Мапа порталу

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП», що являється оператором адміністрації ТОВ «КАТЕНА ЮКРЕЙН» планує впровадження виробничої діяльності з перевантаження бітуму відповідно до тимчасової інструкції по перевантаженню бітуму в імпортному напрямку за технологічною схемою по прямому варіанту: танкер-бітумовоз  – продуктопровід – автоестакада на 3 автомобіля або залізнична естакада на 2 залізничні цистерни, які монтуються. Бітум на території не зберігається, відразу відправляється споживачу.

Технічна альтернатива №1

Вивантаження бітумуз танкеруна залізничний  та автотранспорт здійснюється за допомогою насосних установ октанкеру.

Приймання бітуму здійснюється через продуктопровід з електропідігрівом діаметром 200, обладнаний двома установками для зливу бітуму в залізничні цистерни та трьома – для зливу в три  автобітумовоза.

Бітум - це смолистий продукт нафтопереробного виробництва, до перевезення якого пред'являються особливі вимоги. Рухомий склад, призначений для транспортування цього матеріалу, повинен мати певні конструкційні особливості та експлуатаційні характеристики, перш за все, теплоізоляцію. Адже доставка бітуму, згідно з діючими правилами перевезень залізничним та автотранспортом, повинна проводитися з дотриманням особливого температурного режиму, щоб уникнути застигання продукту. 

Технічна альтернатива 2.

Вивантаження бітумуз танкеру на залізничний  та автотранспорт здійснюється за допомогою насосних установ октанкеру.

Приймання бітуму здійснюється через продуктопровід діаметром 200, обладнаний двома установками для зливу бітуму в залізничні цистерни та трьома – для зливу в три  автобітумовоза. Підігрів продуктопроводу здійснюється за рахунок використання установки, паливом для якої служить природний газ.

Бітум - це смолистий продукт нафтопереробного виробництва, до перевезення якого пред'являються особливі вимоги. Рухомий склад, призначений для транспортування цього матеріалу, повинен мати певні конструкційні особливості та експлуатаційні характеристики, перш за все, теплоізоляцію. Адже доставка бітуму, згідно з діючими правилами перевезень залізничним та автотранспортом, повинна проводитися з дотриманням особливого температурного режиму, щоб уникнути застигання продукту.

Технічна альтернатива 1, з точки зору впливу на довкілля є більш прийнятною у порівнянні з технічною альтернативою 2 (реалізація технічної альтернативи 2 призведе до утворення додаткового джерела викиду забруднюючих речовин)

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

52050, Україна,м. Миколаїв,Заводська площа, 1Е  (частина добудівної набережної №1)  та  Заводська площа,1Г (частина добудівної набережної №2(господарської) з причальною стінкою ТОВ «СЗ «ОКЕАН»).

Територіальна альтернатива 1.

Планова діяльність передбачена на набережних №1 та №2 ТОВ «СЗ «ОКЕАН», оскільки останні знаходяться в довгостроковій оренді у ТОВ «КАТЕНА ЮКРЕЙН».

Загальна орендована площа ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП» - по 2500м2на кожній набережній,  відповідно до договору доступу до причалу між ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП» та ТОВ «КАТЕНА ЮКРЕЙН» та додатку №1 до нього.

Територія межує з півдня, півночі, сходу - території ТОВ «СЗ «ОКЕАН», з заходу – акваторія Бузького лиману 

Територіальна альтернатива 2.

У зв’язку із наявністю документів землекористування (територіальна адьтернатива 1), територіальна альтернатива 2 не розглядається 

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Діяльність ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП» буде позитивно впливати на економічні показники розвитку Миколаївського регіону, країни в цілому. Постачання бітуму ведеться з ціллю забезпечення програми Президента «Велике будівництво» по будівництву доріг України.

Крім того, реалізація планованої діяльності дасть збільшення податкових надходжень до бюджетів всіх рівнів.

Експлуатація об’єкту не призведе до погіршення умов життєдіяльності місцевого населення, не буде впливати на стан здоров’я та рівень  захворювань. 

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Загальний обсяг вантажу (бітуму) – по 200 тис. т на кожній набережній, продуктивність відвантаження бітуму – 250т/год.

Час доступу ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП»до кожної набережної складає  168 годин на кожне прибуття судна (відповідно до договору).

Основні обмеження для судна за розмірами: довжина – 130м, ширина – 30м, осадка – 6м, висота розміщення комінгсів над рівнем води – 12м

Кількість персоналу при проведені операцій перевантаження – 5 осіб. 

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

Екологічні та інші обмеження діяльності встановлюються згідно вимог чинного законодавства України з дотриманням нормативів граничнодопустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів на межі СЗЗ, поводження з відходами, містобудівною, інженерно-транспортною та промисловою структурою тощо.

щодо Технічної альтернативи 1:

- позабрудненнюатмосферногоповітря-значенняграничнодопустимихконцентрацій(ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів;
- по забрудненню водного середовища – опосередкований вплив через водоспоживання та водовідведення;
- по забрудненню ґрунту – значення ГДК забруднюючих речовин в ґрунті; нормативи радіаційної безпеки;
- поакустичномувпливу–допустимірівнішуму;
- по поводженню з відходами – тимчасове розміщення відходів в спеціально відведених місцях, передача відходів згідно укладеним  договорам з організаціями, які мають відповідну ліцензію.

щодо Технічної альтернативи 2 – аналогічно технічній альтернативі 1.

щодо Територіальної альтернативи 1

Екологічні та інші обмеження діяльності встановлюються згідно вимог чинного законодавства України.

Діяльність ТОВ «РЕЛАЙН-ГРУПП» здійснюється на території діючого підприємства

щодо Територіальної альтернативи 2 – не розглядається. 

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо Технічної альтернативи 1

Еколого-інженерна підготовка та захист території не передбачені.Перевантаження ведеться на території діючого  підприємства ТОВ «КАТЕНА ЮКРЕЙН»  на  акваторії  Бузького  лиману.

щодо Технічної альтернативи 2 – аналогічно технічній альтернативі 1

щодо Територіальної альтернативи 1

Еколого-інженерна підготовка та захист території не передбачена.

щодо  Територіальної альтернативи 2 – не розглядається.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо Технічної альтернативи 1

- клімат, мікроклімат – планована діяльність не призведе до змін клімату та мікроклімату;
- атмосферне повітря – викиди від процесів перевантаження бітуму;
- водне середовище – водоспоживання та водовідведення;
- ґрунти –  запобігання дії на ґрунт забезпечується  суворим дотриманням чинного законодавства;
- рослинний та тваринний світ – вплив допустимий;
- техногенне середовище – вплив допустимий. В районі розміщення планованої  діяльності відсутні пам’ятки архітектури, історії, культури, зони рекреації та об’єкти природно- заповідного фонду;
- соціальне середовище - збільшення вантажообігу, створення оптимальних умов для освоєння існуючих та створення перспективних вантажопотоків, пожвавлення економічної ситуації у регіоні; в період експлуатації рівень шуму не повинен перевищувати нормативних значень санітарних норм;
- геологічне середовище –  негативний вплив  на геологічне середовище відсутній. 

щодо Технічної альтернативи 2 – аналогічно технічній альтернативі 1 

щодо Територіальної альтернативи 1

Можливий вплив на довкілля відповідає технічній альтернативі №1.

щодо Територіальної альтернативи 2 – не розглядається

Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)

Друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, п. 10, ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»№2059-VIII від 23 травня 2017 року. 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Транскордонний вплив на довкілля відсутній 

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

У відповідності з вимогами ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059- VІІІ від 23 травня 2017 р. в нормативному документі планується привести розрахунки:

- обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при експлуатації об’єктів підприємства;
- розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі з використанням програмного забезпечення «ЕОЛ+»;
- обсягів утворення відходів першого – четвертого класів небезпеки, що утворюються;
- рівнів акустичного, вібраційного тиску;
- рівнів неканцерогенного, соціального ризиків на здоров’я персоналу підприємства, населення в районі розташування підприємства. 

Результати узагальнення прогнозного впливу експлуатації ділянок по перевантаженню бітуму на довкілля будуть покладені в основу програми моніторингу, який заплановано проводити після отримання Висновку з оцінки впливу на довкілля.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості:

Процедура планованої діяльності передбачає:

– підготовку суб’єктом господарювання Звіту з оцінки впливу на довкілля;
– проведення громадського обговорення планованої діяльності;
– аналіз уповноваженим органом Звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення іншої інформації;
– надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім підпунктом;
– врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноваженим органом, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначається допустимість чи обґрунтовується недопустимість провадження планованої діяльності та визначаються екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у цій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання Звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати  будь-які зауваження і пропозиції до Звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб- сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки Звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до Звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності  

Відповідно до законодавства України рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, на підставі якого підприємством будуть розроблені документи дозвільного характеру згідно вимог природоохоронного законодавства України, отримані:

Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, який видається Управлінням екології та природних ресурсів Миколаївської ОДА. 

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:

 

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та
03035, м. Київ, вул. Митрополита В. Липківського, 35, тел. (044)2062089, (044)2063140,
e-mail: О[email protected]
Тіщенкова Марина Олегівна контактна особа


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: