МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
25 квітня 2019 №51/176
Про затвердження міської цільової
програми «Первинна допомога»
міста Миколаєва на 2019 рік
З метою поліпшення здоров’я населення та забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого розвитку первинної ланки галузі охорони здоров’я м. Миколаєва, керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити міську цільову програму «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік (далі – Програма, додається).
2. Управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради до 25 січня надавати узагальнену інформацію про виконання цієї Програми міському голові та постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (Бернацького), з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Мотуза), першого заступника міського голови Криленка В.І.
Міський голова О.Ф. Сєнкевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 25 квітня 2019
№ 51/176
Міська цільова програма «Первинна допомога»
міста Миколаєва на 2019 рік
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
Міська цільова програма «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я, визначає перспективи розвитку первинної ланки галузі охорони здоров’я м. Миколаєва.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
У зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», впровадженням нової моделі фінансування закладів охорони здоров'я, перетворення комунальних закладів первинної медичної допомоги в некомерційні підприємства виникла необхідність у створенні нової програми розвитку та підтримки комунальних підприємств закладів охорони здоров’я міста.
У 2018 році змінено систему фінансування первинної медичної допомоги, відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» укладено договори з Національною службою здоров’я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Відповідно до частини 5 статті 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції можуть фінансувати місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників (програми «місцевих стимулів»), а також місцеві програми надання населенню медичних послуг, місцеві програми громадського здоров’я та інші програми в охороні здоров’я.
Відповідно до підпункту «г» пункту 3 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України з місцевого бюджету для закладів, які надають первинну медичну допомогу, можуть фінансуватися: оплата комунальних послуг та енергоносіїв, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, місцеві програми надання населенню медичних послуг з первинної медичної допомоги населенню.
Прийняття Програми сприятиме подальшому розвитку та підтримці профілактичної спрямованості системи охорони здоров’я, наближенню якісної медичної допомоги сучасного рівня до мешканців міста, впровадженню новітніх технологій та поліпшенню громадського здоров’я.
2. ПРОБЛЕМИ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я МІСТА
Існуючі проблеми в реформуванні первинної ланки надання медичної допомоги мають багатоаспектний комплексний характер, що обумовлює необхідність оновлення підходів до охорони здоров’я, розробки і реалізації нових стратегій і програм.
Первинну медичну допомогу жителі міста отримують в 7 центрах первинної медико-санітарної допомоги, до складу яких входить 38 амбулаторій загальної практики сімейної медицини.
Демографічна ситуація в місті характеризується від’ємним природним приростом:
2017 р.: - 0.7;
2018 р.: - 1.2.
Народжуваність на 1000 населення в 2018 році зменшилась і складає 8,4 проти 9,1 у 2017 році.
Показник загальної смертності на 1000 населення зменшився і складає 9,6 проти 9,8 у 2017 році.
Показник смертності на 100 тисяч дорослого населення знизився на 2,4%.
Показник первинної інвалідності дітей за 2018 рік становить - 224,78 проти 216,97 на 10 тисяч дитячого населення у 2017 році.
Показник первинного виходу на інвалідність серед дорослого населення за 2018 рік на 10 тисяч населення становить 22,0 проти 22,7 за аналогічний період минулого року.
Показник первинного виходу на інвалідність серед працездатного населення у 2018 році складає 25,3 на 10 тисяч населення проти 23.5 у 2017 році.
Захворюваність серед дорослого населення на хвороби системи кровообігу за 2018 рік зменшилась у порівнянні з 2017 роком з 111,1 до 103,0
(-7,3%).
Рівень смертності від хвороб серцево-судинних захворювань зменшився і складає 7,8 проти 8,0 (-1,5%) за 2017 рік.
Рівень поширеності гіпертонічної хвороби зріс на 1% у порівнянні з показником 2017 року і складає 403,4 на 1000 населення проти 399,4 на 1000 населення у 2017 році.
Рівень захворюваності на інсульти на 1000 населення за 2018 рік також знизився і складає 2,22 проти 2,27 у 2017 році (- 2,24 %).
Рівень смертності від інсультів у 2018 році знизився на 19,0% і склав 0,58 на 1000 дорослого населення проти 0,72 у 2017 році.
Показник поширеності злоякісними новоутвореннями склав 3674,7 на 100 тис. населення, проти 3501,0 на 100 тис. населення у 2017 році.
У місті у 2018 році знизився рівень смертності від злоякісних новоутворень на 3,1%.
Кількість профілактичних оглядів у м. Миколаєві у 2018 році складає 805,0 на 1000 населення проти 781,0 у 2017 році.
Збільшився в 2018 році показник виявлення туберкульозу при профогляді. Він складає 43,5 проти 40,8 на 100 тис. населення у 2017 році.
Значну проблему складає кадровий дефіцит на первинному рівні надання медичної допомоги. Укомплектованість лікарями первинної ланки складає 63,7%, середнім медичним персоналом – 73%.
Одним з основних та дієвих заходів щодо вирішення кадрового питання є забезпечення молодих спеціалістів житлом.
3. МЕТА ПРОГРАМИ
Метою Програми є збереження та зміцнення здоров’я мешканців міста, підвищення ефективності заходів, спрямованих на профілактику захворювань, зниження рівнів захворюваності, інвалідності і смертності населення, підвищення якості та ефективності надання первинної медичної допомоги.
4. ШЛЯХИ ТА СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ
Досягнення визначеної мети Програми можливе шляхом:
- надання фінансової підтримки комунальним некомерційним підприємствам для забезпечення надання населенню міста первинної медичної допомоги за місцем проживання;
- оптимізації організації та механізму фінансування системи надання медичної допомоги, спрямованої на розв’язання реальних потреб населення;
- проведення ефективних заходів щодо покращання медичної та соціальної реабілітація хворих, умов їх перебування в соціумі;
- забезпечення утримання закладів охорони здоров’я міста;
- створення єдиної електронної системи обміну медичною інформацією;
- підвищення якості кадрового забезпечення та рівня професійної підготовки фахівців з питань профілактики і раннього виявлення хвороб, діагностики та лікування.
5. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ
Виконання Програми передбачається здійснити протягом 2019 року.
Фінансування заходів Програми здійснюється в межах коштів, затверджених у бюджеті м. Миколаєва на відповідній рік. Обсяги фінансування можуть корегуватися в межах бюджетного періоду без внесення змін до даної Програми. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи із фінансової можливості бюджету.
6. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ
ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Координацію дій між виконавцями Програми та контроль за її виконанням здійснює управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.
Виконавці Програми до 15 січня надають управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради інформацію про виконання цієї Програми за попередній рік.
Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради до 25 січня надає узагальнену інформацію про виконання цієї Програми міському голові та постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.
7. ДОДАТКИ ДО ПРОГРАМИ
Додаток 1. Паспорт міської цільової програми «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік.
Додаток 2. Завдання та заходи міської цільової програми «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік.
Додаток 3. Результативні показники міської цільової програми «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік.
___________________________________________________
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
міської цільової програми «Первинна допомога»
міста Миколаєва на 2019 рік
1. Програму затверджено рішенням міської ради від ________ № _______
2. Ініціатор: управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.
3. Розробник Програми: управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.
4. Відповідальний виконавець: управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.
5. Співвиконавці: комунальні некомерційні підприємства Миколаївської міської ради «Центри первинної медико-санітарної допомоги».
6. Термін виконання: 2019 рік.
7. Обсяги та джерела фінансування: кошти міського бюджету в сумі 41000 тис. грн.
Додаток 2
до Програми
ПЕРЕЛІК
завдань і заходів міської цільової програми «Первинна допомога» міста Миколаєва на 2019 рік
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн.* | Очікуваний результат | |||||
Джерело фінансування |
|
|
| ||||||||
2019 рік |
|
| |||||||||
| І | Надання фінансової підтримки комунальним некомерційним підприємствам з метою забезпечення надання населенню міста первинної медичної допомоги
|
| 2019 |
| Кошти міського бюджету | 27500 |
|
| ||
| 1. |
| Поліпшити матеріально-технічну базу лікувальних закладів, що надають первинну медико-санітарну допомогу | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 20000 | Зниження рівня загальної захворюваності населення та занедбаних випадків захворювань |
| ||
| 2. |
| Забезпечити лікувальні заклади міста, що надають первинну допомогу, видатками на оплату енергоносіїв та комунальних послуг | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 7500 | Стале функціонування лікувальних закладів |
| ||
| ІІ | Медико-санітарне забезпечення населення міста Миколаєва |
| 2019 |
| Кошти міського бюджету | 13500 |
|
| ||
| 1. |
| Забезпечити закупівлю імунобіологічних препаратів для сезонної імунопрофілактики проти грипу в групах епідемічного ризику (в т.ч. медпрацівників) | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 100 | Попередження захворюваності в групах епідемічного ризику (в т.ч. медпрацівників) в період епідемічного підвищення захворюваності
|
| ||
| 2. |
| Забезпечити охоплення профілактичними щепленнями цільових груп населення відповідно до Календаря щеплень та, в разі необхідності за епідемічними показаннями, проти дифтерії, правця, туберкульозу, поліомієліту, кашлюку, кору, епідемічного паротиту, краснухи, гемофільної інфекції, гепатиту А і В на випадок виникнення спалаху захворювань
| 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 100 | Зниження інфекційної захворюваності керованими інфекціями |
| ||
| 3. |
| Забезпечити медикаментами для паліативного лікування невиліковних онкохворих | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради
| Кошти міського бюджету | 800 | Збільшення відсотка хворих з тривалістю життя 5 років |
| ||
| 4. |
| Забезпечити осіб, у тому числі дітей з інвалідністю засобами догляду за стомою, підгузками та іншими технічними засобами для використання в амбулаторних та побутових умовах | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 3000 | Забезпечення компенсації функцій ушкоджених органів, з метою медичної та соціальної реабілітації осіб, у тому числі дітей з інвалідністю з вираженими порушеннями функцій органів та систем
|
| ||
| 5. |
| Забезпечити громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, медикаментами, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання
| 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 500
| Зниження показників інвалідності та смертності |
| ||
| 6. |
| Забезпечити безоплатним та пільговим відпуском лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань | 2019 | КНП ММР «ЦПМСД № 1», КНП ММР «ЦПМСД № 2», КНП ММР «ЦПМСД № 3», КНП ММР «ЦПМСД № 4», КНП ММР «ЦПМСД № 5», КНП ММР «ЦПМСД № 6», КНП ММР «ЦПМСД № 7», управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради | Кошти міського бюджету | 9000 | Зниження загальної захворюваності та інвалідизації населення; зниження смертності, у тому числі працездатного населення |
| ||
|
|
| Всього |
| Кошти міського бюджету | 41000 |
|
|
* Остаточний обсяг коштів Програми визначається рішенням Миколаївської міської ради під час затвердження та виконання бюджету міста Миколаєва на відповідний бюджетний рік, без внесення змін до обсягів видатків, передбачених даним додатком.
Додаток 3
до Програми
РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ
міської цільової програми «Первинна допомога» міста Миколаєва
на 2019 рік
Назва показника | Одиниця виміру | 2019 |
І Надання фінансової підтримки комунальним некомерційним підприємствам з метою забезпечення надання населенню міста первинної медичної допомоги |
|
|
затрат |
|
|
Обсяг видатків запланованих на придбання обладнання | тис. грн. | 10000 |
Обсяг видатків запланованих на проведення капітальних ремонтів | тис. грн. | 10000 |
продукту |
|
|
Кількість одиниць придбаного обладнання | од. | 120 |
Кількість об’єктів, що планується відремонтувати | од. | 10 |
ефективності |
|
|
Середні витрати на придбання однієї одиниці обладнання | тис. грн. | 83,333 |
Середні вартість ремонту одного об’єкта | тис. грн. | 1000,000 |
якості |
|
|
Економія коштів за рік, що виникла за результатами впровадження в експлуатацію придбаного обладнання | тис. грн. | 10,300 |
Питома вага відремонтованих об’єктів у загальній кількості об’єктів, що потребують ремонту | % | 55 |
затрат |
|
|
Обсяг видатків на оплату комунальних послуг | тис. грн. | 7500 |
продукту |
|
|
Кількість установ | шт. | 7 |
ефективності |
|
|
Середні витрати на оплату комунальних послуг на 1 установу | тис. грн. | 1071,429 |
якості |
|
|
Темп зростання середніх витрат на оплату комунальних послуг порівняно з минулим роком | % | 24,9 |
ІІ Медико-санітарне забезпечення населення міста Миколаєва |
|
|
затрат |
|
|
Обсяг видатків на закупівлю імунобіологічних препаратів для сезонної імунопрофілактики проти грипу в групах епідемічного ризику (в т. ч. медпрацівників) | тис. грн. | 100 |
Обсяг видатків для проведення профілактичних щеплень цільових груп населення відповідно до календаря щеплень | тис. грн. | 100 |
продукту |
|
|
Кількість населення, що підлягає щепленню | осіб | 111238 |
ефективності |
|
|
Охоплення населення щепленням | % | 85 |
якості |
|
|
Зниження показника захворюваності та смертності | % | -0,5 |
затрат |
|
|
Обсяг видатків для забезпечення медикаментами для паліативного лікування невиліковних онкохворих | тис. грн. | 800 |
продукту |
|
|
Кількість осіб, які знаходяться на "Д" обліку з груп ризику та онкохворі | осіб | 16778 |
ефективності |
|
|
Збільшення показника виявлення онкопатології на ранніх стадіях (або занедбаних станів) | % | 0,5 |
затрат |
|
|
Обсяг видатків для забезпечення осіб, у тому числі дітей з інвалідністю засобами догляду за стомою, підгузками та іншими технічними засобами | тис. грн. | 3000 |
продукту |
|
|
Кількість хворих | осіб | 1125 |
ефективності |
|
|
Середні витрати на 1 хворого | тис. грн. | 2,667 |
якості |
|
|
Забезпечення медичної та соціальної реабілітації осіб, у тому числі дітей з інвалідністю | % | 85 |
затрат |
|
|
Обсяг видатків для забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання медикаментами, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання | тис. грн. | 500 |
продукту |
|
|
Кількість хворих | осіб | 3 |
ефективності |
|
|
Середні витрати на 1 хворого | тис. грн. | 166,667 |
якості |
|
|
Зниження показників інвалідності та смертності | % | -0,5 |
затрат |
|
|
Обсяг видатків для забезпечення безоплатним та пільговим відпуском лікарських засобів та рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань | тис. грн. | 9000 |
продукту |
|
|
Кількість громадян пільгової категорії | осіб | 2700 |
ефективності |
|
|
Середні витрати на 1 пільговика | тис. грн. | 3,333 |
якості |
|
|
Зниження показника загальної захворюваності та інвалідизації населення | % | -1,5 |
Опубліковано: 7 травня 2019р.