Мапа порталу

“Не треба вигадувати те, що вже гарно працює”, - мер Миколаєва за впровадження електронного врядування централізовано

Не треба вигадувати те, що вже гарно працює. Можна взяти за основу досвід міст, що вже вирішили проблему електронного врядування, та централізовано запустити його по всій країні, враховуючи те, що вже відпрацьовано до автоматизму.

Таку думку в ході обговорення тем електронного врядування у суботу, 25 березня, на V Форумі місцевого самоврядування, висловив  міський голова Олександр Сєнкевич.

- В Миколаєві є деякі напрацювання з електронного врядування. Це електронна канцелярія, ми будемо впроваджувати іншу систему документообігу, яка буде пов'язана із системою електронних послуг. За основу ми взяли досвід Івано-Франківська. Також ми написали свою самописну програму, яка займається питанням прописки громадян. Якщо взяти всеукраїнській простір, то можна побачити, що зараз выдбуваэться нездорова конкуренція. Наприклад, Миколаїв може конкурувати з Амстердамом, але він не повинен конкурувати із Вінницею. Бо в нас є єдина державна система, єдиний державний апарат, єдине законодавство та єдині послуги. Що це означає? Що держава повинна централізовано вирішувати це питання. Я бачив, що є Державна агенція з електронного самоврядування. Що вони там роблять взагалі? Мені не відомо, - зазначив мер.

Також Олександр Сєнкевич зазначив, що дана проблема існує сіх рівнях.

- Перший рівень — база даних. У нас її немає , але в нас є 27 реєстрів, які не пов'язані між собою. У нас повинен бути Єдиний демографічний реєстр, в якому є інформація про людину від народження до її смерті. Разом з цим у людини повинні бути зв'язки із реєстром майна, реєстром медичних карток тощо. Що на мою думку повинна забезпечити держава на центральному рівні? По-перше, забезпечити рівень даних. Для того, щоб ця база з'явилась, її повинні наповнювати органи місцевого самоврядування, локально надавати цю інформацію. Далі, рівень бізнес-логіки — це саме те програмне забезпечення, яке повинно бути розроблено один раз централізовано і роздано всім органам місцевого самоврядування. Чи повинен якийсь районний центр платити гроші за розробку програмного забезпечення, створення бази даних, замість того, щоб їх використати на дороги? Ми не повинні обговорювати питання впровадження електронного квитка у Вінниці чи Львові. Якщо це буде єдине програмне забезпечення, то запровадити електронний квиток у будь-якому місті України вже не є проблемою — це за місяць може вже працювати. Це доволі просто, але зараз ми це робимо на локальному рівні, децентралізовано — в поганому сенсі цього слова, - сказав міський голова.

Також Олександр Сєнкевич зазначив, що потрібно брати досвід міст, в яких вже успішно працюють системи електронного врядування.

- Цим не повинні займатись локально органи місцевого самоврядування. Це нам повинні дати, щоб ми могли користуватись. Якщо є якісь особливості, то можна зробити параметри та різні налаштування. Використати кошти один раз  з центру, роздати всім на місцях і користуватися, наповнити один раз реєстр баз даних. Наприклад, зупиняємо всі процеси та рік наповнюємо базу даних. Якщо в нас є лідери, то ми повинні взяти їх досвід та використати його на центральному рівні. Я думаю, що на цьому форумі ми повинні підготувати декларацію щодо зміни ситуації, яка склалась, - резюмував мер. 

 

 

Відділ інформаційного забезпечення міської ради

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: