МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
25 квітня 2017 № 19/12
Про внесення змін до рішення
міської ради від 23.02.2017 № 16/32
«Про затвердження Положень про
виконавчі органи Миколаївської
міської ради»
Керуючись ч. 4 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення міської ради від 23.02.2017 № 16/32 «Про затвердження Положень про виконавчі органи Миколаївської міської ради», виклавши Положення про управління комунальної власності Миколаївської міської ради в новій редакції (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності та благоустрою міста (Рєпіна), міського голову Сєнкевича О.Ф.
Міський голова О.Ф. Сєнкевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від 25 квітня 2017
№ 19/12
ПОЛОЖЕННЯ
про управління комунального майна Миколаївської міської ради
1. Загальні положення
1.1. Управління комунального майна Миколаївської міської ради (скорочена назва – управління комунального майна) /далі – управління/ створюється Миколаївською міською радою, є її виконавчим органом.
1.2. Управління підзвітне і підконтрольне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради, міському голові, першому заступнику міського голови, постійній комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності та благоустрою міста.
1.3. У своїй діяльності управління керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів виконавчої влади, рішеннями міської ради, рішеннями виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, цим Положенням, іншими нормативними актами, висновками та рекомендаціями постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності та благоустрою міста.
Рекомендації та висновки постійних комісій міської ради підлягають обов’язковому розгляду. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк.
1.4. Управління є юридичною особою, укладає від свого імені угоди в межах чинного законодавства, може бути позивачем та відповідачем у судах. Управління має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України, штампи, бланки із своїм найменуванням, розрахункові рахунки в установах банків та рахунки в органах Державного казначейства України.
1.5. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету, є головним розпорядником бюджетних коштів.
1.6. Управління є правонаступником управління з використання та розвитку комунальної власності міської ради та є міським органом приватизації.
2. Основні завдання
2.1. Управління створюється з метою здійснення повноважень щодо реалізації прав територіальної громади міста Миколаєва, пов’язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням об’єктами комунальної власності в межах, визначених чинним законодавством та цим Положенням.
2.2. Управління, реалізуючи політику органів місцевого самоврядування в даній галузі, враховує кращі практики місцевого самоврядування в Україні та світі, розробляє новації та впроваджує передові методи управління.
2.3. Основними завданнями управління є ефективне управління та використання комунальної власності, розробка пропозицій по реалізації міської політики у сфері управління майном територіальної громади міста Миколаєва.
3. Повноваження управління
3.1. За попереднім узгодженням з виконавчими органами Миколаївської міської ради, відповідною постійною комісією міської ради розробляє:
1) проекти рішень міської ради:
- про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств, установ комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва, організує виконання рішень з цих питань;
- про затвердження установчих документів підприємств, установ комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва;
- про надання згоди на прийняття майна до комунальної власності, набуття громадою прав власності на майно, у тому числі на умовах спільної власності;
- про передачу комунального майна іншим особам;
- про передачу об’єктів права комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва у безоплатне користування юридичним та фізичним особам;
2) проекти розпоряджень управління про затвердження змін та доповнень до установчих документів підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва.
3.2. Веде реєстр об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва, а також здійснює облік майна, яке знаходиться на балансах комунальних підприємств та установ комунальної власності міста.
3.3. Готує та узгоджує контракти з керівниками підприємств комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва, вносить зміни до них, здійснює контроль за їх виконанням.
3.4. Організовує роботу щодо збереження підприємствами та установами комунальної власності закріпленого за ними комунального майна, здійснює контроль за використанням та станом обліку комунального майна, вживає заходи за результатами такого контролю.
3.5. Замовляє аудиторські перевірки.
3.6. Вносить пропозиції щодо придбання корпоративних прав юридичних осіб, здійснює управління пакетами акцій (частками, паями), які перебувають у власності територіальної громади.
3.7. Узагальнює інформацію щодо фінансових показників комунальних підприємств.
3.8. Представляє інтереси територіальної громади міста Миколаєва на підприємствах та в установах, які мають частку комунальної власності.
3.9. Організує звітування та контроль за правильністю складання звітів керівниками підприємств, установ та організацій комунальної власності з питань ефективного управління майном комунальної власності.
3.10. Заслуховує звіти про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності.
3.11. Здійснює моніторинг звітності комунальних підприємств та установ.
3.12. Готує та вносить на розгляд міської ради пропозиції щодо переліку об’єктів, які можуть надаватися у концесію.
3.13. Організовує роботу щодо виявлення об’єктів нерухомого майна комунального призначення та інженерно-технічних мереж, балансоутримувач яких не визначений, та передає їх відповідним спеціалізованим підприємствам міста.
3.14. Здійснює управлінський облік нерухомого майна, балансова приналежність якого не визначена.
3.15. Надає висновки та/або рекомендації комунальним підприємствам, установам, організаціям, органам місцевого самоврядування, комісіям та іншим органам ради, фізичним та юридичним особам з питань, які належать до повноважень управління.
3.16. За попереднім узгодженням з виконавчими органами Миколаївської міської ради, відповідною постійною комісією міської ради:
1) готує пропозиції, приймає розпорядження з наступних питань:
- вилучення у комунальних підприємств, установ закріпленого за ними комунального майна, та передача його іншим комунальним підприємствам, установам на праві господарського відання або оперативного управління;
- надання дозволу на списання з балансу підприємств та установ комунальної власності морально застарілого, повністю зношеного та не придатного для подальшої експлуатації майна;
2) вносить на розгляд відповідної постійної комісії міської ради пропозиції щодо призначення (звільнення) керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності.
3.17. За попереднім узгодженням з відповідною постійною комісією міської ради є орендодавцем цілісних майнових комплексів підприємств, їхніх структурних підрозділів, нерухомого майна, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста згідно з чинним законодавством, зокрема:
- організує роботу щодо передачі в орендне користування об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва, в тому числі на конкурсних засадах, готує відповідні накази та контролює їх виконання;
- здійснює контроль за своєчасним надходженням коштів від оренди по договорах оренди, укладених управлінням;
- здійснює контроль за виконанням умов договорів оренди об’єктів комунальної власності, укладених управлінням, та вносить зміни до них;
- забезпечує висвітлення інформації про об’єкти комунальної власності, які можуть бути надані в оренду;
- розробляє проекти рішень щодо затвердження Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва, змін та доповнень до нього;
- укладає угоди про проведення незалежної оцінки майна, що підлягає передачі в оренду та договори оренди з внесенням змін до них;
- веде облік договорів оренди майна комунальної власності в управлінні, на підприємствах та в установах комунальної власності;
- є правонаступником договорів оренди комунального майна, або майна, яке перейшло в комунальну власність, у тому числі договорів з правом викупу, укладених раніше підприємствами, установами, організаціями, як орендодавцями.
3.18. За попереднім узгодженням з відповідною постійною комісією міської ради забезпечує виконання процесів приватизації комунального майна, для чого розробляє, готує та виносить на розгляд міської ради:
- проекти міських програм приватизації, змін та доповнень до них;
- пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна;
- переліки об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації;
- переліків об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.
3.19. Здійснює приватизацію, відчуження комунального майна у випадках, визначених чинним законодавством, зокрема:
- укладає угоди про проведення незалежної оцінки майна, що підлягає приватизації та відчуженню;
- укладає договори купівлі-продажу та інші правочини;
- здійснює контроль за своєчасним надходженням коштів від приватизації та відчуження;
- здійснює контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу;
- забезпечує висвітлення процесів приватизації в засобах масової інформації;
- організовує роботу щодо приватизації житлового фонду міської ради, ведення обліку приватизованого житлового фонду.
3.20. Надає за запитом постійних комісій міської ради інформацію про роботу підприємств, установ та організацій комунальної форми власності.
3.21. Опрацьовує запити та звернення депутатів усіх рівнів, надає інформацію, висновки, пропозиції з порушених питань.
3.22. Здійснює, за дорученням міського голови, інші повноваження, пов’язані з управлінням майном, що належать до сфери управління міської ради, відповідно до чинного законодавства України.
3.23. Оперативно надає до уповноваженого органу міської ради якісні інформаційні матеріали про діяльність управління для розміщення на офіційному сайті Миколаївської міської ради та власній веб-сторінці виконавчого органу.
3.24. Організовує та проводить роботу щодо приватизації житлового фонду, веде облік приватизованого житлового фонду.
3.25. Здійснює контроль за діяльністю підпорядкованих йому структурних підрозділів.
4. Структура управління
4.1. Структуру управління, штатну чисельність та положення про структурні підрозділи затверджує міський голова.
4.2. Працівників управління призначає на посади та звільняє з посад начальник управління у порядку, визначеному законодавством.
4.3. Посадові обов’язки працівників управління визначаються посадовими інструкціями, які затверджуються начальником управління.
4.4. Посадові обов’язки начальника управління визначаються посадовою інструкцією, яка затверджується міським головою.
5. Керівництво управління
5.1. Управління очолює начальник управління комунального майна Миколаївської міської ради, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у порядку, визначеному законодавством.
5.2. Начальник управління може мати заступника (заступників), який (які) призначається (призначаються) на посаду (посади) та звільняється (звільняються) з посади (посад) міським головою у порядку, визначеному законодавством.
Заступник (заступники) начальника управління виконує (виконують) функції, повноваження і завдання відповідно до розподілу обов’язків, визначених начальником управління.
5.3. Начальник управління:
5.3.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за своєчасне та якісне виконання покладених на управління завдань, а також за стан трудової, виконавської дисципліни, роботу з кадрами в управлінні.
5.3.2. Діє без доручення від імені управління, представляє його в усіх підприємствах, установах та організаціях.
5.3.3. Організовує роботу та визначає міру відповідальності працівників управління.
5.3.4. Вирішує питання преміювання, службових відряджень, надання відпусток, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.
5.3.5. Підписує видані у межах своєї компетенції накази, розпорядження, подання, висновки, рекомендації, пропозиції на приватизоване житло та інші об’єкти приватизації.
5.3.6. Планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи виконавчого комітету Миколаївської міської ради.
5.3.7. Вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління.
5.3.8. Організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності працівників управління.
5.3.9. Забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього трудового розпорядку, виконавчої, фінансової, облікової та трудової дисципліни.
5.3.10. Підписує договори оренди (користування майном), договори купівлі-продажу об’єктів комунальної власності територіальної громади міста Миколаєва.
5.3.11. Підписує договори з фізичними та юридичними особами, які надають послуги (роботи, товари) управлінню.
5.3.12. Оформляє та підписує договори оренди комунального майна.
5.3.13. Здійснює інші повноваження, передбачені законодавством, рішеннями міської ради, рішеннями виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями та дорученнями міського голови та цим Положенням.
6. Заключні положення
6.1. Працівники управління повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та працівників.
6.2. Працівники управління несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю працівників управління при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законодавством порядку.
6.3. Працівники управління мають право в разі виникнення конфліктної ситуації з керівником виконавчого органу Миколаївської міської ради звернутися з відповідною заявою до постійної комісії міської ради з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики.
6.4. Реорганізація та ліквідація управління здійснюється за рішенням міської ради відповідно до вимог чинного законодавства.
6.5. Висновки та рекомендації постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності та благоустрою міста є обов’язковими до розгляду.
Ігнорування та невиконання висновків і рекомендацій постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності та благоустрою міста, надання відповідей на них з порушенням строків, передбачених чинним законодавством, є підставою для притягнення винних осіб до відповідальності в порядку, передбаченому чинним законодавством.
6.6. Працівники управління мають право в разі виникнення конфліктної ситуації з керівником виконавчого органу Миколаївської міської ради звернутися з відповідною заявою до постійної комісії міської ради з питань прав людини, законності, гласності, антикорупційної політики, місцевого самоврядування, депутатської діяльності та етики.
6.7. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
_______________________________________________