Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 43/56 від 2006-02-24

Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 17.12.03 № 7/34 “Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 21 листопада 2002 року № 7/26 “Про затвердження Програми забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян м. Миколаєва житлом на період з 2002 по 2005 роки”


З метою забезпечення сприятливих умов по становленню та всебічному розвитку молодої сім’ї, поліпшення демографічної ситуації в м. Миколаєві, підтримки молоді в цілому, заслухавши та обговоривши інформацію заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – головного архітектора міста Старушка О.В. щодо внесення змін та доповнень до Програми забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян м.Миколаєва житлом на період з 2003 по 2012 роки, затвердженої рішенням міської ради від 17.12.03 № 17/34, на виконання Державної програми забезпечення молоді житлом на 2002-2012 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.02 № 1089, та Постанови Кабінету Міністрів України від 15.07.05 № 592 “Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України з питань забезпечення молоді житлом”, Положення про Державну спеціалізовану фінансову установу “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” та постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.01 № 584, керуючись статтями 26 та 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада

Вирішила:

1. Інформацію заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – головного архітектора Старушка О.В. щодо внесення змін та доповнень до Програми забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян м. Миколаєва житлом на період з 2003 по 2012 роки, затвердженої рішенням міської ради від 17.12.03 № 17/34 взяти до відома.

2. Внести зміни та доповнення до Програми забезпечення молодих сімей та одиноких молодих громадян м. Миколаєва житлом на період з 2003 по 2012 роки, затвердженої рішенням міської ради від 17 грудня 2003 року № 17/34, виклавши її в новій редакції (додається).

3. Міському фінансовому управлінню під час коригування міського бюджету на 2006 рік та наступні роки передбачати видатки на фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією міської Програми згідно з додатками 1,2.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань регулювання земельних відносин, архітектури та будівництва (Анищенка); з питань планування, бюджету та фінансів (Лапшина).


Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 24 лютого 2006
№45/56




Програма забезпечення молодих сімей
та одиноких молодих громадян
м. Миколаєва житлом на період
з 2003 по 2012 роки /нова редакція/

м. Миколаїв 2006 рік



Вступ

Програма забезпечення молодих сімей та одиноких громадян м. Миколаєва житлом на період 2003-2012 роки розроблена відповідно до статті 10 Закону України “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”, Указу Президента України від 29 березня 2001р. № 221 “Про додаткові заходи з реалізації державної молодіжної політики”, Розпорядження Президента України від 6 жовтня 1999р. № 244 “Про сприяння розвитку молодіжного житлового будівництва”, Постанови Кабінету Міністрів України від 2 червня 2000р. № 885 “Про організацію житлового кредитування населення України”, Постанови Кабінету Міністрів України від 29 травня 2001р. № 584 “Про порядок надання пільгових довгострокових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) житла”, Постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2002р. № 1089 “Про затвердження Державної Програми забезпечення молоді житлом на 2002-2012 роки”, Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003р. № 246 “Про внесення змін до Положення про Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву та Постанови Кабінету міністрів України від 29 травня 2001р. № 584”, Постанови Кабінету Міністрів України від 04 червня 2003 року № 853 “Про затвердження Порядку часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла”, Постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 р. № 592 “Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України з питань забезпечення молоді житлом”.

Згідно з даними нормативними актами реалізація державної молодіжної політики в м. Миколаєві визначається одним з головних напрямів діяльності органів місцевого самоврядування. Однією з її складових частин є молодіжна житлова політика, яка зумовлює не тільки поліпшення умов життя міської молоді, але й сприяє створенню позитивних тенденцій в демографічній ситуації м. Миколаєва. Підвищення добробуту населення в Україні, як і в м. Миколаєві зокрема, посилення його соціального захисту та створення умов для всебічного розвитку особистості, неможливі без вирішення житлової проблеми.

Досвід багатьох країн світу та України зокрема свідчить про значну ефективність і дієвість молодіжних житлових програм.
Сучасний етап розвитку програми пільгового молодіжного кредитування в м. Миколаєві характеризується тим, що потребує невідкладної допомоги і підтримки від органів місцевого самоврядування.

Важливим моментом має стати надходження коштів з міського бюджету на надання пільгових довгострокових кредитів та часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків на будівництво (реконструкцію) та придбання житла для молоді, а також проведення певної роботи по залученню коштів з недержавних джерел фінансування.

Здійснення заходів по виконанню Програми забезпечення житлом молодих сімей та одиноких молодих громадян м. Миколаєва базується на досвіді функціонування в Україні молодіжних житлових комплексів, можливостях іпотечного кредитування, ресурсах вторинного ринку житла.

Розділ 1. Загальні положення

На сьогодні житлова проблема є однією з основних соціально - економічних проблем у державі. Тому Президент України у своєму посланні до Верховної Ради України “Поступ у ХХІ сторіччя” визначив молодіжне житлове будівництво як пріоритетний напрям у здійсненні державної молодіжної політики та його реалізацію через пільгове довгострокове кредитування молоді за рахунок державного та місцевого бюджетів.

Молодіжна політика держави спрямовується на поліпшення умов життя молоді для отримання освіти, розвитку інтелектуального і творчого потенціалу, самовизначення і самореалізації і базується на таких основних принципах:
- формування поваги у молоді до загальнолюдських цінностей, прав людини, до історичного, культурного і національного багатства України, її природи;
- безпосередня участь молоді у формуванні і реалізації політики та програм, які стосуються суспільства взагалі і молоді зокрема;
- урахування потреб молоді, співвідношення їх реалізації з економічними можливостями держави;
- доступність для кожного молодого громадянина соціальних послуг і правова рівноправність;
- відповідальність держави за створення умов самореалізації та саморозвитку молоді;
- єдність зусиль держави, всіх прошарків суспільства, політичних і громадських організацій, підприємств, установ і громадян у справі соціального становлення і розвитку молоді;
- відповідальність кожного молодого громадянина перед суспільством і державою за дотримання Конституції та чинного законодавства України.

У рамках реалізації молодіжної політики держава гарантує молодим громадянам право на житло, сприяє молодіжному житловому будівництву, створенню молодіжних житлових комплексів (МЖК) тощо, тобто здійснює державну політику в галузі молодіжного житлового будівництва.

Житлова проблема в Україні в цілому і в м. Миколаєві зокрема досі залишається не вирішеною. Останнім часом ситуація ускладнилась, оскільки в умовах ринкової економіки житло не може надаватися безкоштовно, як це було в радянські часи. На сьогодні існує один із виходів – іпотечне кредитування житла на основі довгострокових кредитів і позик. Для молоді воно здійснюється під егідою Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву”, підпорядкованого Кабінету Міністрів України, а в м. Миколаєві- його регіональним управлінням.
З моменту створення у 1999р. Миколаївського регіонального відділення Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву (з 12 жовтня 2005 р. назву змінено на Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву”) в місті проведено певну роботу, а саме: при регіональному управлінні діє консультаційний центр, який проводить роз’яснювальну роботу серед молоді та надає відповідні консультації для бажаючих мати власне житло, створено банк даних молодих громадян, які бажають отримати довгостроковий кредит на будівництво (реконструкцію) та придбання власного житла. Станом на 1 січня 2006 року в м. Миколаєві проінвестовано будівництво 171 квартири для молодих сімей, з яких в 2001 році було введено в експлуатацію 26 квартир, в 2002 році – 6 квартир, в 2003 році – 41 квартира, в 2004 році – 28, а в 2005 році отримали ключі від власних квартир 70 сімей. Крім цього, за програмою пільгового довгострокового кредитування в Миколаївській області також було придбано 11 обўєктів. Загальна сума інвестицій складає 13 млн. 461 тис. грн., в тому числі 11 млн. 429 тис. грн. – кошти державного бюджету, 1 млн. 732 тис. грн. – кошти обласного бюджету, 300 тис. грн. – отримано з бюджету м. Миколаєва.
Починаючи з 2004 року запроваджено механізм відшкодування частини відсотків за кредитами, що надаються комерційними банками молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла. За 2004 - 2005 роки отримали відповідну компенсацію більше 200 сімей. Зазначена програма надала можливість Фонду залучити значні кошти комерційних банків для забезпечення молоді житлом. Загальна сума кредитів, наданих комерційними банками молодим сімўям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла у м. Миколаєві, складає по над 15 млн. грн.

Відповідно до чинного законодавства Миколаївським регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” відпрацьовано систему реєстрації молодих сімей для кредитування, розроблено процедури і пакети необхідних правових документів для здійснення кредитування будівництва (реконструкції), придбання житла, надання часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків, іпотеки та страхування житла, контролю за поверненням кредитів позичальниками, їх реінвестування тощо.

Певна робота проводиться з органами місцевого самоврядування на місцях щодо питань поліпшення житлових умов молодих сімей та одиноких молодих громадян.

Розділ 2. Основні завдання Програми

Метою Програми є реалізація державної молодіжної політики в частині розв’язання житлової проблеми шляхом створення сприятливих умов для розвитку молодіжного житлового будівництва, удосконалення механізмів придбання житла і забезпечення на цій основі подальшого розвитку системи іпотечного житлового кредитування.

Основними завданнями міської Програми є:

- забезпечення доступності житла для молодих громадян з достатньою платоспроможністю;

- підтримка незаможних молодих громадян у поліпшенні житлових умов за рахунок коштів міського бюджету;

- створення ефективних механізмів по залученню коштів із недержавних джерел фінансування;

- забезпечення житлом окремих категорій громадян, визначених органами місцевого самоврядування, за рахунок коштів міського бюджету;

- сприяння здешевленню вартості житла, яке будується для молоді із залученням коштів населення та підприємств;

- запровадження додаткових економічних механізмів стимулювання розвитку молодіжного житлового будівництва та використання потенційних можливостей вторинного ринку житла;

- розвиток системи молодіжних житлових комплексів, створення соціотехнополісів, діяльність яких спрямована на максимальну реалізацію творчого, інтелектуального та професійного потенціалу молоді.

Розділ 3. Пріоритетні напрями у забезпеченні
житлом молодих сімей та одиноких молодих громадян

Молодіжне житлове будівництво є одним з найважливіших пріоритетів серед соціально-економічних заходів держави, спрямованих на поліпшення життя населення. Державна підтримка молоді в цьому напрямі - не тимчасовий засіб надання фінансової допомоги, а довгострокова соціально-економічна стратегія по створенню міцного фундаменту майбутнього суспільства нової України.
Пріоритетними напрямами у вирішенні питань по забезпеченню житлом молодих сімей та одиноких молодих громадян є підвищення рівня державного регулювання у сфері житлового будівництва, вдосконалення бюджетно-фінансової системи, створення та ефективне функціонування загальнодержавних і регіональних механізмів іпотеки, поліпшення законодавчої бази.

Для досягнення поставленої мети по виконанню пріоритетних напрямів міської молодіжної житлової політики необхідно вирішити такі завдання:

1. Координаційній раді з питань розвитку молодіжного житлового будівництва в м. Миколаєві періодично розглядати на своїх засіданнях стан виконання Програмних завдань.

Термін: за окремим планом
2. Проводити аналіз становища молоді й молодих сімей м. Миколаєва з метою реалізації виконання програмних завдань по забезпеченню їх житлом. Активізувати діяльність органів місцевого самоврядування щодо вирішення цих завдань з метою поповнення банку даних молодих сімей та одиноких молодих громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Управління у справах сім'ї, дітей та молоді Термін: щорічно (січень-лютий)

3. Продовжувати роботу на громадських засадах при управлінні у справах сім’ї, дітей та молоді консультаційного пункту з питань роз’яснення нормативно-правових актів стосовно молодіжного житлового кредитування.

Управління у справах сім’ї, дітей та молоді Термін: постійно
4. Рекомендувати Миколаївському регіональному управлінню Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” надавати консультаційному пункту, зазначеному у п. 3, методичну допомогу, яка відноситься до його компетенції.

Термін: постійно
Розділ 4. Механізм реалізації державної
молодіжної житлової політики в м. Миколаєві

Механізм реалізації державної молодіжної житлової політики є низкою засобів, за допомогою яких органи місцевого самоврядування впливають на житлове будівництво та на процес розподілу житла. До нього входять: діагностика стану житлового будівництва в місті, прогнозування, програмування, планування, фінансування, а також система його реалізації.

Для посилення ефективності дії даного механізму в м. Миколаєві необхідно:
1. Відповідно до чинного законодавства в системі житлового будівництва передбачати кошти на фінансування програмних завдань згідно з додатками 1, 2.
Міське фінансове управління, управління координації будівництва, постійна комісія міської ради з питань планування, бюджету та фінансів,Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: щорічно
2. Сприяти залученню вітчизняних та іноземних інвестицій, страхових резервів страховиків і коштів підприємств, установ та організацій у молодіжне житлове будівництво та його кредитування.
Управління економіки міста, управління координації будівництва, Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: постійно
3. Сприяти подальшому розвитку іпотечного кредитування будівництва та придбання житла.
Управління економіки міста, Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: постійно
4. Спільно з Миколаївським регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” вирішувати питання добудови об'єктів незавершеного будівництва та інших об'єктів, які потребують реконструкції.
Управління житлово-комунального господарства, Фонд комунальної власності міської ради, Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: 2006 – 2012 роки
5. Сприяти подальшому розвитку механізму відшкодування частини відсотків за кредитами, що надаються комерційними банками молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла.
Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням), банківські установи (за узгодженням) Термін: постійно
6. З метою виконання організаційних програмних заходів необхідно:
6.1. Використовувати в житловому будівництві для молодих сімей і одиноких молодих громадян прогресивні технології, сучасні архітектурно – будівельні й містобудівні рішення.
Головне управління містобудування та архітектури, Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням), підрядні організації (за узгодженням) Термін: постійно
6.2. Сприяти виділенню земельних ділянок під забудову житла Миколаївському регіональному управлінню Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонду сприяння молодіжному житловому будівництву”, членам Всеукраїнської Асоціації “Укрмолодьжитло” для створення молодіжних житлових комплексів.
Головне управління містобудування та архітектури ,управління земельних ресурсів (за узгодженням) Термін: постійно
7. З метою зменшення вартості житла та забезпечення енергозбереження у будівництві необхідно:

7.1. Збільшувати обсяги будівництва малоповерхового й більш комфортного житла з розвинутими системами автономного інженерного забезпечення (опалення, водопостачання, каналізації).
Керівники підприємств будівельної галузі та проектних будівельних організацій (за узгодженням) Термін: постійно
7.2. Впроваджувати сучасну методологію проектування житла, техніко – економічного обґрунтування нових архітектурно – будівельних та інженерних систем, реконструкції житлових будинків перших масових серій забудови.
Головне управління містобудування та архітектури, керівники проектних будівельних організацій (за узгодженням) Термін: починаючи з I кв. 2006 року
Розділ 5. Організаційне та інформаційне
забезпечення реалізації Програми

Координація діяльності державних замовників і виконавців молодіжного житлового будівництва в Миколаївській області, зокрема в м. Миколаєві, здійснюється Миколаївським регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву”, підпорядкованого Кабінету Міністрів України у взаємодії з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Інформаційно-роз’яснювальна робота організовується через друковані й електронні засоби масової інформації, а також шляхом проведення виставок, конференцій, семінарів, виготовлення листівок, буклетів. З цією метою необхідно:

У засобах масової інформації висвітлювати питання щодо ходу реалізації в місті даної Програми.
Відділ по роботі із засобами масової інформації,Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: щоквартально
2. Видати відповідні збірки нормативно-правових документів з метою упорядкування діяльності консультаційних пунктів на громадських засадах при органах виконавчої влади у справах сім’ї та молоді з питань роз’яснення основних положень щодо довгострокового кредитування на будівництво (реконструкцію), придбання житла, а також стосовно надання часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків на будівництво (реконструкцію), придбання житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян.
Управління у справах сім'ї, дітей та молод ;Миколаївська обласна організація всеукраїнської асоціації молодих науковців (за узгодженням)Термін: ІІІ квартал 2006 року.
3. Забезпечити видання буклетів, листівок інформаційно-роз’яснювального характеру з питань надання довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію), придбання житла та часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків на будівництво (реконструкцію), придбання житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян.
Миколаївське регіональне управління Державної спеціалізованої фінансової установи “Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (за узгодженням) Термін: щорічно
4. Організовувати проведення семінарів, конференцій, “круглих столів” з питань виконання програмних положень.
Управління координації будівництва, відділ по роботі із засобами масової інформації, управління у справах сім’ї, дітей та молоді. Термін: за окремим планом
Розділ 6. Фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного, міського бюджетів, коштів фізичних осіб, суб’єктів господарювання, а також коштів комерційних банків по програмі часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків на будівництво (реконструкцію), придбання житла для молодих сімей та одиноких молодих громадян.

Для вирішення цих питань необхідно:

1. При формуванні міського бюджету передбачати кошти для надання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) житла, а також для надання часткової компенсації відсоткової ставки кредитів комерційних банків на будівництво (реконструкцію) та придбання житла з урахуванням виконання міської програми і заходів з реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сім’ї, їх соціального захисту та соціального забезпечення відповідно до Бюджетного кодексу України, в межах можливостей бюджету на підставі інформації комерційних банків по коштам компенсації щодо сум отриманих кредитів за попередній період.
Міське фінансове управління , постійна комісія міської ради з питань планування, бюджету та фінансів. Термін: 2006-2012 роки
_______________________________________________________________


Секретар міської радиВ.О.Марков


Додаток 1
до Програми




Прогнозовані показники залучення коштів
на виконання Програми забезпечення молодих сімей
та одиноких молодих громадян
м. Миколаєва житлом на період
з 2003 по 2012 роки (у млн. гривень)



№ п/пДжерела фінансування2003 рік2004 рік2005 рік2006 рік2007 рік2008 рік2009 рік2010 рік2011 рік2012 рікРазом
1Кошти державного бюджету4,306,255,836,436,045,767,817,848,3510,5666,63
2Кошти обласного бюджету0,31,502,02,53,03,54,04,03,53,019,6
3Кошти міського бюджету:
Надання пільгових кредитів0,11,222,02,52,53,02,52,52,01,524,8
Надання часткової компенсації---0,20,40,60,81,01,52,06,5
4Кошти комерц. банків----4,55,05,05,66,08,016,050,1
5Кошти фізичних осіб0,720,770,670,770,790,90,960,90,920,928,32
6Кошти від повернення кредитівдержавний бюджет0,0420,0800,120,210,310,420,460,460,510,63,21
місцевий бюджет0,0050,0250,020,020,040,070,10,110,130,150,67
7Кошти суб’єктів господарювання0,0500,1261,21,41,61,82,02,02,02,014,18
ВСЬОГО5,529,9711,8418,0319,2820,7523,7324,4126,6136,43191,55


Секретар міської радиВ.О.Марков


Додаток 1
до Програми




Прогнозовані показники залучення коштів на виконання
Програми забезпечення молодих сімей
та одиноких молодих громадян
м. Миколаєва житлом на період
з 2003 по 2012 роки



РікМіста, райони областіАдреса об’єктаОсновні конструкторські характеристикиВідомча належність об’єкта Будівельна вартість м2 житла, грн.Джерела фінансування, тис. грн.Термін введення в експлуатацію
Загальна площа, м2Матеріали стінКількість поверхів, квартирБюджетВнески позичальниківКошти від повернення кредитів Кошти суб’єктів господарювання інші джерела
ДержавнийОбласнийМісцеві (районні, міські)
Придбання,часткова компенсаціябудівництво
12345678910111213141516
2005м. Миколаївмкр. Північний3300цегл.10 пов.ДП “Суднобуд. з-д ім. 61 комунара”2000 3400 700 2000 100 390 10- 2007
2006м. Миколаївмкр. Північний6000цегл.10 пов.МЖК2400 7200 800 4500 600 800 20500 2007
2007м. Миколаївмкр. Північний7500цегл.10 пов.МЖК2400 8000 2000 5000 1500 1000 504502008
2008м. Миколаївмкр. Північний7500цегл.10 пов.МЖК2600 8000 2500 5000 1800 1000 702002009
2009м. Миколаївмкр. Північний8000цегл.10 пов.МЖК2800 8000 3000 5600 2000 1000 1003002010
2010м. Миколаївмкр. Північний8500цегл.10 пов.МЖК3000 12000 3000 6000 2000 1500 2005002011
2011м. Миколаївмкр. Північний10000цегл.10 пов.МЖК3000 10000 4000 8000 3000 2500 50020002012
2012м. Миколаївмкр. Північний15000цегл.10 пов.МЖК3000 8000 8000 16000 7000 4000 100030002013

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: