3. Відновити та сприяти проведенню конкурсів-оглядів музеїв, кімнат бойової слави, клубів військово-патріотичного виховання.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді,
управління освіти, адміністрації районів міста, громадські організації
2007-2011 рр.
 
6.4. Надавати методичні консультації підприємствам, установам, організаціям та учбовим закладам щодо вивчення національних традицій і звичаїв, проведення свят і впровадження української обрядовості.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління архівної роботи та урочистих подій
2007-2011 рр.
 
6.5. Брати участь у проведенні зборів молоді, присвячених пам’яті героїв-підпільників, членів молодіжної організації “Партизанська іскра”, в с. Кримка Первомайського району Миколаївської області.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, адміністрації районів міста, громадські організації
2007-2011 рр.
 
7. Виховання правової культури, профілактика
правопорушень та пропаганда здорового способу життя
 
На сучасному етапі розвитку українського суспільства особливого значення набуває проблема формування у молодого покоління правової культури. У процесі її формування беруть участь сім’я, школа, ровесники, засоби масової інформації, органи державної влади та місцевого самоврядування, громадські організації тощо.
Основним напрямком профілактичної роботи серед молоді є  нейтралізація та усунення причин правопорушень.
 
З цією метою:      
 
7.1. Продовжити роботу по удосконаленню та поповненню банку даних про стан і тенденції росту злочинності серед підлітків та молоді.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ з організації оборонної і мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, служба у справах неповнолітніх, управління освіти
2007-2011 рр.
 
7.2. Проводити семінари, наради, “круглі столи”, ділові ігри та інше з питань правового виховання.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, служба у справах неповнолітніх, управління громадських зв’язків, адміністрації  районів міста, громадські організації (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
7.3. Сприяти проведенню профілактичних заходів з метою профілактики дитячої безпритульності, бродяжництва та жебрацтва.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, служба у справах неповнолітніх, управління освіти, ММУ УМВС України в Миколаївській області (за узгодженням), адміністрації  районів міста
2007-2011 рр.
 
7.4. З метою виявлення дітей, які перебувають в особливо складних моральних та матеріально-побутових умовах життя, проводити профілактичну роботу з сім’ями.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, служба у справах неповнолітніх, управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
7.5. Активізувати санітарно-просвітницьку роботу серед населення міста, у першу чергу серед учнівської та студентської молоді, з питань популяризації здорового способу життя, профілактики алкоголізму, наркоманії та захворювання на СНІД. Залучати до цієї роботи засоби масової інформації.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ з організації оборонної і мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, служба у справах неповнолітніх, управління освіти
2007-2011 рр.
 
7.6. Реалізовувати заходи, які спрямовані на недопущення відхилення підлітків від навчання у середніх загальноосвітніх школах. Забезпечити виявлення таких неповнолітніх та направляти їх до відповідних установ згідно з вимогами чинного законодавства.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ з організації оборонної і мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, служба у справах неповнолітніх, управління освіти
2007-2011 рр.
 
7.7. Сприяти виконанню заходів щодо недопущення фактів розповсюдження у гральних залах, комп’ютерних клубах, відеотеках, дискотеках, інших розважальних закладах та громадських місцях продукції порнографічного змісту та продукції, яка пропагує насильство, жорстокість.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ з організації оборонної і мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, служба у справах неповнолітніх, управління освіти
2007-2011 рр.
 
7.8. Сприяти проведенню традиційних фестивалів, конкурсів профілактичного спрямування (фестиваль дружин юних пожежних тощо).
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
7.9. Проводити цільові освітні та культурно-мистецькі акції для підлітків та молоді під гаслом “Здоров’я  молоді – здоров’я нації”.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
7.10. Проводити семінари та тренінги, які спрямовані на профілактику негативних явищ у молодіжному середовищі, пропаганду здорового способу життя та здійснювати видання матеріалів на цю тему.
Виконком міської ради,
Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
7.11. Проводити профілактичну та просвітницьку роботу з неповнолітніми та молоддю, які відбувають покарання в місцях позбавлення волі і звільняються з них.
Виконком міської ради,
Миколаївський міський центр соціальних служб  для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
                                              
8. Сприяння розвитку  та  змістовного дозвілля молоді.
Підтримка творчої та обдарованої молоді
 
Загострення економічної кризи, соціальна та політична нестабільність держави негативним чином впливають на дозвілля молоді,  його обсяги, духовно-культурний зміст, спрямованість, стан регулювання та соціального контролю з боку держави і громадськості. У молодіжному середовищі виник своєрідний духовно-ідейний вакуум, пов’язаний з кризою минулої системи соціальних цінностей і недостатнім освоєнням нового соціально-духовного стану. Відсутність обґрунтованого соціального  ідеалу і втрата життєвих стимулів не тільки породжує духовну апатію, але й різко зменшує загальну соціальну активність молоді.
Складні соціальні проблеми молоді негативно впливають на структуру дозвілля. Зокрема, поширеним у молодіжному середовищі є прослуховування аудіокасет, СД-дисків та перегляд відеокасет, велика кількість молоді проводить вільний час у такий спосіб. Привертає увагу вкрай незначна питома частка тих, хто вільний час використовує для відвідування музеїв і театрів, газети і журнали читає незначна частина молоді.
Зниження престижу культури в молодіжному середовищі призводить до падіння рівня духовності, породжує моральну та інтелектуальну деградацію. Посилюється розрив між естетичною і моральною стороною дозвілля. Спостерігається дегуманізація мистецтва, зростання засилля масової культури низького ґатунку, що призводить до руйнації гуманістичних цінностей, естетизації зла.
Динаміка новацій в економічній і соціальній сферах, нові елементи способу життя, атмосфера очікування нового, поступове розширення можливості виявити свої здібності створюють належну ситуацію і передумови для пробудження культурно-громадської активності молоді та впровадження сучасних видів дозвілля.  На сьогодні дозвілля все більш виступає механізмом прискорення соціалізації молоді, воно використовується як засіб компенсації нерозв’язаних соціальних потреб.
У цих умовах завдання держави і суспільства полягає в тому, щоб забезпечити необхідний мінімум культурних благ і послуг молодим людям, всебічно сприяти високосвідомому ставленню до використання вільного часу.
З цією метою:
 
8.1. Сприяти запровадженню організації туристичної та екскурсійної роботи серед дітей, підлітків, молоді, інвалідів та малозабезпечених верств населення .
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, департамент праці та соціального захисту населення, громадські організації та об’єднання, туристичні фірми та установи (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
8.2. З метою організації відпочинку та оздоровлення дітей і молоді:
- сприяти організації та діяльності наметових таборів;
- залучати краєзнавчі, археологічні, туристичні та інші громадські організації та студентські профкоми вищих навчальних закладів.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, служба у справах неповнолітніх, адміністрації районів міста, краєзнавчі, археологічні, туристичні та інші громадські організації (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
8.3. Проводити туристичні спортивно-оздоровчі фестивалі за участю молоді м. Миколаєва та інших міст України: “Шкільна весна-2007”, “Школа безпеки”, “Відпочивай активно!” та інші.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, краєзнавчі, археологічні, туристичні та інші громадські організації (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
8.4. Сприяти проведенню дитячих, молодіжних і сімейних фестивалів, конкурсів, виставок художньої творчості.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління з питань культури та охорони культурної спадщини, управління освіти, адміністрації районів міста, громадські організації (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
8.5. Сприяти створенню та діяльності студентських клубів дозвілля і поширенню зв’язків з іншими студентськими творчими клубами та спілками.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
8.6. Підтримка талановитих та обдарованих учнів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання), підтримка та забезпечення їх участі у міжнародних та всеукраїнських конкурсах, фестивалях.        
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління з питань культури та охорони культурної спадщини
2007-2011 рр.
 
8.7. Проведення методичних семінарів для психологів та заступників директорів шкіл з виховної роботи з питань здійснення соціально-психологічної роботи з дітьми та підлітками.
Виконком міської ради,
Миколаївський міський центр соціальних служб  для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
                                              
9. Забезпечення виховання та всебічного
розвитку дітей у сім’ї
 
Захист дитини у дитячі роки, коли відбувається духовне, моральне, фізичне становлення особистості, засвоєння національних та загальнолюдських цінностей і коли навіть тимчасові нестатки й помилки дорослих здатні заподіяти шкоду і деформувати її розвиток, має бути одним з головних завдань при формуванні стратегії розвитку нашої держави.
Специфіка та головна спрямованість соціальної політики стосовно дітей у сучасних умовах має сприяти, насамперед, зменшенню впливу на них негативних явищ, що виникають у ході реформування суспільства.
 
9.1. Створювати умови для естетичного та патріотичного виховання, змістовного відпочинку і дозвілля дітей, впроваджувати нові форми і методи виховання з метою духовного відродження нації, виявлення й підтримки талановитих та обдарованих дітей, особливу увагу приділяючи дітям з малозабезпечених, багатодітних і неповних сімей.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, управління з питань культури та охорони культурної спадщини
2007-2011 рр.
 
9.2. Надавати педагогічну та соціально-правову допомогу дітям-сиротам, дітям-інвалідам, дітям, сім’ям, які стали жертвами екологічних та техногенних катастроф, а також сім’ям, які входять до груп ризику.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді,  департамент праці та соціального захисту населення
2007-2011 рр.
 
9.3. Проводити заходи щодо соціальної адаптації (семінари, конкурси, вікторини, зустрічі та інші) для сімей, в яких виховуються діти-інваліди.
Виконком міської ради,
управління освіти, департамент праці та соціального захисту населення, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей  та молоді
2007-2011 рр.
 
9.4. Розробити та впровадити програми по розкриттю особистості дитини, її духовно-емоційних, розумових та фізичних здібностей, сприяти розкриттю її талантів.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління освіти
2007-2011 рр.
 
9.5. Продовжити практику літнього оздоровлення дітей пільгової категорії.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
9.6. Проводити заходи з відзначення Дня сім’ї, Дня матері, відродження національних свят з метою пропаганди кращих духовних надбань народу, розвитку і підтримки сімейних традицій.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, управління з питань культури та охорони культурної спадщини
2007-2011 рр.
 
9.7. Сприяти розширенню мережі центрів сім’ї, родинних клубів з метою надання консультативної допомоги та вжиття конкретних заходів щодо забезпечення функціонування сім’ї на всіх етапах її життєдіяльності.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління освіти,  адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
10. Підтримка діяльності молодіжних громадських організацій.
Розвиток міжнародних молодіжних контактів
 
Розвиток різноманітних видів і форм громадської діяльності та самодіяльності є основою функціонування демократичного суспільства, яка сприяє підтримці рівноваги та злагоди у суспільстві, забезпечує здійснення стратегічних соціальних перспектив у сфері економіки, політики й культури. На сьогодні підтримка діяльності молодіжних громадських організацій, що відповідає цілям молодіжної політики, розширює можливості у вирішенні нагальних проблем молоді.
Важливою складовою молодіжної політики є також розвиток міжнародних молодіжних контактів. Вони сприяють зміцненню авторитету міста, зростанню загальної культури та кругозору молодих людей.  Завдання  органів місцевого самоврядування в цій сфері полягає у всебічній підтримці неурядових молодіжних обмінів, а також розробці міжнародних молодіжних програм.
Першочергові кроки в даній сфері полягають у такому:
 
10.1. З метою здійснення єдиної політики молодіжного самоврядування сприяти:
- діяльності органів студентського самоврядування;
- розвиткові шкільного та студентського самоврядування.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
10.2. Залучати у встановленому порядку представників молодіжних громадських організацій до стажування в органах місцевого самоврядування.
Виконком міської ради,
управління  у справах сім’ї, дітей та молоді, відділ кадрів
2007-2011 рр.
 
10.3. Надавати організаційну, методичну, правову підтримку дитячим, жіночим та молодіжним громадським організаціям, програми і соціальновагомі заходи яких відповідають завданням державної молодіжної політики, та сприяти реалізації відповідних заходів.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління громадських зв’язків, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління з питань культури та охорони культурної спадщини, управління освіти
2007-2011 рр.
 
10.4. З метою залучення дитячих, жіночих та молодіжних громадських організацій до участі в реалізації галузевої політики проводити відбір соціальновагомих програм і проектів громадських організацій
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
10.5. Організовувати і проводити семінари, наради, зустрічі за участю керівників виконкому міської ради, міської ради, управлінь, відділів виконкому міської ради та депутатів міської ради.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління громадських зв’язків, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадські організації (за узгодженням)
2007-2011 рр.
 
10.6. Сприяти розвитку волонтерського руху.
Виконком міської ради,
Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент праці та соціального захисту населення, управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
10.7. Сприяти діяльності дитячих та молодіжних громадських організацій, виконанню програм, ініціатив цих організацій, спрямованих на духовний і фізичний розвиток молоді, підтримку її творчого потенціалу.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та  молоді
2007-2011 рр.
 
10.8. Здійснювати утримання Миколаївського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Виконком міської ради, Миколаївський міський центр соціальних служб для сімўї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
11. Сприяння підвищенню соціального статусу жінок та впровадженню гендерної рівності
 
Основним завданням побудови в українському суспільстві реальної демократії є інформування громадян, як жінок, так і чоловіків, про їхні права. У зв’язку з цим постає завдання щодо створення, впровадження та відпрацювання заходів, спрямованих на покращання становища жінок, створення рівних можливостей для чоловіків та жінок у всіх сферах життєдіяльності суспільства.
Сучасний період характеризується глибокими соціальними змінами, які можуть надати жінкам можливість вийти на передній план та відігравати провідну роль у побудові демократичного суспільства, в основі якого лежатимуть якість життя та рівноправність.
Для цього:
 
11.1. Розробити та проводити заходи щодо відзначення Міжнародного жіночого дня з метою розвитку й підтримки традицій, спрямованих на вшанування жінки-матері, підвищення ролі жінок у суспільстві, формування демократичного світогляду, самосвідомості та національної гідності.
Виконком міської ради,       
управління у справах сім’ї, дітей та молоді,
управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
11.2. Сприяти діяльності жіночих громадських організацій, клубів, об’єднань, культурно-ділових центрів з метою підвищення ролі жінки у процесі державотворення.
Виконком міської ради, управління у справах сім’ї, дітей та молоді, управління освіти, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
 
11.3. Сприяти проведенню “круглих столів”, просвітницьких програм з пропаганди збереження та зміцнення здоров’я жінки та дитини.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011рр.
 
11.4. Забезпечити роботу інформаційно-консультативної служби для надання жінкам та сім’ям правової, психологічної, інформаційної підтримки та допомоги.
Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
11.5. Підготувати аналіз стану репродуктивного здоров’я жінок м. Миколаєва.
Виконком міської ради,
управління охорони здоров’я
2007-2011 рр.
 
11.6. Сприяти проведенню досліджень “Жінка в сучасному соціумі”, “Торгівля жінками як соціальна проблема сучасного суспільства”, за результатами яких розробити методичні рекомендації.
Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
12. Науково-методичне та інформаційне сприяння
здійсненню молодіжної політики
 
Для ефективного вирішення численних проблем у молодіжному середовищі  України  в  цілому  вкрай  важливо  проводити  ґрунтовні  наукові дослідження цієї сфери суспільного життя, у першу чергу, демографічної, що  обумовлено демографічною кризою.
Для цього:
 
12.1. Проводити систематичні дослідження стосовно вивчення соціальних проблем молодіжного середовища з метою визначення пріоритетів соціальної роботи з дітьми та молоддю.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста, управління громадських зв’язків
2007-2011 рр.
 
12.2. Проводити інформаційні кампанії по запобіганню протиправної поведінки, наркоманії, алкоголізму, СНІДу та захворювань, що передаються статевим шляхом.
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді,  адміністрації районів міста, управління освіти, управління охорони здоров’я, Миколаївський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
2007-2011 рр.
 
12.3. Забезпечити висвітлення стану реалізації молодіжної політики в засобах масової інформації та мережі Internet .
Виконком міської ради,
управління у справах сім’ї, дітей та молоді, адміністрації районів міста
2007-2011 рр.
________________________________________________


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: