Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

20 грудня 2019                                                                                   № 56/60

Про затвердження міської програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки

ВН.ЗМ. та ДОПОВНЕНЬ № 8/1 від 19.08.2021

ВН.ЗМ. та ДОП. № 12/179 від 23.12.2021

ВН.ДОПОВНЕНЬ № 19/38 від 30.05.2023

ВН.ЗМ. № 26/59 від 28.11.2023

ВН.ЗМ. № 26/67 від 28.11.2023

З метою вдосконалення та посилення рівня соціального захисту населення міста, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити міську програму “Соціальний захист” на 2020-2022 роки (далі – Програма, додається).

2. Керівникам виконавчих органів Миколаївської міської ради забезпечити виконання заходів, передбачених Програмою.

3. Департаменту фінансів Миколаївської міської ради (Святелик), департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (Василенку) забезпечити фінансування Програми в межах коштів, передбачених у бюджеті міста Миколаєва на відповідний рік.

4. Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (Василенку) щорічно, до 20 січня року, наступного за звітним, інформувати постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту про хід виконання Програми.

5. Рішення Миколаївської міської ради від 23.12.2016 № 13/10 “Про затвердження міської програми “Соціальний захист” на 2017-2019 роки”, від 23.12.2016 № 13/11 “Про затвердження міської програми соціальної підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей” визнати такими, що втратили чинність.

6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Мотуза), першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

Міський голова                                                                                   О. СЄНКЕВИЧ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 20 грудня 2019

№ 56/60

 

МІСЬКА ПРОГРАМА

“Соціальний захист” на 2020-2022 роки

 

1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

На сучасному етапі розвитку українського суспільства особливого значення набувають питання підвищення добробуту населення, поступове зниження бідності та досягнення соціальної справедливості, заохочення до соціального прогресу з метою наближення рівня життя в країні до європейських стандартів. Вирішення цих завдань неможливе без високопрофесійного підходу до формування та реалізації політики соціального захисту і соціального забезпечення на державному та місцевому рівнях. Тому одним із пріоритетних напрямків соціальної політики територіальної громади є підвищення ефективності програм соціального захисту населення і, перш за все, соціального захисту кожної окремої людини. Саме на вирішення цих стратегічних завдань, а також на зростання рівня життя вразливих категорій громадян, надання їм необхідних соціальних послуг з урахуванням їх реальних потреб спрямована ця Програма.

Соціальний захист є сьогодні основним завданням соціальної політики, яка ставить за мету забезпечення прав і гарантій людини стосовно рівня і якості життя.

Перехід до нової економічної системи і нової моделі суспільного устрою виявив необхідність охоплення соціальним захистом усього населення, а не лише його окремих категорій, оскільки кожна людина на різних етапах свого життя стикається з різними соціальними, економічними, політичними, правовими, екологічними, виробничими та іншими соціальними ризиками, які вона часто не може подолати самостійно.

У сучасних умовах надзвичайно важливим і відповідальним завданням є забезпечення захисту від бідності та адресна підтримка людей. А це своєчасні призначення та виплата усіх видів соціальної допомоги відповідно до діючого законодавства.

Однією із форм захисту громадян є організація соціального обслуговування та надання їм різних видів соціальних послуг міським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

 

У місті Миколаєві проживає:

 

Категорія

Станом на 01.01.2017, осіб

Станом на 01.01.2018, осіб

Станом на 01.01.2019, осіб

Станом на 01.10.2019, осіб

Пенсіонерів

141735

137678

138984

138984

Осіб з інвалідністю внаслідок війни

865

791

733

699

Учасників бойових дій

4811

5229

5646

5889

Учасників бойових дій з числа учасників АТО/ООС

2376

2883

3737

3737

Учасників війни

5836

4784

3948

3356

Сімей загиблих воїнів та вдів померлих ветеранів війни

2994

2699

2496

2344

Осіб з інвалідністю загального захворювання

19105

18974

18615

18615

Осіб з інвалідністю з дитинства

4829

4811

4770

4770

Дітей з інвалідністю до 18 років

1864

1921

1992

1983

Багатодітних сімей

1280

1253

1249

1228

Учасників ліквідації та постраждалих від аварії на ЧАЕС

2442

2406

2345

2287

 

 

Визначивши потреби населення міста, з метою максимального наближення соціальних послуг міським територіальним центром впроваджуються інноваційні моделі соціальної роботи. Так, створені та діють мультидисциплінарні команди з надання послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та мешкають у віддалених мікрорайонах міста, та служба перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та  маломобільних груп населення, працюють факультети “Університету третього віку”.

Значна увага в м. Миколаєві приділяється питанням надання соціальних послуг одиноким громадянам похилого віку та особам з інвалідністю, які потребують постійного стороннього догляду. Ці послуги надає міський притулок для громадян похилого віку та інвалідів, однією з головних проблем якого є необхідність збільшення житлової площі та кількості ліжко-місць.

На даний час особливої актуальності набирає реабілітація дітей, які мають фізичні та розумові вади, психічні захворювання. Передумовою інтеграції таких дітей в суспільство є здійснення заходів, спрямованих на коригування порушень розвитку дитини з інвалідністю, навчання її основним соціальним та побутовим навичкам. Важливим питанням залишається розширення та розвиток реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю шляхом створення відділення денного догляду.

У місті проводиться робота із забезпечення вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до будинків і приміщень об’єктів соціальної інфраструктури, інженерно-транспортної та дорожньо-шляхової мережі. Однак, проведені заходи не дають змоги повною мірою розв’язувати проблеми інтеграції у суспільство осіб з обмеженими можливостями, враховуючи те, що не всі об’єкти інфраструктури міста пристосовані для осіб з інвалідністю.

З метою соціального захисту бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі, на території міста функціонує центр реінтеграції бездомних громадян, розрахований на 50 ліжко-місць.

Діяльність Центру спрямована на відновлення втрачених прав і повернення до самостійного, повноцінного життя бездомних громадян і осіб, що звільнилися з місць позбавлення волі, дає можливість реалізувати їх права, які гарантовані Конституцією України, а також запобігання поширенню інфекційних захворювань.

В умовах проведення антитерористичної операції, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях виникає необхідність надання додаткових соціальних гарантій, не передбачених законодавством України, учасникам антитерористичної операції та операції об’єднаних сил (далі – учасники АТО/ООС) та членам їх сімей, членам сімей осіб, які загинули (пропали безвісті) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції/ООС, заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сімей Героїв Небесної Сотні.

Одним із пріоритетних напрямків соціального захисту є соціальна підтримка учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні, підвищення ефективності заходів соціальної їх підтримки. Саме на вирішення цих завдань, зростання рівня їх життя, надання їм необхідних соціальних послуг з урахуванням їх реальних потреб спрямований комплекс заходів, що здійснюються на місцевому рівні з метою підтримки матеріального, морально – психологічного стану учасників АТО/ООС,  постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні, убезпечення від стресової ситуації цих категорій осіб, сприяння у наданні відповідної допомоги у формуванні навичок безпечної поведінки та соціальної підтримки.

 

2. Визначення мети Програми

 

Метою міської програми “Соціальний захист” на 2020-2022  роки (далі – Програма) є вдосконалення та посилення рівня соціального захисту населення міста, сприяння підвищенню рівня життя вразливих та соціально незахищених верств населення шляхом їх соціальної підтримки, вирішення питань соціально-побутового обслуговування громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, взаємодія з органами виконавчої влади, громадськими організаціями, діяльність яких має соціальну спрямованість, підвищення матеріально-побутового рівня учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні, надання їм комплексної допомоги, підвищення рівня поінформованості з питань соціальної підтримки учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні, поліпшення ефективності взаємодії органів місцевого самоврядування та органів державної влади з регіональними громадськими організаціями та іншими юридичними особами у сфері підтримки учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні.

Таким чином, завдяки реалізації Програми буде досягнута основна мета – покращання добробуту та якості життя мешканців міста, створення таких умов життя, в яких людина може фізично і розумово розвиватися, реалізовувати свої здібності, задовольняти власні і водночас суспільно позитивні потреби та інтереси.

 

3. Шляхи і засоби розв’язання проблеми

 

1. Забезпечення державних гарантій та соціального захисту населення.

2. Формування комплексної системи соціального захисту громадян, які потребують соціальної підтримки.

3. Удосконалення системи надання соціальної допомоги найбільш вразливим верствам населення, посилення адресної спрямованості.

4. Забезпечення державних гарантій та соціального захисту учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні.

5. Підвищення якості соціального обслуговування громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах.

6. Підтримка статутної діяльності громадських організацій, діяльність яких має соціальне спрямування.

7. Створення умов для максимально раціонального та економного використання коштів бюджету міста Миколаєва, спрямованих на сферу соціальної допомоги, залучення додаткових, у тому числі благодійних ресурсів, розвиток ділової та творчої активності і громадян.

 

4. Фінансування Програми

 

Джерелами фінансування є бюджет міста Миколаєва, інші джерела, не заборонені чинним законодавством.

Фінансування Програми здійснюється в межах коштів, затверджених у бюджеті міста Миколаєва на зазначені цілі на відповідний рік.

У разі потреби може бути здійснено коригування Програми за рішенням Миколаївської міської ради шляхом уточнення окремих завдань і показників – у відповідності до змін законодавчої бази, умов реалізації Програми, зміни пріоритетів та з інших об’єктивних причин.

 

5. Перелік завдань та заходів Програми

 

Будь-яка особа потребує задоволення своїх потреб та інтересів і стикається з певними труднощами та проблемами, які не завжди може подолати самостійно. Особливістю заходів Програми є те, що вони  поширюються на всі категорії населення незалежно від віку чи суспільного становища. Водночас зміст соціального захисту, його форми і методи є адресними, індивідуальними, адже одна людина може потребувати матеріальної допомоги як першої умови виживання, інша – соціального обслуговування, стороннього догляду, моральної підтримки тощо.

Основними принципами надання різних видів соціальних послуг та соціальної допомоги визначено таке: адресність, індивідуальний підхід, доступність, відкритість, добровільність вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, гуманність, комплексність, максимальну ефективність використання бюджетних та позабюджетних коштів суб’єктами, що надають соціальні послуги, законність, соціальну справедливість, конфіденційність, дотримання стандартів якості та відповідальність за дотримання етичних і правових норм суб’єктами, що надають соціальні послуги.

Перелік завдань та заходів та Програми викладені у додатку 2.

 

6. Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Виконавці, визначені у Програмі, щороку, до 30 грудня звітного року, інформують департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради про хід її виконання.

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради щороку, до 20 січня року, наступного за звітним, надає узагальнену інформацію постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

 

7. Додатки до Програми

 

1. Паспорт міської програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки.

2. Перелік завдань та заходів Програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки.

3. Результативні показники Програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки.

 

___________________________________________________

 

Додаток 1

до Програми

 

 

ПАСПОРТ

міської програми “Соціальний захист”

на 2020-2022 роки

 

1. Програму затверджено рішенням Миколаївської міської ради від ___________ № _____

 

2. Ініціатор: департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.

 

3. Розробник Програми: департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.

 

4. Співрозробники: 1. Міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

2. Міський центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю.

3. Центр реінтеграції бездомних громадян.

4. Міський притулок для громадян похилого віку та інвалідів.

5. Міський центр підтримки внутрішньо переміщених осіб та ветеранів АТО.

 

5. Відповідальний виконавець: департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.

 

6. Співвиконавці:     1. Виконавчий комітет Миколаївської міської ради.

2. Адміністрації районів Миколаївської міської ради.

3. Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.

4. Відділ громадських зв’язків департаменту міського голови Миколаївської міської ради.

5. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради.

6. Головне управління Національної поліції в Миколаївській області.

7. Міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг).

8. Міський центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю.

9. Центр реінтеграції бездомних громадян.

10. Міський притулок для громадян похилого віку та інвалідів.

11. Миколаївський міський центр зайнятості.

12. Міський центр підтримки внутрішньо переміщених осіб та ветеранів АТО.

13. Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради.

14. Громадські організації.

 

7. Термін виконання: 2020-2022 роки.

 

8. Обсяги та джерела фінансування.

 

Джерела фінансування

Обсяги фінансування

(тис. грн.)

У тому числі за роками (тис. грн.)

2020 рік

2021 рік

2022 рік

Всього (тис. грн.),

у тому числі:

967 883,0

308 212,6

321 529,1

338 141,3

Бюджет міста Миколаєва

957 597,5

304 976,2

318 101,8

334 519,5

Власні надходження бюджетних установ

2 982,0

940,7

993,9

1 047,4

Інші джерела

7 303,5

2 295,7

2 433,4

2 574,4

 

 

 

 

Додаток 2

до Програми

 

 

ПЕРЕЛІК

завдань та заходів Програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки

 

Показати таблицю #3

 

 

Примітка: остаточний обсяг визначається рішенням міської ради під час затвердження та виконання бюджету міста Миколаєва на відповідний бюджетний рік, без внесення змін до обсягів видатків, передбачених даним додатком.

 

Додаток 3

до Програми

 

 

РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

міської програми “Соціальний захист” на 2020-2022 роки

 

Показати таблицю #4

 

 Опубліковано: 14 січня 2020р. 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: