Мапа порталу

Робоча група з розробки Концепції розвитку річок і маломірного судноплавства у Миколаєві провела перше засідання

У понеділок, 8 жовтня, в міській раді відбулося перше засідання робочої групи з розробки Концепції та програми розвитку річок і маломірного судноплавства у Миколаєві.

Нагадаємо, робоча група була створена відповідно до розпорядження міського голови від 21.09.2018 №283-р. До її складу увійшли представники депутатського корпусу, спортивних шкіл з вітрильного спорту, громадських організацій яхтсменів, човнових кооперативів і стоянок, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на річці, суднових ремонтно-будівельних підприємств, морських навчальних закладів, державних органів і служб, що регулюють дану галузь, заступники міського голови. Мета діяльності органу – розробка Концепції на 5 років та програми на 2 роки. Також заплановано створення координаційної ради для забезпечення контролю за реалізацією підготовлених документів.

Відкрив захід міський голова Олександр Сєнкевич.

-         Сьогодні суднобудування у нашому місті переживає важкі часи, воно розвивається всупереч загальноукраїнській політиці у цьому напрямі. У Миколаєві будують човни, яхти, маломірні судна, при цьому дуже стрімко розвивається портова інфраструктура. Як всі знають, порт «Ольвія» незабаром віддадуть в концесію. У зв’язку з цим представники Міністерства інфраструктури приїжджали до нас та презентували свій план дій. Під час цих зустрічей я висловив свою позицію: якщо концесія має на меті підвищення вантажопотоку в 5 разів, я особисто буду проти такого розвитку подій. Це від’єднає Корабельний район від міста Миколаєва, адже 70% вантажів перевозиться залізничним сполученням. Це значить, що переїзди в Корабельному районі стоятимуть вже не годинами, а, мабуть, днями. Городяни не зможуть потрапити до соціально важливих об’єктів, - відзначив керівник міста. – З цих причин я вирішив підтримати фахівців, які мають профільну освіту та досвід, та разом з вами обговорити ситуацію, що складається у Миколаєві. Розвиток маломірного судноплавства перетинається з діяльністю портової інфраструктури. Час покаже: Миколаїв – місто суднобудівників чи місто-порт. Та вже сьогодні ми маємо визначити чіткий напрям, за яким місто розвиватиметься надалі.

Олександр Сєнкевич надав слово представнику Громадської ради при Державній регуляторній службі України Валерію Вєтрову, який підкреслив, що у розробці Концепції розвитку річкового судноплавства братиме участь широке коло фахівців, адже мають бути враховані інтереси всіх сторін.

-  Річка – це наша перевага. Перш за все, всі миколаївці повинні мати можливість відпочинку. Друге питання – розвиток вітрильного спорту, який є візитівкою міста. Третє – створення сприятливих умов для розвитку бізнесу. Всі розуміють, що розвиток берегової зони може собі дозволити лише бізнес. Яскравий приклад – запуск річкових трамвайчиків на нижній набережній, коли люди отримали цікаву і змістовну послугу. Крім того, відкрилося кілька відпочинкових комплексів. Підприємці витратили на це чимало зусиль, а якщо створити сприятливі умови, дана інфраструктура розвиватиметься швидше. Ще низка питань, на які слід також  звернути увагу - діяльність човнових кооперативів,  екологія річки, безпека на воді.

За словами Валерія Вєтрова, багато питань регулюються на центральному рівні.  Проводилися зустрічі в Миколаєві та Одесі, і всі їх учасники підтверджували, що основною проблемою є бюрократія. Тож якщо не об’єднати зусилля для відстоювання своїх інтересів, результатів не буде.

- Ми підготували звернення до Президента України та Прем’єр-міністра України з проханням про перегляд нормативних актів, що регулюють сферу розвитку річок та маломірного судноплавства, - повідомив представник Громадської ради при Державній регуляторній службі України. – Будемо об’єднуватися і з іншими містами. Прошу всіх учасників зустрічі направити свої пропозиції, які ми будемо враховувати при підготовці основного документу.

Морська доктрина України, прийнята в 2009 році, Миколаєву не дала нічого. Так вважає голова експертно-громадської ради при при виконавчому комітеті Миколаївської міської ради Артем Ващиленко. Відповідно до доручення Президента України, наданого у вересні 2018 року, розпочинається робота над розробкою нової Морської доктрини України.

-   Переконаний, що одним з завдань нашої робочої групи мають бути пропозиції від міста Миколаєва до даного документу, щоб закладені у ньому принципи були вигідні нашому суднобудуванню, судноремонтним підприємствам, - сказав Артем Ващиленко.

Під час зустрічі заслухали представників вищих навчальних закладів міста. Так, Володимир Парсяк, декан факультету економіки моря НУК ім. Адмірала Макарова, запропонував розробити програму «Блакитна смуга України», яка б об’єднала всі міста, у яких є доступ до річок та морів.

- Таким чином ми б створили центри морського туризму та залучили туристів. В подальшому «Блакитна смуга» може перерости в «Блакитне кільце Чорного моря», і поступово маломірні судна, які заходять в Україну, рухалися б цим кільцем, в якому створено всі необхідні умови. Це цікава перспектива – місто Миколаїв розвивається як частина даної системи, - відзначив Володимир Парсяк.  

Без вирішення правових питань місцевий орган влади не може приймати рішення. Тож слід уточнити, що ми маємо право сьогодні робити, а що ні. Про це заявив кандидат технічних наук, старший науковий співробітник НУК ім. адмірала Макарова Едуард Хачатуров.

-  Протягом двох років ініціативна група не може затвердити на сесії міськради статут майбутнього комунального підприємства «Миколаївське пароплавство». Тож, почати слід з нормативної бази, - відзначив він.

Відділ інформаційного забезпечення міської ради

 

IMAGE FOLDER (/files/2018/102018/09102018)

 

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: