Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

05 квітня 2016                                                                                       № 4/8

Про затвердження міської

комплексної програми «Культура»

на 2016-2018 роки

 

         З метою реалізації повноважень органів місцевого самоврядування по галузі «Культура», забезпечення умов для всебічного й гармонійного розвитку мешканців міста, розвитку їх творчих здібностей, збереження культурної спадщини, керуючись пунктом 22 частини першої статті 26, статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити міську комплексну програму «Культура» на 2016-2018 роки (далі – Програма, додається).

 

2. Управлінню з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради (Заворотній) щороку до 20 січня  надавати  узагальнену інформацію про хід виконання Програми постійній комісії Миколаївської міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

 

3. Рішення міської ради від 22.11.2012 № 22/9 «Про затвердження міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки» (зі змінами та доповненнями) визнати таким, що втратило чинність.

 

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Миколаївської міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Мотуза), заступника міського голови Шевченка Є.В.

 

Міський голова                                                                               О.Ф. Сєнкевич


ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 05 квітня 2016

№ 4/8

 

МІСЬКА КОМПЛЕКСНА

ПРОГРАМА «КУЛЬТУРА» НА 2016-2018 РОКИ

 


ВСТУП

 

Міська комплексна програма «Культура» на 2016-2018 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до чинного законодавства України і враховує основні вимоги законодавства України у сфері культури, які відповідають істотно зміненій суспільній, культурній, економічній ситуації в Україні.

Програма являє собою комплекс матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби населення м. Миколаєва щодо культурних послуг, сучасні тенденції глобалізації, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі культури.

Основними критеріями, що були враховані при визначенні заходів, стали реалістичність, інноваційність та креативність, врахування обмеженості бюджетних ресурсів та зростання власних надходжень від діяльності, необхідність оновлення форм і методів роботи закладів, установ і організацій культури та мистецтва комунальної власності міста та спадкоємність кращих традицій, територіально-галузевий підхід у проектуванні та управлінні.

У Програмі подано характеристику сучасного стану культури міста, викладені пріоритетні завдання, принципи і механізми їх втілення та бачення засад, на яких ґрунтуватиметься в подальшому культурна політика міста, проаналізовано причини, які гальмують розвиток галузі, вказано проблеми та шляхи їх вирішення.

Виходячи з оцінки ресурсного потенціалу міста, його конкурентних переваг, проблем і зовнішніх викликів, Програма формулює стратегічні пріоритети культурного розвитку м. Миколаєва на найближчі три роки, визначає шляхи і механізми їх реалізації.

 

І. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ

СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

 

Визначення проблем, які існують у культурній сфері м. Миколаєва, ґрунтується на результатах аналізу підсумків виконання міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради від 22.11.2012 № 22/9, за 2013-2015 роки, дослідженні стану і тенденцій розвитку української культури та мистецтва і особливостей їх розвитку в місті.

За останні роки було досягнуто певних позитивних зрушень у формуванні гармонійного культурного середовища міста, спадкоємності кращих міських традицій, пропагуванні й творчому розвитку різних видів мистецтва.

Незважаючи на складну соціально-економічну ситуацію, результатом виконання основних завдань та заходів міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки стали збереження та оптимізація мережі закладів, установ, організацій культури і мистецтв комунальної власності.

Станом на 01.01.2016 вона представлена діяльністю 5 будинків культури у віддалених мікрорайонах міста та 4 палаців культури, 10 початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання для дітей), 2 Централізованих бібліотечних систем для дітей та для дорослих (37 закладів), бюджетної установи «Культурно-ігровий комплекс «Дитяче містечко «Казка», комунального підприємства «Миколаївські парки», комунальної установи Миколаївського зоопарку, Муніципального театру-студії естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді, Міського методичного центру та клубної роботи.

Протягом 2013-2015 років мережа закладів культури міста зазнала позитивних змін: до її складу увійшли знову створені Миколаївський міський палац культури та урочистих подій (Центральний район) і Миколаївський міський палац культури «Корабельний» (Корабельний район) м. Миколаєва.

Структурні зміни відбулися у Миколаївському міському палаці культури та мистецтв – комунальні підприємства Миколаївської міської ради «Міський центр культури та дозвілля» і «Центр культури та дозвілля «Промінь» приєднано до цього закладу в якості структурних підрозділів.

Майновий комплекс кінотеатру «Юність» передано ММПК «Молоджіний» у якості концертної зали, що дало змогу збільшити кількість глядацьких місць та активізувати концертно-видовищну діяльність палацу.

 

Сучасний стан галузі культури у контексті досягнень міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки за 2013-2015 роки

 

За останні роки значного зростання набув громадський інтерес до аматорського мистецтва, підвищився загальний рівень культури миколаївців. Свідченням цього є те, що на сьогодні роботу міських закладів культури клубного типу забезпечує 141 клубне формування (колективи художньої творчості та любительські об’єднання), завдяки роботі яких протягом терміну дії Програми було проведено понад 1820 культурно-освітніх та розважальних заходів, для глядацької аудиторії близько 320 тис. миколаївців та гостей міста. Щорічно творчі колективи будинків та палаців культури стають переможцями понад 60 міжнародних і всеукраїнських фестивалів та конкурсів.

Протягом 2013-2015 років здійснено ремонти будівель та внутрішніх приміщень закладів культури клубного типу. Найбільш вагомі з них: капітальні ремонти вестибюльної групи та сантехприміщень концертної зали «Юність» і фасаду будівлі палацу культури «Молодіжний», даху палацу культури «Корабельний», фасаду та аварійної глядацької зали Великокорениського будинку культури з облаштуванням пандусів для маломобільних груп населення, комплекс робіт з ремонту глядачевої зали та сцени, реконструкції господарчого приміщення під сантехвузол з підведенням інженерних комунікацій-систем водопостачання та водовідведення – у Малокорениському будинку культури, відновлення роботи після реконструкції унікальної хореографічної та паркетної зали ММПК «Молодіжний».

Для організації культурно-мистецьких заходів на сучасному рівні для клубних закладів придбано єдиний у місті комплекс світлодіодної екранної групи, комплекти звукопідсилювальної апаратури та світлового сценічного обладнання, музичні інструменти, комп’ютерну техніку, сценічне обладнання, аудіо-, відеоапаратуру, сучасні меблі, концертні та сценічні костюми тощо.

У виставковій залі Миколаївського міського палацу культури і мистецтв, діяльність якого спрямована на збереження та розвиток культурної художньої спадщини, народної творчості миколаївців усіх вікових категорій, подальшу активізацію аматорського мистецтва, виявлення нових художніх надбань, у 2013-2015 рр. організовано близько 100 виставок та вернісажів, зустрічей з авторами і тематичних заходів.

Завдання творчого росту професійної, виконавчої майстерності талановитих дітей та юнацтва, вивчення, популяризації сучасного естрадного мистецтва покладено на Муніципальний театр-студію естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді.

З метою підтримки існуючих аматорських колективів, виявлення нових самобутніх талантів та заохочення широкого кола бажаючих до аматорського мистецтва, збереження кращих традицій та обрядів українського народу, підтримки нових художніх аматорських колективів та надання методичної та практичної допомоги здійснює свою роботу Міський методичний центр та клубної роботи.

Потужними інформаційними центрами, визнаними на сьогодні кращими в Україні, є 2 бібліотечні системи міста для дітей та дорослих. Щорічно бібліотечними закладами міста здійснюється обслуговування понад 130 тис. відвідувачів. Обсяг книговидачі – 2,5 млн. примірників щорічно. Бібліотечний фонд закладів становить близько 1 млн. примірників. Комп’ютерний парк ЦБС для дітей та дорослих сьогодні налічує 244 сучасних ПК та 319 одиниць мультимедійної техніки. Триває поповнення електронних баз даних бібліотек, сьогодні їх понад 500 тисяч. Доступ до Інтернет – ресурсів мають всі бібліотечні заклади міста, які займають активну позицію як центри міських ініціатив культурного, інформаційного та комунікативного характеру.

Продовжувалася робота по впровадженню нових комп’ютерних технологій у роботу бібліотек. За міською програмою «Електронне врядування та електронна демократія в місті Миколаєві на 2010-2015 роки» на базі бібліотек ЦБС для дорослих та дітей м. Миколаєва працює мережа з 27   інтерактивних центрів публічного доступу до електронних систем (18  Центрів обслуговування громадян (ЦОГ) та 9 Центрів доступу до мережі Інтернет (ЦД), діяльність яких можна вважати моделлю доступу до послуг електронного врядування у місцевій громаді.

Інноваційна діяльність Центральної міської бібліотеки для дорослих ім. М.Л. Кропивницького 2013 року відзначена перемогою в конкурсі «Внесок у Відкритий уряд» за Програмою інновацій в публічних бібліотеках (м. Орхус, Данія).

За останні роки відремонтовано та поліпшено умови праці в 60% бібліотек ЦБС, розпочато реалізацію проекту термомодернізації Центральної міської бібліотеки ім. М.Л. Кропивницького ЦБС для дорослих (повна заміна системи опалення, вентиляції, заміна вікон на енергозберігаючі) та Центральної міської бібліотеки для дітей ім. Ш. Кобера та В. Хоменка (заміна вітражів на енергозберігаючі, ремонт вестибюльного приміщення), оновлено меблі, комп’ютерну техніку в бібліотеках-філіях. У 2013 році бібліотека-філія № 3 ЦБС для дітей отримала нове приміщення, де здійснено капітальний та поточний ремонти приміщень, фасаду та прилеглої території.

Протягом 2013-2015 років бібліотеками міста залучено коштів від реалізації 13 грантових проектів на суму близько 1,0 млн.грн, зокрема за підтримки Посольства США в Україні реалізовано унікальний проект «Модернізація і обладнання Інтернет-центру Центральної бібліотеки ім. М.Л. Кропивницького м. Миколаєва технічними засобами реабілітації незрячих та слабкозорих людей».

З метою розвитку творчих здібностей дітей в місті Миколаєві функціонує оптимальна мережа позашкільних навчальних закладів: 6 музичних шкіл, 3 школи мистецтв та художня школа, діяльність яких спрямована на розвиток музичних здібностей та художнього смаку, реалізацію завдань творчого зросту, професійної, виконавчої майстерності талановитих дітей та юнацтва.

Для забезпечення доступності початкової мистецької освіти протягом останніх років впроваджується тенденція стримання підвищення батьківської плати за навчання у школах, яка 01.09.2015 становить у середньому 130,0 грн. на місяць. Протягом багатьох років зберігаються додаткові пільги, встановлені рішенням виконкому Миколаївської міської ради, які є основним механізмом, що впливає на загальну доступність початкової мистецької освіти. Пільгова категорія налічує 579 дітей (30% від загальної кількості учнів ПСМНЗ).

Учасниками конкурсів різних рівнів щорічно стають близько 500   вихованців шкіл естетичного виховання, понад 100 – призерами всеукраїнських та міжнародних конкурсів.

За період дії Програми оновлено навчальні програми за всіма спеціальностями. Дитяча художня школа отримала перемогу у конкурсі на реалізацію соціальних проектів «Територія РУСАЛ2013» в номінації малих грантів. Для творчої майстерні «Чудо-дерево» придбано сучасне столярне електричне обладнання та розроблено експериментальну програму з предмета «Художня обробка дерева». Заклад отримав змогу розширити площі завдяки переданій на баланс двоповерховій будівлі по вул. Спаській, 23. Наразі триває розробка проектно-кошторисної документації реконструкції цих приміщень з облаштуванням сучасних класів та майстерень, виставкової зали за європейськими стандартами.

Бюджетне фінансування дало змогу частково оновити меблі, комп’ютерну техніку, музичні інструменти, придбати кондиціонери. Кожна школа на сьогодні забезпечена засобами копіювальної та комп’ютерної техніки, аудіо-, відеоапаратурою, підключена до Інтернет-мережі. Проведено капітальні ремонти фасаду ДШМ № 2, санвузлів і приміщень ДШМ № 1 ім. М.А. Римського-Корсакова, поточні ремонти актової зали та вестибюльної групи ДМШ № 5, ремонт фасаду та вестибюля ДХШ (пам’ятка архітектури місцевого значення), головного фасаду та ганку ДМШ № 1 ім. М.А. Римського?Корсакова (пам’ятка історії місцевого значення), навчальних класів ДМШ № 2, ДШМ № 1 (мкр. Тернівка) та ДШМ № 3 (мкр. Матвіївка).

Парки культури і відпочинку, до складу яких входять бюджетна установа «Культурно-ігровий комплекс «Дитяче містечко «Казка» та КП «Миколаївські парки», є важливими культурними осередками, які забезпечують організацію дозвілля усіх верств населення – від дітей і підлітків до найстарших миколаївців та гостей міста.

БУ «КІК «Дитяче містечко «Казка» – унікальний об’єкт відпочинку й розваг, в якому щороку проводиться близько 1000 культурно-мистецьких заходів, учасниками яких  стають понад 250 тис. миколаївців та гостей міста.

За останні роки у БУ «КІК «ДМ «Казка» проведено комплекс протиаварійних робіт покриття підвального приміщення, виготовлено проектно-кошторисну документацію на капремонт споруд «Корабель з басейном» та «Водойом» (каскадний басейн), будівлі «Башта цегляна» (замок), капітальну реконструкцію всіх дозвіллєвих об’єктів містечка, розпочато роботу над проектом організації території дитячого містечка.

У грудні 2014 року  після перемоги у грантовому конкурсі на реалізацію соціальних проектів «Територія РУСАЛ» відкрито новий об’єкт дозвілля «Планетарій», у якому проведено 340 безкоштовних сеансів для більш ніж 6 тис. маленьких та дорослих глядачів.

Миколаївський зоопарк, який має статус загальнодержавного значення, – визнаний на міжнародному рівні, кращий в Україні, з колекцією, яка налічує 456 видів, утримує 5,524 тис. екземплярів тварин. У цьому  унікальному куточку природи зібрана найбільша та найцікавіша колекція диких  тварин в Україні. 240 видів занесені до Червоної книги України та Міжнародної Червоної книги. У 2013-2015 рр. у зоопарку народилося понад 4500 особин рідкісних тварин.

Завдяки системній роботі у рамках міжнародних програм обміну із зоопарками світу та розпліднення рідкісних тварин в умовах неволі, колекція Миколаївського зоопарку поповнилася, зокрема білими ведмедями Зефіркою із зоопарку м. Москва (Росія) та Нануком із зоопарку м. Брно (Чехія), сніговими барсами з Франції та Австрії, японським журавлем із Київського зоопарку, з  Талліннського (Естонія) і Римського (Італія) зоопарків прибула група рідкісних тварин. Наразі триває переговорний процес щодо можливості отримання жирафів та слонів.

За період дії Програми у Миколаївському зоопарку було здійснено капітальні, поточні ремонти споруд і будівель зоопарку, реконструйовано та відкрито більше 40 вольєрів. Сьогодні у Миколаївському зоопарку триває масштабне будівництво будівлі «Слоновник-бегемотник» та приміщень для жирафів з літніми вольєрами.

Помітними подіями стали: участь у конференції Європейської асоціації зоопарків і акваріумів, співпраця з телеканалом France 3 Sat (Франція) з метою створення документального фільму, проведення ІІІ міжнародної конференції тераріумістів, відкриття нових вольєрів та ландшафтної композиції «На стыке двух культур», презентація оновленої центральної алеї та сцени, вольєра «Камчатські ведмеді».

Одним з основних видів діяльності управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради є проведення різноманітних культурно-мистецьких заходів, конкурсів, фестивалів та концертних програм до державних, міських та професійних свят. У цьому напрямку постійно втілюються нові проекти, де поєднується сучасність з фольклорними та народними традиціями.

Найбільш помітними подіями у культурному житті міста за період дії Програми стали масштабне відзначення Дня Перемоги та Днів міста («Миколаївський Монмартр», «Миколаїв – вітрила України») за новими концептуальними розробками, перший зимовий фестиваль «До Миколая в Миколаїв» та урочисте відкриття Головної міської ялинки, проведення міських конкурсів академічного співу «Пісенна мозаїка», дитячих ігрових програм «Казкова гра», молодих виконавців естрадної пісні «Обрій», юних піаністів, читців «Тарасове слово», героїко-патріотичної пісні і танцю, джазового фестивалю «GUBILEE», започаткування першого дитячого рок-фестивалю, проведення ігрових програм біля Головної міської ялинки у дні шкільних канікул тощо.

Аналіз виконання міської комплексної програми «Культура» на 2013?2017 роки за 2013-2015 роки свідчить, що її заходи виконані не повною мірою через:

- недостатність фінансового забезпечення, відсутність ресурсів для розвитку та інновацій; установи та організації, незалежно від форм власності й типу діяльності, не бачать свою діяльність як економічну: таку, яка має залучати різні джерела фінансування та отримувати прибутки; не всі керівники застосовували навички фінансового менеджменту, фандрейзингу і спонсорської роботи, переважала логіка виживання замість логіки розвитку та змін;

- відсутність і неефективне використання наявної інфраструктури внаслідок застарілості матеріально-технічної бази, що не відповідає потребам та викликам часу;

- брак матеріально-технічних ресурсів для розвитку: площ для розвитку творчої активності, приміщень для культурно-мистецьких організацій, творчих спілок, майданчиків для приватних колекцій, ускладненості доступу до використання закладів культури різних груп громадян та організацій;

- прорахунки на законодавчому та нормативному рівні, що знайшло відображення у плинності кадрів, низькому престижі професій в галузі культури, низькій оплаті праці та відсутності реальних перспектив творчого та професійного розвитку, нестачі кваліфікованих фахівців, чиї навички відповідають вимогам часу: зокрема менеджерів, агентів, які можуть забезпечувати зв’язок між працівниками культури, споживачами та меценатами.

Проведене опитування миколаївців, аналіз стану творчого середовища міста та підсумків виконання міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки за 2013-2015 роки дозволили визначити основні проблеми, які перешкоджають подальшому розвитку культури і мистецтва у м. Миколаєві та вирішуватимуться у рамках міської цільової програми «Культура» на 2016?2018 роки.

Основне проблемне питання у сфері підготовки проведення культурно-мистецьких заходів – пошук нових джерел позабюджетного фінансування у зв’язку з обмеженим бюджетним фінансуванням.

 

У функціонуванні клубних закладів:

- необхідність зміцнення та вдосконалення матеріально-технічної бази (проведення капітальних і поточних ремонтів будівель і приміщень, придбання новітнього обладнання, музичних інструментів тощо);

- погіршення матеріально-технічної бази колективів – зношення сценічного вбрання, декорацій, музичних інструментів; відсутність транспорту, належного звукового обладнання; відсутність фінансування на створення нових творчих постановок;

- відсутність універсального концертного залу міського підпорядкування  позбавляє колективи міста можливості здійснювати власну концертну діяльність та запрошувати на гастролі провідні колективи світу. Реконструкція ММПК «Молодіжний» в новий сучасний комплекс (більше ніж на 1 тис. місць) та реставрація будівлі Палацу культури і мистецтв – пам’ятки архітектури національного значення – дали б можливість вдосконалити культурне життя в м. Миколаєві, залучати широке коло глядачів та отримувати відповідні доходи (надавати якісні платні послуги, завдяки чому збільшити доходи від основної діяльності);

- відсутність фінансування для участі аматорських колективів у всеукраїнських та міжнародних конкурсах.

 

У діяльності бібліотек:

- фінансування комплектування бібліотек новою літературою. Стан інформаційно-документальних ресурсів публічних бібліотек міста не відповідає сучасним інформаційним потребам суспільства, фонди бібліотек на 50% укомплектовані застарілою літературою до 1990 року видання (згідно з міжнародними стандартами, які, за умови відсутності вітчизняних, є орієнтовними, фонди публічних бібліотек мають оновлюватися кожні 10 років та мати не менше 5% книжкових новинок поточного року);

- модернізація комп’ютерної техніки;

- поліпшення матеріально-технічної бази: бібліотека-філія № 4 ЦБС для дітей потребує капітального ремонту, у 4 бібліотечних закладах відсутній сантехвузол у приміщеннях (б/ф №№ 17, 13, 4, бібліотечний пункт б/ф № 2 ЦБС для дорослих);

- забезпечення необхідним обладнанням, оргтехнікою, меблями тощо.

 

У мистецькій освіті:

- відсутність або незадовільний стан існуючих приміщень, у яких розташовані заклади мистецької освіти – більша частина з них розташована у малопристосованих для забезпечення навчального процесу приміщеннях житлових будинків, загальноосвітніх шкіл. Заклади перевантажені проти проектних розрахунків у два-три рази. До того ж, не в кожній школі у наявності концертна зала для проведення звітних, академічних концертів, виставок та інших заходів (ДМШ № 6, ДШМ № 1 (мкр. Тернівка), ДХШ);

- потребує подальшого розвитку мережа дитячих мистецьких шкіл за рахунок реконструкції переданих нежитлових будівель за індивідуальними проектами (ДМШ № 6, ДХШ);

- існує нагальна потреба у своєчасному забезпеченні навчальних закладів навчальною документацією, методичними посібниками, нотною літературою для їх повноцінної діяльності, а також у придбанні обладнання, музичних інструментів, костюмів тощо. Значна кількість існуючих програм вже втратила актуальність. Із часу закриття нотних магазинів, музичних фабрик проблема загострилася;

- зниження зацікавленості народною творчістю та народними інструментами вплинуло на конкурсний набір учнів до шкіл естетичного виховання. У декількох початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах повністю відсутні класи домри, балалайки, баяна, аккордеона (зокрема ДШМ № 3);

- існує проблема у забезпеченні методиками та програмами художніх шкіл, оснащенні їх комп’ютерами, аудіо- та відеотехнікою, художнім обладнанням, спеціалізованими меблями;

- недостатність фінансування значно знижує можливості виїзду творчих колективів до інших міст країни та за кордон для участі у всеукраїнських та міжнародних конкурсах, а подекуди  унеможливлює їх.

 

У діяльності парків культури і відпочинку:

- відсутність Державних актів на право постійного користування землею у парках міста, що негативно впливає на діяльність і розвиток самих парків як єдиних цілісних комплексів зони відпочинку миколаївців і гостей міста та створює перешкоди для залучення коштів інвесторів;

- вичерпаність ресурсу матеріально-технічної бази комунального паркового господарства – фізичний знос основних засобів коливається від 70 до 90%, атракціони, об’єкти дозвілля потребують невідкладного капітального або поточного ремонту;

- відсутність законодавчих документів, що регулюють діяльність парків.

 

У діяльності Миколаївського зоопарку:

- відсутність чітких розмежувань функції управління зоологічними парками між центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та органом управління майном. Відповідно до природоохоронного законодавства України Миколаївський зоопарк є об’єктом природно-заповідного фонду України, у зв’язку з чим контроль за його діяльністю покладено на центральний орган виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, а фінансування оплати праці працівників зоологічних парків віднесено до сфери управління Мінкультури України;

- відсутність в чинній нормативно-правовій базі чіткого визначення процедури фінансування зоологічних парків, відсутність практики цільового фінансування зоологічних парків за рахунок територіальних (місцевих) фондів охорони навколишнього природного середовища, порядку надання дотацій зоологічним паркам на здійснення заходів природоохоронного спрямування (утримання, науково-дослідна діяльність, ремонт, реконструкція та будівництво тощо).

Єдиними джерелами доходів для зоологічних парків в Україні є видатки з міських бюджетів за рахунок КФК 110502 «Інші культурно-освітні заклади та заходи» у вигляді субсидій та поточних трансферів (соціально незахищена стаття) та власні надходження. Фінансового ресурсу міського бюджету недостатньо для повноцінного функціонування та розвитку кращого в Україні зоопарку:

- невідповідність нормативно-правової бази України законодавству Європейського Союзу щодо вимог утримання диких тварин у зоологічних парках, відсутність системи державного обліку зоологічних колекцій, всупереч вимог ст. 46 Закону України «Про твариний світ»;

- невирішення питання звільнення зоопарків від митних податків при ввезенні в державу рідкісних видів тварин.

 

В оцінках населення недостатня забезпеченість послугами закладів культури і мистецтва, у першу чергу, пов’язана з:

- нерівномірністю розміщення об’єктів культури, браком установ і закладів у віддалених від центральної частини міста районах, збереженням порівняно високого «порогу доступності» діючих установ;

- неповною відповідністю обсягів і видів послуг запитам, перевагам і очікуванням громадян;

- недостатнім оснащенням закладів культури сучасним високотехнологічним обладнанням для провадження дозвіллєвої та творчої діяльності, а також засобами забезпечення доступності для різних категорій населення, в тому числі маломобільних та з іншими обмеженнями життєдіяльності;

- відсутністю великого сучасного комплексу – Палацу європейського рівня для проведення фестивальних та інших програм у різних жанрах мистецтва (музичного, театрального, кіно), виставкової діяльності.

 

ІІ. МЕТА ПРОГРАМИ

 

Основною метою Програми є визначення перспектив розвитку культури міста, збереження інфраструктури галузі та її оптимізація, суттєве покращання матеріально-технічних та економічних умов розвитку культури в м. Миколаєві, відродження, збереження, розвиток  культури української нації та культурної самобутності національних меншин, що мешкають у місті, створення необхідних матеріальних та духовних умов для всебічного та гармонійного розвитку мешканців міста, розкриття їх здібностей та обдарувань.

 

ІІІ. ОБҐРУНТУВАННЯ МОЖЛИВИХ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ

РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ. СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Взаємопов’язаність визначених проблем потребує використання для їх вирішення програмно-цільового методу, який передбачає узгодження в рамках єдиної програми комплексу заходів по напрямах, пріоритетних завданнях, виконавцях і ресурсах.

На основі аналізу виконання міської комплексної програми «Культура» на 2013-2017 роки, стану, тенденцій та проблем розвитку культури і мистецтва та з урахуванням завдань, визначені напрями, пріоритетні завдання та розроблені заходи Програми, реалізація яких дозволить розв’язати наявні проблеми у таких напрямах діяльності, як: бібліотеки, палаци і будинки культури, школи естетичного виховання, парки культури і відпочинку, культурно-мистецькі заходи, Миколаївський зоопарк, інші культурно-освітні заклади і заходи.

Основними шляхами визначено:

- удосконалення умов діяльності установ культури і мистецтв, сприяння створенню якісного мистецького продукта і формування цілісного інформаційно-культурного простору в місті;

- модернізацію системи фінансування: пряме фінансування надання послуг, підтримку приватних ініціатив та використання найновіших моделей підтримки, зокрема фандрейзингу, тощо;

- модернізацію управління, розвиток культурного обміну, каналів промоції мистецьких продуктів, створених у місті.

Фінансове забезпечення Програми здійснюється в межах призначень, затверджених головним розпорядникам бюджетних коштів у бюджеті м. Миколаєва на відповідний рік, а також із залученням інших коштів, не заборонених чинним законодавством.

Орієнтовні (прогнозні) обсяги та джерела фінансування Програми наведено у Паспорті міської комплексної програми «Культура» на 2016?2018 роки (Додаток 1).

Обсяги щорічного фінансування Програми затверджуються міським бюджетом на відповідний рік з урахуванням конкретних завдань та реальних можливостей бюджету.

 

ІV. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ

ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

 

4.1. Програма має 5 розділів, кожний з яких відображає різні складові галузі «Культура», а саме: бібліотеки, палаци і будинки культури, школи естетичного виховання, інші культурно-освітні заклади та заходи, КУ Миколаївський зоопарк, і визначає пріоритетні напрямки діяльності, завдання і заходи, які наведені в додатку 2 до Програми.

4.2. Результативні показники виконання Програми:

 

Результативні показники

2016

2017

2018

Бібліотеки

Показники затрат:

кількість бібліотечних установ – всього, од.

37

37

37

з них: центральних бібліотек Централізованих бібліотечних систем для дітей та дорослих

2

2

2

кількість бібліотек – філій та бібліотечних пунктів

35

35

35

кількість ставок – всього, од.

311,5

311,5

311,5

Показники продукту:

число читачів, тис. осіб

133,842

133,910

133,980

бібліотечний фонд, тис. прим.

974,477

985,195

996,030

кількість книговидач, од.

2635304

2636620

2637940

Показники ефективності:

кількість книговидач на 1 бібліотечного працівника/ставку, од.

11712

11718

11724

Показники якості:

Динаміка поповнення бібліотечного фонду в плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду, %

101,1

101,1

101,1

динаміка збільшення кількості книговидач в плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду, %

100,05

100,05

100,05

Палаци і будинки культури, клуби та інші заклади клубного типу

Показники затрат:

кількість установ – всього, од.

9

9

9

у тому числі:

 

 

 

палаців культури, од.

4

4

4

будинків культури, од.

5

5

5

кількість ставок – всього, од.*

196,5

196,5

196,5

кількість клубних формувань, од.

141

141

141

у т.ч. аматорських колективів, які мають звання «зразковий», «народний», од.

18

18

18

кількість заходів, які забезпечують організацію культурного дозвілля населення, од.

1232

1250

1350

Показники продукту:

Кількість відвідувачів – всього, осіб

229551

230000

235000

Показники ефективності:

середні витрати на одного відвідувача, грн.

61

67

72

Показники якості:

динаміка збільшення відвідувачів у плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду, %

100,02

100,2

102,1

Школи естетичного виховання дітей

Показники затрат:

кількість установ – всього, од.

10

10

10

у тому числі:

 

 

 

музичних шкіл, од.

6

5

4

художніх шкіл, од.

1

1

1

шкіл мистецтва, од.

3

4

5

середнє число окладів (ставок) – всього, од.

486,66

486,66

486,66

в т.ч. середнє число окладів (ставок) педагогічних працівників, од.

382,66

382,66

382,66

Показники продукту:

середня кількість учнів, які отримують освіту у школах естетичного виховання, – всього, осіб (затверджений контингент)

2297

2297

2297

середня кількість учнів, звільнених від плати за навчання, осіб

582

582

582

кількість учнів, які вступили до вищих навчальних закладів, осіб

63

65

67

Показники ефективності:

чисельність учнів на одну педагогічну ставку, осіб

6

6

6

Показники якості:

відсоток обсягу плати за навчання в загальному обсязі видатків, %

8

8,2

8,7

динаміка збільшення кількості учнів, які вступили до вищих навчальних закладів у плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду, %

100

103,1

103,1

Інші культурно-освітні заклади та заходи

Показники затрат:

кількість установ – всього, од.

5

5

5

у тому числі:

 

 

 

централізованих бухгалтерій, од.

1

1

1

парків культури і відпочинку, од.

2

2

2

інших культурно-освітніх закладів (муніципальних театрів-студій), од.

1

1

1

міських методичних центрів

1

1

1

середнє число окладів (ставок) – всього, од.

92

92

92

витрати загального фонду на забезпечення проведення культурно-освітніх заходів, – всього, тис.грн.

1399,0

1548,7

1695,6

у т.ч:

 

 

 

- управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

923,0

1021,8

1118,9

- виконком ММР

270,0

299,0

327,0

- адмістрація Заводського району ММР

50,0

55,3

60,6

- адміністрація Центрального району ММР

56,0

62,0

67,9

- адміністрація Корабельного району ММР

50,0

55,3

60,6

- адміністрація Ленінського району ММР

50,0

55,3

60,6

Показники продукту:

обсяг видатків на проведення культурно-освітніх заходів за рахунок коштів міського бюджету, тис. грн.

1399,0

1548,7

1695,6

кількість культурно-освітніх заходів – всього, од.

104

108

109

у т.ч:

 

 

 

- управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

54

55

56

- виконком ММР

16

16

16

- адміністрація Заводського району ММР

11

11

11

- адміністрація Центрального району ММР

9

9

9

- адміністрація Корабельного району ММР

11

11

11

- адміністрація Ленінського району ММР

3

6

6

Показники ефективності:

середні витрати на проведення одного заходу, тис.грн.

15,898

16,834

18,232

Показники якості:

динаміка збільшення кількості заходів у плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду – всього, %;

101,0

101,8

101,8

Комунальна установа Миколаївський зоопарк

Показники затрат:

кількість установ (зоопарків) – всього, од.

1

1

1

середнє число окладів (ставок) – всього од.

236

236

236

Показники продукту:

кількість відвідувачів – всього, осіб

272008

272012

272016

у тому числі:

 

 

 

за реалізованими квитками, осіб

209237

209240

209243

безкоштовно, осіб

62771

62772

62773

обсяг фінансової підтримки зоопарку за рахунок коштів міського бюджету, тис.грн.

25337,8

28049,0

30713,7

плановий обсяг доходів – всього, тис.грн.

10221,9

11315,6

12390,6

із загального обсягу доходів – доходи від реалізації квитків, тис.грн.

9389,4

10394,1

11381,5

Показники ефективності:

кількість реалізованих квитків, шт.

209237

209240

209243

середня ціна квитка, грн.

44

49

54

Показники якості:

динаміка збільшення чисельності відвідувачів у плановому періоді по відношенню до фактичного показника попереднього періоду, %

101,0

101,4

101,2

відсоток фінансової підтримки за рахунок коштів місцевого бюджету у загальній сумі видатків, %

65,34

68,0

70,09

 

Передбачається, що виконання заходів Програми, спрямованих на реалізацію пріоритетних завдань у визначених напрямах, сприятиме:

- підвищенню рівня якості і затребуваності послуг установ культури;

- зміцненню матеріально-технічної бази та модернізації мистецьких установ і організацій;

- розвитку системи естетичного виховання, зростанню залученості всіх груп населення в активну творчу діяльність;

- створенню сервісних соціально-культурних центрів, покращанню організації бібліотечного обслуговування з метою максимального задоволення культурних, освітніх та духовних потреб населення;

- підвищенню ефективності використання бюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток культури і мистецької освіти, розширенню альтернативних шляхів фінансування мистецьких проектів.

 

V. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ

ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Виконавці, визначені  в Програмі, щороку до 5 січня подають управлінню з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради (відповідальному виконавцю) інформацію про стан виконання заходів Програми.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради (відповідальний виконавець) щороку до 20 січня надає узагальнену інформацію постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту й управлінню економіки та інвестицій Миколаївської міської ради.

 

Додатки до Програми:

1. Паспорт міської комплексної програми «Культура» на 2016-2018 роки.

2. Напрями діяльності та заходи міської комплексної програми «Культура» на 2016-2018 роки.

 

_________________________________________________

 


Додаток 1

до Програми

 

ПАСПОРТ

МІСЬКОЇ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ «КУЛЬТУРА» НА 2016-2018 РОКИ

 

1. Програму затверджено рішенням міської ради від __________________ № ________

 

2. Ініціатор розроблення Програми: управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради.

 

3. Розробник Програми: управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради.

 

4. Відповідальний виконавець Програми: управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради.

 

5. Співвиконавці Програми:

1. Виконком Миколаївської міської ради.

2. Адміністрації районів Миколаївської міської ради.

3. Заклади, підприємства та установи культури міста, інші зацікавлені організації, установи та підприємства міста.

 

6. Термін реалізації Програми: 2016-2018 роки

 

7. Обсяги та джерела фінансування.

 

Джерела фінансування

Обсяг

фінансування

(тис.грн.)

У тому числі за роками

2016

2017

2018

Всього:

504902,7

155954,8

166089,8

182858,1

У тому числі кошти міського бюджету

452024,6

140430,0

148602,0

162992,6

Інші джерела фінансування

52878,1

15524,8

17487,8

19865,5

Власні надходження бюджетних установ

11726,1

3555,3

3900,9

4269,9

Власні доходи КП «Миколаївські парки»

436,9

131,6

145,7

159,6

Власні надходження КУ Миколаївського зоопарку

33928,1

10221,9

11315,6

12390,6

Інші

6535,1

1540,0

2041,5

2953,6

 

Обсяги фінансування можуть корегуватися в межах бюджетного періоду без внесення змін до даної таблиці

 

 

Додаток 2

до Програми

 

 

НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ

МІСЬКОЇ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ «КУЛЬТУРА»

НА 2016-2018 РОКИ

 

з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконан-ня завдання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

у тому числі за роками

2016

2017

2018

1. Бібліотеки

1.1.

Забезпечення доступності для громадян документів та інформації, створення умов для задоволення духовних потреб мешканців міста, сприяння професійному та освітньому розвитку громадян, комплектування та зберігання бібліотечних фондів, їх облік, контроль за виконанням; удосконалення, підвищення ефективності культурно-просвітницької діяльності, пошук нових форм роботи

1.1.1. Забезпечення утримання та розвитку інфраструктури бібліотек, реформування існуючих та відкриття нових

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих

Всього:

23318,4

25813,4

28265,7

Забезпечення належного функціонування бібліотек, впровадження нових технологій, оптимізація витрат на їх утримання і розвиток. Сприяння позитивному та динамічному розвитку бібліотечної справи

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

23273,0

25763,2

28210,7

інші джерела фінансування

45,4

50,2

55,0

 

 

1.1.2. Забезпечення відновлення матеріально-технічної бази та технічного переоснащення бібліотек. Впровадження в діяльність бібліотек сучасних інформаційних технологій, створення медіатек, модернізація інформаційно-технологічної інфраструктури бібліотек відповідно до європейських стандартів

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих

Всього:

1332,0

1472,1

1590,4

Покращання матеріально-технічного стану бібліотек міста. Перетворення їх на сучасні інформаційні та культурно-освітні центри, які надають послуги з використанням новітніх інформаційних технологій. Модернізація та оновлення технічного устаткування. Збільшиться кількість автоматизованих робочих місць для бібліотечних працівників та користувачів бібліотек; збільшиться кількість бібліотек із доступом до Інтернету

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

982,0

1087,1

1190,4

інші джерела фінансування

350,0

385,0

400,0

 

 

1.1.3. Комплектування бібліотечних фондів новою літературою, поповнення фондів бібліотек кращими зразками вітчизняної та світової літератури, в тому числі іноземними мовами, їх збереження та використання

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих, благодійні фонди та організації

Всього:

1860,0

2054,6

2245,1

Вільний та необмежений доступ до всіх видів носіїв інформації, включаючи Інтернет, залучення більш широкої читацької аудиторії. Забезпечення публічних бібліотек вітчизняною та зарубіжною книжкової продукцією, задоволення більш широкого кола читачів, задоволення їх потреб у літературі всіх напрямків

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

1775,0

1964,9

2151,6

інші джерела фінансування

85,0

89,7

93,5

 

 

1.1.4. Удосконалення, підвищення ефективності культурно-просвітницької діяльності, пошук нових форм роботи:

- дослідження та вивчення інформаційних потреб користувачів, проведення соціологічних досліджень;

- розробка нових комплексних програм та вдосконалення діючих;

- участь в конкурсах та проектах для публічних бібліотек;

- співробітництво та координація роботи з громадськими, соціально-культурними, освітніми закладами та об’єднаннями;

- формування електронних ресурсів, поповнення та створення нових баз даних;

- створення нових читацьких клубів та аматорських об’єднань

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих, благодійні фонди та організації, громадські, соціально-культурні, освітні заклади та об’єднання

Всього:

Не потребує фінансування

Розширення переліку безкоштовних послуг для користувачів. Покращання фандрейзінгової діяльності та укріплення партнерських взаємовідносин бібліотек з соціальними партнерами. Відкриття електронних читальних залів, створення умов для задоволення читацьких потреб

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

-

-

-

 

 

1.1.5. Забезпечення проведення капітальних ремонтів будівель центральних міських бібліотек та бібліотек-філій ЦБС для дітей та дорослих, у т..ч. проектні роботи та експертиза

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих

Всього:

7350,0

2150,5

2800,0

Покращання стану приміщень для забезпечення належних умов праці та задоволення читацьких потреб

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

7350,0

2150,5

2800,0

інші джерела фінансування

-

-

-

 

 

1.1.6. Підвищення фахової кваліфікації

кадрів. Бібліотечний менеджмент, як основний інструмент ефективної діяльності сучасної бібліотеки.

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, ЦБС для дітей та дорослих

Всього:

6,0

10,0

15,0

Сприяння вдосконаленню підготовки сучасного фахівця, припливу молодих кадрів до бібліотек, участі бібліотек у конкурсах на отримання грантів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

 

 

 

інші джерела фінансування

6,0

10,0

15,0

               

 

2. Палаци і будинки культури

№ з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконан-ня завдання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

у тому числі за роками

2016

2017

2018

2.1.

Забезпечення збереження і популяризації духовних надбань, організація культурного дозвілля населення та зміцнення культурно– національних традицій, підвищення рівня організації культурного дозвілля населення

2.1.1. Забезпечення утримання та розвитку інфраструктури закладів клубного типу, реформування існуючих та відкриття нових

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци культури, будинки культури

Всього:

14153,1

15632,7

24316,4

Збереження та повноцінне функціонування закладів клубного типу, підвищення ролі клубних закладів, розвиток культурної інфраструктури українського суспільства та створення сприятливих умов для задоволення культурних потреб громадян

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

13877,9

15362,8

24022,3

інші джерела фінансування

275,2

269,9

294,1

 

 

2.1.2. Забезпечення відновлення матеріально-технічної бази та технічного переоснащення закладів клубного типу

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци культури, будинки культури

Всього:

2685,9

2973,3

3255,7

Забезпечення та модернізація матеріально-технічної бази, а саме: придбання обладнання, комп’ютерної техніки, оновлення костюмів, придбання нового сценічного обладнання, апаратури тощо.

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

2309,9

2557,1

2800,0

інші джерела фінансування

376,0

416,2

455,7

 

 

2.1.3. Забезпечення участі творчих колективів та окремих виконавців міста у міських, всеукраїнських, обласних і міжнародних конкурсах, фестивалях, святах тощо

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци культури, будинки культури

Всього:

75,0

90,0

125,0

Підтримка існуючих аматорських колективів, виявлення нових самобутніх талантів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

50,0

60,0

90,0

інші джерела фінансування

25,0

30,0

35,0


 

 

 

2.1.4. Забезпечення проведення капітальних ремонтів будинків культури, у т.ч. проектних робіт та експертизи

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, будинки культури

Всього:

5900,0

4013,3

4394,6

Покращання стану приміщень для забезпечення належних умов праці та задоволення культурних потреб мешканців міста

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

5900,0

4013,3

4394,6

інші джерела фінансування

-

-

-

 

 

2.1.5. Забезпечення збереження кращих традицій та обрядів українського народу, проведення семінарів-практикумів, засідань клубів, любительських об’єднань, оглядів-конкурсів та фестивалів народної творчості

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци та будинки, благодійні фонди та організації, громадські, соціально-культурні, освітні заклади та об’єднання

Всього:

5,0

8,0

10,0

Організація та проведення фольклорних фестивалів, свят, виставок творів народного мистецтва

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

5,0

8,0

10,0

2.2

Організація та проведення атестації самодіяльних колективів (присвоєння та підтвердження звання «народний», «зразковий» аматорський колектив)

2.2.1. Запрошення до участі в роботі журі відомих фахівців з усіх жанрів,які дають відповідну творчу оцінку та рекомендації колективам

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци та будинки культури, благодійні фонди та організації, громадські, соціально-культурні, освітні заклади та об’єднання

Всього:

50,0

90,0

100,0

Вагомий стимул для подальшого розвитку аматорського мистецтва, матеріальне заохочення керівників колективів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

 

 

 

інші джерела фінансування

50,0

90,0

100,0


 

 

 

2.2.2. Впровадження сучасного маркетингу в питанні функціонування клубних закладів міста

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, палаци культури, будинки культури, освітні заклади мистецтв

Всього:

Не потребує фінансування

Створення клубних закладів, що відповідають сучасним тенденціям

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

-

-

-

3. Школи естетичного виховання дітей

№ з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконан-ня завдання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

у тому числі за роками

2016

2017

2018

3.1.

Забезпечення естетичного виховання дітей та юнацтва, створення умов для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання, доступності освіти у сфері культури для підростаючого покоління

3.1.1. Забезпечення утримання та розвитку інфраструктури позашкільних спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання), реформування існуючих та відкриття нових

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

27359,1

30265,1

33120,7

Здійснення заходів щодо збереження, оптимізації та розширення мережі початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів та вдосконалення структури естетичного виховання шляхом відкриття нових відділів та відділень у школах естетичного виховання

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

25060,0

27741,4

30376,8

інші джерела фінансування

2299,1

2523,7

2743,9

 

 

3.1.2. Здійснення заходів щодо розвитку та модернізації матеріально-технічної бази шкіл естетичного виховання

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

905,6

1002,5

1097,7

Забезпечення та модернізація матеріально-технічної бази шкіл естетичного виховання, а саме: придбання музичних інструментів, комп’ютерної техніки, встановлення музичних комп’ютерних програм тощо

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

835,4

924,8

1012,7

інші джерела фінансуван-ня

70,2

77,7

85,0

              

 

 

 

3.1.3. Здійснення навчально-методичного забезпечення діяльності навчальних закладів (підготовка навчальних планів, програм, методичної літератури, нотних збірок, навчальної та атестаційної документації тощо)

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

2,0

3,0

3,0

Забезпечення навчальних закладів новими навчальними планами, програмами, методичною літературою, нотними збірками, навчальною та атестаційною документацією

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансуван-ня

2,0

3,0

3,0

 

 

3.1.4. Забезпечення участі викладачів, учнів шкіл естетичного виховання у всеукраїнських, міжнародних творчих заходах (конкурсах, фестивалях, виставках, мистецьких проектах тощо)

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання детей

Всього:

65,0

85,0

110,0

Сприяння розвитку молодого покоління за різними напрямками мистецької освіти, зацікавлення його як здобутками класичного мистецтва, так і народної творчості

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

15,0

25,0

30,0

інші джерела фінансуван-ня

50,0

60,0

80,0

 

 

3.1.5. Проведення на базі навчальних закладів педагогічних семінарів з різних напрямів мистецької освіти

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

30,0

50,0

70,0

Підвищення педагогічної майстерності, кадрове оновлення та залучення до роботи в школах естетичного виховання висококваліфікованих працівників, провідних майстрів мистецтв

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансуван-ня

30,0

50,0

70,0

 

 

3.1.6. Проведення міських творчих конкурсів та оглядів, фестивалів дитячої та юнацької творчості, творчих звітів, концертів, виставок художніх робіт та вистав учнів шкіл естетичного виховання

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

15,0

18,0

20,0

Творча самореалізація вихованців ПСМНЗ

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансуван-ня

15,0

18,0

20,0


 

 

 

3.1.7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

50,0

60,0

70,0

Створення відповідних умов для проведення курсів підвищення кваліфікації викладачів навчальних закладів, проведення їх атестації з метою визначення кваліфікаційної категорії. Продовження державної атестації початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансуван-ня

50,0

60,0

70,0

 

 

3.1.8. Проведення благодійних заходів та акцій для дітей-сиріт, вихованців шкіл-інтернатів, дітей-інвалідів, учнів молодших та старших класів загальноосвітніх шкіл

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

2,0

2,1

2,2

Розвиток духовності підростаючого покоління. Соціальна адаптація дітей-сиріт, дітей з дитячих будинків та дітей з особливими потребами через їх творче спілкування з ровесниками та залучення до високого мистецтва.

Надання методичної та організаційної допомоги у проведенні заходів для дітей з особливими потребами

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансуван-ня

2,0

2,1

2,2

 

 

3.1.9. Забезпечення проведення капітальних ремонтів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, у т.ч. проектних робіт та експертизи

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, школи естетичного виховання дітей

Всього:

2500,0

3100,0

1500,0

Покращання стану будівель та приміщень початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

2500,0

3100,0

1500,0

інші джерела фінансування

-

-

-


 

4. Інші культурно-освітні заклади та заходи

№ з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконан-ня завдання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

у тому числі за роками

2016

2017

2018

4.1.

Здійснення методичного керівництва та контролю за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, забезпечення дотримання бюджетного законодавства, ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності та складання на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової та бюджетної звітності, державної статистичної та іншої звітності в порядку, встановленому законодавством.

4.1.1. Забезпечення утримання та повноцінного функціонування централізованої бухгалтерії при управлінні з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, Централізована бухгалтерія при управлінні з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

Всього

941,6

1042,3

1141,3

Забезпечення фінансово-бюджетної дисципліни для своєчасного виконання завдань галузі

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

941,6

1042,3

1141,3

інші джерела фінансування

-

-

-

4.2

Удосконалення форм та методів організації відпочинку і культурного обслуговування населення, забезпечення естетичного виховання дітей та юнацтва, створення умов для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання, доступності освіти у сфері культури для підростаючого покоління

4.2.1. Забезпечення утримання та повноцінного функціонування міського методичного центру, муніципального театру-студії естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді, культурно-ігрового комплексу «Дитяче містечко «Казка», якісного виконання покладених на них функцій та завдань

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, Міський методичний центр, муніципальний театр-студія естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді, культурно-ігровий комплекс «Дитяче містечко «Казка»

Всього

3346,0

3538,0

3308,5

Удосконалення форм та методів естетичного виховання, організації відпочинку і культурного обслуговування населення

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

3312,6

3501,0

3268,0

інші джерела фінансування

33,4

37,0

40,5


 

 

 

4.2.2. Зміцнення матеріально-технічної бази

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, Централізована бухгалтерія при управлінні з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, Міський методичний центр, муніципальний театр-студія естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді, культурно-ігровий комплекс «Дитяче містечко «Казка»

Всього

1928,5

2134,7

2340,9

Забезпечення та модернізація матеріально-технічної бази, а саме: придбання обладнання, комп’ютерної техніки, встановлення комп’ютерних програм тощо

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

1552,5

1718,5

1885,2

інші джерела фінансування

376,0

416,2

455,7

 

 

4.2.3. Забезпечення проведення капітального ремонту, у т.ч. проектні роботи та експертиза:

- Міського методичного центру;

- муніципального театру-студії естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді;

- культурно-ігрового комплексу «Дитяче містечко «Казка»

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, Міський методичний центр, Муніципальний театр-студія естрадної пісні для дітей, юнацтва та молоді, культурно-ігровий комплекс «Дитяче містечко «Казка»

Всього

7870,0

8712,0

9539,6

Покращання стану приміщень для забезпечення належних умов праці та задоволення культурних потреб мешканців міста

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

  7870,0

8712,0

9539,6

інші джерела фінансування

-

-

-


 

4.3.

Забезпечення організації дозвілля дітей та дорослих, активного відпочинку і розваг, задоволення культурних потреб різновікових категорій мешканців міста, створення умов для відновлення фізичних, духовних сил, розвитку художньої і технічної творчості, виховання екологічної культури

4.3.1. Надання фінансової підтримки для утримання, збереження та повноцінного функціонування КП «Миколаївські парки»

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

1595,3

1766,0

1933,8

Організація культурного, активного відпочинку та розваг, задоволення культурних потреб населення

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

1463,7

1620,3

1774,2

інші джерела фінансування

131,6

145,7

159,6

4.3.2. Оновлення матеріально-технічної бази: придбання атракціонів, дитячих майданчиків тощо

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

288,6

319,4

349,8

Організація культурного, активного відпочинку та розваг, задоволення культурних потреб населення

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

138,6

153,4

168,0

інші джерела фінансування

150,0

166,0

181,8

4.3.3. Проведення капітального ремонту танцювального майданчика, санітарно-побутового об’єкта, благоустрій території ПКтаВ «Ліски», у т.ч. проектні роботи та експертиза

2016 – 2018

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

400,0

387,4

424,2

Організація культурного, активного відпочинку та розваг, задоволення потреб населення

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

250,0

221,4

242,4

інші джерела фінансування

150,0

166,0

181,8

 

 

4.3.4. Проведення робіт з очистки озера та створення умов для активного відпочинку відвідувачів ПКтаВ «Ліски», у т.ч. проектні роботи та експертиза

2016 – 2018

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

-

750,0

1460,8

Збільшення туристичної привабливості міста, підвищення іміджу міста

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

500,0

1200,0

інші джерела фінансування

-

250,0

260,8

4.3.5. Відтворення на сценічних майданчиках парків театралізованих свят, вистав, концертів майстрів мистецтв та колективів художньої самодіяльності, звітних концертів закладів культури

2016 – 2018

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

Не потребує фінансування

Збільшення кількості відвідувачів парків, розширення аудиторії прихильників активного відпочинку

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

-

-

-


 

 

 

4.3.6. Забезпечення облаштованих майданчиків для відпочинку мешканців міста

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КП «Миколаївські парки»

Всього

50,0

52,8

55,1

Задоволення дозвіллєвих потреб усіх верств населення, привернення уваги молоді до активного відпочинку

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

50,0

52,8

55,1

4.4.

Проведення загальноміських культурно-масових мистецьких заходів

4.4.1. Забезпечення організації та проведення державних, професійних свят, загальноміських культурно-масових заходов (у т.ч. фестивалів, конкурсів, оглядів, виставок тощо), відзначення пам’ятних та ювілейних дат, у т.ч. закладів, установ та підприємств культури міста, діячів культури та мистецтв, підтримка проведення в місті Миколаєві всеукраїнських, міжнародних, регіональних культурно-мистецьких акцій та проектів (фестивалів, конкурсів тощо)

2016-2018 рр.

Миколаївська міська рада, управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, виконком ММР, адміністрації районів ММР

Всього

1799,0

1548,7

1695,6

Забезпечення підтримки та творчого розвитку кращих культурно-мистецьких традицій, проведення масштабних творчих заходів, які вже стали традиційними та отримали визнання, втілення нових проектів та забезпечення доступу населення до культурних надбань

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

  1323,0

1021,8

1118,9

інші джерела фінансування

476,0

526,9

576,7

 

 

4.4.2. Забезпечення участі творчих колективів та окремих виконавців міста у міських, всеукраїнських, обласних і міжнародних конкурсах, фестивалях, святах тощо

2016-2018 рр.

Миколаївська міська рада, управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

Всього

60,0

63,4

66,0

Підтримка існуючих аматорських колективів, талановитих митців, виявлення нових самобутніх талантів та заохочення широкого кола бажаючих до аматорського мистецтва, збереження кращих традицій та обрядів українського народу

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

50,0

52,8

55,0

інші джерела фінансування

10,0

10,6

11,0


 

 

 

4.4.3. Розвиток міжнародних культурних зв’язків, прямих контактів із зарубіжними закладами культури, громадськими організаціями. Організація співпраці між діячами культури і мистецтва, культурного обміну виставковою та концертною діяльністю

2016-2018 рр.

Миколаївська міська рада, управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР

Всього

15,0

20,6

21,0

Втілення у життя заходів щодо популяризації національного мистецтва за кордоном та ознайомлення українського глядача з кращими здобутками зарубіжного мистецтва, підтримка мистецьких проектів

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

10,0

10,6

11,0

інші джерела фінансування

5,0

10,0

10,0

5. Комунальна установа Миколаївський зоопарк

№ з/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконан-ня завдання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

у тому числі за роками

2016

2017

2018

5.1

Підтримка та розвиток зоопарку

5.1.1. Надання фінансової підтримки Миколаївському зоопарку для забезпечення утримання, розвитку та модернізації інфраструктури зоопарку, збереження і відтворення в штучних умовах тварин, у першу чергу зникаючих, рідкісних, занесених до Червоної книги України та міжнародних Червоних списків

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

35459,7

39253,9

42983,1

Забезпечення повноцінного функціонування КУ Миколаївського зоопарку з метою здійснення різноманітних форм культурного обслуговування, створення умов для відпочинку та дозвілля населення

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

25337,8

28049,0

30713,7

інші джерела фінансування

10121,9

11204,9

12269,4

 

 

5.1.2. Зміцнення матеріально-технічної бази

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

9584,0

10609,5

11617,4

Забезпечення та модернізація матеріально-технічної бази

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

9484,0

10498,8

11496,2

інші джерела фінансування

100,0

110,7

121,2


 

 

 

5.1.3. Здійснення обміну тваринами з іншими країнами в рамках міжнародних програм

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

140,0

1200,0

800,0

Поповнення колекції КУ Миколаївського зоопарку

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

1000,0

600,0

інші джерела фінансування

140,0

200,0

200,0

 

 

5.1.4. Проведення капітальних ремонтів, у т.ч. проектні роботи та експертиза

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

4768,0

5750,0

1960,0

Покращання стану приміщень для забезпечення належних умов праці та покращання умов утримання та поповнення колекції КУ Миколаївського зоопарку

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

4768,0

5750,0

1200,0

інші джерела фінансування

-

-

760,0

 

 

5.1.5. Проведення науково-дослідних робіт

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

20,0

21,1

22,0

Поширення та популяризація еколого-освітніх знань

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

20,0

21,1

22,0

 

 

5.1.6. Проведення навчально-виховної та культурно-освітньої роботи в галузі екології, охорони природи, зоології, мисливського і тваринного господарства:

- підтримка діяльності музею історії Миколаївського зоопарку;

- проведення масових заходів екологічного спрямування

2016-2018 рр.

Управління з питань культури та охорони культурної спадщини ММР, КУ Миколаївський зоопарк

Всього

25,0

26,4

27,5

Створення умов для відпочинку та дозвілля населення при збереженні умов утримання тварин.

Поширення та популяризація еколого-освітніх знань

у тому числі кошти:

 

 

 

міського бюджету

-

-

-

інші джерела фінансування

25,0

26,4

27,5

 

Примітка 1: остаточний обсяг визначається рішенням міської ради під час затвердження та виконання міського бюджету м. Миколаєва на відповідний бюджетний рік, без внесення змін до обсягів видатків, передбачених даним додатком.

Примітка 2: об’єкти реконструкції, реставрації та будівництва включені до Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2015-2018 від 23.01.2015 № 45/2.


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: