Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

05 квітня 2016                                                                                     № 4/7

Про затвердження міської цільової

соціальної програми забезпечення

цивільного захисту м. Миколаєва

на 2016 рік

 

З метою забезпечення реалізації державної політики, спрямованої на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна від надзвичайних ситуацій, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити міську цільову соціальну програму забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік (далі – Програма, додається).

 

2. Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради (Герасімені) до 20 січня 2017 року, на підставі аналізу стану виконання Програми за попередній рік, інформувати постійну комісію міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології.

 

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології (Концевого), заступника міського голови Гайдаржи В.В.

 

Міський голова                                                                                О.Ф. Сєнкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 05 квітня 2016

№ 4/7

 

Міська цільова соціальна програма

забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва

на 2016 рік

 

Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована

міська цільова соціальна програма забезпечення цивільного захисту

м. Миколаєва на 2016 рік

 

За даними, наведеними у Національній доповіді про стан техногенної та природної безпеки в Україні у 2014 р., об’єкти господарювання і територія України продовжували перебувати під негативним впливом уражаючих чинників природного та техногенного походження, що призводили до виникнення надзвичайних ситуацій і небезпечних подій, загибелі людей на виробництві і в побуті, погіршення умов життєдіяльності населення, забруднення навколишнього природного середовища, економічних збитків.

Масштаби та особливості негативної дії небезпечних факторів у природній сфері традиційно визначались природними особливостями території України, несприятливими наслідками глобальних змін клімату, недотриманням норм і правил безпечного провадження господарської діяльності.

За даними статистики протягом 2015 року в Україні зареєстровано 145 надзвичайних ситуацій, внаслідок яких загинуло 231 чол. та 956 чол. постраждало.

Упродовж 2015 року на території міста зареєстровано 1 надзвичайну ситуацію об’єктового рівня, 69 небезпечних подій, 882 пожежі. Матеріальні збитки від пожеж склали 17450 тис.грн. Загинуло протягом 2015 року:

- від дорожньо-транспортних подій – 2 чол.;

- на воді – 8 чол.;

- на пожежах – 15 чол.

Серед природних загроз найбільшу небезпеку становили процеси підтоплення, просідання ґрунту, карстові та зсувні процеси, комплексні гідрометеорологічні явища.

Гідрометеорологічні умови 2015 року характеризувалися негативним впливом як короткочасної дії, так і тривалими процесами несприятливих умов. Особливість їх полягала у виникненні небезпечних та стихійних погодних явищ, які не досягали рівня надзвичайної ситуації, але за рахунок комплексної дії (насамперед протягом тривалого часу) негативно впливали на життєдіяльність людей та функціонування господарського комплексу міста. З   кожним роком збільшується пожежонебезпечний період, який характеризується встановленням високої (4 класу) та надзвичайної (5 класу) пожежної небезпеки.

Серед техногенних загроз найбільшу небезпеку для населення та території міста становить гідродинамічна, хімічна, пожежо- та вибухо- небезпека. Стан техногенного навантаження на території міста ускладнюється у зв’язку з наявністю 341 потенційно небезпечного об’єкта, з яких 69 – об’єкти підвищеної небезпеки. Найбільшу небезпеку становлять хімічно небезпечні об’єкти, яких нараховується 10 від загальної кількості (у 2015 році 11). Максимально можлива кількість небезпечних хімічних речовин, яка може зберігатися на них, сягає: хлор – 53,2 тонни, аміак – 344 тонни, інші (кислоти) – 9,5 тонн. Північніше міста проведено чотири ділянки аміакопроводу, якими транспортуються аміак в кількості від 127,78 до 472,24 тонн. У зонах можливого хімічного зараження цих об’єктів мешкає 81331 особа, з них непрацюючого населення 5660 осіб, яке лише на 7% забезпечено засобами індивідуального захисту.

Останнім часом терористичні акти з ймовірно можливих загроз переходять до розділу реальних. Спостерігається тенденція активізації діяльності екстремістських угруповань у країнах пострадянського простору і країнах далекого зарубіжжя, сепаратистів всередині країни. В умовах щільної міської забудови, високої концентрації промислових об’єктів особливу небезпеку представляє можливість ініціювання техногенних катастроф і застосування засобів масового ураження.

Виходячи з вищевикладеного, особливу важливість набуває наявність засобів індивідуального та колективного захисту виробничого персоналу підприємств і населення.

Наявний фонд захисних споруд міста складається з 223 сховищ, 63% з яких не готові до використання за призначенням, потребують капітального ремонту і доукомплектування спецобладнанням, а деякі не підлягають відновленню. На загальному фоні у гіршому стані знаходяться споруди, що належать до комунальної власності міста: з 97 споруд – 74 не готові до прийому людей.

Проведення заходів у сфері захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання та оперативне реагування на них у значній мірі залежить від засобів зв’язку, оповіщення та інформування. Обладнання існуючої системи централізованого оповіщення технічно і морально застаріло і не відповідає вимогам Кодексу цивільного захисту України. На об’єктах міста розташовано 126 електросирен, з них 103 централізованого ввімкнення та 23 автономного запуску. Проводове мовлення у минулому як один із основних засобів інформування населення про заходи цивільного захисту на території міста за рядом причин не працює і потребує альтернативної заміни з використанням сучасних технологій. Потребує продовження вирішення виконання вимог Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VІ щодо встановлення на території міста, у т.ч. у місцях масового перебування людей, сигнально-гучномовних пристроїв та електронних інформаційних табло для передачі інформації з питань цивільного захисту. На даний час, відповідно до затвердженої схеми озвучення території, у співпраці з операторами радіомовних компаній (“Рідна вулиця”, “Радіо “Квартал”), встановлено 150 вуличних гучномовців, які підключені до міської системи централізованого оповіщення.

Вжиття додаткових заходів потребує ситуація на водних об’єктах міста. У 2015 році на акваторії міста відбулося 13 подій, загинуло 8 осіб. Основними причинами трагічних випадків, що призводять до загибелі людей, крім нехтування правилами безпеки поведінки людей на воді та льоду, залишається недостатнє вжиття запобіжних заходів, відсутність достатньої кількості рятувальних станцій.

Досвід роботи з проведення заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, свідчить, що тільки наявність резервних фінансових та матеріальних ресурсів може гарантовано забезпечити оперативне виконання необхідних робіт. Місто має матеріальний резерв, але він потребує постійного поповнення і розширення номенклатури для покращання ефективності реагування на можливі надзвичайні ситуації та їх попередження.

З метою виконання невідкладних заходів щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру виконавчим комітетом Миколаївської міської ради неодноразово приймалися рішення про виділення з міського матеріального резерву матеріальних цінностей:

- у 2013 році – на суму 95,5 тис.грн.;

- у 2014 році – на суму 299 тис.грн.;

- у 2015 році – на суму 285,6 тис.грн.

З метою недопущення загибелі громадян у період різкого зниження температури повітря, щороку організовується функціонування пунктів обігріву та ночівлі для бездомних громадян, потребує вирішення питання сплати за електроенергію, роботу електроустаткування пунктів.

Реалізація державної політики у сфері цивільного захисту у місті  Миколаєві протягом 2014 року, 2015 року та І кварталу 2016 року здійснювалась у рамках виконання завдань і заходів міської цільової соціальної програми розвитку цивільного захисту м. Миколаєва на 2014-2016 роки.

У зв’язку із закінченням у І кварталі 2016 року терміну дії зазначеної програми, враховуючи вимоги Кодексу цивільного захисту України, відповідно до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту виникає необхідність у прийнятті міської цільової соціальної програми забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік (далі – Програма).

 

Мета Програми

 

Метою Програми є:

1. Забезпечення підвищення рівня цивільного захисту населення та територій м. Миколаєва у 2016 році.

2. Зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі – надзвичайні ситуації), підвищення рівня безпеки населення і захищеності території міста від наслідків таких ситуацій.

3. Реалізація окремих розділів Концепції безпеки міста Миколаєва, затвердженої рішенням міської ради від 25.02.2005 № 31/43, з питань захисту населення і території міста від загрози техногенного та природного походження.

 

Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів

та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

 

Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту шляхом здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій з використанням ресурсів держави, міста, суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених законодавством.

Забезпечення органами місцевого самоврядування ефективної реалізації державної політики у сфері цивільного захисту здійснюється шляхом виконання комплексу організаційних, управлінських та практичних заходів, зокрема:

- здійснення захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;

- запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;

- реагування на надзвичайні ситуації та їх ліквідацію;

- підготовка керівного складу, органів управління, сил цивільного захисту і населення до дій в умовах загрози та виникнення можливих надзвичайних ситуацій.

Зазначені заходи реалізуються шляхом:

- оповіщення та інформування органів місцевого самоврядування та населення;

- укриття людей у захисних спорудах цивільного захисту;

- здійснення евакуаційних заходів;

- інженерного захисту територій;

- медичного захисту людей;

- радіаційного і хімічного захисту людей та майна;

- навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях;

моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій;

створення страхового фонду документації з питань цивільного захисту;

забезпечення техногенної та пожежної безпеки;

- реєстрації потенційно небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних ділянок територій, ідентифікації та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки;

- управління та координація діями суб’єктів, залучених до запобігання або ліквідації надзвичайних ситуацій;

- організації життєзабезпечення постраждалого населення;

- проведення аварійно-відновлювальних робіт;

- відшкодування шкоди та надання допомоги особам, які постраждали внаслідок надзвичайної ситуації.

- організації підготовки та інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту.

Розв’язання проблем, визначених Програмою, та реалізація основних заходів цивільного захисту потребує залучення бюджетних коштів.

Орієнтовні обсяги та джерела фінансування Програми наведено у Паспорті цільової соціальної програми забезпечення цивільного захисту міста Миколаєва на 2016 рік (додаток 1).

Обсяги фінансування Програми встановлюються під час затвердження міського бюджету на відповідний рік з урахуванням конкретних завдань та реальних можливостей бюджету.

 

Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники

 

Правовою основою для визначення завдань і заходів Програми є Конституція України, Кодекс цивільного захисту України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”, інші акти законодавства.

Відповідно до мети та пріоритетів розвитку цивільного захисту визначені такі основні завдання, а саме:

- забезпечення реальної готовності органів управління, сил та засобів цивільного захисту до оперативного реагування на надзвичайні ситуації і ліквідацію їх наслідків;

- проведення попереджувальних заходів у сфері захисту населення, техногенної та пожежної безпеки, з метою досягнення прийнятого рівня ризику виникнення надзвичайних ситуацій та зменшення людських і матеріальних втрат;

- забезпечення достатнього фінансування бюджетами всіх рівнів профільних програм і заходів цивільного захисту;

- розвиток створеного потенціалу засобів захисту населення, накопичення необхідних фінансових і матеріальних резервів, призначених для попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій;

- розроблення і впровадження заходів щодо безаварійного функціонування потенційно небезпечних об’єктів, систем життєзабезпечення міста, виконання вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту;

- розроблення та впровадження новітніх технологій, спрямованих на запобігання надзвичайних ситуацій;

- підтримання у готовності систем управління, оповіщення та зв’язку до застосування за призначенням;

- забезпечення обов’язковим обслуговуванням державними аварійно-рятувальними службами потенційно небезпечних об’єктів та окремих території міста згідно з чинним законодавством;

- скорочення застосування шкідливих речовин на об’єктах, які мають їх в технологічному виробництві шляхом послідовної їх модернізації на підставі передових та нешкідливих технологій;

- своєчасне проведення невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та організація життєзабезпечення постраждалого населення;

- надання оперативної допомоги населенню, з використанням засобів цивільного захисту, в разі виникнення несприятливих побутових або нестандартних ситуацій;

- оперативне оповіщення населення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації, своєчасне інформування про обстановку, яка склалася, заходи, що вживаються для запобігання надзвичайним ситуаціям, та подолання їх наслідків;

- підготовка населення, керівного складу і фахівців цивільного захисту до дій при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій.

Виконання Програми дасть змогу:

- підвищити ефективність реалізації державної політики у сфері техногенної і природної безпеки;

- покращити діяльність органів місцевого самоврядування в напрямку вирішення актуальних проблем захисту населення, об’єктів і територій від небезпечних факторів різного характеру;

- знизити втрати від надзвичайних ситуацій;

- поліпшити якість необхідних управлінських рішень щодо запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

- забезпечити ефективне використання коштів резервного фонду бюджету міста;

- забезпечити необхідний рівень безпеки проживання громадян;

- підвищити роль і вплив органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту.

Очікувані результати та обґрунтування ефективності виконання програмних заходів визначаються в конкретному, вимірювальному та порівняльному вигляді з економічних, соціальних та екологічних напрямків.

У зв’язку із специфікою проблем, що розв’язуються, визначаються наступні показники ефективності програмних заходів:

- зменшення економічних втрат;

- підвищення ефективності витрат на заходи щодо зниження ризику або попередження надзвичайних ситуацій;

- зменшення кількості загиблих людей;

- зменшення кількості постраждалого населення;

- повнота моніторингу;

- достовірність прогнозу виникнення надзвичайних ситуацій;

- збитки порівняно з попереднім періодом;

- гарантований захист населення від надзвичайних ситуацій;

- швидкість ліквідації надзвичайних ситуацій та подій;

- зниження соціальної напруженості серед населення у зоні надзвичайної ситуації;

- перелік та масштаби робіт щодо соціальної реабілітації постраждалого населення.

Співвідношення цих параметрів за результатами звітного року та попередніх визначають ефективність реалізації Програми, за винятком показників, кількісний зміст яких можливо досягнути за умови повного фінансування відповідних заходів Програми, а саме:

 

№ п/п

Показник

2016 рік

1

Поповнення кількості засобів індивідуального захисту органів дихання для забезпечення працівників органів місцевого самоврядування, к-тів

120

2

Поповнення кількості засобів індивідуального захисту органів дихання для забезпечення непрацюючого населення, яке мешкає у прогнозованих зонах хімічного ураження, к-тів

87

3

Кількість відремонтованих захисних споруд цивільного захисту, комунальної форми власності, од.

2

4

Кількість захисних споруд цивільного захисту, комунальної форми власності, на яких проведено заходи технічної інвентаризації, од.

1

5

Кількість пам’яток для населення, од.

140000

 

 

Напрями діяльності та заходи Програми

 

Напрями діяльності та заходи Програми визначені в додатку 2.

 

Координація та контроль за ходом виконанням Програми

 

Організаційна робота щодо виконання визначених Програмою заходів покладається на відповідального виконавця.

Контроль за виконанням Програми покладається на управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради, яке здійснює:

- координацію заходів Програми;

- підготовку пропозицій щодо обсягів фінансування.

Відповідальний виконавець Програми до 20 січня 2017 року на підставі аналізу стану виконання Програми надає узагальнений звіт про виконання Програми до управління економіки та інвестицій Миколаївської міської ради.

 

Додатки до Програми:

 

1. Паспорт міської цільової програми забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік.

2. Завдання і заходи з виконання міської цільової програми забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік.

 

_________________________________________________________

 

Додаток 1

до Програми

 

ПАСПОРТ

міської цільової соціальної програми

забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік

 

1. Програму затверджено рішенням міської ради від ____________ №_____

2. Ініціатор:

- постійна комісія міської ради з питань містобудування, архітектури і будівництва, регулювання земельних відносин та екології;

- управління з питань НС та ЦЗН  Миколаївської міської ради.

3. Розробник Програми: управління з питань НС та ЦЗН Миколаївської міської ради.

4. Відповідальний виконавець: управління з питань НС та ЦЗН Миколаївської міської ради.

5. Термін виконання: 2016 рік.

6. Обсяги та джерела фінансування:

Джерела

фінансування

Обсяг фінансування (тис.грн.)

Міський бюджет

11708,3

Інші джерела фінансування

-

Всього

11708,3

 

 

 

Додаток 2

до Програми

 

Завдання і заходи

з виконання міської цільової програми забезпечення цивільного захисту м. Миколаєва на 2016 рік

 

№ п/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Строк виконання

Виконавці

Орієнтовні обсяги фінансування (тис.грн.)

Очікуваний результат

Всього

У тому числі за роками

2016

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Забезпечення ефективного управління у сфері цивільного захисту

1.1. Вдосконалення Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

-

Забезпечення ефективного управління у сфері цивільного захисту

У тому числі кошти міського бюджету

-

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

2

Удосконалення системи реагування на надзвичайні ситуації

2.1. Створення міського реєстру сил та засобів цивільного захисту

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

-

Забезпечення ефективного управління у сфері цивільного захисту

У тому числі кошти міського бюджету

-

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

2.2. Поповнення міського матеріального резерву паливо-мастильними матеріалами та матеріалами, необхідними для запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, здійснення заходів з евакуації населення

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

1100,0

Забезпечення проведення невідкладних відновлювальних робот і заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій

У тому числі кошти міського бюджету

1100,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

3

Забезпечення гарантованого рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період

3.1. Фінансування заходів з постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування територій та потенційно небезпечних об’єктів комунальної власності і заходів з рятування на водах

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

8564,3

Ефективне запобігання та оперативне реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, випадки, пов’язані з небезпекою на воді

У тому числі кошти міського бюджету

8564,3

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.2. Утримання та модернізація міської системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій керівного складу та населення міста

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

1150,0

Забезпечення постійної готовності міської системи оповіщення та зв’язку

У тому числі кошти міського бюджету

1150,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.3. Утримання та приведення засобів колективного захисту в готовність до використання за призначенням

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

210,0

Забезпечення гарантованого захисту населення від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період

У тому числі кошти міського бюджету

210,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.4. Проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

2,0

Забезпечення виконання розпорядження КМУ від 26.11.2008 № 1473р

У тому числі кошти міського бюджету

2,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.5. Накопичення засобів індивідуального захисту

 

Забезпечення гарантованого захисту населення від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період

 

 

3.5.1. Для забезпечення  працівників органів місцевого самоврядування

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

71,0

 

У тому числі кошти міського бюджету

71,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.5.2. Для забезпечення непрацюючого населення, яке мешкає у прогнозованих зонах хімічного ураження

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

21,0

 

У тому числі кошти міського бюджету

21,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.6. Здійснення заходів з утилізації металевої ртуті та інших небезпечних речовин, виявлених на території міста

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

10,0

Забезпечення гарантованого захисту населення від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період

У тому числі кошти міського бюджету

10,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

 

 

3.7. Придбання спеціальних транспортних засобів та спеціального обладнання для проведення аварійно-рятувальних та відновлювальних робіт

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

530,0

Ефективне та оперативне реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, випадки, пов’язані з небезпекою на воді

У тому числі кошти міського бюджету

530,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

4

Інформаційне забезпечення у сфері цивільного захисту

4.1. Виготовлення та розповсюдження пам’яток для навчання населення щодо  дій в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій

До 2017 р.

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Всього:

50,0

Забезпечення інформування населення у сфері цивільного захисту

У тому числі кошти міського бюджету

50,0

Інші джерела фінансування:

- залучених

-

ВСЬОГО

Управління з питань НС та ЦЗН ММР

Інші джерела фінансування

-

 

Міський бюджет

11708,3

 

Всього

11708,3

 

 

  

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: