Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 4/7 від 2006-08-18

Про затвердження Положення про прийом громадян депутатами Миколаївської міської ради V скликання


З метою створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на звернення, керуючись ст. 40 Конституції України, п.5 ст.10 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, ст.ст. 25, 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про прийом громадян депутатами Миколаївської міської ради (додається).


2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на секретаря Миколаївської міської ради Коренюгіна В.І.


Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 18 серпня 2006
№4/7




П о л о ж е н н я
про прийом громадян депутатами
Миколаївської міської ради


Положення про прийом громадян депутатами Миколаївської міської ради (далі – Положення) розроблено на основі Конституції України, Законів України “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про звернення громадян” та Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації”.
Дане Положення регулює питання практичної реалізації членами територіальної громади м. Миколаєва наданого їм Конституцією України права звертатися на прийомі до депутатів міської ради, які зобов’язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Розділ І

Загальні положення

Стаття 1. Основні терміни, які вживаються в Положенні

Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції, заяви і скарги.

Пропозиція - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади, депутатів міської ради, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності територіальної громади м. Миколаєва.
Заява – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, депутатів міської ради, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та їх посадових осіб.

Стаття 2. Право громадян на звернення

Громадяни мають право звернутися до депутатів міської ради, відповідно до їх обов’язків із пропозиціями, заявами та скаргами, що стосуються діяльності органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, депутатів міської ради, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації та їх посадових осіб, а також з питань реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на території м. Миколаєва, мають таке ж право на подання звернення та особистий прийом депутатів міської ради, як і громадяни України, якщо інше не передбачене чинним законодавством.

Стаття 3. Вимоги до звернення

Звернення адресуються депутату міської ради, до компетенції якого належить вирішення порушеного у зверненні питання.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, пропозиції, заяви чи скарги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином депутату міської ради особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Звернення може бути подано на особистому прийомі як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 6 цього Положення.

Стаття 4. Мова звернень та надання відповідей на них

Громадяни мають право звертатися до депутатів міської ради державною, регіональною чи іншою мовою, прийнятною для сторін.
Рішення щодо звернень громадян та надання відповідей на них оформляються відповідно до вимог законодавства про мови.

Стаття 5. Заборона відмови в прийнятті на розгляд звернення

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.
Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Якщо питання, порушені в одержаному депутатом міської ради зверненні, не входять до його повноважень, воно в термін не більше п’яти днів пересилається ним за належністю відповідному депутату міської ради або до інших органів, вирішення питань якого належить до їх повноважень, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим особам, дії яких оскаржуються.

Стаття 6. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення на особистому прийомі депутатів міської ради від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Розділ ІІ

Порядок роботи зі зверненнями громадян

Стаття 7. Порядок розгляду депутатом міської ради звернень громадян

Депутат міської ради розглядає пропозиції, заяви і скарги громадян, які надійшли до нього на прийомі у термін не більше одного місяця з дня їх надходження, вживає заходів до їх своєчасного, обґрунтованого вирішення, вивчає причини, які породжують скарги громадян і вносить свої пропозиції щодо їх усунення до місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, об’єднань громадян.
Депутат міської ради може направляти одержані ним пропозиції, заяви і скарги до відповідних органів, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, об’єднань громадян, якщо вирішення питань належить до їх повноважень, які зобов’язані розглянути їх відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, а про результати повідомити заявника та депутата міської ради.
Депутат міської ради в межах своїх повноважень здійснює контроль за розглядом звернень відповідними органами, підприємствами, установами, організаціями, незалежно від форми власності, органами об’єднань громадян надісланих ним пропозицій, заяв, скарг виборців.
Місцеві органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації державної і комунальної форм власності, їх посадові особи зобов’язані сприяти депутатові міської ради в організації прийому громадян, розгляді їх пропозицій, заяв, скарг, у створенні інших необхідних для його депутатської діяльності умов.
Пропозиції, заяви та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, інвалідів Великої Вітчизняної війни та учасників бойових дій розглядаються депутатами міської ради першочергово.

Стаття 8. Прийом депутата міської ради

Депутат міської ради систематично веде прийом громадян і зобов’язаний визначити та оприлюднити дні, години, місце прийому виборців, інших громадян, вести регулярний прийом виборців, розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади міста, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення.
Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
Прийом громадян депутатами міської ради здійснюється регулярно щотижня в спеціальних приміщеннях для прийому громадян адміністрацій відповідно Заводського, Ленінського, Корабельного та Центрального районів міста, згідно із затвердженими графіками прийому, які оприлюднюються в газеті “Вечерний Николаев” та розміщуються в приміщеннях для прийому громадян.
Контроль за дотриманням графіків прийому депутатів міської ради здійснює апарат міської ради.
Депутат міської ради має право додатково здійснювати прийом громадян поза визначеними спеціальними приміщеннями для прийому за власним бажанням та необхідністю.


Стаття 9. Діловодство щодо розгляду звернень громадян
депутатами міської ради

1. Усі звернення громадян, які надійшли на прийомі депутата міської ради, реєструються в журналі реєстрації звернень громадян, що надійшли на особистому прийомі до депутата міської ради у день їх надходження (додаток).
Реєстраційний індекс пропозиції, заяви, скарги ставиться на нижньому полі першого аркуша документа праворуч або на іншому вільному від тексту місці. Він складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера пропозиції, заяви, скарги, що надійшла (наприклад, Д-401).
Реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук та аналіз роботи із зверненнями.
У разі надходження повторних пропозицій, заяв і скарг їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі “Примітки” журналу реєстрації звернень громадян, що надійшли на особистому прийомі до депутата міської ради, зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги. На верхньому полі першого аркуша повторних пропозицій, заяв і скарг праворуч робиться позначка “ПОВТОРНО” і підбирається все попереднє листування.
Пропозиції, заяви і скарги одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до однієї й тієї ж організації (дублетні), обліковуються за реєстраційним індексом першої пропозиції, заяви і скарги з доданням порядкового номера, що проставляється через дріб, наприклад, Д-401/1, Д-401/2, Д-401/3.
Зареєстровані звернення направляються депутатом міської ради, який веде прийом громадян, депутатським зверненням або депутатським запитанням (ст.11 цього Положення та ст.ст.13, 21 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”) виконавчим органам міської ради та їх посадовим особам відповідно до їх повноважень для розгляду або розглядає особисто та надає відповідь заявнику.
Звернення визнаються розглянутим лише тільки після того, як прийнято рішення і вжито заходів щодо вирішення питань, які порушені у зверненнях.
Про результати остаточного розгляду звернення робиться помітка в журналі реєстрації звернень громадян, що надійшли на особистому прийомі до депутата міської ради, в графі ”Результати розгляду звернення”.





Стаття 10. Порядок застосування депутатського звернення
та депутатського запитання

Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат міської ради, зобов’язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніш як у місячний строк.
Якщо депутатське звернення з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату міської ради зобов’язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.
Депутат міської ради може взяти участь у розгляді свого звернення, про що місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, повинні йому повідомити завчасно, але не пізніш як за п’ять календарних днів.
Якщо депутат міської ради не задоволений результатами розгляду свого звернення або якщо місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, ухиляються від вирішення порушеного у зверненні питання у встановлений строк, він має право внести депутатський запит відповідно до статті 22 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

Стаття 11. Контроль за дотриманням законодавства
про звернення громадян

Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян згідно зі ст. 28 Закону України “Про звернення громадян” та відповідно до своїх повноважень здійснюють депутати міської ради.

________________________________________________
Додаток
до Положення
про прийом громадян депутатами
Миколаївської міської ради

Журнал
реєстрації звернень громадян, що надійшли на особистому прийомі
до депутата міської ради
№п/пДата надходження,реєстраційний індекс зверненняП.І.П/б депутата, який веде прийомП.І.П/б, домашня адреса, місце роботи та соціальний стан заявникаКороткий зміст зверненняКому направлено на розгляд звернення(назва виконавчого органу міської ради, іншіх організацій, установ, підприємств усіх форм власності та П.І.П/б керівника)Строк виконанняРезультати остаточного розгляду зверненняДата отриманнявідповідіПідпис депутата про проведений прийом громадянПовторнеКолективнеПримітки
12345678910111213

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: