Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

22 січня 2016                                                                                      №  41

Про затвердження плану заходів

щодо забезпечення права дітей

з  особливими освітніми потребами

на рівний доступ до якісної освіти

 

          З метою реалізації державної політики щодо забезпечення права дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, сприяння розвитку інклюзивної та інтегрованої моделей освіти, керуючись Законом України “Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання”, постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”, наказами Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 № 912 “Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання” та від 04.06.2013 № 680 “Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій”, п.п. 2 п.“а” ст. 32 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Затвердити план заходів щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти (далі – план заходів, додається).

 

2. Управлінню освіти Миколаївської міської ради (Деркач), управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради (Дергуновій), управлінню у справах сім’ї, дітей  та молоді Миколаївської міської ради (Соколику), управлінню містобудування та архітектури Миколаївської міської ради (Мальченку), департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (Бондаренку), відділу інформаційного забезпечення Миколаївської міської ради (Рубан):

2.1. забезпечити виконання плану заходів;

2.2. залучати громадські організації до співпраці з питання впровадження інклюзивної освіти;

2.3. надавати інформацію про виконання плану заходів до 20 грудня кожного року управлінню освіти Миколаївської міської ради для узагальнення та подання до 25 грудня кожного року міському голові.

 

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Шевченка Є.В.

 

Міський голова                                                                           О.Ф.Сєнкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконкому

міської ради

від 22 січня 2015

№ 41

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми

потребами на рівний доступ до якісної освіти

 

1. Управлінню освіти Миколаївської міської ради (Деркач):

1.1. Забезпечити фінансування витрат, пов’язаних з навчанням дітей з особливими освітніми потребами.

2016-2018 рр.

 

1.2. Здійснювати оновлення банку даних дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, шляхом своєчасного виявлення та обліку таких дітей психолого-медико-педагогічними консультаціями.

Постійно (за умови надання батьками або особами, що їх замінюють, згоди на обробку персональних даних)

 

1.3. Забезпечити розвиток мережі базових навчальних закладів з інклюзивною освітою з урахуванням контингенту дітей з особливими освітніми потребами.

Постійно

 

1.4 Залучати дітей з особливими потребами до занять у гуртках на базі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів відповідно до стану здоров’я, їх можливостей та здібностей.

Постійно

 

1.5. Укласти угоди про співпрацю загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивною освітою з міським центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів та Миколаївським державним комплексом соціальної реабілітації дітей-інвалідів щодо надання консультативної роботи педагогічним працівникам та корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальних навчальних планів і програм.

Щороку до 1 вересня, починаючи з 2016 року

 

1.6. Забезпечити підвищення професійної компетентності вихователів, вчителів та асистентів вихователів, що працюють в інклюзивних групах і класах шляхом організації роботи міського методичного об’єднання, проведення семінарів, практикумів, тренінгів, обміну досвідом тощо.

Постійно

 

1.7. Створити інформаційні ресурси з інклюзивної освіти (розділи на шкільних сайтах, віртуальні бібліотеки тощо) для підтримки батьків дітей з особливими освітніми потребами у визначенні та отриманні доступу до існуючих послуг, забезпечення методичної підтримки учителів , створення умов для їх самоосвіти.

І квартал 2016 року

 

1.8. Організувати навчальні проекти для педагогів, учнів і батьків щодо толерантного ставлення до дітей з особливими потребами, готовності працювати та навчатися в інклюзивному класі.

І квартал 2016 року

 

1.9. Підвищити якість роботи міської психолого-медико-педагогічної консультації шляхом створення належних умов, забезпечивши їх необхідним обладнанням та відповідними фахівцями.

2016 рік

 

1.10. Ужити заходів щодо оновлення, покращання навчально-матеріальної бази для організації навчально-виховної, корекційно-розвиткової роботи у навчальних закладах з інклюзивною освітою.

Постійно

 

1.11. Розглянути на засіданні колегії управління освіти Миколаївської міської ради питання забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів.

Квітень 2016 року

 

1.12. Забезпечити системний супровід дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу, з боку психолого-медико-педагогічної комісії.

Протягом навчального року

 

1.13. Здійснювати координацію діяльності виконавців рішення щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами.

Постійно

 

1.14. Розглядати можливість виділення коштів для закупівлі спеціально обладнаного транспорту для перевезення дітей з обмеженими фізичними можливостями.

2016-2018 рр.

 

2. Управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради (Дергуновій):

2.1. Направляти до міської психолого-медико-педагогічної консультації дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів, для отримання рекомендацій стосовно визначення форми навчання та навчальної програми, корекційно-розвиткових занять.

Постійно (за умови згоди батьків або осіб, що їх замінюють)

 

2.2. Забезпечити взаємодію установ охорони здоров’я з міською психолого-медико-педагогічною консультацією щодо складання індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда (спільно з лікарсько-консультаційними комісіями закладів охорони здоров’я) та своєчасного виявлення дітей з вадами розвитку дільничими педіатрами, лікарями-неврологами.

Постійно

 

2.3. Рекомендувати батькам інклюзивну, індивідуальну, інтегровану або колективну форми навчання при складанні індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда відповідно основному захворюванню та індивідуальним можливостям дитини.

Постійно

 

3. Управлінню містобудування та архітектури Миколаївської міської ради (Мальченку):

3.1. Передбачати при проектуванні, прийнятті до будівництва об’єктів соціальної сфери розділ “Реалізація прав людей з обмеженими фізичними можливостями”.

Постійно

 

3.2. Забезпечувати архітектурну доступність до закладів соціальної сфери. Здійснювати контроль за їх відповідністю існуючим будівельним нормам.

Постійно

 

4. Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (Бондаренку), управлінню у справах сім’ї, дітей та молоді Миколаївської міської ради (Соколику):

4.1. Залучати представників громадськості до роботи Координаційної ради з питань соціального захисту та інших координаційних структур з метою покращання взаємодії з питань реалізації прав людей з особливими потребами.

Постійно

 

4.2. Створити базу даних дітей, що потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, з метою надання їм соціальної допомоги, соціальних послуг, відпочинку та оздоровлення.

І квартал 2016 року

 

4.3. Організувати розповсюдження брошур, друкованої продукції з зазначеного питання серед населення, фахівців підпорядкованих установ.

Постійно

 

4.4. Забезпечувати дітей-інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації, що передбачені чинним законодавством.

Постійно

 

5. Відділу інформаційного забезпечення Миколаївської міської ради (Рубан) інформувати, за поданням виконавців рішення, батьків, громадськість щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами, у тому числі дітей-інвалідів.

Постійно

 

______________________________________________________

 

  

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: