Мапа порталу

Міська влада опрацьовує питання щодо взяття в лізинг нових пасажирських автобусів: розглядаються комерційні пропозиції від 4 державних банків

У вівторок, 10 липня, у мерії відбулось перше засідання робочої групи по визначенню банківської установи-лізингодавця, яка може фінансувати придбання  автобусів середньої місткості. Міська влада планує придбати такі для перевезення пасажирів у віддалені мікрорайони Миколаєва.

Робочу групу створено згідно з розпорядженням міського голови Олександра Сєнкевича з метою максимального підвищення прозорості процедури вибору банку, який запропонує кращу для міста пропозицію.

До складу робочої групи увійшли заступник міського голови Юрій Андрієнко, начальник управління транспортного комплексу, зв'язку та телекомунікацій Олег Манушевич, директор департаменту внутрішнього фінансового контролю нагляду та протидії корупції Андрій Єрмолаєв, директор департаменту фінансів Віра Святелик, директор департаменту економічного розвитку Тетяна Шуліченко, заступник директора юридичного департаменту Інна Бочарова, юрист ГО “Всеукраїнська правозахисна організація “Юридична сотня” Юрій Барк.

У ході засідання свої комерційні пропозиції представили чотири державних банки: Ощадбанк, АБ “Укргазбанк”, ПриватБанк та АТ “Укрексімбанк”.

Пропозиція від Ощадбанку полягає в тому, щоб надати міській раді кредит на фінансування витрат бюджету розвитку міста терміном на п'ять років зі ставкою 19% річних. Визначати суму кредитування,  закладену в окремій статті витрат бюджету розвитку міста, будуть депутати на сесії міської ради.

-  У нас є успішний досвід співпраці зі Львовом, там надали перевагу кредитуванню, а не лізингу. У результаті було знівельовано ризики і для банку, і для муніципалітету. Це прозора процедура, яка скорочує витрати на страховку та інші складові, - зазначила представник Ощадбанку.

Було зазначено, що лізинг, на відміну від кредитування, не передбачає проведення тендера.  Лізингова угода є більш гнучкою, ніж позика, оскільки надає можливість розробити зручну для клієнта схему фінансування. Установи-лізингодавці дають свою інформацію в доступній та прозорій формі: сума авансового платежу і сума щомісячного лізингового платежу.

У ході засідання міський голова зауважив, що лізинговий розрахунок більш зрозумілий і прозорий для клієнта, ніж розрахунок банківського кредиту.

- Для того щоб обрати спосіб фінансування та банк, який надаватиме послуги міській раді, потрібно проаналізувати особливості, плюси і мінуси цих видів фінансування. Моя позиція наступна: процес вибору повинен відбуватись прозоро та публічно. Щоб кожен миколаєвець розумів, чому саме та чи інша компанія уклала з міською радою договір. Ми плануємо придбати автобуси за кошти міського бюджету, тому тут слід бути максимально уважним. Важливою умовою для нас також є страхування транспортних засобів.

Процентна ставка по лізингу від АБ “Укргазбанк” складає 17% річних, строком від 36 до 60 місяців, одноразова виплата банку - 1%, авансовий платіж - 25% з можливістю дострокового погашення кредиту не раніше, ніж через 12 місяців.

ПриватБанк пропонує лізинг строком на три роки під 17% річних, при цьому додаткові проценти за надання послуги міська влада не сплачуватиме. Крім того, ПриватБанк надає міській владі можливість самостійно обрати страхову компанію. Страхування коштуватиме близько 3% від вартості кожного автобуса. Авансовий платіж складає 30%.

Оскільки загальна сума на купівлю 10 автобусів довжиною 9-12 метрів коштуватиме місту близько 30 млн грн, початковий внесок Приватбанку складатиме 7 млн грн.

АТ “Укрексімбанк” пропонує лізинг терміном на 3-5 років під 18,5% річних та 1% за послуги банку. При цьому 8% річних можуть бути компенсовані, якщо міська влада обере автобуси білоруського заводу “МАЗ”.

Таким чином, найвигідніші умови місту пропонують ПриватБанк та АТ “Укрексімбанк”.

Олександр Сєнкевич зазначив, що для організації пасажирських перевезень у Миколаєві незабаром буде створено окреме комунальне підприємство “Миколаївпасстранс” та запитав у представників фінансових установ, чи нададуть вони лізинг установі, яка нещодавно розпочала свою діяльність.

-  Відомо, що у нас є “Миколаївелектротранс”, але я не хочу підприємству, яке зараз має фінансові труднощі, створювати додаткові проблеми. Міська влада працює над тим, щоб створити нове комунальне підприємство, - зазначив Олександр Сєнкевич.

Представники банків зауважили, що у такому випадку кредитування можливе тільки за умови, якщо міська рада надасть фінансовій установі відповідний документ, у якому гарантує та зобов’язується виплатити суму боргу.

Після обговорення було вирішено додатково розглянути комерційні пропозиції від підприємств-постачальників автобусів та визначити кращі для міста варіанти. Крім того, до кінця поточного тижня банки мають надати представникам робочої групи підготовлені угоди з урахуванням озвучених пропозицій.

Відділ інформаційного забезпечення міської ради

 

IMAGE FOLDER (/files/2018/2018_7/10072018_3)

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: