Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 23/31 від 2008-04-24

Про затвердження Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста (ВН. ЗМІН ТА ДОП. №32/29 ВІД 29.01.09) (ВН. ДОП. №34/5 ВІД 28.04.09) (ВН. ЗМІН ТА ДОП. №45/27 ВІД 22.04.10) (ВН. ЗМІН №48/29 ВІД 02.09.10) (ВТР. ЧИН. №5/28 ВІД 21.04.11)


ВН. ЗМІН ТА ДОП.
ВН. ДОП.
ВН. ЗМІН ТА ДОП.
ВН. ЗМІН
ВТР. ЧИН.
З метою удосконалення порядку надання в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, підвищення ефективності управління комунальною власністю, збільшення надходжень від орендної плати до міського бюджету шляхом широкого запровадження конкурентних засад набуття права на оренду, сприяння розвиткові підприємництва та недопущення дискримінації суб’єктів підприємницької діяльності, відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», керуючись ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста (далі – Положення, додається).
2. Рішення Миколаївської міської ради від 29.05.01 № 30/29, від 21.11.02 № 7/22, від 16.10.03 № 15/5, від 12.02.04 № 18/23, від 27.10.04 № 24/31, від 24.02.05 № 31/29, від 04.10.06 № 6/14 вважати такими, що втратили чинність.
3. Комунальним підприємствам, установам та організаціям при
укладенні договорів оренди майна, що належить до комунальної власності
міста, керуватися даним Положенням.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань управління комунальною власністю міста (Копійку), з питань економічної політики, планування, бюджету та фінансів (Бернацького).




Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 24 квітня 2008
№23/31




ПОЛОЖЕННЯ
про оренду майна, що належить до комунальної власності
територіальної громади міста



Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста (далі – Положення) регулює суспільні відносини по оренді майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста (далі – комунальне майно).

1. Загальні положення
1.1. Право на оренду комунального майна набувається відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про оренду державного та комунального майна”, Цивільного та Господарського кодексів України, інших нормативно-правових актів з питань оренди та цього Положення.
1.2. В оренду надається комунальне майно, яке на момент звернення заінтересованої особи включене до єдиного реєстру об’єктів комунального майна як таке, що може бути надане в оренду.

2. Об’єкти оренди та суб’єкти орендних відносин
2.1. Об’єктами оренди є майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, а саме:
- цілісні майнові комплекси (ЦМК) комунальних підприємств та їх структурних підрозділів;
- нерухоме майно, таке, як окремі ізольовані нежитлові приміщення, декілька з’єднаних між собою приміщень, окремі будівлі, споруди, у т.ч. зруйновані, допоміжні приміщення багатоквартирних будинків (за узгодженням співвласників);
- окреме індивідуально визначене майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, яке знаходиться на балансі комунальних підприємств, організацій, установ.
Оренда структурних підрозділів комунальних підприємств не повинна порушувати виробничо-господарську цілісність, технологічну єдність даного підприємства.
2.2. Не може бути об’єктами оренди майно (будівлі, споруди, приміщення), здача в оренду якого заборонена законодавством України та рішеннями міської ради.
2.3. Від імені територіальної громади міста повноваження орендодавця за договорами оренди комунального майна, договорами позички та іншими договорами, передбаченими чинним законодавством, здійснює управління з використання та розвитку комунальної власності міської ради (далі - Управління).

2.4. З дозволу Управління комунальні підприємства, установи, організації можуть надавати в оренду закріплене за ними нерухоме майно. Якщо комунальна установа утримується за рахунок місцевого бюджету, то дозвіл на передачу в оренду майна надається за умови узгодження галузевого управління виконкому міської ради.
Після укладання договору оренди такі орендодавці надають до Управління протокол засідання конкурсної комісії та один екземпляр договору оренди.
2.5. Відповідно до ст. 6 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендарями комунального майна можуть бути: господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурні підрозділи, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства .
2.6. Фізична особа, яка бажає укласти договір оренди комунального майна, до його укладання зобов’язана зареєструватись як суб’єкт підприємницької діяльності.
3. Ініціатива щодо оренди майна
3.1. Розгляд питань про надання в оренду комунального майна здійснюється за ініціативою осіб, які відповідно до цього Положення можуть бути орендарями та орендодавцями.
4. Інформаційне забезпечення відносин оренди майна
4.1. Управління веде єдиний реєстр об’єктів комунального майна, яке може бути передане в оренду або знаходиться в оренді (далі – єдиний реєстр).
4.2. Єдиний реєстр ведеться Управлінням в електронному та документальному вигляді й оновлюється щомісяця.
4.3. До єдиного реєстру включається інформація щодо назви об’єкта, його місцезнаходження, вартісних, кількісних та якісних показників, статусу (вільний, знаходиться в оренді, повному господарському віданні, оперативному управлінні тощо), способу надання в оренду (на конкурсних засадах або поза конкурсом), інша інформація.
4.4. Інформація, включена до єдиного реєстру, є відкритою та надається Управлінням на письмовий запит будь-якої заінтересованої особи безоплатно.
4.5. У разі надходження з боку засобів масової інформації пропозиції про опублікування даних єдиного реєстру в місцевій пресі або від інших осіб про їх розміщення в електронній мережі Internet, Управління надає відповідну інформацію за станом на момент звернення .
4.6. У разі, якщо заінтересована особа виявила бажання особисто ознайомитися з повним обсягом інформації щодо комунального майна, яке може бути передане в оренду або знаходиться в оренді, вона може звернутися до Управління з відповідним запитом та має бути письмово проінформована Управлінням про час та місце ознайомлення із зазначеною інформацією єдиного реєстру.
4.7. Інформація про конкурс на право оренди комунального майна оприлюднюється відповідно до розділу 5 цього Положення.

5. Порядок набуття майна в оренду
5.1. Особи, які бажають отримати в оренду комунальне майно, подають заяву до Управління.
5.2. У заяві про оренду зазначається найменування заявника (назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності), місцезнаходження (місце проживання), комунальне майно, яке бажає отримати в оренду, а також мета його використання, бажаний термін оренди, інші відомості на розсуд заявника.
5.3. До заяви додаються:
- виписка з єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб;
- юридичними особами: копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності - юридичної особи;
- бюджетними установами, організаціями - рішення уповноваженого органу про створення;
- неприбутковими організаціями - копія документів про реєстрацію неприбуткової організації;
- фізичними особами - суб’єктами підприємницької діяльності - копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, копія паспорта;
- свідоцтво про реєстрацію платника податку;
- узгодження Балансоутримувача (департаменту ЖКГ за необхідністю) щодо можливості передачі в оренду майна.
У разі оренди ЦМК подається додатково також:
- декларація про доходи за попередній рік (тільки для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності);
- баланс підприємства за попередній рік (форма № 1);
- звіт про фінансові результати діяльності підприємства за попередній рік (форма № 2);
- звіт про фінансово-майновий стан підприємства за попередній рік (форма № 3);
- розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати їх виникнення;
- техніко-економічне обґрунтування використання цілісного майнового комплексу.
5.4. Додаткові документи, які надаються до заяви про оренду цілісного майнового комплексу, крім декларації про доходи за попередній рік (тільки для фізичних осіб) та техніко-економічного обґрунтування використання цілісного майнового комплексу, новоствореними суб’єктами підприємницької діяльності не подаються.

5.5. Суб’єкти підприємницької діяльності, бюджетні установи, організації, інші неприбуткові організації можуть на власний розсуд надати також й іншу інформацію.
5.6. Забороняється вимагати від заявників документи, надання яких не передбачено цим Положенням.
5.7. Рішення про надання в оренду цілісних майнових комплексів приймається виключно на сесії міської ради відповідно до діючого законодавства.

5.8. Рішення про надання в оренду індивідуально визначеного майна (крім нерухомого) приймається самостійно комунальними підприємствами, організаціями, установами згідно з вимогами діючого законодавства та установчих документів.
5.9. Заяви з пропозиціями щодо оренди комунального майна реєструються Управлінням.
5.10. Протягом 15 робочих днів з моменту надходження заяви Управління на підставі даних єдиного реєстру та заяв перевіряє таку інформацію:
- наявність у комунальній власності майна, яке відповідає вимогам заявника;
- належність конкретизованого у заяві майна на правах оренди або іншому речовому праві іншим особам;
- наявність заяв про оренду зазначеного майна з боку осіб, яким комунальне майно надається відповідно до чинного законодавства України та цього Положення поза конкурсом;
- існування інших обмежень щодо конкретизованого заявником комунального майна, які унеможливлюють надання його в оренду (включення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, передача об’єкта комунальної власності під заставу тощо);
- наявність раніше поданих заяв щодо оренди конкретизованого заявником об’єкта комунальної власності;
- можливість використання майна за заявленим потенційним орендарем цільовим призначенням згідно з санітарно-епідеміологічними та протипожежними вимогами для закладів освіти та охорони здоров'я.
Письмовий висновок (витяг з розпорядження) щодо можливості або неможливості надання об’єкта в оренду поза конкурсом надається Управлінням заявнику протягом п'ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, якщо не надійшли інші заяви на той самий об'єкт.
5.11. У разі надходження двох та більше заяв суб’єктів підприємницької діяльності, які виявили бажання отримати в оренду одне й те ж конкретизоване (визначене на підставі даних єдиного реєстру) комунальне майно, оголошується конкурс, про що приймається відповідне розпорядження Управління.

5.12. На підставі частини першої статті 7 та частини 7 статті 9 Закону України „Про оренду державного та комунального майна” конкурс проводиться з метою визначення орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату при забезпеченні виконання інших умов конкурсу на право оренди комунального майна.
5.13. Матеріально-технічне та організаційне забезпечення проведення конкурсу покладається на орендодавця.

5.14. Оголошення конкурсу.
5.14.1. Конкурс оголошується за ініціативою орендодавця або за наявності заяв про оренду від фізичних чи юридичних осіб (за умови відсутності заяв від установ та організацій, для яких передача майна в оренду на конкурсних засадах не передбачена чинним законодавством України) .
Оголошення про проведення конкурсу подається орендодавцем шляхом опублікування інформації, зазначеної в пункті 5.14.2. цього Положення, у засобах масової інформації.
Зазначена інформація публікується не пізніше як за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу.
5.14.2. Інформація про комунальне майно, яке підлягає передачі в оренду на конкурсних засадах, повинна містити такі відомості:
- назву об’єкта оренди та його місцезнаходження;
- характеристику об’єкта оренди (кількісні, якісні показники тощо);
- стартовий розмір орендної плати з розрахунку на один календарний місяць;
- адресу, номер телефону, години роботи організатора конкурсу;
- кінцевий термін подання заяв на участь у конкурсі;
- час та місце проведення конкурсу;
- фіксовані умови конкурсу щодо експлуатації об’єкта оренди;
- час та місце ознайомлення з об’єктами оренди;
- іншу необхідну інформацію.
5.15. Подача заяви
5.15.1. У заяві про оренду, яка подається орендодавцю, зазначається найменування заявника (назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи), місцезнаходження (місце проживання), комунальне майно, яке бажає отримати в оренду, а також мета його використання, бажаний термін оренди, інші відомості на розсуд заявника.
5.15.2. До заяви додаються документи, зазначені в пункті 5.3 Положення, а також документи, які передбачені умовами проведення конкурсу, а саме: документ про внесення суми застави, довідка з банку про відкриття розрахункового рахунку з визначенням реквізитів
5.15.3. Якщо заявник подавав звернення про оренду, яке стало підставою для оголошення конкурсу, після оголошення конкурсу він подає додаткові пропозиції відповідно до умов конкурсу.
5.16. Умови проведення конкурсу
5.16.1. Фіксовані умови конкурсу (надалі – конкурсні умови) – це вичерпний перелік зобов’язань, які є однаковими й незмінними для всіх учасників конкурсу.
5.16.2. Завдання конкурсу на право оренди комунального майна визначаються виходячи з таких інтересів територіальної громади, як отримання найвищого розміру орендної плати, забезпечення утримання комунального майна в належному стані (тобто виключення можливості його погіршення), а також отримання інших соціально-економічних вигод, запропонованих учасниками конкурсу.
5.16.3. Конкурсні умови щодо експлуатації об’єкта оренди визначаються конкурсною комісією та повинні бути виваженими з точки зору реальних можливостей учасників конкурсу.
5.16.4. Фіксованими умовами конкурсу є:
- розмір орендної плати;
- ефективне використання об'єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу - відповідно до профілю виробничої діяльності підприємства);
- дотримання вимог експлуатації об'єкта;
- компенсація переможцем конкурсу витрат орендодавця на здійснення незалежної оцінки об'єкта оренди, виготовлення технічної документації КП «ММБТІ», публікацію оголошення про конкурс за виставленими рахунками відповідних ЗМІ.
Іншими умовами конкурсу, залежно від специфіки об'єкта оренди, можуть бути:
- здійснення певних видів ремонтних робіт;
- виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань;
- збереження/створення нових робочих місць;
- вжиття заходів для захисту навколишнього середовища з метою дотримання екологічних норм експлуатації об'єкта;
- створення безпечних та нешкідливих умов праці;
- дотримання умов належного утримання об'єктів соціально-культурного призначення;
- інші умови, з урахуванням пропозицій органу, уповноваженого управляти відповідним комунальним майном.
5.16.5. До участі в конкурсі допускаються суб’єкти підприємницької діяльності, які своєчасно подали заяву та документи, передбачені пунктами 5.15.2, 5.15.3 цього Положення, внесли суму застави у розмірі стартової орендної плати за об’єкт оренди, розрахованої на місяць, шляхом перерахування відповідних коштів на рахунок орендодавця.
5.16.6. Відомості про учасників конкурсу заносяться до книги реєстрації, яку веде орендодавець, де зазначається:
- порядковий номер учасника конкурсу та дата подачі звернення;
- найменування та місцезнаходження (місце проживання) учасника конкурсу;
- прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності або представника юридичної особи.
5.16.7. Інформація про учасників конкурсу та зміст поданих документів не підлягає розголошенню.
5.16.8. Сума застави повертається особам, які не стали переможцями конкурсу протягом трьох банківських днів, з моменту визначення переможця конкурсу. Сума застави зараховується переможцю конкурсу в рахунок орендної плати.
5.17. Конкурсна комісія.
5.17.1. Конкурс на право оренди проводить конкурсна комісія, утворена орендодавцем. Комісія може бути утворена як для визначення орендаря одного конкретного об’єкта , так і для визначення орендаря групи об’єктів, що належать до повноважень з управління одного й того самого органу, уповноваженого управляти майном.

5.17.2. Конкурсна комісія утворюється в кількості від 5 до 7 осіб. Склад комісії затверджується наказом орендодавця. До складу конкурсної комісії входять представники орендодавця та постійних комісій міської ради. Конкурсна комісія має право залучати до своєї роботи спеціалістів різних галузей.
5.17.3. Основними завданнями та функціями комісії є:
- визначення умов та терміну проведення конкурсу;
- розгляд пропозицій учасників конкурсу;
- визначення переможця конкурсу;
- складання протоколів та подання їх на затвердження орендодавцю.
5.17.4. Комісія розпочинає роботу з моменту підписання наказу про її створення.
Засідання комісії є правомочним за умови участі в ньому: при чисельності 5 чол. - не менше 3 чол., при чисельності 6 чол. - не менше 4 чол., при чисельності 7 чол. - не менше 5 чол.
5.17.5. Керує діяльністю комісії й організовує її роботу голова комісії, який призначається з числа представників орендодавця. Голова комісії у межах своєї компетенції скликає засідання комісії, головує на засіданнях і організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії.
Голова конкурсної комісії має ухвальний голос, якщо при прийнятті рішення про визначення переможця конкурсу голоси членів комісії розділились порівну.
5.17.6. Засідання комісії є закритим. У разі потреби отримання додаткової інформації комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях пояснення учасників конкурсу.
Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів конкурсної комісії.
5.17.7. Питання припинення діяльності конкурсної комісії, внесення змін до її складу вирішуються головою комісії шляхом прийняття відповідного наказу орендодавця.
5.18. Процедура проведення конкурсу
5.18.1. Конкурс проводиться в один етап, на якому визначається переможець згідно з умовами конкурсу та зобов’язаннями учасника конкурсу.
5.18.2. У разі надходження двох або більше пропозицій, які відповідають умовам конкурсу, переможець конкурсу визначається конкурсною комісією на підставі аналізу пропозицій більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії.
У разі надходження після оголошення конкурсу заяви про оренду нерухомого майна від установ та організацій, для яких передача в оренду майна на конкурсних засадах не передбачена чинним законодавством України, або заяви про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, структурного підрозділу підприємства від господарського товариства, утвореного трудовим колективом цього підприємства, структурного підрозділу підприємства, комісія приймає протокольне рішення про укладення договору оренди з зазначеним заявником відповідно до вимог чинного законодавства.

5.18.3. Пропозиції надаються у конвертах, запечатаних печаткою учасника конкурсу. До дати проведення конкурсу конверти з пропозиціями зберігаються у голови конкурсної комісії. Конверти розпечатуються на засіданні конкурсної комісії після підтвердження конкурсантів, що конверти були неушкоджені.
5.18.4. Комісія визначає переможця більшістю голосів, присутніх членів комісії на засіданні.
5.18.5. Після закінчення засідання конкурсної комісії складається протокол, у якому зазначаються :

- відомості про учасників конкурсу;
- пропозиції та зобов’язання учасників конкурсу;
- обґрунтування рішення про визначення переможця;
- відомості про особу, яка запропонувала найкращі після переможця умови;
- інша інформація.
5.18.6. Оголошення переможця конкурсу здійснює головуючий. Рішення конкурсної комісії може бути оскаржено в порядку, встановленому чинним законодавством.
5.18.7. Протокол конкурсу підписується всіма членами конкурсної комісії, які брали участь у голосуванні.
5.18.8. Протокол передається на затвердження орендодавцю протягом трьох робочих днів з моменту його підписання.
5.18.9. Рішення комісії про визначення переможця конкурсу, зафіксоване
в протоколі, є підставою для укладання договору оренди. Договір оренди, який укладається за результатами конкурсу, підписується протягом п’яти робочих днів з моменту затвердження начальником Управління результатів конкурсу.
5.18.10. У разі відмови переможця конкурсу від укладання договору оренди сума застави йому не повертається, а договір оренди укладається з особою, яка запропонувала найкращі після переможця умови.
5.18.11. Конкурс визнається таким, що не відбувся, та проводиться повторно (повторний конкурс) у випадках:
- наявності рішення судових органів про скасування результатів конкурсу;
- відмови переможця конкурсу та особи, яка запропонувала найвищий після переможця розмір орендної плати, від укладання договору оренди;
- у разі відсутності пропозицій, які відповідали б умовам конкурсу.
5.18.12. У разі участі в конкурсі однієї особи договір оренди укладається на підставі запропонованих нею пропозицій, але розмір орендної плати не повинен бути меншим, ніж передбачено умовами конкурсу.
6. Укладання договору оренди
6.1. Договір оренди комунального майна укладається на підставі:
- протоколу про результати конкурсу, підписаного та затвердженого у встановленому цим Положенням порядку;
- розпорядження Управління щодо передачі в оренду майна без проведення конкурсу згідно з чинним законодавством;

- рішення комунальних підприємств, організацій, установ про надання в оренду індивідуально визначеного майна (крім нерухомого).
6.2. Орендодавець укладає договори оренди на підставі типових договорів з урахуванням зобов’язань переможця конкурсу.
6.3. Строк дії договору оренди визначається за погодженням сторін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця до закінчення дії договору та одного місяця після його закінчення, договір вважається продовженим на такий термін і на тих умовах, які були передбачені договором з урахуванням змін у законодавстві на дату продовження.
6.4. Спори, які виникають у ході укладання договору оренди, вирішуються відповідно до чинного законодавства.
6.5. Передача об’єкта оренди здійснюється в терміни, установлені за згодою сторін відповідно до договору оренди, та оформлюється актом приймання – передавання, який підписується уповноваженими представниками сторін.
6.6. Надання комунального майна в суборенду дозволяється лише за наявності письмового дозволу орендодавця. Розмір площ, які передаються в суборенду, не може перевищувати 10 відсотків від орендованих.
Передача в суборенду цілісних майнових комплексів забороняється.
Нарахування орендної плати за суборенду здійснюється орендарями. У разі якщо плата за суборенду ( у зв’язку із зміною профілю використання приміщення на умовах суборенди) перевищує розмір орендної плати, різниця між ними перераховується до міського бюджету.
У разі якщо плата за суборенду, дозволену бюджетним організаціям, перевищує встановлену орендну плату (без урахування комунальних платежів), різниця між ними перераховується до місцевого бюджету.
6.7. Після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки, має переважне право, за інших рівних умов, на продовження договору оренди на новий термін. Умови договору оренди на новий строк встановлюються за домовленістю сторін. У разі недосягнення домовленості щодо умов договору переважне право орендаря на укладення договору припиняється.
6.8. Страхування майна проводиться орендарем на користь орендодавця на весь термін дії договору оренди.
6.9. Орендар відшкодовує орендодавцю вартість орендованого майна у разі відчуження цього майна або його знищення чи псування з вини орендаря, якщо не доведе, що загибель чи погіршення сталися не з його вини.
7. Зміни та розірвання договору оренди

7.1. Договір може бути змінено або розірвано за згодою сторін, рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Істотним є таке порушення стороною договору оренди, коли внаслідок завданої шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала.

7.2. У разі односторонньої відмови від договору оренди у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
7.3. Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- приватизації об’єкта оренди орендарем;
- банкрутства орендаря;
- загибелі об’єкта оренди;
- ліквідації юридичної особи, яка була орендарем або орендодавцем.
7.4. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із сторін у разі зміни методики її розрахунку, істотної зміни стану об’єкта оренди з незалежних від сторін причин, змін централізованих цін та тарифів, пролонгації дії договору оренди та в інших випадах, передбачених чинним законодавством.
При цьому на момент пролонгації дії договору, але не менш ніж через два роки після його укладання, орендар повинен провести незалежну оцінку майна, крім об’єктів, передача в оренду яких здійснюється на конкурсних засадах.
7.5. Всі зміни та доповнення до договору оренди вносяться шляхом укладення додаткових угод до договору.

8. Оцінка майна

8.1. Незалежна оцінка майна проводиться з метою визначення ринкової вартості об’єкта оренди, на підставі якої визначається розмір орендної плати при укладанні договорів оренди з суб’єктами господарювання, для яких не передбачено чинним законодавством проведення конкурсу , при перегляді діючих договорів оренди, передачі об’єкта в оренду на конкурсних засадах для розрахунку стартової орендної плати.

8.2. Незалежна оцінка проводиться відповідно до вимог національних стандартів з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.03 №1891 „ Про затвердження Методики оцінки майна” та міжнародних стандартів (із змінами та доповненнями) .
8.3. Відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання, здійснюється на конкурсних засадах у порядку, що встановлюється Фондом державного майна.
Якщо для суб’єктів господарювання не передбачена чинним законодавством передача майна на конкурсних засадах, то відбір суб’єкта оціночної діяльності здійснюється ними самостійно.
8.4. Укладання договору на проведення оцінки майна з фізичними та юридичними особами здійснюється в порядку, встановленому Законом
України” Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.
8.5. Незалежна оцінка для визначення стартової орендної плати при передачі майна на конкурсних засадах проводиться за рахунок орендодавця, в інших випадках – за рахунок орендаря.

8.6. Згідно з умовами конкурсу переможець компенсує всі затрати орендодавця на його проведення шляхом перерахунку грошових коштів на розрахунковий рахунок орендодавця протягом трьох банківських днів.

8.7. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дати оцінки.

9. Поліпшення майна. Використання амортизаційних відрахувань

9.1. Для розгляду питання про надання згоди орендарю на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого комунального майна орендар подає заяву та такий пакет документів:
- опис передбачуваних поліпшень і кошторис витрат на їх проведення;
- інформацію про доцільність здійснення поліпшень орендованого майна (у вигляді акта обстеження, який підписує представник орендодавця , балансоутримувача та орендар);
- довідку балансоутримувача про вартість об'єкта оренди згідно з даними бухгалтерського обліку на початок поточного року.
9.2. Згода на проведення або відмова у проведенні невід’ємних поліпшень надається у формі листа орендодавця орендарю , у якому міститься погодження або відмова на поліпшення орендованого майна.
9.3. Після здійснення дозволених орендарю невід'ємних поліпшень орендар надає інформацію орендодавцю про завершення виконання робіт з поданням копій актів приймання виконаних робіт, підписаних замовником і підрядником, та документів, що підтверджують оплату зазначених робіт.
9.4. Вартість поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем, які не можна відокремити без заподіяння шкоди майну, компенсації не підлягає.
9.5. Орендар одержує право на викуп комунального майна, якщо ним за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об’єкта без заподіяння йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна.

9.6. Орендар має право залишити за собою проведені ним поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок власних коштів, якщо вони можуть бути відокремлені без заподіяння шкоди майну.
9.7. Амортизаційні відрахування на орендовані цілісні майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів нараховує та залишає у своєму розпорядженні орендар.
9.8. Амортизаційні відрахування на орендоване нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно нараховують та залишають у своєму розпорядженні підприємство, установа, на балансі яких знаходиться це майно.

10. Методика розрахунку і порядок використання
плати за оренду майна
10.1. Цей розділ розроблений з метою правового забезпечення процесу справляння та внесення плати за використання майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади міста (далі – майно) згідно з договорами оренди, які укладаються Управлінням з використання та розвитку комунальної власності міської ради, а з його дозволу – комунальними підприємствами, установами, організаціями, яким майно передано в повне господарське відання або оперативне управління.
10.2. Методика визначає механізм нарахування орендної плати та інших платежів у залежності від того, який об’єкт передається в оренду:
- цілісний майновий комплекс комунального підприємства, його структурний підрозділ;
- нерухоме майно;
- інше індивідуально визначене майно.
10.3. Орендна плата є платежами у формах, визначених чинним законодавством України, які вносить орендар орендодавцеві незалежно від наслідків своєї діяльності.
10.4. Орендна плата за цією Методикою розраховується в такій послідовності:
- визначається розмір річної орендної плати;
- на основі розміру річної орендної плати встановлюється розмір орендної плати за перший місяць оренди або стартовий розмір орендної плати при проведенні конкурсу.
Якщо термін оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова, а в разі необхідності – погодинна орендна плата.
10.5. Конкретний розмір орендної плати встановлюється договором оренди за згодою орендодавця та орендаря.
10.6. Наднормативна сума орендної плати , що надійшла до бюджету та /або орендодавцю , підлягає в установленому порядку поверненню орендарю у п’ятиденний термін від дня одержання його письмової заяви або заліку в рахунок наступних платежів.
10.7. У разі несвоєчасної сплати орендної плати орендар сплачує окремо від орендної плати пеню. Розмір пені визначається у договорі оренди і не може перевищувати розміру, встановленого чинним законодавством.
10.8. Орендодавець має право відмовитися від договору оренди і вимагати повернення майна, якщо орендар не вносить орендну плату протягом трьох місяців поспіль.
У разі відмови орендодавця від договору оренди договір є розірваним з моменту одержання орендарем повідомлення орендодавця про відмову від договору.
10.9. До орендної плати не включаються плата за послуги, які згідно з договором оренди зобов’язується надавати орендодавець (балансоутримувач), і витрати на утримання орендованого майна.
10.10. Розрахунок плати при оренді цілісних майнових комплексів
10.10.1. При передачі в оренду цілісних майнових комплексів підприємств, установ, організацій комунальної власності, їх структурних підрозділів розмір орендної плати розраховується, виходячи із вартості необоротних основних засобів (без незавершеного будівництва), що визначається за незалежною оцінкою.
10.10.2. Розмір річної орендної плати за цілісні майнові комплекси визначається за формулою:
Опл = Вз х Сор.ц, де

Опл – розмір річної орендної плати, грн.;
Вз – вартість необоротних основних засобів (без незавершеного будівництва) за незалежною оцінкою, грн.;
Сор.ц – орендна ставка за використання цілісних майнових комплексів, визначена згідно з додатком 1.
10.10.3. Розмір місячної орендної плати за перший місяць після укладання договору оренди чи перегляду розміру орендної плати розраховується за формулою:
Опл
Опл.міс.=--------------х Іп.р. х Ім., де
12


Опл – річна орендна плата, визначена за цією Методикою, грн.;
Іп.р.- індекс інфляції за період з початку поточного року до дати укладання договору оренди або перегляду розміру орендної плати ;
Ім – індекс інфляції за перший місяць оренди.
10.10.4. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.

Додаток 1



Орендні ставки за використання цілісних майнових комплексів


Цілісні майнові комплекси міської комунальної власності за
функціональним призначенням:


Орендна ставка, відсотків до залишкової вартості основних засобів

торгівлі, з організації кіноконцертної та видовищної діяльності, лікеро-горілчаної та виноробної промисловості, ресторанів
25

нафтопереробної промисловості та заправних станцій25
дорожнього будівництва, виробництва деревини, меблів
10
ремонтно-будівельні, харчової та швейної промисловості (крім лікеро – горілчаної та виноробної промисловості)
10
електро-, тепло-, газопостачання, водопостачання та водовідведення7

побутового обслуговування, транспорту та зв’язку 6

житлово-експлуатаційні, освіти, науки, культури, охорони здоров’я, фізкультури та спорту 4

інші об’єкти 5

10.11. Розрахунок плати при оренді індивідуально визначеного майна
10.11.1. У разі оренди окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого) розмір річної орендної плати встановлюється за згодою сторін, але не менш як 10 відсотків вартості орендованого майна.
10.11.2. Під час визначення річної орендної плати за окремо індивідуально визначене майно (крім нерухомого), яке є дорогоцінним, унікальним тощо, рекомендується застосовувати незалежну оцінку орендованого майна. В інших випадках розрахунки ведуться від залишкової вартості майна.
Доцільність незалежної оцінки визначає орендодавець, керуючись майновими інтересами територіальної громади міста.
У разі передачі в оренду окремого індивідуально визначеного майна, що не має залишкової вартості, його оцінка з метою розрахунку орендної плати визначається незалежним шляхом.

10.12. Розрахунок плати при оренді нерухомого майна
10.12.1. У разі оренди нерухомого майна (крім оренди нерухомого майна бюджетними організаціями, які фінансуються з місцевого та державного бюджету), розмір орендної плати визначається за формулою:
Опл = Вп х Сор Х Кпр, де
Опл - розмір річної орендної плати, грн.;

Вп - визначена шляхом проведення незалежної оцінки вартість майна, грн.;
Сор - орендна ставка, визначена згідно з додатком 2;
Кпр - коефіцієнт бізнес-привабливості, визначений згідно з додатком 3.
10.12.2. Якщо орендоване нежитлове приміщення є частиною будівлі (споруди), то оцінка вартості цього приміщення проводиться безпосередньо або опосередковано з урахування вартості будівлі (споруди) в цілому за формулою:

Вп = Вб : Пб х Пп, де

Вп - вартість орендованого приміщення, яке є частиною будівлі (споруди), грн.;
Вб - вартість будівлі (споруди) в цілому( без вартості підвальних приміщень, якщо вони не експлуатуються орендарем), визначена незалежним шляхом, грн.;
Пп. - площа орендованого приміщення, кв.м.;
Пб – площа будівлі (споруди) в цілому (без площі підвальних приміщень, якщо вони не експлуатуються орендарем), кв.метрів.
10.12.3. Розмір місячної орендної плати за перший місяць після укладання договору оренди, при перегляді розміру орендної плати, визначенні стартової орендної плати при проведенні конкурсу розраховується за формулою:

Опл.міс. = Опл х Іп.р. х Ім,/12, де

Опл.міс. - розмір місячної орендної плати, грн.;
Опл - річна орендна плата, визначена за цією Методикою, грн.;
Іп.р. - індекс інфляції за період з дати проведення незалежної оцінки до дати укладання договору оренди або перегляду розміру орендної плати;

Ім - індекс інфляції за перший місяць оренди.
10.12.4. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць. Якщо індекс інфляції у будь-якому місяці становить менше 1, вважати його рівним 1.
10.12.5. У разі визначення орендаря на конкурсних засадах умовами конкурсу може бути передбачено більший розмір орендної плати.
10.12.6. Розмір добової орендної плати розраховується за формулою:
Опл.доб. = Опл.міс. / 21, де
Опл.доб. – розмір добової орендної плати, грн.;
Опл.міс. – розмір місячної орендної плати, грн.
10.12.7. Розмір погодинної орендної плати розраховується за формулою:
Опл.пог. = Опл.доб. / 8, де
Опл.пог. – розмір погодинної орендної плати, грн.;
Опл.доб. – розмір добової орендної плати, грн.
10.12.8. Розмір річної орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного або місцевого бюджетів в обсязі потреби площі приміщень, виходячи із нормативної чисельності працюючих на підприємстві, державними та комунальними телерадіоорганізаціями, редакціями державних і комунальних періодичних видань, заснованих об’єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, а також інвалідами з метою використання під гаражі для спеціальних засобів пересування, становить 1 (одну) гривню.
10.12.9. Розмір річної орендної плати за користування нежитловими приміщеннями адміністративно-виробничого призначення для підприємств всіх форм власності, що обслуговують житловий фонд комунальної власності територіальної громади міста, в обсязі потреби площі приміщень, виходячи із нормативної чисельності працюючих на підприємстві, становить 1 відсоток від вартості приміщень, визначеної незалежною оцінкою. На наднормативну площу орендна плата нараховується згідно з цим Положенням.
10.12.10. Розмір річної орендної плати за користування зруйнованими будівлями, спорудами ( до моменту їх відновлення) становить 1 відсоток від вартості, встановленої незалежною оцінкою.

Додаток 2



ОРЕНДНІ СТАВКИ
за користування нерухомим майном комунальної власності територіальної громади міста



Використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням
Орендна ставка, відсотків

1. Розміщення:
казино, інших гральних закладів, гральних автоматів
100
Розміщення:
• пунктів продажу лотерейних білетів35
• пунктів обміну валюти 50
3. Розміщення:
• фінансових установ, ломбардів, бірж, брокерських, дилерських, маклерських, рієлторських контор (агентств нерухомості), банкоматів100
• ресторанів з нічним режимом роботи30
• торговельних об'єктів з продажу ювелірних виробів, виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, антикваріату, зброї 30
• операторів телекомунікацій, які надають послуги з рухомого (мобільного) зв'язку, операторів та провайдерів телекомунікацій, які надають послуги з доступу до Інтернет 50
4. Розміщення:
• виробників реклами25
• салонів краси, саун, турецьких лазень, соляріїв, кабінетів масажу, тренажерних залів 25
• торговельних об'єктів з продажу автомобілів50
• зовнішньої реклами на будівлях і спорудах 30
5. Організація концертів та іншої видовищно-розважальної діяльності 25
6. Розміщення:
• суб'єктів господарювання, що провадять туроператорську та турагентську діяльність, готелів 25
7. Розміщення:
• суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з ремонту об'єктів нерухомості
25
8. Розміщення:
• клірингових установ 20
• майстерень, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт автомобілів 20
• майстерень з ремонту ювелірних виробів20
• ресторанів 30
• приватних закладів охорони здоров'я 30
• суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і провадять господарську діяльність з медичної практики30
• розміщення торговельних об'єктів з продажу окулярів, лінз, скелець20
• суб'єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та оподаткування40
• редакцій засобів масової інформації:
- рекламного та еротичного характеру ;30
- тих, що засновані в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства ;20
- тих, де понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали іноземних засобів масової інформації ;20
- тих, що засновані за участю суб'єктів господарювання, одним із видів діяльності яких є виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення 20
9. Розміщення:
• крамниць-складів, магазинів-складів
• турбаз, мотелів, кемпінгів, літніх будиночків
20
• торговельних об'єктів з продажу:
- непродовольчих товарів, алкогольних та тютюнових виробів ;20
- промислових товарів, що були у використанні; 20
- автотоварів ;20
- відео- та аудіопродукції 20
10. Розміщення:
• фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять різними видами спорту

17

11. Розміщення:
• кафе, барів, закусочних, буфетів, кафетеріїв, що здійснюють продаж товарів підакцизної групи 20
ветеринарних лікарень (клінік), лабораторій ветеринарної медицини15
• суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з організації шлюбних знайомств та весіль30
• офісних приміщень20
• антен50
суб'єктів господарювання, що провадять діяльність з вирощування квітів, грибів 15
12. Розміщення:
• закладів ресторанного господарства з постачання страв, приготовлених централізовано для споживання в інших місцях 15
суб'єктів господарювання, що надають послуги з утримання домашніх тварин 15
13. Розміщення:
• складів12
• суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень (кур'єрська служба) 15
• стоянок для автомобілів 15
14. Розміщення:
• комп'ютерних клубів та інтернет-кафе 20
• ветеринарних аптек 10
рибних господарств 10
приватних навчальних закладів10
• шкіл, курсів з навчання водіїв автомобілів 10
• торговельних об'єктів з продажу книг, газет і журналів.10
• суб'єктів господарювання, що здійснюють проектні, проектно-вишукувальні, проектно-конструкторські роботи 40
• видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що друкуються іноземними мовами 10
• редакцій засобів масової інформації10
15. Проведення виставок непродовольчих товарів без здійснення торгівлі 10
16. Розміщення:
• торговельних автоматів, що відпускають продовольчі товари
10
17. Розміщення:
• кафе, барів, закусочних, кафетеріїв, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи 10
• торговельних об'єктів з продажу продовольчих товарів, крім товарів підакцизної групи 10
18. Розміщення:
• аптеки на площі, що використовується для виготовлення ліків за рецептами 7
• торговельних об'єктів з продажу ортопедичних виробів 7
аптеки, що реалізують готові ліки 10
• ксерокопіювальної техніки для надання населенню послуг із ксерокопіювання документів 10
• фотоательє 10
19. Проведення виставок образотворчої та книжкової продукції, виробленої в Україні 7
20. Розміщення:
• їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи 6
• фірмових магазинів вітчизняних промислових підприємств-товаровиробників, крім тих, що виробляють товари підакцизної групи 10
• об'єктів поштового зв'язку на площі, що використовується для надання послуг поштового зв'язку 6
• суб'єктів господарювання, що надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень 6
• хімчисток 20
• майстерень з ремонту електропобутових товарів 10
• торговельних об'єктів з продажу поліграфічної продукції та канцтоварів, ліцензованої відео- та аудіопродукції, що призначається для навчальних закладів 10
21. Розміщення:
• аптеки, які обслуговують пільгові категорії населення5
• перукарень 5
• державних закладів охорони здоров'я, що частково фінансуються з державного бюджету5
• оздоровчих закладів для дітей та молоді 5
• санаторно-курортних закладів для дітей 5
державних навчальних закладів, що частково фінансуються з державного бюджету5
• майстерень з ремонту одягу 10
22. Розміщення:
• їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи, у навчальних закладах та військових частинах 4
• громадських вбиралень 7
• камер схову 10
• майстерень з ремонту взуття 5
• майстерень з ремонту годинників 5
23. Розміщення:
• суб'єктів господарювання, що надають ритуальні послуги 5
• майстерень художників, скульпторів, народних майстрів площею менш як 50 кв. метрів 5
• обласних бюджетних організацій та установ 5
• науково-дослідних установ, крім бюджетних 5
24. Розміщення:
• організацій, що надають послуги з нагляду за особами з фізичними чи розумовими вадами 2
• бібліотек, архівів, музеїв 2
• лазень, пралень загального користування 2
• дитячих молочних кухонь 2
25. Розміщення:
• закладів соціального захисту для бездомних громадян, безпритульних дітей та установ, призначених для тимчасового або постійного перебування громадян похилого віку та інвалідів 1
• державних та комунальних позашкільних навчальних закладів (крім оздоровчих закладів для дітей та молоді) та дошкільних навчальних закладів 1
26. Розміщення транспортних підприємств з:
• перевезення пасажирів; 15
• перевезення вантажів ;18
27. Розміщення творчих спілок, громадських, релігійних та благодійних організацій на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить:
• не більш як 50 кв. метрів ;3
• понад 50 кв. метрів ;7
28. Розміщення громадських організацій інвалідів на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить:
• не більш як 50 кв. метрів ;1
• понад 50 кв. метрів ;10
29. Інше використання нерухомого майна 20

Додаток 3




Класифікація оціночних зон


Зона
Частина міста, обмежена вулицямиКоефіцієнт бізнес-привабливо-сті,
Кпр


1вул.Артилерійська, вул.Будьонного, вул.1 Слобідська, вул.Чигрина, вул.Набережна

2.5
вул.Правди, вул.Спортивна, пр.Леніна, вул.Бузника
пр.Жовтневий, вул.Космонавтів, вул.Чайковського,
вул.Молодогвардійська, вул.Олега Кошового
вул.Чкалова, вул.Рюміна, вул.6 Поперечна, пр.Леніна
вул.Фрунзе, вул.8 Березня, вул.Рюміна, пров.Кур”єрський, вул.Пушкінська
пр.Леніна, вул.Комсомольська, вул.Севастопольська, вул.Садова

пр.Миру, Будівельників, пр.Жовтневий,
вул. 9 Поздовжня



2вул.Червоних Майовщиків, вул.Лазурна, вул.Ген.Карпенка, вул.Бутоми

2.0
Бузький бульвар, вул.Терасна, вул.Адмірала Макарова, вул.Рюміна,
пров.Кур”єрський, вул.Пушкінська, вул.Набережна, вул.Артилерійська, вул.Велика Морська
вул.Генерала Карпенка, вул.Морехідна, вул.Фрунзе, вул.2 Поперечна,
вул.Обсерваторна, вул.Нікольська, вул.Правди, вул.Бузника, пр.Леніна
Привокзальна площа, вул.Пушкінська, пров. Образцова, вул. Декабристів
вул.Декабристів, вул.Дунаєва, вул.Московська, пр.Леніна, вул.Садова, вул.Чкалова
вул.Московська, вул.Велика Морська, вул.Садова, вул.Нікольська, вул.Набережна
вул.2 Слобідська, вул.Велика Морська, вул.Комсомольська, вул.Тернівська
вул.Комсомольська, вул.Севастопольська, пр.Жовтневий, вул.Степова, вул.Маршала Василевського, вул.Софронова, вул.Тернівська
пр.Миру, вул.Будівельників, вул.Чайковського, вул.Космонавтів, пр.Жовтневий
пр.Миру
пр.Жовтневий від вул.Будівельників до вул.Космонавтів та від вул.Ватутіна до вул.Островського


3вул.Лазурна, вул.Червоних Майовщиків, вул.Генерала Карпенка, вул.Спортивна

1.5
вул.Індустріальна, вул.Крилова, вул.Бутоми, вул.Генерала Карпенка, вул.Морехідна,
вул.8 Поперечна
вул.Космонавтів, вул.Залізнична, вул.Комсомольська, вул.Севастопольська, вул.Маршала Василевського, вул.Скороходова, пр.Жовтневий
Привокзальна площа, вул.Водопровідна, пров.Транспортний, вул.Морехідна, вул.8 Березня
вул.Дунаєва, вул.Пушкінська, вул.Даля, вул.Чкалова
Темвод, Соляні
вул.Залізнична, вул.Будівельників, вул.Кірова, вул.Космонавтів
вул.Комсомольська, вул.Скороходова, вул.Будівельників
Жовтневий район, крім: пр.Жовтневого від вул.Ватутіна до вул.Островського


4
Тернівка, Матвіївка, Варварівка, М.Корениха, В.Корениха, Широка Балка, Кульбакине
1.0
вул.Новозаводська
вул.8 Воєнна, вул.Привільна, вул.Рибацька, вул.Шкапіна



11. Витрати на утримання майна, що передане в оренду

11.1. До плати за оренду майна не включаються витрати на утримання орендованого майна (комунальні послуги, компенсація витрат орендодавця (балансоутримувача) по сплаті земельного податку тощо) та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язуються надавати орендарю орендодавці (балансоутримувачі).
11.2. Витрати на утримання нерухомого майна, переданого в оренду одночасно декільком підприємствам, установам, організаціям, та прибудинкової території розподіляються між ними залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними рахунками, а в неподільній частині - пропорційно розміру займаної підприємствами, установами, організаціями загальної площі.
11.3. Комунальні платежі ( водопостачання, опалення тощо) сплачуються орендарем відповідним постачальникам за окремими договорами або орендодавцю (балансоутримувачу) у порядку, визначеному договором оренди.

12. Термін сплати та використання плати за оренду майна, що є комунальною власністю територіальної громади міста
12.1. Терміни внесення орендної плати та відповідальність за їх порушення визначаються у договорі оренди.
12.2. Орендна плата зараховується:
- за майно, орендодавцем якого є Управління (нерухоме майно та ЦМК)- 100 відсотків до міського бюджету, за винятком ПДВ;
- за майно, орендодавцем якого є комунальне підприємство, установа, організація (крім тих, що фінансуються тільки з місцевого бюджету) - 70 відсотків - до відповідного підприємства, установи, організації, 30 відсотків – до міського бюджету;
- за майно, орендодавцем якого є комунальна установа, організація, що фінансуються з міського бюджету - 100 відсотків – до відповідної установи, організації;
- за окреме індивідуально визначене майно ( крім нерухомого), що перебуває на балансі підприємств, установ, організацій - 100 відсотків підприємству, установі, організації.
12.3. Комунальне підприємство, установа, організація мають право використовувати орендну плату, одержану від переданого ним в оренду нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна, на поповнення власних обігових коштів та фінансування капіталовкладень.
13. Порядок і умови надання пільг щодо орендної плати орендарям майна
13.1. Пільги щодо орендної плати надаються орендарям з метою запобігання їх банкрутству (у першу чергу комунальних підприємств міста), поліпшення фінансового стану, підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) місцевого виробника, а також якщо об'єкт оренди чи діяльність орендаря має важливе соціальне значення для міста.
13.2. Рішення про звільнення орендаря від сплати орендних платежів у повному обсязі приймається виключно на сесії міської ради.
13.3. Рішення про зменшення орендної плати до 50% приймається Управлінням за умови погодження постійних комісій міської ради з питань управління комунальною власністю міста та з питань економічної політики, планування, бюджету та фінансів.
13.4. Пільги щодо орендної плати надаються не більше ніж на один бюджетний рік.
13.5. Пільги діють з моменту прийняття відповідного рішення міської ради або з моменту укладання відповідної додаткової угоди до договору оренди на підставі розпорядження Управління.
13.6. До заяви про пільги щодо орендної плати орендар додає такі документи:
- аналіз причин збитковості або низької рентабельності об’єкта оренди;
- розшифрування дебіторської та кредиторської заборгованості;
- довідку з банку про наявність коштів на рахунках, у тому числі валютних;
- перелік організаційних, технічних, інвестиційних заходів щодо поліпшення функціонування об’єкта оренди із визначенням термінів їх впровадження;
- обсяг коштів, необхідних для здійснення цих заходів, і можли¬ві джерела фінансування;
- висновок виконавчих органів міської ради стосовно того, що об'єкт оренди або діяльність орендаря має важливе соціальне значення, або довідки вказаних органів, які засвідчують витрати орендаря на ут¬римання і розвиток соціально-культурної сфери міста (у разі, коли орендар обґрунтовує надання пільг таким значенням);
- пропозиції про розмір пільг щодо орендної плати із зазначенням терміну, на який бажано їх одержати.
13.7. У разі, якщо заяву подано без додержання вимог, викладених у п.13.6, документи та матеріали повертаються заявнику, при цьому вказується про необхідність доповнити пакет документів.
13.8. Вказані постійні комісії міської ради в 15-денний термін з дня одержання документів та матеріалів надають Управлінню свої висновки щодо можливості надання пільг. Якщо Управління не одержало у зазначений термін висновки комісії, то розпорядження вважається погодженим.
13.9. Управління протягом 10 робочих днів після отримання відповідного висновку повинно прийняти розпорядження про:
- надання пільг;
- відмову в наданні пільг.
13.10. Управління в 5-денний термін повідомляє орендаря про прийняте розпорядження.

13.11. У разі надання пільг щодо орендної плати між Управлінням та орендарем укладається додаткова угода до договору оренди.
13.12. У додатковій угоді обов'язково зазначаються розмір пільг та термін їх надання, умови, за яких такі пільги надаються, виконання зобов'язань. За згодою сторін у додатковій угоді можуть бути передбачені й інші умови.

14. Типовий договір оренди
14.1. Типові договори оренди переводять у конкретну правову форму відносини орендодавця і орендаря стосовно конкретного майна. Це не виключає можливості включення орендодавцем у договір додаткових умов, але використання категорії саме типового договору має забезпечити збалансований зобов'язальний статус за обсягом прав та обов'язків сторін.
14.2. ТИПОВИЙ ДОГОВІР ОРЕНДИ
індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до комунальної власності

Місто

_______________________,

_______________________
(число, місяць, рік)



____________________________________________________________________
(повна назва орендодавця)
(надалі - Орендодавець) в особі ________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
що діє на підставі _______________________________________, з одного боку,
(назва документа)
та __________________________________________________________________
(повна назва особи орендаря)
(надалі - Орендар) в особі _____________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
що діє на підставі ___________________________________________________,
(статут, довіреність тощо)
з іншого боку, уклали цей Договір про наведене нижче:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування окреме індивідуально визначене майно _______________________________________________________________________________________________________________________________________
(повна назва)
(надалі - Майно), керуючись розпорядженням управління з використання та розвитку комунальної власності міської ради від___________ № ________________, нежитлове приміщення площею ___________ кв. м, розміщене за адресою: м. Миколаїв, __________________________________________, на ________ поверсі(ах) _____________________________________ будинку, що знаходиться на балансі _______________________________________, вартість якого визначена згідно з висновками експерта і становить за __________________ ____________________________________________________________________
(експертною оцінкою, залишковою вартістю)
________________________________________________________________ грн.
Майно передається в оренду з метою використання _______________ ____________________________________________________________________
2. Умови передачі та повернення орендованого майна
2.1. Орендар вступає у строкове платне користування Майном у термін, указаний у договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору та акта приймання-передавання Майна.
2.2. Передача Майна в оренду не тягне за собою виникнення в Орендаря права власності на це Майно.
2.3. Власником Майна залишається територіальна громада м.Миколаєва в особі Миколаївської міської ради, а Орендар користується ним протягом строку оренди.
2.4. У разі розірвання договору, закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства Орендаря, останній повинен повернути Орендодавцеві орендоване приміщення в п'ятнадцятиденний термін з дня отримання заяви Орендодавця за актом приймання-передавання приміщення.
2.5. Передача Майна в оренду здійснюється за вартістю, визначеною в звіті про незалежну оцінку.
2.6. У разі припинення або розірвання цього Договору Майно повертається Орендарем ______________________________________________
(Орендодавцю або Балансоутримувачу)
2.7. Майно вважається поверненим Орендодавцю (Балансоутримувачу) з моменту підписання сторонами акта приймання-передавання.

2.8. Обов'язок по складанню акта приймання-передавання покладається на Сторону, яка передає Майно іншій Стороні Договору.
2.9. Якщо Орендар не виконує обов’язку щодо повернення майна, Орендодавець має право вимагати від Орендаря сплати неустойки у розмірі подвійної плати за користування Майном за час прострочення .
Орендар, який затримав повернення Майна, несе ризик його випадкового знищення або випадкового пошкодження.
3. Орендна плата
3.1. Орендна плата визначається на підставі Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, затвердженого рішенням міської ради від __________________________
№ _____________________, і становить без ПДВ за перший місяць оренди ____________________________ грн.

3.2. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.
3.3. Орендна плата за перший місяць вноситься протягом трьох робочих днів після укладання договору оренди.
3.4. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць.
3.5. Орендна плата перераховується Орендодавцеві щомісячно не пізніше 12 числа місяця, наступного за звітним.
3.6. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї із сторін у разі зміни Методики її розрахунку, істотної зміни стану об’єкта оренди з незалежних від Сторін причин та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3.7. Орендна плата, перерахована несвоєчасно або в неповному обсязі, підлягає індексації й стягується Орендодавцем відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості, з урахуванням індексації, за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
3.8. Наднормативна сума орендної плати, що надійшла Орендодавцю, підлягає в установленому порядку поверненню Орендарю або заліку в рахунок наступних платежів.
3.9. Зобов'язання Орендаря по сплаті орендної плати забезпечуються у вигляді ____________________________________________________________________
(авансової оплати в розмірі не менше ніж орендна плата за ____ місяці; застави майна або майнових прав; банківської гарантії; права на утримання продукції або іншого майна Орендаря)
3.10. У разі припинення (розірвання ) Договору оренди Орендар сплачує орендну плату до дня повернення Майна за актом приймання –передавання включно. Закінчення строку дії Договору оренди не звільняє орендаря від обов’язку сплатити заборгованість за орендною платою в повному обсязі.

4. Використання амортизаційних відрахувань
4.1. Амортизаційні відрахування на орендоване Майно нараховуються його Балансоутримувачем і використовуються на повне відновлення орендованих основних фондів.
4.2. Поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок амортизаційних відрахувань, є власністю міської громади.
4.3. Для отримання згоди Орендодавця на здійснення поліпшень Орендар подає заяву та матеріали згідно з Положенням про передачу в оренду Майна, що належить до територіальної громади міста.
5. Обов'язки Орендаря
Орендар зобов'язується:
5.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.

5.2. Своєчасно й у повному обсязі сплачувати орендну плату.
5.3. Забезпечувати збереження орендованого Майна, запобігати його пошкодженню і псуванню, здійснювати заходи протипожежної безпеки.
5.4. Своєчасно здійснювати за власний рахунок капітальний, поточний та інші види ремонтів орендованого Майна. Ця умова договору не розглядається як дозвіл на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого Майна .
5.5. Застрахувати орендоване Майно на користь Орендодавця на весь термін дії договору з обов’язковим страхуванням від пожежі та часткової або загальної аварії (аварії обігрівальної, водопровідної, каналізаційної систем) не менше ніж на його вартість. Постійно поновлювати договір страхування таким чином, щоб увесь строк оренди майно було застрахованим.
5.6. Укласти договори з відповідними підприємствами на користування комунальними послугами (вода, каналізація, тепло, газ, енергопостачання).

5.7. Здійснювати витрати, пов’язані з утриманням орендованого Майна. Протягом 15 робочих днів укласти з Балансоутримувачем орендованого Майна договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого Майна та надання комунальних послуг.
5.8. У місячний термін з дня вступу в користування приміщенням подати заяву до міської ради про оформлення правових документів на землю. До оформлення правових документів на землю, з метою плати за землю надати до податкової інспекції за місцем розташування орендованого приміщення довідку та розрахунок про визначення грошової оцінки земельної ділянки й зареєструвати в податковій інспекції за місцем розташування орендованого приміщення договір оренди нежитлових приміщень.
5.9. Нести відповідальність за дотримання правил експлуатації інженерних мереж, пожежної безпеки та санітарії в приміщеннях згідно із законодавством.
5.10. У разі вимоги Орендодавця проводити звірення розрахунків з орендної плати у триденний термін з дня звернення.
5.11. Забезпечити Орендодавцю та Балансоутримувачу доступ на об’єкт оренди з метою перевірки його стану і відповідності напряму використання за цільовим призначенням, визначеним цим Договором.
5.12. Протягом десяти робочих днів повідомляти Орендодавця про зміну банківських реквізитів, юридичної адреси (місцезнаходження), коду ЄДРПОУ, телефону.
5.13. У разі припинення або розірвання Договору негайно повернути Орендодавцеві або Підприємству, указаному Орендодавцем, орендоване Майно в належному стані, не гіршому ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, та відшкодувати Орендодавцеві збитки в разі погіршення стану або втрати (повної або часткової) орендованого Майна з вини Орендаря.
5.14. Здійснювати нотаріальне посвідчення Договору за рахунок своїх коштів.
6. Права Орендаря
Орендар має право:
6.1. Використовувати орендоване Майно відповідно до його призначення та умов цього Договору.
6.2. За згодою Орендодавця розпоряджатися матеріальними цінностями, які входять до складу орендованого майна, здавати Майно в суборенду і передавати свої права та обов'язки за цим Договором щодо цих цінностей іншій особі за умови, що це не тягне зміни вартості Майна й не порушує інших положень цього Договору. У разі невиконання цього пункту з Орендаря стягується штраф у сумі п'ятикратного розміру місячної орендної плати за весь час суборенди. Крім того, Орендодавець вправі вимагати дострокового розірвання Договору оренди. Матеріальні цінності й кошти, отримані від цих операцій, є власністю Орендодавця і направляються на відтворення основних фондів.
6.3. З дозволу Орендодавця вносити зміни до складу орендованого Майна, проводити його реконструкцію, технічне переозброєння, що зумовлює підвищення його вартості.
6.4. Ініціювати списання орендованого Майна Балансоутримувачем (для цілісно-майнових комплексів).
6.5. Самостійно розподіляти доходи, отримані в результаті використання орендованого майна, створювати спеціальні фонди (розвитку виробництва, соціально-культурних заходів тощо).
6.6. Приватизувати орендоване майно в порядку, визначеному чинним законодавством.
6.8. Вимагати від Орендодавця проведення звірення розрахунків з орендної плати.
6.9. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору або його розірвання в разі погіршення стану орендованого Майна внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.
7. Обов'язки Орендодавця
Орендодавець зобов'язується:
7.1. Передати Орендарю в оренду Майно згідно з цим Договором за актом приймання-передавання майна, який підписується одночасно з цим Договором.
7.2. Передати Орендарю Майно у стані, що відповідає умовам договору та його призначенню.
7.3. Попередити Орендаря про особливі властивості та недоліки Майна, які йому відомі та можуть бути небезпечними чи призвести до пошкодження Майна під час користування.
7.4. Не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися орендованим Майном на умовах цього Договору.
7.5. У випадку реорганізації Орендаря до припинення чинності цього Договору переукласти цей договір на таких самих умовах з одним із правонаступників, якщо останній згоден стати Орендарем.
.
8. Права Орендодавця
Орендодавець має право:
8.1. Контролювати наявність, стан, напрями та ефективність використання Майна, переданого в оренду за цим Договором.
8.2. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цього Договору або його розірвання в разі погіршення стану орендованого Майна внаслідок невиконання або неналежного виконання умов цього Договору.
8.3. Відмовитися від договору оренди і вимагати повернення майна, якщо Орендар не вносить плату за користування об’єктом оренди протягом трьох місяців підряд.
8.4. Вимагати розірвання договору та відшкодування збитків, якщо:
- Орендар користується майном не за його призначенням або з порушенням умов договору;
- Орендар без дозволу Орендодавця передав майно у користування іншій особі;
- Орендар своєю недбалою поведінкою створює загрозу пошкодження майна;
- Орендар не приступив до проведення капітального ремонту майна.
9. Відповідальність і вирішення спорів за Договором
9.1. Орендар не відповідає за зобов'язання Орендодавця.
9.2. Орендодавець не відповідає за зобов'язання Орендаря.
9.3. Орендодавець не несе відповідальності по зобов'язаннях Орендаря, які виникли на підставі п.п. 5.5, 5.6.
9.4. За невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
9.5. Спори, які виникають за цим Договором, вирішуються згідно з чинним законодавством України.

10. Строк чинності, умови зміни та припинення Договору
10.1. Цей Договір укладено строком на __________________, що діє з "___" ___________ 200_ р. до "___" ______________ 200_ р. включно.
10.2. Умови цього Договору зберігають силу протягом всього терміну його дії, у тому числі у випадках, коли після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище Орендаря, а в частині зобов'язань Орендаря щодо орендної плати - до виконання зобов'язань.
10.3. Зміни та доповнення або розірвання цього Договору допускаються за взаємною згодою Сторін. Зміни та доповнення, що пропонується внести, розглядаються протягом одного місяця з дати їх подання до розгляду іншою стороною.
10.4. За ініціативою однієї із Сторін цей Договір може бути розірвано рішенням господарського суду у випадках, передбачених чинним законодавством.
10.5. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення цього Договору протягом одного місяця після закінчення строку його чинності Договір вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах,
які були передбачені цим Договором, з урахуванням змін у законодавстві на дату продовження цього Договору.
10.6. Перехід права власності на орендоване Майно третім особам, не визнається підставою для зміни або припинення чинності цього Договору, і він зберігає свою чинність для нового власника орендованого Майна (його правонаступників), за винятком випадку приватизації орендованого Майна Орендарем.
10.7. Чинність цього Договору припиняється внаслідок:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- приватизації орендованого майна Орендарем;
- загибелі орендованого Майна;
- банкрутства Орендаря;
- достроково за взаємною згодою сторін або за рішенням суду;
- ліквідації Орендодавця або Орендаря,
та в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
10.8. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.
10.9. Цей Договір укладено в 2-х (двох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по одному примірнику для Орендодавця та Орендаря.
Платіжні та поштові реквізити сторін
Орендодавець ______________________________________________
Орендар ______________________________________________
11. Додатки
11.1. Додатки до цього Договору є його невід'ємною і складовою частиною. До цього Договору додаються:
- розрахунок орендної плати;
- акт оцінки вартості Майна, що передається в оренду;
- акт приймання-передавання орендованого Майна.
Орендодавець Орендар
_____________ ___________________
______________ ___________________
М.П. М.П.




знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: