Депутатам міськради сподобалися тролейбуси з Чехії, КП «Миколаївелектротранс» закупить 40 тролейбусів
Сьогодні, 11 серпня, члени робочої групи з відпрацювання питання придбання електротранспорту провели засідання прямо в тролейбусі в депо КП «Миколаївелектротранс». Депутати міської ради особисто переконалися в тому, що прибулі тролейбуси гідно виглядають, мають комфортабельний салон та виграшні технічні характеристики.
Ілля Канторович, заступник начальника Київської державної регіональної технічної інспекції по міському електротранспорту, схвалив рішення міської влади з купівлі таких тролейбусів.
- Це допоможе зберегти електротранспорт перевезення в місті років на 10, але паралельно можна здобувати нові, щоб поступово оновлювати електропарк, - запевнив фахівець.
Справа в тому, що капітальний ремонт 1 тролейбуса зараз коштує близько 700 тис. грн., але в Миколаєві, крім 2 одиниць, годі й відновлювати: всі тролейбуси на лінії. Місто ж купило чеські б/у тролейбуси по 730 тис. грн.
Депутати були приємно здивовані тому, що нові «буси» дуже економні, вони споживають на 40 відсотків менше електроенергії. Секрет економії і в тому, що тролейбуси обладнані імпульсною системою управління.
- Тролейбус, який їде вниз, працює як динамо-машина і викидає в мережу електроенергію, а той, що йде вгору, споживає її, - пояснив Олег Сухов, генеральний директор торгового дому «Літан», який постачає тролейбуси в Миколаїв.
Підприємство «Шкода» випустило 15 тисяч тролейбусів даної моделі. За цей час всі недоліки були відпрацьовані.
- Це дуже надійна і затребувана машина. Вона дуже проста в обслуговуванні. Ми можемо підняти короби, і ви побачите, як все просто влаштовано. Ці тролейбуси надходять до нас і проходять весь цикл випробувань і налагодження, який робиться на нових тролейбусах, - запевнив заступник генерального директора торгового дому «Літан» Євген Дяченко. - До того ж у них приємний салон, зручне місце для водія, з кондиціонером.
Депутат Ігор Копійка захотів подивитися копії документів: калькуляція витрат, договір на ліцензійне обслуговування, документи з розмитнення, сертифікат УкрСЕПРО. Олег Сухов запевнив, що це не проблема і всі документи підприємство надасть.
Сергій Кантор запропонував депутатам контролювати міські активи.
- Кожен депутат повинен дивитися за міськими активами і директор нашого підприємства повинен бути в постійній напрузі, що ми доглядаємо за своїми активами, не просто коли бюджет розподіляємо, а що ми можемо в будь-який момент перевірити. І тоді і ці тролейбуси будуть довго служити, - сказав Сергій Кантор.
Олександра Болтянского цікавили «електричні» деталі.
- На цих тролейбусах опір ізоляції між корпусом тролейбуса і тяговими двигунами і допоміжними машинами 200 мегом, при мінімальній нормі 5 мегом, - розповів заступник генерального директора торгового дому «Літан» Євген Дяченко.
Депутати Інга Шаповалова і Олександр Женжеруха погодилися з тим, що прийнято правильне рішення: в сучасних економічних умовах місто не може собі дозволити купівлю дорогих нових транспортних одиниць. А чеські тролейбуси, хоч і були у вжитку, проте дадуть фору багатьом новим машинам, оскільки експлуатувалися в хороших умовах і регулярно проходили плановий ремонт.
У підсумку робоча група дала «зелене світло» КП «Миколаївелектротранс», тобто буде закуплено 40 тролейбусів. Депутатська група залишила за собою право нагляду за постачанням тролейбусів і їх станом.
Значить, як і обіцяв міський голова Юрій Гранатуров, миколаївці отримають гідний пасажирський недорогий, екологічно чистий, місткий, зручний, безпечний транспорт.
До речі, всі тролейбуси будуть обладнані швидкісним wi-fi, і під час поїздки пасажири зможуть прослуховувати інформацію про визначні пам'ятки міста. Міська влада обіцяє, що до Дня міста всі нові «буси» вийдуть на міські вулиці.