Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 6/45 від 2011-06-09

Про розгляд протесту прокуратури міста Миколаєва від 16.05.11№ 56-2021 вих-11 на пункти 1.2, 1.3, 2.1, 4.1 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 21.04.11 № 5/14


Рішенням Миколаївської міської ради від 21.04.11 № 5/14 затверджено Порядок переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві.
Прокуратура міста Миколаєва своїм протестом від 16.05.11 № 56-2021 вих-11 вимагає привести у відповідність до вимог чинного законодавства пункт 1.2 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві.
В обґрунтування своєї вимоги прокуратура міста Миколаєва посилається на те, що Цивільним кодексом України, Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду», Державними будівельними нормами України «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення» ДБН В.2.2-15-2005 передбачено отримання згоди всіх співвласників будинку.
Оскільки у вищеперелічених актах відсутня така вимога закону, а відповідно до ст. 383 Цивільного кодексу України власник квартири може на свій розсуд здійснювати ремонт і зміни у квартирі, наданій йому для використання як єдиного цілого, - за умови, що ці зміни не призведуть до порушень прав власників інших квартир у багатоквартирному житловому будинку та не порушать санітарно-технічних вимог і правил експлуатації будинку, то згода всіх співвласників будинку може вимагатись лише у випадку використання або приєднання до приміщення, в якому здійснюється реконструкція приміщень загального користування.
Пунктом 1.3 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 21.04.11 № 5/14, зазначено наступне: «У цьому Порядку нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
- замовник - фізична або юридична особа, якій відповідне житлове приміщення належить на праві приватної власності;
- реконструкція житлових приміщень у нежитлові - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, пов'язаних зі зміною техніко-економічних показників та  функціонального призначення об'єкта».
Прокуратура міста Миколаєва своїм протестом від 16.05.11 № 56-2021 вих-11 вимагає привести у відповідність до вимог чинного законодавства пункт 1.3 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві.
В обґрунтування своєї вимоги прокуратура міста Миколаєва посилається на те, що чинним законодавством у сфері містобудування не передбачено такого різновиду будівельних робіт, як реконструкція житлових приміщень у нежитлові.
Відповідно до Державних будівельних норм України «Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» ДБН А.2.2-3-2004, затверджених наказом Держбуду України від 20.01.04 N 8, реконструкція – перебудова існуючих об'єктів виробничого та цивільного призначення, пов'язана з удосконаленням виробництва, підвищенням його техніко-економічного рівня та якості вироблюваної продукції, поліпшенням умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміною основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри).
Таким чином, термін «реконструкція житлових приміщень у нежитлові» не протирічить Державним будівельним нормам України «Проектування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва» ДБН А.2.2-3-2004, затвердженим наказом Держбуду України від 20.01.04 N 8.
Пунктами 2.1 та 4.1 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 21.04.11 № 5/14, зазначено, що до заяви про переведення житлового приміщення у нежитлове замовник додає висновок проектної організації по визначенню технічного стану будівельних конструкцій приміщення щодо можливості переведення житлових приміщень у нежитловий фонд та перелік вимог, що мають міститись у рішенні виконкому міської ради щодо зобов'язання замовника вчинити певні дії.
Прокуратура міста Миколаєва своїм протестом від 16.05.11 № 56-2021 вих-11 вимагає привести у відповідність до вимог чинного законодавства пункти 2.1 та 4.1 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві.
В обґрунтування своєї вимоги прокуратура міста Миколаєва посилається на відсутність повноважень в органів місцевого самоврядування вимагати додаткові документи та зобов’язувати замовників вчиняти додаткові дії. Дана вимога прокуратури міста Миколаєва підлягає задоволенню.
           
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
Протест прокуратури міста Миколаєва від 16.05.11№ 56-2021 вих-11 задовольнити частково.
 
Визнати такими, що втратили чинність: абзац 10 пункту 2.1 та абзаци 3-8 пункту 4.1 Порядку переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об’єктів торгівлі, побутового обслуговування, громадського харчування, офісів у м. Миколаєві, затвердженого рішенням Миколаївської міської ради від 21.04.11 № 5/14.
 
Копію рішення міської ради направити до прокуратури міста Миколаєва.
 
Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин (Дробота) та заступника міського голови Гуллєра В.І.
 


Міський головаВ.Д. Чайка

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: