Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

02 жовтня 2020                                                                                            № 251р

Про затвердження Положення про місцеву автоматизовану

систему централізованого оповіщення Миколаївської міської

ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Миколаївської області

 

З метою забезпечення своєчасного оповіщення керівного складу органів управління, сил цивільного захисту та населення м. Миколаєва про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, відповідно до пунктів 6, 7 частини другої статті 19, статті 30 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 733 “Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту”, пункту 5 Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку та технічної модернізації системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 488-р, розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 25.11.2019 № 537-р “Про затвердження Положення про територіальну автоматизовану систему централізованого оповіщення”, керуючись пунктами 19, 20 частини четвертої статті 42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”:

1. Затвердити Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (додається).

2. Керівникам підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності забезпечити функціонування відповідних складових місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення відповідно до Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області.

3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

 

 

Міський голова                                                                                    О. СЄНКЕВИЧ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядження

міського голови

від 02  жовтня 2020

№ 251р

ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву автоматизовану систему централізованого
оповіщення Миколаївської міської ланки територіальної
підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
Миколаївської області

 

1. Загальна частина

 

1.1. Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (надалі – Положення) визначає основні завдання, склад, порядок застосування, організацію управління і функціонування, утримання, експлуатаційно-технічне обслуговування, реконструкцію та технічну модернізацію місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – МАСЦО).

1.2. Для здійснення оповіщення в МАСЦО залучаються, оператори телекомунікацій, телерадіокомпанії, суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що діють на території Миколаївської міської територіальної громади, в яких установлено апаратуру оповіщення.

1.3. У Положенні вживаються терміни, зазначені у Кодексі цивільного захисту України, Законі України “Про телекомунікації“, Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 733, розпорядженні голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 25.11.2019№ 537-р “Про затвердження Положення про територіальну автоматизовану систему централізованого оповіщення“ та інших нормативно-правових актах.

1.4. МАСЦО є комплексом організаційно-технічних заходів, апаратури і технічних засобів оповіщення, каналів зв’язку, призначених для своєчасного доведення сигналів та інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до органів управління та сил цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – Міська ланка ЄДСЦЗ) підприємств, де функціонують спеціальні, локальні або об’єктові системи оповіщення та населення м.Миколаєва.

1.5. В МАСЦО використовується апаратура і технічні засоби оповіщення, місцеві мережі радіомовлення та телебачення, мережі зв’язку, які входять до телекомунікаційної мережі загального користування (далі - ТкМЗК), до національної телекомунікаційної мережі (далі - НТМ), відомчі телекомунікаційні мережі (за їх наявності), телекомунікаційні мережі суб’єктів господарювання, мережа Інтернет.

1.6. МАСЦО забезпечує взаємодію із загальнодержавною автоматизованою системою централізованого оповіщення (далі-загальнодержавна АСЦО), територіальною автоматизованою системою централізованого оповіщення  Миколаївської області (далі – ТАСЦО), а також локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення, які функціонують на території Миколаївської міської територіальної громади.

1.7. Утримання, забезпечення постійної готовності до дій за призначенням, реконструкція, технічна модернізація МАСЦО здійснюється управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради за кошти міського бюджету.

1.8. Проєктування та реконструкція МАСЦО здійснюється згідно з законодавством України на підставі рішень керівника Міської ланки ЄДСЦЗ та за погодженням з Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області.

 

2. Основні завдання місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Миколаївської міської територіальної громади

 

2.1. Основними завданнями МАСЦО є:

2.1.1. Прийом сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від  ТАСЦО та доведення їх до керівного складу органів управління і сил цивільного захисту Міської ланки ЄДСЦЗ.

2.1.2. Оповіщення органів управління і сил цивільного захисту Міської ланки ЄДСЦЗ.

2.1.3. Оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації через:

- кінцеві сигнально-гучномовні пристрої (спеціальні звукові системи на основі гучномовців, у тому числі встановлені на транспортних засобах, які залучаються для оповіщення, електричні сирени, електронні інформаційні табло) та інші технічні засоби оповіщення;

- мережу радіомовлення і телебачення, трансляція яких охоплює адміністративну територію Миколаївської міської територіальної громади;

- електронні засоби масової інформації та інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, мобільні додатки тощо).

2.2. До складу МАСЦО входять:

2.2.1. Апаратура прийому сигналів та інформації від ТАСЦО.

2.2.2. Програмно-апаратний комплекс (далі - ПАК) автоматизованого виклику.

2.2.3. ПАК автоматизованого включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв.

2.2.4. Кінцеві сигнально-гучномовні пристрої.

2.2.5. Пристрої для запуску електричних сирен.

2.2.6. Спеціальні технічні засоби для переривання трансляції програм телерадіомовлення.

2.2.7. Лінії (мережі) зв’язку та управління апаратурою та технічними засобами оповіщення і кінцевими сигнально-гучномовними пристроями.

2.2.8. Мобільне (рухоме) обладнання гучномовного зв’язку.

2.3. ПАК автоматизованого виклику забезпечує оповіщення (інформування) осіб керівного складу Міської ланки ЄДСЦЗ, членів міської та районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, міської та районних комісій з питань евакуації, керівників спеціалізованих служб цивільного захисту та міського територіального формуванння цивільного захисту шляхом передачі голосового повідомлення на стаціонарні та мобільні телефони або текстового повідомлення на мобільні телефони.

2.4. ПАК автоматизованого включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв забезпечує:

2.4.1. Автоматизоване включення сигнально-гучномовних пристроїв, IP гучномовців, електричних сирен з електронними блоками управління та електронних інформаційних табло.

2.4.2. Автоматизоване переривання трансляції програм мовлення державних і публічних телерадіокомпаній, комунальних, громадських та інших телерадіоорганізацій незалежно від форм власності, які охоплюють  адміністративну територію м. Миколаєва.

 

3. Організація та забезпечення оповіщення про загрозу виникнення
або виникнення надзвичайних ситуації

 

3.1. Доведення сигналів, повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до населення, а також інформування населення здійснюється:

3.1.1. Через філію публічного акціонерного товариства “Національна суспільна телерадіокомпанія України“ “Миколаївська  регіональна дирекція“, комунальне підприємство “Телерадіокомпанія “МАРТ“, державні і публічні телерадіокомпанії, комунальні, громадські та інші телерадіоорганізації незалежно від форми власності з використанням їх телемереж і мереж ефірного радіомовлення (із супроводженням інформації жестовою мовою та/або субтитруванням, якщо вона є голосовою, і аудіокоментуванням, якщо вона є візуальною).

3.1.2. Через інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, мобільні додатки тощо).

3.2. Для передачі сигналів та повідомлень оповіщення використовуються сигнально-гучномовні пристрої, зокрема встановлені на транспортних засобах, які залучаються для оповіщення, електронні інформаційні табло, електричні сирени, IP гучномовці та інші технічні засоби.

3.3. Повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій готуються державною мовою Державною службою України з надзвичайних ситуацій України, управлінням цивільного захисту Миколаївської обласної державної адміністрації, управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради.

3.4. Зазначені повідомлення повинні містити інформацію про характер та місце загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, можливу зону поширення надзвичайної ситуації, заходи безпеки.

3.5. Тексти повідомлень записуються на окремих електронних або оптичних носіях інформації та дублюються у паперовому вигляді, які зберігаються на радіотрансляційних вузлах і у апаратних телерадіоорганізаціях незалежно від форми власності, залучених до оповіщення.

3.6. Тривалість звучання повідомлень, які передаються технічними засобами мовлення, повинна становити не менш ніж п’ять хвилин, а у разі потреби вони повторюються через кожні 10-15 хвилин.

3.7. Для проведення оповіщення та інформування населення через телевізійні та радіомережі управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради створює систему паролів та відгуків.

3.8. Телерадіоорганізації незалежно від форми власності та радіотрансляційні вузли операторів телекомунікацій оприлюднюють повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, а також іншу інформацію з питань цивільного захисту (відомості про надзвичайні ситуації, які прогнозуються або виникли, межі їх поширення і наслідки, а також способи та методи захисту від них) на безоплатній основі.

3.9. Переривання трансляції програм мовлення для оповіщення населення здійснюється в автоматичному режимі за допомогою спеціальних технічних засобів, встановлених в апаратних телерадіоорганізацій.

3.10. У разі неможливості переривання трансляції програм мовлення оповіщення населення здійснюється безпосередньо з радіотрансляційних вузлів, апаратних телерадіоорганізацій відповідно до спільних інструкцій, які розробляються за участю телерадіоорганізацій.

 

4. Порядок застосування МАСЦО у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації

 

4.1. Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на місцевому рівні приймає Миколаївський міський голова.

4.2. Миколаївський міський голова або за рішенням Миколаївського міського голови перший заступник міського голови – перший заступник голови міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій дає доручення начальнику управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради на виконання заходів з оповіщення.

4.3. Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації приймається на підставі:

4.3.1. Повідомлення про фактичну обстановку, яка склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

4.3.2. Результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру у регіоні та місті, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій.

4.3.3. Пропозицій керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення або виникла надзвичайна ситуація.

4.4. Оповіщення проводить управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради, служба оперативного реагування 1588 департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради та оперативно-чергова служба управління цивільного захисту Миколаївської обласної державної адміністрації відповідно до спільних інструкцій.

4.5. Начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради доповідає про результати оповіщення Миколаївському міському голові або першому заступнику міського голови – першому заступнику голови міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

 

5. Забезпечення  готовності МАСЦО до використання за призначенням

 

5.1. Готовність МАСЦО до використання за призначенням забезпечується шляхом:

5.1.1. Організації цілодобового чергування у службі оперативного реагування 1588 департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради.

5.1.2. Організації взаємодії з оперативно-черговою службою  управління з питань цивільного захисту Миколаївської обласної державної адміністрації та іншими службами, які забезпечують оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації.

5.1.3. Організації та забезпечення підготовки персоналу чергових (диспетчерських) служб до дій у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації.

5.1.4. Організаційно-технічної взаємодії МАСЦО з територіальною ТАСЦО, локальними та об’єктовими системами оповіщення.

5.1.5. Здійсненням своєчасної модернізації та реконструкції МАСЦО з врахуванням змін у структурі системи управління та розвитку інформаційних і телекомунікаційних технологій, за погодженням з територіальним органом ДСНС України.

5.1.6. Планування та проведенням разом з операторами телекомунікацій і телерадіокомпаніями, які залучаються до оповіщення, перевірок автоматизованих систем централізованого оповіщення, тренувань з передачею сигналів та інформації з питань цивільного захисту.

5.1.7. Проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій, а також технічних перевірок їх працездатності.

5.1.8. Проведення заходів із забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій, дистанційного діагностування їх стану.

5.1.9. Забезпечення керівниками виконавчих органів Миколаївської міської ради, підприємств, установ та організацій, де встановлено апаратуру і технічні засоби МАСЦО, її збереження, а також виконання відповідними черговими (диспетчерськими) службами інструкцій із застосування зазначеної апаратури і технічних засобів.

5.2. Технічна перевірка МАСЦО проводиться згідно з графіком, затвердженим першим заступником міського голови – першим заступником голови комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м.Миколаєва

5.3. Перед проведенням технічної перевірки системи оповіщення населення міста завчасно попереджається про це через засоби масової інформації.

5.4. У разі несанкціонованого запуску МАСЦО управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради проводять розслідування, за результатами якого складається відповідний акт.

 

____________________________________________

Опубліковано: 4 жовтня 2020р


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: