Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 

РІШЕННЯ

 

Миколаїв

від 22 лютого 2023                                                                                                  № 85

 

Про врегулювання окремих питань першочергових організаційно-технічних робіт і заходів, спрямованих на ліквідацію небезпечних наслідків збройної агресії Російської  Федерації  у  місті  Миколаєві

 

З метою прийняття рішення щодо можливості подальшої експлуатації та розроблення заходів з відновлення об’єктів у місті Миколаєві, пошкоджених внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану»,  Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ІХ, беручи до уваги положення Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017  № 257 «Про затвердження Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва» (із змінами), Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, що затверджений  постановою  Кабінету   Міністрів  України  від  19.04.2022        № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (у т.ч. п. 2 вказаної постанови),  Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 474 «Про затвердження Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів», згідно з Методикою обстеження будівель та споруд, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій, бойових дій та терористичних актів, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.04.2022 № 65, керуючись підпунктом 6 пункту «б» частини 1 статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

1. Визначити управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради  відповідальним органом за організацію обстежень об’єктів у місті Миколаєві, пошкоджених внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Строк: з моменту прийняття цього рішення.

2. Зобов’язати виконавчі органи  Миколаївської міської ради надати до управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради акти комісійних обстежень, складені відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022  № 473, та збережені на цифрових носіях фотоматеріали об’єктів у термін, що не перевищує 25 робочих днів з дати оприлюднення цього  рішення.

3. Затвердити Порядок обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві (додається).

4. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконкому Миколаївської міської ради від 22.07.2022 № 439 «Про врегулювання окремих питань першочергових організаційно-технічних робіт і заходів, спрямованих на ліквідацію небезпечних наслідків збройної агресії Російської Федерації у місті Миколаєві».

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Лукова В.Д.

 

 

Заступник міського голови                                                              Ю. АНДРІЄНКО

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення виконкому

міської ради

від 22.02.2023

№ 85

 

ПОРЯДОК
обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві 

1. Порядок обстеження пошкоджених об’єктів у місті Миколаєві (далі – Порядок) визначає процедуру огляду та обстеження пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації  об’єктів у місті Миколаєві.

Цей Порядок застосовується для фіксації пошкоджень, зумовлених збройною агресією Російської Федерації (далі - фіксація пошкоджень), будівель та споруд приватної та комунальної форми власності, а також може застосовуватися для фіксації пошкоджень будівель і споруд державної форми власності.

2. Терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному у Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, що  затверджений  постановою  Кабінету  Міністрів  України  від  19.04. 2022 № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд» (далі – Порядок  № 473).

2.1. Відповідальним органом за організацію обстежень об’єктів, пошкоджених внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, пов’язаної з військовою агресією Російської Федерації проти України, у місті Миколаєві є управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради.

3. Обстеження пошкоджених об’єктів відбувається на підставі заяв (повідомлень) громадян, підприємств, установ та організацій, інформації, отриманої із засобів масової інформації, від центральних органів виконавчої влади (ДСНС, Національної поліції), військових формувань тощо.

4. Відповідальний орган спільно з представниками районних адміністрацій Миколаївської міської ради  формує перелік пошкоджених об’єктів, розробляє та затверджує план робіт з обстеження (далі - план робіт).

4.1. Відповідальний орган оприлюднює затверджений план робіт на офіційному вебсайті протягом трьох календарних днів з дня затвердження, а також за можливості - письмово повідомляє власника або управителя об’єкта щодо строків виконання обстеження.

4.2. План робіт повинен містити:

- перелік пошкоджених об’єктів, що підлягають комісійному обстеженню (найменування об’єкта, адреса розташування об’єкта, інформація щодо юридичних чи фізичних осіб, що є власниками або управителями пошкодженого об’єкта), зокрема щодо об’єктів, які за результатами візуального огляду мають незначні пошкодження та можуть бути відновленні шляхом поточного ремонту;

- черговість та строки виконання робіт з комісійного обстеження, основні характеристики об’єктів та орієнтовний обсяг і склад робіт.

4.3. Першочерговому комісійному обстеженню (далі - обстеження) підлягають:

- пошкоджені об’єкти соціальної інфраструктури (об’єкти закладів дошкільної, загальної середньої освіти; закладів охорони здоров’я, закладів соціального захисту населення), будівлі адміністративного призначення, в тому числі такі, в яких надаються адміністративні послуги, розміщуються органи управління та сили цивільного захисту, зокрема пожежно-рятувальні підрозділи та аварійно-рятувальні служби;

- пошкоджені об’єкти житлово-комунального господарства (електро-,  газо-, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мережі);

- пошкоджені об’єкти житлового фонду, а саме багатоквартирні житлові будинки, гуртожитки.

5. Підготовка до проведення обстеження включає комплекс організаційно-технічних заходів, що полягає у:

- визначенні пріоритетності обстеження територій та пошкоджених об’єктів в залежності від наявності вибухонебезпечних предметів;

- збиранні первинної інформації щодо об’єкта (наявної проєктної та технічної документації, в тому числі інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації та технічних паспортів, виконавчої документації тощо);

- здійсненні заходів щодо визначення власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта та його інформування щодо проведення обстеження;

6. Роботи з обстеження пошкоджених об’єктів виконуються після здійснення комплексу заходів щодо:

- оперативного реагування на випадки виявлення вибухонебезпечних предметів, проведення обстеження (розмінування) та виконання піротехнічних робіт, пов’язаних із знешкодженням виявлених вибухонебезпечних предметів із залученням підрозділів ДСНС, Національної поліції, а також за необхідності - підрозділів Збройних Сил України та СБУ;

- виконання робіт з первинного демонтажу частин об’єктів або його окремих конструктивних елементів (у разі потреби) з метою забезпечення доступу до пошкоджених об’єктів сил цивільного захисту для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;

- виконання робіт з пошуку постраждалих та загиблих фахівцями ДСНС із залученням комунальних служб та формувань і спеціалізованих служб цивільного захисту, транспортування тіл (останків) загиблих;

- здійснення оперативно-слідчих дій правоохоронними органами у рамках кримінальних проваджень.

Належним підтвердженням закінчення виконання переліченого комплексу заходів є інформування управлінням з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради відповідального органу у дводенний термін з дня завершення виконання цих дій.

7. З метою забезпечення проведення комісійного обстеження пошкоджених об’єктів відповідальним органом утворюються комісії, до складу яких залучаються: представники департаменту житлово-комунального господарства, управління капітального будівництва, адміністрації відповідного району (до якого відноситься пошкоджений об’єкт), фахівці/фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань «Будівництво та архітектура», крім спеціальності «Геодезія та землеустрій».

7.1. У випадку відсутності у штатному розписі відповідального органу особи, що передбачена п. 7 цього Порядку, відповідальний орган за письмовим погодженням з іншими виконавчими органами Миколаївської міської ради залучає відповідних осіб до складу комісії, яка в подальшому проводить обстеження.

7.2. До проведення обстеження залучаються (за можливості) уповноважені представники власника або управителя (балансоутримувача) об’єкта.

8.  За результатами обстеження складається акт в електронній формі (за допомогою засобів ГІС) обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі - акт комісійного обстеження), у якому, зокрема, зазначається:

- інформація про відповідальний орган, який утворив комісію, склад комісії та рішення щодо її утворення, дата обстеження;

- інформація щодо форми власності та власника (управителя) пошкодженого об’єкта (за наявності);

- інформація про пошкоджений об’єкт - назва, адреса, загальна площа, кількість поверхів, секцій тощо;

- інформація щодо обсягу та ймовірних причин пошкоджень (якщо можна визначити);

- інформація щодо виконаних на дату обстеження ремонтно-відновлювальних робіт на об’єкті;

- висновки щодо необхідності проведення технічного обстеження об’єктів, які за результатами обстеження мають значні пошкодження або зруйновані.

9. До акта обстеження обов’язково додаються результати фотофіксації об’єкта, що свідчать про характер та обсяг руйнувань.

10. Акти комісійного обстеження передаються держателю Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, протягом місяця з дати його створення. За умови здійснення достатнього фінансування видатків на придбання знаків поштової оплати (марок). Відповідальний орган за можливості письмово повідомляє власника (управителя) про результати комісійного обстеження шляхом надсилання копії комісійного акта протягом трьох календарних днів з дня складання такого акта або шляхом надсилання засобами Порталу Дія.

11. У випадках, коли на момент проведення комісійного обстеження інформація щодо власника (управителя) пошкодженого об’єкта відсутня або місцезнаходження власника (управителя) невідомо, відповідальний орган надає доступ до акта комісійного обстеження на вимогу.

12. Замовником технічного обстеження пошкоджених об’єктів може бути власник або його управитель. У разі якщо здійснюється технічне обстеження пошкодженого об’єкта комунальної або державної власності, його замовником повинен виступати балансоутримувач та/або військова адміністрація.

Технічне обстеження здійснюється шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі - виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці.

12.1. Інформація про виконавців, що можуть залучатися до проведення технічного обстеження об’єктів із відповідним класом наслідків (відповідальності), міститься в Реєстрі будівельної діяльності, що є компонентом Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - Реєстр будівельної діяльності).

13. В умовах дії на території України правового режиму воєнного стану відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та протягом 90 календарних днів після припинення або скасування воєнного стану технічне обстеження пошкоджених об’єктів проводиться виконавцями, зазначеними у п. 12 цього Порядку, та/або фахівцями інших професій, які пройшли професійну атестацію, а саме:

- інженер-проєктувальник  із  кваліфікаційним  рівнем  “провідний”   або   “I категорія”, який має кваліфікаційний сертифікат за спеціалізацією “інженерно-будівельне проєктування у частині забезпечення механічного опору та стійкості”;

- експерт  будівельний   із   кваліфікаційним   рівнем   “провідний”    або   “I категорія”, який має кваліфікаційний сертифікат за спеціалізацією “експертиза проєктної документації у частині забезпечення механічного опору та стійкості”;

- інженер-консультант (будівництво) із кваліфікаційним рівнем “провідний” або “I категорія”.

13.1. Також технічне обстеження пошкоджених об’єктів може проводитися шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці.

14. Технічне обстеження проводиться відповідно до Порядку № 257, з урахуванням Методики обстеження будівель та споруд, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій, бойових дій та терористичних актів, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28.04.2022 № 65 (далі - Методика).

15. До виконання окремих, визначених пунктом 8-2 Порядку № 257, етапів робіт із технічного обстеження пошкоджених об’єктів також можуть залучатися фахівці інших кваліфікаційних рівнів і професій під керівництвом фахівців, визначених у пункті 2-1 Порядку № 257, а також уповноважені працівники органів виконавчої влади (за згодою).

16. У разі виявлення під час проведення технічного обстеження будівельних конструкцій, інженерних мереж і систем дефектів і пошкоджень, що можуть призвести до різкого зниження несучої здатності або обвалення окремих конструкцій, втрати стійкості об’єкта, а також вплинути на роботу устаткування, і таких, що створюють загрозу життю та здоров’ю людей, виконавець робіт з обстеження невідкладно, але не пізніше ніж у дводенний строк з дати виявлення зазначених дефектів і пошкоджень, письмово інформує про це відповідальний орган.

17. За результатами технічного обстеження пошкоджених об’єктів виконавцем робіт з обстеження складається звіт з технічного обстеження відповідно до пункту 8-1 Порядку № 257.

18. До зазначеного звіту також додається акт технічного обстеження, що повинен містити, зокрема інформацію щодо визначеної за результатами обстеження категорії пошкоджень об’єкта (відповідно до кількісних та якісних характеристик пошкоджень):

- наявні незначні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, але без порушення вимог щодо механічного опору та стійкості за граничним станом першої та другої групи - рекомендовано виконання робіт з відновлення шляхом ремонту ,у тому числі капітального ремонту;

- наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про необхідність виконання робіт щодо часткового демонтажу частин об’єкта або його окремих конструкцій, підсилення об’єкта або його окремих несучих та огороджувальних конструкцій, - рекомендовано виконання робіт з відновлення шляхом капітального ремонту, реконструкції;

- об’єкти непридатні для використання за цільовим призначенням, повністю втратили свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об’єкта (зруйновані об’єкти), - рекомендовано виконання невідкладних робіт щодо демонтажу (ліквідації) об’єкта.

19. У разі виконання робіт з технічного обстеження на замовлення власника (управителя) пошкодженого об’єкта про початок робіт з такого обстеження замовник письмово повідомляє відповідальний орган, а після проведення обстеження - безоплатно надає відповідальному органу один примірник  звіту та акта технічного обстеження.

20. Відповідальний орган розглядає акти комісійного обстеження, звіти та акти технічного обстеження, на підставі яких з метою вжиття заходів щодо забезпечення техногенної безпеки складає та подає на розгляд регіональній комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій переліки:

- потенційно аварійно небезпечних об’єктів, які потребують невідкладних робіт щодо часткового демонтажу частин об’єкта або його окремих конструкцій;

- аварійно небезпечних об’єктів, які підлягають демонтажу, ліквідації.

21. Відповідно до п.22 Порядку № 473 регіональна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій невідкладно, але не пізніше ніж у п’ятиденний строк з дня отримання інформації від відповідального органу, розглядає з урахуванням інформації від правоохоронних органів (у рамках можливих кримінальних проваджень, пов’язаних із збройною агресією Російської Федерації) та схвалює переліки об’єктів, зазначених у пункті 22 цього Порядку.

22. Відновлення пошкоджених об’єктів шляхом будівництва (капітального ремонту, реконструкції) здійснюється власником (управителем), уповноваженим органом чи іншим замовником будівництва на підставі звіту технічного обстеження відповідно розробленої та затвердженої в установленому законодавством порядку проєктної документації;

23. Відновлення пошкоджених об’єктів шляхом поточного ремонту здійснюється власником (управителем) чи іншим замовником на підставі акта комісійного обстеження та дефектного акта, який складено на підставі інформації, наявної в акті комісійного обстеження. Вартість поточного ремонту має визначатися на підставі обґрунтованих трудових та матеріально-технічних ресурсів та їх вартості, обчисленої у поточному рівні цін. Для визначення вартості таких робіт за рішенням замовника можуть використовуватись положення «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

 

 

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: