МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
22 серпня 2019 № 926
Про затвердження висновку стосовно доцільності
залученння кредиту КП ММР «Миколаївелектротранс»
під гарантію Миколаївської міської ради від
Європейського банку реконструкції та розвитку
для реалізації інвестиційного проєкту
«Покращання інфраструктури громадського
транспорту міста Миколаєва та оновлення
тролейбусного парку»
Розглянувши інвестиційний проєкт «Покращання інфраструктури громадського транспорту міста Миколаєва та оновлення тролейбусного парку», який планується до реалізації КП ММР «Миколаївелектротранс» у співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541 «Про затвердження Порядку надання місцевих гарантій», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити висновок стосовно доцільності залучення кредиту КП ММР «Миколаївелектротранс» під гарантію Миколаївської міської ради від Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації інвестиційного проєкту «Покращання інфраструктури громадського транспорту міста Миколаєва та оновлення тролейбусного парку» (додається).
2. Департаменту фінансів Миколаївської міської ради підготувати та надіслати до Міністерства фінансів України письмове повідомлення та документи для погодження обсягу та умов надання місцевої гарантії Європейському банку реконструкції та розвитку щодо виконання зобов’язань КП ММР «Миколаївелектротранс».
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Андрієнка Ю.Г.
Міський голова О.Ф. Сєнкевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення виконкому
міської ради
від 22 серпня 2019
№ 926
Висновок
стосовно доцільності залученння кредиту КП ММР «Миколаївелектротранс» під гарантію Миколаївської міської ради від Європейського банку реконструкції та розвитку для реалізації інвестиційного проєкту «Покращання інфраструктури громадського транспорту міста Миколаєва та оновлення тролейбусного парку»
На сьогодні вкрай актуальним питанням для міста Миколаєва є розвиток екологічно чистого та соціально значущого транспорту.
Запропоновані кредитні кошти в розмірі 20,0 млн. євро комунальному підприємству Миколаївської міської ради «Миколаївелектротранс»
(далі – Підприємство) будуть спрямовані на фінансування капітальних витрат, а саме: придбання 40 нових низькопідлогових тролейбусів та 20 низькопідлогових тролейбусів із системою автономного ходу, модернізація тролейбусного депо, відкриття нового тролейбусного маршруту, а також капітальний ремонт, модернізація і розвиток ряду обґєктів тролейбусної інфраструктури.
Нові тролейбуси допоможуть оновити існуючий парк тролейбусів за рахунок заміщення аварійного транспорту, покращити насиченість та оптимізувати структуру існуючих тролейбусних маршрутів, оптимізувати існуючі та відкрити нові маршрути.
Впровадження проєкту «Покращання інфраструктури громадського транспорту міста Миколаєва та оновлення тролейбусного парку»
(далі – Проєкт) надасть Підприємству можливість підвищити ефективність тролейбусних перевезень за рахунок покращання доступності, комфорту, надійності надання послуг пасажирських перевезень, підвищення середньої швидкості перевезення пасажирів, зниження інтенсивності технічного обслуговування та витрат, зменшення споживання електроенергії оновленим тролейбусним парком.
Відповідно до Звіту з розробки схеми вдосконалення мережі громадського транспорту м. Миколаєва, підготовленого у 2018 році компанією «А+С», придбання нових тролейбусів дозволить розширити існуючі маршрути міста, скоротити час очікування тролейбусів на зупинках та організувати нові маршрути громадського транспорту у місті. З придбанням нових одиниць тролейбусів передбачається організація двох нових маршрутів для звичайних тролейбусів та одного маршруту для тролейбусів з автономним ходом, а саме:
- маршрут № 9А «Залізничний вокзал – ж/м «Північний» (через просп. Центральний) для тролейбусів без системи автономного ходу;
- маршрут №3 «вул. 3 Воєнна - Намив» для тролейбусів без системи автономного ходу;
- маршрут №1 «Завод «Океан» - Намив» через Корабельний район міста Миколаєва для тролейбусів з системою автономного ходу.
На даний час на території Корабельного району міста Миколаєва проживає більше ніж 55 тис. осіб. При цьому транспортне сполучення Корабельного району з іншими районами міста здійснюється виключно за рахунок маршрутних таксі. Відповідно до розвитку міського комунального транспорту, планується організація руху у Корабельний район за тролейбусним маршрутом №1 «Завод «Океан» - Намив».
Максимально ефективна експлуатація нових тролейбусів має обмеження відповідно до інфраструктури, яку необхідно підтримувати у належному стані. Існує необхідність проведення ремонтів контактної мережі, стрілочних переводів та перетинів контактної мережі поновлення засобів ізоляції, живильних та гнучких перемичок.
За умови отримання 60 нових тролейбусів та збільшення випуску транспортних засобів на маршрути, є потреба у модернізації тягових підстанцій. Рекомендованим варіантом модернізації є процес ретрофіту, що приведе до підвищення надійності електропостачання. Також треба впровадити автоматичну систему (АСКОЕ), яка дозволить отримати повну інформацію щодо енергоспоживання та приведе до більш раціональних витрат електроенергії з врахуванням всіх індивідуальних особливостей Підприємства.
Також для подальшої ефективної та безаварійної експлуатації 60 нових тролейбусів потрібна реконструкція тролейбусного депо з повним оновленням обладнання для проведення технічного обслуговування та ремонту тролейбусів.
1. Цілі Проєкту
1.1. Поліпшення якості надання послуг пасажирських перевезень мешканцям міста.
1.2. Зменшення залежності Підприємства від Миколаївської міської ради.
1.3. Зменшення витрат електроенергії .
1.4. Забезпечення беззбиткової діяльності Підприємства.
2. Завдання Проєкту
2.1. Оновлення тролейбусного парку.
2.2. Капітальний ремонт, модернізація, розвиток ряду обґєктів тролейбусної інфраструктури.
2.3. Модернізація тролейбусного депо.
2.4. Введення нових тролейбусних маршрутів.
3. Очікувані результати Проєкту.
3.1. Підвищення рівня надійності та якості наданих послуг.
3.2. Зменшення використання електроенергії.
3.3. Вартість зекономленого часу пасажирів.
4. Вплив інвестиційного Проєкту на економічний та соціальний розвиток м. Миколаєва.
4.1.Економічний ефект:
- фінансовий результат до оподаткування з 2023 року - 22281,0 тис. грн. та 2032 року - 69315,0 тис.грн;
- доходи від перевезення пасажирів тролейбусом збільшуватимуться з
2019 року з 148 млн.грн. до 2033 року – 555 млн. грн.
4.2. Соціальний та екологічний ефекти:
- зі збільшенням кількості тролейбусів зменшиться інтервал руху рухомого складу Підприємства, що призведе до зменшення особистого часу пасажирів, витраченого на очікування комунального транспорту, альтернативну вартість якого можна прирівняти до можливості отримати дохід;
- у випадку реалізації Проєкту в м. Миколаєві зменшаться непрямі викиди парникового газу, спричинені діяльністю тролейбусів Підприємства, та прямі викиди парникового газу, пов’язані зі споживанням автомобільного палива приватними перевізниками. Це принесе економічні вигоди від зменшення забруднення атмосфери за рахунок зниження витрат на охорону здоров’я та витрат, пов’язаних з тимчасовою втратою працездатності.
5. Загальна інвестиційна вартість Проєкту (всі ціни та витрати розраховуються без ПДВ) – сума капітальних інвестицій – у розмірі 23 млн. євро.
6. Термін реалізації Проєкту - 13 років.
7. Джерела фінансування Проєкту (всі ціни та витрати розраховуються без ПДВ):
- довгостроковий кредит - 20000 тис. євро;
- кошти місцевого бюджету - 3000 тис. євро.
8. Джерела повернення кредиту – інвестиційна складова тарифу на послуги перевезення пасажирів
Умова | Значення |
Строк кредиту | 13 років |
Пільговий період | 3 роки |
Комісія за резервування | 0,5% від суми кредиту |
Одноразова комісія | 1,0% від суми кредиту |
Сплата відсотків | Кожні шість місяців |
Відсоткова ставка | Ставка EURIBOR + маржа по кредиту |
Маржа кредиту | 600 б. п. на рік з можливістю зниження в залежності від кредитного рейтингу міста. Залежність маржі від кредитного рейтингу представлена у таблиці зліва |
Графік погашення | 20 рівних платежів кожні шість місяців |
Ураховуючи вищезазначене, доцільно дозволити Підприємству реалізацію Проєкту у м. Миколаєві за рахунок залучення кредиту під гарантію Миколаївської міської ради.
______________________________________________________
Опубліковано: 02 вересня 2019р.