МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
Миколаїв
від 23 грудня 2023 № 27/5
Про затвердження Програми «Доступна вода» на 2024 рік
З метою забезпечення мешканців Миколаївської міської територіальної громади базовими потребами, безперебійної подачі централізованого водопостачання та водовідведення, беручи до уваги значні пошкодження мереж водопостачання та водовідведення, що утворилися внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму «Доступна вода» на 2024 рік (додається).
1.2. Рішення міської ради від 29.06.2023 № 21/14 «Про затвердження Правил обслуговування та утримання систем очищення води зворотного осмосу, реалізації її видачі» (зі змінами та доповненнями) визнати таким, що втратило чинність, з 01.01.2024.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, підприємництва, наповнення бюджету та використання бюджетних коштів (Панченка), з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, благоустрою міста, промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, інформаційних технологій та діджиталізації (Іванова), заступника міського голови Андрієнка Ю.Г.
Міський голова О. СЄНКЕВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 23 грудня 2023
№ 27/5
ПРОГРАМА
«Доступна вода» на 2024рік
Розділ 1. Загальні положення та визначення проблем,
на розв’язання яких спрямована Програма
Програма «Доступна вода» на 2024 рік (далі – Програма) спрямована на реалізацію міської політики щодо забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади очищеною водою.
Забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади очищеною водою є однією з пріоритетних проблем, розв’язання якої надзвичайно важливе для збереження здоров’я, поліпшення умов життєдіяльності та підвищення рівня життя населення.
Програма передбачає заходи щодо раціонального використання джерел водопостачання, організації ефективного управління у сфері обслуговування і надання послуг водопостачання, технічного переоснащення і модернізації системи очищення води, підвищення рівня та якості послуг водопостачання.
Розроблення Програми обумовлено:
- пошкодженим внаслідок ворожих обстрілів Російської Федерації під час дії воєнного стану на території України водоводу, яким здійснювалося постачання води до міста Миколаєва з річки Дніпро;
- незадовільною якістю (санітарним характеристикам) води з Бузького лиману, яку вимушено подано для забезпечення технічною водою мешканців міста внаслідок пошкодженого водогону з річки Дніпро;
- частковою відсутністю централізованого водопостачання в місті;
- потенційною загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації внаслідок низької якості води;
- відсутністю балансоутримувачів систем очищення води та свердловин, до яких підключені системи очищення води;
- відсутністю контролюючого органу за обслуговуванням систем очищення води та свердловин, до яких підключені системи очищення води.
Під час дії воєнного стану на території України 12.04.2022 централізоване водопостачання в місті Миколаєві було припинено у зв’язку з пошкодженням водоводу Дніпро-Миколаїв внаслідок обстрілів країною-агресором, Російською Федерацією, з метою нівелювання наслідків надзвичайної ситуації, органами місцевого самоврядування, волонтерськими організаціями та підприємцями було організовано підвезення технічної води мешканцям міста, забезпечено роботу точок продажу очищеної води та точок роздачі бутильованої очищеної води, що дозволило уникнути виникнення гуманітарної катастрофи в місті.
Завдяки злагодженій роботі служб виконавчих органів Миколаївської міської ради було проведено активний пошук альтернативних джерел водопостачання, задіяно потужності одного з місцевих підприємств щодо водозабору з Бузького лиману та проводились роботи з буріння артезіанських свердловин по всій території міста. Вода, що подається з Бузького лиману, проходить через міські очисні споруди водопроводу та отримує максимально можливі ступені очищення, знезараження та коагуляції, проте за своїми санітарно-хімічними показниками є придатною лише для господарсько-побутових потреб та непридатною до вживання та приготування їжі.
Підвищення спроможності та впровадження автономності міста Миколаєва, у т.ч. під час воєнного стану, є сучасним інструментом в розрізі незалежності від зовнішнього фактору загрози ймовірних пошкоджень та руйнувань з боку країни - агресора під час ворожих обстрілів по всій території України, зокрема по критичній інфраструктурі. Здатність автономного вирішення питання забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади очищеною водою в період воєнного та післявоєнного часу надає можливість безперебійно забезпечувати базовими потребами життєдіяльності мешканців міста, що, у свою чергу, сприяє підвищенню стійкості міста та його обороноздатності.
З метою забезпечення фільтрації води, її знезараження до рівня очищеної води органами місцевого самоврядування, комунальними підприємствами міста та іншими суб’єктами господарювання за 2022-2023 роки встановлено 203 системи очищення води, частина з яких має підключення або може бути підключена до свердловин. Обслуговування систем очищення води передбачає комплекс заходів, спрямованих на попередження перерв в роботі систем очищення води.
Протягом терміну експлуатації мембранні елементи систем очищення води піддаються впливу розчинних і малорозчинних сполук, що містяться у воді. Найбільш поширеними забруднювачі води, яка обробляється зворотним осмосом, є карбонат кальцію (крейда), сульфати кальцію (гіпс), барію і стронцію, окисли заліза, марганцю, міді, нікелю, алюмінію тощо, полімеризований кремній, неорганічні/органічні або змішані колоїдні відкладення, органічні відкладення природного походження, штучні органічні сполуки, такі як антискаланти, дисперганти, катіонітні поліелектроліти, мікробіологічні відкладення, такі як водорості, пліснява, гриби тощо.
Зазвичай вплив відкладень швидко прогресує і впливає на режим роботи системи, якщо не проводити профілактичну промивку обладнання. Рекомендується виконувати профілактичну промивку мембран без тривалої зупинки в роботі для уникнення поширення мікробіологічного забруднення в тілі мембрани. Доцільно виконувати промивку мембран, коли показники обладнання свідчать про забруднення: зниження продуктивності по продукту (пермеату) на 10-15%, відхилення від номінального значення якості пермеату на 10-15%, збільшення номінального тиску на мембранах на 10-15%. Таким чином, постійний контроль показників режиму роботи обладнання є основним фактором у визначенні характеру і ступеня забруднення зворотноосмотичних мембран. При подачі більш забрудненої води швидше прискорюється псування елементів та деталей систем очищення води, з огляду на це ступінь забруднення води впливає на періодичність проведення ремонту та заміни комплектуючих системи очищення води.
Миколаївська міська територіальна громада розміщена на території з невисоким рівнем ґрунтових вод, з огляду на це вода без попередньої фільтрації у 80% громадських колодязях непридатна для споживання за результатами бактеріологічних досліджень.
Балансоутримувачем систем очищення води є суб’єкт, за яким закріплено (передано на баланс) такі системи відповідно до вимог чинного законодавства. Балансоутримувач систем очищення води зобов’язаний проводити необхідні заходи з обслуговування та технічної експлуатації таких об’єктів. Технічна експлуатація систем очищення води повинна забезпечити безперебійну і надійну роботу всіх систем при високих техніко-економічних і якісних показниках з врахуванням вимог охорони водних ресурсів від забруднення стічними водами і їх раціонального використання; механізацію і автоматизацію виробничих процесів, проведення заходів для зменшення втрат води, ресурсів і матеріалів; проведення профілактичного огляду і планово-попереджувального ремонту елементів та устаткування; вжиття заходів щодо попередження, вчасного виявлення і ліквідації аварій, а також обслуговування систем очищення води включає в себе витрати на заробітну плату фахівців, логістичні питання та інше.
Технічні характеристики систем очищення води
№ з/п | Питома витрата електроенергії, кВт/м3 | Об’єм споживання води, м3/год | Об’єм очищеної води, м3/год |
1. | 1,5 | 1,5 | 0,5 |
2. | 1,5 | 2 | 1 |
3. | 1,6 | 1,6 | 0,75 |
4. | 2 | 2,5 | 1,5 |
5. | 2 | 3 | 1,5 |
6. | 3 | 4 | 2 |
7. | 4 | 6 | 3 |
Розділ 2. Визначення мети Програми
Мета Програми полягає у реалізації заходів щодо підвищення ефективності функціонування систем очищення води та безперебійного забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади очищеною водою.
Розділ 3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
Основними завданнями Програми є:
- приведення до нормативних вимог місць видачі очищеної води;
- забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади очищеною водою шляхом обслуговування попередньо встановлених систем очищення води;
- стимулювання інноваційної активності комунальних підприємств;
- створення дієвого механізму контролю за якістю води для споживачів;
- створення умов для надійного, безпечного та безперебійного отримання води споживачами.
Шляхи розв’язання проблем передбачають наступне:
- проведення роботи з виконання ремонту та модернізації елементів систем очищення води, зокрема свердловин, до яких вони підключені, на постійній основі;
- забезпечення обслуговування та утримання системи очищення води, зокрема свердловин, до яких вони підключені, на постійній основі;
- забезпечення виділення коштів міського бюджету (інших джерел, не заборонених законодавством) на оплату послуг з технічного обслуговування, обслуговування та утримання установок з доочистки води (систем очищення води, зокрема свердловин, до яких вони підключені,) балансоутримувачам.
Правила обслуговування та утримання систем очищення води зворотного осмосу, реалізації її видачі затверджується рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради.
Розділ 4. Очікувані результати виконання Програми
Результатами виконання Програми є забезпечення населення Миколаївської міської територіальної громади безперебійною та автономною видачею очищеної води .
Результативні показники виконання Програми наведено у додатку 3 до Програми.
Розділ 5. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування заходів Програми в процесі їх реалізації здійснюється за рахунок коштів міського бюджету (у межах коштів, передбачених на відповідний бюджетний рік) та не заборонених законодавством позабюджетних коштів.
Конкретний обсяг фінансування заходів Програми за рахунок коштів міського бюджету затверджується щорічно міською радою в складі видатків міського бюджету. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи з фінансової можливості бюджету. Обсяги фінансування завдань та заходів зазначені у додатку 2.
Надання та використання коштів, затверджених в кошторисі головного розпорядника, здійснюється згідно з чинним законодавством.
Розділ 6. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію дій між виконавцями Програми та контроль за її виконанням здійснює департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.
Співвиконавці Програми по завершенні строку дії Програми до 20 січня надають до департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради інформацію про виконання заходів Програми за рік, що минув.
Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради до 10 лютого надає узагальнену інформацію про хід виконання Програми постійним комісіям міської ради: з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, благоустрою міста, промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, інформаційних технологій та діджиталізації, з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, підприємництва, наповнення бюджету та використання бюджетних коштів.
Розділ 7. Додатки до Програми
Додаток 1. Паспорт Програми
Додаток 2. Перелік завдань та заходів Програми
Додаток 3. Результативні показники виконання Програми
_________________________________________________________
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Програми «Доступна вода» на 2024 рік
1.Програму затверджено рішенням міської ради від ___________ № _____.
2. Ініціатор Програми: департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.
3. Розробник Програми: департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.
4. Відповідальний виконавець: департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.
5. Співвиконавці:
5.1. ОКП «Миколаївоблтеплоенерго».
5.2. Комунальне підприємство Миколаївської міської ради «ДЄЗ «Пілот».
5.3. Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.
5.4. Адміністрації районів Миколаївської міської ради.
5.5. РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЄВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН-БАПТИСТІВ «ПРИМИРЕННЯ З БОГОМ».
5.6. Релігійна громада євангелійських християн-баптистів.
5.7. НЕЗАЛЕЖНА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЄВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН БАПТИСТІВ «ЦЕРКВА ВІДРОДЖЕННЯ».
5.8. Релігійна організація церкви адвентистів сьомого дня у м. Миколаїв № 6.
5.9. Незалежна помісна церква євангельських християн «Любов Христова».
5.10. РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ПЕРШОЇ ЦЕРКВИ ХРИСТИЯН ВІРИ ЄВАНГЕЛЬСЬКОЇ В МІСТІ МИКОЛАЄВІ.
5.11. Незалежна церква християн віри євангельської «Віфанія».
5.12. РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ПРЕСВІТЕРІАНСЬКОЇ ЦЕРКВИ УКРАЇНИ, ЦЕРКВА ІСУСА ХРИСТА У МІСТІ МИКОЛАЄВІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛ.
5.13. ЦЕРКВА ХРИСТИЯН ВІРИ ЄВАНГЕЛЬСЬКОЇ БЛАГОДАТЬ.
5.14. БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ХРИСТИЯНСЬКИЙ КОВЧЕГ СПАСІННЯ»
5.15. РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЦЕРКВИ ЕВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН- БАПТИСТІВ «ДІМ МОЛИТВИ ДЛЯ ВСІХ», В М. МИКОЛАЄВІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
5.16. РЕЛІГІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ХРАМУ СВВ.ПРАВВ.ЗАХАРІЇ І ЄЛИСАВЕТИ РАППП.КОНСТЯНТИНА ТА ОЛЕНИ.БЛГВ.КН. ОЛЕКСАНДРА НЕВСЬКОГО МИКОЛАЇВСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ УКРАЇНИ) М.МИКОЛАЇВ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
5.17. КУ Миколаївський зоопарк.
6. Термін дії Програми: 2024 рік.
7. Обсяги фінансування: 64 148,0тис.грн (за рахунок коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади)*
Всього по Програмі | 2024 | Фінансування за роками, тис. грн |
2024 | ||
Всього, у т.ч. | 64 148,0 | 64 148,0 |
Бюджет Миколаївської міської територіальної громади | 64 148,0 | 64 148,0 |
Інші джерела фінансування | - | - |
*Конкретні обсяги фінансування Програми за рахунок коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади визначаються рішенням Миколаївської міської ради у межах бюджетних асигнувань.
_______________________________________________________________________________________
Додаток 2
до Програми
Перелік завдань та заходівПрограми «Доступна вода»на 2024 рік
№ з/п | Перелік заходів Програми | Термін виконання | Виконавці | Фінансування* по роках, тис. грн | Очікуваний результат | |
Всього по Програмі | 2024 |
| ||||
Забезпечення обслуговування, утримання та ремонт систем очищення води на постійній основі | ||||||
1. | Витрати на експлуатацію систем очищення води та ремонт, у т.ч. придбання витратних матеріалів, запчастин та обладнання, ремонт свердловини | 2024 рік | департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради, ОКП «Миколаївоблтеплоенерго», комунальне підприємство Миколаївської міської ради «ДЄЗ «Пілот», адміністрації районів Миколаївської міської ради, РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЄВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН-БАПТИСТІВ «ПРИМИРЕННЯ З БОГОМ», Релігійна громада євангелійських християн-баптистів, НЕЗАЛЕЖНА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЄВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН БАПТИСТІВ «ЦЕРКВА ВІДРОДЖЕННЯ», Релігійна організація церкви адвентистів сьомого дня у м. Миколаїв № 6, Незалежна помісна церква євангельських християн «Любов Христова», РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ПЕРШОЇ ЦЕРКВИ ХРИСТИЯН ВІРИ ЄВАНГЕЛЬСЬКОЇ В МІСТІ МИКОЛАЄВІ, Незалежна церква християн віри євангельської «Віфанія», РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ПРЕСВІТЕРІАНСЬКОЇ ЦЕРКВИ УКРАЇНИ, ЦЕРКВА ІСУСА ХРИСТА У МІСТІ МИКОЛАЄВІ, МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛ., ЦЕРКВА ХРИСТИЯН ВІРИ ЄВАНГЕЛЬСЬКОЇ БЛАГОДАТЬ, БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «ХРИСТИЯНСЬКИЙ КОВЧЕГ СПАСІННЯ», РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ЦЕРКВИ ЕВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН- БАПТИСТІВ «ДІМ МОЛИТВИ ДЛЯ ВСІХ», В М. МИКОЛАЄВІ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, РЕЛІГІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА ХРАМУ СВВ.ПРАВВ.ЗАХАРІЇ І ЄЛИСАВЕТИ РАППП.КОНСТЯНТИНА ТА ОЛЕНИ.БЛГВ.КН. ОЛЕКСАНДРА НЕВСЬКОГО МИКОЛАЇВСЬКОЇ ЄПАРХІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ (ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ УКРАЇНИ) М.МИКОЛАЇВ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, КУ Миколаївський зоопарк. | Всього в т.ч. | 64 148,0 | Забезпечення та збереження технічного стану систем очищення води |
Бюджет Миколаївської міської територіальної громади | 64 148,0 | |||||
Інші джерела фінансування | - | |||||
| Всього по Програмі |
|
|
| 64 148,0 |
|
*Кошти з інших джерел фінансування, передбачені на виконання Програми, для відповідального виконавця (головного розпорядника коштів) можуть надходити протягом року та будуть затверджені у видатках бюджету Миколаївської міської територіальної громади на відповідний рік.
______________________________________________________________________________________
Додаток 3
до Програми
Результативні показники
виконання Програми «Доступна вода» на 2024 рік
№ | Назва показника | Одиниці виміру | 2024 рік |
1. | Показник затрат |
|
|
| Обсяг видатків | тис. грн | 64 148,0 |
| Обсяг бюджетних ресурсів | тис. грн | 64 148,0 |
| Обсяг ресурсів інших джерел фінансування | тис. грн | - |
2. | Показник продукту |
|
|
| Кількість заходів, які заплановано впроваджувати протягом року | захід | 203 |
3. | Показник ефективності |
|
|
| Середні витрати на впровадження 1 заходу | тис. грн | 316,0 |
4. | Показник якості |
|
|
| Питома вага впроваджених заходів до запланованих | % | 100 |