Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

23 грудня 2021                                                                                   № 12/183

Про затвердження міської цільової

програми «Молодіжна політика»

на 2022-2025 роки

 

 

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити міську цільову програму «Молодіжна політика» на 2022?2025 роки (далі – Програма, додається).

 

2. Управлінню молодіжної політики Миколаївської міської ради щорічно до 30 січня інформувати Миколаївську міську раду про хід виконання Програми.

 

3. Рішення Миколаївської міської ради від 21.12.2018 № 49/17 «Про затвердження міської програми «Молодіжна політика» на 2019-2021 роки (зі змінами та доповненнями) визнати таким, що втратило чинність.

 

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Норд); з питань прав людини, дітей, сім’ї, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики (Кісельову); з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, підприємництва, наповнення бюджету та використання бюджетних коштів (Панченка), заступника міського голови Петрова А.Л.

 

Міський голова                                                                                    О. СЄНКЕВИЧ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 23 грудня 2021

№ 12/183

 

 

Міська цільова програма

«Молодіжна політика» на 2022-2025 роки

 

Загальна частина

 

Міська цільова програма «Молодіжна політика» на 2022-2025 роки (далі – Програма) розроблена з метою проведення у місті цілісної молодіжної політики, визначеної Законом України «Про основні засади молодіжної політики», Державною цільовою соціальною програмою «Молодь України» на 2021-2025 рр. та іншими законодавчими, нормативними актами щодо створення сприятливих умов для розвитку і самореалізації української молоді, формування її громадянської позиції та національно-патріотичної свідомості.

У Програмі визначаються загальні принципи, головні напрямки та основний зміст місцевих перспективних (до 2025 р.) комплексних заходів щодо державної та місцевої підтримки молоді міста.

Програма окреслює пріоритетні напрямки діяльності органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства, що працюють над вирішенням проблем молоді, визначає пріоритетні напрямки у реалізації молодіжної політики у місті.

 

Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма

 

Молодіжна політика України є системною діяльністю держави у відносинах з особистістю, молоддю, молодіжним рухом, що здійснюється в законодавчій, виконавчій, судовій сферах і ставить за мету створення соціально-економічних, політичних, організаційних, правових умов та гарантій для життєвого самовизначення, інтелектуального, морального, фізичного розвитку молоді, реалізації її творчого потенціалу як у власних інтересах, так і в інтересах України. Вона поширюється на громадян України віком від 14 до 35 років незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної належності, статі, освіти, мови, ставлення до релігії, роду і характеру занять.

Удосконалення та ефективна реалізація молодіжної політики у м. Миколаєві є підґрунтям дієвої системи соціалізації молоді, її громадянського становлення в інтересах і самої молодої людини, міста та держави в цілому. Соціальне становище молоді як однієї з найбільш уразливих категорій населення, що характеризується наявністю амбіцій, завищення очікувань, пошуком власного шляху і прагненням до самореалізації, є показником успішності суспільства, можливості реалізації його потенціалу.

У місті існує позитивний досвід вирішення актуальних питань молоді. Водночас існує багато викликів, пов’язаних з необхідністю самореалізації та розвитку потенціалу молоді, її участі та інтеграції у суспільне життя, що надаватиме молоді можливості для успішної реалізації і соціалізації, підвищить рівень її громадянських компетентностей, її спроможність бути самостійним, життєстійким, активним, патріотичним і відповідальним учасником суспільного життя.

Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма:

- низький рівень участі учнівської та студентської молоді у процесі прийняття рішень на місцевому рівні;

- відсутність соціальної інфраструктури для молоді (міський молодіжний центр);

- проблема економічного самовизначення молоді;

- повільні темпи розвитку підприємництва серед молоді;

- міграція молоді до інших міст та країн;

- невисокий рівень підтримки локальних ініціатив;

- низький рівень мобільності молоді;

- недостатнє набуття молодими людьми знань, умінь та навичок поза системою освіти з метою підвищення конкурентоспроможності молоді на ринку праці;

- слабка мотивація до дотримання молодими людьми здорового і безпечного способу життя, недостатній рівень знань та навичок молоді у галузі безпеки життєдіяльності;

- невисокий рівень організації та культури молодіжного дозвілля.

Статистичні дані свідчать про те, що у період з 2018 року по 2020 рік кількість молоді у місті Миколаєві залишається майже стабільною. Аналізувалася вікова група 15-24 роки (2018 рік – 40 032 осіб; 2020 рік – 39 564 особи) (інформація отримана з головного управління статистики у Миколаївській області).

Управлінням молодіжної політики Миколаївської міської ради систематично проводиться конкурс проєктів інститутів громадянського суспільства та нагородження стипендією міського голови.

Конкурс проєктів:

у 2019 році кількість підтриманих проєктів – 18, загальна сума фінансової підтримки з міського бюджету склала 616 997,50 грн;

у 2020 році кількість підтриманих проєктів – 18, загальна сума фінансової підтримки з міського бюджету склала 223 186,12 грн;

у 2021 році кількість підтриманих проєктів – 25, загальна сума фінансової підтримки з міського бюджету склала 294 569,00 грн.

Нагородження стипендією міського голови:

у 2019 році – 88 студентів, загальна сума – 271 707,49 грн;

у 2020 році – 90 студентів,  загальна сума – 286 832,28 грн;

у 2021 році – 95 студентів, загальна сума – 308 869,45 грн.

Чисельність молоді міста залишається майже незмінною завдяки систематичній взаємодії з молоддю та сприянню посадових осіб місцевого самоврядування у реалізації їх потенціалу, залученні до прийняття рішень на місцевому рівні, а також допомозі у реалізації суспільно корисних проєктів.

 

Мета Програми

 

Мета Програми полягає у створенні умов для самореалізації та творчого розвитку кожної молодої людини – жителя м. Миколаєва, реалізації інноваційного потенціалу молоді у всіх сферах суспільного життя, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя, зберігати й примножувати цінності громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати потенціал громади.

 

Шляхи і засоби розв’язання проблем

 

Вибір шляхів і засобів розв’язання проблем у галузі зумовлюється специфічністю цільової групи, серед яких можна виділити амбіції, притаманні молодим людям, завищені очікування, прагнення до самореалізації, схильність до самовираження та нестійкість ціннісних орієнтацій.

Враховуючи ці особливості, вирішення проблем у молодіжному середовищі повинно здійснюватися за безпосередньої участі у цьому процесі молодих людей шляхом залучення їх через громадські організації, органи учнівського та студентського самоврядування, творчі спілки, клуби тощо.

Вибір шляхів розв’язання проблем здійснювався також із врахуванням економічної ситуації в країні, насамперед, обмеженістю фінансування з місцевого бюджету та необхідністю залучення позабюджетних коштів.

Програма базується на таких принципах:

Цілісність і наскрізність: будь-які рішення, що ухвалюються на користь молоді, мають відповідати інтересам молоді та брати до уваги її специфічні потреби. Програма передбачає співпрацю широкого кола зацікавлених у молодіжній політиці сторін, зокрема органів місцевого самоврядування, органів державної влади та інститутів громадянського суспільства.

Субсидіарність: рішення, пов’язані з молоддю, ухвалюються на найнижчому можливому рівні, де вони є найбільш ефективними. Дії держави і громади є допоміжними відносно дій батьків чи законних опікунів у тому, що стосується утримання та виховання дітей і підлітків, за яких вони несуть відповідальність.

Участь: рішення, що стосуються молоді, ухвалюються спільно з молоддю. Виконавчі органи Миколаївської міської ради створюють засоби, простір, можливості та надають всіляку підтримку змістовній участі молоді в ухваленні важливих рішень.

Доказовість та науковість: всюди, де це можливо, рішення ґрунтуються на точній інформації про становище молодих людей у м. Миколаєві, про їх цінності, потреби та очікування.

Інклюзивність: рішення сприяють розвитку самостійності молодих людей, створенню можливостей та усуненню бар’єрів, щоб жодна з груп не була прямо чи опосередковано виключена з громади міста Миколаєва.

Рівність можливостей: рішення базуються на тому, що гідність людини є непорушною цінністю, незалежно від віку, національності, релігійності, етнічної приналежності, статі, гендера, сексуальної орієнтації, соціального статусу та економічних можливостей, ментальних і фізичних здібностей, інвалідності тощо.

Компетентнісний підхід: для реалізації усіх принципів необхідно розвивати компетентності молодих людей, зокрема громадянські та соціальні компетентності, застосовуючи всі види освіти – формальну, неформальну та інформальну.

Головними шляхами і засобами розв’язання  проблеми є:

- залучення молоді до формування та реалізації міської молодіжної політики шляхом створення консультативно-дорадчих органів з числа молоді, організації спільної розробки пропозицій та проєктів рішень стосовно програм та заходів з питань молоді. Формування у молодих людей активної життєвої позиції та навичок реалізації громадянських прав та обов’язків, посилення участі молоді у суспільно-політичному житті міста;

- надання кращим студентам стипендії Миколаївського міського голови та Миколаївської міської ради за особливі досягнення у навчанні та соціальному житті міста;

- впровадження інноваційних форм роботи з молоддю;

- утвердження громадянської свідомості та активної життєвої позиції молоді, посилення національно-патріотичного виховання;

- формування у молоді практичних навичок і знань про органи місцевого самоврядування та створення потенційного кадрового резерву з представників молоді Миколаєва;

- формування у процесі співпраці громадських об’єднань та місцевого самоврядування системи неформальної освіти молоді. Забезпечення умов для творчого і духовного розвитку молоді, її інтелектуального самовдосконалення;

- сприяння створенню та діяльності інституцій молодіжної політики (молодіжних центрів);

- створення умов та здійснення заходів, спрямованих на соціальний захист молоді;

- створення умов для інтелектуального самовдосконалення молоді, творчого розвитку особистості;

- здійснення заходів, спрямованих на формування патріотичної свідомості молоді, зокрема у навчальних закладах і у молодіжному середовищі, шляхом розвитку історичної пам’яті; популяризація української культури і народних традицій; усвідомлення національної своєрідності; залучення молоді до суспільно значущої діяльності, утвердження громадянської свідомості і активної життєвої позиції молоді;

- популяризація здорового і безпечного способу життя та культури здоров’я серед молоді;

- здійснення заходів, спрямованих на набуття молодими людьми знань, навичок та інших компетентностей поза системою освіти, зокрема шляхом участі у волонтерській діяльності;

- підтримка молодіжних заходів та ініціатив молоді Миколаєва;

- створення умов та здійснення заходів, спрямованих на працевлаштування молоді (забезпечення первинної і вторинної зайнятості та самозайнятості молоді);

- залучення міжнародних благодійних фондів та організацій до реалізації Програми;

- надання фінансової та організаційної підтримки інститутам громадянського суспільства, що працюють з молоддю, шляхом конкурсних відборів та соціального замовлення на здійснення окремих значущих для молоді проєктів;

- забезпечення доступу населення міста до інформації щодо реалізації Програми;

- проведення моніторингу та аналізу реалізації Програми.

 

Завдання Програми

 

Програма передбачає концентрацію зусиль на таких пріоритетних напрямках:

1. Формування і підтримка здорового способу життя, прав і свобод молоді.

2. Підтримка інтелектуального розвитку молоді.

3. Підвищення безпечності середовища і посилення життєстійкості молоді. Соціальний захист молоді.

4. Створення соціальної інфраструктури для молоді.

5. Підтримка ініціатив інститутів громадянського суспільства, що реалізують молодіжну політику у місті.

6. Створення умов для розвитку системи неформальної та інформальної освіти молоді.

7. Співпраця з закладами вищої освіти, закладами фахової передвищої освіти та закладами професійної (професійно-технічної)освіти. Створення умов для працевлаштування молоді.

8. Розвиток міжнародного молодіжного співробітництва.

9. Національно-патріотичне виховання молоді.

10. Інформаційне та аналітичне забезпечення реалізації молодіжної політики.

Пріоритет 1. Формування і підтримка здорового способу життя, прав і свобод молоді.

Поняття здоров’я включає в себе здоровий спосіб життя, гігієну, здорове харчування, фізичну активність, безпечне поводження з ґаджетами та мережею Інтернет, ментальне здоров’я. Програма спрямована на посилення відповідальності молодих людей за збереження та зміцнення власного здоров’я, розвиток профілактичної діяльності, зокрема, у напрямі запобігання ризиковій поведінці. Наслідком уваги до цієї сфери стане зростання тривалості та якості життя, а також зміцнення життєстійкості.

Для цього слід передбачити таке:

- сприяння неформальним спортивним рухам, вуличним тренуванням та розвитку масової фізичної культури загалом;

- запобігання та протидія асоціальній поведінці, зловживанню психоактивними речовинами та курінню, а також іншим формам залежності, у тому числі від комп’ютерних ігор, інтернет-залежність тощо;

- зростання обізнаності та запобігання поширенню ВІЛ-інфекції та інфекцій, що передаються статевим шляхом;

- сприяння обізнаності щодо репродуктивного та сексуального здоров’я через формальну та неформальну освіту;

- зростання обізнаності молоді про здорове харчування, а також створення системи добровільного та зрозумілого маркування продуктів про вміст цукру та інших шкідливих речовин для здоров’я молодих людей.

Пріоритет 2. Підтримка інтелектуального розвитку молоді.

Підтримка інтелектуального розвитку молоді полягає як у створенні комплексу заходів, спрямованих на інтелектуальний розвиток, так і створенні системи заохочень за досягнення в інтелектуальних сферах діяльності.

Для цього слід передбачити таке:

- фінансування заходів, що спонукають до інтелектуальної діяльності;

- підтримку молодих винахідників, науковців шляхом надання стипендій;

- адміністративну підтримку посадовими особами з метою допомоги у подоланні бюрократичних труднощів для реалізації потенціалу.

Пріоритет 3. Підвищення безпечності середовища і посилення життєстійкості молоді. Соціальний захист молоді.

Брак безпечних та передбачуваних умов життя молоді впливає на весь комплекс життєвих рішень молодих людей. Особливо гостро це проявляється у період створення сім’ї і народження дітей, коли молоді люди вперше зіштовхуються з невідворотною відповідальністю за життя іншої людини та з необхідністю взаємодії з інституціями з ймовірно низьким рівнем довіри.

Тривожним симптомом є зростання числа молоді з девіантною поведінкою, що виявляється в асоціальних діях (алкоголізм, наркоманія, порушення громадського порядку, хуліганство, вандалізм тощо). У крайніх формах стали виявлятися жорстокість і агресивність.

Зростання агресивних тенденцій в підлітковому середовищі відображає одну з щонайгостріших соціальних проблем нашого суспільства, де за останні роки різко зросла молодіжна злочинність, особливо злочинність підлітків. При цьому турбує факт збільшення числа злочинів проти особи, що спричиняють за собою тяжкі тілесні ушкодження. Почастішали випадки групових бійок підлітків, що носять запеклий характер.

Гострим залишається питання пандемії COVID-19, яка постала своєрідним випробуванням для молоді. Обмеження спілкування, різка зміна стилю життя, формату навчання та зайнятості, залученості до громадської діяльності, дискомфорт для дітей, молодих сімей та багато інших змін засвідчили про вразливість молоді через вплив пандемії, спричиненої коронавірусом COVID?19.

Для запобігання поверненню суспільства до цінностей виживання та подолання наслідків пандемії, спричиненої коронавірусом COVID-19, варто зосередитися на тому, щоб зробити середовище довкола молодих людей безпечнішим та передбачуванішим. Як наслідок, зміна життєвих обставин або народження дітей меншою мірою впливатиме на рівень задоволеності своїм життям та відчуття щастя, а молоді люди (найбільшою мірою жінки) не розглядатимуть народження дітей як перешкоду для професійної самореалізації.

Для цього слід передбачити таке:

- збагачення підходів до виховання дітей через інформаційну допомогу батьківству, у тому числі шляхом доступу та адаптації найкращих світових ресурсів з виховання дітей і спростування розповсюджених міфів про виховання дітей та батьківство;

- надання психологічної допомоги, у тому числі для запобігання та полегшення післяпологової фрустрації сімей;

- ознайомлення з основами фінансової грамотності для ведення сімейного бюджету;

- запобігання та протидія булінгу, мобінгу та іншим формам насильства;

- поширення практик позитивного батьківства та популяризація серед вихователів дошкільних закладів та вчителів початкової школи практик позитивного виховання (повага до гідності особи та дисципліна без насилля);

- підвищення включеності молодих чоловіків у виховання дітей;

- вдосконалення механізмів цільової допомоги молодим сім’ям, які потрапили у складні життєві обставини.

Пріоритет 4. Створення соціальної інфраструктури для молоді.

Для того, щоб молоде покоління мало можливості для всебічного розвитку (не лише інтелектуального, а й духовного) значну увагу варто приділити покращанню молодіжної інфраструктури, наприклад облаштування молодіжних центрів чи творчих просторів на території м. Миколаєва.

Для цього слід передбачити таке:

- створення та подальше утримання комунальної установи «Миколаївський міський молодіжний центр»;

- створення та подальше утримання зон активного відпочинку молоді (скейт-парки, скейт-майданчики, воркаут-майданчики тощо);

- створення та подальше утримання зон креативної творчості (творчі простори, арт-простори, зони графіті).

Пріоритет 5. Підтримка ініціатив інститутів громадянського суспільства, що реалізують молодіжну політику в місті.

Викликом у створенні рівних можливостей для всіх та інтегрованості у світ та українське суспільство є брак суб’єктності, низький рівень самостійності та обізнаності про різноманітність способів життя різних груп молоді, брак рівності серед молодих чоловіків та жінок, фізичні та соціальні бар’єри для включення молоді в соціальне, громадське та економічне життя.

Важливим у цьому напрямі є сприяння соціальній і культурній інтеграції у всій її багатоманітності та посилення взаємодії між органами місцевого самоврядування та інститутами громадянського суспільства.

Для цього слід передбачити таке:

- створення умов для участі молоді у процесах ухвалення рішень та їх навчання;

- підтримка формального та неформального навчання;

- сприяння участі молодих людей у діяльності інститутів громадянського суспільства;

- проведення конкурсу з визначення проєктів та заходів, розроблених інститутами громадянського суспільства, для реалізації яких надається фінансова підтримка з міського бюджету;

- забезпечення діяльності молодіжних консультативно-дорадчих органів.

Пріоритет 6.Створення умов для розвитку системи неформальної та інформальної освіти молоді.

На теперішній час постає питання з приводу небажання молоді підвищувати свій професійний рівень, що призводить до професійної деформації та застарілих методів до вирішення проблем.

Неформальна та інформальна освіта мають бути на якісно високому рівні оскільки дані види освіти повинні органічно доповнювати систему формальної освіти та орієнтувати особу не тільки на здобуття нових професійно орієнтованих знань, а й на спонукання до пошуку якісно нових раціональних підходів до вирішення актуальних проблем.

Для цього слід передбачити таке:

- організація та проведення заходів, спрямованих на задоволення творчих інтересів;

- методичне забезпечення розвитку неформальної освіти;

- розвиток активності молоді в інтелектуальних сферах.

Пріоритет 7. Співпраця із закладами вищої освіти, закладами фахової передвищої освіти та закладами професійної (професійно-технічної) освіти. Створення умов для працевлаштування молоді.

Важливим напрямом роботи є співпраця з закладами вищої освіти, закладами фахової передвищої освіти та закладами професійної (професійно-технічної) освіти, підтримка молоді та створення умов для її працевлаштування. Співпраця з закладами освіти має полягати у здобутті молодими людьми практично орієнтовних знань, які є необхідними та  конкурентними на ринку праці.

Необхідно розвивати такі форми роботи, які підвищують конкурентність молодих людей всередині країни та за її межами, створюють умови для набуття управлінських компетенцій, розвитку підприємливості та самостійності молодих людей.

Як наслідок, зросте впевненість молодих людей у власних силах та частка активної молоді, посилиться власна ініціатива, підвищиться продуктивність праці.

Для цього слід передбачити таке:

- створення можливостей для особистісного зростання молодих людей, орієнтованих на різні вікові групи, у тому числі спільно з представниками тих середовищ, які є джерелом лідерських моделей у громаді;

- розвиток лідерства, лідерських навичок та підприємливості як складових освітніх заходів неформальної освіти;

- сприяння розвитку молодіжного підприємництва, самозайнятості та ефективного просування молодих людей у підприємницькому середовищі;

- створення умов для свідомого вибору професійної діяльності через практику і стажування, зокрема з можливістю участі молоді віком 14-16 років;

- розвиток громадянських компетенцій відкритого суспільства для всіх груп молоді, у тому числі цифрових навичок, навичок критичного мислення, медіаграмотності, для вміння адаптуватися у світ, що швидко змінюється;

- заохочення вивчення STEM-дисциплін серед молодих людей, які беруть участь у наукових дослідженнях, а також розвиток культурних та креативних індустрій для молоді;

- здійснення профорієнтації із залученням батьків, роботодавців та інших зацікавлених сторін з урахуванням їх впливу на вибір професійної діяльності.

Пріоритет 8. Розвиток міжнародного молодіжного співробітництва.

Міжнародне молодіжне співробітництво є одним з важливих напрямків державної політики та органів місцевого самоврядування і здійснюється з метою всебічного розвитку молоді, розкриття її потенціалу, інтеграції молоді у світову спільноту та підтримання авторитету України у молодіжній сфері на належному рівні.

Головними завданнями у сфері міжнародної молодіжної політики є сприяння участі молоді у міжнародних організаціях, створення необхідних умов для зміцнення правових та матеріальних гарантій щодо здійснення прав і свобод молодих громадян у міжнародній сфері; допомога молодим людям у реалізації й самореалізації їх творчих можливостей та ініціатив на міжнародному рівні; залучення молоді до реалізації програм у сфері зовнішньоекономічної діяльності України тощо.

Для цього слід передбачити таке:

- реалізація Миколаївською міською радою державної молодіжної політики шляхом участі в міжнародних молодіжних програмах (фінансування, надання робочої бази та ін.);

- співпраця з міжнародними організаціями USAID, UNPFA у сфері проведення відповідних соціологічних досліджень з метою прийняття відповідних рішень та поліпшення рівня життя молоді у різних сферах;

- участь у реалізації міжнародних програм для молоді;

- сприяння в міжнародному молодіжному обміні.

Пріоритет 9. Національно-патріотичне виховання молоді.

Національно-патріотичне виховання молоді є одним із пріоритетних напрямів діяльності органів місцевого самоврядування щодо розвитку національної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у молоді почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України, сповідування європейських цінностей.

Національно-патріотичне виховання є важливим засобом громадянської освіти. Утвердження поваги до державної мови, піднесення її престижу серед молоді є важливим аспектом формування й розвитку особистості та основою національно-патріотичного виховання.

Основними складовими національно-патріотичного виховання є: громадсько-патріотичне, військово-патріотичне та духовно-моральне виховання.

Важливою складовою національно-патріотичного виховання є поширення інформації про досягнення наших співвітчизників та їх внесок у скарбницю світової цивілізації, зокрема у сферах освіти, науки, культури, мистецтва, спорту, висвітлення внеску представників корінних народів та національних меншин України та громадян інших держав у боротьбу за державну незалежність і територіальну цілісність України, процес її державотворення, вітчизняну наукову, духовно-культурну спадщину.

Для цього слід передбачити таке:

- виховання молодих громадян у дусі поваги до Конституції України, законності, норм суспільного та колективного життя, створення умов для забезпечення реалізації конституційних прав людини та його обов’язків, громадянського та професійного обов’язку;

- створення системи навчання щодо роз’яснення внутрішньої та зовнішньої політики України, Законів України, рішень Президента України та Кабінету Міністрів України, виховуючи повагу до законодавчих норм;

- сприяння у вивченні славетних і видатних імен відомих людей, чиє життя пов’язане з Україною у соціально-економічній, політичній, культурній сферах тощо, створюючи у молодих людей гордість за співвітчизників, земляків та вивчаючи історію рідного краю крізь призму видатних світових постатей.

Пріоритет 10. Інформаційне та аналітичне забезпечення реалізації молодіжної політики.

Серйозний вплив на виховання молоді, формування її світогляду робить інформаційне середовище. Сьогодні існує тенденція руйнування традиційних ціннісних орієнтирів. Виниклий ціннісний вакуум провокує поширення серед молодих людей різних форм девіантної поведінки: утриманства, наркоманії, алкоголізму, відходу в тоталітарні секти тощо. У цих умовах особливу роль набуває інформаційна політика, спрямована на твердження в молодіжному середовищі ідеалів патріотизму, національної самосвідомості, вищих моральних цінностей, правової свідомості. Інформаційна політика повинна формувати в молодіжному середовищі настанови на здоровий спосіб життя, сприяти соціальній адаптації молоді.

У завдання центральних органів влади й місцевого самоврядування входить інформування молодих громадян про їх права й обов’язки, про можливості реалізації прав на охорону здоров’я, освіту, соціальне обслуговування, фахову підготовку й працевлаштування, відпочинок, соціальну реабілітацію, допомогу в подоланні важких життєвих ситуацій та інші заходи.

Молоді громадяни повинні мати можливість одержувати повну інформацію з питань молодіжної політики. Для більш широкого залучення молоді в реалізацію молодіжної політики центральні органи влади й місцевого самоврядування повинні широко інформувати молодь про заплановані й здійснювані заходи в сфері молодіжної політики. Їм варто також надавати підтримку центрам інформації для молоді, іншим організаціям, що здійснюють інформаційне обслуговування молодих громадян, сприяти засобам масової інформації у висвітленні молодіжних проблем і заходів молодіжної політики. Вбачається доцільним розглянути питання про створення спеціального інформаційного центру, що проводив би молодіжну політику в засобах масової інформації.

Реалізація заходів щодо інформаційного забезпечення молоді буде сприяти духовно-моральному й патріотичному вихованню молодих людей. Буде формуватися позитивний образ героя нашого часу – патріота, трудівника, законослухняного громадянина й чесної людини. Молодь одержить доступ до інформації з питань освіти, працевлаштування, організації дозвілля, діяльності молодіжних громадських організацій та інших тем, що цікавлять молодіжну аудиторію.

Інформаційне забезпечення молодіжної політики покликано на основі системи соціологічних досліджень соціального стану молоді, її ціннісних орієнтирів і поведінки, вивчення досвіду реалізації молодіжної політики, оцінки її результатів і ефективності обґрунтувати мети й завдання, змісту і напрямків її вдосконалювання. Такі дослідження забезпечують розробку механізмів і технологій, форм і методів роботи з молоддю, критеріїв ефективності роботи адміністрацій стосовно молодих громадян.

Таким чином, соціологічні дослідження проблем молоді є основою формування молодіжної політики. Центральні органи влади й місцевого самоврядування повинні періодично організовувати дослідження проблем молоді й надавати підтримку громадянам, організаціям у дослідженні молодіжних проблем. Соціологічні дослідження проблем молоді є частиною комплексних цільових програм молодіжної політики.

Система інформаційного забезпечення покликана забезпечити одержання, обробку й передачу інформації, необхідної для реалізації заходів молодіжної політики. Така інформація носить в основному організаційний і методичний характер і призначається переважно для сфер освіти, молодіжної політики, фізичної культури й спорту. Для підвищення оперативності передачі інформації, ефективності реалізації управлінських рішень необхідні розробка й здійснення цільової програми інформатизації. Крім того, система інформаційного забезпечення молодіжної політики повинна використовуватися для висвітлення реалізованих молодіжних програм, залучення до них уваги молоді, громадськості, цілеспрямованого формування позитивного ставлення різних категорій населення до реалізованої в Україні молодіжної політики.

Формування системи інформаційного забезпечення молодіжної політики буде сприяти координації діяльності організацій, що реалізують молодіжну політику, поширенню актуальної інформації й передового досвіду в сфері молодіжної політики, якісній інформаційній підтримці молодіжних програм і проєктів, мобілізації молодіжної ініціативи в інтересах суспільства.

Для цього слід передбачити таке:

- здійснення заходів із розвитку системи інформаційної допомоги молоді;

- забезпечення доступу молоді до інформаційних ресурсів, підтримку інформаційних центрів для молоді;

- організація підтримки молодіжних друкованих видань та інших засобів масової інформації, що висвітлюють питання молодіжної політики;

- проведення соціологічних досліджень і моніторингів стану молоді (соціального, економічного, психологічного тощо) в м. Миколаєві;

- створення бази даних з основних напрямків молодіжної політики.

 

Очікувані результати, ефективність Програми

 

Виконання Програми забезпечить:

- зростання чисельності молоді, яка бере участь у заходах неформальної освіти та усвідомлює необхідність навчання протягом життя;

- підвищення рівня компетентностей (знань, умінь, навичок, ставлень тощо), у тому числі фінансової та цифрової грамотності, правової спроможності для активної участі та інтеграції в суспільне життя;

- підвищення рівня медіаграмотності молоді;

- опанування нових знань та навичок, розвиток наявних та здобуття нових компетентностей з метою професійного розвитку та провадження підприємницької діяльності в Україні;

- зменшення частки молоді, яка не працює, не навчається, не набуває професійних навичок, у загальній чисельності осіб віком 15-34 роки;

- зростання чисельності молоді із сформованим відповідальним ставленням до власного здоров’я;

- зменшення чисельності молоді, яка має соціально небезпечні захворювання, психічні розлади та різні форми залежності від психоактивних речовин, наркотичних засобів, психотропних речовин, алкоголю та тютюнових виробів;

- зростання чисельності молоді, яка має знання та навички з планування сім’ї та репродуктивного здоров’я;

- підвищення рівня поінформованості суспільства про потреби молоді з числа осіб з інвалідністю та підвищення ступеня її інтеграції;

- збільшення відсотка молоді з інвалідністю, яка бере участь у діяльності інститутів громадянського суспільства та молодіжних центрів, має досвід волонтерської діяльності, користується формами безпосередньої участі;

- залучення до своєї діяльності волонтерів та фахівців, які популяризують волонтерську діяльність серед молоді, що підвищили рівень своєї фаховості для розвитку культури волонтерства серед молоді;

- участь у процесах ухвалення рішень представників органів учнівського та студентського самоврядування, молодіжних консультативно-дорадчих органів;

- інформування молоді про форми безпосередньої участі у суспільному житті;

- участь у проєктах у рамках здійснення обмінів молоддю у партнерстві з іншими державами та міжнародними організаціями;

- навчання, у тому числі за програмою «Молодіжний працівник», представників інститутів громадянського суспільства та фахівців, які працюють з молоддю;

- отримання відповідних компетентностей для підвищення рівня  спроможностей та якості діяльності представників молодіжних центрів;

- збільшення, яка підвищить рівень своєї активності та інтеграції в суспільне життя завдяки участі у проєктах молодіжних та дитячих громадських організацій;

- навчання для підвищення рівня компетентності для роботи з молоддю представників молодіжних та дитячих громадських організацій.

Очікувані результати позитивно вплинуть на показники індексу участі молоді в суспільному житті, що сприятиме збільшенню відсотка молоді, яка бере участь у суспільному житті; зменшенню відсотка молоді, яка не бере жодної участі в суспільному житті; збільшенню відсотка молоді, яка знає про різні інструменти участі та користується ними. Очікувані результативні показники виконання Програми наведено у додатку 3.

 

Фінансове забезпечення Програми

 

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету Миколаївської міської територіальної громади та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг фінансування заходів є прогнозним. Щорічно під час формування бюджету Миколаївської міської територіальної громади, виходячи із фінансових можливостей, планується передбачити кошти на забезпечення виконання заходів Програми.

 

Координація та контроль за виконанням Програми

 

Виконавці, визначені в Програмі, щороку до 20 січня подають управлінню молодіжної політики Миколаївської міської ради інформацію про стан виконання заходів Програми.

Управління молодіжної політики Миколаївської міської ради щороку до 20 лютого надає інформацію постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

 

1. Паспорт міської цільової програми «Молодіжна політика» на 2022?2025 роки (Додаток 1).

2. Перелік завдань та заходів міської цільової програми «Молодіжна політика» на 2022-2025 роки (Додаток 2).

3. Результативні показники реалізації міської цільової програми «Молодіжна політика» на 2022-2025 роки (Додаток 3).

 

_________________________________________________

 


 

Додаток 1

до Програми

 

 

ПАСПОРТ

міської цільової програми «Молодіжна політика» на 2022-2025 роки

 

1. Програму затверджено рішенням міської ради від ________№_________

 

2. Ініціатор: управління молодіжної політики Миколаївської міської ради.

 

3. Розробник Програми: управління молодіжної політики Миколаївської міської ради.

 

4. Відповідальний виконавець: управління молодіжної політики Миколаївської міської ради.

 

5. Співвиконавці:

5.1.Миколаївський міський центр соціальних служб;

5.2.Рада з питань молодіжної політики при міському голові;

5.3.Міський центр соціально-психологічної реабілітації; дітей та молоді з функціональними обмеженнями;

5.4. Департамент житлово-комунального господарства;

5.5.Інститути громадянського суспільства.

 

6. Термін виконання: 2022-2025 роки.

 

7. Обсяги та джерела фінансування.

 

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, тис. грн

У тому числі за роками, тис. грн.

2022

2023

2024

2025

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

126 934,1

30 602,6

30 990,4

32 117,1

33 224,0

Інші джерела

-

-

-

-

-

 

 

 

Додаток 2

до Програми

 

 

ПЕРЕЛІК

завдань та заходів міської програми «Молодіжна політика»

на 2022-2025 роки

 

з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів

Програми

Строк виконання заходу,

роки

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис. грн)

Очікуваний результат

Всього

У тому числі за роками

2022

2023

2024

2025

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

126 934,1

30 602,6

30 990,4

32 117,1

33 224,0

 

Інші джерела

-

-

-

-

1.

Формування і підтримка здорового способу життя,прав і свобод молоді

1.1. Сприяння неформальним спортивним рухам, вуличним тренуванням та розвитку масової фізичної культури загалом

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

1720,0

400,0

420,0

440,0

460,0

Створення та підтримка ініціативних груп молоді за інтересами, які займаються Streetworkout, BMX, велотріалом, роликовим спортом тощо.

Запровадження та проведення щорічних змагань з Streetworkout «Кубок мера».

Проведення щорічного молодіжного фестивалю вуличних культур.

Залучення видатних спортсменів м. Миколаєва для проведення безкоштовних занять та мотиваційних тренінгів

Інші джерела

-

-

-

-

1.2. Запобігання та протидія асоціальній поведінці, зловживанню психоактивними речовинами та курінню, а також іншим формам залежності, у тому числі від комп’ютерних ігор, інтернет-залежність тощо

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

1120,0

250,0

270,0

290,0

310,0

Надання не менше 100 консультацій на рік серед молоді віком від 14 до 35 років.

Проведення не менше 10 тренінгів на рік щодо профілактики вживання психоактивних речовин та куріння.

Проведення тренінгів серед учнів 9-11 класів щодо комп’ютерних ігор, інтернет-залежність тощо

Інші джерела

-

-

-

-

1.3. Запобігання та протидія булінгу, мобінгу та іншим формам насильства

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Миколаївський міський центр соціальних служб.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

700,0

100,0

150,0

200,0

250,0

Проведення циклу тренінгів щодо протидії булінгу, мобінгу та іншим форм насильства.

Надання психологічної допомоги особам, які постраждали внаслідок булінгу, мобінгу та інших формам насильства

Інші джерела

-

-

-

-

1.4. Впровадження комплексу заходів, спрямованих на зростання обізнаності та запобігання поширенню ВІЛ-інфекції та інфекцій, що передаються статевим шляхом

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

700,0

100,0

150,0

200,0

250,0

Проведення циклу тренінгів, спрямованих на зростання обізнаності та запобігання поширенню ВІЛ-інфекції та інфекцій, що передаються статевим шляхом.

Створення та розповсюдження інформаційного роздаткового матеріалу (не менше 500 примірників в рік)

Інші джерела

-

-

-

-

1.5. Сприяння обізнаності щодо репродуктивного та сексуального здоров’я через неформальну освіту

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

100,0

25,0

25,0

25,0

25,0

Проведення семінарів та позакласних занять серед учнівської та студентської молоді

Інші джерела

-

-

-

-

2.

Підтримка інтелектуального розвитку молоді

2.1. Надання кращим студентам стипендії міського голови та міської ради для талановитих студентів, які навчаються у ЗВО, ЗФПО та ЗПТО м. Миколаєва

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

2240,0

560,0

560,0

560,0

560,0

Щорічне надання стипендій міського голови 100 талановитим студентам, які навчаються у вищих навчальних закладах та професійно-технічних закладах м. Миколаєва

Інші джерела

-

-

-

-

2.2. Проведення молодіжних науково-практичних конференцій, тренінгів, семінарів для молоді

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

720,0

150,0

170,0

190,0

210,0

Проведення не менше 100 тренінгів.

Проведення не менше 100 семінарів.

Проведення не менше 5 конференцій

Інші джерела

-

-

-

-

2.3. Розвиток шахового руху серед учнівської та студентської молоді, популяризація інтелектуальних ігор

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

8000,0

2000,0

2000,0

2000,0

2000,0

Популяризація шахів серед учнівської та студентської молоді.

Організація та проведення шахових змагань (фестивалів).

Популяризація та проведення змагань серед молоді у інтелектуальних іграх

Інші джерела

-

-

-

-

3.

Підвищення безпечності середовища і посилення життєстійкості молоді. Соціальний захист молод.

3.1. Утримання Миколаївського міського центру соціальних служб

2022-2025

Миколаївський міський центр соціальних служб.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

22791,0

4594,0

5693,0

6070,0

6434,0

Соціальний захист молоді, сім’ї та дітей

Інші джерела

-

-

-

-

3.2. Надання психологічної, соціальної, педагогічної та інформаційної допомоги різним категоріям клієнтів центру соціальних служб

2022-2025

Миколаївський міський центр соціальних служб.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

-

-

-

-

Вирішення соціально-психологічних проблем населення

Інші джерела

-

-

-

-

3.3. Сприяння проведенню заходів Центру соціальних служб

2022-2025

Миколаївський міський центр соціальних служб.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

63,1

14,6

15,4

16,1

17,0

Профілактика сімейного неблагополуччя серед жителів міста

Інші джерела

-

-

-

-

3.4. Забезпечення діяльності спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, у тому числі відділення «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», з утвореною при ньому мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та відділення «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»

2022-2025

Миколаївський міський центр соціальних служб.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

16640,0

3354,0

4157,0

4431,0

4698,0

Забезпечення осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування та надання комплексної допомоги (психологічних, соціально-побутових, інформаційних, юридичних та інших послуг)

Інші джерела

 

 

 

 

3.5. Розвиток правової культури та екологічної свідомості молоді

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

460,0

100,0

110,0

120,0

130,0

Підвищення кількості молодих людей, які володіють базовими знаннями про свої права.

Підвищення кількості молодих людей, які долучені до екологічної освіти та підвищення їх рівня екологічної свідомості

Інші джерела

-

-

-

-

4.

Створення соціальної інфраструктури для молоді

4.1. Створення та подальше утримання комунальної установи «Миколаївський міський молодіжний центр»

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

6900,0

3000,0

1200,0

1300,0

1400,0

Підтримка соціального становлення та розвитку молоді. Інтелектуальний розвиток молоді на базі молодіжного простору.

Підвищення рівня розвитку студентського самоврядування

Інші джерела

-

-

-

-

4.2. Утримання та проведення поточних ремонтних робіт приміщень, які знаходяться в оперативному управлінні управління молодіжної політики Миколаївської міської ради

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

10500,0

3000,0

2700,0

2500,0

2300,0

Підтримка соціального становлення та розвитку молоді. Інтелектуальний розвиток молоді на базі молодіжного простору

Інші джерела

-

-

-

-

4.3. Створення та подальше утримання зон креативної творчості

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Створення не менше 1 зони графіті в кожному районі міста.

Підтримка молодіжного креативного простору «Понтон», «ДОФ» тощо

Інші джерела

-

-

-

-

5.

Підтримка ініціатив інститутів громадянського суспільства, що реалізують молодіжну політику у місті

5.1. Підтримка діяльності молодіжних консультативно-дорадчих органів

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

110,0

20,0

25,0

30,0

35,0

Залучення молоді до процесу формування управлінських рішень стосовно молоді.

Підтримка та сприяння у роботі ради з питань молодіжної політики при міському голові

Інші джерела

-

-

-

-

5.2. Розвиток змістовного дозвілля молоді, залучення молоді до молодіжних та сімейних фестивалів, конкурсів, виставок художньої творчості

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

3100,0

700,0

750,0

800,0

850,0

Сприяння у проведеннія міжнародного фестивалю «Золотий лелека».

Проведення щорічного міського молодіжного фестивалю

Інші джерела

-

-

-

-

5.3. Залучення молоді до участі в проведенні заходів державного та місцевого значення (День закоханих, День Європи, День молоді, День незалежності, День міста, День студента, Новорічні та різдвяні свята)

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Проведення заходів державного та місцевого значення

Інші джерела

-

-

-

-

5.4. Сприяння реалізації проєкту «Українська академія лідерства» в м. Миколаєві

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

8800,0

2200,0

2200,0

2200,0

2200,0

Забезпечення реалізації проєкту «Українська академія лідерства» в м. Миколаєві

Інші джерела

-

-

-

-

5.5. Проведення конкурсу з визначення проєктів та заходів, розроблених інститутами громадянського суспільства, для реалізації яких надається фінансова підтримка з міського бюджету

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Проведення не менше 1 конкурсу в рік

Інші джерела

 

 

 

 

5.6. Підтримка молодіжних заходів у районах міста

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

3240,0

780,0

800,0

820,0

840,0

Збільшення кількості молоді, яка залучена до інтелектуального розвитку та дозвілля у районах міста.

Популяризація активних форм дозвілля в районах міста

Інші джерела

-

-

-

-

5.7. Організація та підтримка гумористичного руху

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

2300,0

500,0

550,0

600,0

650,0

Організація гумористичних змагань серед учнівської та студентської молоді.

Організація та проведення Молодіжного чемпіонату міста Миколаєва з гумору

Інші джерела

-

-

-

-

6.

Створення умов для розвитку системи неформальної та інформальної освіти молоді

6.1. Організація та проведення комплексу заходів з молодіжної роботи, які сприяють поглибленню знань та умінь, задоволенню творчих інтересів, розвитку здібностей, інтелекту, організації змістовного дозвілля молоді

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Заклади освіти м. Миколаєва.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

3100,0

700,0

750,0

800,0

850,0

Забезпечення проведення «ШОК» від управління молодіжної політики ММР.

Забезпечення проведення щорічного міського конкурсу наукових проєктів серед учнівської та студентської молоді.

Забезпечення реалізації заходу «Поясни, не ясно»

Інші джерела

-

-

-

-

6.2. Методичне забезпечення розвитку неформальної освіти молоді

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

-

-

-

-

Розробка курсів, програм, тренінгів з неформальної освіти молоді.

Впровадження кращих практик неформальної освіти молоді на місцевому рівні

Інші джерела

-

-

-

-

6.3. Розвиток соціальної активності молоді та участь у волонтерській діяльності

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

100,0

25,0

25,0

25,0

25,0

Залучення молоді до процесу реалізації молодіжної політики.

Збільшення кількості активної молоді, готової до волонтерської роботи.

Реалізація проєкту «Волонтер добросусід».

Постійний моніторинг та інформування молоді щодо конференції, семінарів та форумів, у яких можна реалізувати себе як волонтер.

Налагодження взаємодії серед міської влади, бізнесу та інститутів громадянського суспільства з метою розвитку волонтерства, підписання меморандумів

Інші джерела

-

-

-

-

7.

Співпраця з закладами вищої освіти, закладами фахової передвищої освіти та закладами професійної (професійно-технічної) освіти.

Створення умов для працевлаштування молоді

7.1. Співпраця з закладами загальної середньої освіти,закладами вищої освіти, закладами фахової передвищої освіти та закладами професійної (професійно-технічної) освіти

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

490,0

100,0

120,0

130,0

140,0

Підписання меморандумів про співпрацю з провідними закладами освіти.

Підтримка та розвиток студентського самоврядування міста.

Підтримка та розвиток учнівського самоврядування міста

Інші джерела

-

-

-

-

7.2. Сприяння розвитку молодіжного підприємництва, самозайнятості та ефективного просування молодих людей у підприємницькому середовищі

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Підвищення рівня працюючої молоді.

Сприяння створенню робочих місць

Інші джерела

-

-

-

-

7.3. Проведення конкурсу молодіжних бізнес-планів

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Проведення не менше 1 конкурсу в рік

Інші джерела

-

-

-

-

7.4. Організація стажувань для молоді в органах місцевого самоврядування.

Профорієнтаційна робота з учнівською молоддю

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

140,0

20,0

30,0

40,0

50,0

Забезпечення не менше 50 стажувань для молоді у виконавчих органах Миколаївської міської ради.

Проведення не менше 10 заходів з профорієнтаційної роботи серед учнівської молоді

Інші джерела

-

-

-

-

7.5. Реалізація комплексу заходів щодо організації та проведення профорієнтаційної роботи серед учнівської та студентської молоді. Реалізація проєкту «Залишайся в Миколаєві – навчайся на хвилі»

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

1500,0

300,0

350,0

400,0

450,0

Реалізація проєктів: «Навчайся на хвилі», «Молодіжний підприємець», «Власна справа»

Інші джерела

-

-

-

-

8.

Розвиток міжнародного молодіжного співробітництва

8.1. Впровадження програм мобільності молоді, міжнародних обмінів

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

1000,0

220,0

240,0

260,0

280,0

Налагодження зв’язків з представниками молоді з інших країн

Інші джерела

-

-

-

-

8.2. Співпраця з міжнародними неурядовими організаціями, спрямована на підвищення громадської активності молоді міста на умовах співфінансування проєктів

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

1000,0

220,0

240,0

260,0

280,0

Налагодження зв’язків з представниками молоді з інших країн

Інші джерела

-

-

-

-

8.3. Співпраця з міжнародними організаціями (UNFPA, USAID) з метою визначення рівня здоров’я та інтелектуального розвитку молоді за допомогою відповідних методик (індекс благополуччя молоді, опитування тощо)

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

520,0

100,0

120,0

140,0

160,0

Прийняття делегацій UNFPA, USAID на території м. Миколаєва.

Отримання необхідної інформації від організацій та проведення відповідних опитувань серед молоді формування індексів

Інші джерела

-

-

-

-

8.4. Проведення спільно з міжнародними організаціями (Interlegal, USAID, UNFPA тощо) конференцій, консультацій з метою підвищення рівня освіченості у відповідній сфері (підвищення рівня правової освіченості, дотримання правил здорового способу життя тощо)

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

200,0

50,0

50,0

50,0

50,0

Проведення тренінгів, семінарів, консультацій представниками міжнародних організацій

Інші джерела

-

-

-

-

8.5. Сприяння молоді в участі в конкурсах, які проводяться міжнародними організаціями (надання робочої бази для проходження практики, методична допомога в проходженні практики)

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

200,0

20,0

40,0

60,0

80,0

Надання робочих місць для проходження практики представникам молоді, які беруть участь у міжнародних конкурсах.

Написання рекомендаційних листів.

Налагодження взаємодії з United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)

Інші джерела

-

-

-

-

9.

Національно-патріотичне виховання молоді

9.1. Створення міського центру з національно-патріотичного виховання молоді

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

-

-

-

-

Створення міського центру з національно-патріотичного виховання молоді

Інші джерела

-

-

-

-

9.2. Організація таборувань для молоді міста, фестивалів національно-патріотичного виховання, тактичних ігор

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

4000,0

1000,0

1000,0

1000,0

1000,0

Підвищення рівня національної свідомості молоді.

Підтримка скаутського та пластового рухів

Інші джерела

-

-

-

-

9.3. Організація екскурсій молоді до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Офісу Президента України

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

460,0

100,0

110,0

120,0

130,0

Організація щорічних екскурсій до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Офісу Президента України

Інші джерела

-

-

-

-

9.4. Розвиток та підвищення рівня мобільності молоді. Налагодження співпраці з представниками молодіжних організації з різних куточків України

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Інститути громадянського суспільства.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

2300,0

500,0

550,0

600,0

650,0

Проведення екскурсій та молодіжних обмінів серед регіонів України

Інші джерела

-

-

-

-

10.

Інформаційне та аналітичне забезпечення реалізації молодіжної політики

10.1. Висвітлення стану реалізації молодіжної політики в засобах масової інформації та мережі Internet

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

200,0

50,0

50,0

50,0

50,0

Щорічна публікація не менше 100 постів на офіційній сторінці управління молодіжної політики ММР щодо реалізації заходів у сфері молодіжної політики м. Миколаєва та України

Інші джерела

-

-

-

-

10.2. Проведення соціологічних досліджень, інтерв’ю стосовно стану реалізації молодіжної політики

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

400,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Виявлення основних пріоритетів життєдіяльності, проблеми соціального становища та розвитку молоді в місті, її цінності, пріоритети та уподобання, особливості організації молодіжної роботи та їх відповідність реальним запитам молодіжного середовища

Інші джерела

-

-

-

-

10.3. Підтримання в актуальному робочому стані молодіжної платформи на сайті Миколаївської міської ради та відповідних акаунтів у соціальних мережах

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

200,0

50,0

50,0

50,0

50,0

Забезпечення роботи офіційних сторінок управління молодіжної політики ММР у Facebook та Instagram.

Забезпечення стабільної роботи платформи «Індекс Благополуччя Молоді».

Таргетована реклама публікації.

Залучення представників талановитої молоді до співпрацю у питаннях висвітлення діяльності та реалізації молодіжної політики міста

Інші джерела

-

-

-

-

10.4. Створення медіаконтенту з реалізації молодіжної політики

2022-2025

Управління молодіжної політики ММР.

Виконавчий комітет Миколаївської міської ради

Бюджет Миколаївської міської територіальної громади

920,0

200,0

220,0

240,0

260,0

Створення мультимедійного контенту для молоді

Інші джерела

-

-

-

-

 

Примітка: остаточний обсяг бюджетних коштів, спрямованих на виконання розділів програми, визначається рішенням міської ради під час затвердження та виконання бюджету Миколаївської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період, без внесення змін до обсягів видатків, передбачених даним додатком.

 

 

 

Додаток 3

до Програми

 

 

РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

реалізації міської цільової програми «Молодіжна політика»

на 2022-2025 роки

 

№ з/п

Найменування показників

Одиниці

вимірювання

Зміна значення за роками реалізації

2022

2023

2024

2025

Утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб

Показники затрат:

1.

Кількість центрів соціальних служб

од.

1

1

1

1

2.

Кількість штатних працівників центру

осіб

20,5

20,5

20,5

20,5

3.

Кількість штатних працівників спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, в тому числі відділення «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», з утвореною при ньому мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, та відділення «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»

осіб

15,5

15,5

15,5

15,5

4.

Кількість спеціалістів залучених до заходів

осіб

13

13

13

13

Показники продукту:

1.

Кількість відділень, що надають соціальні послуги сім’ям, дітям та молоді, в тому числі постраждалим від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі,  діяльність яких координується центром  соціальних служб

од.

3

3

3

3

2.

Кількість дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, сімей патронатних вихователів, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, охоплених соціальним супроводом

од.

280

284

288

292

3.

Кількість сімей, дітей та молоді, в тому числі постраждалих від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, які отримали соціальні послуги

осіб

8400

8600

8800

9000

4.

Кількість заходів, у тому числі навчальних, центрів соціальних служб

од.

280

290

300

310

5.

Кількість учасників заходів, у тому числі навчальних, проведених центрами соціальних служб

осіб

4800

4800

4800

4800

Показники ефективності:

1.

Середні витрати на утримання одного центру соціальних служб

грн

4594000

5693000

6070000

6434000

2.

Середні витрати на забезпечення діяльності одного працівника центру соціальних служб

грн

224097,00

277707,00

296097,00

313853,00

3.

Середні витрати на забезпечення діяльності спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, в тому числі відділення «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», з утвореною при ньому мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, та відділення «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»

грн

3354000

4157000

4431000

4698000

4.

Середні витрати на забезпечення діяльності одного працівника спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, в тому числі відділення «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі», з утвореною при ньому мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, та відділення «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі»

грн

216387,00

268193,00

285870,00

303097,00

5.

Середні витрати на здійснення соціального супроводу, в тому числі сімей/осіб, постраждалих від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі

грн

28386

34683

36462

38123

6.

Середні витрати на один захід, у тому числі навчальний, проведений центром соціальних служб

грн

52

53

54

55

7.

Середні витрати на одного учасника заходів, у тому числі навчальних, проведених центром соціальних служб

грн

3,04

3,20

3,36

3,53

Показники якості:

1.

Кількість підготовлених кандидатів в опікуни, піклувальники, прийомні батьки та батьки-вихователі, усиновлювачі, патронатні вихователі та наставники, які пройшли підготовку та стали опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями, усиновлювачами, патронатними вихователями та наставниками

осіб

10

10

10

10

2.

Кількість підготовлених прийомних батьків, батьків-вихователів, які пройшли навчання з метою підвищення їхнього виховного потенціалу

осіб

38

40

43

46

3.

Частка отримувачів соціальних послуг, які набули навичок справлятися із складними життєвими обставинами та мінімізувати їхні наслідки, від загальної кількості отримувачів соціальних послуг

%

80

80

80

80

4.

Кількість послуг, які надані центрами соціальних служб, в тому числі постраждалим від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі

од.

44200

44700

45200

45700

5.

Динаміка кількості осіб, яким надано соціальні послуги (порівняно з минулим роком)

%

2,4

2,4

2,3

2,3

6.

Динаміка кількості учасників, охоплених заходами, у тому числі навчальними, центру соціальних служб (порівняно з минулим роком)

%

4,3

0

0

0

Інші заходи та заклади молодіжної політики

Показники затрат: 

1.

Кількість регіональних заходів державної політики у молодіжній сфері

од.

540

550

560

570

1.1.

освітньо-виховні

од.

378

385

392

399

1.2.

культурологічні

од.

162

165

168

171

Показники продукту: 

1.

Кількість учасників регіональних заходів державної політики у молодіжній сфері

осіб

70000

72000

74000

76000

1.1.

освітньо-виховні

осіб

21000

21600

22200

22800

1.2.

культурологічні

осіб

49000

50400

51800

53200

2.

Кількість фахівців, які отримали знання з роботи з молоддю поза системою освіти

осіб

450

460

470

480

Показники ефективності:

1.

Середні витрати на проведення одного міського заходу державної політики у молодіжній сфері

грн

28481

29082

29500

29973

1.1.

освітньо-виховні

грн

12206

12464

12643

12846

1.2.

культурологічні

грн

66457

67857

68833

69939

2.

Середні витрати на забезпечення участі одного учасника в регіональних заходах державної політики у молодіжній сфері

грн

220

222

223

225

3.

Середні витрати на одного фахівця, який отримав знання по роботі з молоддю поза системою освіти

грн

333

370

404

438

Показники якості:

1.

Збільшення кількості молоді, охопленої регіональними заходами державної політики у молодіжній сфері, порівняно з минулим роком

%

1,45

2,85

2,77

2,70

2.

Збільшення кількості молоді, з якою проведено роботу з відповідного напряму діяльності, порівняно з минулим роком

%

1,45

2,85

2,77

2,70

2.1.

освітньо-виховні

%

1,44

2,85

2,77

2,70

2.2.

культурологічні

%

1,44

2,85

2,77

2,77

3.

Кількість молоді, охопленої регіональними заходами державної політики у молодіжній сфері, від загальної кількості молоді у місті

%

55,1

56,7

58,2

59,8

4.

Кількість молоді, охопленої регіональними заходами (проєктами) з відповідного напряму діяльності, порівняно з минулим роком, від загальної кількості молоді у місті

%

55,1

56,7

58,2

59,8

4.1.

освітньо-виховні

%

16,53

17,01

17,46

17,94

4.2.

культурологічні

%

38,57

39,69

40,74

41,86

5.

Збільшення кількості фахівців, які отримали знання щодо роботи з молоддю поза системою освіти, порівняно з минулим роком

%

2,27

2,22

2,17

2,08

Залучення інститутів громадянського суспільства до реалізації проєктів

та здійснення заходів для молоді

Показники затрат:

1.

Кількість громадських організацій, проєкти яких стали переможцями конкурсу

од.

30

32

34

36

 

у тому числі:

 

 

 

 

 

1.1.

кількість молодіжних громадських організацій, проєкти яких стали переможцями конкурсу

од.

5

7

9

11

1.2.

кількість дитячих громадських організацій, проєкти яких стали переможцями конкурсу

од.

5

7

9

11

2.

Кількість проєктів-переможців конкурсу

од.

80

82

84

86

2.1.

освітньо-виховні

од.

56

57

58

59

2.2.

культурологічні

од.

24

25

56

27

Показники продукту:

1.

Кількість учасників проєктів громадських організацій

осіб

37000

39000

41000

43000

1.1.

освітньо-виховні

осіб

11100

11700

12300

12900

1.2.

культурологічні

осіб

25900

27300

27700

30100

Показники ефективності:

1.

середині витрати на проведення одного проєкту

грн

43500

43300

43100

42900

1.1.

освітньо-виховні

грн

18642

18684

18724

18762

1.2.

культурологічні

грн

101500

99400

97461

95667

1.3.

інформаційні

грн

 

 

 

 

2.

середні витрати на забезпечення участі в одному проєкті одного учасника

грн

94

91

88

86

2.1.

освітньо-виховні

грн

94

91

88

86

2.2.

культурологічні

грн

94

91

88

86

Показники якості:

1.

збільшення кількості молоді, з якою проведено роботу з відповідного напряму діяльності, порівняно з минулим роком

%

2,7

5,4

5,1

4,8

1.1.

освітньо-виховні

%

2,7

5,4

5,1

4,8

1.2.

культурологічні

%

2,7

5,4

5,1

4,8

Проведення інших регіональних заходів, спрямованих на соціальний захист

і соціальне забезпечення (призначення стипендії міського голови та міської ради

для талановитих студентів)

Показники продукту:

1.

Кількість регіональних заходів

од.

1

1

1

1

2.

Кількість учасників регіональних заходів

осіб

100

100

100

100

Показники ефективності:

1.

Середні витрати на проведення одного регіонального заходу

тис. грн

400,0

400,0

400,0

400,0

2.

Середній розмір стипендії міського голови та міської ради

грн/особу

5600,00

5600,00

5600,00

5600,00

Показники якості:

1.

Динаміка середнього розміру стипендій міського голови та міської ради (порівняно з минулим роком)

%

72

0

0

0

 

Опубліковано: 10 cічня 2022р


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: