Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

21 грудня 2018                                                                                      № 49/29

Про затвердження Міської цільової

програми про виконання рішень про

стягнення коштів з виконавчих

органів Миколаївської міської ради

на 2019-2022 роки

 

З метою забезпечення своєчасного виконання судових рішень, відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», Закону України «Про виконавче провадження», постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників», керуючись пунктом 22 частини 1 статті 26, статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Міську цільову програму про виконання рішень про стягнення коштів з виконавчих органів Миколаївської міської ради на 2019-2022 роки (додається).

 

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики (Малікіна), першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

Міський голова                                                                                     О.Ф. Сєнкевич

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 21 грудня 2018

№ 49/29

 

МІСЬКА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА

про виконання рішень про стягнення коштів з виконавчих органів Миколаївської міської ради на 2019-2022 роки

 

1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Згідно зі статтею 129 1 Конституції України, судові рішення ухвалюються іменем України і є обов’язковими до виконання.

Відповідно до частини 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій та статус суддів»,  судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.

Аналогічні положення щодо обов’язковості судових рішень також закріплені в частині 1 статті 18 Цивільного процесуального кодексу України, частині 1 статті 18 Господарського процесуального кодексу України та частині 2 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 3 Порядку, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів – з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників – у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Пунктом 25 Порядку визначено можливість прийняття органами місцевого самоврядування окремих бюджетних програм для забезпечення виконання рішень суду.

Зокрема, безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів з рахунка боржника здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.

На час здійснення безспірного списання коштів проводяться платежі боржника:

за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України;

із сплати податків і зборів, у тому числі судового збору;

поштових послуг під час здійснення переказу коштів із соціальних виплат, передбачених державним бюджетом на відповідний рік (у тому числі пенсій всіх видів та поштових послуг з доставки та виплати сум компенсаційних виплат);

за видатками спеціального фонду відповідного бюджету на оплату праці та нарахування на заробітну плату, придбання медикаментів, забезпечення продуктами харчування, оплату комунальних послуг та енергоносіїв;

з рахунків із спеціальним режимом використання;

за рахунок позик/грантів за міжнародними договорами;

у випадку, встановленому абзацом другим пункту 30 цього Порядку.

У разі наявності у боржника або головного розпорядника бюджетних коштів окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому положення пунктів 28-34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.

На період встановлення кодів класифікації видатків бюджету або рахунків, з яких проводиться безспірне списання коштів, не проводяться платежі за платіжними дорученнями боржника або бюджетної установи щодо операцій, пов’язаних із централізованим обслуговуванням боржника, за всіма рахунками, кодами класифікації видатків бюджету, крім платежів, зазначених у пункті 25 цього Порядку.

З вищевикладеного вбачається, що проблема виконання рішень судів та інших виконавчих документів відноситься до найважливіших і її вирішення необхідне для безперебійного і безперешкодного виконання рішень судів та інших виконавчих документів.

 

2. Мета Програми

 

Метою Програми є забезпечення належного виконання грошових зобов’язань, які виникли на підставі рішень про стягнення коштів міського бюджету, боржниками по яких є виконавчі органи Миколаївської міської ради.

Завдання Програми зводиться до своєчасного вирішення питання щодо погашення вже існуючої заборгованості за судовими рішеннями, виконавчими документами, відповідальність за виконання яких несуть виконавчі органи Миколаївської міської ради.

 

3. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів

та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

 

Найбільш дієвим та доцільним механізмом для забезпечення вирішення проблеми виконання рішень без негативних наслідків, зокрема, блокування рахунків, є розроблення міської цільової програми про виконання рішень про стягнення коштів з виконавчих органів Миколаївської міської ради на 2019-2022 роки.

Строком виконання Програми є 2019-2022 роки.

Ресурсне забезпечення Програми здійснюватиметься згідно із чинним законодавством України за рахунок коштів міського бюджету в межах наявного фінансового ресурсу.

 

4. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники

 

Завдання Програми зводиться до вирішення питання щодо погашення вже існуючої заборгованості за судовими рішеннями, виконавчими документами, відповідальність за виконання яких несуть органи місцевого самоврядування.

Виконання завдань Програми надасть можливість:

- зменшити негативні наслідки невиконання судових рішень (блокування рахунків, накладення штрафів тощо);

- забезпечити самостійне виконання рішень судів та інших виконавчих документів;

- завершити стадію судового провадження, спрямовану на примусове виконання рішень судів, боржником в яких виступають органи місцевого самоврядування.

Результативними показниками виконання Програми є:

-       обсяг видатків на виконання судових рішень та виконавчих документів;

-       кількість виконаних судових рішень та виконавчих документів;

-       середні витрати на один виконавчий документ;

-       рівень виконання судових рішень та виконавчих документів.

 

5. Напрями діяльності та заходи Програми

 

На виконання комплексу завдань визначено захід, який полягає у тому, що у разі прийняття органами казначейства до розгляду виконавчих документів, згідно з якими боржниками є виконавчі органи Миколаївської міської ради, їх виконання здійснюється  за рахунок коштів, передбачених цією Програмою, у межах чинного законодавства (додаток 2 Програми).

Напрями діяльності відповідають основним завданням та повноваженням, які покладені на виконавчий комітет Миколаївської міської ради як відповідального виконавця Програми, та полягають у наступному:

- сприяння своєчасному вжиттю заходів за зверненнями прокуратури, рішеннями, постановами та ухвалами суду, відповідними документами інших правоохоронних та контролюючих органів;

- участь у підготовці і здійсненні заходів по забезпеченню додержання законності, у розробці документів правового характеру, які вносяться на розгляд міської ради, виконавчого комітету та міського голови.

 

6. Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Безпосередньо координацію та контроль за виконанням завдань і заходу Програми здійснює юридичний департамент Миколаївської міської ради. Співвиконавцями заходів Програми є головні розпорядники бюджетних коштів.

Щороку до 10 грудня юридичний департамент Миколаївської міської ради отримує інформацію від співвиконавців та аналізує стан її реалізації.

Юридичний департамент Миколаївської міської ради щороку до 20 січня інформує постійну комісію міської ради з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики про виконання заходів Програми.

Після закінчення терміну реалізації Програми юридичний департамент Миколаївської міської ради у місячний термін готує підсумковий звіт про її виконання, подає постійній комісії міської ради з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики.

 

______________________________________________________

 

 

Додаток 1

до Програми

 

ПАСПОРТ

Міської цільової програми про виконання рішень про стягнення коштів з виконавчих органів Миколаївської міської ради на 2019-2022 роки

 

Програму затверджено рішенням міської ради від __________ № _______

 

Ініціатор: юридичний департамент Миколаївської міської ради.

 

Розробник Програми: юридичний департамент Миколаївської міської ради.

Співрозробник: відділ бухгалтерського обліку Миколаївської міської ради.

 

Відповідальний виконавець: юридичний департамент Миколаївської міської ради

 

Співвиконавці: головні розпорядники бюджетних коштів

 

Термін виконання: 2019-2022 роки

 

Обсяги та джерела фінансування:

 

Джерела фінансування

Обсяг фінансування (тис. грн.)

У тому числі за роками (тис. грн.)

2019

2020

2021

2022

Кошти міського бюджету

4911,7

1081,3

1083,1

1345,4

1401,9

Всього

4911,7

1081,3

1083,1

1345,4

1401,9

 

 

 

 

Додаток 2

до Програми

 

 

ЗАХОДИ

Міської цільової програми про виконання рішень про стягнення коштів

з виконавчих органів Миколаївської міської ради на  2019-2022 роки

 

пп

Заходи Програми

Виконавці

Термін виконання

Джерело фінансу-вання

Орієнтовні обсяги фінансування

(тис. грн.)

Очікуваний

результат

 

Всього

У тому числі за роками

2019

2020

2021

2022

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1

Погашення заборгованості за судовими рішеннями про стягнення коштів міського бюджету, боржниками по яких є виконавчі органи міської ради

Головні розпорядники бюджетних коштів

2019-2022 роки

Міський бюджет

4911,7

1081,3

1083,1

1345,4

1401,9

Зменшення негативних наслідків невиконання судових рішень, затримки видатків міського бюджету внаслідок блокування рахунків. Уникнення додаткових витрат з міського бюджету внаслідок накладання штрафних санкцій та стягнень виконавчого збору.

Забезпечення виконання рішень судів про стягнення коштів з боржників, які отримують кошти з міського бюджету

 

 Опубліковано: 22 січня 2019р.


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: